palkatonta sairaslomaa..!! auttakaa olen ihan pihalla tästä!!

Citygirls

hei! Minulla on 1-vuotiat poikalapsi jolla on korvakierre, hän on sairastanut jo 7 korvatulehdusta...:/ nyt on syyskuun puolivälissä putkitus aika..vihdoinkin!! josse siitä rupeaisi helpottamaan ..i hope!!

Mutta asiani koskee tätä lapsen sairaslomaa..kun minä olen nyt työnantajalta saanut tälläistä tietoa..esimerkiksi tälläistä:
Eli siis lapseni aloitti päivkodissa toukokuussa ja samalla minä menin siitä sitten töjhin (uuteen työpaikkaan) ja sitten rupesi tulemaan korvatulehduksi ja jouduin lapseni kanssa ravaamaan ja hakemaan sairaslomaa alituiseen..:/ esim.tässä kuussa on ollut jo 3 korvatulehdusta..ensimmäinen oli tuoss 4.-5.8.11 ja sitten oli seuraavalla viikolla 3 päivää ja sitten 22.8.-24.8.11..ja sitten työntajalle ilmoitin sillon 22.8 että joo nyt on taas korvatulehdus mein pojalla, että korvakipujen takia, kun ei enää silloin kahdella edellisellä kerralla antanut antibioottiakaan, kun lääkärit sanoi, että :"tämä lapsi on saanut jo ihan tarpeeksi myrkkyjä elimistöönsä" joo mutta minun mielipide..ei se mene ohi kun vain ja ainoastaan sillä lääkkeellä..ja niinhän siinä sitten kävi, että ensiapuun jouduin silloin 21.8 lähtemäään..kovien korvakipujen takia, ja saikkuaha sieltä taas heilahti...:/
sitten maanantai-aamuna soitin esimiehelleni, että taas olis korvat tulehtuneet...ja sieltä se sitten alkoi: (ja tämä on se asia , mitä en ymmärrä, toivoisin teidän auttavan tässä asiassa..) onko oikein vai väärin??siis..olen myyjä..
työnantajani..väitti, että ne 3 päivää mitä sain lapsen sairaslomaa niin se on palkatonta..vähän minä olin silleen, että WHAT?? MITEN VOI OLLA MAHDOLLISTA!?? hän sanoi, että jos on lapsen saikulla saman sairauden takia..niin 30 vrk pitäisi olla töissä ennen kuin saa palkkaa sairaslomalta vaikka on saikkulappu!!..no minulle laitettiin sitten iltaa!(reilua työnantajaltani) mutta...minä soitin pamiin ja halusin keskutella tästä.,..soitin aika montakin kertaa..ja 2 naista oli ta=työnantajan puolella ja 1 mies oli minun puolellani ja sitten taas yksi toinen mies ta puolella..:( eli siis sieltä en saanut selkoa...:( sitten pyysin ta:ni tulostamaan minulle sellaisen sivun, että ymmärtäisin tämän tilanteen..eli siis mistä hän oli minulle tämän lukenut....ytk-sivvuilta..sanoin hänelle, että se ei ole liitto..mutta hän väittää että on...:/ mitä mieltä olette ??? ja se että tänään tuli tili ja minullehan kerrottiin tästä 30 vrk välissä -jutusta vasta silloin 22.8 ja minulla oli palkatonta minun saikkupäivät just nuo mitä laitoin tuonne elokuun alulta..ja palkka joka nyt tuli se tuli juuri tuolta ekoilta elokuun viikoilta...HEI ONKO TÄÄ ENÄÄ REILUA!!! ?? MITEN TOIMISIN ..KOSKA AJAN NYT TÄTÄ ASIAAAA NIIN KAUAN , ETTÄ SAAN SELON TÄHÄN ASIAAN..EN RUPEA OLEMAAN PALKATTOMALLA JOS MINUN LAPSENI VAIKKA ENSIVIIKOLLA TAI HUOMENNA SAIRASTUU..NI SE OLISI SITTEN HETI!! PALKATONTA !! AUTTAKEE..

5

2624

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • korkorkorv

      Itse tajuan asian niin, että jos olet ollut työsuhteessa alle 3 kk, kun sairastelu alkoi, niin palkkaa ei tarvitse maksaa kuin omavastuuajalta, eli 9 päivältä. Ja jos sairastuu samaan sairauteen alle 30 vrk edellisestä töihin paluusta, niin sairaus tulkitaan samaksi sairaudeksi ja jos yli 9 päivää on ollut sitten poissa, niin palkkaa ei tarvitse maksaa yli meneviltä päiviltä. Eli on tosiaan niin, että se 30 päivää pitää olla työssä, että samakin sairaus on uusi.
      Jos työsuhde on kestänyt yli 3kk, niin palkanmaksu velvoite on jo 4 viikkoa.
      Hae Kelasta sairauspäivärahaa, johon olet oikeutettu palkattomilta päiviltä. Päiväraha on ansiosidonnaisen suuruinen.
      Putkituspäivä on palkaton.
      Joskus olen työssäni joutunut asiaa selvittelemään.
      Tosi kurja tilanne ja putkitukset (2 kertaa) ovat auttaneet meillä.
      Tsemppiä!

    • ddddddddddddddew4r

      Kannattaa huomioida myös se, että lain mukaan lapsen sairauden vuoksi myönnettävä vapaa ei ole sairaslomaa eikä lapsen hoitamista varten vaan sairaan lapsen hoidon JÄRJESTÄMISTÄ varten. Kannattaa miettiä mitä tämä sanamuoto tarkoittaakaan.

    • korkorkova

      Mikäli lääkäri on katsonut hoitoon osallistumisen tarpeelliseksi ja tämä on lähes kokopäiväistä, on ansionmenetyksestä mahdollista saada sairausvakuutuksesta korvausta, joka on suuruudeltaan sama kuin sairauspäiväraha, kuitenkin vähintään 10 euroa päivältä. Tämä ansionmenetyskorvaus on tarkoitettu lyhytkestoisten tilanteiden tukimuodoksi.

      On totta, että tilapäinen hoitovapaa on tarkoitettu nimenomaan hoidon järjestämistä varten, eikä korvakierre taida olla sellainen sairaus, jonka perusteella lääkäri vanhemmalle todistusta kirjoittaisi.

      Mutta mahdollista se kuitenkin on...

    • teija0098

      Hei!

      Jos työsopimuksesi on kestänyt alle 60 päivää (kvtes:lla ainakin), niin alle sen aikana jos olet itse sairauslomalla, se on palkaton, jos olet lapsesi takia tilapäisellä hoitovapaalla, niin siitä heilahtaa palkatonta!

      Näin se vain on.

      Kannattaa lukea työehtosopimus.

    • Mielikuvitus kehiin

      Koska sen 3 päivää lomaa saa töistä alle 10-vuotiaan äkillisesti sairastuneen lapsen hoidon järjestämistä varten, itse ratkaisin ongelman jäämällä hoitamaan korvatulehduskierteessä olevaa lastani kotiin vuorotteluvapaan turvin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2045
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1932
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      146
      1533
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1173
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1137
    Aihe