väkisin yritystili?!!!

måste vai

Onko kokemusta, miksi ihmeessä aloittavalle pienen (!) toiminnan toiminimelle pankki (Op) pakottaisi ottamaan yritystilin? Ittellä on kaksi henk.koht. tiliä joista toista käyttäsin toiminimen tilinä mutta kun kysyin asiasta, vastattiin että yritystili pitää ottaa! Kysyin myös voinko muuttaa toisen tilin toimarin nimelle, siihen ei varsinaisesti vastattu vaan pyydettiin vaan ottamaan yhteyttä ja keskustelemaan yritystilin avaamisesta! Ihme touhua, eihän se voi pakollinen olla, ymmärrän jos kyse olis isommasta toiminnasta mutta tämä omani ei todellakaan sitä tule olemaan, ainakaan vielä muutamaan vuoteen..

12

5541

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OPlainen

Yritystili tuo rahaa enemmän op:lle ja kaiken lisäksi sen "antaja" saa provikat. Siinä syy!

• ..kiits

Eli olisin voinut avata ihan tavallisen tilin toiminnalleni. Kiitos OP:lle.
      Siinä yritystilissä on kaikki maksullista. Tuli huijattu olo, kun avasin sen.

t. pitkäaikainen op:n asiakas

• Anonyymi

Niin.Huijatuksi tulin minäkin . t.koko ikänsä op:n asiakkaana ollut.

• yrittaja---

Haulikolla vai kiväärillä sinut laitettiin allekirjoittamaan tilisopimus, meinaan jos tulee "huijattu" olo sen takia, että virkailija saa sinut sanan säilällä laittamaan nimet paperiin niin ei tule kovin pitkää sinun yrittäjäurastasi.

Tmi-yrittäjä pärjää ihan itse verkkopankissa avattavalla henkilöasiakkaan tilillä.

• jeps juu

Tämän ketjun aloittaja(siis minä) en ole avannut vielä mitään yritystiliä, vaan on vain edelleen kaksi henk.koht. tiliä joista toista tulen tod.näk. käyttämään toimarin tilinä. Ihmetyttää vain miten tällainen tuputtaminen on mahdollista kun SELVIN SANOIN kertoo että kysymyksessä olisi ehkä muutama tilitapahtuma kuukaudessa, siis pientä toimintaa! Mitä tulee nimimerkkiin Pitkäaikainen op:n asiakas, niin ymmärrän toisaalta hyvin jos lankaan on menty vakuuttavan "asiantuntijan" johdolla. MUTTA kysynkin nyt viisaammilta, mitätoimintoja yritystilillä on jota ei voisi henkilökohtaiselta hoitaa, esim. VIITENuMEROT laskuihin ym.. Mitään verkkokauppaa en ole laittamassa.. Sitten tuotteistani olisi menossa pieni osa hyväntekeväisyyteen joten ehkä siinä tulee sitten tänka på.. siis miten järkätä nuo siirrot yksityistililtä (vaikka sitten saisikin nimen vaihdettua verkossa toiminimen nimelle)..

• klököökl

Onhan se nyt luotettavan tuntuisempaa asiakkaallekin, kun yrityksen nimi näkyy tiliotteella. Yleensä osuuspankissa voi neuvotella hinnatkin, joten ei pitäisi siitä olla kiinni. Yksityistiliin ei saa esim. maksupäätettä, jos sen tarve tulee. Kait pankki voi puuttua ns. yksityistilin käyttämiseen yritystoiminnassa, jos sinne alkaa tulla yritystapahtumia enemmälti.

• Vaihda pois

Vaihda pankkia.

• o-pankki

Kokemusta op:n pakkomyynnistä on minullakin. Olin avaamassa vaimon siskon kanssa tiliä Hänen toiminimelleen op:ssa. Sanottiin,että tili voidaan avata jos kaikki Hänen pankkiasiat keskitetään tähän pankkiin. siis haloo. Sanottiin että harkitaan, mutta sitten mamma alkoi tuputtamaan allekirjoitettavaksi lappua, joka olisi oikeuttanut pankin lopettamaan asiakkaan kaikki tilit muissa pankeissa ja siirtämään varat osuuspankkiin. Poltin pelihousut virkailijalle, joka selitti, että tämmöinen on käytäntö... kävimme asiasta aikia tuhdin keskustelun, enkä antanut periksi. Virkailija soitti jollekin pomolleen ja sittten tämän kerran asia kävi näin. koko juttu oli ihan syvältä, puhelu oli ihan feikkiä. Ikävä, että vaimon sisko halusi tilin juuri siihen pankkiin, itse olisin kävellyt samantien ulos pankista. Siis jos olet osuuspankin toiminimiasiakas niin sinulla ei saisi olla tilejä muissa pankeissa...uskomatonta kiristystä osuuspankissa. Tämä kyseenomainen
      osuuspankki on etelä-suomen keskikokoisessa kaupungissa pääradan varressa.

• Näkemiin

Voi, voi. Ei kannata uskoa mitä pankintäti sanoo. Kannattaa mennä toiseen pankkiin.

Minä en ikinä menisi OP:n asiakkaaksi.

• Anonyymi

Minulle on kävi niin kun en tiennyt yritystä perustaessani ettei se ole pakollista pienyrittäjälle.vasta nyt jälkeenpäin asiaa tutkittuani olen saanut sen selville.Minulla oli ja on 2 omaa tiliä.Nyt haluaisin lopettaa yritystilin mutta pankille se ei vaan kieltävät käyttämästä omia tilejä yrityskäyttöön.Mitään järjellistä syytä en tähän keksi.Vai sen että yritystilin ylläpidosta pankki saa enemmän rahaa palvelumaksuina kuin tavalliselta tilitä.Nyt menee reilusti yli 20 e kuukaudessa pankille palvelumaksujen muodossa.Onneksi löysin tämän sivun , voi jakaa ajatuksiaan.

• Anonyymi

Pieni toiminimiyritys , ei laskuasiakkaita, torimyyntiä puoli vuotta , vain torimyyntiä.Pakollinen kallis yritystili op;ssa.

• Anonyymi

OP-PANKKI
      YRITYSTILI ?
      KYLLÄ TÄSTÄ ON SIKÄLI KOKEMUSTA VUOSI, PARI SITTEN, ETTÄ HENKILÖTILIN NIMESI JOKU HULTTIO VIRKAILIJA POIKA, YRITYSTILIKSI JA KIELTÄYTYI ANTAMASTA PIKKUSUMMAA KÄTEISTÄ. ANTOI PUHELIN NUMERON MISTÄ SOITETAAN, SOITTI JONKIN PÄIVÄN PÄÄSTÄ, EN VASTANNUT HÖPÖ-VIRKAILIJOIDEN KASSA KUN EI KESKUSTELLA.
      OMAT TILINI VUOSIA SITTEN PYYSIVÄT LAKKAUTTAMAAN.
      DANSKE BANK ON HYVÄ PANKKI JA S-PANKKI JA NORDEAKIN, SEKÄ MUITA.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin sinussa haluan koskea

Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      39
      2155
    2. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      198
      1756
    3. Kerro nyt jotain

Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      98
      1445
    4. Toisen ihmisen sydämellä

leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      142
      1245
    5. On tämä meidän ikäero jo turhan suuri

Kannattaisi tutustua samanikäisiin.
      Ikävä
      115
      1167
    6. PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan

kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki
      Ammattiliitot
      135
      1072
    7. Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."

Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1038
    8. Millaisena luonteena

Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      74
      970
    9. Olen otettu, mutta turhaan kulta testailet

Sinua minä vaan ❤️
      Ikävä
      70