Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Uskaltaako vielä lykätä jakohihnan vaihtoa

vanha volkkarimies

Itselläni on vm 2004 V70 ja silä on ajettu 120 000 km. Jakohihna on vaihdettu 4 vuotta sitten 70 000 km, eli 50 000 km sitten. Vaihtovälihän on 160 000 km mutta sitten on vielä tuo 4 vuoden maininta. Kysymys kuuluukin, että kestäisköhän se vielä yhden vuoden, kun kilometrejä tulee lisää n 10 000.

26

8543

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • v20002

      Kyllä kestää.itsellä ajettu volvo 245000 kilsaa ajettu.Hihna vaihdettu kuusi vuotta sitten,silloin km160000 mittarissa,kesällä katsoin hihnan ihan kunnossa,ei kulumista oikein ollenkaan,vaikka taittoi ei halkemia happaiden välissä.
      Hihna oli irti kun tarkistin.

      • 9+15

        Jaa, että käytit hihnan poissa mutta et vaihtanut sitä ?? - no mitä järkeä tuossa oli ? - itse hihnahan ei paljoa maksa, niin eikö käynyt mielessä, että olisit sen samalla vaihtanut ??


    • jännitystä elämään

      Kyllä noita valmistajan ohjeita kannattaa noudattaa kirjaimellisesti.
      Hihnat kestävät hyvin sen mitä luvataan, mutta sitten nämä säästäjämestarit itkevät kuinka voi olla mahdollista kun hihnat paukkuu poikki vaikka ajettu vai 100tkm ja jätetään mainitsematta, että hihna olisi pitänyt vaihtaa jo vuosi pari sitten.

    • Älyn jättiläiset!!!!

      Näinpä se menee voi hyvää päivää älkää ihmeessä uskoko näitä kitupiikkejä jotka ei noudata annettuja ohjeita.Se hihna on vaihdettava kumpi tulee ensin joko kilometrit tai vuodet näin teen minä ja jos kerta on vara ostaa VOLVO huom.VOLVO niin luulisi olevan rahaa tuon vertaiseen voi,voi reppanoita.

    • Suomiauto...........

      Mulla menee hihna vaihtoon vuoden vaihteessa kun tulee 4v täyteen ja ajettu tällä hetkellä 23tkm v70 2.4D ja edullinen vaihto n.500e merkkiliikkeesä...

    • Säästä vain

      Jos tykkäät jännityksestä niin aja menemään vaan, todennäköisesit kestää, mutta voi olla kestämättäkin. Itse en jaksaisi pelleillä muutaman satkun takia.

      Tiedän minäkin näitä 60 tienoilla olevia elämäntapa "säästäjiä". Lopputulos on ollut loistava, kun ensin on ajettu hihna poikki ja sen jälkeen korjattu syntyneet venttiilivauriot halvimman kautta. Ihme juttu, kun tehoista on kateissa puolet.
      Aina kannattaa säästää!

    • Turha nuukailla

      Mulla tulee vaihtohinnaksi vesipumppuineen 435eu ja on hintansa väärti.

      • volvo v 70.

        Vaihdoin itse vermeet, ei maksanut juuri mitään.


      • llllllllllllllllll
        volvo v 70. kirjoitti:

        Vaihdoin itse vermeet, ei maksanut juuri mitään.

        missä Jyväskylässä hyvä ja halpa,jakohinnan vaihtopaikka.


      • ei kukaan osaa
        volvo v 70. kirjoitti:

        Vaihdoin itse vermeet, ei maksanut juuri mitään.

        wauh, sä ootkin Talentti ja ihmiskunnan eliittiä.


    • volvo_puranen
    • jkfwdhjkj

      Hihnahan kyllä kestää vaikka sen 200000 tuhatta kilsaa mutta muut jakopäänosat ei.Itse ajoin viime hihnalla ja vesipumpulla 83t km.
      Vesipumppu hajosi ja sen seurauksena kaikki venttiilit ja osa nostimista.
      Elikkkä kannattaa uskoa tuo neljän vuoden vaihtoväli,itse päästin tuon välin kuuteen vuoteen koska tuijotin vain hihnankilometrejä.
      Itse tein rempan mutta kyllä vitutti.

    • volvo_puranen

      Tuotaa jos bensakone ja vesipumppu hajoaa siinä 83tkm kohdillaa kyllä jossain on mätää.Se vesipumppu kyllä kestää se 240tkm jos oikein on asennettu.Muistetaan käyttää aina laatuosia ei mitään halpaa ja huonolaatuista tavaraa

      • kallista säästöä

        Aivan, nämä kaikenmaailman TI-miehet joilla on intoa enemmän kuin tietoa ja taitoa vaihtelevat kaikki mahdolliset halpisosat ja sitten itkevät kun on huono auto.


    • EX volvomies

      KANNATTAA VAIHTAA SAMALLA MERKKIÄ!!

    • S32

      Itsellä C30 T5 vm 2007. Bilialta sanoivat, että vaihtoväli 5 v.

      • suomiauto....

        Olet oikeassa, itsekkin luulin että vaihtoväli olisi 4v,mutta vm2007 uudemmissa se on 5v/180tkm ja tämä vain pohjoismaissa muualla euroopassa ilmeisesti 10v/240tkm


    • affafafffafffa

      Osalla suomi24:n kirjoittajista on joku pahanlaatuinen ahdistus jota voi purkaa vain kirjoittamalla roskaa toisista suomi24:n kirjoittajista.

      Mullakin on nyt tuo ahdistus:

      Osta v--tu Ferrari, saa---nan m---ku, v----uako tulet tänne itkemään. ÄLY HOI tai HALOO. KANNATTAA VETÄÄ SAMALLA ISOILLA KIRJAIMILLA.

      Typerä kommentti 1: tölväisy.
      Typerä kommentti 2: henkilökohtaisuuksiin meno.
      Typerä kommentti 3: huono yleistys
      Typerä kommentti 4: oma absoluuttinen totuus maailman menosta
      Typerä kommentti 5: olen oikeassa, muut väärässä
      Typerä kommentti 6: kaikki muut on juntteja
      Typerä kommentti 6: HALOO, ÄLY HOI ilmaisut

      Pellet.

      • kusit omaan nilkkaan

        Etkö olisi voinut aloittaa ihan omaa ketju tuolle purkauksellesi, vaan kaivoit vanhan kalutuin tarinen ja vielä täältä Volvopalstalta. Oliko känni liian kova ja mieli masennuksessa?
        Mieti mihinkä itse syyllistyit!!!!!!!!


    • ?????????????????

      Just,just sä oot junttipelle.Saitko orkkusen?

      • Azi

        No jo on laitettu taas!!


    • Persaukisiariittää

      Persaukisilla ei ole varaa edes jakohihnan vaihtoon.

      Mihin tämä Suomi on oikein menossa?

    • j.o.v

      Mulla 2002 v 70 ja viimekesänä pamahti jakoremmi,noin 4,5v vanha tai vesipumppu rikkoontui oli tarvikeosa,korjaus maksoi 2500e

    • aWolvo

      Kyllä kestää, aika ei ole niin suuri tekijä,

    • kumirenkkueihyvä

      Onkos niitä vielä hihnakoneita ne on tosi epävarmoja kapistuksia itse vaihdoin ketjulla olevaan merkkii 80 luvulla eikä ole tarvinnu hihnojen kans räplätä

    • juippi1970

      Minä vaihdoin ratasjakopäähän.... Paljon parempi kuin hihna tai ketju.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2454
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2153
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1808
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1601
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1566
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1535
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1488
    8. 54
      1350
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1309
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      31
      1227
    Aihe