haluisin vastauksia erityisesti äideiltä joilla on vauva ja vähän vanhempi tai vanhempia lapsia 1-4v.
kuinka saatte nukuttua yön?
syötöt/heräämiset?
entä aamulal kuin aikaisin heräät ksm.
entä nukutko päiväunia?
kuinkas väsynyt oo illalla menetkö monelta nukkumaan?
ja sitten se miehen kannalta tärkein eli haittaako iltaväsymyksesi parisuhteen hoitoa eli jääkö sille aikaa illalla vai joskus vain päivällä
imetyksen väsyttävyydestä naisille kysymys
2
142
Vastaukset
- kolmen äippä
Sitä mä en ihan ymmärrä, että miten se imetys tähän varsinaisesti liittyy, mutta voin silti vastata omasta puolestani.
Mulla on kolme lasta 3kk, 2,5v ja 4,5v. Yöt saa nukuttua ihan hyvin, silloin kun kaikki ovat terveinä. Vauva syö yleensä kerran. Isommat saattavat heräillä silloin tällöin, mutta meillä on sellainen sopimus, että niin kauan kun minä syötän vauvaa öisin, hän käy tarvittaessa isompien luona. Mutta toki herään niihin itkuihin itsekin kyllä.
Aamulla herätään 8 aikoihin. Ja päiväuniin ei ole mahdollisuuksia.
Iltaisin olen ihan superväsynyt, mutta nukkumaan menen (mun maailmassa vasta) 23 aikoihin, juuri sen parisuhde, sekä oman ajan vuoksi. Päivällä ei ole aikaa hoitaa parisuhdetta, sillä silloin ollaan usein esikoisen kanssa, luetaan ja pelataan. Ja toinenkin on kyllä jättänyt päikkärit pois, saattaa nukkua satunnaisesti, jos on sattunut heräämään aikaisin.
Mutta eipä mikään oikein haittaa. Elämä on just nyt tälläistä, kyllä se joskus sitten taas on erilaista ja vaikka pitkään nukkuminen on taas mahdollista. - tyytyväinen saa olla
Lapset 5v, 3v ja 2kk. Ja ihmellisen hyvin menee! Isommat eivät herää öisin juuri koskaan, siis kipeänä tms. ehkä joskus. He menevät 8-9 välillä nukkumaan. Vauva tulee nyt useimmiten aikuisten kanssa sänkyyn (n klo 23) ja herää yöllä useimmiten vain kerran syömään joskus viiden aikaan. Aamulla nukutaan noin yhdeksään ellei ole kerhoa tai muita menoja. Päikkäreitä en nuku mutten näillä unilla tarvitsekaan :)
Kahdenkeskistä aikaa miehen kanssa on näin pienen vauvan kanssa tosi vähän, mutta illalla voidaan kyllä jutella "kahdestaan" vaikka vauva olisikin sylissä. Seksillekin joku väli saattaa jo löytyä ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait1193704Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd
Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai272770Hei! Halusin vain kertoa.
En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso72585Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa
Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl1262338Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?
Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani82134- 371697
Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen
Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es581086Oot kyl rakas
Et tiiäkkään miten suuri vaikutus sulla on mun jaksamiseen niin töissä, kun vapaallakin❤️. Oot täysin korvaamaton. En t361000Kirjoittaisit edes jotain josta tiedän
Varmasti oletko se oikeasti sinä. Tänään tälläinen olo. 75974"Sanna Marinin kirja floppasi", kertoo eräs median otsikko
"Miljardien tappio - Sanna Marin vaikenee", kertoo toinen otsikko. Marin ei siis siinä kirjassaan kerro sanallakaan For78943