Tilanne on tämä.
Mulla on neljä merkintää luottotiedoissa. Viimeisin on tullut 3.3.2011. 66 euroa on summa. Ulottomies on merkinnyt minut varattomaksi sinne vaikka olen koko ajan maksanut ulosottoon velkojani noin 700-1000 euroa kuussa.
Nyt sitten tämän merkinnän ansiosta en saa luottotietoja kun vasta vuonna 2014? Jos hän ei olis tuota merkintää sinne laittanut niin olisin saanut luottotiedot takas heti kun maksan viimesen erän eli ensi kuussa.
Soitin asiakastietoon ja kysyin asiaa, niin sieltä kerrottiin että ulosoton olis pitänyt ottaa tuo 66 euroa maaliskuun pidätyksestä, että tuota merkintää ei olis pitäny tuonne tehdä.
Voinko saada sen merkinnän tuolta jotenkin pois? Tämä nainen ei suostu sitä sieltä poistamaan. , koska varoja ei kuulemma ole löytynyt tuon 66 euron maksamiseen :)
Mitä mun kannattaa tehdä?
Tekikö ulosotto virheen?
21
1984
Vastaukset
- ve-laton
Anna merkinnän suosiolla olla. Oletpahan hiukan pitemmän aikaa velkaantumatta uudelleen.
- ei voi ymmärtää.
Kyse on nyt siitä, että olen ollut luottotiedoton 18 vuotiaasta asti. Nyt olen 30v Ja vihdoinkin saan kaikki pois.
Tuo merkintä vaikuttaa kuitenkin siihen että en pääse siihen työpaikkaan minne haluan ja en saa liittymää,vakuutuksia ja mitään muutakaan. Asun vaan Vuokralla ja maksan itseni kipeeksi edelleen seuraavat 3 vuotta. Vuokra on 925€ kuukaudessa ja sillä summalla lyhentäisin omaa asunto todella mukavasti. Nyt häviän rahaa kolmen vuoden aikana yhteensä 33,300 euroo.
On tää niin väärin, että ulosottomerkinnästä saa kovemman tuomion kun murhasta tai raiskauksesta.- Ihan oikein
Ei se mikään tuomio ole, vaan tarpeellinen tieto kaikille mahdollisille lainanantajille. Ihan oikein se on, että raha-asiansa sössineet eivät saa lainaa joka luukulta. Ilman näitä maksuhäiriömerkintöjä ja luottotietorekisteriä olisi lainan saaminen vaikeaa KAIKILLE, koska kukaan ei tiedä kehen voi luottaa.
- pienyrittäjän vaimo
Ihan oikein kirjoitti:
Ei se mikään tuomio ole, vaan tarpeellinen tieto kaikille mahdollisille lainanantajille. Ihan oikein se on, että raha-asiansa sössineet eivät saa lainaa joka luukulta. Ilman näitä maksuhäiriömerkintöjä ja luottotietorekisteriä olisi lainan saaminen vaikeaa KAIKILLE, koska kukaan ei tiedä kehen voi luottaa.
Verotoimisto ja ulosotto eivät näytä tietävän, että veronmaksaja on maksanut pyydetyt maksut. Verotilillä oleva raha ei "kelpaa", vaan kuukausia myöhemmin uhataan ulosmitata sama summa, joka on verotilillä, eikä muka verottaja tiedä mitään. Mutta ulosottaja tietää ulosmitata kuitenkin juuri sen summan mikä verotilillä on maksettavissa. Onkohan tässä ihan laillista varkautta? Maksatetaan kahteen kertaan samat maksut ulosoton uhalla, jos asianomainen ei huomaisikaan. Ulosotto kehuskelee ulosmittaavansa 60 milj. e - onkohan tässä vanhoilta yrittäjiltä kaksikertaa karhutut maksut mukana. Tämä on jo kolmas kerta kun meiltä uhataan väärin perustein ulosmitata, tällä kertaa yli 2400 euroa. Vaaditaan aina useita soittoja veroviranomaisille ja ulosottovirastoon ja kirjanpitäjälle, ennenkuin asia selviää ja tämä virhe toistuu vaikkakin eri tavoin. Veroviranomainen ei osaa käyttää verotilillä olevia rahoja verojen ja työnantaja- maksuihin.
Pienyrittäjiä yritetään ahdistaa monella tavalla- ei ihme , että harmaa talous saa kannattajia - tälläinen käytös synnyttää vihaa viranomaisia kohtaan. Alamaisajattelu on vallalla. "Vuokra on 925€ kuukaudessa ja sillä summalla lyhentäisin omaa asunto todella mukavasti. Nyt häviän rahaa kolmen vuoden aikana yhteensä 33,300 euroo."
Jos ymmärrys raha asioista tuota luokkaa, niin ole kiitollinen siitä luottohäiriömerkinnästä ja pysy kaukana kaikista lainoista ja velkaantumisesta sen vanhenemisen jälkeenkin.
- gfdsgfasgf
Ei muuten ole oikein. Minä olen sitä mieltä , että jos on noin kauan maksanut ja saa kaikki pois, niin silloin kuuluu saada ihmisarvo takaisin. Olettaisin, että tässäkin on kyseessä sellainen henkilö, joka ei nuorena ihmisenä ole rahan päälle tajunnut mutta nyt kuitenkin on jo kasvanut aikuiseksi. Joku roti tässä hommassa pitäisi olla, koska Suomessa tosiaan luottotietojen menettäminen on pahempi asia , kun murhaaminen.
Tuo nimimerkki ihan oikein taitaa olla aika kuutamolla :)- Ihan oikein
Tai sitten en ymmärrä ihmisiä, jotka eivät "nuorena ihmisenä" ole rahan päälle tajunneet. Itse olen 24 vuotta, eikä minulla ole ikinä ollut yksikään lasku myöhässä ja säästöjä on aina ollut.
- Suvi linden
Ihan oikein kirjoitti:
Tai sitten en ymmärrä ihmisiä, jotka eivät "nuorena ihmisenä" ole rahan päälle tajunneet. Itse olen 24 vuotta, eikä minulla ole ikinä ollut yksikään lasku myöhässä ja säästöjä on aina ollut.
Olet varmaan niitä henkilöitä, jotka ovat syntyneet "ns" kultalusikka suussa. Asenteesi vaikuttaa kokoomuslaiselta :)
- mamman oma
Ihan oikein kirjoitti:
justiin tuollaiset asuu vielä äiteen ja isukin helmoissa syö toisen ostamaa ruokaa ja asuu ilmatteeks kyllä silloin pitää rahaa ollakin saa varmaan viikkorahaakin vielä
- Luultavasti näin...
Kannattaa soittaa. Mutta...pitkään ole itse ollut ulosoton "asiakas", ja olen huomannut ette se ei ollenkaan menee niin että jos mulla on esim. yhdestä velasta jäljellä 70€ että ulosottomies maksaisi sen pois ja olisi yksi velkaa vähemmän. On olemassa joku syysteemi miten summan pitää jakaa, suurille veloille annetaan ensin, lähes vaan korkoja.
Pienet velat on samalla tavalla merkattu varattomaksi. Vaikka olen maksanut niin paljon tän vuoden aikana että olisin saanut kymmeniä pieniä laskuja pois, maksamani rahat ei ole mennyt niihin vaan lähes pelkästään luottokorttiveloille joka on edelleen yhtä isoja. - 11+12
Ihan on kuule oma vikasi!!
"66 euroa" !? Et sitten ole viitsinyt maksaa tuota mitätöntä summaa aiemmin, älä väitä etteikö tuosta ole tullut laskua ensin kotiin ennen ulosottoon siirtymistä. Ja kun on siitynyt ulosottoon niin sieltäkin tulee kyllä maksukehooitus ja kutsu ulosottoselvitykseen.
Voi että ihmiset osaa olla tyhmiä! Tai sitten et vain kerro ihan kaikkea tuossa viestissäsi..
nimim. 20v ulosotossa ollut. - gnoassfa
Se 66 euroa on ollut siellä ulosotossa. Koko ajan on mennyt joka kuukausi 700-1000 euroa lyhennystä. Tämä ulosottonainen ei vaan viitsinyt ottaa sitä 66 euroa tuosta rahamäärästä. Onhan siitä ilmoitus tullut. Se on tullut vaan kauan sitten.
Ihmettelen vaan sitä,että miten ihmeessä ei riitä jako-osuutta tuohon 66 euroon?
Ja jollekin kuka kysy että miks et maksanut. Niin syy on hyvin selvä. ulosotto. vei suurimman osan tuloista ja käteen jäi noin 1200€ kuukaudessa josta vähennetään vuokra,sähkölasku,ruokamenot,
Vuokra 950€, sähkö noin 60€ ja loput ruokaa. eli jääkö rahaa??
Eipä hirveemmin jää. Onneks tää paska on nyt ohi ja saan pitää koko palkan itselläni. - kriisinen
Kyllä teki.
Ota yhteyttä virheen tekijän esimieheen, niin eiköhän asia selviä.
Itse maksoin ulosottoon 22000 ja virheitä sattui muutaman kerran. - velaton
Ulosotto tekee näitä merkintöjä ihan tarkoituksellisesti.
Silloin kun minulla oli vielä suppea - ulosotto palkasta tuli 150 euron lasku voudilta, maksoin sen laskun, mutta valtion kuitissa se raha menikin muualle, säihkähdin asiaa ja menin välittömästi maksamaan käteisellä laskua, tilitin rahan mutta silti vuoti teki ulosmittauksen ja siitä tuli luottotietomerkintä.
Nyt olen maksanut velkani pois (100% korolla 30 000 oli ja 60 000 meni rahaa 6 vuotta) ja tämä aiheeton merkintä ottaa kyllä kupoliin koska se on vielä ensivuoteen asti.
Asia aukeaa varmaankin tästä luottotietolain muutamisen lausuntokierroksesta jossa (Oikeusministeriön julkaisuja 2009):
"Suomen Kihlakunnanulosottomiesten Yhdistys ry:n mielestä uudistusten tavoitteet
ovat hyväksyttäviä ja perusteltuja. Yhdistys kuitenkin katsoo, ettei valmistelussa ole
otettu huomioon kaikkia vaikutuksia, minkä johdosta hallituksen esityksen luonnos tulisi palauttaa valmisteluun siltä osin, kun se koskee luottotietomerkinnän poistamista vanhentumisen johdosta ja merkinnän tekemistä pitkäkestoisesta ulosotosta. Valmistelussa tulisi yhdistyksen mukaan ottaa paremmin huomioon esityksen vaikutukset velallisten ja velkojien asemaan ja yhdenvertaisuuteen luottotietojen luovuttamisen ja rekisteröinnin osalta."
Eli siis toisin sanoen voudit tekevät nyt enemmän kuin laki määrää katsoen sen olevan oikein.
Emme voi tehdä asialle mitään, jos voudit ovat ottaneet lain omiin käsiinsä asian suhteen. - n
Merkintä on ja pysyy. Sitä ei saa pois.
Mikä on se syy, että ulostto ei ole saanut perittyä palkastasi kuin 60 €, jos normaalisti ovat perineet satoja euroja? Totta kai ulosotto laittaa varattomuusmerkinnän, jos yhtäkkiä tulot ovatkin sitä luokkaa, ettei suojaosuudelta jää kuin 60 € perittävää. Toki JOS ulosotossa on tullut joku oikea virhe, niin voit toki ottaa yhteyttä ulosottoon ja pyytää korjaamaan.
Kun olet maksanut koko ulosottovelan, niin pyydä siitä todistus (tulee tosin automaattisestikin) ja lähetä tieto Asiakastietoon. Saat luottotietoihisi merkinnän, että olet maksanut pois velkasi. itse merkintää se ei toki poista, mutta helpottaa huomattavasti, jos haet esim. asuntolainaa. Pankissa yms. siis näkevät, että vaikka on merkintä, niin sitä koskeva velka on maksettu. - Sama homma oli itel
Varattomuusmerkintä luottotiedoista lähtee pois kun maksat tuon 66€:n laskun ja lähetät kuitin uo henkilöllesi... http://www.oikeus.fi/5623.htm
- 100%varma
Eipä lähdekkään..UMV eli varattomuusmerkintä jopa pidentää vuodella alkuperäistä maksuhäirömerkintää jos se on tullut sen alkuperäisen voimassaoloaikana.
UMS merkintä lähtee heti kun on velan maksanut pois.
- 181111
Se on hoidettu ajat sitten. Kopio kuitista meni myös sinne. Ja nyt hetki sitten maksoin koko velan pois ja nyt velkasaldo on nolla euroa.
- 7575757
teet valituksen asiasta. varattomaksi ei merkata jos olet säännöllisesti maksanut noinkin paljon. jos asia todetaan aiheettomaksi niin ei hätää, voivat poistaa merkinnän. silti, ei luottotietojen menetys maailman loppu ole. itselläni on vielä vuosia merkintä. nyt kun on rahaa niin kaikki hoituu rahalla. vuokrallekin pääsin helposti. oikeastaan en tiedä mihin tarvin luottotietoja koska tykkään ostaa asiat rahalla ja käteisellä
- asfdh653
Aloittaja on typerä narsisti. Sinä itte jätät velvollisuutes hoitamatta ja sitten valitat täällä, kun elämässä pelataan sääntöjen mukaan.
Voitko - ystävällisesti - alkaa ottaa vastuuta elämästäsi. Selvästikkään et sitä tee vieläkään, etkä ole menneisyytesi kanssa tehnyt tiliä. Puheestasi paistaa läpi, että et ole mielestäsi koskaan tehnyt mitään väärää, ja jos joskus jätitkin jonkun laskun maksamatta, se oli kauan sitten.
Et ole kasvanut ihmisenä yhtään. Vastoinkäymiset ja pettymykset tulevat jatkumaan kohdallasi niin kauan, kuin oivallat jotain olennaista syvällisesti.
Hyvää jatkoa silti, toivon parasta sinulle.
Elämän suunta voi kääntyä koska tahansa. - jepjep
Sä voit soittaa sinne ulosottoo ja pyytää, että ulosottomies ottaa yhteyttä Suomen Asiakastietoon ja ilmoittaa sinne velat maksetuksi. Sen jälkeen sinne tulee merkintä, että saatavat on maksettu, mutta itse häiriömerkinnän poistumiseen menee kuitenkin 1-4 vuotta. Tämä kyseinen merkintä siitä, että on maksanut velkansa kokonaan pois, voi antaa mahdollisuuden esimerkiksi pankkilainaan koska Asiakastiedosta voidaan ottaa selvää mikä on lainanhakijan velkatilanne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1102363
- 661455
Poliisi losautti puukkohemmon hengiltä
Mitäs läks, heilumaan puukon kanssa eikä totellut käskytystä. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011361763.html2321228Nainen, huomasitko kun muutin sinua?
Niin lyhyessä ajassa niin paljon. Mutta jotain muuttui minussakin. :/971165- 111138
Tämä kesä ei ollut vielä meidän
Olisihan se ihana viettää kesäiltoja kanssasi ulkona. Ei kai ollut vielä oikea aika. Ehkä kohtaamme vielä sattumalta jos671065Mitä jos vaan tapaisit sen jota mietit
Jos se yksi henkilö on sinun mielessäsi niin entäs jos vaan menisit tapaamaan sitä, heti, samantien, miettimättä mitään.91972IS Viikonloppu 12.-13.7.2025
Viikonlopun ratoksi Skyttä ja Kärkkäinen ovat taiteilleet 3.0 arvoisen ristisanatehtävän ratkottavaksi. Kenenkään ratko56959Sofiaa ei kelpuutettu Martinan kaveriporukkaan
Ibizalla lomailee Martinan kanssa ihan muut naiset.175958Teet tämän niin
Helpoksi, mutta silti niin vaikeaksi. Vihaan omaa saamattomuuttani, vaikka kaikki olisi saatavilla. 🩷🌸43928