Nuoria kuumeilijoita/yrittäjiä vol.3

Sirena--

Aloitetaan taas uusi ketju kun toinenkin on jo niin hirmuisen pitkä. Tänne nyt kaikki edellisen ketjun kuumeilijat , mutta tervetuloa mukaan myös uudet :)

Edellinen ketju jäi kysymyksiin miten miehemme on reagoinut kuumeeseen?

Itsehän sanoin pitäväni parin päivän tauon tästä palstailusta, mutta ei vaan pystynyt. Ihana jakaa teidän kanssa näitä asioita kun ei viitsi miestä painostaa ettei tule katumapäälle. :D Käy jo sääliksi kun se joutuu kestämään mun mielialan vaihteluita. Tiedä sitten johtuu alkavasta tädin vierailusta vai mahdollisesta plussa tuloksesta (Tosin menkkojen aikaan mulla ei ole mielialan vaihteluita juurikaan ollut pillereiden lopettamisen jälkeen). Toivotaan että plussa tulee niin loppuu ressaaminen tulevasta ja pääsisi hankkimaan jo kaikkea kivaa :)

Nanne90: Minulla olisi kans porukoilla minun ja sisarieni vanhoja vaatteita ja tavaroita odottamassa. Mutta olen melko kranttu, ysärillä oli melko erilainen tyyli kun 2000 luvulla :D Enkä ole äitini kanssa väleissä ja tiedän että se ei passaa jos meen sinne ja vien parhaat päältä ja jätän sisarien lapsille ne jotka ei mulle kelpaa :) Parempi kun hommaa omat niin säästyy tappeluilta ja ressaamisilta :)

171

1008

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -minttu-

Hyvä Sirena-- kun aloitit uuden ketjun. Edellistä sai selata piiiiitkän että pääsi uusimpiin viesteihin:)

Mulla on sama juttu kans, että täytyy täällä kirjotella kun mies on jo ihan kyllästynyt mun 24/7 vauvapuheisiin:D yhdelle kaverille oon kertonut yrityksestä, mut hänkin asuu toisella puolella suomea. Soitellaa joka päivä mutta puhuttavaa on muutenkin aina niin paljon ettei viitsi ihan koko aikaa touhottaa tästä asiasta. Onneks meillä on nää palstat täällä niin voi purkaa tuntojaan:)

Aiemmin tuol sanoinkin et mul on jo reilu muovikassillinen vauvanaatteita. Lähinnä kirppiksiltä tarttunu mukaan kaikkee hyväkuntoista. Muita tavaroita en oo viel uskaltanu ostaa, mut toivottavasti pääsis pian shoppailee niitäkin ;)

Onkos tässä ketjussa jo kyselty että missä päin Suomea kuumeillaan? Tais olla joku toinen ketju missä iso osa tuli pohjanmaalta. Kuis täällä? Ite oon alunperin itä-suomesta mut oon asunu nyt 15 vuotta Tampereella.

Huih, mulla oli pillereiden jälkeen eka kierto sen 34 päivää ja nyt pelkään et se ei oo sama enää. Joku päivä sitten tuntui kummallista pistelyä alavatsassa, pelkäsin jo että se oli ovis, mut se ois ollu kyllä niin aikasi et toivottavasti ei ollu. Oon varatunut siihen et oviksen aika ois ens viikon loppupuolella.. Luulin nähneeni siinä donnatestissäkin jo vähän muutoksia, mut sit kun katoin uudestaan ilman et siellä linssissä oli sylkeä, niin samat pisteet näky puhtaassa linssissä myös:D Eli en tiädä osaanko käyttää sitä ollenkaan vai mikä mättää. Täytyy ruveta tekemään niitä liuskatestejä, jos sais selvemmän tuloksen.

Mites muut? Onko ovis lähellä vai koitetaanko seuraavaksi saada plussa r-testiin?

• -baby89-

Heippa :)

Täällä asustellaan Kokkolassa, koko ikäni. Jyväskylässä kävin vuoden opiskelemassa mutta mieheni tavattuani siirryin takaisin Kokkolaan. Kauheasti jännittää kun itsellä tosiaan on ollut vauvakuume jo usean vuoden, ja aina olen ollut että ei haittaa vaikka pillerit pettäisivätkin. No, hyvin ovat toimineet ja tuossa parin viikon päästä olen päättänyt ne lopettaa kun loppuu liuskakin :)

Vauvanvaatteitakin on tullut jo hankittua parin vuoden aikana muutama pussillinen, isäni omisti kirpparin joten sieltä löytyi kaikkea ihanaa halvalla ni pitihän sitä vähän säästöön laittaa. Muuta en ole uskaltanut hankkia, vaikka mieli tekisi kovasti, saattaisi ukko kahtoa vähän kieroon ku toinen kantaa lasten kamppeita kotia vaikkei vielä olla päästy edes yritys vaiheeseen :p

MIeheni on suhtautunut hiukan varauksella asiaan, mutta pikku hiljaa tottunut ajatukseen että tulee niitä lapsia joka tapauksessa jossain vaiheessa, kerta kun naimisissa ollaan ja oma kämppäkin ostettu :) yritysaikeista olen kertonut yhdelle hyvälle ystävälle sekä siskolleni, että saa jonkun kanssa katsella pikkuisia vaatteita ja miettiä tulevaa, kuten makuuhuoneen sisustusta lapselle ;) miestä ei yllättäen tämä sisustus/vaatetus puoli niin innosta :)

• vauvelintuoksua

jahas, tämä jatkui tänne:) olikin jo inhottava selata tuonne alas asti. Täällä taas sellanen ahdistus päällä että.. Eilen oli tosi kummallinen päivä sen nega testin jälkeen. en oikeen osannu olla, istuin vaan hiljaa, mieskin tuli töistä ja kun istuin tietokoneella tässä melko kippuralla niin mies tuli silittään masua ja sano että "vooi mikä vauvamasu" :DD teki mieli itkeä siinä vaiheessa (oonko muka lihonu huomaamattani?) .. myöhemmin sit illalla se kyseli että miksi oon hiljanen ja onko kaikki hyvin jne. En Jaksanu kertoo sille mitään siitä testistä koska sitä ei ois varmaan edes kiinnostanu ja luulempa että hänelle tää ei ois ollu niin iso asia kuin mulle. yritän kokoajan unohtaa koko vauvantekoasian mutta tuntuu että ei vaan onnistu:/ Ja taas tämä "luulotauti" pukkaa näitä oireita, kokoajan himottaa hulluna jotakin esim. yks päivä kolmioleipiä, kevätrullia, greippimehua, eilen mansikkamargaritaa, porkkanasosekeittoa, maksalaatikkoa(huom en oo ikinä tykänny siitä!!) ... :-D

• Sirena--

-minttu- : Täällä tosiaan odotetaan siihen maanantaihin että pääsen tekeen r-testiä. Voi olla että mahdollisesti teen sen jo sunnuntaina ja jos negaa näyttää niin odottelen muutaman päivän :p Oon melko kärsimätön. Toivottavasti muillakin tulis pian testauksia ettei mun tarvis yksin jännittää tärppääkö :S

Itse asustelen Vaasassa :)

Vauvelintuoksua: Onko tädin vierailusta kuulunu mitään sen negan jälkeen? Pääsetkö kenties testaamaan plussan vähän myöhemmin vai lähteekö taas uusi yrityskierto?

• vauvelintuoksua

Ei siis ole edelleenkään kuulunut mitään:) viime kuukautisista on se 66 päivää nyt eikä mitään oireita ole että ne olis tulossakaan! Että tämä menee nyt jo tosi oudoksi :D päätin että ensi viikolla testailen vielä.. Jos sekin nega ni täytyy johtua jostain ihan muusta kuin raskaudesta, kaippa se pitää käydä sitten lääkärillä selvittään:/ vaikka niin inhoankin lääkäriin menoa!:(

• Haikara(ko)tulee

Mul on nyt meneillään kp 22/30-35 eikä mitään tietoa, milloin testaisi... pitää varmaan odotella tuon 35 pv ylitse, mutta ei kyllä malttaisi oikein. Nyt on siis kaikenkaikkiaan yli vuosi yritystä. Olisihan se mukavaa, jos tällä kertaa tärppäisi ! Ainoa oire mitä minulla on (voi olla kuviteltuakin) on että pitää käydä pissillä useammin ja kokoajan haukotuttaa ja väsyttää. Puhallan teillekin sinne plussatuulia (puuh puuh) ja pidän samalla peukkua :) kirjottelen tänne sitten, miten kävi.

• mimmmin

Soitin terkkarille ja sain ajan lääkärille kiirellisenä ens viikolle.. Ihan kiva, että ottivat tosissaan. Pelkäsin jo vähän terkkarin sanovan, että pitää odottaa vielä.. Muuten tännepäin ei kuulu oikein mitään.

Voi vauvelintuoksua, sinun kierto näyttää kans venyvän jo kohta yhtä pitkäksi kuin minun.. Saapa nähä kummalla menkat alkaa ensin :D Vai saataisiinko sittenkin plussat.

Tämä tyttö kirjoittelee Lapista päin..
      Kaikille nyt kunnon plussa tuulet. Sovitaanko, että kaikki plussaa syys-lokakuussa :D

• nanne90

Mimmmin ja Vauvelintuoksua, toivottavasti kyse ei ole stressistä vaan siitä toisesta viivasta kuitenkin loppujen lopuksi. Olisi ihanaa kuulla hyviä uutisia. :) kuinka kauan teillä olikaan yritystä takana?

Hm. Tuleekohan pillereiden lopettamisen jälkeen joku ns tyhjennysvuoto kun mulla on jäänyt menkat lähes kokonaan pois näitten cerazettien aikana :o Toivottavasti ei kovin kauaa kestä et kroppa puhdistuu, muilta palstoilta muistaisin lukeneeni et cerazettien jälkeen on ollut ongelmia raskautumisessa vaikka tohtori vakuuttelikin mulle että on helppoa ja nopeaa näiden pillerien jälkeen raskautua...

Turusta päin kuuluu, vaikken itteäni turkulaiseks oikein tunnekkaan :)
      Tsemppiä... :D

• vauvelintuoksua

no suoraan sanottuna meillä ei ns yritystä ole takana kuin hetki:D sillä molemmat ollaan sillä periaatteella että "tulee kun on tullakseen". ehkäisyä ei olla käytetty yli kahteen vuoteen, mutta siis mitään ovulaatipäiviä tms en seuraa:) Nyt on vasta alettu miettimään että vauva ois tervetullut, mutta mies haluaa antaa asian mennä omalla painollaan... Paljon vähemmän stressiä tulee tästä hommasta kun ei ajattele sitä lapsentekoa! Ja musta vähän tuntuu että mies ei taida ihan olla valmis tähän lapsentekohommaan, siks mua vähän pelottaakin tämä nyt tämä menkkojen poisjääminen:/ Mutta uskon että hänen mieli muuttuisi kun plussa pärähtäis:)

• -minttu-

mimmmin, sovitaan vaan että kaikki plussaa syys-lokakuussa! :D ja tosiaan niinkun nanne90 sanoi, toivotaan et teilläkin se plussa sieltä pärähtäisi niin ei tarviis miettiä ja stressata että mistä johtuu..

Tohon nanne90n kysymykseen: mä söin yasminelle pillereitä ja niiden jälkeen tuli kyl se normaali tyhjennysvuoto. Sit odottelinkin luomumenkkoja sen 34 päivää..

Haikara(ko)tulee, kumpa olisi tärpännyt! Tuu sit kertomaan mitä testi näyttää jos vaan maltat odotella sinne päivään kun menkat pitäs alkaa:)

Tää odottelu on ihan hirveetä! Haluun jo sen plussan siihen raskaustestiin:l

• Vauvahaaveita88

Heippa ja tervetuloa kaikki uudet!
      Nyt ihan pikainen kirjoitus kun sain tytön nukahtamaan.

Meillä on tämä kolmas vauvakuume lähtenyt mun ajatuksesta, kovasti halutaan kolman mahdollisimman pian kun edellisillä on ikäeroa 4v joka on mun mielestä paljon, haluan kokea myös sen kun on lapset pienellä ikäerolla :)
      Kakkosta suunniteltiin aika kauan, en aluksi kuumeillut eikä mieskään niin paljon kuin ekan kanssa, tosin hän ehdotteli vauvaa useasti. Sitten mulle tuli pikkuista vauvakuumetta ja tulinkin raskaaksi :)

Ekan kanssa olin 18v ja halunnut aina saada nuorena lapsen. Mentiin tuolloin naimisiin miehen kanssa ja tämä halusi lapsen mahdollisimman pian, mulla ei ollut hengenhätä mutta koska kuitenkin halusin olla nuori äiti, jätettiin pillerit pois. Seuraavassa kuussa plussasin ja mies oli aivan haltioissaan :)

Tällä kertaa ukon pitikin miettiä hetki (yksi päivä :D ) että haluaako kolmannen nyt vai myöhemmin. Meillä on tosi vaativa vauva ja kaksiossa asutaan kahden lapsen kanssa vaikkakin suurempi asunto etsinnän alla. Kahdenkeskeistä aikaa meillä ei miehen kanssa ole, sillä vaikka esikko saadaankin hoitoon hetkeksi niin vauvaa ei voi antaa mihinkään koska saatuaan pullomaitoa alkaa heti hylkiä rintaa. On myöskin tosi paljon kiinni äidissä, ei halua edes isin kanssa kaksistaan olla kun tissin pitää olla lähellä

• mimmmin

Ei täältä palstalta pysy millään pois nyt kun on aikaa :)

Nanne90:lle me jätettiin ehkäsy pois kesäkuun alussa jolloin on viimeksi tullut menkat. Eli 3 kuukautta on odoteltu luomumenkkoja. Siinä meidän "yritys." Ja mekin ajateltiin olla periaatteella tulee jos on tullakseen. Eli siis ainakin toistaiseksi aijottiin olla ilman ovistestejä ja muita kikkoja. Mutta saa nähä kuinka pitkään menee ennekuin kierto tasottuu, siinä vaiheessa ajatellaan asiat uusiksi..
      Cerazeteistä minulla ei kokemusta ole, joten en osaa sanoa oikein mitään. Mutta voisin ainakin kuvitella, että jonkinlainen tyhjennys vuoto tulee tai ainakin luomumenkkojen pitäisi jossain vaiheessa alkaa.

Vauvahaaveita 88: Minkäs ikäinen teillä se vauveli nyt onkaan? Jos tähän samaan saatte kolmannen, niin johan teillä sitten hulinaa onkin :) Olin juuri hoitamassa sukulaisen lapsia, niitä oli kaksi melko peräkkäin. Olihan se kiva, että on pienellä ikäerolla lapset.

Meillä alkaa täällä muuttopuuhat. Juuri sain tiedon, että saatiin uus kämppä. Rivitalosta hyvänkokoinen kaksio, kyllä siihen lapsen kans mahtuis ainaki aluksi :D
      Hyvät viikonloput kaikille.. Ja muistakaahan rentoutua ja yritellä ahkerasti viikonloppuna :)

• WishfulRider

Täällä myös yksi pienen kääryleen kuumeilija.
      Elikkäs hyppäilen mukaan joukkoon. Olen 19-vuotias, (kohta 20w) turkulaisneito, mieheni kanssa yritystä takana kohta liki 2 vuotta. Mieheni 3 vuotta minua vanhempi. Olemme kumpikun opiskelijoita, opiskelluita jäljellä vielä n 2 vuotta.Nyt ollaan aluilla menemään lapsettomuushoitoihin. Hieman eritilanteessa siis olen kuin moni muu teistä.

Oli eilen kuitenkin puhetta vielä, että maltetaan hetki vielä... Minä kun en haluisi hoitoihin lähteä, että turvautua sitten vaikka adobtioon myöhemmällä iällä. Hoidot kun tuppaavat olemaan rankkoja, ja minä jo entuudestaan hyvin tempperamenttinen.

Vauvelintuoksua: Kannattaa keskittyä muihin asioihin, kun tuo sun kiertosi on noin pitkäksikin venynyt, niin ei hätää. Mitä minulla kävi oli että kp venyi muistaakseni kerran 56-58, siitä kuitenkin kun hellitin lopulta ajatuksen kanssa että en oikeastikkaan ole raskaana niin tulihan se tätikin sieltä sitten käymään.. (luulotautisena löysin myös kaikki oireet ja ihmeelliset mielihalut)
      Toivottasti sinä kuitenkin plussaisit! :)

• vauvelintuoksua

Mua vaan alko naurattaan kun sillon vauvakuumeissani luin netistä vinkkejä miten voisi edesauttaa raskautumista :D no aika monessa paikassahan luki että kannattaa juoda greippimehua! että se vahvistaa kohdun limakalvoa tms( että siittiöt pääsee paremmin perille tai jotain?) No minähän sitten tietenki samantien menin ostamaan ja luin että lasillinen päivässä riittää ja jäin siihen koukkuun, oon nyt ostanu sitä joka viikko ja juon edelleen iha joka päivä:D ja aika hassua että juuri nyt nää kuukautisetki on myöhässä ;) haha, en ole taikauskoinen en! :D se vasta hassua olis jos olisinki raskaana, menis kyllä kaikki kunnia greippimehulle hihihi ^^

• WishfulRider

Heippa vaan kaikki!
      Mites muilla menee? onko tässä ketjussa vielä kukaan saanut plussia enempää esille?
      Vähän omaa napaa.. Täällä kp1/30, ja nyt sit lepposat fiilikset vielä, pieni harmistus ettei tärpänny viimekierrostakaan, ja nyt sitten vaan uuteen alkuun. Kokeillaan nyt kaikkien keinojen kanssa. toivottavasti nyt tärppäisi! :))

onnea muille jo tärpänneille ja tarrasukkia muille! :)

• Sirena--

Testipäivä lähestyy huomattavaa vauhtia :O Mietin että testaanko huomenna kun mies on vielä reissussa ja mulla on vapaapäivä vai odotanko maanantaille? Miehelle olisi yhdet hyvät uutiset kerrottavana ylenemiseni johdosta, mutta yrittäinkö saada sen plussan testiin jo huomenna jos sattuisi olemaan tuplauutiset. Jos negaa näyttää niin miestä ei varmaan tarvis edes vaivata koko asialla. Kuulostaa minun korviini aika hyvältä suunnitelmalta

Oireita (tai "oireita) on nyt ollut päänsärky (tätä tuskin voi kuvitella!), rinnat kipeät, turvonneet ja verisuonet tulleet esille. Viikko sitten oli vatsan nipistelyitä ja lisääntynyt tarve käydä vessassa. Lisäksi väsyttää jo ennen kahdeksaa ja joka päivä nukun päiväunet.

Tänään pääsin vaihtamaan sukulaistytöltä vaipat!! Oli vielä jotenkin hellusta puuhaa vaikka siellä oli vähän isompaakin tavaraa. Vanhemmat tuovat sen minulle hoitoon parin viikon päästä, pääsen harjoittelemaan :D Ei siitä ole kuin 12 vuotta kun olen viimeksi vaippoja vaihtanut :)

Mitäs muiden yrittämiseen kuuluu?

• vieläkö äidiksi??

heippa meillä on kaksi lasta ennestään 17 ja 12 vuotiaat ja hormooneilla on kumpikin alkunsa saanut täytän aivan pian 40. V . sain kuiten vielä neljäks kuukaudeksi hormoonit että vielä voidaan kokeilla että onnistuuko nyt just on ovis tänä viikon loppuna delliset raskaudet ovat olleet riski raskauksia nyt on taas kova vauva kuume ollu jo vuosia ja yritystä on takana pitkään voi kunpa pulssa tuulet puhaltasi tännekin päin . Jaksamista kaikille kuumeilioile

• Sirena--

Kuten edellisessä ketjussa pelkäsinki; kuvittelin oireet. Tai siis kaikki oireet oli, mutta rinnat tuli varmaan kipeäksi juoksemisesta, väsymys johtuu syksystä, päänsärky nyt varmaan johtui huonosta ilmasta työpaikalla tai siitä ettei saanu kahvia aamulla, yms...

Täti siis tuli käymään tänään. Masentaa. Mutta tähän sai yrittämiseni riittää tältä erää. Katsotaan vuoden parin päästä uudestaan. Olisihan tuossa pieni syyllisyys kalvanu kun saan pestin sijaismyymäläpäälliköksi 20-vuotiaana ja heti pamahdan paksuksi :) Jos nyt sitten pari vuotta tekisi uraa ja hankkisi sen oman asunnon.

Hyvästi rakkaat yrittäjät. Ehkä tapaamme vielä

• WishulRider

Harmi sirena- ettei tullut plussatuulia, mutta kyllä sinunkin kohdallasi vielä lykästää!
      Oikein paljon onnea elämään ja uuden viran johdosta!

vieläkö äidiksi? Onnea oviksen tärppäykseen, ja toiv. sinulla tärppäisi ja kaikki sujuisi loppuun asti hyvin. :)
      Mitäs muille täällä kuuluu? keilla testipäiviä lähellä? vauvelintuoksua? mikä tilanne sinulla on?

Täällä vaan odotetaan että ovispäivät olisi taas lähempänä.. ja tietenkin että joku tarrautuisi kiinni. :) Katsellut taas iloisena ja onnellisena muiden onnea kun tulevat raskaaksi, sitä sen enempää toivomatta, ja täällä minä ja ehkä muutama muu löytää itsensä tilanteesta kun onni ei potkaise vaikka haluaisi.. :(
      Plussatuulia kaikille siitä huolimatta..

• vauvelintuoksua

Täällä taas tapahtuu! Elikkäs ajattelin että tänään aamulla olisin testaillut(varmuuden vuoksi vielä aamupissasta, kun testissäkin luki että siitä kannattaisi testailla).. no kuitenkin sitten unohdin ja päivällä kauhukseni huomasinkin että tuli ihan ihan vähän ruskeaa vuotoa :o No, tietenkin ajattelin et sieltä ne kuukautiset nyt tulee:( Oon nyt ihan masentunu, kun niin toivoin että tämä vois johtua raskaudesta kerta täti kävi viimeksi 2kk sitten .. No nyt sitä ruskeaa on tullut taas vähän.. tosi vähän! Pahoin pelkään että huomenna ne alkaa.. taas pitkästä aikaa >:( Mutta katsotaan! Jos ei mitään tapahdu niin taas kai sitä testaillaan ensi viikolla.. Sekava fiilis kyllä:/

• WishfulRider

Äh! tsemppiä vauvelintuoksua! toivottavasti tuo ei nyt jaan tarkoita tädin kylään tulemista! Vai tuliko käymään? Onko sulla kaikki testit näyttäny negaa? ootko käyny jo verikokeissa?

mitäs muille? onkos kuulunut mitään uutta? :)

• -minttu-

vauvelintuoksua, alkoiko menkat vai oliko vaan pientä tuhrua? Ehkä se oli kiinnittymisvuotoa? Toivotaan tärppiä sinne suuntaan! :)

Sirena--, aiotteko jatkaa ilman ehkäisyä vai itse "yrittäminen" loppuukin? Niinhän ne monet sanoo että kun lakkaa yrittämästä eikä ole stressiä niin plussa pamahtaa testiin. Ehkä sulla käy näin myös! Tsemppiä kuitenkin ja onnea ylenemisestä:))

WishfulRider, toivon todella kovasti et teilläkin onnistais ennen kun hoitoihin lähdette. Noin pitkä aika jo yritystäkin takana:/ Mutta tavalla tai toisella se nyytti teillekin varmasti vielä tulee!:)

Nyt niitä syyskuun plussia kehiin tytöt! Kumpa mahdollisimman monella tärppäis:))

Omaa: testailin tuossa pari pv sitten liuskamallisella ovistestillä ja sain siihen kaksi viivaa. Olin innoissani elämäni ensimmäisistä viivoista vaikka testi olikin vain ovistesti kunnes luin ohjeesta että jos testiviiva tulee näkyviin vaaleampana kuin kontrolliviiva, se tarkoittaa ei mitään. Eli testiviivan täytyy aina olla samanvahvuinen tai tummempi kuin kontrolliviivan niin silloin se merkkaa sitä että ovulaatio on lähellä. Ihan tyhmä testi! Tottakai oletin että viiva kuin viiva niin hyvä asia ois mut ei:( Eli testailu jatkuu. Siitä donnatestistä en oo kyl ottanu mitää selvää. Tais olla huono ostos.. Jos kierto nyt pysyy siinä 34 päivässä, niin ovis ois tän viikon loppupuolella. Toivotaan niin:)

Plussatuulia puhaltelen =)

• WishfulRider

-minttu- Sähän oot sitten mun kanssa vähän samoissa tilanteissa, eli ovistelut alkaa viikonlopussa/alussa. Eli nyt sit tärpätään kummatkin tästä kierrosta!
      Onko sulla ollu mitä raskautumiskeinoja käytössä? Esim greippimehu, ovistikut, vitamiinit jne? Kannattaa muuten käyttää ovislaskuria mitä löytyy netistä, antaa aika hyvät arviot suunnilleen, ellei limoista osaa päätellä itse. Liuskoja ei mene niin paljon kun ei tarvii koko aikaa olla kokeilemassa! :) Saanko udella et ootko minkä ikäinen ja ootko opiskelija vai töissä? vai mitä? Ja onnea nyt testailuihin, kyllä nyt tärppää, sellanen kutina ^^

Täällä päässä odotellaan et päästäisiin ovispuuhiin, ja kummallisesti meen nyt tosi positiivisella mielellä eteenpäin, eli otan kaikki keinot kehiin ja kaikki keinot myös kaakkoon. Ja aijon nyt itselleni kertoa että tää juttu onnistuu, eikä mun tarvii stressata yhtään vaan meen lopposalla mielellä! Nyytti tulee meille! se on päätetty, tahdonvoimaa siis huomattavissa ;)

Oikein paljon siis muillekkin lähetetty positiivista mieltä ja plussia tikkuihin kaikille! :)

• Sirena--

-Minttu- : Varmaan mennään keskeytetyllä niin kuin koko meidän yhdessä olo ajan ollaan menty (paitsi viime kuukausi). Saa nähdä osaako mies enää tulla ajoissa pois, vaikka itseäni ei tosin haittaisi se pieni vahinkokaan :) Ehkä se tulee kun ei yritä. Mutta meillä oli miehen kanssa vähän puhetta että jos ei nyt tärppää niin siirretään vuoden päähän. Lupasin että lähdetään ens kesänä kahdestaan ulkomaille, jos ei tärppää. Nyt kävi näin. Kaikella on tarkoitus, näin ajattelen. Toisaalta nyt voin kunnolla paneutua työhön hetkeksi aikaa :)

Toivotaan että teillä käy parempi tuuri! Hengessä mukana olen silti :)

• -minttu-

WishfulRider, jep samoissa mennään!:) Mä oon alkanu syömään noita multivitan raskaus- ja imetysvitamiineja. Ovistestejä oon myös kokeillu, niinkun tossa jo aiemmin selitinkin et luulin niiden toimivan samoin kuin raskaustestit mut siinä heikko viiva ei meinaa mitään.. Ja kierrosta sen verran et nyt on eka kierto pillereiden jälkee ollu 34 päivää ja en tiiä tästä toisesta, et pysyykö suunnilleen samassa. Toivottavasti! Oon 20-v ja oon vakituisessa työssä pienessä päivittäistavarakaupassa:) (olipas kauhee sana:D) meillä nyt siis vasta toinen yrityskerta menossa eli ei liikoja odotuksia mut toivon vaan enemmän kun mitään et nappais. Mun yhellä kaverilla on 2 kk ikänen vauva, viimeks tänään kävin sitä kattomassa. Mulle sopis paremmin kun hyvin et plussataan kaikki tässä kuussa!

Sirena--, nyt kun saa stressin pois ja suunnitelmat valmiiks ens kesää varten ni ehkä se vauva tuleekin hyvällä tavalla "sotkemaan" suunnitelmat:D toivotaan ainakin. Mutta siis onnee sulle kaikkeen tulevaan ja tuu kertomaan jos vauva kuitenkin ilmoittaa tulostaan jossain vaiheessa!:)

• vauvelintuoksua

Joo-o, toissapäivänä ja eilen tuli siis tuota ruskeaa "vuotoa" , siis sitä tuli kyllä niin vähän että ei sitä voi sanoa vuodoksi edes..Menkat ei ainakaan alkanu, vielä :D 4 nega testiä olen tehnyt yhteensä, eilen viimeksi yhden :/ en ole käynyt vielä verikokeessa! Mitä se kiinnittymisvuoto sitten on? missä vaiheessa sen pitäisi tulla jos on raskaana, osaako joku kertoa :) Toivottavasti tärppäis eikä olisi mitään tulehdusta tms :/

• -minttu-

Mun ymmärtääkseni kiinnittymisvuotoo voi tulla noin viikko oviksen jälkeen. Se on semmosta pientä tuhruttelua. Jää ehkä vähän paperiin mut ei tuu housuihin asti tai sit sinnekin vähän. Korjatkaa joku jos oon väärässä:) Koska sulla vauveluntuoksua oli ovis, vai bongasitko sitä?

WishfulRider, menikö niin et sä oot opiskelija tällä hetkellä? Ois niin huippua kun teilläkin tärppäis vihdosta viimein!:) Se mun kaveri jolla on pieni vauva, sano eilen et "etköhän säki jo kuukauden päästä neuvolaa varaa". Tuli tosi hyvä mieli ja sellanen olo et himskatti vie, nyt tärppää! :D

• WishfulRider

vauvelintuoksua: Toi kuulostaisi mun korvissa ainakin kiinnitysvuodolta, eli jos sulla ei oo vaikka tullut ensimmäisten kiertojen aikana menkkoja ( et siis olisi ovuloinut) niin sun kierron ja ovulaation kohta on voinu muuttua, eli sulla on voinu olla ovis noin yli viikko sitten.. Vuoto voi kuitenkin olla jotain muutakin, ketään sen enempää masentamatta. Mulla aikoinaan kesti muutamankin päivän tuo kiinnitysvuoto, ja siitä sitten viikon jälkeen plussasin. Meni kuitenkin kesken vk5. Toivotaan kuitenkin että tuo sinun tapauksessa olisi kiinnittyminen ja sinne sitten kiinnittynytkin kunnolla joku ihana ihme! :)

• mimmmin

Heips vaan kaikille!

Onpas ihanan positiivinen tunnelma täällä. Jotenki luodaan toivoa ja katsotaan positiivisesti eteenpäin vaikka ei kenelläkään ole vielä plussa uutisia.

Täällä odotellaan mielenkiinnolla huomista lääkäri aikaa. Tänään tai siis viime yönä vessassa käytyä tuli taas hieman veristä vuotoa paperiin pyyhkiessä. Tänään on ollut niitä kummallisia alavatsa nippailuja, joita on ollut kyllä jo pitemmän aikaa. Ja mieskin meni tuossa sanomaan, että nännit olis kasvanut ja kysy olisinko sittenkin jo raskaana.. No tietenkin hermostuksissaan ja muutenkin ennen sitä lääkäri aikaa testasin tänään ihan puhtaan negan :( Ihan odotettavissa oli..

Sirena--:lle valtavasti onnea ylennyksestä. Nuorena jo noin pitkällä uraa kehittämässä :) Sinun tilanteeseesi kyllä pakko sanoa, että esimiehen täytyy ymmärtää vauva uutiset vaikka olisit just saanut vakipaikan/ylennyksen.. Varmaan on käynyt jossain vaiheessa silläkin mielessä, että voi perheen lisäystä nuorille tulla, mutta sen ei pitäisi vaikuttaa mitenkään paikan saamiseen eikä mihinkään muuhunkaan. Ehkäpä teillekin se plussa pärähtää kun lopettaa yrittämisen :)

Nyt kaikille kunnon plussa puhalluksia :D

• vauvelintuoksua

Okei kiitos paljon informaatiosta:) ovista en ole bongannut.. Kuukautisilta tämä tuhruvuoto ei ainakaan vaikuta sillä nyt jo kolmena päivänä ollut ja maha ei ole edes yhtään kipeä(normaalisti siis ruskeaa vuotoa kestää noin yhden päivän ja menkkojen tullessa maha on tosiaan niin kipeä ettei sitä voi sanoin kuvailla) :D Vähän mua kyllä jännittää että mitähän voisi olla.. Yritän nyt tässä vain keskittyä muihin asioihin, en jaksa stressata kokoajan:/ Vielä odottelen ja voipi olla että testailen ensiviikolla vielä jos mitään ei kuulu ja sitten ehkä jo lekurin pakeille. Onneksi perjantaina alkaa työssäoppiminen niin saa vähän muuta ajateltavaa:)

• -minttu-

WishfulRider, mä ite pääsen loppuvuodesta varmaankin oppisopimuksella lukemaan merkonomiks kans. Oon nyt siis kaupassa töissä ja pohjalla vaan lukiokoulutus. Mua ei oikeestaa opiskelu kiinnosta ollenkaan, täyspäiväsesti ainakaan, joten aattelin ton oppisopimuksen olevan mulle ihan hyvä vaihtoehto. Haluisin vaan saada jonkun ammatin:p Jos nyt nopeasti tärppäiskin, nii en tiiä lähtisinkö siihen kouluun mukaan ollenkaan, vai yrittäisinkö tehdä sen minkä raskaana ollessa/pienen vauvan kanssa pystyy. Siinäpä pohdittavaa sitten jos se plussa sieltä napsahtaa:D

Mullakin on vaan toi yks vauvan jo saanut kaveri, eikä sekään rehellisesti sanottuna ollut täysin suunniteltu juttu. Sieltä saa kyllä valtavasti tukea ja tsemppausta. Lisäks hän lupas mulle äitiysvaatteensa ja tietysti myös pienenpieniä vauvanvaatteita:) Heillä siis tämä yrittämis-vaihe jäi kokonaan välistä ja sitä juuri harmittelikin. Sanoin siihen vaan että kyl mä mieluusti oisin jo maha pystyssä niin et tartteis kytätä ovista sun muuta :D

Meillä on oikeestaan jo nimet lapsille, tai no nimet kahdelle tytölle ja yhdelle pojalle:D mä toivoisin et eka lapsi ois tyttö, ois mun ja siskon lelut jo valmiiks "tyttöjen leluja" ja kaverinkin vauvanvaatteet vaaleenpunasia:D ja niitä nimiäkin on enempi valmiina tytölle:p Mutta tietysti molemmat olis tervetulleita ja todella rakkaita:)

Ja mimmmin, tuu sit kertomaan miten lääkärissä meni:))

Tulipas omanapa keskeinen teksti, sorry! :/

• WishfulRider

Mimmmim: Onnea kovasti lääkäriin, pidetään täällä peukkuja, että toisi plussaa!
      Tuut sitten kertomaan mitä lääkärisetä/täti sanoi.. :)
      Nega tosiaan kun voi johtua siitä ettei sulla oo tarpeeks hormoonia vielä kehossa. :)
      Vauvelintuoksua: Mihis meet työssäoppimaan? ja mitäs alaa opiskelet? Onkos sulla sellanen olo et nyt olis tärpännyt? :) Tosiaan koita keskittyä arkisiin asioihin vaikka nuo vauvajutut tuppaakin aina löytämään tiensä mieleen. ;) Odotellaan nyt innolla siis jos sinäkin plussaisit!
      -minttu- Mä kans kun olin edellisessä koulussa (hotelli ja ravintola-alalla) niin meinasine t seuraavaan kouluun mihkä haen niin meen kyllä oppisopimuksella, mutta se sitten ikään kuin jäi, ja hyvä sinänsä, sillä olen viihtynyt tosi hyvin tässä nykyisessä koulussa.. :) Ja kannatan kyllä merkonomin tutkintoa kaikille, se kun työllistää aina, ja siinä sekin hyvä puoli, että pystyy summittelemaan melko hyvin työvuorot kaiken ohelle, niin arjen, koulun, harrastuksien ja muidenkin tulevaisuuden suunnitelmien kannan kautta. ^^ Mutta mun mielipide tuohon koulu asiaan on vähän sellanen, että lapsia sä et voi kokoo ikääsi hankkia, mutta koulussa sä voit koulunpenkillä istua vaikka vielä vanhempanakin, nimimerkillä kokemusta oman äitini kautta, joka lukee itsensä jonkin sortin isommaksi lääkäriksi ja on jo 53!! Se koulu tosiaan odottaa siellä, ja paljon pystyy järjetelemään asioita. Meinasin että sinunkin tilanteesi on hyvä kyllä nytkin. Meinasin että jos sinne oppisopimukselle haet itsesi. :)

Mulla ei silleen lapsille vielä nimiä, eikä kyllä mitään fiilistä kumpi tulisi.. Mikä sinänsä kuulostaa kauhealta omissa korvissa kun kaikilla tuppaa olemaan aina luuloja kumpi tulee ensin, että jos mä nyt sitten en saakkaan omaani ihan luomusti tai hoitojen kautta.. Noh. mutta ei parane lannistua!
      Muuttakaahan surut iloksi ja hymyilkää ja muistakaa nauttia elämästä! :)
      Ja kauniita unia jokaiselle, tai huomenia, niille ketkä huomenissa lueskelee juttuja täältä! :)

• -minttu-

Joo oon samaa mieltä WishfulRider ton kouluasian suhteen. Mekin aiotaan yrittää sitä vauvaa nyt niin pitkään kunnes se ilmoittaa tulostaan ja kouluhommat menee sitten sen mukaan. Eli saatan alottaa sen koulun, mutta jos ei vauvan kanssa pysty sitä paria koulu-iltaa kuukaudessa hoitamaan, niin sitten koulu jää. Vauva on nyt sijalla 1 ja teen KAIKKENI että semmonen meille suotais:)

Ehkä ne tuntemukset tulee sit kun se vauva oikeesti on siel masussa, siis siitä et kumpaa sukupuolta lapsi on. Oon kuullu näitä juttuja esim. et jos maha on kauheen alhaalla ni sillon on poika;D tiedä sitten miten pitää paikkaansa? Mut mehän täällä jo sovittiinkin että syyskuussa plussataan niin eiköhän pian päästä tunnustelemaan mahdollisia sukupuoliakin ;)

Ostin muuten juuri järjestelmäkameran. En malta olla räpläämättä ja kokeilematta sitä! Aattelin et sillä saa sitten hyviä kuvia vauvastakin kun sen aika koittaa ;) on vähän toista luokkaa kuvat kun peruspokkarilla otetut.. :P

tuulia!

• mimmmin

Kävi lääkärin kanssa niin, että soittivat sieltä aamulla ja siirsivät aikaa, koska lääkäri oli pois. Tämä odottaminen alkaa nyt tympimään.. Ensin odotan menkkoja, kun niitä ei näy, odotan lääkäri aikaa (joka sekään ei näköjään onnistu minun kohdalla ongelmitta). Sitten kun ne menkat sieltä jollain konstilla saadaan joskus hamassatulevaisuudessa tulemaan, täytyy odottaa ovulaatiota ja raskautumista. Voin vain kuvitella kuinka pitkään joudun sitäkin sitten oottelemaan. Sillon kun tähän hommaan aloin olin kyllä varautunut, että raskaaksi tuleminen ei välttämättä tapahdu ekasta eikä vielä toisestakaan kierrosta, mutta en todellakaan ajatellut joutuvani odottamaan menkkoja yli kolmea kuukautta!!
      No jotain hyvääkin, se terkkari joka minulle soitti oli joku eri ja määräsi minut antamaan pissanäytteen ilmeisesti raskaustestiä ja klamydia kokeita varten, on kuulemma se klamydiakoe ihan perusjuttu tässä vaiheessa.

Mites vauvelintuoksua kävi? Onko menkat ilmoittaneet itsestään mitään? Koska olet viimeksi testannut?

Anteeksi tämä minun valitus, mutta tänne on vain niin hyvä purkaa. Miehelle on viitsi koko ajan olla valittamassa, kun se ei ymmärrä kuitenkaan :) Ja kukaan muu ei tiedä meidän yrittämisistä, kun tuo mies ei halua kertoa, niin olen sitten ollut asiasta ihan hiljaa.
      Voi kun minäkin pääsisin suht normaaliin kiertoon niin pääsisi yrittämäänkin kunnolla. Vaikka onhan se raskaaksi tulemisen mahdollisuus nytkin :D Pitää yrittää edes vähän ajatella positiivisesti.

• vauvelintuoksua

menkkoja ei näy:/ maanantaina testasin viimeksi.. Nyt ei tuota ruskeaakaan enään tule.. Tänään ollut maha hieman "löysällä" ja sekasin :( ja ihan järkyttävä väsymys!!!
      WishfulRider: Tosiaan opiskelen myyntiä siis ja työssäoppimaan oon menossa yhteen vaateliikeeseen=) ja kyllä musta tuntuu että ois tärpänny, mut toisaalta tuntuu että kuvittelen oireet:/ en tiiä yhtään, tosi sekava olo kun testit näyttää negaa ja menkkoja ei näy, ja tosiaan tuota väsymystä pukkaa kyllä niin ettei hereillä meinaa pysyä...

• WishfulRider

Mimmmin: Hienoa että tulit kertomaan! täälläjos yhdellä varmasti sama tilanne!
      heräsi hirmuisesti kysymyksiä, ei ole pakko kaikkiin vastata, mutta siis oot tehnyt r-testejä ja kaikki olleet negatiivisia? Mahdatko stressata sitä tiedostamatta ja siksi ei tätiä kuulu? Mahdollisesti myös nyt tpivoa jakelen sillä että kun mulla täti jätti tulematta, niin lueskelin noita keskusteluja kun ihmiset oli raskautuneet myöhemmin ja testit vaan näyttäneet negaa vaikka olleet raskaana.. Ja ennen kaikkea voihan tuo sinun odottaminen olla vaan positiivistakin, että siis oletkin raskaana ja sulla siellä jo joku kellii ^^ Onko sulla ollut niin sanottua kiinnittymisvuotoa jo? tai ootko tikutellu jos ovista olisit huomannut? okei, ei näissä mun kysymksissä taida enää olla mitään järkeä,.. mutta yhden asia tiedän.. lääkäri tulee määräämään sulle ootan clomit olikos ne sen nimisiä? anyways, pakottaa sun kehon tuottamaan sun menkat, tai ainakin niin että ne tulee.. ja siitä sitten jatkuu yritys, että ei hätää mitään kyllä sä saat sunkin toiveesi vielä täytettyä!
      Niin juu ja eikös tuo salailu tai hiljaa oleminen oo ihan kauheeta? Itse en ainakaan pystyisi! eli nostanen hattua ^^

-minttu- Minkäs merkkinen ja ostitko siihen objektiiveja päälle? Itselläni harrastuksena ollut hyvin pitkään kuvaus, ja nyt myös ostin ikään kuin äidille puoliksi kameran, jonka sitten annan hänelle ^^

ainii.. ps. maistoin greippimehua, en tiedä juoko kukaan sitä täällä, itse vihaan kirpeää ja tuo on niin kauheeta shittiä ihan näin suoraan sanottuna!! :p
      Mites muuten kaikilla mennyt arki? ovatko ajatukset pysyneet poissa?

Mulla jonkinlainen ihan uusi vaihe, eilen masensi niin että itkeä tirautin kyyneleen jos toisenkin ja tänään taas noustiin ihan uudella vaihteella tähän päivään.. Vannoutunut olin etten osta vauvan tarvikkeita ennen kuin vauva tässä mailmassa ja kaikki hyvin.. Noh, toisin kävi. sinne mä kirpparille eksyin ja tulin mukanani kassillinen vauvan vaatteita. Se kuitenkin paransi mieltä entisestään, niin en aijo nuhdella itseäni! :)

Kaikille oikein hyvää viikkoa, ja muutenkin nyt plussia tikkuihin! :)

• babyfever

Heippa, en oo kerennyt täälä paljoa olla, kun koulukin alkoi ja työt ohella, ni vapaaaika alkaa taas olla aikas kortilla... :/ mut luin nyt ainakin tän ketjun läpi!
      mimmmin: toivotaan et saisit nyt sit pian sen lääkärinajan taas ja kerrot sit heti mitä ne siellä sanoi!! Mulla siis kp 48 menossa ja testit näyttää negaa :/ Mulla kyl on nyt ollut muutakin ajateltavaa kun ollaan omaa taloa ostamassa, mut stressin taso ei ole kyllä alentunut :D mutta nyt kun tänään ei meidän tarjousta hyväksytty yhdestä talosta, niin uskon että stressikin voisi vähän helpottaa..tai onkin kun oon vaa pillittäny koko illan :D (stressin laukeaminen) Eli toivotaan nyt jos täti tulis kylään kun ei ole ressin aihetta!! :)
      Plussaa kaikille ja Sirena-- tule kertomaan jos muutatte mieltä ;)

• -minttu-

Voi ei ei mimmmin, toivottavasti nyt pääsisit nopsaan sinne lääkärille:/ Mun tilanne nyt on ihan eri, mut ennen pillereiden lopetusta olin varautunut siihen et menkkojakin saa ehkä odotella. Onneks ne sit alkoi lopulta, "vain" reilun kuukauden odotin. Ja niinkun WishfulRider sanoi, saat varmaankin lääkärilta juuri ne clomit (tai mitkä nyt onkaan) ja ennen sitä varmaan terot, joilla saadaan itse vuoto alkamaan. Itellä ei siis kokemusta mut oon lukenut paljon aiheesta näiltä keskustelupalstoilta. Tsemppiä sinne ja toivotaan se täti punainen kurvais pian sinnekin päin ja sais touhun kunnolla käyntiin:)

Meidänkin piti alunperin olla kertomatta kellekkään yrityksestä, mut se oli niiiiin vaikeeta, että ollaan kerrottu miehen veljelle vaimoineen ja mun kaks kaveria tietää. Jotenkin helpottaa kun saa jonkun kanssa puhuu asiasta, eikä vaan jauhaa päänsä sisällä. Mies kun ei tosiaan aina jaksa kuunnella eikä ymmärrä kaikkee mitä sille höpöttelee..

vauvelintuoksua, toivottavasti sulla ois tärppi käyny ja se näkyis vasta myöhemmin testissä. Inhottavaa tollanen epätietoisuus kun oireitakin tuntuu mut ei sit kuitenkaan oo varma:/ toivottavasti selvyys tulee pian!

WishfulRider, toi kamera on canon eos1100D. Mul on ollu iha sellasii peruskameroita aikasemmin, toi on mun eka järkkäri. Halvimmasta päästä on mut aattelin et siitä on hyvä lähtee liikkeelle:) siin tuli mukana joku objektiivi. En viel kauheesti noista ymmärrä mut tekemällä oppii :D

• mimmmin

WishfulRider: Olen tehnyt testejä aina silloin tällöin, nyt lähiaikoina vähän tiheämmin. Varmaan stressaan tätä tilannettakin ainakin nyt kun tosiaan on jo 3 kuukautta odoteltu niitä menkkoja. Mutta meni kyllä aika pitkään jotain pari kuukautta ku en mielestäni stressannut paljoakaan, silloin olin töissä. Nyt koulu alkanut eikä siis niin paljon mielekästä puuhaa niin tulee stressattua. Välivuotoahan mulla on aina välillä ollu, joskus n. kuukausi tyhennysvuodon jälkeen ja nyt ainakin kolmeen otteeseen noin viikon välein tullut rusehtavaa/veristä limamaista vuotoa pyyhittäessä. Mutta testit negoja.. Mitään ovispongauksia en ole tehnyt, enkä kyllä nyt vielä oikein yrittänytkään. Juurikin sen takia, että ajattelin ekojen kiertojen olevan vähän hakemista, mutta en ihan näin pahasti. Ja ajatuksena meillä oli ainakin aluksi "tulee jos on tullakseen-tyyli". Terolutit on vissiin ne joilla alotetaan. Clomit on mun ymmärtääkseni jo vähän vahvempia. Tai no mitäpä minä niihin sanomaan kun en noista asioista niin paljon tiedä.
      Ei se hiljaa tästä asiasta oleminen ole niin kauheaa. Välillä tekisi mieli kyllä kertoa, mutta en viitsi kuitenkaan miehen luottamusta pettää nyt vielä kun sekin on jutussa niin kovasti mukana. Kiitos lohduttavista sanoista :)

Ollaan lähdössä huomenna vähän reissuun miehen kanssa, eli ei välttämättä näy viikonloppuna. Ilmottelen sitten miten lääkärillä kävi. Pääseekö tässä hommassa ollenkaan etenemään..
      Mukavia yrittämishetkiä ja niiden jälkeisiä plussia kaikille ;D

• WishfulRider

Babyfever: Joko on tullut täti käymään? Voi toki olla mahdollistakin että olet jo raskaana ja ei vain näy testissä, tai sitten stressi on niitä siirtänyt. Toivotaan kuitenkin plussaa! Onko teillä kuinka paljon yritystä takana? :) Millasta taloa meinaatte ostella? :)
      -minttu- Miten miehesi tohon on reagoinut? Meinasin kun sanoit että miehesi ei jaksa kuunnella tai ymmärtää kaikkea? Ei sun tee mieli sille asioita selventää?
      Täällä päässä ainakin kova jööti siitä että jos mies taloon haluaa lapsen, ja on tosissaan tän asian kanssa, niin sen on paras osallistua näihin keskusteluihin nyt vaikka sitten vaan kuuntelemalla =D Ei toimi varmasti kaikkien kotona. :)
      Mites menee muuten oviksen odottelun kanssa?
      ps. toi sun kameras on ihan hyvä kamera aloittelijalle. Eli hyvä ostos.. :)
      mimmmim: Tosi paljon vaan jaksamista asiaan. Tiedän ettei tuohon tilanteeseet auta kovn paljon puheet '' koita olla stressaamatta'' tai '' koita ajatella sen olevan nega'' Kyllä ne sieltä tulee omalla painollaan, ellet jos itten ole raskaana ;)
      toisilla toi kierron säännöllistyminen kestää, että kärsivällisyyttä vaan peliin, kyllä se vielä palkitaan. ^^ Ja tule oikeesti ihmeessä täällä keskustelemaan, ainakin mä luen muiden juttuja mielelläni, :) Ja eipä kestä. Ja mielettömän hyvää reissua! toivottavasti se toisi myös positiivisia yllätyksiä mukanaan! Mihin sulle siirty se lääkärinkäynti?

Täällä päässä tuli taas shoppailtua kassillinen vauvanvaatteita lisää, nyt tuntuu viimisetkin rippeet tippuneet tässä matkan varrella pois. Aivan järkyttävä vauvakuume, aivoissa ei tunnu mitään muuta oikein pyörivänkään.. hmm.. ja siihen sitten vielä päälle kun ovis tosiaan tulee tässä parin päivän sisällä. ^^

Sellanen yleinen kysymys kaikille.. Polttaako teistä kukaan tupakkaa?
      Itse poltan, polttanut pitkään. Pitäisi lopettaa moinen pahe, mutta se jotenkin pahenee tän yrittämisen kanssa kun tulee vähän väliä stressiä. Nyt saanut taas vähennettyä.. :)

• babyfever

WishfulRider: Ei ole täti kyläillyt..ehkäsyneuvolassa sanottiin, kun olivat yli sen kk myöhässä et jos odotan viel toisen kk ja sitte voisin ottaa jo yhteyttä lääkäriin!! Eli kohta puolin vois alkaa soittelee ja tiedustelee... :P Toivotaan joo että oliskin joo plussaa, mut ei tässä silleen mikään hätä ole et kunhan vaan ne tädit tulis, ni pääsis sit niiku OIKEESTI yrittämään :P Eli miekii sit varmaa ne Terolutit (vai mitkä lie :D) saan, ellei kerkeä täti ennen sitä kyläillä! ovulaatiotestitkin on jo ostettuna :P Yritykset on vasta alkaneet, kun silloin 49 päivää sitten päätettiin pillerit lopettaa.. puhuttu ollaan asiasta jo pidempään, mut nyt sit vihdoin avomieskin oli täysin valmis ja tosi innokkaana mukana..kyselee aina välil et onko menkat jo alkanu :D ja omakotitaloa ollaan etsitty..toivotaan kun ei nyt tuon yhden kanssa tärpännyt, niin vielä se koti tässä talven aikana löytyisi!!! :P Ja hienoa kun sie uskallat jo ostella vauvanvaatteita, ku itse ei vielä millään uskaltanut..ensinnäkin jos joku näkis mut shoppailemassa niitä, ni johan lähtis sana kiertääm, vaik en olis edes raskaana :D Sitten vasta uskaltaudun kun muutamaviikko raskautta on jo takana!
      Ja en polta enään, tai en ole vähään aikaan polttanut... Toivotaan sullekin voimia sen lopettamiseen sitten kun aika koittaa ;)
      Ja olen myös samaa mieltä WishfulRiderin kanssa, että jos sitä lasta ollaa tekemässä, ni kyllä tulevan isän pitäisi jaksaa kuunnella vauvajuttuja ja itsekin kysellä ja olla mukana prosessissa!! Eihän se nyt kivaa ole jos joudut miettimään mitä miehellesi voit sanoa ja mitä et... :( ..ainakin minun mielestäni...

• -minttu-

Juu onhan se mukana tässä ja kyselee tyyliin kaikkee et joko on ovis ja eikai menkat nyt ala ja silittelee mahaa ja kyselee et joko siellä joko asuu:D mut sitä meinasin et on silleen perussuomalainen mies, et ihan hirveen pitkiä syvällisiä keskusteluita ovulaatioista ja mun kuukautiskierroista ei jaksa käydä:D Ja kun teen ovistestejä ja säästän niitä et voin vertailla keskenään ja kyselen sitten mieheltä et "mitä sä näät tässä" niin se ei jaksa samalla tavalla hössöttää kun ite. Mut ollaan ostettu muutama vauvanvaatekin sillee yhessä et se on sanonu et tää ois hyvä. Yleensä mä kyl hoidan noi vauvanvaateshoppailut yksin:D Sitä meinasin:) Ja hän on just alottanu opiskelut, eli tekemistä ja ajateltavaa on siinäkin sen verran paljon et sil on nyt keskittymisen aihetta siinäkiin:) Ja kaiken huippu! Koulussahan opetetaan et kerrankin kun kortsu hajoo tai pilleri jää ottamatta ni pamahdetaan paksuksi saman tien. Piti meinaan isännälle selvittää alunperinkin et se on vaan sen ovulaation ajan kun voi raskaaksi tulla ja se tapahtuu kerran kuussa. Oli ihan äimän käkenä et oonko nyt tosissani, vaan kerran kuussa:D Tästä tulikin mieleen et mun mielestä koulussa opetetaan vähän tyhmästi tätä asiaa. Ei juuri puhuta siitä et se raskautuminen ei oikeesti aina käy niin helposti..
      Mä kyl höpöttelen kaiket päivät vauvoista ja kaikesta siihen liittyvästä ja kyllä toi ukkokulta kuuntelee mielenkiinnolla yleensä ainakin sillon kun tulee uutta tietoo.

Ja luulen et ovis oli alkuviikosta. En saanu ovistesteihin vahvaa viivaa mut kuulema noilla davidin testeillä semmosta ei aina tulekkaan. Maanantaina, vai olikohan tiistaina tuli vahvin viiva mitä oon testannu, joten toivon kovasti et ovis oli sillon. Pupuilut ainakin on osunut viime viikon loppuun ja tän viikon alkuun ja jatkuu edelleen...;) Ja tupakointikysymykseen, mä en polta, enkä oo kännitupakointia lukuunottamatta ikinä muuten polttanutkaan:) onnea sulle sen lopettamiseen!

mimmmin:lle nyt paljon tsemppiä et sais stressin pois ja menkat alkamaan! Vaikka se vaikeaa onkin.. Tai vielä parempaa, jos sielä jo pieni masuasukki kulkeekin matkassa!:)

babyfever, voisit tosiaan alkaa soittelemaan sinne neuvolaan uudestaan jos ne määräis sulle ne terot ni sais vuodon alkamaan ja tosiyrityksen päälle! Ja toivotaan sit kans et ne auttaa ja vuoto jatkossa alkais aina itestää ja sais suunnilleen säännöllisen kierron päälle:)

• WishfulRider

babyfever: minkäs ikäinen vielä oot ja ootko töissä vai opiskelija? Olette vielä kuitenkin nuoria, että onhan tuota aikaa vielä paljon yrittämiseen,. meinasin että meillä täällä päässä yritystä melkein kaksi vuotta, ja luomusti ei taida lasta tulla, mutta ei luovuteta vielä asian suhteen. Että kun sitä jaksaa kärsivällisesti odottaa ajan kanssa niin kyllä se palkitaan. :) Tosiaan kolme päivää sitten sanoin miehelle vielä että mä en osta lapselle tarvikkeita ennen kun on mailmassa.. mutta toisin sitten kävi, ja omalla tavallaan se helpotti kun niitä sai ostella. Kai oli joku terapeuttinen tapa vapauttaa ajatuksia ja negatiivisia asioita päästä :p Onko sellaista oloa ollut että joku siellä mahassa eläisi jo? :) ja älä turhaan muiden ihmisten puheista välitä, vauvan vaatteiden ostoon voi olla miljoona syytä. esim lahjaksi jollekkin. ja se että pääasia on sun perheesi, ei niinkään ne muiden puheet. :)
      kovin nyt vaan onnea jos vaikka plussaisit!! :)

• vauvelintuoksua

nooniiin, täällä taasen testailtiin.. Mies oli niin huolissaan ku kokoajan huono olo, et pakotti tekeen testin. ja ylläri, NEGA! :( myöhemmin se sano sit että ei haittaa vaikka ois ollu positiivinen:) ääh, mua ahdisti iha hirveesti koska TIESIN tai olin varma et nega sieltä taas tullee ja joudun pettymään:/ No, vieläkään ei mitään tapahdu, ajattelin ens viikolla soitella lääkäriin ! Tänään nous yhtäkkiä lämmöt 37ään.. Oli tosi huono olo koko päivän:/ Maha tuntuu kokoajan niin kauheen turvonneelta! Mua on alkanut nyt tosissaan pelottaan et jos tää on jotain vakavaa ja en ois siis raskaana... voi ahdistus sentään:(

• WishfulRider

-minttu-aa, mä luulin et sulla on ovis samaan aikaan kun mulla.. oon taas sekoillu jotain..:D mitäs ootko ostanut muuten kummankin värisiävauvan vaatteita vai vaan neutraaleja? ja onkos sellanen olo et nyt olis tärpänny?
      vauvelintuoksua:kyllä se täti tulee vielä käymään.. koita olla stressaamatta.. :)

• -minttu-

Heh joo, no en mä nyt satavarma oo et oliko se alkuviikosta mut toivon!:D Mä oon ostanu ihan sekä vaaleenpunasia että -sinisiä vaatteita, sit myös aika neutraaleja et käy kummallekin:) mut täytyy myöntää et sitä vaaleenpunasta on kertynyt vähän enemmän..

Ja ei, ei tunnu sitten yhtään siltä et ois voinu tärpätä:( ja kun on viel niin uus näissä touhuissa, ei tiedä mitä odottaa. Sit keksin kaikkee päässäni, et nyt mul on sitä ja tätä, millon mahaa nipistää ja päätä särkee. JOS kierto on pysynyt siinä 34 päivässä, niin laskureiden mukaan ovis ois ollu eilen (WishfulRider, siitä puhuin aiemmin eli silloin ois ollu ovis meil melkei samaan aikaa:)) Tikuttelun mukaan alkuviikosta, mutta siinäkin oli se ongelma etten kontrolliviivan vahvuista viivaa saanut. Luin toiselta palstalta et sellasii ei tuukkaan mut... Oon ylpee itestäni kun oon saanu tän asenteen päälle, et ei varmaankaa tärpännyt. Ei putoo niin korkeelta sit kun testipäivä koittaa tai menkat alkaakin. Mielestäni en ees stressaa, mut sehän saattaa kytee tuolla jossain alitajunnassa silti.. :D

vauvelintuoksua, nyt on kyl toooosi paljon flunssaa liikkeellä, et toivottavasti sun huono olo johtuu vaan siitä, jos ei masuasukista. Meilläkin mies valittelee et on tosi flunssainen olo ja joka paikkaa särkee, iho on hellänä ja pää on usein kipeee:/ Toivottavasti vitamiinit pitää taudit loitolla musta.

• mimmmin

Täällä taas lueskelemassa teidän juttuja.. On tää palsta niin hyvä, kun saa purkaa ja aina on kivoja uusia juttuja odottamassa kun koneen aukaisee :) Kiitos siitä teille kaikille.

Mulla se lääkäri aika on siis maanantaina, unohtu mainita sillon aikasemmin. Ja noista miehistä vielä niin tarkoitin myös sitä, että en miehelle viitsi mitään syvällisempiä kertoa mistään ovulaatiosta tai mistään välivuodoista/limoista, mutta muuten se on kyllä kovasti mukana. Aina kyselee joko menkat alkaa vai kasvaako siellä masussa jo joku ja puhuu kaikkea sitten ku sullaki on iso maha tai kun vauva on jo syntynyt.. Ja kaikenlisäksi kehtaa vielä väittää, että sillä ei olis vauvakuume :) Tyypillinen suomalainen mies ei voi myöntää..

En oo vielä mitään vauvantavaroita myöskään uskaltanu ostaa. Minun siskon lapsilta on jääny tosi paljon kaikkea kampetta ja kesän alussa kävin ne katsastamassa, että mitä pitää säilyttää. Siellä on kyllä niin paljon vaatteita, että pitäis vissiin kolmoset saada että tulee kaikki käytettyä. Ne vaan tahtoo olla kaikki pojalle, kun mun siskolla on kaks poikaa. Oon mun miehelle sanonukki, että me ei voida saaha muuta ku poikia ku on niin paljon poikien vaatteita. Tai jos me saadan tyttö, nii se varmaan kulkee sinisissä vaatteissa :)

Nii ja siitä tupakan polttamisesta. En oo ikinä polttanu, joskus teini-ikäsenä muka kokeillu. Mies polttaa ja on seki lopettamassa kun oon tehny sille selväksi, että minun lasten isä ei polta tupakkaa. Niin paljon sitä inhoan. WishfulRider kokeileppa semmosta kirjaa ku stumppaa tähän. Oot saattanu kuullakki, mutta on ilmeisesti aika hyvä tupakan lopettamiseen. Nythän sulla on vielä niin hyvä syykin, pitäis motivaatio olla korkealla :)

Hyvät viikonloput! Pupuilkaahan kaikki ahkerasti, etta saataisiin niitä plussia vihdoinkin tänne :D

• WishfulRider

-minttu- Toi on hyvä asenne, koska mä ainakin huomaan olevani välillä ihan hermorauniona. ja sit kun täti tulee käymään niin mä oon niin maassa.. ja sit täytyis jaksaa kerätä ittensä viel siitä. Ootko vielä sellasta huomannut, että rinnat turpois oviksen aikana? Mä oon sellasen itelläni ainakin keksiny, et kun rinnat alkaa menee hellemmäksi, niin ovis on lähellä.. En tiedä sitten liittyykö mitenkään asiaan :p Kannattaa varmaan jatkaa pupuilua, meinaten siihen että jos pillerit oot lopettanut, niin tuo 34 tuskin on kierron normaali pituus.. Sehän voi viedä tosiaan kauemminkin ennen kuin normaalisoituu.. :) Ja miehelle vaan paranemisia! :)
      Mimmmim: Mä voisin kans istuu tässä koneella ja jauhaa näitä iän ikuisuuksia juttuja vaikka koko ajan.. Se on hyvä kun on siskoja/ veljiä olemassa joilla jo lapsia, itsellänikin sisko ja sen vaatteita saan varmaan jonkun verran, suurimmat osat tainneet jo päätyä kirppekselle :)
      Ja kyllähän tota tupakanpolttoa on jo pitkään mietitty et kyllä siihen motivaatiota löytyy.. Ei se ole kuin niskasta kiinni ottamisen vaihe jäljellä. Ja nyt huomisesta asti aijon liikkua savuttomasti. En oo totsta kirjasta kuullut, täytyypi kans katsella sitä! kiitos vinkistä! :)

Miettinyt että jos porukka on jossain muuallakin, esim. facebookissa, niin sielläkin voisi jutella jonkun kanssa. Tai ainakin mut saa lisäillä, jos mielenkiintoa riittää vaikka nähdä minkälaisten henkilöiden kanssa juttelee..
      Eli mut löytää facebookista nimellä Sofia Ojanen kuvana sellanen kikkarahiuksinen tummatukkanen naikkonen (eli minä) :D

Plussatuulia kaikille!

• -minttu-

Oon kiinnittäny tämmöseen huomioo, et nännit on toooosi kipeet oviksen aikoihin. Tai no, mä luulen ja toivon et se johtuu oviksesta:D Pillereiden aikana ei ollu mitään tällasii juttuja. Ne meinaan on nyt kipeet ollu pari päivää eli oletan et se ovis on nyt ollu tän viikon aikana:p jänskää! Ja joo, se on vaan toiveajattelua et se kierto pysyis edes suurinpiirtein säännöllisenä. Saas nyt nähdä ja toivotaan parasta.

Toi on ihan kun mun suusta, mimmmin, kun kerrot miten miehes suhtautuu. Eli meillä sama. Vauvakuume silläki on mut ei sitä myönnä:D

Mutta minäpä tästä lähden töihin:) Mitäs parempaakaan tekemistä mulla näin perjantai-iltana olis, prkl.

• Sirena--

Äh! Mä en vaan malta pysyä täältä pois. Eipä tuo kuume mihinkään mene vaikka kuinka yrittää.. Tänään sain kuulla että tuttavaperhe on laittamassa vauvanvaatteita kirpputorille ja mulla teki mieli huutaa että EI EI EI!. Mä voisin ostaa ne.. Mutta en kehdannut paljastaa kumminkaan mieleni suuria toiveita pienestä nyytistä. Olin siis hiljaa.

Tänäänkin kummastus oli melkoinen kun herrakin alko lepertelemään tälle pienelle vauvalle :O Ei oo kuumetta ei, niihän ne väittää :D Kun tää tädin vierailu on ohi niin katsotaan nyt sitten että jatketaanko yrittämistä vai ei.

Toisessa topicissa olikin keskustelua valemenkoista. Ajattelin, että pitäisiköhän munkin varmuuden vuoksi testata, kun nämä menkat jäi vähän lyhyiksi. Normaalisti on se tasan 7 pv, mutta nyt vuotoa on ollut 4 päivää ja tämä 5pv mennyt jo ilman suojaa. Toivo elää yhä :)

• WishfulRider

-minttu- tsemppiä nyt et olis ollu ovis nyt sitten ja sinne kiinnittyisi joku!! :)
      ja hyvää työpäivää myös. :) meillä leffa ilta kera herkkujen.
      Sirena--hienoa et säkin päätit tulla takasin!!! :) Yrittäkää ilman mitään sen suurempaa sirkusta, se vois vaikka napatakkin! ;) mutta testaa tosiaan jos vaikka masussa asuiskin joku! :) söpöä et sunkin miehesi noin söpönä! :)

• ?vielä kerran äidiks

hei taas vielä kerran ä
      idiksi tässä mä tosiaan söin ne( colmit) ja ovis on nyt takana ja testi päivää odottelen ja muka pie
      niä oireita on en tiedä että luulenko vai tärppäskö heti tosiaan meillä on tarvittu noille kahdelle ekalle myös avustusta koetakaa saada selvää kun kännykkällä tätä aina kirjoitan niin se tosi vaikeata ku tulee tosi helpoti näppäin virheitä siis olen jo pitkään lukennu teidän viestejä ku niin kova vauva kuume on vielä mun miehes tä kertoisin että hän on liikunta esteinen käyttää sisällä pyörätuolia ulkona pääsee käveleen keppien avustamana että tämmöinen itse olen kans poissa työ elämästä tällä hetkellä joten nyt olis aikaa hyvin hoitaa vauva ja mun mies pystyy hyvin hoitaan kans paitsi että kantaan hän ei pysty toivon kaikkille plussa tuulia täältä keskipohjamaalta. t . Vielä kerran äidiksi

• vauvelintuoksua

no TOIVOTTAVASTI täti ei tule:D parempi näin! en kaipaa sitä hirveää mahakipua: ja verenvuotoa:) No ei mut oishan se kiva tietää mikä on! Viimeyönä tapahtu jotain ihan hirveetä, heräsin keskellä yötä, ja mun sydäntä pisti tai sillain että aina ku hengitin sisään niin tuntu että sydämen kohdalla tuntuu sellasta kuumotusta.. No sitte yritin vaan nukkua mutta ei se onnistunu ja alko henkeä ahdistaan niin että hyvä ku pystyin hengittään ollenkaan! Juoksin äkkiä juomaan vettä, joka ei kyllä edes auttanu, otin särkylääkkeen ja itkin hysteerisenä yksin keittiössä. Luulin että kuolen siihen paikkaan! :( Miestä en edes uskaltanu herättää ku hän oli niin sikeessä unessa.. no sitten ku menin makoileen ni henkee kyllä ahdisti edelleen, mutta sain loppujenlopuks unen päästä kiinni ja nukuinki sitten ku tukki..tuntuu että mun elimistö yrittäis kertoa että jotain on vialla?! Mikähän mua vaivaa :( Tänään oli siis kuitenki sit eka työpäivä ja onneks siellä oli sitten niin mukavaa että unohdin kokonaan kaikki murheet! Todella mukavia työkavereita ja tosi mukavaa hommaa :D olin kyllä ihan elementissäni!

• -minttu-

No hui, vauvelintuoksua!:o Kauheeta herätä tollasiin tuntemuksiin! Jos sulla on alitajunnassa jokun kauhee stressi, niinku uudesta työstä ja vauvasta tai jotain? Toivottaasti ei toistu tollanen, kuulostaa pelottavalta:/ Onneks sentään sulla on nyt mukava se työ:)

Sirena--, tervetuloa taas! Oon samaa mieltä WishfulRider:n kanssa siitä et voisitte kuitenkin "yrittää" ilman että yritätte:D Siis ilman stressiä ja miettimistä et koska on ovis ja pitääkö nyt pupuilla ja onnistuko tällä kertaa yms. Ehkä sillä keinoin onnistaa:)

Omaa: Sain tänään pomolta soiton et mitä todennäköisimmin pääsen oppisopimuksella sitä merkonomia lukemaan, alkaa marraskuussa. Lisäksi "varapomo" vaihtaa työpaikkaa ja mulle ruvetaan nyt opettamaan sen hommia ja lopulta musta tulee varamyymäläpäällökkö! Vähän pelottaa uudet haasteet ja tää kouluhomma, mut vauvanyrittämistä ei aiota lopettaa. Huih, ei niinkään vähää pelota vaan toooooodella paljon. Pohjalla siis vain lukiokoulutus, menin alunperin tuonne kauppaan -10 kesällä kesätöihin ja nyt musta ollaan tekemässä "pomon oikeaa kättä". Tähän hyvän onnen jatkeeksi vois nyt se plussakin napsahtaa!

Mutta nyt nukkumaan, jotta jaksaa taas tehdä viikonlopun töitä:) Mukavaa viikonloppua kaikille! JA PLUSSIA KAIKILLE!

• -minttu-

Päällökkö! Päällikköä yritin siis kirjottaa:D

• .? Vielä kerran äidi

ja mulla on pientä kipua alavatssa pahoin vointia mutta sitä voi olla ku olen joutunnu syömään särky lääkettä ja antibiootti kuurin kun paha hammas tulehdus hampaan poisto kuopassa ja sitten on ollut pientä lämpöä ruokahaluttomuta ja pissalla saa juosta vaikka kuinka monesti delliset lapset lähti eka lapsi lähti ekasta kuurista ja toinen vasta 8 kuurista tää on nää piina päivät pitkiä :)

• WishfulRider

-minttu- Onnea nyt todella paljon!! kuulostaa hyvältä kaikinpuolin! tuohon vielä pieni ihme niin sunhan elämä olis huipussaan! :)

Omaa: Eilen alko sit tällänen kurkkukipu, no miehelle kerkesin sanoo et tuun varmaan kipeeks, ku siitä sit seuraavaks olinkin jo kuumeessa ja puhuminen sattu ja kaikki paikat särki jne.. olo on ihan hirveeeeeeee! huomen pitäis alkaa pupuilee, mut voimat niin poissa et ei taida tärpätä tästä kuusta ellei tää mikä lie tauti aljo liikkuu ulospäin musta!! Ja tuli just puhuttua et mulla on paha karma. siis kun mä suunnittelen jotakin niin se menee pieleen ja pahasti, enkä siis vitsaile tän asian kanssa, enkä oo mitenkään kai taikauskonenkaan, mut tää mun karma juttu menee aina niin yli! nyttenki näyttää siltä et joudun menee vaan kiltisti päivystyksee hakee jotkut antibiotit ja tää yritys menee taas sivu suun.. ( huomaa että hyvin huono päivä )

sori tää omanapanen teksti nyt...
      siitä huolimatta mun hyvä karmani tarttuu muihin! eli plussailkaa kaikki munkin puolesta!

• -minttu-

Voi eiii WishfulRider!:o Kannattaa käydä lääkäris et saisit antibiootit ja pääsisit paranemaan. Toki jos se on virus ni sit ei lääkkeet autakaan:/ Jospa saisit sen verran voimia että pystyis edes pikkusen heiluttelemaan peittoja, ettei yrityskerta menis ihan hukkaan:l

Mä heräsin aamulla 7 aikaan viemään koiraa ulos. Mua pyörrytti ihan hirveesti! Hyvä että pystyss pysy. Hoipertelin sit viemään koiran pissalle ja ku tulin sisälle niin se tuntu vaan pahenevan. Oli myös huono olo ja mahaan koski. Pääsin takas sänkyyn ja nukahin aika nopee ja aamulla ei ollu enää mitään. Tuli sit heti mieleen et voiko kiinnittyminen aiheittaa jotain oireita? :DD Oon kuullu et pahoinvointia voi tulla mut.. Vähän ehkä kaukaa haettua:D

Vielä kerran äidiksi?, sun oireet kuulostaa kyl lupaavilta. Onko koska testauksen paikka?

• WishfulRider

-minttu- En itse muista pahoinvoinnista lukeneeni, mutta alavatsan vihlaisut ovat joillekkin olleet merkkejä.. :) ei sulla sellasia oo ollu? mutta kaikillahan tuo voi olla niin henk. kohtaista. meinaten että hyvin voi tarkoittaa sitäkin!! Voi että kun toivoisin niin että teillä tärppäisi!! :)
      ja kiitoksia. koitellaan parantua, ja bongailla ovista! pidän teidät ajan tasalla! :)

• babyfever

Hitsi ku työ kirjotatte niin usein tänne, ni jos on vuorokaudenkii poissa, ni on hirveesti luettavaa ;D mut onneks on kivaa luettavaa!! :P
      Oon jo 25 vee, et kyl täs jo vähän alkaa olla sillee et vois sitä ensimmäistä lasta alkaa jo pikkuhiljaa tulemaan, et kerkeis sit viel sisaruksiakin sille tehdä, ennen ku alkaa olee jo liian vanha... (et entiiä oonko jo liian vanhan tähän "nuoria kuumeilijoita" -palstalle :D). Ja nyt kp 51, ni ajattelin josko ensiviikolla soittais sinne lääkäriin, josko ne avittas vähän mun vuotoja...pidetään peukkuja!!
      Ompas täällä monella outoja oireita.. :/ toivotaan että menis nopeesti ohi!
      Sirena--: kiva kun tulit takaisin ja samaa mieltä muiden kanssa, et stressittä vaan jatkatte..vaikkei ees oviksia laskis, et antais kaiken mennä vaan omalla painollaan..koska jos niitä oviksiakii laskeskelee, ni heti alkaa taas miettii ja stressaa ja odottaa ja laskee, et millomillomillo... ;)
      NII ja kun olen aina lueskellut et kaikilla aina jotain oireita tiettyyn aikaan kierrosta ja ikinä en ole mitään huomannut (ovat pillerit varmasti vaikuttaneet asiaan), mut nyt, vaikka kierto ihan sekasin, ni on pari päivää ollu nännit ihan äly herkät...mistähän lie joutuu...!?!?!

tsemii kaikille, ja plussaa nyt niihin testiliuskoihin ja unohdetaan kaikki nyt stressailut kokonaan!! ;)

• Sirena--

Onko täällä kellään testailuja lähiaikoina? :)

Omat tädin vierailuni loppuivat tänään ihan täysin. Nyt ois sitten taas uusi kuukausi ja uudet kujeet.. Ainoana ongelmana on edelleen se että mies haluaa kesällä ulkomaille ja minä aiemmin menin lupaamaan että "koitetaan yksi kierto, jos ei tärppää niin kesällä ulkomaille"...,. Ja nyt mua KADUTTAA ihan hirveästi!! Mies taas näyttää punaista valoa ja itse masentuneena jo itken ku joudun taas odottamaan.. Tarkoitus olisi nyt "yrittämättä yrittää", mutta miten saisin miehenkin pään kääntymään, kun selvästi paljon enemmän katselee lapsia ja sanoo että onpa hellunen.

Lisäksi sukulaiselta olisi nyt mahdollisuus hankkia käytettyjä vauvanvaatteita ku se on niitä viemässä kirpputorille, mutta kun en voi suutani aukaista että me voidaan ottaa ne. En halua heidän tietävän mun vauvakuumeesta, koska myös toisaalta hieman pelkään heidän reaktiotaan. (anoppila kyseessä)
      Huoh!....

WishfulRider: Paranemisia!

-minttu- : Onnea uudesta paikasta! t. toinenkin sijaismyymäläpäällikkö ;)

babyfever: Joo. Mäki oon tullu siihen tulokseen että vauvakuumeisena kaikki oireet alkaa heti oviksen jälkeen vaikka ei mitään oiskaan. Pitäisi jotenkin vaan malttaa mielensä.. Minkäs silti teet :)

Eli en nyt tiedä yritetäänkö me vai ei, mutta hengessä mukana silti :) Plussatkaa te mun puolesta :)

• vauvelintuoksua

Täällä EDELLEEN odotetaan tätiä kylään:) eihän tässä oo vasta ku 75 päivää viime kerrasta! hehheh. Tänään muuten aamulla ensimmäistä kertaa rinnat oli pikkusen kipeenä! heti herättyäni jotenkin inhottavasti nipisteli rinnoista, mutta sekään ei taasen kestänyt kuin muutaman minuutin.. Eilen aamulla kun olin menossa töihin niin linja-autossa oli kans hieman etova olo ja meinas kokoajan oksettaa.. En sitten tiiä johtuiko se jännityksestä, mutta minähän tietenki ensimmäisenä ajattelin aamupahoinvointia;) Niin inhottavaa kun näitä "oireita" koko ajan tulee seurailtua ja nyt oon alkanu jo epäilemään että nuo testit näyttää väärää tulosta eikä ois luotettavia :D Viimekertaisen testin jälkeenkin nauroin itselleni kun yritin ikkunan edessä tiirailla testiä ja etsiä edes pienenpientä vihjettä kahdesta viivasta:) huusin vaan miehelle että no on täällä tällainen pikkunen punanen piste ja hän tuli kattoon ja sano että ootsä kyllä hullu että tässä ei kyllä näy yhtään mitään ku yks punanen viiva ja sillä siisti! :D :D :D

• babyfever

:D :D hyvä vauvelintuoksua!! Vitsit se on kyl jännää oottaa r.testin tuloksia, kun se virtsaraja liikkuu siinä sillee eteenpäin piirtäen sitten ne viivat!! peukut pystyssä, et tule punanen viiva, tule :D
      Sirena-- vihjailet vaan koko ajan sillee vaivihkaa miehelle, ni jos se mieli siitä alkais kääntyy!! ;) ja sanot sille et voithan sie lähtee sinne ulkomaille vaik oisitkii raskaana, mitäs sillä on väliä!?! :P

• Sirena--

vauvelintuoksua: Haha! Itsekkin sorrun katselemaan testejä ties ja vaikka mistä kulmasta :D Piti sitten testailla että josko olis vaan valemenkat, kun niitä oireita TAATUSTI oli :D Yksi viiva se silti pärähti...

babyfever: Kävin kaupassa lastenvaateosastolla ja löysin niin ihanan setin vain viidellä eurolla!! No, kauppaan se silti jäi kun mies alko soitteleen perään että mihin jäin. No olin vähän möks möks, mutta se tais kannattaa, kun mieheni pussasi otsalle ja sanoi että "ei sitä tiiä jos vaikka en oliskaan enään niin hyvä keskeytetyssä" *wink wink*.. Eli kaippa se yrittäminen silti jatkuu yrittämättä. Parhain uutinen tälle päivää ! :D

Btw, laskin muuten ovislaskurilla viime kierron ja kävi ilmi että taisimme olla (laskurin mukaan) kaksi päivää myöhässä ensimmäisestä "sisään tulosta". Eli aloitimme viime kierron yrityksen liian myöhään. Tästä on hyvä jatkaa nyt sitten rennolla otteella :)

Kerroin muuten noista lastenvaatteista tuossa edellisessä viestissäni. Oisko kellään vihjeitä, kuinka voisin pyytää saada vilkaista niitä, löytyiskö sieltä meidän varastoon jotain, ilman että herätän liikaa epäilyksiä? Vaikka veikkaan että ne jo arvaa mun kuumeilevan kun puuhailen vauvan kanssa niin paljon. Meniskö läpi sellainen että jos olis äitiyspaketin tavarat jo valmiina, niin sitten kun homma on ajankohtainen niin sais sen avustuksen rahana, jonka vois käyttää vaikka vaipoihin.. Pitäähän asuntosäästäjän ajatella myös tulevaisuuttakin ;) :D

• . ?.vielä kerran äid

vielä kerran äidiksi ? Kyllä eilen sain niin kamalan pahoin vointti kohtauksen että oli ihan kamalaa ja mä ku en noilta kahdelta ekalta oo kertakaan oksentannu tai voinnu pahoin mutta oon kuullu että pahoin vointi kuulemma olisi suojaa vauvaa /sikiötä kailta muulta vaikeudelta en tiiä sitte onko tuossa mitään perää meinasin siis oksentaa kylässä monta kertaa ja koti matka maalta kaupunkiin oli yhtä piinaa ku niin oksetti mulla oo vielä testi päivään vaikka kuinka monta päivää voisko jo nyt oksettaa ? Edelliseltä kyllä kävin ostamassa närästys lääkkeen ensin ja sitte vasta raskaus testin kyllä mua nytkin närästää kamalasti mutta ku tosiaan oon joutunut syömään tosi paljon särky lääkke tuohon hammas hommaan ja ei vieläkään oo parantunut että kyllä oon vähä nyt ihmeisäni näitä ku en sairasta oksennustautia koskaan olen sen kaksi kertaa eläissäni sairastanut että näissä mietteissä nyt . jaksuja kaikille,

• WishfulRider

Babyfever: oothan siekin tosi nuori vielä. :) sulla siis näyttää testit vieläkin negaa? kummallista, mahdatkohan sitten jotain stressata? Toi on kyllä omituista et testit näyttää negaa ja silti ei täti tule kylään. :( Toivotan nyt että siellä asuisi joku jo mahassa.. :)nännit saattaa viitata raskauteen! :)
      Sirena--: reippaasti vain tokaiset että voisitte ottaa varastoon, pistä mies vaikka sanomaan. :) kannattaa tollasista tilausuuksista ottaa kiinni jos saa ilmaisia vaatteita. :) ja koittakaa nyt ottaa ajan kanssa. Meinasin että jos tuota nyt alkaa stressaamaan niin ei siitä tuu yhtään mitään! Ja toi tosiaan on aika ärsyttävää huomata oviksen menneen ohi. :)Suloisesti miehesi on tokakaissut asiaan ;) mutta siis keskytyksiä? eli miehesi ei laukea sisääsi? voithan sä tulla raskaaksi touhutipoistakin!!
      vauvelintuoksua: mä veikkaan et sun pitäis päästä lääkärille avittaa sun menkkoja.. ei tee hyvää kehollekkaan että menkat ovat olleet noin kauan pois! Tsemppiä nyt kuitenkin että täti tulisi kylään itselleeen! :)

omaa napaa.. Jäänyt vähän päivittelyt kun tullut oltua nyt koko viikonloppu tän taudin pauloissa.. eli ei oo tullu paljoo nukuttuu ja olo vieläkin ihan hirvee.. Huomenna tarvis varata aika tosta päivystyksestä, et sais sit saikkua ja katottuu ettei oo mitään tulehduksia.. Ja menin sit lukemaan kans et korkee kuume voi vaikuttaa ovulaatioon, eli tuskin nyt ovuloin tästä kuusta, kun karma seuraa noin hyvin perässä.. :) Ei ainakaan oviksesta merkkejä vaikka tänään pitäis laskureiden mukaan olla.. Noh otan nyt kuitenkin päivä kerrallaan. Ei mulla meinaan kiire mihkään. :) Onnellinen itse asiassa että unohtanut nää hommelit pääkopasta hetkeks ja keskittyny vaan elämään. :p sillä se lapsi sieltä tulee, kun ei niin paljon hörise sen perään.. :)

Mites muilla? ei näy vielä plussia eikä merkkejä mistään? :)

• babyfever

WishfulRider: joo pari testiä oon jo tehnyt, mut negaa näyttää :/ ei viiti kuitee niin usein niitäkään testailla...mut ajattelin et jos sinne lääkärille menee nyt lähiviikkoina, niin luulis et ne ensin varmistaa etten ole raskaana, ennen kuin alkaa mitää menkkoja käynnistelee..ku JOS olisinkii paksuna, ni olis kyl varmaa aika vaarallista vetää jotaa menkkojen alotus lääkkeitä vaik ne ei voiskaan tulla :/ ja paranehan pian ja sama asenne tääl meillä et onneks ei oo mihinkään hätä, et vaikka tärppäis vasta keväällä ni ihan ok..kerkeepähän käymää kouluakin vaan mahdollisimman paljon pois alta :D
      Sirena--: miekii tänää kattelin prismassa vauvan vaatteita ihan silmät säihkyen, mut mies vaan meni nopeesti ohi :D pelkäs varmaa et joku näkee jos niitä hipelöidään :D on ne kyl niiiin sulosia ne vaatteet, etenkii ne vastasyntyneiden 50cm vaatteet

• Sirena--

babyfever ja WishfulRider: Kaippa se on vaan uskallettava sanoa. Veikkaan et ne taitaa muutenkin jo aavistella, joten mitäpä pahaa siinä voi edes käydä. "En mä nyt näitä ainakaan teille anna" -Tuskin sanoo niin :D
      Ja keskeytettyyn: Noista touhutipoista nyt en mene takuuseen. Keskeytetty ollu käytössä lähes vuosi eikä tässä raskaana silti olla. Viime kierto totta kai mentiin ihan loppuun asti. Mutta pitää vähän kattella tuota ovista ja hypätä satulaan, niin tuskin mies enään itseään irti huumasta kun on jo reilu kuukauden sisään tullut ;D Enkä mä nyt hirveetä ressiä vedä. Ehkä enemmänkin ressaan siitä ettei edes yritetä kun kuume on niin kova :D

• vauvelintuoksua

voi kauhia, viime yö istuskeltiin päivystyksessä. Tuo yö mistä kerroin että sydämeen pisti ja alkoi henkeä ahdistaan ni meni ohi heti mutta sitten perjantaina iski taas hirvee hengenahdistus, se oli koko päivän vähän sellanen niinku olis astma, ettei saa kunnolla hengitetyksi! (minulla ei siis ole astmaa kuitenkaan). Noh, se meni taasen ohi ja lauantaina se taas alkoi niin pahaksi että automatkalla sain hirveän paniikkikohtauksen ja meinasin pyörtyä kun luulin ettei happi riitä. Päivystyksessä mittailtiin kaikkia juttuja ja joku olikohan se saturaatio? tms niin oli 100 ja normaali pitäis olla 95-96. Lääkäri totes vaan että hyperventiloin ja anto nestemäistä diapamia suuhun :D No sepä onneksi helpotti ja sitten piti odotella vielä "Vähän" aikaa että lääkäri kuuntelisi keuhkot. No 2 tuntia odottelin ja pääsin lääkärille joka kyseli kaikkee ja totes että tämä vois johtua stressistä.. Että semmosta:(

• babyfever

vauvelintuoksua: VOI EI, kyl se stressi on niin salakavala et hyi että!! Nyt koitat olla täysin stressaamatta ja annat asioiden mennä vaan omalla painollaan!!! Jakasmisia sinne!!!
      Ja Sirena-- muista sit vielä keskustella miehes kanssa tästä vaateasiasta (ellette jo ole), ettet vaa läväytä seuraavaks kun olette siellä anoppilassa kylässä, et saisitko vaatteet, miehesi tietämättä...saattas olla (ainakin oman mieheni tuntien) aika järkytys :D vai?!
      Minulla tätejä ei näy eikä kuulu.. :( :D

• -minttu-

Huh miten paljon tekstiä, en oo viikonloppuna töiltä paljon kerinny lueskelemaan. WishfulRider , joko oot käyny lääkärissä? Alkaako olo yhtään helpottaa?:/ Toivottavasti menis nyt pian ohi, päivät pitkät sängyn pohjalla ei oo kauhee kivoja ku ei jaksa tehä mitää:( Ja kun kysyit niistä alavatsan vihlaisuista, nii sellasii ei kyl ollut.. Valitettavasti :'(

vauvelintuoksua, kamalaa:/ Voiko stressi tosianan aiheuttaa tuollaisia oireita?:o Stressaatko sitten tiedostamatta vai huomaatko ite sen et on kauhee stressi päällä? Sanoko lääkäri mitään keinoa jolla sitä stressii vois lievittää?

Sirena--, oon samaa mieltä muiden kanssa tosta et voisit sanoo vaikka että teillä ei asia nyt vielä ole ajankohtainen mut voisitte ottaa niitä vaatteita tulevaisuutta varten:) Oottekos muuten puhunut miehen kanssa siitä ulkomaan matkasta? Vai onko nyt niin että yritys jatkuu? ;)

babyfever, ei vieläkään menkkoja?:o Kuinkas pitkä aika nyt on edellisestä tädin vierailusta? Onks sulla tarkempaa suunnitelmaa et koska soittelet lääkäriin jos ei ala kuulumaan?

ON. Pari yötä sitten oli se pyörrytyskohtaus ja eilen iltapäivällä töissä alkoi ihmeellinen mahakipu. Tai luulin ensin et se oli jonkin sortin mahakipua mut se tuntui koko ajan enemmän ja enemmän pallean kohdalla. Sitä jatkui KOKO illan. Kun istui tai makasi paikallaan, kipu ei tuntunut, mutta heti ku lähti liikkeelle se alkoi uudestaan. En vaan ymmärrä mikä voi aiheuttaa kipua pallean kohdalle? Aamulla piti lähteä uimaan kaverin kanssa mut soitin sille et en uskalla lähteä kun se kipu tuntui edelleen. Etten vaan huku sinne tai jotain:D Aamulla herätessä tuli myös paha olo ja vatsaan sattui. Toivoisin et nää ois jotain merkkejä raskaudesta, mut en todellakaan usko. Nyt ois EHKÄ dpo6 vasta, jos se ovis oli silloin viime tiistaina. Mikähän mua vaivaa, kummallisia oireita:l

• No ompas kaikilla nyt ihan outoja tuntemuksia ja oloja..outoa :/ jos -minttu- sullakin nuo johtuisi vain stressistä, vai stressailetko mistään?! :D
      Tänään on kp 53 ja soiti just lääkärin ajanvaraukseen ja sain perjantaille lääkärin soittoajan :P mut toivotaan et ne silti alkais ilman mitään kännistyksiäkin...
      -minttu- on kyl ku oot täältä muutaman päivän pois, ni mahdoton lukeminen edessä :D nyt sen takia olenkin yrittäny ihan päivittäin tai muutaman kerran päivässä käydäkin täällä, ku muuten menee ensin joku ½ tuntia et saa luettua vanhat ensin läpi :D
      Ja oon nyt babyfever1, koska rekisteröin nimimerkkini, ettei muut voi kirjoitella "minun nimissäni"..pelkkä babyfever oli jo käytetty

• -minttu-

No mielestäni en stressaa, mut voihan se tulla tuolta jostain alitajunnasta:D Koitan nyt ottaa mahdollisimman rennon letkeesti tän yrittämisen ja kaiken. Nyt on kyl saanu paljon uutta ajateltavaa tosta työjutusta, mut ehkä siitä sit on tullu joku stressinaihe...

Mäki koitan käydä aina monta kertaa päivässä ja vastata saman tien ni ei ehdi unohtumaan kun niin monelle haluaa aina kommentoida:D Tänäänkin kyllä lähden vähän ennen kahta töihin ja pääsen koneelle sit illalla ennen 10, joten siinä välissä ehtii tulla taas paaaljon tekstiä:D

Hmm, pitäisköhän munkin harkita tota rekisteröitymistä..

• WishfulRider

babyfever1: Etkä sä saa jo jostain terveyskeskuksesta varattuu verikoetta, siis että kattois verestä ootko raskaana? se nyt on melko varma keino saada tietää onko raskaana, ja jos se negaa, niin siitä sais sit nopeesti lääkärille aikaa et pistäis menkat tulemaa! :) Tai terkkarillekkin kun meet suoraan, niin sekin voi tehdä lähetteen! :) Mitäs se soittoaika auttaa kun ei se nyt mitään testejä puhelimessa pysty tekemään? Toivotaan silti peukut pystyssä että siellä joku jo asuisi! :) Toisi plussa tunnelmaa tännekkin! :)
      Sirena--: Menkääs sillä keskeyttämättömällä nyt vaan. Tuleehan se sieltä sitten jos on tullakseen.. :) Kesään kumminkin aikaa, niin luulisi siinä sitten tärpänneen, plus sekin hyöty vielä siinä että saatte sitä yritysaikaa, eli jos ei nyt tärppää ja haluutte mennä tsekattavaksi et kaikki on ok, niin sillon pääsettekin jo, kun yritystä se vuosi takana! :) Ja mä luulen että sulla tärppäis kyllä jo kesävauvakin vielä ! ;) Ja rohkeesti vaan mainitsemaan niistä vaatteista, koska tuskin tosiaan tulevat sanomaan mitään kieltävää.. Käyttötarkoitus kuitenkin paljon fiksumpi että on sulla varastossa kun se että menevät poies, ja joutuu sitten ostaa kaikki kun on ajankohtaista! :)
      Vauvelintuoksua: oivoi! tsemppiä sinne nyt kuitenkin! kysyitkö lääkäriltä, että jos mahdollisesti olisit raskaana niin haittaako tuo sikiötä tuo diapami? ja kerroitko tuosta että sulla on menkat myöhässä jne? Mitä vastasi?
      -minttu- En käynyt lääkärissä, kun tuntui eilen, eli sunnuntaina helpottavan jo olo.. Noh, tyhmänä sitten aamulla mittasin et jaahas, ei oo kuumetta joten mennään kouluun.. Noh, koulussa meni sitten tosi ok, niistoa koko päivä, bussimatka sitten taas ei niin kauhean hyvin. laatta meinasi lentää ja jalat alta lähtee, hyvä kun pääsin kotio asti. No sängylle menin puoleks tunniks ja mittasin et kuumetta melkeen 38 astetta. Nyt taas parempi olo kun siitä sitten otin samantien yhden buranan ja kohta menossa nukkumaan huonoa oloa.. :) Ootkos yskinyt tai ollut kipeenä? Mulla ainakin joskus rasittui pallea siitä kun olin yskinyt, mulla siis astma, ja keuhkot tilavuudeltaan tosi pienet, ja hengitän väärin niin siirtyi kipu palleaan.. Voinee myös johtua stressistä! Sitä tuntuu olevan liikkeellä kun koulut/työt alkaneet ja tullut muutoksia elämään muutenkin.. : ) Eli nytten vaan iloa ja naurua kehiin, ja pientä piristystä arkeen, eikä niin tän vauvajutun keskellä koko elämää! ;) Toivotaan että sullakin tuo kiinnittyminen olisi tuoneet kuitenkin nuo oireet ja sinne joku kiinniottyisi oikein kunnolla tarrasukkien kera! :)

täällä melko varmasti bongattu ovis limoista, siihen kuitenkin varmuus tuossa 5 aikoihin kun testailen sitten.. Eli tänään heilutellaan peittoja ja pupuillaan.. :) Eilen tein myös testin ja sain siihen hieman vaaleamman viivan kuin kontrolliviiva, ja miettisin että kun joku tuota sanoi ettei viiva välttämättä ole yhtä tumma vaikka olisikin ovis, että jos se eilen oli, ja tänään missaan sen taas, kun eilen meni pupuilut vähän reisille niin sanotusti :DDDD Noh, hyvä mieli kuitenkin säilynyt tästä, yritystä niin kauan takana, että en tiedä mistä tämä yks hailee ajatusmailma on tullut, vaikka pientä käärylettä hirveästi toivoisin.. :) Hyvä näin kuitenkin, ja tästä ajattelin että kun tuo kuumekkin nousi taas takaisin, niin toivon että ovulaatio ihan ok laatunen, ettei tuo kuume nyt vaikuttaisi asiaan.. Niin, no eipä mulla kauheesti oo mietteitä tästä omasta tilanteesta, jättänyt sen vähän kuin huomiotta, ja keskittynen tässä nyt tohtorisoimaan teijän oireita ja tapahtumia se kun näyttää olevan ihan mielekästä puuhaa mulle. :)

ps. mäkin rekisteröitynyt, eli liikkunen nimellä sssofia- tai jotain sinnepäin,.. en nyt jaksa miettiä mun salasanaa, tai tuota nikkiä, kun en ikinä muista sitä oikein, niin ilmestynen varmaan seuraavalla kerralla sillä nimellä! :)

Plussatuulia kaikille! :) Ja koittakees ajatella sen stressin lievitystapoja, kun sitä tuntuu olevan liikkeellä! :)

• WishfulRider

ohops, tulipas pitkä tarina :D sori siitä! ;)

• .vielä kerran äidiks

hei taas ikäviä oireita on ilmassa vielä kerran äidiksi on tädin vierailun eka oireta eli pientä kipua alavatsassa en tosin ihan varma onko aivan samanlaista ku aikasemm vai onko vähän niinku olis toisen laista mä en koskaan muista teidän muitten nimi merkkejä että voisin hek kohtaisesti teitä muistaa mutta olen teidän tapahtumissa mukana kuitenkin 100% joten älkää pahstuko jos vain käyn kirjoitanassa tänne voimia kaikkille eihän oteta strssiä tästä nyt kaikki keksii jotain kivaa itselleen ja miehelleen ja sairaana olevat pitävät itsestään erityisen hyvää ja hellää huolta :)

• erqerq

Pakko sivullisena puuttua, mutta etkö voisi käyttää pilkkuja tai pisteitä ja tarkistaa yhdys_sanoja? hirveän hankala lukea tuota sinun tekstiäsi!

• vauvelintuoksua

En kyllä ainakaan omasta mielestäni ole stressaantunut hirveesti että kai se vaan jotenkin sitten on siellä alitajunnassa tai jotain! ja lääkäri sanoi että kaikki tämä voi johtua stressistä:( Kai se on se koulu, ja nyt tämä harjoittelu ja menkkojen poisjääminen joka stressaa vaikka en edes tietoisesti niitä oo stressannu ( noh paitsi vähän tätä viimeistä) :D Huomenna kuitenkin verikokeeseen sitten, siis tämän hengitysjutun takia, haluavat kattoa että kyse ei oo jostain kilpirauhasjutuista tms.. mutta kai ne näkis siitä samalla jos oon raskaana?! :D tai en mä tiiä.. niin ja lääkäri sanoi vaan että pitää koittaa rauhottua ja jos tulee hyperventilaatio niin sitten pussiin vaa hengitellä... Kyllä ne jostain rauhottavista lääkkeistä puhu että jos menee tosi pahaksi, mutta en mielelläni mitään lääkkeitä ala popsimaan:/ eiköhän tämä tästä!

• WishfulRide

vielä kerran äidiksi?:voeh! toivottavasti ei ole täti kuitenkaan tulossa käymään.. pitelen peukkuja että olisit vaan myöhään plussaava! vai mikäs kp sulla on meneillään?! :)
      vauvelintuoksua: no eihän stressi oo kaikille näkyvää, mulla iskee ensin hartioihin sitten niskaan, tulee myös päänsärkynä ja nikotiinin tarpeena ja hermojen kireydellä.. mikreenit myös yleisiä. Joillakin unettomina öinä. Ei sulla mitään näistä oo ilmentyny? Kuulostaa kyllä kauheelle tuo sun tapauksesi.. mutta toivottavasti nuo nyt jää tuohon.. :) Et sä ole miettiny et pitäisit pari päivää sairaslomaa ja tekisit jotain rentouttavaa? vaikka herkuttelisit oikein kunnolla ja kävisit vaikka hieronnassa? :) Lääkkeitä ei tosiaan kannata syödä pahemmin, ellei hengenhätä ole. kun tuppaa vaikuttaa sikiöön..

Kuulostan varmaan aika no life ihmiseltä kun jaksan olla kommentoimassa monta kertaa päivässäkin teidän juttuja, mutta niin lyhkäset koulupäivät koulussa että jää luppoaikaa enemmänkin.. sitten vielä kun kännykässä kulkee netti ja tällä hyvä kirjoittaa, niin roikun täällä lukemassa teijä juttuja ja sitä rataa.. :p nyt vielä kun kipeenä, eikä pysty kavereita näkemään niin tää on oivaa ajanvietettä!! :DD

• ?äidiksi/vielä/kerr

ja mää kans täällä taas mulla tämä netti on puhelimessa ja tosiaan en ole työ elämässä mukana niin tätä aikaa on aivan liikaa miettiä tätä asiaa tosiaan mulla on 23/noin 30 päivää kierrosta ja nyt tuolla ala vatsassa on jo pientä tuntemusta tms(: en kyllä vielä tiedä oikein miltä siellä tuntuu ku on toisaalta tuntuu että vähän ku olis virtsatie tulehdus ja mä tosiaan oon juossut siellä pisulla todella monesti mene ja tiedä mutta kyllä mä tätiä pelkään sieltä tulevan(: mun kyllä kans täytyisi kanssa varmaa jo vähä rauhottua olenhan jo sentään iso ihminen ja jatkuvasti tätä mietin ku ei vaan saa asiaa pois mielestä ku tietää että on vain ne neljä kuukautta aikaa ku lääkäri vetosi tosiaan tuohon ikään täytän 40 syksynmällä ja siehen meidän kokeilut sitte loppuu (: ja piste näin lääkäri sanoi nyt sitte haluaisi tietysti että toivottu tulos saadaan aikaan näiden neljän kuukauden aikana. Kaikille jaksuja.

• .vielä?kerräidiks?

hei tuli liikaa merkkejä ja enkä osannut nyt vasta huomasin että sori kaikkille (: mää ku en ole mikään tietokoneen /ja kännyn käytön osaaja just tän osaan :) joten kuten meillä on aikaa siis neljä kuukautta tän jälkeen kolme tämä on lääkärin tuomio ku täytän 40 tässä myehemmin syksyllä . vielä kerran äidiksi

• mimmmin

Täällä taas pitkästä aikaa. Meillä reissut tehty ja kotiuduttu. Kauheasti on kerenny tapahtua viikonlopun aikana, flunssaa vissiin liikkeellä ja hengenahdistuskin siellä oli yms... Vauvelintuoksua ottaa nyt rennosti. Yritä olla stressaamatta ja miettimättä sitä hengenahdistus juttua, että se ei stressaa sinua enää. Muutenhan se seki tulee kohta uudestaan, mutta toivottavasti ei.
      Sirena-- Menkää asenteella "tulee jos on tullakseen." Sillä mekin yritetään. Paljon kuitenki puhutaan vauvajuttuja :) Sanot vaan rohkeasti niistä vauvan vaatteista, haluatte tulevaisuuden varalle. Ymmärrän kyllä sinun "huolen", että alkavat sitten ihmettelemään ja kyselemään. En minäkään ole kenellekkään sanonu. Sisko multa kysy, että pitääkö säästää, niin minä vaan ihan huolettomasti, että voishan se olla ihan hyvä. Oikeasti ihan intona voisin vaikka ottaa ne vaatteet jo kotia kaappiin odottamaan :)

Mulla oli tänään se lääkäri aika.. Ja semmosta sieltä, että raskaustesti ja klamydia oli ihan oletettavasti negatiiviset. Gynekologisen tutkimuksen teki se lääkäri ja ilmeisesti ei mitään poikkeavaa. Sano, että kohtu tuntuu pinkeältä, ja sen jopa tunnen ite vähän alavatsalla, mutta ihan normaalia ku ei kuukautisia ole 3 kuukauteen tullu. Nyt pitää käyä jossain hormoni määritys labroissa ja sen jälkeen alottaa keltarauhashormoni lääke, provera oli sen nimi. Kymmenen päivän kuuri ja sen jälkeen pitäis menkat tulla. Ihan outo oli mulle tuo lääke. Sitte on mulla ollu vielä semmonenki oire, että on rinnoista tullu semmosta nestemäistä eritettä, nii määräs ne ultrattavaksi. Sano, kyllä että on luultavasti ihan normaalia tähän amenorrea-aikaan (siis ei menkkoja) liittyen, ku elimistö on ihan sekasin ja rinnat voi sillon alkaa erittää maitomaista eritettä. Nyt vain toivotaan, että menkat sitten kans alkais tuon kuurin jälkeen ja sen myötä sitten koko kierto tasottuis. Mutta minun tuurilla se ei kuitenkaan mene niin, no aika näyttää. Positiivisin mielin eteenpäin :D

Babyfever1: En kyllä ymmärrä miksi vain soittoajan sait. Olisi edes pitäny sen hoitajan sulle laittaa lähete labraan raskaustestistä. No katsoppas mitä se lääkäri sanoo ja vaadi päästä oikeasti paikan päälle. Mullekki terkkari sillon sano, että gynen status on ihan ehdoton tehdä. Se ei oikein puhelimen kautta onnistu.. Olikos sulla jotain hormonaalista ehkäsyä takana päin??
      Ja vauvelintuoksua: kans varaamaan lääkärille aikaa. Tietenkin sitten ku olet saanut tämän hengitysasian ensin hoitoon. Raskaustestiin täytyy olla ihan oma lähete, että ne sen labrassa ottavat.

Tulipas paljon tekstiä, sen siitä saa kun on viikonlopun pois niin on paljon luettavaa ja kommentoitavaa (vaikka en edes kommentoinu kaikkia). Kaikki on kuitenki huomioitu ja luettu suurella mielenkiinnolla :)
      Äläkää hyvän naiset stressatko :) Täällä paraskin puhumaan, kun stressaan kaikkien muidenkin asiat niin, että itsellä ei menkkoja kuulu ;)

• WishfulRider

Hehe.. Unohtuipa tuossa aikaisemmin sanoa et tais olla ovis eilen, taikka sitten meni ohitse ennen kuin alkoikaan kun kuumeillut nyt olen.. eli kuume puskenut päälle buranankin läpi ja nyt on mies kans samassa taudissa.. pahentui tänään vielä että nyt yskii melkein suolet ulos ja keuhkot tulessa.. eli mennään tästä kiltisti tohon päivystykseen huomenna.. peittoja heiluteltiin tänään vaisuissa merkeissä, että mä tässä hengessä mukana, tietäen ettei tästä kierrosta tärppää! :) kuitenkin terveys tärkeämpää. eli asiat yärkeysjärjestykseen. enskierrosta sitten taas! :)
      mimmmim: mites meni reissu? onko helpottunut olo kun sai vihdoin ja viimein selvyyttä asiaan? :) aika hauska tuo neste rinnoista, en ookkaan kuullut aikasemmin.. tuliko sitä paljonkin?

• -minttu-

Kun en ite viel oo ollu kipee, en oo yskiny tms et ei toi pallea siitä voi olla kipee:/ Nyt se on helpottanut jo, päivällä oli vaan sillee koko maha kipee jotenki. En tiiä, ihme oloja kyl. Illalla töissä tuli sit taas yhtäkkii kauheen huono olo, tuntu et jalat pettää alta ja pyörryttää. toivottavasti ei meinaa nyt se flunssa tulla muhunkin, vaik kurkku vähän jo oireileekin:s Heh, töissä pomolle (pomo siis 28v nainen, on niin mukava ettei tunnu yhtään pomolta:D) valittelin sitä palleakipua. Se siihen tokaisi että "no ei se varmaan närästystä ole? Eikä oo vauvoja tulossa?" Menin sit ihan sanattomaks. Vaikka haluisin sillekin yrityksestää kertoo ni se ei ehkä oo kovin viisasta tässä vaiheessa kun on niin sanottu yleneminenkin tiedossa. Sanoin sit vaa jotai et ei pitäs olla ja poistuin paikalta:D

mimmmin, hyvä et pääsit siel lääkärissä käymään ja asi etenee:) Ja eiköhän ne menkat sieltä ala sen kuurin jälkeen! Mukava kuulla et lääkäri totesi kaiken olevan ihan kunnossa:)

vauvelintuoksua, toivotaan et siit verikokeesta selviäis jotain tohon hengenahdistukseen liittyen. Ois sit yksi huolenaihe vähemmän kun saa sen pois alta:) Ja toi stressi vissiin voi olla hyvin piilevää. Niinku ite sanoin kans et mullaki voi olla jotain alitajunnasta tulevaa stressiä kun en muuten mielestäni stressaa..

WishfulRider, mun mielestä on tosi kiva et joku on noin aktiivinen! Tai siis et vaikka muilta jäis jonkun ihmisen jutut vahingossa epähuomiolle niin sä muistat kommentoida jokaisen kirjoituksia:) Se on tosi kiva juttu=)

Ja äidiksi vielä kerran?, stressit pois sielläkin vaan. Tuntuu tiukalta aikataululta tuo että neljässä kuukaudessa onnistuttava (jos nyt ymmärsin oikein?) niin siitä jos mistä se stressi tulee. Tsemppiä sinnekin ja eikös se testipäivä jo lähestykin:)

Mulla alko nyt kolmen päivän vapaaputki! Oi miten ihanaa. Huomenna ensimmäisenä vähän hemmottelen itteeni kun meen kynsihuoltoon:) Btw onko täällä muita rakennekynsiä omaavia? Mä en aina jaksa itteeni nii tip top laittaa mut puoli vuotta sitten otin nää kynnet enkä enää malta luopuu:) Mutta nyt hyvää yötä kaikille ja PLUSSATUULIA! :)

• vauvelintuoksua

En kyllä ole huomannut mitään stressin oireita, no ehkä vähän tuota kireyttä on ilmassa ollut:) Alan nyt tosissaan uskomaan että en taida olla raskaana:( Tuntuu että oon vaan laihtunu vatsasta ja masussakaan ei ole enää minkäänlaisia tuntemuksia ollut, väsymyskin väheni kun saa tunnin aamulla pidempään nukkua. Testejäkin on kulutettu jo niin paljon että tuntuu turhauttavalta.Täti ei ole kyllä vieläkään tullut mutta kai se vaan täytyy uskoa että ne jäivät sitten pois vähäksi aikaa jostain ihan muusta syystä ja tulevat sitten kun tulevat :D :(

• WishfulRider

-minttu- onkos kipu tänään jatkunut vielä? Hehe, toi vauva-asia saattaa kyllä ehkä töissä olla vähän arka asia, meinaten että siellä kun nuo mielipiteet jakautuu niin kahteen ryhmään, eli on näitä uratapauksia kun haluaa uran itselleen ensin ja sitten lapsia. :) ja sitten on meikäläisiä kun haluaa lapset nuorena. :) Ja hyviä vapaita! nauti niistä näysin riennoin. :)
      Noista rakenne kynsistä, mun mielestä on vähän kallista huvia, sinänsä että kun saat tuolla hinnalla kun meet laittaa kyntes (60-80e) niin tilattua itelles tavarat ja paljon geelejä. ( niinkuin minä itseasiassa juuri eilen tein..) Noita paikkoja siis löytyy varmasti halvempiakin, mutta mitä nyt ite turussa asun ja täällä aika kovat kilpailevat hinnat, että on korkeella..
      Mä tosiaan vähän sellanen ikuinen lapsi, että mielenkiintoa jaksaa olla vähän kaikkia asioita kohtaan,.. eli tulee harrastettua tätä, '' haluan oppia kaikkea'' harrastusta :p

Täällä sairastelu alkaa näyttää paljon paremmalta jo (puuta koputtaen)
      Mies tosin taas vasta alotti, eli vaihtu hoitajan ja potilaan osat.. :)

Plussatuulia.

• Sirena--

Huh kun olette kirjoitelleet täällä! TIpun jo pian kärryiltä missä mennään :D

Vauvelintuoksua: Ootko varma ettei ne tädin vierailut jää pois stressin takia? Itselläni oli tädit poissa 2 kk kun ressasin valmistumisestani vaikka en mielestäni ihan niin paljoa kumminkaan ressannu.

mimmmin: Näin tänään unen jossa kysyin niitä vauvanvaatteita meille ja kyselyrumba alkoi. Mutta siinä unessa mieheni oli se joka vastasi että kyllä tässä vähän yritellään, katsotaan jos sieltä tulis pieni jääkiekon pelaaja :D Ja se oli mieheni idea kyllä kysyä niitä vaatteita :O Tai siis sanoin miehelle että olisin halunnu sanoa että "ei kirpparille, antakaa meille" , niin mies sanoi että no mikset kysyny.. En uskaltanu kun pelkäsin miehenkin reaktiota :)

Nyt pitää kiirehtiä töihin!

• ?vielä kerranäidiksi

hei täällä vielä kerran äidiksi ? Tänään huomasin että on hiiva tulehduksen oireita ilmassa ku söin sen lääkekuurin justiin niin varmaan siitä tuli nyt tuntuu että tädin oireita ei olis mutta kaikkea pientä on senkin
      eestä pientä lämpöilyä jolle ei oiken mitään järkevää syytä ku olispa tää nyt tätä kaikkea hyvää kaikkille ja jaksuja ja plussa tuulia huomisen myrskyn mukana .

• -minttu-

vauvelintuoksua, toivottavasti nyt se täti tulis kylään tai plussa testiin! Inhottavaa tollanen:/

WishfulRider, ai sä teet ite niit kynsiä? Tai aiot tehdä :D Mul ei oo kärsivällisyyttä eikä taitoo niitä itelle vääntää:D Onhan ne kalliit, mä maksan niistä 55e/huolto, mut oon aatellu et kyl mä nyt voin sen verran kuukaudessa itteeni sijottaa:p

Sirena--, onpas lupaavan kuuloinen uni:D nyt vaan kyselemään niitä vaatteita!:)

Itellä on nyt ollut taas sellanen ihmeellinen mahakipu koko päivän. Ja välillä taas pyörryttää. Ja nyt on pää kipee. En tiiä onko tää nyt sit flunssaa. Nenä vuotaa ja eilen oli kurkku kipee. En haluis olla kipee! Enkä haluis ottaa särkylääkkeitä kun jostain luin et ne saattaa olla haitaks raskautta yrittäessä:( Mut kai se täytyy nyt hyväksyy et muhunkin se flunssa iskee kun kaikki ympärillä sairastaa.. Huoh.

• mimmmin

-minttu- Kuinkas pitkällä sinun kierto on nyt? Josko mahakipu olis flunssaan liittyen tai sitte jotain kivempaa uumoilis :)
      Onko täällä muuten muilla mikä vaihe kierrosta? Josko joku pääsis jo testaileen ja saatais tänne jo ilosia uutisia..
      Vauvelintuoksua: Mitä niistä sinun verikokeista selvisi? Vai ovatko tulleetkaan vielä ne vastaukset.. Nyt on kyllä jo kumma homma, että ne menkat jäävän noin tulematta. Olitko käyttäny aikasemmin jotain hormonaalista ehkäsyä? Itsellä kyllä aikalailla sama tilanne. Onneksi nyt sain sen lääkekuurin niin pääsin tässäkin asiassa eteenpäin.
      Sirena-- Tuohan kuulostaa hyvältä, että mies on noin mukana, haluaa hamstrata jo vauvalle tavaraakin.. Tuo minun mies ei kyllä ottais tänne meijän kämppään mitään vauvajuttuja vielä. Ne minun siskonki vaatteet on minun kotipaikassa varastossa säästössä.

Mulle on kyllä nyt niin monesta paikasta tullu jo vauvavihjailuja, että kohta hermot menee, ku ei oikein tiedä mitä vastais. Ollaan nyt lähiaikoina muuttamassaki nii siitähän kaikki jotaki sanottavaa on keksiny :) Onko te muut törmänneet samaan juttuun??
      Plussatuulia taas kerran kaikille :D

• Sirena--

mimmmin: Oliski tullut uteluja. Kaikki vaan sanoo että ei kannata lasta hankkia vielä kun se rajoittaa elämää niin paljon.. Kuinka niin rajoittaa? En mä ainakaan aio jäädä 4 seinän sisään vauvan kanssa. Pitää mennä ulkoilemaan, kahvittelemaan muiden äitien kanssa, ulkomaillekkin voi mennä puoli vuotiaan kanssa jo, huvipuistot ja possujunat, uimarannat, pulkkamäki. "Ai en pääse baariin enään joka viikko? "..Voi hi**to! Milloin ihmiset tajuaa että ei kaikki nuoret halua riekkua baareissa kolmikymppiseksi.. En tee sitä nytkään.

No, minä en elä elämääni muille, pelkästään itselleni ja miehelleni :) Ja tulevalle käärölle totta kai :D

• HUH, kun on taas tekstiä :D :D
      WishfulRider ja mimmmin: ajattelin itse ihan samaa, mutta näillä mennään..sanon kyllä sit sille lääkärille, et haluun johonkii testeihin!!! Eli katsotaan nyt mitä se sit sanoo..! Popsin 8 vuotta ehkäsypillereitä, ni ei ihmekkään et koko elimistä ihan sekasin!!! ja mimmmin toivotaan et verikokeista ja muista selviää kaikki ja et ne keltarauhaslääkkeet alkaa pelittää :P

• -minttu-

Mä näin iiiihanan unen! Saatiin vauva siinä unessa. Synnytys kävi kivuttomasti 5 minuutissa ja vaavi oli maailman suloisin!:D Se oli outoo siinä unessa et jossain mun papereissa luki et se synty viikolla 28 mut oli silti iha normaalikokoinen:D ja sit meillä oli vaipat, tuttipullot ja tutit ostamatta kun se synty niin aikasi:D Mielenkiintosia unia.. Toivottavasti joku enne, että meille se pikkunen on tulossa:)

Luulen tosiaan et ovis oli viime viikon ma, eli nyt ois menossa kp 26. Ja jos se ovis tosiaan sillon oli, niin odottelen menkkoja alkavaksi ens viikon maanantaina. Eli eka kierto pillereiden jälkeen oli 34 päivää ja luulen tämän jäävän 32 päivään, mikä sinänsä olis helpotus. Lyhyempi kierto on aina tervetulleempi:)

Meille ei viel kauheesti oo vauvakyselyjä tullu. Mitä nyt jotkut kaverit vitsillä heittää. Silloin tekis mieli kertoo et yritys on päällä, mut en haluu enempää uteliaita korvia ja silmiä, mulle riittää se et kaks parhaista kavereista tietää:p Silti en usko et kenellekkään tulis yllätyksenä sit kun kerrotaan raskaudesta. Kun nyt sais sen alkamaan ensin:D

Sirena--, oikee asenne. Ihan sama mitä muut on mieltä. Lasten hankkiminen on semmonen juttu, et ite on ainoo ihminen tietämään koska on lasten aika. Ei kukaan voi sanoo että älkää nyt vielä tai päinvastoin hopi hopi äkkiä lapsia tekemään. Miks ihmisillä pitääkin olla niin kova tarve puuttua toisten elämään ja kommentoida joskus ikävästikin..

Onkos tässä ketjussa vielä yhtään plussannutta?? Jo olis aikakin:) Toivotaan nyt että kaikki sais sen plussan sinne testiin ja kaikki sujuis niinku pitääkin:))

• WishfulRider

-minttu-: /aatiihan tuo kärsivällisyyttä, mutta oppii taas jotain uutta.. :) ja kärsivällisyyttä on hyvä kasvattaa noin tulevaisuutta vartenkin ;) aika hyvältä kuulostaa jo kaikki! kohta edessä testauspäivä! ja sittenhän sä voisit testata tulokseksi ekan plussan tänne!! :) mitkäs on fiilikset et mahtaako olla tärpännyt? :)
      Olipas suloinen uni!! toivottavasti tarkottaisi nyt että siellä joku jo asustelisi!! :)
      mimmmim: Täällä mahdollisesti oli ovis maanantaina, en kuitenkaan bongannut testiin sitä, että voi olla että se kuume siihen nyt sitten vaikutti.. :)
      mutta eihän nuo vauvavihjailut huonoja ole? meinaten että itse ainakin oon kans vihjaillu ihmisille. tietääpä ainakin mailmakin kuin paljon lasta haluan ja siihen vielä päälle niille ketkä nuoresta iästäni ajattelisi että on vahinkolapsi, vaikka väliäkö sillä mitää muut ajattelevat. :) mutta anna senmolla suloinen ja iloinen asia.. :)
      sirena--; Kyllä oot ihan oikeassa että ei sitä tarvitse sisällä istua koko aikaa! loistavaa mun mielestä että pystyy etsimään lapselle erinlaista aktiviteettia.. :)
      Babyfever1: soita ihmeessä lääkäriin ja varaa jo aika :) meinaten että sano et haluut nopeasti sinne!! :)

Tänne ihan hauskoja uutisia.. tosiaan kipeytyminen alkaa näyttävän siltä että huomenna uskaltaa taas palata kouluun ja jatkaa arkea. :) Eilen sitten tuli urakalla kipeenä oltua ahkera ja edistettyä asioita eteenpäin.. mm. soitin hammaslääkäriin, en tiedä saako hammaslääkärissä ottaa puudutuksia tai mitään tollasia? tietääkö kukaan? noh sain särkyajan kun on kaks reikää menny hermoihin asti.. ja oli ihan mielettömän ihana hammaslääkäri vaikka mulla hammaslääkäri fodia onkin :D noh se sitten kysy et oonko raskaana, ja en kuullu kysymystä niin kysy uudelleen.. siihen sitten vaan vastasin että en oo.. noh tästä sitten saatiin keskustelu miehen kanssa johon mies tokasi vaan et joo hänen teki mieli sanoa " ootko nyt ihan varma" tai "toivottavasti".. mielettömän ihanati sanottu!! :) Onneksi ei kuitenkaan sanonut, sillä mä en olis saanu puudutuksia.. mut mä nyt miettisin et jos nyt onkin tärpännyt niin vaikuttaakohan noi lääkkeet kiinnittymiseen? Noh täytyy toivoa ettei vaikuta asiaan!! :p

plussatuulia kaikille! :)

• -minttu-

No kun tää flunssa nyt pukkaa päälle niin oon miettiny et kaikki "oireet" mitä nyt on ollu, mahakivut ja pyörrytyksen tunne, johtuu varmastikin siitä. En uskalla toivoa mitään. Negatiivinen tulos ois ihan hirvee pettymys, koska kuitenkin salaa pienessä päässäni toivon et nyt ois napannut. Mut jotenkin tuntuu et osaan silti olla stressaamatta. Mutta, ens viikolla katotaan mitä testi näyttää:) Jos maltan, niin odotan sinne kp34 asti, ennen kun testaan, kun se eka kierto nyt oli sen mittanen..

WishfulRider, hyvä et sait hampaat kuntoon. Mä kans omalla tavallaan pelkään hammaslääkärii. Pienenä ollu huono lääkäri ja puudutukset menny päin mäntyjä nii jääny pieni kammo. Saa aina istua pissat housussa siel odotushuoneessa kun nii pelottaa:/ Toivottavasti ei tarvii pitkään aikaa käydä taas kun keväällä kävin:p

• WishfulRider

-minttu-: mahtaakos silti pyörrytykset johtua flunssasta? uskonen ennemminkin että sulla olis kärryissä jo joku mukana! siltä ainakin suuresti näyttää! :) ps. ei oo hampaat kunnossa vielä.. pikapaikkaus vasta laitettiin ja nyt vielä edessä yhden hampaan poisto ja kahden hampaan paikkaus plus juurihoito!!! toivottavasti sä pärjäät pitemmän aikaa ilman hoitoja!! :) ja tosiaan kannattaa koittaa malttaa mielensä ton testaamisen kannalta, koska onhan se todellisempi tulos aina myöhemmin, ja sitten ei turhaa testaile jos ne tädit on jo matkalla.. :) sun kohdalla tosiaan uskon tärpin jo käyneen..

Voitais muuten koota lyhyesti kaikkien tilanteet ylös..
      esim. minä kp 17/30 ja yk 25 (tuli laskettua miehen kanssa että yritystä onkin jo yli pari vuotta, kun aikasemmin puhuin alle 2 vuodesta..)
      -minttu- : 26/32-34 yk?

mainitkaa vaikka kirjoituksissa, niin mä teen listaa. :)

• -minttu-

Nojuu oon miettiny samaa ton pyörrytyksen kaa mut en haluu elätellä liikoja toivieta:D ja sitä paitsi voisko oireita tulla jo, kun oviksesta vasta 9päivää? Ja eka pyörrytys oli jo 4 päivää oviksesta.. No mut innolla odotan ens viikkoa:p

Joo kootaan vaan, aivan kun sanoit ni mulla on 26/32-34 ja yk2. Huih, toi mun yk tuntuu niin säälittävältä kun tietää et teilläkin WishfulRider on yritystä takana jo noin ptkään:/ Teille jos kenelle toivois tärpin tulevan ja nopeesti!!:)))

• WishfulRider

-minttu- Nopeimmille koostuu oireta jo 6pvnä oviksen jälkeen, joten en nyt sanoisi ettei se mahdollista olisi.. :) kaikille ei siis tule edes oireita edes tule. joten kyllä nuokin oireet viittaisi mun mielestä enemmän alkavaan raskauteen kuin flunssaan. :) mutta katsellaan nyt ilman toiveita ylös nostamatta! toivotaan silti parasta!! :)
      ja kaikilla ei tärppää yhtä helposti. Jokainen yrittäminen on silti sen arvoinen, oli se sitten vasta toinen yrityskerta tai kymmenes, niin silti kaikki on yhntä arvokkaita. :) eli ei tässä kukaan kuulosta säälittävältä. :) toivotaan silti että tosiaan täällä kaikilla tärppäisi hyvin pian!! :)

WishfulRider: kp 17/30 yk 25
      -minttu- kp 26/32-34 yk 2

• -minttu-

Oot kyllä aina niin positiivinen WishfulRider!:) Toivottavasti nää "oireet" paljastuu iloiseks uutiseks ens viikolla. Hui kun jänskättää! Kumpa kaikilla tärppäis tässä kierrossa niin voitas muuttaa tän ketjun nimi nuoriks odottajiks:D

Nyt meen herkuttelemaan itsetehdyllä mustikkapiirakalla ja katon salkkarit loppuun=) Tulkaahan muutkin kertomaan kuulumisia ettei mee ihan mun ja WishfulRiderin kaksinpuheluksi:)

• WishfulRider

-minttu- : Jaksan olla positiivinen täällä palstalla, auttaa mua jotenkin siihen että kun ei mee täällä liian epätoivoiseksi, niin ei pääse nostattamaan omia toiveita liian korkealle, kokemus yrittämisestä siis kasvattaa.. :p mutta kyllä täällä kotona miehelle se kaikki valitus menee, vaikkei kyllä tästä yrityksestä, kun oon jotenkin päättänyt tietäväisesti ettei tästä kierrosta tärppää.. ^^
      Toi olis kyllä aika hyvä ketjun nimen vaihto! ja sit liikuttais samalla porukalla kuin täälläkin! Toki mikäli tätä nyt sattuu joku mietteliäs yrittäjä lukemaan, niin olishan se kiva että hekin liittyisi tähän joukkoon! :p

Oi vitsit! itsekkin toivoisin että olisin tollasten itse tehtyjen herkkujen perään enemmän, mä kuun oon ihan hirvee karkki/keksimonsteri, mutta en niinkään leivosten/piirakoiden tai tollasten perään.. :p ps. jos haluut kuulla salkkaripaljastuksia, voinen kertoa, oon nimittäin nähnyt niitä ennakkoon.. En tiedä luitko siitä vuodosta että niitä oli vuotanut nettiin? Noh kattelin ismolaitelasta näitä jaksoja, ja sinne oli sit kahen viikon edestä vuotanu jaksoja, ja mä nähnyt niitä nyt sit ennakkoon ^^ Mut hyviä salkkarihetkiä!
      Ja muutkin kertomaan tosiaan jakseluja ja tapahtumia! :))

• -minttu-

Joo luin siitä vuodosta, en vaa ite viittiny ruveta niitä ettii ja kattomaan:D Eli kiitos mutta ei kiitos, en lue juonipaljastuksiakaan koskaan ettei ettei yllärit paljastu liian aikasi:D

Mäki kyl aika harvoin jaksan tehdä mitää jälkkäreitä ite, nyt vaan iski inspiraatio:p muuten syön kyl joka päivän kauheet määrät suklaata ja kaikki muita herkkuja. Oon täs odotellu koska se rupee jäämään vyötärölle:D No viimesen puolen vuoden aikana on pari kolme kiloo kertyny. Mut mulla on nyt vähän sellanen asenne, että en viiti alkaa laihduttelee jos kohta (toivottavasti) oon raskaana ja kiloja kertyy joka tapauksessa:D Ja kuitenkin melko hoikka oon.

Ja tosiaan vaikka täs raskautumisia tapahtuis nii ois kiva jutella täällä näiden samojen ihmisten kaa!:) Vaikka mäkään en tääl viel kauheen pitkään oo pyöriny ni silti tää on kyl semmonen tukiryhmä ja päiväkirja jonne voi kirjotella iha mitä mieleen tulee:D Päiväkirja joka kommentoi takasi ja antaa neuvoja:))

• WishfulRider

-minttu-: hahaha. Toi oli aika hyvä! "päiväkirja joka kommentoi ja antaa neuvoja"
      Tottahan tuo, itse en koskaan ole ollut päiväkirjatyyppiä, mutta siltähän tämä on sitä aika paljonkin.. Eli oonhan mä sittenkin sitä tyyppiä!! :p Toi on mun mielestä hyvä asenne lihoomisen kannalta. ;) ja sekin hyvä siinä et kun rasvaprosentit on kohdallaan, niin sitä saattaa tärpätäkkin paremmin!! eli herkuttele ihmeessä tyttö! oot ansainnut sen, ja sen lisäksi se tekee hyvää ;)

toivoisi kyllä hirmusesti että tärppäisi ja pääsis kokemaan sen kaiken iloisuuden.. :) näkemään kun se pieni ihme kasvaa.. :) Onko kukaan miettiny et kuin monta lasta haluaa? :) itse ajatellut vähän siltä kannalta et niitä tulee sir niin monta kuin on tullakseen, yhden haluan adobtoida. sen oon päättänyt. :)

• -minttu-

Joo en mäkää oo silleen päiväkirjatyyppiä et kirjottelisin iha vaa omaks iloks mut täähän on melkein kun päiväkirja:D

Mä oon ajatellu et haluisin kolme lasta. Meillä on nimet kahelle tytölle ja yhelle pojalle:D Ihan varmaan tulee vaan kolme poikaa enkä saa pikkurinsessaa:D Ei mut on molemmat tervetulleita ja se määräkin saattaa muuttua kun nyt pääsee kokemaan sen ensimmäisenkin:) Toi on tosi kiva et sä oot ajatellu adoptioo! Mä kyl haluisin saada lapset niin, et oisin ite ne synnyttäny ja tietysti mielellään myös ilman mitään hoitoja. Jos sellasta ei tapahdu niin sitten täytyy niitä apuja ottaa vastaan, vaikka aika kallista lystiähän nuo lapsettomuushoidot on.. No mutta niitä on aika kaukasta miettiä tässä vaiheessa:) Eiköhän se luomuraskautuminen ala ihan näillä näppäimmillä! Toivon ainakin et tän vuoden puolella...

• mimmmin

Tehän ootte kovasti keskustelleen täällä WishfulRider ja -minttu-. Kiva, että on aktiivista keskustelua :) Mulla aina aikaa vaan joskus käydä pikasesti lukemassa ja kommentoimassa. Yli kyllä aika hyvä toi päiväkirja juttu.
      Ja hyvä ku puhuitte siitä hammaslääkäristä, pitäis kai itsekkin varata aikaa sinne. Oon käyny joskus lukiossa viimeksi eli joskus 4 vuotta sitten :) Ja aina on ollu reikiä.
      Nii ja tuosta vauva vihjailusta.. Ei se minusta mitään inhottavaa ole, mutta ku tekis mieli aina paljastaa. Tuo mies ku ei halua siitä puhuttavan, niin oon sitte ollu hiljaa. Just äsken oli semmonen tilanne, että en vain meinannu enää pystyä "valehteleen", mies kuitenki tuli paikalle ja "pelasti" tilanteen.
      Sirena-- Onpa kumma, että sulla on noin päinvastasia kokemuksia.. Mutta pitää muistaa, että kaikki on valmiita ihan omana aikanaan. Joku vai haluta lapsia nuorena, toiset vasta 40 huomaa olevan ilman jälkikasvua. Onneksi me ollaan hyvissä ajoin liikkeellä :D

Nyt vain tosiaan niitä plussia kehiin jokaselta..
      Mulla nyt siis kp jo aivan liikaa, joku yli 90 varmaan tai yli 100, en oo enää edes laskenu, kierron pituudesta ei mitään tietoa. Yk 1. Tämmöset epämääräset tiedot :)

• WishfulRider

wishfulrider: kp17/30 yk 25
      -minttu- kp 26/32-34 yk 2
      mimmim: kp 90-100 yk1

-minttu- : ottakaa sellanen ajatusmailma et koitatte rinsessaa niin kauan kunnes se tulee! :p Tosta adobtiosta oon ajatellu silleen, että ei lapsi tarkoita sitä että sen on synnyttänyt, vaan sitä että rakkaus lapseen on sydämessä. :) ja haluan tarjota lapselle elämän, mikä ei oo biologisilta vanhemmilta ollu mahdollista. :)
      ja teilä vielä niin pienet yk:t että saatte varmaan kaikki lapset meijän yrityskerroilla!! :p

mimmim: joo, meillä on ollu täällä kova meno päällä :p Ja varaa ihmeessä aika! meinaan jotenkin se vaikuttaa jos on raskaana?! tai ainakin multa sitä kysyttiin, eli ei kannata ilmeisesti sillon hoidella hampaita.. tosin lluin et syljen koostumus muuttuu raskaana ollessa et sillon pitäis pitää hampaista jotenkin erityistä huolta. :) ;uitenkin turussa ainakin mielettömät jonot, eli toivottavasti sä pääsisit nopeasti. :)ja kohta päättyy varmaan teidänkin hiljaisuus ja hiljentyminen kun maha alkaa kasvamaan ;) eli malttia vielä :p

plussatuulia myös kaikille! :)

• -minttu-

Mä oon lukenu jostain siitä et raskaana ollessa ei hammaslääkäriin, nii siinä jutussa oli lähinnä se ideana et ison mahan kaa on sit vaikee olla siin penkissä ku ei ne lääkärin vehkeet mahdu siihe ja sit jos on sitä huonovointisuutta ja kurkkuun tungetaan jos jonkinmoista laitetta ni ei hyvä yhtälö:D Hmm, huono sanavalinta tuo lääkärin vehkeet mut niitä juttuja tarkotan mikä tulee siihen mahan päälle jossa on ne kaikki jutut mitä se suuhun työntää:D Okei oon jo hiljaa.

Ja kyllä se rinsessa tähänkin taloon vielä tulee! Adoptio on niin kallista et liekö itsellä olis siihen ikinä ees varaa. Mut mä kyl arvostan ihmisiä jotka on valmiita siihen ryhtymään. Eiks siin yleensä joudu odottamaankin kuukausia jollei vuosia ennen kun sen lapsen lopulta luokseen saa?

Nyt nukkumaan, jotta jaksaa taas aamulla ihmetellä kenties uusia mielikuvituksen tuottamia oireita:DD

• WishfulRider

-minttu-: no siihen vaaditaan 25 vuoden ikä. ja sitten siihen päälle pitää varata sellanen neuvotteluaika missä menee sellanen puolestavuodesta puoleentoistavuoteen.. sen jälkeen hakemusta aletaan käsitellä, ja maasta ihan sit tietenkin riippuen niin jonot on 1- 4 vuotta. :) et onhan tuo pitkä prosessi. :) Kaikki kuitenkin varmasti sen arvoista. :) Itse kun vielä haluan adoptoida vähän vanhemman lapsen, niin luulisi sen olevan lyhyempi kuin tuo ihan maksimi ldotus.. :)
      mä kans koittanen täällä päässä päästä nukkumaan.. :)

• vielä kerran äidiksi

hei täällä vielä kerran äidiksi ? Mä tässä heräsin just äsken tai oikeastaan se oli meidän kissa joka herätti mut mä menin illalla tosi aikasin nukumaaa ku käytiin syömässä ystävien kassa ja ihan väsyin siellä niin menin suoraan nukkumaan ku tulin kotia kyllä nää vimpat päivät on tuskaa ku pitää odotaa että tuleeko täti vai saako peräti tehdä testin tuntuu että ei sitä mitään mutta ajatelkaan on tää niin tuskaa mulla siis 24/30-31 että piina päiviä on rittävästi jaksuja kaikkille voikaahan hyvin :) t . Vielä kerran äidiksi??

• WishfulRider

wishfulrider: kp18-30 yk25
      -minttu- kp27-32/34 yk2
      mimmmim:: kp 90-100 yk1
      vielä kerran äidiksi?: 24/30-30-31

• vauvelintuoksua

En päässyt vielä verikokeeseen, kun mun aika oli laitettu puoli 2 ja kuulemma oispitäny ottaa aamusta jotain kilpirauhaskoetta varten... :( No otettin sitten sydänfilmi kuitenkin ja siellä kai ei ilmennyt mitään erikoista. Ensi maanantaina sitten verikokeeseen, en tiiä yhtään mitä varten ne oikeen ottaa ku puhuvat vaan että kaks verikoetta...Töissä pystyy nyt onneksi olemaan, saa muuta ajateltavaa :)

• Sirena--

Hirmuisen paljon tekstiä, kommentoin enemmän vasta illalla, mutta tässä omani

kp 10/ 35 yk 2 tai no yritys ja yritys, mut kumminkin :)

• -minttu-

Lueskelin tossa äsken yhtä toista keskustelupalstaa ja siellä eräs oli juuri plussannut ja suositteli kaikille maca-jauhetta. Ootteko kuullu sellasesta tai ite kokeillu sitä? Googlettelin sitä sit, en paljon saanu irti, mut sen verran et sitä ei raskaana ollessa sais syödä, mut yrittäessä kyllä. Siihen en saanu vastausta et mitä se tekee. Jonkun perulaisen kasvin juurta vissiin on:D En oo aatellu kokeilla mut mielenkiinnosta lueskelin. Noi "ihmeruoat" voi olla sit mun viimenen oljenkorsi jos ei rupee mitään tapahtumaan:p

WishfulRider, pitkä prosessi tosiaankin. Minkäs verran sulla oli nyt ikää?

vauvelintuoksua, hyvä ettei siin sydänfilmissä näkyny mitään erikoista. Toivottavasti verikokeetkin on ihan kunnossa:)

Iiks, testipäivä lähestyy. En kyl vielä tiedä miten pitkään jaksan odottaa:p Huomenna on kaverin synttärit. Aattelin et kyl mä varmaan vähän siellä juonkin. Ei kuitenkaa tartte mitää perseitä vetää. Ja se onkin sit toivottavasti viimenen kerta piiiiitkiin aikoihin:p ois niin jännää kun sais ne kaks viivaa siihen testiin. Kyllä odottavan aika on pitkä.

• WishfulRider

-minttu- kp27-32/34 yk2
      vielä kerran äidiksi?: 24/30-30-31 yk1
      sirena--: kp 10/ 35 yk 2

-minttu- tuossa linkki -> http://www.superfoodit.com/maca.html
      Olen kuullut, mutta en sen vaikutuksista niinkään, kun onhan tuo kovin taikauskoista tavallaan ajatella että siihen joku tietty auttaisi, kun ei varsinaisesti ole mitään testattu. Ikääin kuin greippimehu, josta ei ole testattu sen auttavan, mutta sitä suositellaan. :) Näyttäisi kuitenkin lisäävän hedelmällisyyttä, joten ei se voi pahitteeksikaan olla. :) Sulla yritystä takana vielä sen verran vähän, että eihän tuo nyt pahitteeksikaan voi olla. :) mutta kyllä se tärppi sieltä tulee. :) ja mulla ikää 19 vuotta. kohta 20. :) ( nuorihan siis vielä olen, mutta tiennyt tuon lapsettomuuden jo 11-vuotiaana)
      ota punaviinipullo mukaan, senhän todetaan parantavan verenkiertoa, ja auttamaan kiinnittymisessä. :) sitä siis pari lasia. ;) Sulla on pakko tulla ne kaks viivaa!! :P

Mulla oli ihan hauska koulupäivä taas takana.. :) Eli siis tervehtymään päin alkanen olla, kiitos siis toivotteluista! ehkä niissä oli voimaa ;) Noh, tuli sitten paljastettua tavallaan uusille luokkalaisille että tässä nyt yrittäminen meneillään, kun tuli kuulleeksi mun ja mieheni puhelinkeskustelun.. ( mies siis vähän pihalla mun ovisteluista) ja siinä sitten muisti et olis suunnitelmissa yrittämistä tänään, mutta oikasin asiaa, niin siinä sitten kuuli asian.. :) Päästessämme sitten ulos tulikinm kysymys '' OOKS SÄ RASKAANA?'' hiljasesti tuli mun tapaani vastattua et '' yrittämässä ollaan jo toista vuotta''... Ja minä kun hieman poikamainen, niin en ymmärrä kauheasti näitä tyttömäisiä kommentteja,.. kaverini siis kommentoi siihen vaan '' awww, vähän ihanaa'' :D ja noh, tollaset vetää mut aika hiljaiseksi :p

• -minttu-

No tuohan oli aika kattava sivu minkä linkitit. Sain nyt vähän selvyyttä asiasta. En ehkä osta vielä, täytyy nyt katella ainakin sinne ens viikkoon montako viivaa tulee. Ja tosta punaviinistä oon lukenu et se ois hyväks, mut kun en tykkää siitä sitten ollenkaan:/ sinänsä harmi, kun se nyt olis hyväksikin (jos nyt alkoholista niin voi sanoo:D). Ei vaan mee kurkusta alas, toki vois viel yrittää sitä naukkailla:p

Ja oho WishfulRider, sä oot mua nuorempi!:D Mä täytän alkuvuodesta 21. Kuvittelin jotenkin sut vanhemmaks:) Ja ota se kohteliaisuutena. Oot varmaan ikäsi tuolla maininnut mut en enää muistanu sitä:) Mitä mieltä oot siitä et sun koulukaverit nyt tietää yrittämisestä? Oliko ns helpotus kertoo vai tuntuuko et nyt he kyselevät sitten koko ajan että kuinka asia etenee?:D Meilläkin mies alotti koulussa nyt syksyllä ja tutustui heti yhteen tyyppii joka on juuri kesällä saanut vaimonsa kanssa vauvan. Siitähän niillä sitten juttua on riittänyt, kun mies kertoi tälle uudelle kaverille samantien että täälläkin on yritys päällä:p Mua se ei haittaa, miehet ei kuitenkaan oo samanlaisia kun naiset kyselyineen :D Mulle on kuitenki tärkeetä et voin niiden kahen oman kaverin kaa puhuu aiheesta, varsinkin kun toisella on itellään 2 kk ikänen vauva:)

• vielä kerran äidiksi

hei täällä vielä kerran äidiksi ? tuola joku kehotti mua käyttään pilkkuja ja pisteitä ja muita merkkejä tiedän ongelman minä kärsin lukihäriöstä ihmiset siitä voi kärsiä myös aikuiset myös näinkin pahasti olen yrittänyt kikirjoittaa niin että etes että siitä saisi jotenkin selvää olen pahoilani koettaakaa nyt ymmärtää ei tää ole helppo ku tää on julkinen että yleensä etes kirjoitan yleensä moni ei uskalla ja konetta ei ole joka korjaisi virheet ku vain känny käytössä.

• WishfulRider

-minttu-: tota voi ilmeisesti tota maca jauhetta ostaa vaan netistä, löysin espoosta jonkun paikan missä on joku kauppa mistä tota saa tai jotain ni sain äidin hakemaan.. Hehe.. :p Joo, oonhan mä aika nuori, mut paljon tapahtunut elämässä mikä kerennyt kasvattaa, sitten vaikka oonkin suomalainen ni suomenkieli hirveen kirjakielistä tai sellasta vanhankaltaista :D Ja kannattaa maistella erilaisia punaviinejä, mäkin en aluks tykännyt, mut kun sitä maisteli valkoviiniäkin, niin alko ymmärtää sen päälle enemmän. :)No ei kaikki mun luokkalaiset vielä tiedä, mutta selitin mä sellasen lyhyen version niille, et ei ne oikeen kyselle ne on kuitenkin -93-94 vuonna syntyneitä, ja tosi lapsimielisiä moni, ettei sellasii vakavii suhteita oikee viel eik mitää.. :) Et ei silleen jutella kun ei oikeen ymmärräkkään mun tilannetta silleen.. Oon tosi erikoinen persoona. :)
      vielä kerran äidiksi?: Ei ole kyllä minun silmääni iskenyt että joku täällä olisi asiasta sanonut, mutta tottahan tuo. Sekä aiheesi jäävät vähän kesken, ja hyppäävät toiseen aiheeseen niin tekstiä on vähän vaikea lukea.

minusta olisi hienoa jos jokainen kommentoisi toisten asioita, ottaisi ikään kuin osaa toisen asioihin, koska sitähän me kaikki varmasti tässä tilanteessa odotamme, että saisimme vertaistukea. Jos kaikki selittäisimme omiamme, olisi tämä melko turha palsta minusta. Tämä kuitenkin vain minun mielipiteeni, ja olen iloinen että täällä on mukava tunnelma! :)

• -minttu-

WishfulRider, ai meinaat kokeilla sitä maca-jauhetta? Mäki tässä nyt kovasti harkitsen et tilaisko sittenki jo. Mut ehkä on fiksuu odottaa ens viikkoon ettei turhaan tilaa jos sitä ei sit tarttekkaan:p Ja tota viiniä täytyy kyl kokeilla. Puoli makeeta valkkarii pystyn juomaan pikkusen kyllä:D Ja eikös täällä aika hyvin toisille kommentoidakin? Joskus tosi menee vähän omanapailuksi myönnetään... :>

Ja vielä kerran äidiksi?, mäkää en oo huomannu että kukaan ois sua pyytäny käyttää pilkkuja ja pisteitä. Kyllä tosta selvän saa vaikka tosiaan vähän hyppiikin välillä:) Onko sulla aina tollasta väsymystä vai voisko tää nyt olla merkki jostain mukavammasta? ;)

Toivottavasti Sirena--kin ehtii illemmalla kertomaan kuulumisistaan. Mä oon nyt aika paljon täällä pyöriny vapaapäivien takii ja kommentoin joka väliin kun on aikaa:D Mutta olkaa huoleti, oon taas viikonlopun töissä niin en ehdi niin paljoo teitä täällä häiriköimään!:D

• WishfulRider

-minttu-: Äiti opiskelee lääkäriksi, niin käskin sen nyt lukasta ekaksi et mitä se sisältää, ja sit pyysin sen kantaa siitä et mitä on mieltä, et se käy vaan hakee sen sit jos on hyvä vaihtoehto. :) ja joo, sun nyt ensviikkoo kannattaakin odottaa, jos onkin jo tärpänny ;) Ja en mä tätä nyt pahalla sano mut kyllä mä kaks voin nostaa joukosta mitkä ei vastaa kun kysymyksiin jos niiltä kysytään, mutta ei muuten paljoo täällä kellekkään puhu vaan selittää yleisesti omasta navastaan.. ( mut opetettu vanhan tavan mukaan ottamaan kaikki huomioon, mutta en kyllä sitä noudata ellei toisilta vastakaikua tule)
      Ei siis että muiden kuuluisi esim. mun jutut kiinnostavan, eihän niitä aina tarvii kiinnostaakkaan, mutta ei tässä olis ideaa jos kaikki selittäis omaa napaa, eikä oppisi mitään uutta, jakaisi iloja ja suruja toisten kanssa. jne. mun mielestä tä toimii tälläsenään kun vastaillaan toisillemme.. Sori avautuminen, mutta oon suorasananen ihminen.. :) Ja sä oot ihan hirveen huomioiva!! et oo ihan huoleti. :) omaa napaa kuuluukin vähän kertoilla ;) ja plus sulla se eka plussa taitaa pärähtää, niin älä ollenkaan vähättele itteäs, päin vastoin!! kiva kun käyt palstalla paljon, saan mäkin juttelukaverin itseni lisäksi tänne!! tietysti muutkin käy, mutta mulla tuntuu tää olvan kahen tunnin tsekkauksen aiheena :p

• -minttu-

Heh, mäki melkein käyn tääl tunnin välein kotona ollessa jos vaan ei oo muuta hommaa:D Toi on hyvä et voit kysyy mielipidettä äidiltäs. Kerro sit mitä mieltä se on tosta jauheesta et onko ihan rahantuhlausta:D Ja hyvä että sanot suoraan:) Oijoi olis jo ens viikko! En jaksa oottaa. Mites muut, onko kaikki häipyny täältä kokonaan vai käynkö ite vaan liian usein tääl? :D

• mimmmin

Onkos sulla -minttu- ollut nyt jotain oireita? Lukee varmaan jossain, mutta en jaksa selailla ja en nyt millään muista mitä oot kirjottanu.. Ilmeisesti olet oviksen pongannut?

Tuosta adoptista vielä, minä kans olen sitä mieltä, että voisin adoptoida. Joskus nuorempana olin vielä sitä mieltä, että miksi pitää tehdä lisää lapsia maailmaan, kun täällä on jo niin paljon kodittomia lapsia. Vanhempana on kyllä tullut vähän uutta näkökulmaa. Tuo mies ei kyllä ole siitä oikein innostunut. Ehkäpä sitten joskus myöhemmin saan sen pään kääntymään.

Ootteko muuten pongannut ovista limoista? Minkälaista kokemusta siitä? Siis ihan saa kertoa onko lima jotenkin erin näköistä kuin normaalisti? Tälläista vain kyselen, kun mulla eilen ja tänään tullut kauhesti pyhkiessä limoja.. Onpa iljettävän kuulosta ;D Mutta enpä ole ihan varma pystyykö sen lääkekuurin aikana ylipäätänsä ovuloimaan, vai onko senkin jälkeen vain tyhennys vuoto. Pitäisi kai lukea netistä kun lääkepakkauksessa ei lukenu mitään siitä. Lisäksi on ollut vähän alavatsa "kireyttä"/kipua, vähän semmosta kummallista tunnetta, mutta johtuu luultavasti nyt tästä hormonilääkkestä, jos se siellä irrottelee jo sitä mahottoman paksua limakalvoa.. Voi sitä kivun ja tuskan määrää, mikä mahtaa tulla sitten ku ne menkat vihdoinki alkaa, yli 3 kk on saanut sielä limakalvo jo paksuuntua :)

Täytyy kyllä kysyä WishfulRider onko sinulla todettu siis joku syy lapsettomuuteen? Enkä taaskaan ole ihan varma, oletko kirjoittanu siitä aikaisemmin.. On teillä kyllä aika paljon jo yritystä takana.. Miten olette jaksaneet miehesi kanssa? Varmaan aika rankkaa. Kuitenkin vaikutat niin positiiviselta vaikka on pitkät ajat takana ja luultavasti myös edessä päin. Tai siis tottakai toivon, että saisitte nyt todella äkkiä sen plussan ilman hoitoja :) Onneksi olette lähteneet hyvissä ajoin liikkeelle. Kuvittele, jos olisitte alkaneet yrittämään vasta reilu 20v niin olisi aika äkkiä se 30v täynä.. Oletko muuten tikutellut ovista??

Ja plussatuulia taas kerran.. Onkos -minttu- nyt seuraava jolla olis testi päivä lähinnä? Vai onko joku muu ennen sitä..

• Sirena--

Siis herranen aika naiset! Haha, mä pysy enään perässä näissä viesteissä, mutta yritän nyt kommentoida niin paljon kun pystyn!

-Minttu- : Toivotaan että päivät menee kohdallasi nopeasti! Jännittää sun puolesta. En halua kysyä onko oireita, koska mä ainakin alkaisin miettimään että "no on sitä ja tätä ja kyllä mun mielestä sitäkin on ollut". Nyt vaan jaksat olla ressaamatta ja pidät itsesi kiireisenä niin ne päivät menee äkkiä ;) Plussatuulia!

Wishfulrider : Ollaanki sitten sun kans saman ikäisiä! Mullaki ollu vähän kavereiden (samanikäisten, mutta eri elämäntilanteessa) mielipiteet ymmärtämättömiä kun tulin aikaisemmin puhuneeksi että kyllä mä voisin nuorena lapsen saada. Nyt oonkin ollut sitten ihan hiljaa ja vain kaksi parhainta tietää pienen salaisuuteni. Heistä molemmista tulisi kummit ja molemmat on ihan innoissaan :)

Vauvelintuoksua: Tsemppiä tutkimuksiin! Toivottavasti löytyy syy, miksi on niin hankalaa :)

Se olisi laskelmieni mukaan ovis parin kolmen päivän päästä. Aika pistää peitto heilumaan. Katsotaan kuinka mukana mies on ;D

• WishfulRider

-Minttu- Onhan tuo tavallaan hyvä että voi kysellä äidiltä, ei kuitenkaan aina, kertoilen kohta omaa napaa niin selviää enempi... Mutta joo kerron tietenkin mitä se sanoo sitten jauheesta, ja eipä sun varmaan sitä tietoo kumminkaan tuu käyttöö, ennen kun vasta sit kakkosta yrittäessä ;) Ja musta tuntuu et käydään täällä niin usein muut tuntuu ''hävinneen''. ;)
      Mimmmim: Hyvä että sin'kin liityt adoptio joukkoon, toi tosiaan on mun mielestä hieno ajatus kun ihminen oivaltaa, että kodittomia lapsia on tosiaan paljon mailmassa, ja tulee varmasti aina olemaan.. :) Sen uhrauksen kun jokainen tekisi että tarjoaisi edes yhdelle lapselle kodin, auttaisi jo paljon mailmaa.. :) Muuttuisiko silloin vaan kanta adoption kynnykselle suuremmaksi, kun ajateltaisiin että kodin kuitenkin saisi sitten jokainen? Sitä ei tiedä,.. Ja tohon ovislima juttuun, niin kannattaa lukea muiden juttuja netistä, millaista lima on.. itse olen bongaillut monesti, eli se on sellaista sitkeää ja venyvää, ikään kuin räkää, (vihreä räkä hyvin tämän kaltaista) ilman vihreää väriä tietenkin, ei ehkä niin sitkeää, mutta ei ole niin juoksevaa valkovuotoa kuin normaalisti.. :) Eli siis jos on ekat kerran miehen laukeemisesta sisään tai toiset, niin saattaa olla tietenkin miehen limojakin mitkä laskeutuneet ja siihen sinun limojasi kiinnittynyt? Voi myös olla tärppi omista limoistasi! mikä todennäköisempää, :) itse en osannut tunnistaa ovislimoja alussa, mutta kun tikuttelee ovista ja saa sen löydettyä ja limat sen mukana, oppii ikään kuin tunnistamaan sen, tai näin kävi itselläni.. :)
      Ja tietääkseni tuo kipu johtuu siitä lääkkeestä, jutellut palstoilla henkilöiden kanssa, joilla tota ollut oireena.. :) Ja voin vain kuvitella sen kivun puolestasi! :( tsemppiä siihen!! ja jaksamista tietenkin.. :)
      Noh, hieman henkilökohtainen syy takana, mutta avoimesti olen aina puhunut asiasta, eli lapsettomuuden syynä on 11-vuotiaana puhjennut anorexia ja osteoporoosi ( omistan 70-vuotiaan naisen luuston) Olen siis hyvin hoikka/laiha, miten sen nyt haluaa kukin nähdä niin ruumiinrakeenteeltani, mutta omistan pienet luut, ja en LIHO MISTÄÄN, sen tietää joka ikinen joka minut tuntee.. :) Periytynyt äidiltäni anorexia, ja noh sen kanssa oppinut elämään, ei siis enää vaikuta elämään mitenkään.. Eli lyhyesti niille ketkä eivät tiedä Anorexia= syömishäiriö eli kontrolloin syömistäni kaikin tavoin (hain huomiota sillä) Osteoporoosi= luukato eli haurastuvat luut, eli elämä pyörii kalkin ympärillä, ei niinkään maitotuotteiden, koska olen laktoosi-intoleraatikko eli en voi syödä maitotuotteita. :) Eli siis kun tuo noin nuorena minulle todettiin, niin se vaikutti sukupuoli elimien ja hormoonien kasvuun/kehitykseen jne, eli lääkäri siinä mulle sanoi että prosentit tulee olemaan huonot saada lapsia.. (pahentuvat siis ikää kohden) Kun naisilla sanotaan että 35 alkaa hedelmällisyys laskea, niin mulla se on 25 eli sen jälkeen saatan olla totaali kyvytön käyttämään mitään keinoja saada lapsia. :) Siinä varmaan lyhyesti. Ollaan jaksettu miehen kanssa tosi hyvin.. :) Mulle asia oli tosi arka todella pitkään, eli kielsin itseltäni ennen kun täytin täysi-ikäisyyden niin että en haluaisi lapsia koskaan ja että vihaan niitä jne.. Vaikka todellisuudessa syvällä sisällä aina rakastanut lapsia ja tiennyt että niitä haluan paljon. :) Joten mies ollut hyvin tukena vain asiassa, ja ollut lähinnä valmis kaikkeen. :) Että hyvin urhoollisen miehen omistan. (sen takia siis näin nuorena aloittanut nämä yrityspuuhat) Tässä tuntuu kasvavan yllättävän paljon yrityksen kanssa, että elämä on opettanut paljon, ja tulee opettamaan edelleen, että positiivisuutta täytyy nähdä asioiden suhteen, koska olenhan kuitenkin vielä elossa, ja voin adoptoida. Joten ei mulla mitään paniikkia ole. :) Paistaa se aurinko risukasaankin, ja se mikä ei tapa se vahvistaa. :) Ne on aina hyvä muistaa kun elämä lannistaa.. :) Edessä tosiaan varmasti vielä pitkä tie, vaikka kuin toivoisi plussaa, olen sen jo melkein myöntänyt, että mikäli en lapsenalkua syö niin että se vain alkaisi kasvaa sisälläni, niin sitä ei muuten sinne tule.. :p eli Kyllä tässä on hoidot seuraavaksi edessä.. Ne vain mulle hyvin henk. kohtanen pelko, mihin en haluaisi mennä kun tiedän tosiaan että mailmallakin lapsia paljon mitkä huolisin omakseni.. Eli periaate kysymys kyseessä.. :) En tainnut vastata että siis ei ole todettu vielä mitään tiettyä syytä lapsettomuuteen, mutta tuo aiheuttanut sen? ehkä? Ja ovista tikutellut kyllä, mutta ei ole tärpännyt! :) Kuitenkin pitkä aika vielä edessä, että kyllä se sieltä vielä! ( kaksi keskenmenoa kokeneena)

• WishfulRider

Mites sun jakselut siellä? Ootko jaksellut ihan hyvin siihen nähden siis että kun tuli noinkin kauhea kokemus heti yrittämisen alkuun? Ettet siis anna periksi tän asian kanssa? Sitä et saa meinaan tehdä! teille pikkunen tulee aivan varmasti hyvin pian!! :) Mites sun mies ottanut muuten täs asian? että kumpi ottanut asian esille että alettaisko tekemään lapsia? :)
      Tsemppiä sulle nyt sinne että sulla tärppäisi kans tästä kierrosta!!! :P

Kertooko teistä muuten kukaan näistä jutuista miehelleen? :) Siis mitä jutellaan täällä palstalla.. :)

Tosiaan lisää näitä huonoja juttuja tähän kiertoon, ei tiedä miten päin olisi kun naurattaa niin paljon tää mun huono tuurisuus.. Eli ton kaiken selostuksen lisäksi, olen omistanut infektio astaman, ja tästä syystä keuhkojeni tilavuus on mielettömän pieni, enkä osaa hengittää sekä yskiä oikein, ja kaikkea muuta mitä hengittämiseen liittyy... Noh Tän räkätaudin myötä sain sitten yskän, ja yskä johtaa mulla pahimmassa tapauksessa hiton vahvoihin kolmio lääkkeisiin ja kuureihin.. Niinhän siinä sitten kävi että tänään alko kramppaamaan kun yskäsin, eli yskä rasittänyt pallean, niin että pallea koskee selkärankaan ja vetää selkärangan jumiin ja hengittäminen syvään sattuu erittäin paljon.. Että juupa juu.. :D Ensi kierrosta sitten. :D

ps. Sori tää avautuminen, mä vaan en osaa selittää lyhyemmin, livenä selitän vielä pitemmän kaavan kautta kun ei saa tälleen koottua asioita. :p Sori siis niille jotka luki tän kauheen stoorin!!! :( pahoittelen hirveästi.

kaikille jaksamisia todella paljon!!!! ja plussatuulia!!!

• WishfulRider

-minttu- kp27-32/34 yk2
      sirena--: kp 10/ 35 yk 2

Noiden päivitys vielä niin helpompi kopy pastata ja muuttaa kp;t

Sirena--: Sori, me ollaan vähän vilkkailtu täällä kun ei oo ollu muuta tekemistä, ja siis äääh, mä hymyilen täällä näytön takana, kun te ootte niin kivoja kun teijän kanssa voi aina purkaa näitä juttuja!! En tiennytkään et säkin näin nuori kuin minä, vaikutat myös siis paljon vanhemmalta (tekstien perusteella) ja hyvällä tietenkin.. :) Ja toi on tosiaan aika hankalaa kun ei näitä nuoria yrittäjiä kumminkaan löydy paljoon. Mutta me ollaan näitä vahvoja ja urheita naisia kun haluaa saavuttaa elämässään vaikka mitä! :) Tosi kiva tosiaan että sulla löytyy noita ihmisiä keille jakaa asioita. :) Ja kummejakin vielä! Ihanaa aatella kaikkii vauva juttuja! :) Onkos kummit oinailleet mitään koska syntyisi? pitää tietenkin peukkuja pystyssä että mahdollisimman pian ;) Mistäs teille moinen ajatus pilkahti päähän että nuorena lapsia? tai siis että iten otit asian puheeksi? Ja hei hirmusesti tsemppiä ovikseen! nyt tärppäätte kiinni sinne vaikka kaksikin! ;)

ps. mut varmaa heitetää täältä kohta ulos kun syötän tätä tekstiä.. :D herjas jo kerran et liikaa tekstiä.. :D

• -minttu-

mimmmin, oviksen luulen bonganneeni, mut satavarma en oo. Ja "oireita" on jotai:D Pyörrytyksen tunnetta sillon tällön, outoja mahakipuja sekä ylä-että alavatsassa ja sit on tää flunssa, joka nyt ei sinänsä raskausoire oo. Mut niinku Sirenakin sanoi, en haluis ajatella niitä silleen oireita ettei sit putoo kauheen korkeelta kun ne menkat alkaakin.. Mä en oo kyl huomannu ovislimoja. Ois kyl kiva jos niistä pystyis päättelee koska on ovis! Ja hei toivottavasti sullakin nyt jo vihdoin ne menkat alkais!

Sirena--, nyt sitten heilutatte peittoo niin et se tärppi tulee! Toivon kovasti kovasti kovasti onnee et teilläkin nappais!:)) Kiva et sul on kummitkin jo valmiina ja he on yhtä innoissaan asiasta=)

WishfulRider, tosi ikävä toi sun sairaus, varsinkin kun noin nuorena puhjennut:/ Mut loistavaa kuulla et se ei enää häiritse niin ettei sen kanssa pystyis eläään:) Sulla on jo nyt rankka tie takana mut toivottavasti ei samanmoista edessä. Ois aivan mahtavaa jos teillä raskautuminen onnistuis ilman hoitoja! Ja ihanaa että oot löytäny noin mahtavan miehen, joka ensinnäkin haluaa lapsia nuorena ja tukee sua jokaisessa asiassa:) Vitsi tota sun yskä juttuakin:o menee selkä ja kaikki. Koita parantua nopeesti siitä hemmetin räkätaudista:l Ja mun mielestä ainakin oli kiva lukee sun pitkä juttu, kun kerran haluat sen meidän kanssa jakaa:)

• WishfulRider

-minttu- Eli alkaa enemmän ja enemmän kuulostaa siltä et sieltä se plussa tulloo ;) flunssakin voi olla oire ;) Kiva kun löytyi lukijoita mun jutulle, selittää silleen hyvin ehkä taustaa ja auttaa ymmärtää tätä ikä juttua. :) Jooh, oon jo täysin keränny itteni tästä jutusta, oli tää räkätauti nyt sit ihan jees, kunhan ei muita kirtoja tärppää.. :p hyvin iski oviksen kohtaan, ja repeän jos ei ala menkkoja kuulumaan ja hurautan plussan testiin ( toiveilija tosiaan)
      Lupasin kertoa mitä mun äitini siitä jauheesta sanoi, kommentoi vaan että melkosta ihme jauhetta vaikuttaa olevan että hän tilaa itekkin.. :) Eli hyvät arvostelut tuli. :) Eli Kotiin päin vain kaikille tuota mintun suosittelemaa Maca-jauhetta. :) Siitä on nyt tarjouskin, alle 11e yhdellä sivulla, voinen linkittää sen kun pääsen toiselle koneelle, jos joku haluaa tilata :)
      Mites sun mies muuten on suhtautunut tuohon lapsijuttuun? kumpi ehdotti et alettaisiinko hommailee lapsia? :)

• vielä kerran äidiksi

hei en kyllä ole yleensä väsynyt aikasin illasta niin kuin keskiviikona olin sammuin ku saunalyhty (tulin sieltä syömästä)
      ja ku mä oon täällä ikään kuin liian vanhana niin toivon sydämestäni että siitä loukkaannu te olette tosi fiksuja wishulrider haluan kertoa että minun tämä nuorempi tyttäreni on sairastannu vaikeaa syömis häiriötä 7vuotta hän oli 2vuotias kun sairastui ja nyt on pian 13 vuotta ja vieläkin se näkyy hänessä ei tuu koskaan varmaan saavutaan kasvussa ikäisiään tosin olihan hän tosi pieni kun syntyissään painoa vain 650g miten alkoikoko sulla kuukautiset normaalisti ? Meillä ei vielä ole mitään merkkejä pitäsköhän olla huolissaan ? Kun siskolla alkoi aikasin samoin minulla on aikoaikoinaan? Voimia sinulle kovasti olet kovan tien kulkennu .

• Sirena--

WishfulRider : Älä missään nimessä nyt luovuta raskautumisen kanssa vaikka menneisyys ehkä kolkutteleekin ovelle tässä vaiheessa. Onhan se kruunuprinsessa Victoriakin sairastanut nuorena syömishäiriötä ja nyt on sitten raskaana :) Juu, eipä meitä nuoria niin kauheasti löydy. Vuotta nuorempi luokkakaveri synnytti viikko sitten keskosen. Ei ollut suunniteltu, mutta minkäs teet. Vähän tosin nosti itseltä niskakarvat pystyyn kun tämä äiti ei valmistunut koulusta parin kurssin takia, oli kova lintsaamaan, ei oo töitä ja saman ikäisellä miehellä on kova menojalka. No, kaikkea hyvää heille, mutta ärsyttää miksei itsellä voisi jo nyytti olla :D Kuitenki valmistuin koulusta 2,5 vuodessa, työelämässä ollut reilun 3 vuotta, on kämppä ja ihana mies joka mielummin löhöää kotona rilluu baareissa :) Noh, elämä on epäreilua :D Miehelle en juttele näistä palstan asioista. Välillä kyllä tulee olan taakse kyttäämään ku näppäimistö savuaa :D Olen huomannut että mies on paljon yhteistyökykyisempi tässä asiassa kun ei höpötä vauvajuttuja. :) Kuten esim se että ovis kolkuttaa ovella, mutta mies ei siltikkään käytä ehkäisyä ;)

Tulevat kummit ovat innoissaan asiasta. Eivät ole lähteneet arvioimaan että milloin tärppää. Johtuu varmaan molempien elämäntilanteesta, etteivät he oikein tiedä tälläisista asioista. Hyvä vaan etteivät kyselekkään koko ajan että joko joko. :) Minulla on vauvakuumetta ollu jo sen pian neljä vuotta. Tuossa se oli parin kk ajan "tauolla" kunnes mies meni silittämään mun mahaa että siellä se poika on. Olin vähän sillee että ???? :D Noh, toiveikkaana vauvakuumeeni nousi uudestaan ja päätettiin miehen kans keväällä yrittää. Tosin sisälle laukeamisen jälkeen miehelle iski paniikkikohtaus. Noh, hain karvain mielin je-pillerin. Mieshän ei selvästi ollut valmis. No, meni vajaa puoli vuotta ja yritettiin yrittämistä uudelleen ja nyt on mieskin mukana :) Pitäisi nyt päästä anoppilaan taas katsomaan 11kk vanhaa kälyä, jotta mieskin sais vähän vauvaa taas syliin :) Joskus on kyllä tullu mietittyä että mitä jos tuun raskaaksi niin tädillä ja veljenlapsella olisi 2 v ikäeroa ja menisivät vielä samaan päiväkotiin/kouluun ja samalla sukunimellä niin mitähän ihmiset mahtavat sanoa :D Sisaruksia, serkuksia? :D

-minttu- kp27-32/34 yk2
      sirena--: kp 16/ 35 yk 2

Päivitys omalta osaltani

Ja -Minttu- tulee nyt kertomaan ootko plussannut ;)

mimmmin: Toivottavasti se täti tulisi nyt kyläilemään niin pääsisitte kunnolla yrittämään :) Omista ovislimoistani en ole ihan satavarma, mutta veikkaan ovuloivani silloin kun liman eritys hieman kasvaa ja tulee sellaista oikein sitkeää. Joskus tullut sellaisena hyytelöpallonakin. En ole ihan satavarma koska en ole hirveästi kiinnittänyt asiaan huomiota, enkä ota siitä ressiä nytkään. Tikuttamaankaan en aio ruveta. Mutta veikkaan että viime kierron eka yrityspäivä on laskujen mukaan ollut liian myöhä. Ovis oli mennyt aiemmin. Nyt ollaan sitten vällyjen välissä kunnolla nämä 15-18. pv ;)

• Sirena--

Apua! Laskinkin väärin, eli nyt olikin vasta kp 11. Sääli :)

-minttu- kp27-32/34 yk2
      sirena--: kp 11/ 35 yk 2

ps. Sori toi mun piiiitkä viesti :)

• Wishfulrider

vielä kerran äidiksi?: Tuo siis voi hyvinkin tarkoittaa jotain erittäin hyvää merkkiä! ;)
      Kyllä syömishäiriö jättää aina jäljen ihmiseen, ja siksi kannatankin että annat tyttärellesi hyvin paljon huomiota ja muistat syömisen tärkeyden. Se on elämässä ollut opettamassa ihan kaikkia. Kavala ja julma tauti, mutta sen kanssa on silti elettävä.. Tuohon aina mielestäni auttaa asia kun saa jutella jonkun kanssa, ketä on kokenut tuon. Tyttärelläsi varmasti paljon stressiä, etenkin kun on ylä-aste ikäinen.. :) Joten menkkojen tuleminen ei varmasti ole mitenkään omituista ettei ole tullut. Itselläni alkoi menkat 13- vuotiaana. Äidilläni hyvin aikaisin. tulee kuitenkin muistaa että tuo vaikuttaa kaikkeen. :) Sitä silti kannattaa mennä ottamaan arvot ja testit, että tietää että kaikki kunnossa. :)
      ja kovasti jaksmista sinnekkin. Itse olin hyvin vaikea lapsi, ja voin vain toivoa sinulle todella paljon jaksamista. :)

ps. jos tyttäresi vaikka haluaa puhua asioista, hän voi vaikka kirjoitella minulle sähköpostia. :) mielelläni autan jos vain voin. [email protected]

• WishfulRider

Sirena-- Ei me tästä jutusta aijotakkaan luopua, mutta mä kärsinyt hyvin erinlaisesta syömishäiriöstä kuin victoria. Ja mahtaako olla luomustu saatu lapsi? sitä ei koskaan kukaan tiedä. :) Mä en sano pahalla, mut en ymmärrä noita kun vääntää kersoja tähän mailmaan, vaikkei niitä sen enempää tähän mailmaan haluaisi.. SItten kun lapsi kasvaa sisällä, niin kauhee rakastuminen mukamas siihen lapseen, ja kun lapsi on mailmassa, niin lapsi kärsii kun on koko ajan hoidossa ja äiti ja isä ties missä.. Mutta toivottavasti heidän tapauksensa ei ole tämä.. Kyllä se sinnekkin tärppää tästä kierrosta! usko pois ;) Hehhe. Aika hauska tuo teidän tarina '' miten päädyttiin lapsia yrittämään'' :p mulla ainakin komea virne naamalla tällähetkellä, siis ei pahalla. Todella hyvittuneesti kirjoitettu teksti vain.. :) Ja eihän tuo nykyään ole mikään sinänsä mikään sellainen asia, että samansukunimisiä ulkomaalasiakin on todella paljon.. :) Ne näkee papereista, ainakin sen että ette ole sisaruksia, mutta kysyy varmasti tuota. :) Olishan se ihanaa kun kaikilla nyt tärppäis!! :P Kannattaa sijoittaa nuo kuksimiset silleen että ennen kun sun hedelmälliset aikasi tulee, niin sun sisälläs on jo jotain. ja jatkaa sitä sinne kun hedelmällisyys on vielä päällä..

Sarjassamme taas tyhmiä aatteita multa. Mutta onko kukaan miettinyt että miten se siittiö sinne munasoluun pääsee? Koska jos ajatellaan että ei se sperma sinne kohtuun asti lennä, joten siitä lähtee sitten siittiöt uimaan.. Mutta kun siellä kohdussakaan ei nyt varsinaisesti ole mitään koko kohdullista vettä tai jotain missä siittiöt pääsisi hyvin uimaan? eli toisin sanoen leijuuko ne ilmassa vai meneekö ne kohdun seinämiä pitkin? Ei menny mun aivoihin kun mä tota netistä kattelin ja siellä tota asiaa demostroitiin.. Koska siinä näytettiin että ne vaan uiskentelis sinne munasoluun mutta kun ei siellä kohdussa oo mitään missä ne vois uiskennella. niin en tajua? Vai onko se niin että hedelmöittyminen tapahtuukin niin että kaks homo siittiötä on jossain kohdunkaulassa homoilemassa ja sit sieltä tippuukin munasolu niiden päälle sieltä munatorvesta ja sit siitä tulee kaksoset.. ? xD Sori, huonosti nukuttu yö takana, ei oo kauheen välkky olo muutenkaan näin aamusin. :D

wishfulrider: kp19-30 yk25
      -minttu- kp28-32/34 yk2
      mimmmim:: kp 95-100 yk1
      vielä kerran äidiksi?: 25/30-30-31 yk1

kertokaahan kun uusi kierto alkaa, niin nollataan laskurit ja lisäillään kertoja yrityskertoihin! (Jos ja kun ei ala, niin ei tarvii päivittää kenenkään! ;)

• mimmmin

Kyllä täällä jaksettu ihan hyvin.. Sillonko tähän hommaan alettiin niin tehin kyllä miehellekki selväksi, että se vauva ei varmastikkaan tuu heti ekasta kierrosta. Eikä se tätä otakkaan niin vakavsti, kyselee kyllä, mutta ymmärtää asian varmasti vasta sitten ku vauva on syntyny. Niinku varmaan vähän kaikkien kohalla, konkreettisesti asian tajuaa vasta ku saa pienen kapalon syliin..
      Katoin muuten sitä olikohan se joku elämä lapselle konsertti, missä näytettiin niitten sairaitten lapsien tarinoita. Meinas itku tulla ja ainako katon niitä nii tulee mieleen, että miten sitä ite uskaltaa muka lapsia alkaa tekemään.. Sitte olen ollu vielä lastenosastolla ja keskolassa harjottelussa (opiskelen siis hoitoalaa), välillä sieläki oli kyllä vaikea kattoa niitä pikkusia..

WishfulRider: Onpas sinua elämä koetellu.. Ilmeisen hyvin olet kyllä kestänyt. Ja tosi hyvän miehen olet rinnallesi löytänyt :) Kyllä niin kovasti varmasti kaikki me täällä toivomme sinulle nyt sitä plussatestiä!!
      Nii ja siitä mitä niille miehille ollaan kerrottu tästä palstasta, mies vain on ihmetelly ku aina iltasin roikun koneella ja nyt on tullu selän taakse kattoon mitä täälä touhuan. En oo ihan varma onko se huomannu, että itekki tänne kirjottelen. Mitään juttuja en oo sille kertonu. Oon sanonu sille, että ku en saa puhua tästä yrittämisestä muuta ku sille, niin pitää jostain saada tukea ja johonki purkaa vähän paineita :) Näinhän se on, täältä on saanu paljon tukea ja tsemppiä :D Kiitos siitä teille..

Vielä kerran äidiksi: Onpa harmi ku noin pienellä on tuollainen vaiva.. Syömishäiriöt aiheuttavat ja muutenkin pienillä hoikilla ihmisillä kuukautiset eivät välttämättä tule ollenkaan tai tulevat myöhemmin, puhutaan amenorreasta. Silloinkin kun ihminen laihuttaa/laihtuu kovasti alipainoiseksi, voivat kuukautiset jäädä kokonaan pois. Syömihäiriöiden aika tyypillinen oire. Voimia sinullekkin ja tietenkin niitä plussatuulia :)

• WishfulRider

-minttu- kp27-32/34 yk2
      vielä kerran äidiksi?: 24/30-31 yk1

vauvelintuoksua? Mitkäs on sun kiertos ja yritykset? :)

mimmmim: Tottahan tuo, että asian tajuaa vasta kun sen pienen saa syliinsä, voin kyllä kuvitella että kaikken meidän miehet hieroo sitä mahaa, ja on mitä suloisempia isän alkuja! :) Oot ollu keskolassa? Kauheeta varmaan ollut.. Mä nostan hattua sulle kun opiskelet tuota alaa.. Mun mielestä niin surullinen ala, kun saa nähdä kaiken surullisen puolen elämästä,.. Esim. leikkaukset, haavoittumiset, muistin menetykset sitä siis yleisest kun ihminen vanhenee jne.. :) Mailma ei kuitenkaan olisi ilman teidän laisia ihmisiä yhtään mitään, joten hienoa kun sä yhteiskuntaa ryhdyt tolleen auttamaan. :) Mulla taas silleen et mies lukeekin näitä juttuja välillä, kai sen takia että tietää mitä mun päässä liikkuu, ja mitä mä meinaan kun sinkoilen aina vähän väliä sinne tonne. :) Voin vain kuvitella miltä tuntuisi olla tuppisuuna. Mä kun tuntunen möläyttänee tän viikon aikana enemmänkin tätä asiaa ulos itsestäni :p mikä on kyllä TOOOOSI hyvä fiilis :) Ja oleppa hyvä! :)

PLUSSIA KAIKILLE! :)

• mimmmin

WishfulRider: Pakko vastata sulle tuohon mielenkiintoseen kysymykseen miten ne siittiöt ui sielä kohdussa? Eipä oo tullut sitä noin ajateltua :) Siitä ainaki puhutaan, että kohdun suulla ovulaation aikaan on se lima juuri sellaista, että siitä hyvin pääsee siittiöt läpi uimaan. Kohtuhan ei ole semmonen ontto pallo vaan aikalailla "litissä" sillon ku siellä ei mitään kasva. Eli kaipa ne siittiöt siellä jossain ui ehkäpä limakalvojen välissä :), mutta ei kuitenkaan pelkästään ilmassa.. Yleensähän hedelmöittyminen tapahtuu munanjohtimessa jo ja sieltä se hedelmöittyny munasolu siirtyy kohtuun ja toivottavasti kiinnittyy..
      Kohdun ulkopuolinen raskauskin johtuu siitä, että hedelmöittynyt munasolu kiinnittyy väärään paikkaan joko sinne munanjohtimeen tai se karkaa sieltä munanjohtimen päästä vapaaseen vatsaonteloon..
      Enpä minäkää tämän paremmin sitä tienny, ehkäpä ne tutkijatkaan ei ihan kunnolla tiedä missä ne ui. Löysin muuten netistä semmosen kuvasarjan, missä kohdunpoisto leikkauksessa oli kuvattu ovulaatio ihan oikeasti..
      http://www.vau.fi/Yritamme-lasta/Naisen-hedelmallisyys/Ovulaatio-valokuvattiin/ Tuolta pääsee linkillä sinne nettisivuille, missä on ne kuvat..

• WishfulRifer

mimmim: haha, joo mun ajatusmailma ei kyennyt ihan noin fiksusti ajattelemaan asiaa, mutta noinhan sen on mentävä.. :) Tai siis kuulostaa loogiselta. :) Kiitos selvennyksestä! :P ja ton kuvan oon kans nähny.. :p naureskelin aikoinaan tuossa tyhmää juttuja, et kanat munii valkosia munia, me munitaankin keltasia tai kultasia :p

• mimamau

Moi, saako tuppautua seuraan?

täällä mimamau. Tällä hetkellä lukeudun lähinnä nuoreksi kuumeilijaksi, mutta ollaan avomiehen kanssa juteltu että marraskuussa alettaisiin yrittää. Olen lueskellut teidän kirjotuksianne tänne jo jonkin aikaa ja te tunnutte ihan tutuilta kaikki jo :)

Foolihaposta olisi ollut kyssäri, lueskelin että jo raskautta suunniteltaessa ja yritettäessä foolihappolisiä olisi hyvä syödä, se hermokanavan sulkeutuminen kun tapahtuu niin varhaisessa vaiheessa raskautta. Syökö kukaan? Mitä tuumitte, tarvitaanko lisiä edes jos syö muuten hyvin kasviksia ja täysjyväviljoja?

Plussia kaikille! Täällähän oli jo jo vähän oireiltukin oikein lupaavasti...

• WishfulRider

mimamau: Tervetuloa joukkoon! Tietenkin mahtunet mukaan ja kiva kun saa lisää porukkaa! :) Minkäs ikäisiä te olette ja mistä päin? :) Mites tullut tuo yrittäminen esille? Eli me ollaan puhuttu tosta et toi maca-jauhe nyt näyttää olevan jotain ihan sairaan ihmeellistä.. Että sitä kannattaa tilata.. :) Mutta kyllä vitamiinitasot olisi silti hyvä nostaa, eli en tiedä kannattaako erillistä foolihappoa ostaa, kun sitä kuitenkin on noisssa vitamiinipurkeissa myös kans yleensä. :) Että toi multitabs on sellanen mikä soveltuu yrittäjille ja sopii kans raskauden aikana, et ei joudu sit vaihtamaan. :) Itse kun olen ollut hotelli- ja ravintola- alalla niin sanoisin että kyllä suomalainen joutuu syömään lisäaineita, koska niitä ei oikeasti saa enää samalla tavalla ruuasta, vaikka kuinka monipuolisesti söisi. Kuitenkaan kukaan tuskin, tai hyvin harva vetää puskallisen jotain persilijaa, tai jotain että saa siitä tarvittavat hivenaineet.. Niin kyllä tuo kannattaisi siis ostaa. :) Tietenkin olette vasta aloittamassa, niin voi olla että sitä ei tarvitse ostaa vasta kun on tärpännyt! ;) ties vaikka sinäkin tärppäisit ekasta kierrosta! ;)

Haluutko lisätä ittes listaan varmuuden vuoksi?

-minttu- kp27-32/34 yk2

• WishfulRider

Mihis on kaikki kadonnu? ja mitäs ihmiset meinaa vkloppuna? :)
      Mä kun oon todennu et tästä kierrosta ei tärppää niin nautin suuremman määrän alkoholia ja noh hakkaan tän taudin musta ulos :DDD

• -minttu-

Aaaapuaa miten paljon tekstiä! Mä luin kaikki läpi mut en ehdi nyt vastailemaan sen enempää kun pitää kämppä siivota ennen kamun synttäreitä. Mutta kirjottelen huomenna taas ennen töitä! Hyvää viikonloppua kaikilleeeeee! :)) tervetuloa mimamau!

• mimamau

voi kökkö :( olin just kirjoittanut tosi pitkän tekstin...ja sitten nettiselain kaatui.

Siispä:

WishfulRider: ollaan Helsingistä, ja niin nuoria että uskallanko edes sanoa - 18 molemmat. Halutaan kuitenkin aloittaa hyvissä ajoin, tässä iässähän vielä jotenkuten palautuu yövalvomisista sun muista. Mulla on niin harras toive päästä äidiksi että ihan sydäntä särkee. Nyt tuntuu muutenkin olevan hyvä aika - on asunto, pitkäaikainen kumppani, töitä ja yksi koulutusaste pian suoritettu. Minä olen ehtinyt "kuumeilla" jo yläasteajoista saakka, mutta järkeä on kuitenkin ollut päässä sen verran etten lähtenyt 15-kesäisenä lasta hankkimaan.

Tässä suhteessa ollaan keskusteltu lapsenhankinnasta reilu puoli vuotta - tai minä olen keskustellut, mies vähän jarrutteli. Nyt kuitenkin on lämmennyt idealle, pitkän ajan isyyttä kypsyteltyään. (Se alkaa nyt kohta olla melkein yhtä innoissani kuin minäkin.)

Tuota macajauhetta kävin tänään luontaistuotekaupassa hypistelemässä mutta hinta kirvelsi sen verran etten raaskinut vielä ostaa. Foolihappoa kävin kuitenkin hakemassa apteekista, valmisteen nimi oli vissiin Foliren. Sitä aletaan nyt molemmat nappailla, kun kuulemma suositellaan myös lasta suunnitteleville miehille...

Listaudun:

-minttu- kp27-32/34 yk2
      mimamau: kp 19/30 yk 0

näyttääpä säälittävältä tuo nolla kun toinen on taistellut itsensä jo 25 pettymyksen läpi. Tsemppiä. Kyllä kohta tärppää, jos ei ensi kierrossa niin sovitaan että sitä seuraavassa.

• babyfever

HUH, kyllä oli joo tekstiä :DD luin varmaa 45minuuttia näitä muutaman päivän juttuja :D Itse ei oo oikee kerinnyt käymään kun on ollut tenttiä sun muuta harrastusta.. :/ pitää kyl nyt taas käydä tääl pari kertaa päivässä, ettei olis aina näin paljon luettavaa!! :D

WishfulRider: Voi että tuota sinun sairauttasi, kun on noin paljon pahaa tehnyt sinulle... :( monikaan nuori ei kyllä ymmärrä yhtään tuota anoreksian vakavuutta!!! Muistan jopa itse joskus miettineeni (siis teininä, pahin vaihe), et oispa mulla joku syömishäiriö, ku söin aina vaa kaikkia muita tyttöjä enemmän.. :/ kamalaa kun nyt jälkeenpäin ajattelee, kuin sillo pysty edes ajattelemaa tuollaista..sama kun olis toivonut jotaa sukupuolitautia mistä kans voi tulla lapsettomuutta :( Ja anteeks jos mie oon vaan vastaillut kysymyksiin vaan täällä (ku en oo varma jos minua tarkoitit), ku aina kiirreellä näitä täällä lukee ja yrittää ainakin vastailla mitä muut ovat kyselleet ja vastaa nyt ainakin niihin, mutta pyydän anteeksi jos olen käyttäytynyt joskus itsekkäästi täällä :( ei ole ollut tarkoitus :( Ja onneks kovasti teidän yrittämiselle, hienoa kun sinulla on noin mahtava asenne vauvan tekoon vaikka se onkin vähän epävarmaa!!!! Sulle kyllä toivon niin kovasti plussaa!! :)

mimmmim: ai sä opiskelit/työskentelit hoitoalalla? Minä myös? Ootko lähihoitaja vai mitä teet jos saa kysyä? Itse kun siis opiskelen terveydenhoitajaksi :) ja WishfulRider, ei se hoitoala aina ole vaa niin surullista..minä ainakin tulevaisuuden työssäni saan viettä päivät pitkät raskaana olevien-, äitien-, lasten- tai nuorten kanssa ja koittaa vaan edistää niiden terveyttä ennalta ehkäisevästi :)
      Ja yleisesti kaikille tuosta hammaslääkärikeskustelusta, et joo aina on kehoitettu et kannattaa hoitaa ennen raskautta hampaat kuntoon, kun sillo kuulemma just sen syljen muuttumisen vuoksi tulee reikiä paljon helpommin kun normaalisti!!! Ja suu hygienia muutenkin raskauden aikana pitää olla hyvä! :)
      Apua, mie mietin varmaa kymmenen kysymystä kun luin nää kaikki kirjoitukset läpi, mut kun hölmö en kirjoittanut niitä mihinkään ylös, niin et tietenkään muista niitä enään :'(

mimamau: tervetuloa kerhoon, suosittelen käymää useasti, koska tekstiä tulee paljon..ja usein :D :D mikä on hyvä!! Ja minä syön foolihappoa tällä hetkellä! :) ja omega 3:sta ja D-vitamiinia kalkkia!
      Jos haluutte liittää minun kierron joukkoonne niin tässä olis: 57/? ja yk 1.

Ja iiiiiiiihan pikkasen omaa napaa :D eli mulla oli tänää se puhelinaika lääkärin kanssa ja kirjotti mulle puhelin reseptin niihin lääkkeisiin (minkä nimeä en muista :D)! Pitäs mennä hakee ne nyt just apteekista, ennen ku menee kiinni, ku piti vaan ensin käydä täällä HETKEN lukemassa mitä teille kuuluu :D eli nyt kiireesti apteekkiin ja toivotaan et ovullaatio tulis muutaman viikon kuluttua!!!!!! %) :P

PLUSSAAAAAAAAAAAA paljon kaikille!!!!!

• Ja jouduin kirjottaa äsken vanhalla nimimerkillä (pelkkä babyfever), kun unohdin jo salasanan :D
      Ja ne pillerit oli Primolut -nimisiä! :)

• vielä kerran äidiksi

hei olipa paljon lukemista/tekstiä kiitos wishulrider tosta sähkö posti tarjouksesta kerron siitä meidän tyttärelle meillä on vain se ongelma nyt että tosiaan ei nyt ole omaa konetta olenkaan käytössä mutta onhan kirjastossa kone joten kyllä se onnistu jos hän haluaa .
      Tässä nämä viimeiset päivät nämä on yhtä piina ku ei oikein ole tädin oireita mutta ei kamalasti kyllä plussankaa että enpä sitte tiedä mulla siis on tänään 27/30-31 yk1 jaksuja kaikille ja hyvää viikonloppua plussa tuulia ! :)

• Sirena--

MASENTAA!!!

Menin anopilta kysymään niistä vaatteista niin se vaan tokais että "ettehän te voi tietää tuleeko tyttö vai poika" johon vastasin että no sellaisia ihan perusvaatteita olisin halunnu, mitkä menee molemmille, johon se sano että "ei kannata hankkia" ja kiirehti keittiöön.. Että siltä puolen ei vissiin kannustusta ole tulossa..

Eikä näköjään miehenkään puolelta kun tänään sitten tokaisi että ei halua.. Että sen jälkeen voidaan kun ulkomailla ollaan käyty.. Voitte kuvitella mun itkun sen jälkeen... Maailma romahti täysin....

Voihan hel***ti !!!!!!

Plussatuulia sinne. Itse yritän nyt miettiä miten tästä eteenpäin : /

• Voi ei Sirena-- :( mitä ihmettä se anoppi nyt tuollai suoraan meni sanomaan :/ ihme juttu!!! Voin kuvitella et on pa**a fiilis, viel ton jälkeen mitä mieheskin sanoi, mut saattaahan se olla, et jos sekin vähän niiku masentui oman äitinsä sanoista ja ajatteli et ei sitten... ehkäpä... :( ihan pyllystä! Mut toivotaan et etenkin miehesi mieli taas muuttuis kun yön yli nukutte ja mietitten taas uudestaan asiaa!!!!! :) Pidetään peukkuja!!! :P

• mimamau

Voi Sirena. Olipa typerää puhetta anopilta, ja mieheltä kanssa :( meilläkin aina välillä miehen äidin mielipiteet pääsee vaikuttamaan turhan paljon miehen omiin puheisiin. Voisikohan olla tuota babyfever1n veikkaamaa lannistumista, joka sitten purkautuu muka ei-haluamisena vaikka oikeastaan kaipaa vain tukea. Tajuaakohan se miten kuluttavaa toiselle osapuolelle toi jatkuva mielen muuttaminen on? Nimim. Toisinaan itsekin turhautunut.

Omanapaa vähän: tämän kierron ovis taisi mennä jo, mulla on apuna kännykän app nimeltä WomanLog. Helppokäyttöinen kuukautis- ja oviskalenteri. Ihan pelkästään siihen en kuitenkaan luota, vaan bongasin myös limoista (hyi) :D
      Sanoin äsken miehelle, että en enää halua käyttää ehkäisyä. Hän siihen vienosti: "okei." Näinkö helppoa se oli? Lisäsin sitten vielä, että seuraava mahdollisuus on muutenkin vasta ensi kuussa, ja kondomit ovat sitäpaitsi loppu. :)

• mimmmin

babyfever1: Hyvä, että sait lääkekuurin. Sinulla siis alkaa olla aika sama tilanne kuin minulla. Lääkekuurin loputtua odotellaan menkkoja. Mutta jännä, että puhelimessa määräsi. Minulle se lääkäri ja terveydenhoitaja sanoi, että gynen tarkastus on ihan ehdoton ja otti Papa kokeenkin sen vuoksi, että nyt on tämä menkaton aika. Toivotaan, että meillä molemmilla lääkekuuri tepsii.
      Opiskelen siis sairaanhoitajaksi nyt viimeistä puolta vuotta, eli ei olisi enää montaa kuukautta koulua :) Juuri siksi olisi niin hyvä aika saada vauva aluille, kerkeäisi tekemään töitä ennen äitiyslomaa.
      Ja WishfulRider:lle tämä ala on toisaalta melko surullinen paljon näkee sitä surua, mutta tämä myös antaa paljon ja on niitä iloisiakin asioita. Itse olen tykännyt kovasti, mutta ei sovi kaikille.
      Minulla alkaakin maanantaina harjoittelu, eli en sitten niin paljon varmaan kerkeä täällä käymään jutustelemassa :( Mutta yritän parhaani..

Sirena-- Älä masennu vielä, vaikka varmasti tosi pahalta tuntuukin. Mietit asiaa nyt ihan rauhassa ja keskustelet miehesi kanssa vakavasti asiasta. Ulkomaille voi lähteä vaikka raskaana olisikin ja voisiko sitä reissua yrittää vaikka saada hieman aikaisemmaksi, jos tärppi tuleekin?? Tietenkin on varmaan aikalailla kiinni teidän molempien lomista, mutta voisiko ajatella vaikka joulun aikaa? Ja anopit saattaa päästää suustaan välillä sammakoita. Uskon, että teidän hyvien uutisten jälkeen on innoissaan. Laita miehesi sanomaan hänelle niistä vaatteista, perustelkaa, että haluatte valmiiksi säästöön ja ihan sama onko sinisiä vai punaisia.
      Minullekkin oikein ne siskon vaatteen tuputettiin vaikka kaikki poikien värisiä ovatkin. Ei mietitty saadaanko me tyttöjä vai poikia. Silloin miehelle sanoinkin, että me ei vissiin voida saada kuin poikia kun on niin paljon vaatteita valmiina, tai jos me saadaan tyttö niin se kulkee sinisissä vaatteissa :) Minulle ei ainakaan ole niin väliä onko vaatteet juuri oikean värisiä.

On muuten käynyt minullekkin, että tekstin lähetys vaiheessa netti tekee tepposet ja koko teksti häviää.. Olenkin alkanu kopiomaan tekstin ennen ku painan lähetä nappia. Monta kertaa on säästänyt turhalta kiroamiselta :)
      Täällä viikonloppua yksin viettämässä eli ei oikein voi pupuillakkaan nyt, mutta teille muille antoisat viikonloput ;D Ja nyt täytyy lähteä äkkiä nukkumaan..

• wishfulrider

Mimamau:Kuulostat ihan minulta, ilman tuota pitkää yrittämistä, eli itse tosiaan myös 19-vuotias, ja aloitettu ollaan kun olin vähän alle 18-vuotias.. tiedettiin tosin ettei lapsi tule luomusti, ainakaan heti,.. Noh, hyvä mun mielestä aloittaa nuorena yrittäminen. :) Eli älä turhaan häpeä ikääsi. :) Ja hyvä sinulle että olet nyt ostanut jo foolihappoakin, niin eiköhän sullekkin tärppää sitten heti ekasta kierrosta! ;) Miehen on aina hyvä vähän antaa asioiden kypsyä, että pysyy sitten rinnalla, ja niinhän se on että nainen enemmän ottaa kantaa näihin asioihin! Hienoa kun tulit kuitenkin joukkoomme! :)
      Babyfever: Ja joo, kyllä suo tarkoitin kysymyksillä, uskoakseni?! Mutta siis ei tää nyt elämää pahenna tämä sairaus, olen saanut elämästä paljon irti, ja tulen vielä saamaan, että älkää naiset huolestuko. :) Olen kuullut tästä koko ikäni kun olen niin hoikka ja sitä rataa, niin kyllä mä kestän, ja elämä hymyilee, niin miksi olla surullinen.. :)Ja et ollenkaan ole ollut itsekäs, että ei stressiä siitä! mä tuppaan olemaan tosi suorasananen, ja siitä varmaan moni nokkiinsa ottaakin, mutta älkää ottako, en sillä mitään pahaa tarkoita. :)
      Mites siellä päässä kaikki asiat menee? :) Onko kaikki ihan hyvin? :)
      Toivotaan tosiaan että ovis sinutkin saavuttaa ja odotettu plussa sieltä tulee! :)
      Vielä kerran äidiksi?: Oleppa hyvä, ilo auttaa jos suinkaan vaan pystyn, :) Ja toivotaan että sieltä plussaksi muuttuu sinunkin elämä ja tulee vielä yksi lapsi taloon. Ja että kaikki menisi hyvin loppuun asti..
      Sirena--: Oho, aikamoinen takapakki kaikkeen! uskomaton kyllä miten joku voi tolleen vastata, onhan vaatteista aina hyötyä vaikka sitten olisi tytölle tai pojalle. Niin köyhälle kuule kelpaa aina vaatteet oli ne sitten punaisia tai sinisiä. Kovin paljon jakseluja! Jospa kaikki vielä muuttuisi hyväksi. :)

ps. nyt tosi väsynyt itse, kun vietin tosiaan pienet pippalot kotona, myönnän että olen myös pienessä hiprakassa,.. Kissakin katosi, mutta löytyi onneksi. Mutta nyt meen nukkumaan pääni selväksi, sori mimmmim, vastailen sulle huomenna, pää särkee niin pajlon ettei des pysty keskittymänä-.

-minttu- kp27-32/34 yk2

• -minttu-

WishfulRider, jauhetta kannattaa siis hankkia jos nyt ei oo tärpännyt:) näin kans jossai nettikaupassa sitä ja hinta oli jotai 10,5 e tms. Oot varmaa monta kertaa jo kysyny et kumpi alotti tän vauvatouhun ekana, tai siitä puhumisen, mut oon sivuuttanu varmaa sen kysymyksen ku aatellu et se on ollu jollekin muulle:D Mutta siis mä oon alunperin ruvennu puhuu että jos vuoden päästä kesällä alkas yrittää. Sit kun mies lähti lähes heti mukaan juttuun niin aikaistettiin projektia vuodella. Miehen veljellä on lapsi, hekin oli nuoria (pari vuotta meitä vanhempia) kun saivat vauvan, joten uskon että silläkin oli positiivinen vaikutus miehen ajatuksiin. Aluks hän oli se järkevä meistä, joka mietti et onko rahaa, voiko opiskelessa tehä muksun, asumisjärjestelyt ym, mut sanoin sille et aina tulee joku sy miks ei jos tuolla tavalla miettii. Niinpä hän on nykyään yhtä innoissaan ku mäkin:) Joskus se kyselee et mitä tääl jutellaan. Sanon aika ympäripyöreesti et vauvajuttuja vaan:D

Enpä muuten oo ikinä miettiny tota et miten ne siittiöt ui siellä alhaalla:D Kaikkee teidänkin päässä liikkuu!:D Pääasia että jotenkin pääsevät perille. Mä en oo hirveesti perehtyny tohon anatomiaan, tai että miltä siellä näyttää sisältäpäin ja miten homma toimii. Kunhan toimii wse on tärkeintä:D

Sirena-- ja babyfever, mun äiti on lähihoitaja, samoin äidin äiti. Oon kans aina miettiny lähtiskö itekin alalle, mut se ei ehkä sopis mulle. Hienoo et te ootte löytäny hoitoalasta oman juttunne, se on kuitenki tärkee työ ja kaikenlaisille hoitajille on aina töitä:) Ihmiset kun ei sairastamista lopeta.

mimamau, oon samaa mieltä sun kaa, et nuorena kun saa lapset nii niiden kaa jaksaa viel touhuta ja yöheräämiset ym ei ehkä tunnu niin raskailta kun mitä tuntuis kymmenen vuoden päästä. Ja tietysti onhan siinä sekin, että jos niitä lapsia ei ala kuulumaan niin on vielä aikaa hakeutua hoitoihin ja saada apua:) Nuorempi parempi siis! Mä syön multivitan raskaus ja imetysvitamiineja. Niissä on foolihappoo kans:)

babyfever, hyvä et sait sen lääkekuurin! Jos nyt lähtis homma rullaamaan ja sais kierrot kohdilleen ja vauvan alulle!:)

Sirena--, jaksamisia sinne:/ Mitä se anoppi oikein ajatteli kun noin sanoin?? Miks ei sais hankkii vaatteita jo etukäteen. Tyhmää. Ja kuten mimmmin sanoi myös, uskon että anoppikin ilahtuisi kovasti sitten kun teille se pieni on tulossa ja vaatteita alkaa suorastaan tulvia teille!:) Ja toivottavasti saatte matkasuunnitelmat nyt siihen malliin että se pikkunen saisi tulla kuitenkin=)

vielä kerran äidiksi?, todella harmi että säkin oot joutunu näkemään sen sairauden niin läheltä kun omalla lapsella on:/ Tsemppiä sinne, sulle sekä tytölle että saatte pidettyä sairauden kurissa:)

ON. Mäki olin sit siel kaverin synttäreillä. Mä oon tykänny tosi kovasti käydä baareissa, ja nimenomaan tanssimassa. En lähe baariin ryyppäämään, vaan tanssimaan. Se tunne kun pääsee sinne tanssilattialle, on aikas mahtava tunne:DDD MUTTA, nyt huomasin eilen, et ei ois haitannu yhtään vaik oisin jääny kotiin. Ei tehny mieli lähtee heti uusiks. Eikä tehny mieli juodakkaan paljoo. Mietin et oonko pienessä mielessäni pakottanu itteni ajattelemaan et ei tuu ikävä vaik oliskin vuoden pois baareista (tai voihan siel käydä mut en mä tykkää tanssii iha selvinpäinkää). Vai onko asia oikeesti niin, et oon nyt siltäkin kannalta valmis äidiks, ei enää kiinnosta käydä baarissa ja juoda, vaan mieluummin oon kotona. Mieluiten oisin kotona sen vauvan kanssa:) No, sitä tässä nyt mietiskelen sitten pienen pääni sisällä:D

Ja mä päivitän päiväni tohon listaan:

-minttu- kp29/32-34 yk2

• -minttu-

VOI LUOJA MITEN TULI PITKÄ TEKSTI, ANTEEKS NAISET!:D

• wishfulRider

wishfulrider: kp20/30 yk25
      -minttu- kp29-32/34 yk2
      vielä kerran äidiksi? kp 28/30-31 yk1
      sirena--: kp 12/ 35 yk 2
      mimamau: kp 20/30 yk 0
      babyfever: kp 58/? ja yk 1.

Tarkistakaa kaikki omat kiertopäivänne, ja jos joku päivittää listaa, se kannattaa päivittää kaikkien osalta, koska tosiaan, mä mennyt sekasin jossain vaiheessa.. :)

mimmmim: Hienoa että löytyy tollainen harvinainen asenne tuota alaa kohtaan.. :) Koska sivullisen silmistä katsojana voin vain ajatella että olette niitä ketkä hädin tuskin koskaan saavat kiitosta. Tai en tiedä? Mutta koita päästä täällä käymään! meillä kova vauhti täällä päällä!! :PP
      Sirena--: Älä anna periksi tässä asiassa. Koska on tosiaan totta että se lapsen yrittäminen voi kestää kauemmin kun sen matkan varaaminen ja sinne lähteminen. Eli koita saada miehesi ymmärtämään se. Ja ennen kaikkea, vaikka lapsi tulisikin. voi sinne sitten lähteä lapsenkin kanssa, tietyn ikäisenä. :) Sinulle kyllä sattui juuri niin kuin ei olisi pitänyt!! kovasti nyt vaan jaksamista! ;/
      -minttu-: aika söpösti miehesi suhtautuu tähän asiaan. :) Mutta tuo on kyllä tärkeää ottaa raha kysymykseen kun alkaa perustamaan perheen. :) Siinä saattaa tulla vaikeita aikoja jos esim. lapsi vaikka sairastuu.. Kyllä siinä kohtaa tarvii olla omaakin rahaa hoitaa asioita tai sitten hyvä tukiverkosto. :) Mutta hienoa että oot saanut miehen tempaistua noin hyvin mukaasi! :)

Tänne ei tosiaan mitään kummallista, sori yöllinen purkautuminen, tuli vähän juotua, ja noh, ei ole kyllä krapulaa mutta olo vähän heikko.. :) Elikkäs mä oon vähän kun alkoholiton ihminen, eli saanu joskus kakarana siitäkin traumat, ja nyt se juominen nappaa tosi harvoin.. :) ja tässä kun nyt on tapahtunut yhtä jos toista estettä, niin mulla ei oo yhden yhtäkää prosenttia jonossa sillä puolella että olisin EHKÄ raskaana. En siis nyt vaan usko. ni eilen kai tuo vitutus pääsi irti kun pääsi vähän juomaan. Kaikin puolin mukava ilta oli. :)

Mites kaikki meinaa viettää vklopun? Entä onko kenelläkään periytyviä sairauksia, mitä lapsi mahdollisesti saa? :) Onko kaikilla hyvät tukiverkostot? :)

• -minttu-

Joo sori en koskenu muitten päiviin tossa listassa kun en tiiä koska niit on viime päivitetty ni ettei menny enempää sekasi:) Ja viikonlopun vietosta: mä meen iltauoroon töihin ylläripylläri:D ja oon sit huomisenkin töissä.. Kun sais sen vauvanalun tonne masuun kasvamaan ja menis 8 kk nopeesti ni pääsis äippälomalle. Kyllä oisin ihan loman tarpeessa:D Meillä ei kai pitäis olla mitään periytyviä sairauksia. Tai no sitä täytyy omalta äidiltä selvitellä mut ei pitäis olla mitään vakavaa:) Mutta nyt täytyy ruveta valmistautuu sinne töihin lähtöö:p

• mimamau

WishfulRider: kiitti listan päivityksestä.
      Itse en tosiaan tiedä hedelmällisyydestäni paljon mitään, se jää nähtäväksi nyt että tuleeko luomusti vai ei. Tosin mulla on todettu joku rakenteellinen poikkeama, mulla on vissiin kaksi kohdunsuuta! Ensin epäiltiin jopa kahta erillistä kohtua, sitten kurkistivat masuun ja katsoivat kunnolla...ei pitäisi kuulemma silti vaikuttaa hedelmällisyyteen mitenkään. Itseäni tosin vähän pelottaa, että mitä jos sittenkin.

Miten muuten teillä nuo inttijutut, onko kaikkien miehet käyneet jo armeijan? Mietin erityisesti sinua WishfulRider kun olet itsekin nuori, miehesi ikää en tosin tiedä. Mun mies ei ole vielä käynyt, mikä vaatii vähän suunnittelua. Aluksi mietittiin, että mies käy armeijan ensin ja sitten vasta vauvaa, mutta ensi kesän paikat täyttyivät jo ja kahta vuotta en varmaan kestäisi odottaa! Nyt tehdään sitten niin että hankitaan vauva heti ja mies menee kai sitten armeijaan vuonna 2013 tai 2014, niin että lapsi olisi jo vähän isompi jos olisi nyt tullakseen. Sitten vaan pidetään peukkuja että tulisi paljon viikonloppulomia ja lempeä majuri joka armahtaisi vähän perheellistä. Onkohan turha toivo?

Vielä kerran äidiksi?: Mun äiti on ravitsemusterapeutti joka hoitaa anoreksia- ja bulimiapotilaita. Sitä kautta olen itsekin saanut paljon tietoa nuorten naisten syömishäiriöistä, omalle kohdalle ei ole onneksi osunut. Voisin kuitenkin suositella kirjaa nimeltä "Olen juuri syönyt - Läheiselläni on syömishäiriö", kirjoittanut Anna Keski-Rahkonen, Pia Charpentier ja Riikka Viljanen. Se on tosi hyvä ja auttaa ymmärtämään syömishäiriöpotilaan ajatusmaailmaa ja antaa selkokielistä tietoa. Sano tyttärellesikin, että lukee - siinä kun kumotaan yleisiä anorektikoiden ja bulimikoiden harhaluuloja...

Noista vitamiini - ja foolihappojutuista: löysin kaapista Multivitan monivitamiineja, joita en tiennyt meillä olevankaan. Näköjään äiti on kärrännyt ne meille muutossa. Ne ei ole erityisesti raskausvitamiineja, mutta foolihappoa on ja muuta hyvää. A-vitamiinia en muista oliko, onko totta että sitä pitäisi välttää? Ajattelin säästää sen purkin sitten plussauksen jälkeisiin aikoihin.

Miten tänne aina tulee tällaisia mielettömiä esseitä. Jos mä kirjoittelisin samalla antaumuksella koulujuttuja, niin olisin varmaan opettajan unelma...

• WishfulRider

Mimamau: Olen vähän alkeellinenmihminen kun sytyn kaikesta ihmeellisestä!! :p eli mun mielestä aika mielenkiintosta että sulla on kaks kohdunsuuta.. :) Toivottavasti ei tosiaan vaikuta raskauteen. Eli sulla otetaan kaks papakoettakin sitten? kun ne otetaan kohdunsuusta.. Miten sitten lapsi syntyy? kumpaa kautta se tulee? sori tällänen tyhmä uteliaisuus :D miehelleni kerroin tuosta ja kysyin kummasta se syntyy niin hän vaan vastas " ehkä se saa valita, jos tulee oikeesta tulee oikee kätinen ja jos tulee vasemmasta tulee vasenkätinen.. :) " alkeelliset keskustelut siis meillä.. :D Ja mun mies on 22, kohta 23.. armeijan siis hän kävi sillon kun tavattiin.. se saattaakin olla melkonen sumplimispaikka.. En kyllä usko että armahtavat perheelisiä mitenkään sen erityisemmin.. kun tasa-arvo kuitenkin tulisi säilyä..tietenkin jos hakee tiettyihin hommiin, niin saattaa hyvin ollakkin säännölliset lomat.. :) Tuota multivitaa voi syödä kun alkaa yrittämään, mutta ei uskoakseni raskausaikana.Että siihen vaaditaan se multitabs? mikä suunnattu raskaana oleville.. :) Ja tämä tosiaan on kummallista kun tekstiä saa tulemaan aivan mielettömästi!! :P Onkos teillä vanhemmat tietosia yrityksestä? :)
      -minttu-: voi harmi millanen vkloppu tiedossa! toivottavasti se plussa nyt tosiaan tulisi pian, niin saisitte tekin lomaa ;)

plussa tuulia kaikille!! :)

• mimamau

Hehheh :D en mä nyt tiedä kuinka alkeellista se on että käydään henkeviä keskusteluja kohdunsuista, vaikuttaa aika syvälliseltä minusta!

En tosiaan tiedä yhtään miten papa-koe otettaisiin :o ymmärtääkseni lapsi syntyy kummasta kohdunsuusta tahansa, samaan kohtuunhan ne kuitenkin johtaa. Mulla on kuitenkin kohtu tavallista leveämpi. Siinä vaiheessa kun epäiltiin ihan kahta erillistä kohtua ja panikoin sitä että voinko saada lapsia, lääkäri sanoi mulle:

"Kuule, mä hoidin kerran sellaista rouvaa jolla oli niitä kohtuja kaksi ja sillä on nyt kolme lasta: kaksi niistä se kantoi vasemmanpuoleisessa kohdussa ja yhden oikeanpuoleisessa. Tämähän tarkoittaa vaan sitä että olet sellainen supermamma että kohtujakin tulee tuplasti." Hyvä lääkäri ja söpö tarina!

Juu, en mäkään odota mitään erityisoikeuksia miehelle siellä armeijassa mutta kuulemma jotkut johtajat joissain varuskunnissa on ottanut huomioon perheenisät lomitteluissa. Ehkä ei määrässä, mutta ajankohdassa (esim jouluaatoksi kotiin).

Apua, sittenhän mun pitää äkkiä popsia noin multivitat tosta pois kuleksimasta jos sitten on ihan eri tabut!

Meillä vanhemmat ei vielä tiedä että ihan yritetään, mun kuumeiluista on kyllä tietoisia niin tuskin ne yllättyisi kauheasti. Reaktionkin uutisiin osaisin jotenkuten ennustaa, kun tässä jo muutama kuukausi sitten epäilin olevani raskaana (silloin asuin sitäpaitsi vielä kotona..) ja silloin tuli käytyä läpi vanhempien kanssa kaikki mahdolliset skenaariot. Miten teillä muilla?

• EIEIEIEIEIEIEIEIEIIIIIIII!!! JUST KUN PUHUITTE ET VÄLIL TÄÄ ON KIRJAUTUESSA/LÄHETTÄESSÄ POISTANU KOKO TEKSTIN, NI MULLE TEKIN JUST SAMAN :'( EI MIE EN KESTÄ..SIKa PITKÄ STOORI OLI :'( PER***E!!!!
      Noh koitan tiivistäen sit kirjottaan uudestaan :'( voi pylly!!!!

mimamau: kerro lisää mullekin tuosta sinun kohdunsuistasi!!! :D en ole vaan koskaan kuullutkaan!!
      mimmmin: ollaa joo aika samassa aikataulussa sun kaa, tosi kiva, jännätään sit yhdessä kumman täti vierailee ensin :D :D ja ihmettelin itsekin miten se lääkäri antoi ne lääkkeet ilman mitään kokeita :/ mut näillä mennään, toivotaan et kaik menee hyvin! Sanoi vaa et pitää syyä nyt 3kk niitä ja jos ei menkkoja tuu ni sit vastaan otolle!! EIKÄ EDES KYSYNYT OLENKO VARMISTANUT ETTEN VARMASTI OLE RASKAANA :S :S :S
      -minttu-: jos vaa tunnet kuuluvas hoitoalalle, niin suosittelen!!!! Tää kyllä antaa tosi paljon!! Ja vaikka WishfulRider epäilikin tuossa, niin minä ainakin olen saanut työssäni todella paljon kiitosta työkavereilta/potilailta/potilaiden omaisilta..melkein päivittäin ja se kyllä auttaa jaksamaan ja tulee tosi hyvä fiilis! Mutta olen myös kuullut ettei aina aivan näinkään :( minulle vaan on sattunut hyvä harjottelu/kesä duuni-paikka!! Ja siis duuniahan kyllä riittää..mullakiin täs eks vuoden jälkeen keväällä pysty ihan valitsee mihin haluaa hommii kun oli niin paljon kysyntää!!! :P

Eilen illan olin kotona ja join viinii miehen kans ja tänää oltii jo koiranäyttelyissä ja sienimetällä pari tuntii ja nyt yöks töihin! :/ toiv kerkeen nukkuu, ku on menny tääl taas sähläyksien kans jo tunti :( Mulla ei periytyviä sairauksia, onneks! Ja avomies on jo 27 eli intti on onneks jo käyty!! :P Vanhemmille ei olla viel kerrottu, ku pelkään et sieltä tulee jotaa et "käyhän se koulu ensin" ja sit minuu vituttais :/ mut tiedän kyl et sit jos joskus saahaan kertoa niille, et nyt ollaa raskaana, ni varmasti ovat todella onnellisia...meidän äiskä on ainakin jo vihjaillut ettei malta odottaa jos joskus pääsee mummoks :D mites sulla WishfulRider?

• Ai ja mimamau kerkeskin jo vastaa sillä välin ku näpyttelin menemään :D
      ja -minttu- piti vielä kysyä, et ootko miettinyt lähihoitajaa ja sairaanhoitajaa mielummin? :)

• WishfulRider

wishfulrider: kp20/30 yk25
      -minttu- kp29-32/34 yk2
      vielä kerran äidiksi? kp 28/30-31 yk1
      sirena--: kp 12/ 35 yk 2
      mimamau: kp 20/30 yk 0
      babyfever: kp 58/? ja yk 1.

mimamau:Oih! Mä olen aina toivonut että saisin kaksoset tai enemmän. :) Olisi jotenkin ihana saada. :) Ihana lääkäri, tai ihanasti sanottu. :) Noh, vaikka vanhemmat nyt varsinaisesti ei ole osana tuota päätöstä, niin en usko että kenenkään vanhemmat hylkäisi millään tavalla.. Että se varmaan tärkein asia. :) Kannattaa kuitenkin kertoa. :) Voi tulla yllättävääkin apua asiaan ;)

babyfever: hehe.Sulla kerrassaan ollut vaihdikas vkloppu :) Hyvä että saa aikaiseksi! Mulla tuntuu et kaikki vkloput on niitä samanlaisia, ellei mua pure spontaanisuuskärpänen.. :p Ootko koira ihmisiä vai oliko sulla oma koira näyttelyssä mukana? :) Sullahan on jo ikääkin, niin älä turhaan mene sitä pelkäämään, meinasin että kyllä se olisi varmasti hyvin tervetullut keskustelu!! :P

Mun puolelta ei ole kuin äitini, jolle olenkin jo kertonut.. ( perheemme varsinainen juorukerho ) joten veikkaampa että myös sisko tietää.. :) Veli viipeltää töissä niin paljon että se vähän kujalla aina kaikesta.. :) Siskolle en ole kehdannut vielä asiaa myöntää, kun hänkin sai hyvin suunnittelemattomasti ensimmäisen lapsensa.. Ikää kuitenkin oli jo 26. Silti meidän perheestä minä olen ollut se joka hoitanut niitä pihan lapsia jne. Noh toivottavasti minullekkin jo tärppäisi.. Ikävää katsoa kun siskon kaksi aivan ihanaa lasta kasvaa ihan silmissä, ja itselle ei toivottua tulosta tule.. Miehen puolelta kyselyjä on tullut enemmänkin ja epäilyjä.. Eli mies mormooniperheestä, niin tavallaan odottaakin jo että kihlauduttaisiin.. :) Mikä tosiaan tapahtuukin meidän 3-vuotis päivänä.. :) Hänellä suuri perhe, ja vain kolme siskoa on jo saaneet lapsia, ja lapset jo niin vanhojakin, että ei oo enää vauvantarvikkeita säästössä.. :( Hyvä kuitenkin vaan, sillä meillä todella vähän tätä tilaakin täällä vaikka 62neliömetrinen kämppä! :p
      ps. Tänään tissit ollut hirveen herkillä, ja hyvin tädin oireita näkyvissä. mm. viikkoa ennen syöpöttely.. eli ruoka kelpaa kaikessa mielessä.. :)

Mitäs muille? Minttu!!!! missä sä oot!??! haluun tietää tuliko sieltä plussa? ootko testannut? Entä vielä kerran äidiksi? Mitäs sulla siellä? ootko jo testannut?

• WishfulRider: Joo siis en mä sillee niiku "pelkää" puhua porukoille asiasta, et haluisinkiin periaattees aika paljon ja muutaman kerran oon meinannukkin, mut on se sit myös kiva yllättää ne mahdollisilla vauvauutisilla :P Ja meillä kans, et jos jollekkin jostakin kertoo perheessä niin kaikki tietää :D Ja meillä on joo koira ja sen kanssa muutamissa näyttelyissä oon nyt käynyt, koska se on vasta vuoden ikäinen (teini pahimmassa iässään :D)! Onko sulla koiraa? Ja otat vaa nyt ja lähdet sienimettälle, niitä on nyt tänä vuonna ihan älyttömästi, siis sieniä!!!! :O Ja mites niillä mormooneilla menikään, pian vai naimisiin ja paljon lapsia, vai? :) Ja ihanaa kun meette kihloihin, millos se 3v. päivä olikaan? Miekii niin haluisin kihloihin, miehelle oon aina välillä vihjaillut, toivottavasti ottaa neuvosta vaarin :D :D ja pidetään peukut pystyssä tädin vierailulle!!! ;)

• Ja oliko täällä jollain kokemusta niistä Primoluteista??

• Ja pitäsköhän aloittaa uusi keskustelu? :D

• -minttu-

Se uus keskustelu vois olla hyvä idea! Mä nyt viel tänne vastaan kuitenki:) Nii WishfulRider, mää olin töissä eilen, siks ei näkyny:D Sit ku yritin tulla tänne illalla nii oli jotkut päivitykset menossa nii en päässy:(( Ja tänään sitten hätähousuna tein testin ja puhdas nega tuli. Mutta en vielä heitä kirvestä kaivoon, tänää kuitenki vasta 30/32-34, eli menkkojenkaa ei viel pitäs alkaa. Testailen uudestaan kun menkkoje olisi jo pitänyt alkaa, jos ei ala kuulumaan:)

Asuuko kaikki täällä kahdestaan miehensä kaa? Onko kukaan kihloissa, kun niistä tuolla puhuitte? Me ollaan oltu kihloissa kohta 1,5 vuotta. Mies oli intissä kun tavattiin, eli sekin on ONNEKS jo hoidettu pois alta. Nyt vaan on pieni ongelma kun isäntää kiinnostais nuo rauhanturvaajan hommat.. Sinällään se ois ihan hyvä homma, suuuuuuuren suuri palkka ja hyvällä asialla kuitenkin. Ja intissäkin hän oli toisella puolella Suomea joten nähtiin aika harvoin. Intistä päästyään hän oli vuoden laivalla töissä, eli viikko töissä, viikko kotona. Nähtiin siis vain jokatoinen viikko. Puolen vuoden rauhanturvaajan pesti onkin sitten vähän toinen juttu. Tietty sielläkin on lomia, mut vaan joku pari koko puolen vuoden aikana. Sanoinkin et jos nyt saadaa se vauva alulle, ehit mennä sinne ennen sen syntymää:D mut ei sinne aina pääse niin nopsaan. Enkä haluu et se on pois ku vaua syntyy tai on ihan pikkunen..

Ja vanhemmat ei meillä tiedä yrityksestä. Mä kans mieluummin haluun kertoo sitten sen "ollaan raskaana"-uutisen, kun tässä yrittämisessä voi tovi vierähtää.

mimamau, kuulostaapa tosiaan mielenkiintoselta toi sun kaksi kohdunsuuta:D onpahan vauvalla vara valita mistä päin tulee:D aikooko sun mies olla intissä vuoden vai puoli? Nii ja onhan siin se 9kk vaihtoehtokin. Mun mies oli vuoden ja ois mielellään jääny vaik töihinkin sinne.

babyfever1, mä meinaan pyörtyy kun multa otetaan verikoe ym, nii en varmaan pärjäis alalla:D Mä hain fysioterapeutiks ja sairaanhoitajaks lukion jälkeen mut en päässy. Aattelin sit et antaa olla, kun ei kumpikaan varsinaisesti kiinnostanut. Nyt tää kaupallinen ala taitaa jäädä mun työks:D Ja huh, onpas ollut aktiivinen viikonloppu sulla! Mullakin vuorotyö, mut ei onneks öitä tarvii pitää kauppaa pystyssä:)

WishfulRider, nyt karkotat sen tädin pois ja sen tilalle plussa testiin!:)

Tää lähtee vaihteeks töihin, täytyy mainita kun en taas pääse koko päivään kirjottelemaan:D Joskus se 8-16 toimistotyö ilman viikonloppuvuoroja houkuttelee... Ärsyttää olla aina viikonloput töissä::/

• WishfulRider

babyfever:'inäkin mietin tuota että olisin yllättäny oman mutsini,mutta asen kanssa ihan vast ikään saanut kaikki sovittua.. että oli parempi kertoo vaan tälleen hiljalleen asioita.. :) ei kyllä siis kaikkea tiedä.. esim sitä että tiedän että oon lapsseton. hänellä aikoinaan meni 5 vuotta saada ensimmäinen lapsi, niin mietin että voisi itsekkin olla maltillinenjos vaikka kävisi samoin.. :) Ja mulla ei oo koiraa.. Ihania kyllä ovat. mulla kaksi maatiaiskissaa vain ja kohta pfynx eli sellainen karvaton kissa. :) äiti ollut kissakasvattajana vain niin tiedän nää näyttelyrumbat jne.. :) mites meni? tuliko serttejä tai pokaaleja? :)Ja itsee en sienistä tykkää, en myöskään tiedä mistä täältä menisi keräämään? noh en oikeen luinnon helmassa viihdy kykkimässä kun siellä niitä itikoita niin p:jon. enkä tiedä muuta kuin kärpässienen, mutta sitähän ei edes saa syödä :p Mormooni= ei esiaviollista seksiä, ei alkoholia, kofeiinia, tupakkaa.. Eli kun mun mies nyt on epäaktiivinen, niin hän tekee tuota kaikkea,. ja minä vielä pahempi kun tatuointeja kehossa jo 7 kpl :D että oikeen unelma vävy olen :D
      Meillä vuosipäivä 25. pv tammikuuta. :) eli vielä vähän aikaa kuitenkin.. :) Ja kyllä se mies vielä siitä ottaaa vaarin. tapahtuu kuitenkin hyvin pian!! ;)
      ja babyfever, uusi keskustelu olisi hiton hyvä idea? jaksaisiko joku tehdä sen?

-minttu-: hyvä ettet heitä vielä kirvestä kaivoon, mä veikkaan että plussaksi muuttuu!! :p me tosiaan ollaan asuttu kohta kaks vuotta yhessä, ja kihlautuminen nyt sitten 3 vuotispäivänä. :) Tuossa onkin iso juttu edessää jos hän sinne lähtee.. hyvät puolet nuo palkat varmasti, mutta niin pitkään pois kotoa sun muuta :( toki täytyy saada toteuttaa unelmiaan.. mutta miksei tekisi kompromissiä ja päivätöitä armeijassa?
      Ja ei kyllä tule plussaa että täti tulee :p saa olla ihan tervetullut vaikka vähän aikasemmin niin pääsen sitten ovistelemaan taas.. :p Nooh, nuo vkloput tuo aika paljon rahaa taloon, että kyllä sekin hymyilyttää alkaa kun tili tulee.. :)

• -minttu-

Voi eiiii, nyt juilii alamahaa ihan siihen malliin et menkat ois alkamassa:( Toivottavasti on merkki jostain muusta kun menkoista. Alkoi meinaan ihan just äsken tää. Alkaako ne nyt oikeesti sit:( Ja kohta myöhästyn töistä jos en jo mee eli heippa taas:D

• baby19

Heippa! Täällä 19v vauvakuumeilija, aina tahtonut nuorena lapsen ja nyt mieskin alkaa olla samoilla linjoilla:) Syönyt pillereitä -05 vuodesta asti, ja kuukautiset loppuivat viime maanantaina ja enpä sitten lähtenytkään syömään enää niitä! :) onko raskaaksi tuleminen vaikeampaa, kun syönyt pillereitä suht kauan? :o

• WishfulRider

baby19: tervetuloa joukkoon! Kerrotko vielä kiertopäiväsi niin lisäillään listaan sinutkin! :) Ja raskaaksi tuleminen kun on monen asian seikka, niin tuo riippuu myös hyvin paljon ihmisestä. :) Toiset saattavat tulla lopetettuaan pillerit samantien raskaaksi, toisilla saattaa kestää kauemminkin. :) Toivotaan kuitenkin että teillä tärppäisi pian! :) Mistäs päin olette miehesi kanssa? keskustelua on käyty mm. oletteko kihloissa? asutteko yhdessä? Miten mies suhtautunut asiaan? ja mitä vitamiineja syöt? täällä nyt puhuttu tuosta maca-jauheesta joka vaikuttaa olevan todella hyvä.. :) myös puhuttu onko kerrottu vanhemmille.. :) eli mikäs teidän tilanne on? :)
      -minttu-: eikää!! toivottavasti nyt ei kuitenkaan täti tulisi käymään vaan kaikki sujuisi hyvin ja sinne olisi joku tarrautunut!! ^^

Lista päivitetty. :)

wishfulrider: kp21/30 yk25
      -minttu- kp29-33/34 yk2
      vielä kerran äidiksi? kp 29/30-31 yk1
      sirena--: kp 13/ 35 yk 2
      mimamau: kp 21/30 yk 0
      babyfever: kp 59/? ja yk 1.

• WishfulRider

wishfulrider: kp21/30 yk25
      -minttu- kp29-33/34 yk2
      vielä kerran äidiksi? kp 29/30-31 yk1
      sirena--: kp 13/ 35 yk 2
      mimamau: kp 21/30 yk 0
      babyfever: kp 59/? yk 1.
      baby19: Kp 10/28 yk0

baby19: Hyvä että pystyt puhumaan äidillesi. :) ja toivottavasti teillekkin nyt tärppäisi tästä kierrosta, ollaan vähän niin kuin sovittu se :pp
      Tuo raskaus tosiaan mahdollista vain oviksen aikana, eli keskellä kiertoa suurinpiirtein.. netistä kannattaa kattoa ovulaatiolaskurin avulla koska on ovis, sekä sitten myös kannattaa ostaa ovistestejä. :) Oletteko pitkään olleet yhdessä? :) Onko jo säästössä jotain vauvan vaatteita? :)

• baby19

Alle vuosi oltu mutta tunnettu pitkät ajat :) Ei ole vauvan vaatteita, paitsi muutamalla ystävällä säilössä :) En malttaisi odottaa että pääsisin shoppaamaan pikkusia vaatteita ja vaihtamaan vaippoja =P

• Teen uuden keskustelun.... -> :P

• -minttu-

Joko teitte sen uuden keskustelun? Onko linkkiä sinne???

• -minttu-

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      274
      2507
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      76
      2419
    3. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
      Maailman menoa
      12
      1615
    4. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      120
      1598
    5. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      51
      1510
    6. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      65
      1397
    7. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      133
      1359
    8. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1250
    9. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      82
      1049
    10. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      1029
    Aihe