Nuoria kuumeilijoita/yrittäjiä vol.4

Noniii, eli josko otetaan käyttöön uusi keskustelu, kun edellisessä palkki oik. reunassa oli jo niin pieni, että hädin tuskin sai siitä kiinni otettua :D

baby19: Tervetuloa keskusteluun mukaan!! :) minä söin 8 vuotta pillereitä ja nyt vähän yli 2 kk sitten lopetin ne eikä menkkoja vieläkään näy eikä kuulu, mutta siis sain juuri pari päivää sitten lääkäriltä kuurin lääkkeisiin jotka käynnistävät ja joiden pitäisi käynnistää menkat. Eli toivotaan sinulle parempaa onnea tätien suhteen, että alkaisivat ihan luomuna!!! :)

-minttu-: Minä olen myös kaamee piikki kammonen ja jos ei heti saa näytettä otettua, alkaa kasvot vetää valkoiseksi!! :D mut siis ei se tätä työtä haittaa mitenkään, koska muita tykkään pistää :D olin jopa ajatellut hakevani labraan ensikesäksi töihin (ellei nyt jotaan kivaa pientä nyyttiä tulis sotkemaan kuvioita ;)), eli ei se neula kammo vaikuta mitenkään sinunu ammattitaitoosi!!! ;) mietihän vielä jos vaan kiinnostaa!!! ;) ja täällä peukut pystyssä, ettei täti tule!!! :(

Wishfulrider: onko sulla ollut jotakin välirikkoa äitisi kanssa (jos saa kysyä, ei ole pakko puhua asiasta jos ei halua)? Meillä näyttelyt menny tosi hyvin; 1. kerralla oltiin rodun paras pentu, tokalla kerralla koko rodun paras ja saatiin serti ja eilen saatiin vara serti :D eli ei paljon paremmin voisikaan mennä :D Ja joo, jos et sienistä tykkää ni onhan se sit vähän nihkeetä siellä metässä loikkia :D ja ettei ihan mitä sattuu keräile :D Ja onneks miehes ei sit oo ihan aktiivinen mormooni et voitte jo hyvin yrittää!!!!!!!! joo kyl oikee unelma vävy :DD mut mitähän sen perhe sanois jos nyt enne kihlausta tai sit ennen naimisiin menoa saisitte lapsen, luuletko et olis niille ihan ok?!? Ja mitähän hittoa mie viimeks oikee ajattelin kun sulle tädin kyläilyä toivoin :D sori :( ajattelen näköjään vaan omaa napaa liikaa, että muutkin muka odottaisivat menkkoja kuin kuuta nousevaa, niinkuin minä :D eli siis PLUSSAA TOIVOTAAANNNN!!!!! ;)

wishfulrider: kp21/30 yk25
-minttu- kp29-33/34 yk2
mimmmim:: kp 95-100 yk1
vielä kerran äidiksi? kp 29/30-31 yk1
sirena--: kp 13/ 35 yk 2
mimamau: kp 21/30 yk 0
babyfever: kp 59/? yk 1.
baby19: Kp 10/28 yk0

166

771

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • baby19

okei, niin tosiaan ens pe mukamas olis sit ovu joten pitäkäähän peukkuja:)

• WishfulRider

Babyfever: Odottelin taas silmät pyöreänä koska tulee uusi keskustelu.. :p Tämä ei kuitenkaan ole enää nuoria yrittäjiä? meinaten että toivottavasti nuo toiset ei mene nytten sekaisin? Eli kun tuolla yrittäjissä juttelee vähän vanhemmat ja me nuoremmat kokoontuneet tänne.. :) Mutta tosiaan, ollaan äitini kanssa molemmat tosi suorasanaisia ihmisiä ja hyvin paljon mielipiteitä, niin löytyy molemmilta vhän ytyä päästä, eli oltiin tuodda puhumatta toisillemme vähän aikaan, ja nyt kuitenkin välit todella hyvässä kunnossa. :) Ja kyllä ne on mun kanssa ihan hyvissä väleissä, että ei oo mitään ongelmaa ollut. :) Olisi varmasti todella onnellisia jos nyt plussakin tulisi.. Mä tänään itseasiassa sain just kuulla et sen yks siskoista taas raskaana, saa kolmannen lapsen.. Meinasin ite taas murtua, et miksi mä en saa plussaa mut kaikki muut pariutuu mun lähellä!! mut en sitten viitsitnyt sortua kun siinä oli miehen nuorempi velikin vieressä.. hahah, jooh miettisinkin et mahdoit varmaan ajatella jonkun muun keikkausta, mutta siis ei ihan hyvä että sanoit, en mitenkään siis pahoittanut mieltäni. Meinasin itsekkin sanoa että ei mulla oo tässä todellakaan suuria odotuksia tästä kierrosta, ja tänään jotenkin todella masentunut olo, kun kuuli siitä miehen siskonkin raskautumisesta, että nyt alan vähän miettimään, että kyllä mä tän kierron jälkeen meen tekemään viimeiset kokeet ja pistän asiaa menemään eteenpäin, eli liikkunen sinne hoitoihin päin. En halua että mä joudun tätä asiaa enää miettimään näin kun mietin, ( eli että kyllä se lapsi vielä tulee, mikä on tosiaan aivan ja vain ainoastaan ja pelkästään toiveajattelua, mikä ei tule onnistumaan.. ) katsotaan tässä nyt kuitenkin koko tämän loppuajan, eli niin pitkään kunnes hoitoihin päästään, se kuitenkin voi viedä sen puolikin vuotta jopa!.. Äh, sori tuli sulle vuodatettua kaikki! :p Mutta siis miten toi lääke nyt toimii? miks sä joudut niitä niin kauan syömään? Mä kun luulin että niitä syödään se 10 päivää tai jotain tollasta mut kolme kk!? sehän on ihan hirveesti.. Eli siirtyyks teidän yrittäminenkin nyt sitten käytännössä? Toivotaan kuitenkin että ne mahdollisimman pian alkaisi.. :) ootko muuten huomannut rentoutuvas mitenkään kun nyt saatu lääkitys ja kaikkea? :)
      baby19: Aika vähän aikaa ootte olleet yhdessä. :) kannattaa siis ottaa ihan rauhallisesti, monilla kun saattaa tulla parisuhteeseen vielä kaikennäköistä eteen. :) mutta toivotaan nyt kuitenkin että tärppäisi pian. :)

• baby19

tottahan tuo mut tunnen ihmisen läpikotaisin ja asuttu jo puol vuotta yhdessä joten en koe muuta kuin iloisena asiana :)

• WishfulRider

babyfever: äh, sori lueskellut jotain ihan omaani, eli oli tuolla näköjään toi nuoria yrittäjiä,. :p Niin ja hienoa että koira pärjäsi hyvin! Minkä rotunen ja nimi muuten? Ja missä itse oot oppinut sienestämään? Mites te niitä syötte? ihan ruokien joukossa vai miten? Pitäisi itsekkin varmaan alkaa maistelemaan.. :) Ilmaista kuitenkin.. :)
      baby19: Pidellään peukkuja, niin sinulle kuin muillekkin että saataisiin pian vaihdettua tämä nuoria odottajia palstaksi! ;)

Mites kaikilla muuten on miehen vanhemmat ottaneet vastaan? Ja kuinkas pitkään täällä on ihmiset olleet yhdessä? Ja mitkä on tulevaisuuden suunnitelmat? Taloa, autoa tai suurempia hankintoja alla? :)

• mimmmin

Huh kun on pajon juttua, enpäs ole ehtinytkään vkl oikein käydä kun olen nähnyt vähän kavereita ja pakkaillu muuttoa varten.

mimamau: siitä armeijasta, mies on sen onneksi käyny parisen vuotta sitten. Mutta minun tietääkseni lapsen vuoksi voi saada enemmän vapaata. Tai ainaki just jotain jouluja ja ei tarvii varmaan niin keksimällä keksiä niitä lomien syitä.

No sitten yleisesti kaikille, kun nyt on ollut puhe siitä parisuhteesta ja tulavaisuuden suunnitelmista yms. Me ollaan olut yhdessä jo iät ja ajat, jotain 6 vuotta, ollaan siis alettu seurusteleen yläasteella :) Asuttu yhessä parisen vuotta kun muutettiin kotoa pois opiskelemaan. Kihloissa ei olla, nyt olen kyllä vähän miehelle vihjaillu, mitään ei kuitenkaan ole tapahtunu. Mulla ei siis mitään kiirettä ole kihloihin ollut. Nyt vain tuntuu, kun häistäkin ollaan puhuttu, että vois kihloihin mennä. Ollaan tosiaan muuttamassa nyt hieman isompaan asuntoon kaksioon kylläki, mutta vauvan kanssa ainaki aluksi mahtuis hyvin. Jossain vaiheessa (ehkä parin-kolmen vuoden päästä) varmaan on tarkotus muuttaa takasin kotipaikkakunnalle. Sinne sitte asettua ja talokin rakentaa :) Niin kun aikaisemmin ollaan puhuttu jo täällä, me ei olla vauvayrittämisestä puhuttu kelleen, ei edes vanhemmille. Jos jollekkin haluaisin puhua niin jollekki kaverille. Vanhemmat saa sitte kuulla kun on jotain kerrottavaa :D En viitsi kyllä sitä kyselemistä kuunnella kun nyt jo niitä vihjailuja on ollut niin paljon.
      Nii ja niistä vitamiineista, syön multitabseja nyt, mutta jos se tärppi tulisi niin vaihdan luultavasti niihin raskausajan vitamiineihin.

Babyfever: Täytyy myöntää, että mulle aivan outoja nämä kaikki hormonivalmisteet, mitä me nyt syödään. Sulla ilmeisesti ihan joku erityyppinen kun mulla. Sinun pitää niin pitkään sitä syödä. Pitääkö siinä pitää jotain taukoja, että menkat tulee niin kuin vaikka pillereissä. Vai tuleeko ne sen kuurin aikana. Lukeeko pakkausselosteessa mitään ovulaatiosta? Siis tuleeko sen aikana ovulaatio ja oikeat menkat vai pelkkä tyhennys vuoto (ilman ovulaatiota)? Niitä minun pillereitä ei pidä syödä kuin 10 pv, jonka jälkeen pitäis tulla menkat ilmeisesti tyhennys vuoto.. Ja jos sen jälkeen ei kierto tasoitu, pitää ottaa yhteyttä lääkäriin.
      -minttu- Käyhän jossain välissä ilmottelemassa miten kävi menkkojen. Niin kovasti toivon, että ei tule ja saataisiin tänne se odotettu plussa :D
      WishfulRider: Siitä sinun lapsettomuus jutusta vielä jauhan, sori vain. Mutta jos kerran ovuloit ihan normaalisti, niin onko sitten alkion kiinnittymisessä jotain ongelmaa? Vai tiedätko edes itse missä vika on? Minun mielipide on (jos vain saan sanoa), että lähette yhdessä miehen kanssa pää pystyssä hakemaan apua. Teillä on jo uskomattoman pitkä aika takana. Kyllä varmaan haluaisit jo itsekkin saada asiaan varmuutta. Tietenkään en patista, mutta nätisti kannustan :)

Varmasi jäi paljon asioita kommentoimatta, sori siitä, oli niin paljon juttuja. Pitääpä jatkaa tätä pakkaamista ja alkaa valmistautuun huomiseen aamuun, kun pitäisi ekaa päivää harjoitteluun mennä :) Jännittää.. Jospas sen myötä saisi vähän muuta ajateltavaa :D

• mimamau

Jess, hyvä että uus ketju :) nyt vaan jää varmaan multakin vastaamatta jotain kysymyksiä jotka jäi vanhaan ketjuun...ja mä kirjottelin eilen illalla tänne tekstiä, mutta lähetin sen tekstin näköjään juuri silloin kun tuli se huoltokatkos niin koko kirjoitus hävisi :(

-minttu-, toivottavasti täti ei nyt tulisi..kauheasti toivon plussaa sulle! Ja mies aikoisi olla intissä sen minimi puoli vuotta. Toivottavasti ei olisi liian hyvä siellä, niin sitä ei valittaisi niihin jatkokoulutuksiin kun sittenhän se joutuisi jäämään koko vuodeksi... Jos ja kun nyt näyttää siltä, että meillä jo olisi se pikkuinen sitten kun se menee armeijaan, niin mies sanoi tuossa itsekin ettei se kyllä kestäisi olla paljon poissa lapsensa luota. Sivarivaihtoehtoa olen kyllä koittanut myös vihjailla sille (tosin myös omista ideologioista johtuen) mutta kai sillä on sellainen sisäinen pakko kokea armeija-aika.

Wishfulin yleisiin kysymyksiin sellaista, että juu, me asutaan miehen kanssa kahdestaan ja ei, ei olla kihloissa. Ainakaan vielä :) pari vuotta sitten tavattiin, joista reilu vuosi yhdessä. Vanhemmista sen verran, että ei olla kerrottu vielä kenellekään yrittämisestä, kerrotaan mielummin sitten jos tulee jotain uutisia :) sisaruksia mulla ei ole niin sitä ei nyt ainakaan tarvitse miettiä, miehen sisarukset taas ovat sen verran nuoria että tuskin se heitä paljon hetkauttaisi.

Omanapaa vähän:
      Viikonloppu on ollut tapahtumarikas, pe-iltana esiintyminen yökerhossa kahden räppärin biisissä. Hyvin meni vaikka yleisö oli nihkeänlainen. La-iltana pidettiin tuparit lähimmille kavereille (muutettiin noin 3 viikkoa sitten), nekin meni hyvin vaikka mua alkoi hirveästi väsyttää tosi aikaisin. Olin varmaan tylsä emäntä :) muutenkin ihan tyhmää, join varmaan kaksi kulausta punaviiniä silloin illalla ja tänä aamuna kauhea päänsärky ja lievä pahoinvointi. Siis en juonut edes puolta lasillista! Toivottavasti siellä masussa ei nyt vielä tässä kierrossa olisi ketään jolle olisin tehnyt pahaa :/
      Tänään pidettiin miehen kaikille isovanhemmille pikkutuparit, kunnialla läpi. Toivotaan että mummit oikeasti tykkäsivät mun ruuista etteivät vaan kehuneet kiltteyttään sämpylöitä ja muuta :)

Taas väsyttää. Muuten, onko kenenkään muun mies tosi utelias lukemaan näitä teidän kirjoituksia? Täällä on joka kerta yksi kiinnostunut silmäpari kuikuilemassa mitä siinä ruudulla oikein lukee. "Mitä sä kirjoitat sinne musta? Mitä ne muut siitä sanoo?" Kellään samanlainen meininki?

• -minttu-

Hei tytöt odottelin et joku ois linkittäny tonne vanhaan keskusteluun tän uuden:D No onneks tajusin kattoo sit ne kaikki keskustelut tosta listasta:p Munkin piti kirjtotaa vaikka kenelle ja vaikka mitä! Unohin kaiken:( Mut siis ku sanoin päivällä siitä menkkajuilinnasta, nii se kesti sen hetken et kerkesin kirjottaa sen tänne ja sit se loppu! Menkkojen aikaan mua vihloo niin maan perkel***sti ja pitkään ja useita kertoja. Toivotaan nyt parasta! Ja kiitos kaikille kun toivotte nii paljon mun puolesta sitä plussaa tänne

• mimamau

Nyt peukut pystyyn ja plussatuulia mintulle! Ja baby19, tervetuloa mukaan! (hyvähän mun on sanoa kun olen itsekin ihan uusi :D)

Heh, toi yökerhossa esiintyminen kuulostaa pahemmalta kuin onkaan :D ne räppärit oli siis pyytänyt mua laulamaan niiden levylle kahdessa biisissä ja kun niillä oli keikka klubilla niin ne pyys mut mukaan :)

Siis kuulemma ne menee noin, että puoli vuotta ollaan siellä armeijassa, mut sitten jos sut valitaan jatkokoulutuksiin niin on velvollisuus mennä ja sitten joutuu jäämään vielä puoleksi vuodeksi. Näin kävi mm. serkulle ja kaverille, ei auttanut itku markkinoilla :( tosin nämä käyneet Dragsvikin ruotsinkielisen armeijan, oliskohan siellä jotain omaa systeemiä?

Voi hitsi kun tekis jo mieli olla raskaana. Mä haluaisin niin vauvan tuonne masuun! Ja nimenomaan mun miehen vauvan, siitä tulee varmaan maailman paras isi. En jaksaisi odottaa seuraavaa ovista..

• WishfulRider

mimmmim:Oottepas olleet pitkään yhdessä! söpöä! :) hyvät näyttäisi suunnitelmat olevan tulevaisuuden kannalta! :) Mihin päin olisitte siis muuttamassa jos kotipaikkakunnalle takaisin muutatte? Tuosta mun lapsettomuudesta, ilmeisesti ihan normaalisti ovuloin, koska ovulaation tärppään kuitenkin.. Mutta täytyisi niihen ekoihin testeihin mennä niin tietäisi enemmän. :) Ja kiitos kun kannustat. Onhan meillä pitkä aika jo takana, mutta haluan olla mielummin varma ettei luomusti tule. Nuo hoidot tulvat kuitenkin maksamaan paljon, ja rehellisesti sanottuna, kyllä muo myöhemmin vituttaisi jos saisinkin lapsen luomusti, eli koitan nyt kelailla elämän positiivisia ajatuksia ennen kun alan hätäilemään.. :) Niin kyllä se lapsikin sieltä sitten tulee. :) Ja erittäin hyvää työpäivää! mihis oot nyt menossa?! meitä niin paljon jo täällä ja mulla kanan muisti, niin kyselen näitä samoja kysymyksiä varmaan ^^

mimamau: Varmasti tavallaan ihana kun ei ole sisaruksia, sillä meinaten että kyllä on sitten niin mamman silmäteränä sun pikkuset! ^^ Vaikka olisi varmasti muutenkin.

• WishfulRider

Päivitetty. Tätä voi siis ihan jokainen päivittää. Eli kopioitte, vaihdatte kaikkien kiertopäivät ja kirjoitatte päivitetty. Sitten ihan hyvä välillä ottaa tekstiin mukaan, jos tuntuu että on mennyt vähän turhan kaukaa haettavaksi. :)

Tuossa muuten unohtui sanoa, että tää on ihan mielettömän ihana palsta, pelkästään uskoakseni sen takia, että me ei jutella koko aikaa asiasta! jutellaan silleen sivuasioina raskautumisesta, mutta puhellaan kaikkea muutakin, itse en ainakaan pysty ajattelemaan koko aikaa asiaa. ^^

Plussatuulia kaikille vielä! Muistakaa, tästä kierrosta kaikilla tärppää. ;)

wishfulrider: kp21/30 yk25
      -minttu- kp30-33/34 yk2
      mimmmim:: kp 95-100 yk1
      vielä kerran äidiksi? kp 29/30-31 yk1
      sirena--: kp 13/ 35 yk 2
      mimamau: kp 21/30 yk 0
      babyfever: kp 59/? yk 1.
      baby19: Kp 10/28 yk0

• -minttu-

mimamau, kysyin isännältä ja se sanoi et aina voi toivoo et sais olla vaan sen puoli vuotta intissä, mut se on toinen juttu kuunnellaanko sitä toivetta. Teille tietty jos pikkunen on jo talossa intin aikaan niin toivetta ehkä todennäköisemmin kuunnellaan:) Ja oot varmaa tosi hyvä laulaa jos oot ollu mukana niiden levylläkin!=)

WishfulRider, aika hassuu et sun miestä kiinnostaa nää meidän jutut niin et jaksaa lukee kans!:D Terveisiä sinne vaan:D Ootko muuten käyny ihan gynellä sillee et tiiät kaiken olevan rakenteellisesti ok ja näin? Mitkä on ekat tutkimukset jonne meette sit jos meette? Koitan täs samal kattoo big brotherii, saakohan mun kysymyksistä mitää selvää:D Mut yritän sanoo et tarviiko miten laajat tutkimukset sen selvittämiseen, et onko luomusti raskautumisen mahdollisuudet aivan nolla prosenttii? Mä niin kovasti toivon et teillä nappais, noi sun "oireetkin" kuulostaa aikas hyvältä;)

Ja kiitos kun päivitit ton, täytyy jatkossa koittaa itekin päivittää nii et laittaa kaikille päivän lisää tohon:) Vähän arvattiin se nega, uskon siihen että se näkyy vasta kun menkkojen ois pitäny alkaa. Eli toivoa vielä on. Ei siis sen enempää juteltu siitä, sanoin miehellekin et testaan uudestaan loppuviikosta. Jotenki mulle tulee nykyään päivittäin iltaa kohti semmonen hölmö olo. En oikein osaa kuvailla. Vähä niinku pyörrytys, mut ei ihan kuitenkaa. Maha saattaa olla kipee kans. Uusia oireita ei sillee oo tullu. No mene ja tiedä.

Ja oon samaa mieltä tästä, että tää palsta on kyl mahtava. Kun hyvän kaverin kaa juttelis kun tänne kirjottelee:) Ja mukavaa et vielä tulee lisää porukkaa!:) Mä piristän arkea tiistaina lähtemällä Helsinkiin shoppailee kaverin kaa. Oon viimeks käyny joskus vuosi sitten! Täältä Tampereelta kun on niin kauheen pitkä matka tonne pääkaupunkiseudulle:DDD

• Jeejeejee WishfulRider, pidän niiiin peukkuja et täti ei tuu ja plussaa iskee tikkuun!! Onko jo raskaustestit kaapissa odottamassa? ;) mut jos nyt kävis niin tyhmästi et täti tulis, ni samaa mieltä mimmmin kanssa, et suosittelen kyl testejä! Kaverikii joutui käymään jo jonkun asteisissa hedelmöityshoidoissa, ja nyt on sit vk 23 raskaana ja aina on puhunut et kyllä oli aina vauvan arvoista!!! Ja joo, kopsasin vaan tän saman nimen tähän, ku sit kaikki ainakini tunnistaa keskustelun :D Ja miulle saa aina vuodattaa, sitä vartenhan tääl ollaa :) En oikee tiiä oonko rentoutuneempi nyt vai aikaisemmin ku en tiiä ressasinko aikasemminkaan :D ehkä en nyt enää niin paljoo jännitä onko täti tullu WCssä, ku tiedän et nyt menee viel se 10 päivää, et tulee; eli siis sun ja mimmmin kyselyihin Primoluteista, et joo kyllä syön nyt sen 10pv ja pidän sit tauon, mut et jos ei tärppää, ni sit alkuu tää 3 kk resepti ja jos ei edes menkkoja tuu, ni sen jälkee lääkärii kattoo mikä ongelma!! :D Meijän koira on novascotiannoutaja rodultaan! Ja sienestämässä oon käyny aina välil äiskän kanssa, ni muutamia sieniä sillee tunnistan, mut eilenkii äiskä oli mukana varmistamassa että löytyy kaikki oikee sienet ja muutenkii se löytää niitä niin paljon paremmin ku mie :D mut mie rakastan sieniä, ni sen takia käy keräilees, ku sinäpäs sen sanoit; ilmasta ruokaa metsästä! Nyt kerättiin suppilovahveroita jota voi syödä pannulla paiston jälkeen sellasenaan tai tehdä, keittoja tai piirakoita, tosi hyviä! Sit lampaankääpiä, jossa sama käyttötapa ja vielä kangassieniä, jotka pitää ryöppää (kiehauttaa kuumassa vedessä) josta saa suolasieniä, josta voi tehdä vaik sienisalaattia :P
      mimamau: vähäks siistii et ihan pyydettiin laulamaan :O taidat olla ihan hyvä siinä siis!? ;)
      mimmmin: sama kihla-vihjailu meilläkin menossa :D jos ne joskus sitten kosasis meitä, toivotaan ;) hauskaa harjoittelun alkua, millaseen paikkaan oot menossa?
      -minttu- mahtavaa kun kipu loppui!!!!!!!!!!!! Nyt niiiiin toivotaan plussaa; sormet ja varpaat pystyssä!!! ;P

WishfulRider: vielä kun puhuit et lähipiirissä muut raskautuu vaa, ni itekkii jänskään nyt ku luulen/epäilen et yks kaveripariskunta saattais yrittää, ni aattelen vaa (kamalaa :D) et toivottavasti myö tullaa ensin raskaaks :D tai et jos ne tulis vaik heti ja meil menis kuukausia, ni ei ois yhtää kivaa :( mut tietenkin toivon kaikille onnea yritykseen ;D Ollaan oltu miehen kans yli 2vuotta yhdessä ja yli vuos asuttu yhdessä..meidän suhde on ollu niin vuoristorataa ekst 1,5 vuotta, mut nyt tuntuu et todellakin tunnetaan toisemme ja pahimmat riidat riidelty ja nyt on pitkään mennyt jo tosi hyvin! Tai niin hyvin et päätettiin lasta yrittää..päätettiin tosiaan vasta lopullisesti nyt kesälomamatkalla Tallinassa, et nyt aletaan tosissaan yrittää

• WishfulRider

-minttu-: Nii, tiedä siitä sitten et kiinnostaaks oikeesti, vai lukeeko vaan mun mieliksi.. :p Ja juu, olen käynyt gynellä, kaikki siltä puolin ok. Ja siis meidän pitää ensin toimittaa kaikki erinlaiset verikokeet mistä otetaansit mm. kilpirauhas arvot.. Ja miehellä vaan spermanäyte..Sitten sen jälkeen meidät laitetaan jonoon ja ekassa tutkimuksessa sitten tähystetään mun kohtu, katotaan sellasella kameralla et kaiki on ok.. ja sit avataan munajohtimet. jos ne on tukossa. Ja sit keskustellaan mitä hoitoja olis tulevaisuudessa... :)
      mäkin katon bb;tä! ja onneks toi oscar häädettiin!! ärsyttävä ihminen!!

• WishfulRider

babyfever: Täällä toivotaan kyllä nyt ihan samaa jo! Yks raskaustesti on lojunut siellä kaapissa jo ties kauan! eli nyt taitais olla sen paikka iskee se plussa siihen! Jooh, mä täällä viel keräilen itseäni niihin testeihin menemisen kanssa. kun vois tästä plussata hyvin mielellään!! :P Ja sun tätis nyt sais tulla tosiaan kyläilemään. niin saatais kaikki samaan aikaan plussat!! :p Teijän koira on ihanana rotunen!

• vielä kerran äidiksi

heippa voi kumpa mä uskaltaisin tehdä sen testin vielä en kuitenkaan uskalla tehdä kp . 30/30-31 tulee maantaina (huomaa kellon aika milloin oon kirjoitannu tämän ) mulla ei ole tädin
      oireita mutta ei myöskään oireita tämmöisiä mietteitä .
      Plussa tuulia kaikkille.:) ja mukavaa viikkoa:)

• WishfulRider

vielä kerran äidiksi?: Toivotaan että sieltä nyt plussa tulisi! :) Älä vielä testaa, odota mielummin, jos eivät ilmottaudu, niin testaa sitten vasta. :) ;ylläpä veikkaan että sulla plussannut olisi.. :) Ja sinne myös hyvää alkanutta viikkoa! :)

Täällä ei tuu uni millään, varmaan johtuu päikkäreistä mitkä tuli otettua.. Noh nyt pyörii sit taas kaikki mielessä.. :) tulispa se plussa nyt tännekkin vihdoin.. :)

• vielä kerran äidiksi

wishulrider toivon että sulla tietysti muilla myös tulis plussa pian mielummin tässä kierrossa itse pelkään tehdä vielä testiä :)

• baby19

Molemmat ollaan miehen kanssa työssäkäyviä :) Tosin itse en vakituisessa duunissa mut mies kyllä.. Ovulaskurin mukaan nyt olis sit hedelmällisintä aikaa :) Plöö ehtii ihan masentuu ku lukee näit palstoja kauan ihmiset on joutunu yrittää parhaimmillaa pienokaista..

• vauvelintuoksua

Hui apua mä oon iha jäljessä kaikesta, uus keskusteluki tehty :D Yritin selailla noita viestejä mahdollisimman paljon että pääsis kärryille. Tosiaan meilläki intti käyty ONNEKSI :)) Ja ei tänne mitään uutta, normi arkee ja menkkoja ei vaan kuulu :D tällä hetkellä siis kierto ois jotain 85/45 .. Naurettavaa :) ja yritystä ei kyllä ole hirveesti takana, että parisen kuukautta suunilleen... Tein taas testin viimeviikolla, ihan huvikseni vaikka tiesin jo että se on nega. Mulla ei oo oikeen edes ollut noita "oireita" enään mitä oli tossa muutamia viikkoja sitten. Ainoana on se että mies huomautti eilen että mun tissit ois kasvanu! :D Jonka oon kyllä itekki huomannu.. niin ja välillä nää taas on todella arat, ei siis mitenkään kosketusarat vaan silleen särkee vähän (liekö johtuu kasvamisesta ? ) hehheh.

• -minttu-

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGHHHH!!!!!! Mulla on teille SURU-UUTINEN! Täti punainen kurvasi viime yönä tähän taloon:(((((((((((((((((((((((((((((

Nyt vituttaa. En etukäteen aatellu et tää harmittais näin paljon. Mistä ne mun oireet tuli? Mulla on joku tappava tauti kun en näköjään raskaana oo:( Miten voidaan mitään lasta yrittää kun mulla ei riitä kärsivällisyys ja pettymys on NÄIN suuri kun takana VASTA 2 YRITYSKERTAA. Huoh. No, ehkä niihin pettymyksiin tottuu jos aikaa tässä nyt kuluu enemmänkin. Ehkä tilaan sitä macaa nyt. YKSI positiivinen asia tässä on. Kierto jäi 4 päivää lyhyemmäksi kun viimeks. Sehän tietysti voi taas ens kerralla olla jotai ihan muuta..

Oon muuten miettiny jo pitkään, en siis vain nyt näiden menkkojen jälkeen, että sit kun se nappaa, nii mistä syystä juuri silloin? Jos saa oviksen tikutettua tai muuten bongattua, ja pupuilut on kohdillaan, niin miks se ei nappaa joka kerta? Mikä on se juttu, joka saa sen munasolun kiinittymään, oli yrityskertoja takana sitten yksi, kaksi, tai kymmenen? Olis vaan hauska tietää... No päivitänpä listan sitten itseni ja muiden kohdalta.

wishfulrider: kp22/30 yk25
      -minttu- kp1-30/34 yk3
      mimmmim:: kp 96-100 yk1
      vielä kerran äidiksi? kp 30/30-31 yk1
      sirena--: kp 14/ 35 yk 2
      mimamau: kp 22/30 yk 0
      babyfever: kp 60/? yk 1.
      baby19: Kp 11/28 yk0
      vauvelintuoksua: kp85/45 yk2?

babyfever, sanoit tosta et toivot salaa et te onnistutte ennen kaveripariskuntaa raskautumisessa. Vaikka se ei kiva ajatus ookkaan, niin mulla on sama. Yks kaveri yrittää vauvaa vähän tjot meiningillä ja aattelen koko ajan että kumpa meillä nappais eka. Kauheita ajatuksia! :p

vauvelintuoksua, menikö noi sun päivät nyt oikein kun lisäsin sut listaan?:)

WishfulRider, me käytiin keväällä pankissa kysymässä et voidaanko saada lainaa, kun ajateltii ostaa omaa rivarii jo nyt. Mulla siis vakityö, mutta aika pienet tulot. Mies opiskelee. Sanoivat pankissa että he ei näe syytä miks ei voitas hakee lainaa, etenkin kun mies käy todennäkösesti silloin tällöin viikonloppuja töissä:) Eli jos sun mies on töissä(?) niin voitte varmaan saada lainaa. Se vaan ei ole mikään valtava jos toisella ei oo tuloja.

baby19, peitot heilumaan sitten vaan jos laskurit niin näyttää! Tsemppiä yritykseen;)

vielä kerran äidiksi? sanon kans et odottele pari kolme päivää ja testaa sitten. Toivotaan että sinne se plussa tulee:)

• -minttu-

Oho, miten tää voi tunnistaa kirosanat?!?! Jos mua v*tuttaa ni miks en saa sanoo sitä vaan se siivotaan pois:DDDD Toivottavasti teillä muilla nyt on parempi tuuri, en haluu masentaa muita mun tekstillä:p

• mimamau

WishfulRider: Mun äiti tulee varmaan olemaan ihan supermummi, mä ounastelen että siitä tulee niin innokas lapsenvahti että pääsenköhän itse hoitamaan omia pienokaisiani ollenkaan sitten...ja mun isäkin sanoi, että sitten kun mä saan lapsia niin sitten vaari (hän) laittaa niille keinun mökille. :) ja joo, mä huomasin kanssa aiemmin että mennään ihan samoilla päivillä! :D se teksti vaan tais olla just se joka hävisi kun yritin sitä kirjottaa..

-minttu-: just noin mäkin olin ymmärtänyt noi armeijajutut. Toivottavasti homma toimii sitten kun tulee meidän perheen aika osallistua inttirumbaan. Varmaan tulee vähän enemmän selvyyttä asiaan kun mies menee kutsuntoihin ensi kuussa.

Musajuttuja olen tehnyt jo jonkin aikaa, olin ennen mukana sellaisessa nuorten showryhmässä jonka kautta tuli sitten suhteita tuottajiin, säveltäjiin ja artisteihin. Sitä kautta sitten tulee aina välillä jotain pyyntöjä laulaa demoja tai taustoja :) ihan kiva harrastus!

baby19, älä nyt masennu! Ties vaikka sulla tärppäis nyt ekasta! (taas kerran, mähän olen paraskin puhumaan kun me ei miehen kanssa olla vielä tosissaan yritetty kertaakaan..)

Vielä kerran äidiksi: toivottavasti sulle nyt tulisi plussaa :) varmaan jos ei täti tuu lähipäivinä niin kannattaa testata.

Ihan sekasin menee tässä kun en muista kenelle pitää toivoa tätejä ja kenelle ei :D

Meilläkään ei kauheasti hankintoja ole nyt tulossa. Asutaan vuokralla, autoa ei kauheasti tarvita niin sitäkään ei ole. Asuntolainaa ei vissiin vielä edes saataisi nuoresta iästä johtuen, mutta aina välillä kun kuljetaan naapurin hulppean omakotipalatsin ohi niin sanotaan toisillemme että parin vuoden päästä ostetaan toi :D

Muuten, tuolla sivun ylälaidassa lukee "Tältä sivulta on siivottu kirosanoja" ja sitten on painike "Poista kirosanafiltteri käytöstä"...niin saisi minttukin päästellä ärräpäitä rauhassa.

• WishfulRider

Vielä kerran äidiksi?: Kiitos kiitos. :) Toitaanhan sitä itsekkin että se plussa tulisi sieltä. :) Ei sulla tänään mitään uutta ole siellä tapahtunut? :)

baby19:Nonni, hienoa. :) Sitten vaan pupuilemaan! ja peukut pystyssä että sinnekkin tärppäisi.. :) Ja ei niitä kannata lukea, jos masentuu. :) Kuitenkin kannattaa muistaa että suurimmalla osalla, kenelle raskaus ei tärppää, on jotain vikaa. Eli kyllä se lapsi aina jollakin keinolla tulee.. :) Ja puhuttiin täällä adoptiostakin. :) Eli jos ei luomusti tai hoidoilla tulisi. Niin voisitko itse kuvitella että adoptoisit? :)

vauvelintuoksia: Joo, täällä aika moni tippuu kärrystä pois, näköjään kaikki alkanut ja koittanut alkaa käydä kerran päivässä, ellei kaksi, ja tätä tekstiä tulee ihan mieletön määrä!! :P Ootko jo sinne lääkäriin soittanut? Et mitään lääkitystä jo saisi? Luulisi sunkin saavan.. Nuo oireet saattaa olla juuri oman pään keksimiä, veikkaampa että sullakin annetaan tuo 10 päivän kuuri. :) Toivotaan nyt että ne sieltä kuitenkin omin avuin jo tulisi.. Tissien kasvu vois viitata niiin menkkoihin!! ;) eli pitetään peukkujaa!!! :PP

-minttu-: Hyvä juttu tuo kyllä on! tuli aikaisemmin mitä piti, eli nyt noiden jälkeen kunnolla uusi kierto ja siitä sitten kerkeet kurvata mukaan enemmän kun hyvin tänne plussien joukkoon sittten! :P Ja jos yhtään lohduttaa, niin nyt taidat ymmärtää miksi olen niin positiivinen. mutta negatiivinen siitä ette saa plussaa.. Juuripa tuon takia.. Sitä tippuu niin sairaan korkealta, ja se olo on kymmenen kertaa kauheampi kuin ikinä ennen olis voinu kuvitella olevansa. Ja mieti kuin pieni juttu toi on! sulla vaan alko menkat!! ja nyt se tuntuu maata järisyttävältä. :) Keräät itsesi siitä pettymyksestä ja huonoista ajatuksista, viet tädin kunnolla nurkista pois ja tärppäät tästä kierrosta!! :) Ja tuo kärsivällisyys kasvaa. :) Sun pitää vaan lakata toivomasta jokasella varpaalla ja sormella sitä lasta sinne. :) Seuraavaks meinaan voi käydä niin et menkat jättää tulematta! Ja raskaushan on monen asian summa. :) Vaikka kaikilla naisilla onkin perus raskautumis arvot, eli millä raskautuu, ja että kaikki sujuu hyvin. Niin ei se silti tarkoita että jokaisen munasolu olisi joka kerta täydellinen. :) Eli sieltä löytynyt varmasti tästä kierrosta ehkä huono munasolu, tai sitten ei vain ole kohtuun tarttunut oikein.. :) Positiivinen tyttö olet! kyllä sä tämän pettymyksen yli pääset! :) Tsemppiä kovasti nyt sinne! :)
      Tuosta lainasta vielä. Kiva kun saitte lainaa. :) Voitaisiin itsekkin hakea. Mä tosiaan hulluna haluamassa sitä taloa, kun mä niin rakastan remontoimista, maalaamista ja kaikkea puuhailua!! :P

mimamau: Ihanaa että ovat vanhemmat sitten todella iloisia ja mukana jutussa! :) Ja kyllä sä saat varmasti hoitaa lapsiasi vielä pitkän ajan! Hienoa jos siis löytyy tollainen paikka, mihin viedä vaikka yöksi, että saa viettää miehen kanssa vähän speciaali aikaa ;) Plussataan nytten sitten yhdessä! kun mennään samoissa!! :p tosin mä meinasin et en plussaa tässäkierrossa, niin plussaa sä munkin puolesta, mä tuun perässä! :P
      Ja hienoa hommaa varmasti tuo musa-alan hommat. :) Itsekkin tekisin ellen olisi niin lavakammoinen.. :) Mä taidan siis tyytyä siihen kotona skittan soittamiseen ja laulamiseen ^^ ehkä siitä on sitten tulavalle lapselle söpösti hyötyä. ^^

Oivoi.. :) Täällä ei tullu tää aamuna mentyä kouluun. siis aivan sairas väsymys jälleen, en siis nyt veikkaa tätä oireeksi. Kissa kiimassa ja huusi aivan koko yön.. ja en sitte päässy aamulla sängystä vaan ylös, mutta hyvä niin. olis ollu erittäin turha päiväkin takana. :p Eikai. Mut miettisin tässä, et miks ihmiskeho ei voi toimia silleen, et koko ajan sais yrittää, ja sit tulis menkat aina jos joku olis ottanu kiinni muttei jääny kiinni. Sit menkkojen jälkeen taas sais pupuilla niin sairaasti.. ( tosin mietitty ollaan tätä aikasemminkin ja tää kaikki johtaa siihen et mailmassa olis aika sikana lapsia..) Sama kun mies jotain höpötteli et miksei naisella vois olla alamahassa vaan sellasta nappulaa mist vois painaa et tulis raskaaksi.. :D no mulla tuli sit heti mielee joku tyyppi kaupungilla joka juoksee painamassa naisten nappuloita alas niin et kaikki pamahtaa paksuiksi :DDD
      Joo, et sillälailla. Mulla taas vähän huonosti nukuttu yö takana, ja sen kyllä huomaa.. :D Tosiaan, jotenkin herkillä huomaan myös olevani, eli onhan ne menkat sieltä sit aivan varmasti tulossa.. Mies lähti aamulla sitten kouluun, ja oli lähettäny mulle linkin. Siihen linkin viereen oli kirjottanu. ''näin käy meille kuitenkin'' :)

• -minttu-

WishfulRider, ei me siis otettu lainaa kun päätettiin ettei viel osteta omaa, mut oltas sellanen saatu jos oltas päädytty oman ostoon:) Kiitos tsemppaamisesta! Kaikista ärsyttävintä tässä on se, että taas joutuu odottamaan. Oviksen odottelu on vielä turhauttavampaa kun testipäivän oottelu. Nyt taas kaks viikkoo menee ihan pelkkää odotteluun. No ei se mitää. Täytyy pyytää lisää vuoroja töistä ja keskittyy siihen ja unohtaa tää ni ehkä se sit nappaa:p Ja huh huh mikä linkki! Nii ne toiset vaa pamahtaa paksuks ite ees huomaamatta asiaa. Tosi reiluu:) Ja jätä tänään ne päikkärit välistä niin saat yöllä nukuttuu!:D

• -minttu-

Nii ja piti viel sanoo et tilasin äsken sitä maca-jauhetta. Toivottavasti se tulee nyt nopeesti:) Joko WishfulRider oot syöny sitä?

• WishfulRider

-minttu-:aa, okei, meni sit väärin ymmärretyks. :P Mun mielestä testipäivän odottelu on kauheempaa! SE ON NIIIN MASENTAVAA. kun ovista kun odottelee sä tiiät et sulla on mahis, mut sit ku oottelet et tuleeks täti, niin sehän on yhtä piinaa.. :( ja nyt kun myöhemmin kattelin tota linkkiä, ni voin vaan sanoo et aika läppä! koska en ymmärrä tota, et sä et muka huomaa et sulla on menkat jääny välistä? tissit kasvanu ihan hervottomasti? maha kasvanu, ruokahalu lisääntyny, ja se et ei oo hakeutunu noiden kipujen takii lääkäriin.. Kyllä on taas niin naurettavaa :D noh, toiset tosiaan tuntuu noita lapsia saavan. voisi mullekkin lahjoittaa.. :) Ja koita olola miettimättä. :) Kyllähän tota tulee vielä tapahtumaan myöhemminkin, vaikka kun ekan lapsen oot saanut. :) Ei lapsien tekoa oo helpoksi tehty! :)

• WishfulRider

En oo, kun juttelin äiskän kanssa, et se varmaan nyt hakee sen samalla kun tulee tänne turkuun päin. kun se asuu espoossa ja siel on joku paikka mistä voi hakea. eli mää tääl nyt varton josko se tulis tännekkin käymään :P
      Toivotaan että ihme jauhe toisi plussan! ;)

• -minttu-

Aa okei, tossa lukikin mistä tilasin et voi tilata postilla tai hakee espoosta ite liikkeestä eli varmaa sama kauppa kyseessä:) Ja oot kyl oikeessa et on se testipäivän odottelukin turhauttavaa. Jotenki tuntuu et kun nyt ei voi tehä MITÄÄN kun on menkat, ei voi pupuilla, on sotkusta ja muutenkin inhottavaa:D Ja nää kivut! Saa vetää kaksin käsin buranaa kun maha on niin kipee.. No mut eiköhän tää tästä parin päivän sisään helpota:) Illaks töihin taas, saa muuta ajateltavaa.

• WishfulRider

-minttu-: Joo miettinyt aina menkkojen aikoina ihan samaa! Ne on kaikin puolin todella turhat! ja mistä kaikest me naiset kärsitäänkään, ja sitä ei miehet osaa ajatellakkaan! Hyvä et pääset töihin niin saat tekemistä! Mä istun tän päivän varmaan kotona, sen verran menkkamainen olo jotenkin. ( vaikka niihin on vielä tosi pitkä aika) Ja tää kipeys ei oikeen oo vielkää kokonaan lähteny.. :)

Mitä ihmiset on ajatellu siitä, että jääkö äitiysloman jälkeen lapsen kanssa kotiin vai palaako työelämään? :) Entäs Onko ajatellu tehdä lapset pienillä ikäeroilla vai vähän suuremmilla? :)

• ssandy-

Hei, saanko liittyä keskusteluun? :)
      Itse kuulun vielä vähän kuumeilijoihin, varovaisesti ehkä kohta yrittäjiin.
      Olen 19-vuotias, asutaan miehen kanssa (26v) tällä hetkellä sopivan kokoisessa kaksiossa vuokralla. Kovasti haaveillaan omasta talosta kun opintoni päättyvät, ja olen vihdoin saanut puhuttua tästä vauvakuumeestakin.

Mies ollut aluksi melko nihkeä mutta nyt sitten osoittanut pikkuhiljaa lämpeämistä ajatukselle että saisi ehkä vauva tulla. Ajankohta ei vielä tarkalleen tiedossa, mutta kun olen lukenut palstaanne pitkään niin tein miehen luvalla sitten paniikkiratkaisun ja jätin pillerit pois! Pelko siitä että kestääkin pitkään palautua pillereistä :( Eli siihen asti vielä käytetään kondomia kunnes tulee mieheltä ehdoton kyllä.

Halusin nyt esittäytyä kun olen lukenut juttujanne niin pitkään ja toivon että saisin vauvakuumeahdistusta vähän tänne joskus tulla purkamaan. :)

Onnea kaikille yritykseen!:)

• WishfulRider

ssandy- Tervetuloa! Kerroppa vielä kiertopäiväsi nin lisätään sinutkin listalle! lOISTAVAA KUN PORUKKA SUURENEE! :)) Oletkos opiskelija vai töissäkäyvä? :) Teillä onkin melkoinen ikäero. :) Mutta hyvä että mieskin alkanut lämpeämään asialle. :) Oletteko kauan olleet yhdessä? :) Hienoa että olette saaneet jätettyä ehkäisyn pois! siinä tosiaan voi kestää kauan joillakin ennen kuin kierto palautuu, voi myös tapahtua melkop nopeasti! ;) eli toivotaan plussatuulia kun sinäkin hyppäät mukaan! :) Ootkos lukenut tuosta maca-jauheesta? mitäs oot mieltä siitä? :) Meinaatko alkaa syömään jotain vitamiineja? Tai ootko jotenkin ajatellut ottaa keinoja käyttöön raskautumisen onnistumisessa? :) Ja mistäs päin olittekaan?

ps. mä oon tää joka roikkuu täällä tunnin välein vastaamassa kaikille ja sitä rataa.. :D

hei en nyt muista kenen kanssa tästä keskeytetystä yhdynnästä juttelin, mutta tää henkilö kuitenkin, niin kannattais mennä lukee toi toinen palsta missä ovat keskeyttäneet yhdynnät, siellä aika monella lapsia jo ;) eli kyllä sekin on ihan mahdollisuus raskautua silleen.. :P liekö sitten vaan näitä ihmisiä kun ei siihen usko ja sitten raskautuvat.. :P jotenkin silleen tää raskaushomma näyttäis toimivan ^^

• -minttu-

WishfulRiderin kysymyksiin sen verran, et mä haluisin olla kotona lapsen kaa niin pitkää ku mahollista. Mut rahan kannalta tuskin onnistuu. Haluisin myös lapset pienillä ikäeroilla. Mut ehkä täytyy äippäloman jälkeen käydä töissä et saa taas äitiyspäivärahat nostettua seuraavaa lasta varten:p

ssandy-, tervetuloa mukaan! Saako udella mitä alaa opiskelet?:) Niin ja mistäpäin Suomea ootte?

• ssandy-

Sehän unohtuikin, asutaan Mäntsälässä, Lahden ja Helsingin välillä. Opiskelen palveluvastaavaksi, mitä en koe omaksi alakseni muttakun en muutakaan ole vielä keksinyt niin opiskelut vien kyllä loppuun saakka.

Itse myöskin haluaisin olla pitkään lapsen/lapsien kanssa kotosalla. :) ja pienillä ikäeroilla.

• ssandy-

WishfulRider: Olen aivan toivoton näissä kiertopäivissä kun koko pienen ikäni olen pillereita popsinut enkä ole koskaan joutunu laskemaan, joten.. Viime torstaina pillerit lopetin ja pe alkoi tyhjennysvuoto? Toivottavasti tämä perusteella sitten osaat jotain päätellä. Kierron pituudesta ei ole mitään tietoa kun cerazettejen kanssa vuodot tuli ihan milloin sattui. :)

Olen toisenasteen opiskelija, tämän vuoden puolella valmistun jos ei talvimasis tule taas kovasti päälle. Yhdessä ollaan oltu noin puolitoista vuotta joista onnellisesti jo vuosi yhdessä asuttu. :) Vauvakuume oireillut jo sen vuoden. Miehellä onneksi hyväpalkkainen vakituinen työ että ei tarvitse turhia raha-asioista stressailla (stressaan silti:)

Ikäero on mietityttänyt itseäni paljon, mies ei myönnä muuten kauheesti sitä miettineensä muutakun että täytin 18 ennenkun virallisesti sitten alettiin seurustelemaan. Mutta toisaalta itse olen aivan täysin jo valmis unohtamaan rilluttelut ja perhettä alkaa perustamaan, ja kun mieskin on jo rauhoittunut niin molemmat sinänsä samassa tilanteessa. :)
      Vähän melkein hävettää kun tuntee tarvetta selitellä, kun ollaan onnellisia ja rakastetaan toisiamme paljon niin senhän pitäisi riittää. :)

Kannatan kyllä että kaikki vitamiinit käyttöön ja vauvankuvia seinille kun yritys alkaa!:D
      Maca-jauheesta en ole kuullut, multivitaa syön ihan muutenvain melkein jatkuvasti, ja ekstra D-vitamiinit kun on tuo kaamos vaikea.

Toivottavasti muistin nyt vastailla kaikkeen! Yritän pikkuhiljaa päästä myös sitten mukaan tähän yleiseen keskusteluun niin etten pelkästään täällä itsestäni höpöttele.:)

• WishfulRider

-minttu-: Kyllähän tuo kela aika hyvin tulee vastaan. Meinaten että itse ainakin aijon olla kotona. mies aloittanut sitten työt, ja palkka ei ole minimipäästä, niin luulisi sillä tulevan hyvin toimeen. :) Pienellä ikäerolla siis koitetaan mekin saada lapsia tulemaan.. Mikä tuskin onnistuu, mutta katsellaan :) Onkos fiilikset yhtään paremmat? :)

ssandy- Mitäs toi palveluvastaava tarkottaa? siis että mitä se tekee? Aika jännä ettei sulle kierto sitten tasaantunut. yleensä pillerit saavat tasaantumaan.. hmm noh en oikeen osaa sun kieropäiviä sanoa kun en tiedä sinun kierron pituutta. eli onko sulla jossain ylhäällä sun edellisiä kiertoja? lasket niiden kiertojen välistä päivät ja otat sitten siitä keskinmääräisen kierronpituutesi ja jos sulla perjantaina tuli tyhjennysvuoto ja kiertosi pituus on esim 32, niin kp on 4/32 ja yk eli yrityskerta 0.
      Eikä ikä ole kuin vain numeroita mikäli kaikki toimii. :) eli huoletta ole.
      kannattaa tuota maca jauhetta tilata. :) se sisältää lähes kaiken niin näyttäisi hyvin toimivan plussia tuiden! :) Ja eihän sun tarviikkaan selitellä! :) hienoa että kuulut poukkaan ja täällä meitä yhdistää kuitenkin että kaikki halutaan oma pieni nyytti. :)

• Olis yks ehdotus: mitäs jos käytäis täällä vaa noin 1 max. 2 kertaa päivässä kirjottamassa, kun tänäänkin tekstiä on tullut aivan JÄRKYTTÄVÄSTI (ei millää pahalla WishfulRider :D )!!! Kun jos tekstiä on niin maan prkleesti, ni ei pakosti kerkee aina jossaa hyväs välissä lukemaan saati sitten viel kirjottamaankaan, kun meilläkin ainakin miehen kans yhteinen kone ja hänkii haluis tässä jonkuu verran olla, ku esim. mulla nyt kovasti tenttejä tulossa, ni saattaa olla et muuten joudun vähän jättäytymään täältä, koska en millää kerkee tää päivttäin tuntia lukee/kirjottaa tekstiä.... :( eihän siin mitää jos olis vaa himassa, mut ku ei! :( mitä mieltä olisitte? vai mielestänne kaikki saa kirjottaa niin paljon ku vaa jaksaa :D

ssandy- tervetuloa!!! TOSI HYVÄ PÄÄTÖS, kun jätitte pillerit pois jo nyt!!! Voi kun itsekin olis keväällä tajunnut sen kun mies vielä mietti päätöstään... :/ ja ikäerolla ei oo mitään väliä jos hyvin vaa synkkaa!!! ;)

baby19: suosittelen myös ovulaatiotestien käyttöä, koska jos menkat siirtyy pillereiden lopettamisen jälkeen, niin sitten siirtyy myös ovulaatiokin...mut tietty sillä välin peitto heiluu... ;D

-minttu- voi ei täti, minkä teit :´( mut uutta matoa koukkuun!! ;) kerro sit maca -kokemukset kun saat tuotteen!!! :P

vielä kerran äidiksi? toivotaan nyt vaan kovasti plussaa..kylläpä jännittää sun puolesta!!!! :)

mimamau: kuulostaa kyl kivalle harrastukselle :P hienoa et oon päässy noin hyvään tilanteeseen, et sulle soitellaan!!! Ootko koskaa ajatellut mitään sooloilua? Idols maybe? ;)

WishfulRider: tietty toivotaan et plussaa tulis ennen testejä!!! Joo tolleri on mainio rotu, suosittelen sitä kyllä aktiiviseen perheeseen!!! Kunnon harrastuskoira jos sellanen kiinnostaa!! Oli siellä metsässä myös puolukoita, mut ei niin paljoo et olis jaksanu kerää..suoraa suuhun vaa popsittii!! :P Ja tosiaa meidän vaarin metsä on tuossa 10km päässä, ni siel on tutut sienimaastot ;) onko kellään sun tutulla metsää, tiedätkö? kannattaa muutenki porukoilta kysellä hyviä sienimaastoja, jos alkaa innostamaan!!! :) Ja me saadaan lainaa ku mies on vakitöissä, mä en saa paljon mitää lainaa, ku opiskelen.. :/ Ja söpö linkki, mut varmaa aika pien järkytys tuolle tytölle :S!!

• WishfulRider

babyfever: Ei näitä kaikkia tarvii lukea! :p mä en ainakaan pystyisi tuohon kerran päivässä käyntiin, just ton takia kun tota tekstiä tulee kaikilta sitten ihan hirveesti! en tosiaan jaksaisi lukea tuntia kaikkien juttuja. sit joutuu rullaamaan alas ja ylös, etenkin kun mulla sairaan huono lähimuisti! Lue vain osa teksteistä! :)
      Ei täällä oo mitään kavereiden metsiä, kaikki aika yleistä mettää. :) tiedä sitten löytyyks sieltä mitään. :pmut täytyy kattella! ja onnea tentteihin.. :)

• Enhän mie osaa olla lukematta :D :D ku aattelen et jotaa mielenkiintosta ja jännää jää näkemättä!! :/ no kai sit pitää vaa, jos välillä taukoa tänne tulee, ni lukee vaa muutamii edellisii juttuja, ku tosiaa aika työlästä lukeminen jos on parikii päivää poissa :D

• WishfulRider

babyfever: siis tuo on vaan mun mielipide, voihan nuo muut silleen tehdäkkin, mä kirjotan kännylällä tänne, niin en senkään takia viitsi kauheesti taukoja pitää. :) ja melko arkisina asiat pysyy. :) tuo mintun tädin vierailu oli pitkästä aikaa oikeen mullistava muutos täällä.. :D saatan nyt jonkun unohtaa.. :) mutta mä ainakin pidän täällä juttelemisesta, saa ikään kuin purkaa tukahdetut tunteet sisältä ja jakaa ne muiden kanssa. :) ja kivempi tutustua ihmisiin vähän ettei ihan ventovieraiden kanssa juttele.. Mites sun puoles siellä? mitään uutta? :)

• WFR: tottahan tuokin, kyllä ja tykkään kyl itsekin hirveesti kirjoitella tänne ja lukea juttuja, mut välillä vaa tulee uskon puute jos just sen pari päivää olla pois... :D käytkö vaa tääl keskustelus kirjottelees vai muuallakin? Tääl ei mitää ihmeellistä..lääkkeitä oon nyt popsinu 3 päivää, eli reilu viikon päästä odotellaan tätiä niin maan perkuleesti :D

• WishfulRider

En kirjottele muualla, just ton takia kun mulla on sairaan huono muisti, ensin muistin kaikkien kiertopäivätkin ulkoota ja ketä oottaa menkkoja ja silleen, nyt oon ihan pihalla kun porukka alkanut lisääntymään.. Pitäis kyl mennä hakee työssäoppimispaikka, niin ei roikkuis täällä koko aikaa, kun sais sit sen kautta varmaan töitäkin.. :) ps. yks kaveri lähti synnyttää!! mistä näitä vauvoja oikeen tulee :D Sulla alkaakin sitten jännät paikat. :) toivottavasti se täti sieltä tulisi, ja saisitte tekin vauvan! :)

Nyt naiset liikettä peliin ja plussia tuleen!! :)

huomenna teen sämpylöitä!! kiitos siis idean antaneelle ;)

• vauvelintuoksua

juu oikein meni ku joku kyseli kiertopäivistä:) plussais nyt joku täällä! toiveikkaana toisten puolesta:) Itsellä ei näytä etenevän yhtään mihinkään

• vielä kerran äidiksi

heippa tänne taitaa olla täti tulossa (: joten mieli on maassa vielä ei ole kyllä kunnolla alkaneet mutta eka oireet kyllä ikävä kyllä on (:
      jaksuja teille kaikille .

• -minttu-

WishfulRider, mun miehen veljen vaimo, heillä siis 4v tyttö, sanoi et äitiysloman jälkeen alkaa se öö onks se nyt vanhempainvapaa(?) ja siit saa rahaa 200e/kk. Saako kelalta sit asumislisää ja jotain muuta tukee vai? En oo ite viel perehtyny sen enempää. Ja juu kyllä jo tuntuu paremmalta. Ei oo maailmanloppu tää ettei se plussa nyt tullut. Kyllä se vielä tulee!:)

babyfever, totta tuo et tekstiä tulee aivan hirveesti! Mä kerkiin aina puoli päivää käydä tunnin välein, mut sit ku meen töihin jää taas mooooonta tuntia ettei ehi käymää ja kauhee urakka ku tulee takas. Älkää siis kukaan loukkaantuko jos unohdan kommentoida jollekin, kun tässä tosiaan menee niin sekasi näiden tekstien kaa:/ Ja juu kerron miltä maca näyttää, maistuu ja kuinka pelaa kun saan sen käsiini:D

vielä kerran äidiksi? toivottavasti oireet onkin jostain aivan muusta kun tädistä! Kerrohan sitten jos kuitenkin käy yhtä surkeesti kun mulla tänään, kun täti kurvasi kylään:(

• vielä kerranäidiksi

niin täyttyy katsoa totuutta silmiin tein tänään raskaustestin ja negaa(: näytti ja tädin oireita on tullu(: tässä illan aikana minttu kyllä sinä vielä saat sen oman pienen kun oot muori :)
      mulla ne mahikset on tosi pienet ku vain niin vähän on aikaa ku sain 4 kk lääkeet
      tietysti voisin mennä toisen lääkärin luo ja pyytää uusimista mutta kun tuo ikä tulee vastaan(: plussa tuulia kaikille :)

• WishfulRider

-minttu- Siis sittenhän tulee lapsilisää, ja tuota vanheimpan rahaa tulee kyllä enemmän. likemmin 400 euroa? siihen asti siis tietenkin kun lapsi on alle 3v. Sitten tulee asumislisää, ei siis enää opiskelijatukia, ja sitten ööö jotain nyt unohdan, mutta liki 800 euroa on kk, olisko jopa enemmän.. Laskin tuon joskus iät ja ajat sitten! :)

Vielä kerran äidiksi?: Noh, jos sieltä täti tulee, niin antaa tulla. kyllä teilläkin vielä mahdollisuuksia yrittää on. :) Ja tietenkin kannattaa vielä toiselle lääkärille siirtyä. :) ja hyvä muistaa että lapsia sulla jo ennestäänkin, eli kyllä sulla paljon kallista jo nyttenkin on. :)

vauvelintuoksua: Kiva nähdä suokin pitkästä aikaa! :) Jokos oot päässyt lääkärille? :)

Seuraavana taidankin minä olla testi jonossa, jos nyt mintulla ja vielä kerran äidiksi, alkaa kierrot uusiksi.. Hmm. no taitaapi alkaa täälläkin.. :) Päivittänen nyt huomisen listan, kun tässä vartti enää tätä päivää jäljellä.. :)

Mihis se sirena kadonnut? ei oo moneen päivään näkynyt?! Kovat pupuilut ja peiton heilutukset sinne nyt kuitenkin, jos vaikka olisit miehen saanutkin suostuteltua puuhiin! ;) Sä taidat olla sirena seuraavana taas kertomassa sitten josko olis plussailtu! muuten taitaa sitten mennä kaikilla enskierrosta sitten tärppi!

wishfulrider: kp23/30 yk25
      -minttu- kp2-30/34 yk3
      mimmmim:: kp 97-100 yk1
      vielä kerran äidiksi? kp 31/30-31 yk1
      sirena--: kp 15/ 35 yk 2
      mimamau: kp 23/30 yk 0
      babyfever: kp 61/? yk 1.
      baby19: Kp 12/28 yk0
      vauvelintuoksua: kp86/45 yk2?

• vauvelintuoksua

WishfulRider
      en ole lääkärillä käynyt, laitoin kyselyä sinne kannattaisko käydä ja hoitaja vastaili että varaa kiirettömään ajanvaraukseen aika, mutta se vois mennä jo aika kauas sillä mieskin varasi ja sai melken kuukauden päähän ajan :/ Verikokeissa käyty eilen (ei siis raskauden selvitystä varten) mutta kuitenkin. Ku epäilevät kilpirauhasessa jotan vikaa olevan... tätiä ei kuulu, viiiiieläkään:D ei mitään oireita, ei siis YHTÄÄN MITÄÄN!

• WishfulRider

vauvelintuoksua: kyllä sun nyt lääkäriin pitää päästä, se että menkkoja ei tule, ei ole kovin hyvä juttu, eikä tee keholle hyvää. että kannattaisi sinne nyt vaan soittaa uudelleen ja vaatia aikaa. niin että saisit ne lääkkeetkin. aina löytyy aikoja, varaa vaikka netistä sun jonkun terveyskeskuksen sivuilta itelles aika lääkäriin. meillä ainakin täällä toimii silleen.. :)

• mimamau

Oho, täällähän on tapahtunut ihan hirveesti :) en kerennyt käymään eilen illalla kun olin työperehdytyksessä...sain kassatädin paikan isosta sisustusliikkeestä, 10h viikossa teen opiskelujen ohella, määräaikainen pesti vuoden loppuun asti. Jee :)

babyfever1: kyllä mä sooloilenkin koko ajan, sävellän ja äänitän omaa musaa :) voisin laittaa tänne linkin mun Youtube-kanavaan jos vaan uskaltaisin! Aiemminkin on sanottu että "mees nyt sinne Idolsiin" mutta en usko että itsetunto kestäis, ja en tiiä muutenkaan onko formaattiohjelmat mua varten ;s oon mielummin tällä puolella ruutua.

ssandy-: tervetuloa! Mä kans toivoisin pieniä ikäeroja ja mahdollisuutta olla piitkään lasten kanssa kotona. Mies saa paiskia töitä ja elättää meidät :D hähhähää! No, ei vaiskaan. Jos saisin tuota mun toiminimeä vähän potkittua käyntiin niin siitä saattaisi saada vähän taskurahaa.

Sirenalla varmaan kohta ovis, niin ei sillä oo aikaa kirjotella tänne kun se pupuilee vaan joka välissä ;)

Voih, mun mies on ihana

• vielä kerran äidiksi

ajattelin tulla kertoon ei näy vielä tätiä ei jotain tuolla ala kerrassa kyllä tapahtuu mutta mitä niin siitä sitten en niin varma kyllä ole kun tädin olisi pitänny ko tulla onhan mulla kyllä joskus myöhästynny ja pahan päiväisesti. plussaa kaikille ja peiton heilutelua kaikkille.

• *kukka*

Hei!
      Pitkään oon lukenu teidän teksejä ja nyt viimenää ajattelin ittekkin kirjottaa. Mulla vauvakuumetta ollu varmaan jo viitisen vuotta, viimeisen puolen vuoden aikana kuumeillut miltei sekoamispisteeseen :D Pillerit lopetin elokuun puolessa välissä, menkkoja ei nyt kuulu vaikka normaalisti olisi alkanut viikko sitten :/ Raskaana en ole koska kumi ollut käytössä. Mies lupatui että toukokuussa jätetään kumi pois, pitkä on aika odottavan!

• Tervetuloa *kukka*!!! Kerrohan vähän itsestäs lisää!? ;) ehdotan et soitat lääkärille ja pyydät niitä menkkojen aloituspillereitä (esim. primolut) niinkuin minä, koska kun niille sanoo et lapsi on suunniteilla ni antaa ne lääkkeet ihan tosta vaan!! :) ainakin minun lääkäri :D tsemppii, toivotaan tätiä, tai pillereitä!! ;D

Ja mimamau: LINKKIÄ TÄNNE NYT!!! ;D

• mimmmin

Tervetuloa kaikille uusille..
      Onpas vaan niin kauheasti asiaa, että nyt en varmastikkaan ehi ihan kaikkiin vastaan, enkä tosiaan muistakkaa kaikkia. Hyvä on muisti ;)
      Täällä on siis harjoittelu alkanu ja siksi vähän kiirettä, babyfever: harjottelua teen siis ensiavussa, ihan hyvän kokosessa sairaalassa..
      Nii ja niistä äippälomista.. Haluaisin kans olla teitenki kotona ja saa niitä lapsia sitte ehkäpä tulla aika lähekkäin. Sitähän ei koskaan tiedä :)

Ja pakko kommentoida vielä siihen, että miten voi olla raskaana tietämättä siitä. Se voi oikeasti olla totta, kaikilla vatsa ei kasva eikä tule oireita. Toki aika harvinaista. Tuli telkkarista vasta joku amerikkalainen ohjelma, missä oli naisia eikä tienneet olevan raskaana. Teki testejä, kävi lääkärissä mutta mitään ei näkyny. Onhan tuo kyllä todella harvinaista. Yleensä suurin osa tapauksista on kyllä vähintääkin aavistellut raskautta, mutta ei ole pystynyt sitä hyväksymään.
      Vauvelintuoksua: Onpa kumma, että noin nihkeitä ovat. Mulle annettiin kiireaika. Ja babyfever sai lääkkeet puhelin määräyksellä. Soita sinne uudestaan ja sano, että haluat sinne nyt.
      Mutta tässä tämmönen pikapäivitys, nyt täytyy lähtä vähän touhuileen tuonne keittiön puolelle ja tulla paremmalla ajalla uudestaan..
      Hengessä siis kovasti mukana, vaikka niin paljon en ehdi käymään/kommentoimaan :D

• *kukka*

Eli siis ollaan molemmat 22-vuotiaita, reilu kolme vuotta yhdessä josta kaksi asuttu samankaton alla. Juhannuksena menimme kihloihin ja omakotitalo on metsästyksessä. Taidan odottaa vielä muutaman viikon niitä menkkoja ennen kuin pyydän mitään pillereitä, kunpa en koskaan olisi hankkinu e-pilleireitä! Nyt tosiaan ollut reilu kuukauden ilman pillereitä, naama kukkii ja rasvottuu hirveesti, samoin tukkaa saa pestä joka päivä :/ Onko muilla pillerit lopettaneilla samaa ongelmaa?

• mimamau

Hei *kukka*, tervetuloa mukaan! Kuinka vanhoja ootte miehen kanssa ja mistä päin? Opiskelijoita, työssäkäyviä? :) kaikki faktat nyt heti pöytään ;D

babyfever1: .....

http://www.youtube.com/watch?v=EUv1kaEzl5g

tossa on mun oma lemppari noista biiseistäni :) iiks! siinä viereisessä palkissa on kans muita tekeleitä..

• mimamau

Hups, sori kukka, olitkin jo ehtinyt näpytellä menemään :)

• vielä kerran äidiksi

tänne tuli täti ! En kyllä olis sitä kaivannut mutta tulipahan nyt sitte ku niin halus(: 1/30-31yk 2 tässä tää nyt on kaikkea
      hyvää ja plussaa teille toivoen :) vielä kerran äidiksi ?

• WishfulRider

-minttu- kp2-30/34 yk3
      mimmmim:: kp 97-100 yk1
      vielä kerran äidiksi? 1/30-31yk 2
      sirena--: kp 15/ 35 yk 2
      mimamau: kp 23/30 yk 0
      babyfever: kp 61/? yk 1.
      baby19: Kp 12/28 yk0
      vauvelintuoksua: kp86/45 yk2?

vielä kerran äidiksi?: Voi harmi, että kävi tolleen! mutta toisesta kierrosta sitten tärppiä!! :)

*kukka*: Tervetuloa joukkoon! :) Meitä siis täällä tosiaan tusina. :) Annatko vielä sun kiertopäivät ja yritykset, niin lisätään sut listaan. :) Mistäs päin olette? :) työelämässä vai opiskelija vai miten? Onnea kihlautumisen johdosta! :) Ja kyllä ne menkat sieltä vielä tulee! :) Tosiaan lääkäriin kannattaa varata aikaa mahdollisimman pian niin keho ei sekot mitenkään muuten! :)

mimmmim: Onhan tuo mahdollista juu, mutta silti mun mielestä niin kummallista! luulis että sitä jotain aavistaisi kun niin moni asia muuttuu! :p mutta kiva varmaan niinkin, mä kun luulen että mun raskaus ajasta ainakin tulee tosi raskas!! Mites siellä harjottelussa on nyt mennyt? :) Ja onkos mitään kommentoitavaa, siis menkkojen suhteen? :)

mimamau: Ompas sulla kerrassaan karismaattinen ääni. :) Tuolla pääsee vielä pitkälle! hienoa että olet saanut hommia tuon alan parista. :) Eipäs tuu toista samanlaista ääntä mieleen.. :) Vaikka se idols sun kokemus ei oliskaan, niin minäkin menisin, saattaisi poikia hyvin töitä, vaikka siellä et loppuun asti olisikaan! :) ja tervehtymisiä! :)

Täällä päässä ei yhtään mitään uutta.. Tiedettävästi tulee siis täti kylään ennen tämän kuun loppua. :) Mitään oireita ei enää siis ole havaittavissa. :) Mutta ei se mitään, otan tädin mielelläni vastaan, tosiaan miehellä parin päivän päästä lääkärille ottaa sperma-analyysi ja sitten muutamat verikokeet multa, ja sit ollaan nokka kohti hoitoja menossa!! :)

• mimmmin

Voi harmi vielä kerran äidiksi, pahoittelut menkoista.. Seuraavasta kierrosta sitten.
      *kukka* Jos olet lukenut tätä ketjua tuolta aikaisemmin, niin sielä olen valitellut tästä pillereiden tuomasta harmista. Minun elimistö on ainakin menny täysin sekaisin. Olen siis jättäny pillerit pois jo kesäkuun alussa ja sen jälkeen ei menkkoja ole näkyny. Nyt syön 10pv kuurin keltarauhashormonia, provera oli sen nimi, jonka jälkeen pitäis menkkojen tulla. Minä odotin 3 kk ennen kuin menin lääkäriin, mutta ei olis niin pitkään pitäny oottaa. Alavatsa on aivan turvonnut ja kova, ja nyt tuon lääkekuurin myötä tulee myös inhottavia vihlaisuja. Nii ja vielä siitä ihon rasvoittumisesta, minulla ainaki iho kukkii aivan kauheasti ja hiukset rasvoittuu päivässä. Minäkin olen kyllä sitä mieltä kumpa en koskaan olis alkanu tuollaisia myrkkyjä syömään. En ainakaan enää ala!!

WishfulRider: Ihailen kyllä sinun asennetta tuohon lapsettomuus juttuun. Toisaalta ehkä kannattaakin ajatella noin, että ainakin on kokeiltu luomusti. Ja mistä sitä tietää jos saisitkin sen plussan vaikka lähi kuukausina. Oletko muuten kokeillut greippimehua, paksuuntaa kuulemma kohdun limakalvoa, jolloin on hedelmöittyneen munasolun helpompi siihen kiinnittyä? Mutta aijon nyt "rohkaista" sinua vielä tai ainakin kertoa taas kerran mielipiteeni ja sinulle tuoda ehkä uutta näkökulmaa :D Jos sinulle tehdään se ultra ja mahdollisesti munajohtimien aukaisu ja miehelle siittiö tutkimus, niin teidänhän ei tarvitse heti sen jälkeen lähteä varsinaisiin hoitoihin. Noiden tutkimusten jälkeen saisitte ainakin selvyyden joihinkin asioihin, ei minusta nuo ole vielä varsinaisia lapsettomuushoitoja. Mutta kaikkia tutkimuksia pitää kuitenkin miettiä vakavasti ja onneksi olette niin nuoria (niin kuin me muutkin), että ei kiirettä.. Tuetaan sinua täälä, mikä onkin teidän päätös tässä asiassa :)

Vauvelintuoksua: Tuli vielä mieleen, että opiskelitko jossain vai käytkö töissä? Yritäppä soittaa myös opiskelu/työterveyshuoltoon?
      No niin tyväret kaikki, me ollaan kohta auttamattomasti myöhässä meidän aikataulusta, kun kukaan ei ole vielä plussannut ja kohta on jo syyskuunloppupuoli.. Mehän luvattiin plussata kaikki syys-lokakuussa :D

• mimamau: tosi kaunis ääni sulla :) toivottavasti pääset pitkälle sillä!! Hyvä biisi myös Write A Song About You :)

• -minttu-

WishfulRider, lapsilisä on ekasta lapsesta vaan 100e, ei sillä kauheen pitkälle pötkitä:p ja joo tuleehan niit tukia varmaa mut että jopa 800e:o täytyy ottaa asiasta selvää:) Hyvä et ootte edistyny tossa testi-asiassa! Ilmottele sitten mitä selviää ja tsemppiä!:)

mimamau, joko onnittelin uudesta työstä?! Onnea:) Sulla on tosi ihana ääni ja hyviä biisejä! Oot kyl oikeella alalla, vaikka sitten vain harrastuksena, mut kuitenkin:)

*kukka*, kovasti paljon tervetuloa! Älä nyt kauheen pitkään odottele ennen kun soitat lääkärille. Ois se hyvä saada kroppa toimimaan hyvissä ajoin ennen yrityksen aloittamista=)

vielä kerran äidiksi? pahoittelut tädistä:/ Onneks teilläkin on vielä aikaa yrittää, ens kierrosta sit plussataan kaikki!

Kuten mimmmin jo totesikin niin ollaan nyt aikataulusta jäljessä! KUKAAN ei oo viel plussannut. Miten se on mahdollista??:D

Täällä ei mitään uutta. Tänään shoppailin ja tuhlasin 100euroo Helsingin reissulla=) Se helpotti oloo entisestään. Nyt vaan kohti uutta ovista ja peitot heiluu parin viikon päästä ja kovaa! Sit me kaikki plussataan:)))

• EllaMi

Hei vaan kaikille! Saako liittyä seuraan? :)

Olen kohta 23 v nuori (?) esikoista kuumeileva, ja olis hauska saada vähän vertaistukea, kun omat kaverit ei ole vielä samassa elämäntilanteessa. Pillerit lopetin viime kevättalvella, mutta ehkäisystä luovuttiin vasta tuossa kesken viime kiertoa.

Aluksi ajattelin pysyä poissa tällaisilta keskustelupalstoilta ja olla ajattelematta koko yrittämistä, tyyliin "vauva tulee kun on tullakseen", mutta onkohan joku oikeasti onnistunut sellaisessa? :D Ainakin oma vauvakuume on kestänyt jo pari vuotta, ja nyt kun vihdoin olosuhteet sallivat vauvan yrittämisen, niin olo on sellainen, että mulle-vauva-tänne-heti-nyt!

Ja olin kauhean pettynyt, kun menkat alkoivat, vaikka tosiaan aloitettiin yrittäminen niin kesken kiertoa, että olis ollut aika tuuri, jos olis kerrasta iskenyt... Nyt on siis kp 4 meneillään. Vaikeaksi asian tekee se, että pillereiden lopettamisen jälkeen kierto ollut tositosi epäsäännöllinen (17-41 päivää... vaikka nyt tuntuisi tasoittuvan jonnekin 22 hujakoille), joten arvo siitä nyt sitten ovulaatioajankohtaa!

*Kukka* mainitsi ylempänä noista iho-ongelmista pillereiden lopettamisen jälkeen... mulla sama juttu: iho kukkii olkapäitä ja selkää myöten (tällaista ei ollut koskaan edes teininä...). Nyt alkaa onneksi sekin pikkuhiljaa rauhoittua, joten eiköhän se sinunkin ihosi siitä ajan kanssa tasaannu :)

Jälkikäteen ottaa vähän päähän sellainen, että silloin kun aloitin pillerit, niin ei minua ainakaan informoitu ollenkaan pillereiden mahdollisista sivuvaikutuksista, saati näistä lopettamisen sivuvaikutuksista.

No joo, tulipa pitkä sepustus, toivottavasti ette heti kyllästyneet :D

• WishfulRider

Päivitetty.

wishfulrider: kp24/30 yk25
      -minttu- kp3-30/34 yk3
      mimmmim:: kp 98-100 yk1
      vielä kerran äidiksi? 2/30-31yk 2
      sirena--: kp 16/ 35 yk 2
      mimamau: kp 24/30 yk 0
      babyfever: kp 62/? yk 1.
      baby19: Kp 13/28 yk0
      vauvelintuoksua: kp87/45 yk2?

Huomenta väki!! :)

Mimmmim: Kiitoksia! :) En tiedä millainen asenne tässä pitäisi olla, mutta sitä olen hyvin paljon miettinyt että ei se lapsi niin sanotusti surumieliseen elämään tule.. Eli jos tässä jahkailee negatiivisia koko ajan, niin eihän siitä mitään tule. :) Ja tosiaan olen nuori vielä ja paljon vaihtoehtoja kuitenkin.. :) Niin empä nyt tiedä että kaatuisiko mun mailmani, jollen lasta saisi. :) Kyllä tämä tästä vielä hyväksi muuttuu! :) Greippimehua maistoin, myönnän kyllä et ihan niin kirpee tavara ei muhun uppoa.. :p Auttaisi kyllä varmasti.. :)
      Ja noissa on ihan hirveet jonot,. Esim. me ei nyt mennä yksityiselle vaan julkiselle ekaks hakeudutaan, kun ollaan viel kuitenkin opiskelijoita ja tulot ei oo mitään kattoluokkaa.. :) Että sen ohella myös pupuillaan, ja toivotaan että sieltä joku hyppäisi kyytiin.. :)
      Sanoit tuossa että nuo lääkkeet aiheuttanut ikäviä vihlaisuaja? kuuluuko se ihan tuohon lääkitykseen? Tosi ikävää kyllä tollanen :S mutta toivottavasti ne sieltä sitten alkaisi tuon lääkityksen myötä niin pääsisitte tekin taas mukaan. ;)

-minttu-: joo, ja sit tietenkin jos käyt töissä, niin korotettuahan sä sillon saat. :)
      ja ilmoittelen kun enemmän asiasta tiedetään!! :) Mitäs sinne muuta? oletko paljon ollu töissä lähiaikoina? :)

EllaMi: Tervetuloa joukkoon, heti tässä utelenkin että saanko sinun kiertopäiväsi ja yritykset, niin saadaan ne lisättyä listaan.. :) Ja sehän menee silleen, että jos kierto jää alle 28 päivän tai yli 35 niin silloin ei tod. näk ovuloi ollenkaan.. :) Eli sinuna kannattaisin soittamaan lääkäriin, ja saamaan tuon lääkityksen. mikä vähän tasoittaa kiertoa.. :) Mistän päin olette miehesi kanssa? Ja mites on mies tähän suhtautunut? Täällä tosiaan kirjotetaan sit ihan hirveetä vauhtia, että varo ettet tipu kärryiltä. ;) Oletkos opiskelija vai työssäkäyvä?
      Toivottavasti sinunkin kiertosi nytten tasoittuisi, ja pääsisitte vähän heiluttelemaan oviksen aikoina peittoja. ;) Ja hienoa kun tulit kuumeilemaan tänne! Tänne tosiaan on vaikee olla tulematta kun kuumeilee! ^^

Tänneppä ei kummempaa.. :) Kerkesin eilen sanomaan, että kyllä ne menkat sieltä tulee.. Ja sen jälkeen alkokin TOSI paha olo, ja alkoi sattumaan kohdusta.. ikään kuin siellä olisi painetta.. Mies vaan totes '' pierase tai röyhtäse! Se helpottaa'' :D Eipä helpottanut. ( kokeilin vielä.. ) Noh siitä sitten olin niin väsynyt kun pari päivää tullu nukuttuu niin heikosti kun kissa kiimassa, ja menossa onneks maanantaina leikkuulle.. mutta mutta, mä täällä varton sitä tätiä kylään. :) Huom. ei tosiaankaan masenna, kun tietää ja uskoo niiden tulevansa näin lujaa. Toivottavasti kukaan ei hyppää silti kärrystä pois, jos siellä nyt joku olisi ^^ Mut nyt kouluun! Nähtäillään kuumeilijat.

Plussatuulia suuresti!!!

• vauvelintuoksua

Opiskelen juu mut meillä ei taida olla sellasta terveydenhoitoa koulussa koska opiskelen aikuiskoulutuksessa.. ei meille ainakaan ole kerrottu että sellaista olisi. Millä raskausviikolla maha alkaa yleensä kasvamaan sillain näkyvästi? onko tietoa?, mä täällä spekuloin edelleen että JOS olisin raskaana niin nettilaskurin mukaan nyt olis rv 9 6 ;) heheh, vainoharhanen täällä taas terve!

• -minttu-

Tervetuloa EllaMi! Hyvä että uudet pystytte hyppäämään mukaan tähän, vaikka aika paljon tekstiä tuleekin ja tuntuu kun me vanhat tunnettais jo toisemme oikeestikin:D Toki jos oot seurannu tätä aiemmin niin pysyt kärryillä:) Meilläkin yritys lähti liikkeelle tjot-meiningillä mut eihän siitä mitään tullut:D Nyt käytössä jo ovistestit ja maca-jauhe..

Niin ja siitä macasta enemmän. Se tuli postissa jo eilen!! Tilasin sen siis toissapäivänä eli supernopeeta toimintaa:) Nyt heti aamupalalla päätin kokeilla. laitoin sitä vadelmakeiton ja murojen sekaan, eikä se tässä ainakaan maistu ollenkaan! Eli tosi hyvä jos sen saa upotettua ruokiin ilman et siitä tulee sivumakua. Ootteko muuten mitä mieltä sen WishfulRierin linkittämän sivun perusteella (jossa siis kerrottiin mitä kaikkee tässä on ja mihin auttaa) että pitäskö nyt lopettaa vitamiinien popsiminen vai jatkaa edelleen? Samoja aineita näissä kai on..? Foolihappo kyllä puuttuu joten sitä täytyy ostaa erikseen jos vitamiinit lopettaa.

WishfulRider, nyt sit odottelet tädin kylään ja katot löytyykö sun verikokeista mitään kummallista, samoin miehen näytteestä. Jos sieltä saa jotain tietoa niin se vie aina eteenpäin kun tietää sitten miten jatkaa:) Mulla on ollu nyt hiukan vähemmän töitä kun normaalisti. Ens viikolla alkaa sit taas olla enemmän kun pomo rupeaa opettamaan mulle niitä varapomon hommia:) Huomenna mun täytyy mennä töiden puolesta turvallisuuskoulutukseen. Ei hirveesti kiinnosta mut onneks se kestää vaan 3 tuntia ja siitä saa palkan:D Oon nyt shoppaillu ihan kunnolla, eilisen Hki reissun lisäks kävin ostaa melkein 100 euron maton, ne on ihan pirun kalliita:l

• mimamau

Kiitos kaikki biisipalautteesta :) ihanaa saada rohkaisua noihin musajuttuihin! Ja -minttu-, kiitos työpaikkaonnitteluista :)

Tervetuloa mukaan EllaMi :) saako kysyä, että onko sun nimessä oikeastikin Mi vai tuleeko nimimerkki jostain muualta? Sillä vaan, että mun etunimi on Mi ja en ole ennen törmännyt kaimaan!

Täällä vahdataan päiviä seuraaviin täteihin ja sit ovikseen ja pupumeininkiin. Tuli kyllä mieleen, että mitä jos...? pupuiltiin näet tässä kierrossa kai 4 tai 5 päivää ennen ovista, niin kai se siis TEORIASSA olisi mahdollista että siellä joku oisi? Olen jo ehtinyt kehittää itselleni mm. seuraavat oireet:

- jano
      - lievä pahoinvointi
      - "menkkakivut"
      - selkäkivut
      - nivuskivut
      - kohdun juilinta
      - pieni väsymys, kevyt nenän tukkoisuus

Niin, ja siis oviksesta on nyt viikko ja seuraaviin täteihin 6 päivää, eli aika aikaisessa olis oireet :D taitaa olla luulosairautta vaan tai muuten kröhää. WishfulRider, mä yritän kopsata sun asennetta tähän...että ei masentais ja kuitenkin tulee täti kohta, että ensi kierrossa sitten...voih.

Tänään oli muuten englannin kirjoitukset! Tais mennä ihan hyvin. Perjantaina vielä suomen kirjallinen ja sitten se rupeama on tältä syksyltä ohi.

• mimamau
    • -minttu-

mimamau, onpas sulla jännä nimi! Ei varmaan kauheen montaa samannimistä löydy:) Vähän ihana toi linkki, kyllä tuli tippa linssiin täälläkin:D Saa nähdä mihin päädytään siinä rauhanturvaaja asiassa. Ainakaan viel se ei oo laittanu hakupapereita menemään:p Ja voihan se olla et sun oireet onkin muuta kun mielikuvituksen tuotetta. Jännää oottaa et tuleeko se täti vai ei! Toivotaan kuitenki pientä ihmettä että saatais nyt se eka plussa tänne:) Siitä ois sit hyvä alottaa oikee aalto, loputkin vois plussata pianpianpian:)

• EllaMi

Heippa taas :)

Luulisin pysyväni kirjoitusvauhdissa mukana, koska nyt seuraavat 4 vkoa lähinnä istun koneella, ja teen mukamas opparia, eli toisin sanoen roikun facebookissa ja suomi24:ssa :D

WishfulRider: Kiitos :) Eli kp 4/?? (oon siis tosiaan ihan pihalla tosta kierrosta) on siis menossa, ja vois sanoa, että yrityskerta 1 alkamassa. Oon samaa tässä uumoillut, että tuleeko sitä ovulaatiota ollenkaan... Ovistikkujakin olis niin vaikea käyttää, kun ei yhtään tiedä, mistä päivästä alkaisi sitten tikuttaa... Ajattelin tehdä niin, et nyt tällä kierrolla yritetään oikein täysillä, ja sen jälkeen yhteys lääkäriin. Tiedätkö muuten, voiko niiden lääkkeiden kanssa samaan aikaan jatkaa yritystä, vai onko sitten keskenmenon vaara, jos olisikin raskaana?

Olen siis opiskelija pk-seudulta, nyt viimeinen vuosi opintoja edessäpäin, ja ehtisin just mukavasti valmistua ja jäädä sit äitiyslomalle, jos vaan pian tärppäis :) Mies on mukana sillä asenteella, et tulee jos on tullakseen. Se ei siis ainakaan myönnä kuumeilevansa, mutta olis silti valmis isäksi.

-minttu-: kiitos :) Mustakin te tunnutte jotenkin tutuilta, kun oon hetken seurannut sivusta tätä viestiketjua :D

mimamau: Ei oo Mi oikea nimeni, piti vaan laittaa joku nimi tohon Ellan perään, kun se ei yksinään käynyt, ja Mi on yksi niistä mahdollisista nimistä tyttärelleni, jos sellaisen koskaan saan :) Kyllähän toi 4-5 päivää ennen ovista saattaisi riittää, sillä siittiöthän voi elää just sen 5 vrk.

Tää on jotenkin ihan hassu tilanne tää vauvan yrittäminen, kun aina aikaisemmin on jotenkin tottunut pelkäämään raskautta. Muistan, kun unohti jonkun yhden pillerin ottaa ajallaan, nii heti olin ihan varma, et oon raskaana. Nyt taas pelottaa, et mitä jos ei pystykään tulemaan raskaaksi.

(Vitsi et oon huono, laskin just 10 4 väärin :D)

• EllaMi

Hups, ja toi kiertopäiväkin meni väärin, eli kp5/?? on tänään menossa! Tänään ei suju :)

• baby19

mut voi päivittää yk1! ;) Peitto heilunu viimesen viikon tasaseen tahtiin.. ;) Pitäkäähän peukkuja.. :) Maha ollut pari pvää törkeen kipee, valkovuotoa ollu runsaammin ja pistelee.. Viimeisen pillerin otin. 7.9, eli tasan 2 viikkoa sitten.. et saa nähä miten sekasin tää elimistö on 5 vuoden pillereiden syömisestä menny=))

• baby19

EllaMi, oletko minkä ikäinen? :)

• *kukka*

MoikkaMoi!
      Ollaan pk-seudulta ja molemmat lähihoitajia :D Täällä ilmeisesti myös oli muitakin tai opiskelivat alaa? Nyt menossa kp 37, viime viikolla tuli yhtenä päivänä sellainen kunnon räkäklimppi tuolt alakerrasta, tiedä sit mitä se oli?? Mulla vielä sellanen taustalla että sairastin klamydiaa kuusi vuotta tietämättäni, en tiedä onko minun edes mahdollista tulla raskaaksi tuon takia :/
      Mimamau ja WishfulRider toivottavasti teillä nyt olisi tärpännyt! :)
      Veljeni vaimolla on laskettu aika ylihuomenna ja sain myös kuulla että mieheni sisko on raskaana. Lähipiirissä nyt vauvoja kovasti tiedossa.

• mimamau

*kukka*, mainitsemasi räkäklimppi vois olla ovislimoja, ovun aikoihin se lima paksuuntuu ja saattaa tosiaan tulla tommonen paakku. Voi ei, klamydia :( toivottavasti olisi kuitenkin kaikki kunnossa ja voisit raskautua ihan normaalisti.

EllaMi, mä pidän nyt peukkuja että saisit tyttären ;) hyvä nimi meinaan....mulla se ei ollut ristimänimi, vaan lempinimi joka vakiintui kutsumanimeksi niin että vaihdoin sen lopulta ihan viralliseksi. Vanha etunimi on nyt toka nimi (:

^Sainpa ympättyä pariin lauseeseen kuusi kertaa sanan 'nimi'...

Ja tosta mies-suhtautumisesta, niin mun mies lämpenee päivä päivältä enemmän asialle. Kohta sille nousee kans samanlainen kuume ku mulla! Se jo tossa halaili ja jutteli vauvansiemenen istuttamisesta masuun. Ja kun mä tein biologian projektia, niin se sanoi "tuolla on kohta sellainen biologinen projekti!" ja osoitteli mun masua. nokkelaa(ko) :D ei mutta, aika söpöä.

• WishfulRider

ääh, apua, yhen päivän ollu pois ja tätä tekstin määäräää!!

Päivitys

-minttu- kp3-30/34 yk3
      EllaMi: kp 4/17-41 yk 1
      baby19: Kp 13/28 yk 1
      vauvelintuoksua: kp87/45 yk2

Kukka, annatko sun kertopäiväsi ja yrityksesi niin lisätään sinutkin listaan.
      Muut jotka eivät vielä ole listassa, niin kirjoittakaa tuolla tavoin kiertopäivät = kp ja yrityskerta =yk niin saan kopioitua nopeasti listaan, enkä erikseen joudu kalastelemaan kiertopäiviä ja yrityskertoja.. Sama juttu pätee, että jos haluaa kiertopäivien tai yrityksien vaihtoa, niin ilmoittakaa. :) Itse voi myös kopioida ja liittää tuon omaan kirjoitukseen, jos esim päivä on vaihtunut ja tarvitsee kiertopäivät päivittää. :)

Vauvelituoksua: Yleensä maha alkaa näkymään viikoilla 12-16 eli 3-4 kuukauden kohdalla. Tuolloin maha muuttuu niin sanotusti kovaksi. Ja alkaa siitä sitten nousemaan kylkiluita kohti ja pyöristymään tietenkin. Hyvin henk. kohtaista tuo mahan näkyminen kuitenkin! Esim. hoikalla saattaa näkyä jo aikaisemmin. :) Toivottavasti siellä nyt joku olisi maha-asukki tai täti ilmottaisi tulostaan..

-minttu-: Hienoa että maca-jauhe maistuu! Itsekkin nyt taidan tilata, kun äidin tulosta ei tarkkaa tietoa. tai sitten otan ensikierrosta vasta käyttöön. En nyt siis kiirehdi asioiden kanssa.. :) Siinä tuntuisi hyvin paljon tosiaan olla niitä kaikkia aineita, että tuskin muista tarvitsee, foolihappoa tietenkin voi lisäksi syödä varmasti jos haluaa. :) Ja juuh, täällä odotellaan tätiä kylään jo innolla. Sen verran taas alkanut syömän, mikä mulle tuttu oire, ett tätihän se sieltä nyt ihan varmana jo tulee.. :) Hienoa että oot saanut työasiat noin hienosti kuntoon, ja noin nuorena! Kannattaa se jaksaa vaan istua siellä kun kerta palkkaakin maksetaan.. :) heheh. Matot tosiaan on sika kalliita. Tuli kans omaan kämppään ostettua kaikki uudet matot, ja ei oo halpaa homaa ei! :P

Mimamau: Älä oireita kyttää, se on kaikkista pahin vihollinen. Sä tuut korkeelta alas, kun tajuut et oot vaan kuvitellut kaiken! siis se tuntuu pahemmalta aatella et on kuvitellut kaiken, et ihmiskeho ylipäänsä pystyy siihen! Sit menettää kokonaan itteensä luottamuksen, kun tietää että voi kuvitella vaikka mitä. Noi pahoinvoinnit voi tulla meinaan ihan alitajunnasta jostain krapulapäivästä! Kannattaa keksiä paljon ohjelmaa ja pitää ajatukset muualla. :) Onneks olkoon hyvien kirjotusten johdosta, toivotaan et tulokset olis kans yhtö hyviä kun fiilis! :) Toivotaan kuitenkin että siellä mahassa joku noita aiheuttaisi ;)

Eli kirjottanen kahessa osassa, kun muuten liikaa tekstiä...
      btw: mun nimimerkin voi lyhentää WF

• WishfulRider

Ellami: Merkkasin sut nyt listaan, et toi kp on pyöreesti 17-41 Eli sitä voinee sitten korjata kun tasoittuu. :) Loogisempaa mun mielestä lukea se niin. :) Ja yrittäkää ihmeessä tästä kierrosta vielä ja sitten hakeutukaa lääkärin pakeille!
      Kyllä se raskaus sinutkin vielä saavuttaa. Odota vain, siellä mahassa asuu joku ennen kuin kerkeet edes toivoa! ;)

Baby19: Toivottavasti ei mene kierto liian sekaisin vaan ne menkatkin sieltä on tullakseen. :) Muista kuitenkin ottaa aseenne että varaat aikaa, ennen kuin kierto tasoittuu, koska niinkin voi käydä. ;) Toisaalta sopii toivoa että kun on näitä kellä tärppää on on pillerit lopettanut, niin toivotaan että kuulut siihen porukkaan! :)

*kukka*:Sinuna haeutuisin lääkärin pakeille tuon klamydian takia. :) Sulla ei pitäisi edes olla sitä vuoden yritysaikaa, sen takia että sulla on sukupuoli tauti todettu ja vielä noin pitkän ajan. Eli siis soittamaan terveyskeskukseen, että päästäisi sut munajohdin tutkimuksiin, katsomaan ettei klamydia ole niitä tärvellyt. Ystävälläni kävi näin, ja raskaus ei voi alkaa, ennen kuin munajohtimet on avattu. Voi kuitenkin olla että raskaus ei ole mahdollista, että se on tuhonnut niin paljon putkia. Toivotaan kuitenkin ettei niin olisi käynyt!! :)

Kaikille: Eli ne ketkä ovat uusia, Niin tilatkaa tuota maca-jauhetta. Googlettamalla löytyy enemmän tietoa. Linkitän kuitenkin mistä saa tilattua halvalla, ja linkin missä on käyttö-ohjeet ja mitä tuo sisältää. Siitä joku meistä vinkkasi että on puhuttu toisella palstalla, että saavuttaisi plussia sen avulla!

Kysymys niille joilla nyt on tämä lääke, jonka pitäisi kiertoa tasoittaa/ saada menkat tulemaan. Voiko sillon yrittää tulla raskaaksi, vai aiheuttaako se keskenmenoa? EllaMi tätä kyseli, eli vastauksia hänelle, niiltä ketkä nytten niitä lääkkeitä syö. :)

Täällä ei edelleenkään kummempia.. Eilen pristi kohdusta, ikään kuin siellä olisi ollut painetta. Mahtaa siis täti ajoittaa tulonsa aikaisemmaksi..

Ja päivitin tuon päiviyksen väärin. eli tässä oikea.. (huoh) :DD

-minttu- kp3-30/34 yk3
      EllaMi: kp 5/17-41 yk 1
      baby19: Kp 13/28 yk 1
      vauvelintuoksua: kp87/45 yk2

• EllaMi

baby19: Peukut pystyssä, toivottavasti nyt tärppää :) Joillakinhan tasoittuu ihan saman tien kierto pillereiden lopettamisen jälkeen, joten ei välttämättä kestä kauaa. Mullakin gyne sanoi, että periaatteessa 1 pilleri vaikuttaa elimistössä vaan 2 vrk, jonka jälkeen pitäis olla heti hedelmällinen. Hassua vaan, et arkikokemus tuntuu monella olevan ihan erilainen…
      Täytän siis pian 23 v, ja mietin aluks, oonko tarpeeksi nuori tähän ketjuun, mut suurin osa mun saman ikäisistä tutuista meinaa yrittää lapsia vasta siinä 30 v. paikkeilla, joten koen olevani varsin nuori yrittäjä siinä mielessä :)

*kukka*: Toi klamydia on kyllä niin inhottava tauti just sen takia, et se harvemmin oireilee, eikä sitä sit tajua sairastavansa :( Toivottavasti se ei ole ehtinyt tehdä mitään ylimääräistä tuhoa, mut jos onkin, niin onneksi nykyään lääketiede on kehittynyt niin pitkälle, et siitä huolimatta on hyvät mahdollisuudet tulla raskaaksi.

mimamau: hahah :D Ite bongasin ton nimen jostain erikoiset nimipäivät listalta :) Lausutaanko sun nimi silleen terävästi ’Mi’, niin kuin se kirjoitetaan vai venytetäänkö sitä ii:tä yhtään? Sulonen toi sun miehen kommentti ^^

WF: Kiitos kannustavista sanoistasi :) Hauskaa muuten, kun listaat noita kiertoja ja yrityskertoja :) Aika monella näyttäisi sen perusteella olevan vähän häikkää ton kierron pituuden kanssa. Kiitti tosta maca-suosituksesta! Pitää tutustua asiaan tarkemmin :)

Toi on kyllä toi oireiden kyttääminen hankala juttu, ja siihen on vaikeaa olla syyllistymättä. Mä joskus nuorempana pelkäsin olevani raskaana (silloin oli niin päin), ja fiksusti googlasin raskausoireita, ja kuinka ollakaan, melkein kaikki löytyi. Lopulta ei menkkojakaan kuulunut. Kun sitten vihdoin tein raskaustestin, olin oikeasti hölmistynyt, kun se näyttikin negatiivista, ja menkat alkoikin sitten seuraavana päivänä… Stressi vissiin sai ne myöhästymään. Mut mitenköhän sitten kun oikeasti on raskaana, niin erottaakohan ne sitten noista kuvitelluista selkeästi. No, se on tietty varmaan yksilöllistä.

Ihan yleinen kysymys, että kuinka paljon puhutte lähipiirillenne siitä, että yritätte lasta? Mä en oo puhunut vielä kenenkään muun kanssa, kuin tietty miehen. Jotenkin mun on helpompi sietää se pettymys, jos raskautuminen kestää, jos kukaan ei tiedä. Varsinkin, kun mulla ei ole ketään läheistä tuttua, joka olisi jo äiti tai yrittäisi nyt lasta.

Tää on muuten hyvä sivu kierron tutkailuun, saatatte käyttääkin sitä jo: http://www.terveyskartoitus.fi/ ja sieltä kuukautispäiväkirja.

• ssandy-

Voi että! Täällähän tosiaan pitäisi joka päivä kirjotella että pysyisi mukana..:)

Tervetuloa *kukka* ja EllaMi minunkin puolesta vaikka uusi täällä olenkin:)

WF: Kysyit mikä on palveluvastaava, tarkoittaa siis tarjoilaa mutta perehdytään enemmän ruoanlaittoon, kahvilatoimintoihin, juhlapalveluihin jne. kuin tarjoilijat. :)

Yleisesti ketkä on käynyt lääkärissä,lääkkeitä syö tai niitä harkitsee, olen ylpeä teistä ketkä ovat jaksaneet lääkärille mennä asian kanssa. Itse ei ehkä olisi rohkeutta jos tilanne tulisi...:/

Mulla menee maca-jauheet tilaukseen! Meillä on vauva-asian sulattelu mennyt pikavauhtia ja mies jo puhuu farmariautosta...:) vielä hieman keskustelua asiasta mutta eihän me enää mitään ehkäsyä käytetä, eli tilanne on edennyt huuuuimasti!!!:) Pieni riitahan asiasta piti saada aikaseksi ennekuin se eteni mutta nyt on saatu puhuttua ja oon niin onnellinen nyt että yritys saisi alkaa.:)

Seuraava kun päivittelee listaa niinjos viitsii lisätä minut, eli tänään kp6/26-28 yk1 :)

Raskausoireista.. Mulla tullut pahimpien vauvakuumeiluiden aikana kun on pillereitä käyttänyt niin kaikki raskausoireet ilman plussaa :( Petollista kuinka ihminen voi huijata itseään. En muista nyt kuka siitä kirjoitti, mutta toivottavasti nämä oireet olisivat sitä ihan itseään. :)

Ja pitää vielä lisätä että ihanaa kun uudet kuumeilijat/yrittäjät otetaan vastaan niin hyvin, helpottaa paljon kun saa asioita jakaa teidän kanssanne.

Laittakaa vauvan kuvia seinille,syökää lisäravinteita ja ajatelkaa positiivisesti niin kyllä niitä vauvoja alkaa tulemaan;) Plussia teille

• vielä kerran äidiksi

siis ei ole totta että yli tunti menee lukiessa teidän ihania viestejä täällä mä tädin kynsissä kärsin eiköhän se tästä (: ja terve tuloa uudet minä olen se "vanhus " joka ei osaa kirjoittaa lukihäiriön vuoksi ( joka on yksi oire sairaudesta jota sairastan ) kaikille jaksuja ja hyvää vointia:) vielä palaan sen verran että en muista millään mitä kenellekin on tapahtunu ja sen takia en henkilö kohtaisesti yleensä kommentoi ei tarkoita että jos vain yhtä että muut olisi huonompia kaikki olette tasa arvoisia .

• mimmmin

Jokos olen varmasti toivottanut kaikki uudet tervetulleiksi!!
      Vastaan taas vähän pikasesti (siitä anteeksipyynnöt), mutta pitäis täällä kotonakin ehtiä jotain tekeen, ennen töihin lähtöä.

EllaMi: Kyselit niistä lääkekuureista, saako niiden aikana tulla raskaaksi. En osaa siihen täysin luotettavasti vastata. Syön siis nyt keltarauhashormonia, itse asiassa nyt juuri otin viimeisen. Sen pitäisi saada kuukautiset alkamaan. Aikaisemminhan mietin itsekkin, että tuleeko tuon aikana ovulaatio vai pelkästään tyhjennysvuoto. Siitä ei puhuttu pakkauksessa enkä löytäny netistä. Luin sitten pelkän ihmisen normaalin keltarauhashormonin vaikutuksia, niin se kehittyy vasta ovuloinnin jälkeen ja ilmeisesti jotenki valmistaa kohtua raskauteen tai jos raskaus ei ala niin sitten mekkoihin. Eli en usko, että tän lääkekuurin aikana voi ovuloida, jos se tekee elimistön ovuloinnin jälkeiseen tilaan. Olipas vaikeasti selostettu, toivottavasti ymmärrätte :)
      Ja ellaMille vielä, me ei olla puhuttu kelleen yrittämisestä, kun mies ei haua. Minä voisin muutamalle hyvälle kaverille kertoa, mutta kunnioitan miehen tahtoa, enkä siis ole puhunu mitään.. Joskus kyllä tuntuu siltä, että voisin "vahingossa" paljastaa :D

WF: Olitkos se sinä joka jossain vaiheessa kyselit niistä minun vatsakivuista, kun mainitsin, että siitä lääkkeestä tulee sellaisia. En oo ihan varma tuleeko ne siitä, mullahan on ollut niitä jo pitkään. Mutta siinä homonilääkkessä oli niin paljon sivuvaikutuksia, kuten pohjekipuja, päänsärkyä, laskimotukoksia yms. niin olen laittanut kaikki kummalliset oireet nyt sen piikkiin :)

Ja kukalle, opiskelen sairaanhoitajaksi viimeistä puoltavuotta. Babyfever opiskelee muistaakseni terveydenhoitajaksi. Nyt en kyllä muista kuinka pitkällä hänellä on opinnot? Korjatkaa jos olenkin väärässä..

Alan kyllä kanssa kohta kallistumaan tuon maca-jauheen puoleen, mutta kun me ollaan päätetty, että tulee jos on tullakseen-periaatteella, niin taidan tilata sitä sitten vähän myöhemmin. Odottelen ensin teidän kokemukset siitä. Jos kaikki alkaa plussaamaan sen ansiosta, täytyy sitten minunkin sitä hommata..

Tännepäin ei mitään uutta, tänään tosiaan loppu sen hormonikuuri, joten menkkoja odotellaan alkavaksi joskus viikonlopun aikana. Tuolla kiertopäivälistalla ei oikeastaan ole minun kohdalla nyt kauheasti merkitystä, olen lopettanut kp laskemisen sillon sen lääkäri käynnin jälkeen.. Joten 100 on varmasti rikottu jo ajat sitten :) Yk on nyt kuitenkin se 1, jospa sekin pääsisi kohtapuolen vaihtumaan.
      Pääsen taas vaihtaan kuulumisia ehkä huomenna iltapäivällä :( Plussatuulia kaikille!!!!

• mimamau

WF: Juu, ei täällä kuitenkaan mitään raskaana olla. Oireetkin loppui. Koitan nyt valmistautua niihin tuleviin menkkoihin ja ensi kuussahan se oikea yrittäminen vasta alkaakin! Toivoisin vaan että nämä kierron vikat 5 päivää menisi nopeaan ja hermoilematta. Tai sais vaikka menkat alkaa vähän etuajassakin!

Tänään ei siis mitään erityisiä merkkejä paitsi hieman menkkakipuja...eilen kun pupuiltiin tosin teki arkaa alavatsassa pupuaktin aikana. Mitäköhän lie sitten..pms-jomotusta? Ja eihän se pimpeli nyt kohtuun asti mene, hyvänen aika :o (anteeksi tämä karkea kielenkäyttö)

EllaMi: lausutaan Mii, iitä venyttäen. Kumpaa lausumista olit mahdollisen tyttären nimelle meinannut? Ja sun yleiseen kysymykseen - ei olla puhuttu vielä kellekään, paitsi tänne. Kerrotaan lähipiirille sitten kun asia etenee.

Ja ssandy-, meillä about sama tilanne: kun vihreä valo tuli niin se sulattelu meni kyllä sitten pikavauhtia. Ja sitten tosiaan ihan sama toi, että vähän piti riidellä ensin, mutta sitten homma selkisi :) ja joo, mulla ne muka-oireet :D tänään ei kyllä tunnu mitään kun vähän päätin rauhoittua.

Plussia kehiin nyt kaikille täällä. Miettikää mikä määrä vauvoja sitten kun kaikki plussataan, odotetaan ja lopulta synnytetään...11 nyyttiä!

• WishfulRider

wishfulrider: kp25/30 yk25
      -minttu- kp4-30/34 yk3
      vielä kerran äidiksi? 3/30-31yk 2
      sirena--: kp 17/ 35 yk 2
      mimamau: kp 25/30 yk 1
      babyfever: kp 63/? yk 1.
      EllaMi: kp 5/17-41 yk 1
      baby19: Kp 14/28 yk 1
      vauvelintuoksua: kp88/45 yk2

Mihis se sirena- on kadonnut? :)

EllaMi: Joo, täällä moni on vasta pilerit jättäneet pois, ja kierto siitä sitten sekoittunut. :) Kyllä mä uskoisin että oikeet oireet olisi sitten todellisempia.. Ja täällä päässä kun yritystä yli kaksi vuotta, niin tästä tietää yks jos toinen. Mun puolelta mun perhe tietää, miehen puolelta ei vielä ketään. En tiedä kuinka paljon on mies eteenpäin asioita kertoillut. :) Mites muuten saatko sä vauvanvaatteita joltakulta, vai löytyykö jo omasta säästöstä yhtään? :)

ssandy-: Tajusinkin tuon kun kysyin, tai siis googletin asian. :) Mielenkiintonen ala, kun ei ole sitä samaa mitä kaikki muu on. :) Kyllä se rohkeus sinne lääkärille menon tullessa kehkeytyy. Ja sitä varmasti haluaa asiaakin edistää menemällä. :) Mutta toivottavasti niin ei käy! Sama kysymys sulle, eli onko vauvanvaatteita varastossa tai saatko joltakulta? :)

mimmmim: Juuh, minä kyselin asiaa. :) Aika ilkeitä sivuoireita tuolla lääkkeellä! Mutta onneksi sekin nyt on sitten loppu! Minkäs laiset on oltavat? löytyykös tädin oireita jo? :) Jätin tosiaan sun kiertos päivittämättä, kun oon jo ihan pihalla, niin huikkaa asiasta kun kierto tas alkaa, niin päivitetään sitä. :)

mimamau: Toivotaan silti että joku olisi tärpännyt, vaikka niitä menkkoja nyt odotteleekin! :p Mites siellä on muuten mennyt nuo ovis odottelut? Mitäs oireita sulla olikaan? Mullakin on ennen menkkojen aikana ollut tuota arkuutta.. tiedä sitten mistä johtuu..

Okei okei! en malta olla kertomatta, kun nyt oon taas asiasta innostunut.. Eli nyt kahtena iltana ollut siinä 21-23 aikoihin pahoinvointia.. Eilen meinasi jo oksennus tulla. Sitten siihen liittyy tämä paineen tunne kohdussa.. Ei siis koskaan oo aikasemmin tällästä tullut vastaan.. voi nyt olla mielikuvituksenkin tepposia.. Mutta oon mahalla nukkuja, ja nyt alkaa siis oikeen oksettamaan jos siinä asennossa on muutamaa minuuttia kauemmin! todella omituista. Sitten myös mies kävi tänään lääkärillä, ja vie spermanäytteen huomenna tutkittavaksi! Jaiks. Tää tuntuu entistä todellisemmalta tosiaan nyt :PP

Plussatuulia nyt kaikille tosi kovasti!!!

• -minttu-

Suurin osa täällä taitaa opiskella tuota terveys-alaa??:D WF, mitäs alaa sä opiskelitkaan? Oonko ainoo joka ei opiskele vaan on töissä? Ja hui mistä sulle nyt toi pahoinvointi on tullu?:o Jospa ne oliskin hyviä oireita jostain mukavasta:)))) Koska saatte tulokset miehen näytteestä?? Ja mites ne sun verikokeet?

mimamau, se oiskin hienoo kun kaikilla ois nyytti samaan aikaan! Sit voitas vaikka treffata livenä jossain vauvojen kaa:D

mimmmin, toivottavasti ne menkat nyt sit tulee kans ja homma lähtee rullaamaan niinkun kuuluu:) Sitä macaa kannattaa kyllä tilata, siitä tuskin on mitään haittaakaan. Ite kun tilasin netistä, se tosiaan tuli seuraavana päivänä postissa!

ssandy-, sulle sama, et tilaa ihmeessä sitä macaa. Mun mielestä se ei ees oo kauheen pahan makusta kun sen johonkin sekottaa:) Hyvä et oot saanu miehenkin noin innostumaan asiasta. Meilläkin on tosta autosta ollu puhetta, mies miettii et täytyy mahtua lastenrattaat kyytiin:P

EllaMi, hyvä et sul on aikaa roikkua täällä nyt, tahti on aikamoista kun tekstiä pukkaa joka suunnalta:D

*kukka*, toivottavasti tuo klamydia nyt ei oo aiheuttanu mitään pahempia haittoja:/ Ja onko sun mieskin lähihoitaja? Just päivittelin et tääl on iiiiihan hirveesti tuolla alalla olevia ihmisiä:D

Oon kans miettiny et missä se Sirena-- on kun ei oo pitkään aikaan kuulunu mitään. Ehkä siellä on jotain kivaa tapahtunut ja innoissaan on unohtanut tänne ilmoitella:)

Tänne ei mitään uutta. Nyt tosiaan kp4 ja menkat alkaa pikkuhiljaa loppumaan. Onneks! Meillä on edelliset pupuilut tapahtunut viime oviksen aikaan, ei 3 VIIKKOA SITTEN! Huh, siitä on jo aikaa:D Eli sais nyt se täti lähteä helvettiin nii pääsis pupuilemaan ja aika sais mennä tosi nopsaan niin pääsis seuraavaan ovikseenkin jo käsiks:) Nyt innolla kohti seuraavaa ovista, eiköhän siitä jo nappaa! Ja kuten ssandy- sanoi, vois heitellä vauvankuvia seinille jos siitä sais lisää virtaa yritykseen=)

• WishfulRider

-minttu-: opiskelen merkonomiksi. :) Ja toivotaan niin! nyt oikeastaan vähän sellanen tunne että on tärpännyt sittenkin. Huomannut pieniä asioita ehkä. :p vitsit jos sieltä nyt olis tärpänny joku!!! :) Se selviää varmasti huomenna. varmana huomenna jo. ja mikäli mä en nyt ole raskaana, toivottvasti olen, :D niin kun kierto on sen 3-7 paikkeilla. eli siinä menkkojen jälkeen. Hei jos on noin pitkään ollut pupuilematta, niin siittiöt todella huonossa kunnossa! kannattaa lukea siitä enempi.. :) siitä mun miehelle just sanottiinkin kun meni tuonne testeihin.. :) ja nyt kovasti vaan tsemppiä siihen ovikseen. :)

• WishfulRider

Ohops. kirjotimpas sekavasti.. ajatukset vähän muualla.. :D tosiaan tuo outo kipu taas tuli. Ja oon syönyt koko päivän ihan virallisesti kaikkea!! :D tuli nyt sit taas mietteitä, et onhan nää menkan oireita.. En tiedä käykö kellään muulla niin, mutta viikkoa ennen menkkoja, mä syön ikään kuin varastoon.. eli vedän kahden ihmisen edestä ruokaa, ja sit paastoan viikon kun on menkat.. jotenkin sillon ruoka ei maistu ja sillee.. :S Mihis kaikki kadonnu kun on niin hiljasta ollu? :)

• vielä kerran äidiksi

hei kaikille me ollaan menossa meidän esikosen luo jyväskylään hän on opiskelemassa siellä ja äidin ja isän "täytyy " tai siis saadaan käydä hänen luonaan kylässä niin nenään käymään siellä :) hyvää viikon loppua kaikille :)

• vauvelintuoksua

Joo tervetuloa munkin puolesta kaikille uusille kirjottelijoille! :)
      Eilen taas tuli mahaan joku ihmejuttu, istuskelin sohvalla ja yhtäkkiä tuli mahan tänne vasemmalle puolelle sellanen ihan HIRRRRVEE pistos. siis se kesti jonku sadasosasekunnin ja mä vaan huusin yhtäkkiä että AUUUUUUUUUU. ja sit se loppu :D mies katto mua ja huus vaan että "SUPISTUS!" . hahah:) Se tuntu kyllä tosiaan aika inhottavalta.. Yritettiin vähän pupuillakkin mutta musta tuntuu että kokoajan sattuu mahaan siinä homman aikana:/ yritä siinä nyt sitte keskittyä. Nukkumaanmennessä tuli sängyssä sitten jotenki paha olo, meinas oksennus lentää ja kaikenlisäksi sitten vielä alkoi henkeä ahdistaan. Onneksi kaikki tämä kesti noin 5 minuuttia ja loppu ku seinään.nämä mun oireet on kyllä jotain niin mystistä :).. Mutta. Nyt yritetään reippaana lähtee töihin!

• -minttu-

Huih, onpas teillä kummallisia oireita! Mä tässä just vedän mun joka-aamuista maca-annosta. Pitäis nyt muistaa ostaa sitä foolihappoo, mut aina unohdan. Mulla on nyt kerrankin perjantain vapaa, mut huomenna täytyy olla töissä jo 7 aamulla. Huh, mitenhän pääsen ylös sängystä.

WF, mä en oo huomannu et menkkojen aikana söisin enempi tai oisin syömättä. Syön koko ajan ihan liikaa:D Mites sulla tänään, onko tuntemuksia mihin suuntaan? Ja juu se olit sä joka opiskelee merkonomiks, siitähän oli puhetta sillon aiemmin kun kerroin siitä oppisopimus jutusta:)

Päivitin tähän kaikkien kp:t

wishfulrider: kp26/30 yk25
      -minttu- kp5-30/34 yk3
      mimmmim:: kp 99-100 yk1
      vielä kerran äidiksi? 4/30-31yk 2
      sirena--: kp 18/ 35 yk 2
      mimamau: kp 26/30 yk 1
      babyfever: kp 64/? yk 1.
      EllaMi: kp 6/17-41 yk 1
      baby19: Kp 15/28 yk 1
      vauvelintuoksua: kp89/45 yk2

Ja tosiaan, missä kaikki on kun nyt on tullut tekstiä niin vähän:o

• EllaMi

Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista :) Kivan oloista porukkaa täällä juttelee.
      Mäkin oon muuten sh-opiskelija :) Näköjään paljon tulevia kollegoita täällä!

Eilen oli jotenkin mukavaa, kun pitkästä aikaa ei ollut mitenkään erityisesti tuo vauvakuume mielessä. Miksei voiskin olla aina niin, ettei ajattelis ollenkaan asiaa, ja sit vaan yks päivä yllättyis iloisesti raskaudesta…

Mut menkat loppui eilen, niin pitää varmaan alkaa tänään yrittämään, jos vaikka tuo kierto onkin vaihteeksi tosi lyhyt!

ssandy-: Moikka vaan :) Siks mäkin uskalsin tänne kirjoittaa, kun tuntuu, et hirveen mukavasti suhtaudutaan täällä uusiin ja muutenkin porukka vaikuttaa tosi kivalta. Yleensä seuraan vaan sivusta täällä Suomi24:ssa, ku tuntuu et monella palstalla on monella lähinnä lynkkaysmieliala päällä ja yritetään päästä sanomaan mahdollisimman ilkeästi muille.

mimmmin: Okei, taisin ymmärtää :) Toivottavasti sulla alkais menkat pian :) Mulla on se tilanne, et menkat kyl tulee, mut niin ihme tahtiin, et epäilen etten ovuloi…

mimamau: Just tollei venyttäen, jotenkin se tuntuu luontevammalta lausumistavalta.

WF: Ei oo vauvanvaatteita vielä, tuntuu, et mun hermoille on parempi jättää ne vielä tässä vaiheessa kauppaan :)
      Voi vitsi, olispa noi sun oireet sitä itseään! Tuntuuks tänään millaiselta?

vauvelintuoksua: Hmm, mystiseltä kuulostaa :) Palaa sit kertomaan, onko tänään ollut mitään samanlaista.

• WishfulRider

-minttu-: en tästä päivästä uskalla mitään sanoa, siis kun nuo kipuilut vasta iltasin iskee.. Tänään koulussa oli mantelikalaa, ja oksennus meinasi tulla kun sen haistoin.. En kyllä syö kalaa ollenkaan, että se haju muutenkin etova, mutta löydän nyt kummallisesti kaikesta taas kaikkia oireita, että taitaa se täti silti tulla.. :D mitäs sinne päähän? ovis lähenee.. :) joko on uudet keinot mielessä? :p Kiitos kun päivitit! :)

EllaMi: tuossa mintulle kerroinkin jo, siitä voi lukasta. :) niin ei tarvii äly pitkää viestiä kirjottaa ^^ Mites siellä päässä? onko jo jotain oviskikkoja mielessä että mitä ottaa käyttöön?

Mies oli tänään tosiaan sperma-analyysitestissä, ja pisti mulle viestiä että oli aika mielenkiintoinen kokemus, seuraavassa viestissä sitten luki näin ''siellä oli näytteenottohuone, missä oli pikku sohva, hylly ja tv, missä kiinni dvd. Pornolehtiä ja kun pisti tv;n päälle ja dvd;n niin alko samantien tulee pornoa. :D Ja sit siel oli verhot jostain tyyliin kamasutrasta, oli ihmisiä eri asennoissa niissä verhoissa'' Hieman siis tuli hajottua kun sai luettua viestin loppuun.. :p mukavaksi siis tehty asia.. :D

Onko kukaan käyttänyt tuota jalat kohti kattoa meininkiä? Se tuntuu mielettömän tyhmältä, mutta itse oon miettinyt että alkaisin lukemaan kirjaa, jotta sitten tuo kohdunsuu rentoutuisi, siitä joku kertoi jossain että kun vaikka lukee niin se saattaa edistää asiaa..

• ssandy-

Heeei, yrittäkää muistaa mutkin päivitella sinne listalle!:) eli kp8/26-28 yk1

Yleisesti yksi kysymys; millä olette saaneet miehenne suostuteltua ja onko miehillä ollut epäilyksiä siitä että tuleeko heistä hyviä isiä?
      Meillä alkoi nyt mies hermoilemaan kun jos ei siitä tulekkaan hyvä isä ja ei pysty kuvittelemaan itseään isänä :o Yritin kyllä kertoa että isäksi (ja äidiksi) kasvetaan, vaikka titteli tuleekin sitten kun se lapsi putkahtaa, mutta jäi ilmeisesti vielä miettimään...:/ Ideoita miten miestä voisi rauhotella? tai rohkaista.:)

Tämän vuoksi taas todella hämää että onko se yk 1 vai 0 :o Kun ei ehkäsyä käytetä mutta sitten tulee tollasia epäilyksiä.:( On niin vaikeaa ymmärtää miksi toinen epäröi kun itse olisi jo niiiiin valmis.

Vauvanvaatteista, poikien vaatteita ainakin saisi kun mun pikkuveli nyt 2,5 ja hyvällä ystävällä puolivuotias poika. Tyttöjen vaatteita saattaisi löytyä serkuilta. Mutta en uskalla edes katsella mitään vielä ettei ihan liikaa innostu..:)

• Helou! Nyt on tentit tältä viikolta suoritettu, mut uusia tiedossa heti ensi viikolla.. :'( eli taaskin aika harvoin kerkeän varmaan käymään tääl!
      Mutta joku kyseli et voin lääkkeiden (primoluttien) aikana tulla raskaaks, ni voi tulla, mut pitää tehdä sitten taas raskaustesti ennen kun sitä uutta pillerilaattaa alkaa syömään, ettei vaan ole tullut raskaaksi, koska sithän se saattaa aiheuttaa keskenmenon...itse oon miettiny samaa, et aika riskialtista syödä niitä, jos vaikka testi ei heti näyttäskään raskautta ja alkaa popsimaan pillereitä ja sit meniskii kesken.. :S mut kattoo nyt tän yhden kierron miltä vaikuttaa, ni sit voin kertoa kuulumisia!
      Ja ostin tänää Macaa ja ihan kaameen makuista on :D yritän tän nyt sitä puolukan seassa syödä ja silti kamalaa on :D oliks se -minttu- joka söi sitä päivittäin; minkä kanssa sä saat sen alas? :D
      PLUSSAA JA HYVIÄ STRESSITTÖMIÄ AIKOJA :)

• WishfulRider

-minttu- kp5-30/34 yk3
      ssandy-: kp8/26-28 yk 0

Päivitetty. Sori ssandy, tainnu huomiossa mennä ohi.. :)

ssandy-: Itsellä kun on lapsettomuutta taustalla, niin ihan alusta alkaen ollaan menty et on tullakseen jos tulee, luomusti kuitenkin lähes olematon mahdollisuus, niin ei koskaan siis pelätty asiaa. Mies ollut lähes alusta alkaen mukana, että mulla vähän eri kun ei ollu mitään alkulämmittelyitä.. Mies siinä mietti asiaa ja hyppäs sitten mukaan. :) Tuo on mielestäni sellainen asia, ettei siihen ketään oikein voi rohkasta, kypsyys kun kasvaa jokaisen ihmisen sisällä, ja sitä biologinen kello sitten tulee kaikilla omalla tavalla. Lasten kanssa kannattaa olla tekemisissä, sehän toiselle mielipiteitä ja aatteita herättääkin.. Että en osaa sanoa kuinka asiaa voisi rohkaista. :) Antamalla aikaa ja jättämällä painostuksen pois :) ps. kyllä se vielä junaan hyppää, älä huoli ;) Yrityskerta tosiaan on 0 niin kauan kun on yksi kierto yritetty lasta, eli yksi ovis ollut mukana yrityksessä. Ennen sitä ei voi laskea yritykseksi, vaikka kierto olisikin käynnissä oviksen kanssa, mutta on käytetty ehkäisyä. Eli siirretään tuo 1 kun sulla nyt tästä kierrosta, jos ja kun te nyt oviksen aikana pupuilette ;)

babyfever1: Kun googletat tuon maca-jauheen, niin sillä löytyy tosi hyviä ohjeita missä se ei kuulemma maistu! kokeileppa niitä siis! Ja makuun kuulemma tottuu. Mikä sulla on annosmäärä siinä? Sehän piti aluksi yhdestä teelusikallisesta aloittaa ja nostaa pikkuhiljaa määrää.. :)

-minttu-: Mikäs sulla tuon maca-jauheen määrä on? Oletko ottanut sen yhden teelusikallisen verran millä suositellaan aloittavan? :)

• -minttu-

Sori ssandy-!! Lisään sut nyt sinne:)

-minttu- kp5-30/34 yk3
      ssandy-: kp8/26-28 yk1

EllaMi, samaa mietin, et kumpa pystyis pitämään vauvanteko hommat pois mielestä niin siitä ei olis niin kauheeta stressiä. Ja kovasti vaan peitot heilumaan, eihän sitä tiedä koska se ovis yllättää kun kierto on noin epäsäännöllinen:)

WF, okei no kerro sit illalla miltä tuntuu:p Eikä tänne mitään ihmeitä. Eiköhän tässä sen macan voimalla mennä nyt:D Mä oon joskus nostanu jalat seinää vasten pupuilun jälkeen ja laittanu tyynyn pepun alle. Jostain oon myös lukenu et kyllä ne siittiöt perille menee oli asento mikä tahansa, mikä varmaan on ihan totta. Jotenki haluis kuitenki aina edesauttaa kaikin mahdollisin keinoin, vaik ei oo varmuutta onko siitä mitään hyötyäkään:p Nii ja koskas ne miehen tulokset tulevat? Kuulostaapa mielenkiintoselta toi näytteenottohuone, vaik sellanenhan sen pitää kai olla et homman saa helpommin tehtyä:D

ssandy-, munkin mies välillä miettii et "ollaanko valmiita tähän ja tuleeko meistä nyt hyviä vanhempia". Oon kans koittanu sanoo et kukaan ei oo seppä syntyessään ja siihen kyl kasvetaan, mut toisaalta oon sitäkin mieltä et sitä varten meidän ihmiset on tehty!:D

babyfever, onnea tuleviin tentteihin ja toivottavasti tämänviikkoisetkin meni hyvin!:) ja joo kyl mä saan sen syötyä vadelma- tai mansikkakeiton ja murojen kaa:D Minkä merkkistä sulla on se? Mä tilasin Lootuskaupasta, tai mikä nyt olikaan nimeltään. Kuulema voi sekottaa myös kahviin tms. Juotko kahvii? Vois varmaan kokeilla myös kaakaon tai teen seassa:p

• -minttu-

WF olikin jo kerenny vastata sillä aikaa kun mä naputtelin omaani:p Mä kopsasin suoraan ssandyn omasta tekstistä noi kiertopäivät, tuleeko siihen nyt se yk 0 vai 1? Mä oon ottanu macaa noin teelusikallisen verran joka päivä:)

• WishfulRider

-minttu- siis jos mä nyt oikein sandyn jutuista ymmärsinniin oviksen aikana ei oo viel kertaakaan pupuiltu ja eka kierto vasta meneillään, niin sitä ei sillon lasketa yritykseksi. ( ainakaan kun itse menossa hoitoihin ja siellä yrityskerta määritetty tuolla tavoin) :) Meneehän ne sinne perille. tuolla jalat ylös tekniikalla vain edesauttaa asiaa. ;) että jalkoja kattoja kohti ;) ootkos maistanut macaa yksistään, miltä se maistuu? Onko vielä huomannut mitään pirteyttä tai hyvää oloa kun on sitä syönyt`? ei se kyllä varmaan vielä vaikuta!? Joo, sori kirjotin vähän epäselkeesti tuon viimeviestin sulle.. eli eilen veikkailin että tänäänt ulee tulokset vielä kun se sperma pitää tunnin sisällä kuitenkin tutkia, mutta unohdin mieheltä kysyä onko tulokset saanut, en usko. Varmaan maanantaina viimeistään saa tulokset.. Joo, nauroin kans et kyl on miehiö joka asiassa ajateltu ja elämä tehty helpoksi :p

• mimamau

Voi WF...mä pidän peukkuja. Kunpa kummallakaan meistä ei alkais keskiviikkona menkat.

Mua närästi yöllä ja aamulla :o ihan sika outoa, mua ei oo ikinä ennen närästänyt! mitäköhän mä olen oikein syönyt kun nyt tuli? En edes ensin tiennyt mitä se oli, yritin miehelle kuvailla "tonne kurkkuun tulee happoja..." ja hän sitten totesti että se on kuule rakas närästystä vaan.

(Jossain Ruotsin keskustelupalstoilla oli närästys listattu raskausoireeksi kun aiemmin viikolla surffailin siellä, mutta toisaalta melkein mistä tahansa saa raskausoireen kun on vaan vilkas mielikuvitus, joten minä annan tuolle nyt piut paut. Pääasia että oli edes jotain OIKEAA oiretta eikä kuviteltua, oli oire sitten mille sairaudelle tahansa.)

ssandy-, mä olen kuullut että nainen tulee äidiksi heti kun saa tietää olevansa raskaana, ja mies tulee isäksi sitten kun sillä on se lapsi sylissä. Mutta koitas saada mies uskomaan, että kypsyä ehtii kyllä odotusaikana eikä kenenkään tarvitse olla valmis superdaddy heti vauvan tullessa maailmaan!

• ssandy-

Joops, elikkä yk 0:) nyt vasta eka kierto pillereiden jälkeen.

Täytyy tässä itse vaan rauhoittua ja antaa miehen sitten miettiä asiaa. Kutsuin kyllä kylään ystäväni puolivuotiaansa kanssa joka on kyllä maailman suloisin tapaus, ehkä mieskin siitä heltyy:)

Mulla itsellä on kyllä sellanen super-äiti että kun valitin taas alkavaa kaamosmasennusta ja unettomuutta, niin eiköhän tää tuo mulle teho D-tippoja, valerianaa ja ja ubikinonia! :D ja isi osti kirkasvalokuulokkeet

• -minttu-

Joo närästys on raskausoire! Näin mäkin oon lukenu aika moneltakin sivulta:) Eli eihän sitä mimamau tiedä jos siellä jo joku asusteleekin! Samaa toivon et toivottavasti täti ei tuu kummallekkaa sulle eikä WF:lle!=)

WF juu nyt tajusin kun aattelin blodin logiikalla et eiks ekaa yrityskertaa lasketa ollenkaan:D mut hiffasin nyt mistä oli kysymys:) Enkä oo maistanu pelkkää macaa, haistanu kyllä oon eikä varmasti maistu kovin hyvälle! Mut tosiaan menee ihan hyvin alas jonkun seassa:) Vielä en oo kyl mitää vaikutusta huomannu, oonhan syöny sitä vasta 3 pv:p Ehkä viikon parin päästä jo osais jotain sanoo.

Me mennään viikonlopuks mun porukoille, mulla on sieltä paaaaaljon lyhyempi matka töihinkin ku asuvat melkein vieressä niin en ehkä ehdi täällä paljon käymään. Enkä ehkä viitsikkään porukoiden koneella ettei kukaan kyyläile sivuhistorioista että missäs sitä ollaan surffailtu:D Mutta hyviä viikonloppuja ja puuuuuuuuh plussatuulia!!

• WishfulRider

mimamau: Nyt on tiukat vikat päivät! me ollaan nyt kato näitä vikoja jotka sit vois tästä kuusta plussata! et nyt nainen jos siel jotain mahassa on niin pidä se matkassa!! :) Ja närästys tosiaan raskauoire, että viittaisi hyvään! ;)

sandy-: Ootkos tänään jotain viel jutellu miehen kanssa?

-minttu-: Hyvää viikonloppua! :)

• WishfulRider

äh, kaikki oireet kadonneet kyllä ihan tuhka tuuleen. eli olis vaan pitäny pitää päänsä siinä, että ei siellä mitään ole ja täti taas tulee.. Noh kotona ollut taas ihan hirveet riidat miehen kanssa, mäkin hain nyt töitä koulun ohelle.. saas nähdä mihin suuntaan asiat kallistuu. mieletön vitutus nyt vaan tällä hetkellä, ja ei oikeen edes jaksa ajatella mitään!!

Mihis kaikki kadonnut? :)

• EllaMi

WF ja mimamau - nyt kyllä jännittää teidän puolesta! Tsemppiä vikojen päivien odotukseen! Sit voitte kohta perustaa tonne odottajien puolella "Nuoria odottajia" ketjun, jonne me muut tullaan perässä sitten ens kuussa :)

WF: ei mulla oo muita kikkoja tällä hetkellä kuin tuo greippimehu, jota juon ihan hulluna muutenkin :)

ssandy-: Meillä oli sellainen tilanne, et molemmat halus kyllä lapsia suht pian, mut tarkasta yrittämisaikataulusta oltiin erimieltä. Lopulta mies kuitenkin lämpes sille, et yritetään jo nyt, eikä esim. vuoden päästä. Kyllä se kans kerran kysy multa, et eikö mua huolestuta, kun se ei oo yhtä vauvakuumeinen kuin minä. Mut ei mua kyllä huolestuta just ton takia mimamau sanoi.

Musta välillä tuntuu, et miehillä on niin eri tilanne tän vauvan yrittämisen suhteen, koska niillä ei hormonit samalla tavalla jyllää, vaan ne pystyy järkeillä näitä asioita ilman minkään biologisen kellon tikityksen häirintää :)

Mulla ei nyt oikein mitään uutta, paitsi et yrityskerta 1 tosiaan lähti eilen käyntiin, ja nyt ois tarkoitus olla oikein ahkera seuraavat 2 vkoa ;)

• EllaMi

Oho, WF, sulla kerkes viesti tonne väliin. Höh, onpas nyt ailahteleva tuo oireisto :/ Jännä nähdä, muuttuuko se taas sitten iltaa kohden erilaiseksi.

Toivottavasti saatte sovittua miehes kanssa, riitely on niin tylsää. Musta tuntuu, et me riidellään miehen kanssa liian usein, ja syyllinen olen oikeastaan aina minä, kun vauhkoonnun ihan pikku jutuista. Mitä lie hormonien heilahtelua... Joskus pitäis muistaa se ohje, et laskis kymmeneen ennen kuin avaa suunsa, vois oikeasti toimia.

Miten paljon töitä meinasit tehdä koulun ohella? Mäkin oon miettiny, jos tekis muutaman vuoron viikossa koulun oheen töitä, mut oon niin peruslaiska ihminen, et jättäisin varmaan sit menemättä kouluun...

(Luin ton mun viime viestin uudelleen, niin siitä saa sen käsityksen, ettei mun mielestä miehillä oo ollenkaan ”biologista kelloa”, mut kyllä mun mielestä niillä siis on. Tuntuu vaan, et se on usein vaimeampi kuin naisilla, tai sitten rupeaa tikittämään vasta myöhemmin. Vaikea selittää näin kirjallisesti, mut anyway… :))

• WishfulRider

EllaMi: En tajuu miten pystyt juomaan sitä!! se on ihan hirveen makusta!! :D noo tätihän se sieltä kumminkin tulee, niin eipä taida mitää odotettavaa olla.. :D Hain kolmivuorotöitä.. ja sieltä varmaan kuitenkin tosi paljon töitä irtoaa, niin niin paljon kun vaan saa. Alkaa täällä vituttaa kun ei oo mitään tekemistä.. Loistavaa että siellä eka yrityskerta käyntiin! :) tsemppiä kovasti!! :)

• WishfulRifer

-minttu- kp6-30/34 yk3
      mimmmim:: kp ? yk1
      sirena--: kp 19/ 35 yk 2
      mimamau: kp 27/30 yk 1
      babyfever: kp ? yk 1.
      EllaMi: kp 7/17-41 yk 1
      baby19: Kp 16/28 yk 1
      vauvelintuoksua: kp ? yk2
      ssandy-: kp9/26-28 yk 0

Elikkäs tässä muutamalla kellä pidempi kierto, niin heitin teidän kiertopäivät vaan kysymysmerkeiksi, että jos laitetaan sitten kiertopäivää kun menkat alkaa, jos teistä nyt joku ei ole jo plussannut ;)

ssandy-: kattelin tuossa et sun kiertopäivä on alle 28 päivää, että kannattaa ostaa kaupasta ovistetstäjä, ja kattoa saatko tärpättyä sun ovista, koska mikäli et saa, voi olla ettet ovuloi ollenkaan! :( mikäli näin niin kannattaa nopeasti jutella siitä vaikka lääkärin kanssa niin saadaan siihen apua. En kuitenkaan usko ettet ovuloisi, mutta muistan kun itse aloin yrittämään, niin kiertoni heitti niin paljon, etten edes ovuloinut.. :s

• ssandy-

Enpä tiedä tarviiko täällä hetkeen vielä murehtia oviksista kun mies on sitä mieltä että teki turhan nopean päätöksen.. Juttuhan meni niin että kun herra oli ilmoittanut että on liian aikaista, olin sitten seuraavan yön ystävän luona. Selitin asian miehelle että en ole vihanen, pettynyt vain, enkä halua kiukutella sille siitä turhan takia kun sillä on täysi oikeus olla sitä mieltä mitä on. Kun olin poissa niin asiaa olikin mietitty ja oli muuttanut mieltään. Ja nyt taas nihkeillään.:/
      Olisi kerralla antanut mun sulatella asian ettei se ole valmis, muttakun nyt on taas lupailtu ja sitten ei kuitenkaan, niin MITEN se muka pitäisi sitten ottaa;(

Anteeksi avautuminen, ajattelin vain ilmoittaa että täällä ei sitten yritetäkkään.
      Onnea teille kuitenkin yritykseen.:)

• WishfulRider

ssandy-: Eikä!! Tosi ikävää!! Ootko nyt ihan varma ettei oo vaan hetken panikointia? Menkää tekniikalla tulee jos on tullakseen? :) Hmph. harmillista, toivottavasti se miehenkin pää siitä kääntyisi.. :)

• SandePöö

Voisin minäkin liittyä keskustelemaan teidän kanssanne, ensimmäistä yritetään eikä tuolla ensimmäisellä vielä onnistanut, mutta en sitä uskonutkaan ;)
      (Elikkäs minä 24v) kp 2/ (19-)21. Kaksi keskenmenoa kuutisen vuotta sitten, eikä edes yritystä sen jälkeen.

• WishfulRider

wishfulrider: kp28/30 yk25
      -minttu- kp8/30-34 yk3
      vielä kerran äidiksi? 6/30-31 yk 2
      sirena--: kp 20/ 35 yk 2
      mimamau: kp 28/30 yk 1
      EllaMi: kp 8/17-41 yk 1
      baby19: Kp 17/28 yk 1
      ssandy-: kp10/26-28 yk1
      sandepöö: kp 2/ 19-21 yk ?

Päivitetty. Aikaisemmissa jotain virheitä, joten älkää niitä kattelko, vinkatkaa jos on mennyt taas sekasin.. :)

sandepöö: Tervetuloa sinullekkin! :) Eli auta nyt mua, kun en nyt ymmärtänyt et mikäs teijän yrityskerraksi merkitään? :) Ootteko miehesi kanssa opiskelijoita vai työelämässä? Ja mistäs päin kirjoittelet? Milläs viikoilla meni kesken? Jos saan udella, niin miksikäs siihen yritykset sitten jäi? :)

Täälläpäin pitäisi menkat alkaa, kummallista silti että vaan rinnat ovat kipeänä, noh. Jään tänne odottelemaan niiden alkamista! :)

Mihis kaikki on kadonnut? Tekstiä tulee niin vähän!!
      Jäikö sirenalta kokonaan nyt tuo yritys kun häntä ei ole näkynyt? :o

• mimmmin

Moikka kaikille!! On ollu täältä palstalta vähän taukoa kun ei vain ole kerenny moneen päivään edes tietokonetta aukaista..

WF: Siis onko menkat ilmoittaneet tulostaan?? Ihmeellinen on naisen kroppa kun se muka kehittää kaiken maailman oireita.. Vauvakuumeilijat on varmaan parhaimpia kehittämään itselleen oireita tyhjästä :) Toivotaan kuitenkin, että sinun menkat ei alkais.. Oli niin lupaavia oireita.

Mites mimamaun tilanne? Ovatko menkat ilmoittaneet itsestään? Onko ollut jotain raskausoireita?

ssandy: Oletko jutellu miehesi kanssa asiasta kunnolla? Kerro hänelle kuinka tarkeä juttu on sinulle. Muista kuitenkin jättää miehelleki tilaa, jos mies ei ole oikeasti valmis silloin hän tarvii aikaa. Voi helposti käydä parisuhteelle huonosti, jos mies ei ole valmis muuttamaan arkea lapsen myötä. Kysy häneltä suoraan miksi ei haluakkaan nyt lapsia vaikka jo kerran sulle myöntyi? Onko taustalla vain pelko siitä tuleeko hänestä hyvä isä vai ei.. Siihen voi ainakin sanoa, että eihän kukaan voi etukäteen tietää millainen isä/äiti kenestäkin tulee, siihen kasvetaan. Eikä ole mittaria millä mitataan kuka on hyvä vanhempi, kaikki on omalla tavallaan hyviä ja kaikki tekee virheitä.. Olitteko te muuten minkä ikäisiä? Ikäkin kavattaa paljon, jotkut voi olla valmiita jo todella nuorina jotkut vasta 30. Mutta jos miehesi on kerran jo hyväksynyt, voi olla että hän tarvii nyt vain nyt hieman aikaa sulatella asiaa.

Täällä päin loppui siis se lääkekuuri torstaina ja ajattelin, että menkat alkais viikonloppuna. Mutta tietenkään ei ole alkanut, ei siis mitään menkkoihin viittaavaa.. Nyt on ollu nännit kosketus arat muutaman päivän ja ajattelin ennakoivan menkkoja, enpä tiiä sitten mitä on. Missään ei oikein kerrota, kuinka monen päivän kuluttua pitäisi menkkojen alkaa kuurin loppumisesta. Lääkärikin sanoi vain, että menkkojen pitäisi tulla sitten tämän jälkeen. Odottelen vaikka viikon ja sitten teen testin varmuudenvuoksi ja soitan lääkäriin.. Tämä oottaminen alkaa tuntumaan rassaavalta :(
      Tälläistä tänne, toivon että teille kaikille muille kuuluis edes vähän parempaa :D

• WishfulRider

mimmmim: Ei oo menkat vielä ilmaantuneet, niihin nyt vielä pari päivää onkin.. :) Odotetaan kyllä jo menkkoja, mutta ei voi mitään, hoidot kumminkin alkamassa, niin kyllä tää tästä.. :) Oivoi! toivottavasti nuo sinun menkatkin alkaisi! kuulostaa todellam ikävältä,, kun on niin pitkäään ollut poiskin.. :)

• mimamau

Täällä päässä ei menkkoja, ja keskiviikkona pitäiskin vasta alkaa. Ei oikeastaan mitään sen kummempia oireita paitsi turvonneet, arat rinnat. Tosin siitä on tullut ihan normaali menkkaoire - rintojen turvotus ja arkuus ilmeni mulla ekan kerran kaksi kiertoa sitten heinäkuussa. Silloin olin ihan satavarma että nyt sitä ollaan raskaana kun tuollaisia oireita ei oo ennen ollut, mutta kyllä ne menkat sieltä tuli ihan ajallaan ja siitä lähtien on ennen menkkoja ollut mielettömän kokoiset tisut :D

Joku kysyi aiemmin mun ovisoireista - niitä en kauheasti ole huomannut. Limoista näkee, ja lähinnä tuijottelen kännykän ovislaskuria. Keho ei nyt kauhean erilailla toimi oviksen aikana kun muutenkaan.

Tuli muuten mieleen että jos oisinkin raskaana nyt, saatanko aiheuttaa vahinkoa alkiolle kun jumppaan? Teen siis vapaaehtoistyötä jumppaohjaajana 1-2 kertaa viikossa ja jumppaan kuuluu kaiken maailman vatsa- ja selkälihasliikkeet sekä aikamoista hetkutusta ja pomppimista aika ajoin. Eihän liikunta kiellettyä ole raskauden aikana, mutta pitäisikö sitä ottaa vähän rauhalisemmin?

• vielä kerranäidiksi

heippa kaikkille tasapuolisesti toivotasti wishulrider sulla ei tule täti kylään pistän petkut ja varpaat pysyyn että ei tulisi :) täällä ruvetan laskeen päiviä ja kohta saakin rueta käyttään ovis tikkuja:) hyvää koulu /työ viikkoa

kaikille :) ja plussa tuulia toivoen

• -minttu-

WF, saitteko riidat sovittua? Mites hoitojen odottelu, jännittääkö? Ja ne miehen tulokset, onko mies ihan tuskissaan niitä odotellessa? Ja utelen vielä et mistä niitä töitä hait, jos kerran kolmivuorotyö olisi? Mulla muuten tänään vasta kp7, eikä 8 niinkun tuossa listassa:) Korjaan sen nyt samalla tähän:

wishfulrider: kp28/30 yk25
      -minttu- kp7/30-34 yk3
      vielä kerran äidiksi? 6/30-31 yk 2
      sirena--: kp 20/ 35 yk 2
      mimamau: kp 28/30 yk 1
      EllaMi: kp 8/17-41 yk 1
      baby19: Kp 17/28 yk 1
      ssandy-: kp10/26-28 yk1
      sandepöö: kp 2/ 19-21 yk ?

Tervetuloa sandepöö! Utelen samat kysymykset kun WishfulRiderkin, mistä päin ja oletko työssä vai opiskeletko?:))

mimmmin, nyt sais jo ne menkat alkaa! Toivotaan uuden viikon tuovan uudet tuulet ja tädin kylään sen mukana:)

mimamau, mun ymmärtääkseni liikuntaa saa harrastaa ihan normaalisti niin pitkään kunnes se alkaa itestä tuntumaan epämukavalta (eli aivan raskauden lopulla yleensä) tai jos vaikka lääkäri kieltää tai käskee rauhoittamaan. Mut muuten saa tehä iha normaalisti, etenkin noin alkuraskaudesta, jos nyt sattuis joku jo kyydissä olemaan:)

ssandy-, toivottavasti käyt täällä lukemassa vielä meidän juttuja. Kuten mimmminkin sanoi, niin tietääkö miehes kuinka tärkee juttu tää sulle on? Meillä ainakin mies välillä empi opiskelujensa takia mut kun tiesi miten tärkeetä mulle on saada se vauva, ja nimenomaan nuorena (kun tässä yrityksessä nyt saattaa vierähtää tovi) niin hänkin alkoi aluta koko ajan enemmän ja enemmän sitä vauvaa:) Toivottavasti nyt pääsette yhteisymmärrykseen asian suhteen ja tietysti mukavinta olisi jos päädytte taas yrittämään;) Tsemppiä!

Yritin äsken juoda kaakaoo mihin sekotin macaa. TÄYTTÄ paskaa. Hyi en ymmärrä miten se ei maistu sen vadelma/mansikkakeiton kaa:D No pääasia et jonkun kanssa menee alas. Mulla on nyt varmaan joku kaamee syysväsymys. Tai enemmän tuntuu syys masennukselta. Voisin nukkuu kellon ympäri koooooko ajan. Väsyttää siis ihan törkeesti. Tänään töissä tuli taas ihmeellinen pahoinvointikohtaus heti kun olin syöny. Mietin tuossa et miten yleistä/harvinaista on et yhet menkat tuleekin vielä vaikka olis raskaana? Menee ihan sekasin tässä, kun menkat tulee eikä sinällään mitään oireita ole, mut kun ihmisen keho on niin omituinen et kuitenkin on mahdollista olla raskaana. Huoh. No viikon päästä saa sentään ruveta peittoja heiluttelemaan kun ovis lähestyy. Toki aateltiin alottaa jo tänää, harjoittelu tekee mestarin..;)

• mimmmin

Mimamau: Liikuntaa saa harrastaa ihan normaalisti. Jos ei säännöllisesti ole harrastanut liikuntaa, niin raskauden aikana ei kannata aloittaa mitään kauhean rasittavaa kuten vaikka kuntosalia yms. Mutta sinä ilmeisesti olet harrastanut sellaista liikuntaa säännöllisesti ja kun kunto sen kestää niin silloin antaa mennä vaan. Onhan jotkut vetänyt jumppaa raskauden loppuvaiheessakin.

WF: Unohdin kokonaan edellisessä viestissä toivottaa teille onnea hoitoihin tai siis tutkimuksiin näin alkuun. Ja paljon jaksamisia niiden kanssa, rankkaa varmasti tulee olemaan..
      Babyfever: Mites sinun tilanne, koska loppuu lääkekuuri? Koska siis odotellaan menkkoja?

Ainakin mimamaulla ja WFllä on jännät paikat ensi viikolla, ja minä itse tietenkin odotan niitä menkkoja alkavaksi, mutta positiivisella mielellä :) Eli siis hyvää tulevaa viikkoa kaikille :D

• Sandepöö

Heippa!
      Enhän minä taas loppuun asti ajatellut kun kirjottelin, elikkäs ensimmäistä kertaa nykyisen miesystävän kanssa yritettiin.
      Mies on töissä ja minä opiskelen sähköä.
      Aiemmat yritykset kariutui silloisen uskottomuuteen, ikävä myöntää mutta parempi ettei silloin tärpännyt, menivät kesken 8 ja 10 viikoilla.
      Nyt on onneksi ihana ja rakastava mies jolla ei niin hirveää pakkomiellettä ole tuosta lisääntymisestä, että pistäisi heti naisen vaihtoon kun ei tärppää :/
      Ja Vantaalta kirjoittelen.

Kävipä vain juuri niin, että kierto alkoi, mutta vuoto kesti vain yhden päivän, että en tiedä miten päin tässä olisi. Ei ole koskaan ennen käynyt näin.

• WiahfulRider

-minttu- Kiitos, saatiin sovittua. Mulla taas tyypillisesti ollu hermo kireellä :p Hoitojen odottelu jännittää ihan mielettömästi, ihan senkin takia että uskon tosiaan että tärppää vasta siellä sitten jos tärppää. :) Mies tosiaan saa tuloksen kolmen viikon kuluttua, kun kestää se analysointi kuulemma niin kauan.. :) Tietyllä tavalla sitä jännittää, kun ei voi tietää mitä sieltä tuleee, et ehkä enemmäkin mielenkiinnolla odottaa.. :) Tilausvälittäjän hommia. :) Eli sisko taxi keskuksessa ollu hommissa tosi pitkään ja vinkkas et haee työntekijöitä. :) Eli sinne meen vastaanottamaan taksi tilauksia. :) Jooh, sori, toi on niin sekasin välillä et oon itekkin ihan pihalla..! :D Ja sitä väsymystä taitaa olla liikkeellä, kun mä kans ihan sairaan väsynyt.. :( Toivottavasti oireilisi jostain kivemmasta silti kuin masennuksesta! Onhan tuo ihan mahdollista, siis että sulla voi tulla menkkoja useempaankin otteeseen, mutta älä sillä ittees rupee uskottelemaan, jotenkin tietääkseni menkat kuitenkin sillon on epänormaalimmat, ja tosiaan itse kiusasin itseäni kun menkat oli joskus myöhässä et plussa näkyis testeissä vast myöhemmin.. Nooh sieltä ne sit kuitenkin alko ja siis se oli ihan hirveetö tajuta et sekoo tästä asiasta näin paljon!! :( Mut toivottavasti nyt tärppäis meillä kaikilla hyvin pian! :) Mites sulla siellä päässä asiat menee? Jokos odotetaan ovista kun kuuta nousevaa? ;)

mimmmim: Kiitoksia. :) Siihen kumminkin vielä aikaa. Tod näköisesti yli puolivuotta vielä ainakin :) Rankkaa tulee aivan varmasti olemaan, saa sitten nähdä millä hoidoilla mennään, mä täällä jo meen sen kannalla et rankimmilla mennään eli IVF hoidoilla.. Eli keinohedelmöityksen kanssa. :) Siinä se ihana puoli että saa istuttaa enemmän kun yhden alkion, ja oon aina halunnut kaksoset. niin siinä sekin mahdollisuus sitten! vaikka yksikin riittäisi! :) Mites siellä päässä menee? :) mitkäs on jakselut? :)

sandepöö: Enteilisipä tuo kaikki nytten hyvää! :) Ikävä kuulla noista keskenmenoista! :( Itselläni myös yksi takana, meni kesken vk 6 ja tässä nyt toivon kaikkien puolesta että kaikilla tärppäisi ja tarrautuisi kunnolla kiinni! :)

Täällä taas vaihteeksi ruokahaluttomuutta, väsyneisyyttä, ja pahaa oloa. En tiedä olenko taas kipeeksi tulossa vai onko nää menkkojen aiheuttamaa, uskoisin niin. Noh, jospa tämää tässä parin päivän sisällä selvisi! :)

• mimmmin

Täällä menkat vihdoinkin alkaneet. Aika yllättäen ilman suurempia kipuja vielä alkoivat. Mulla yleensä alkaa kauheilla vatsakivuilla, jonka jälkeen alkaa vuoto. Mutta nytpä alkoikin aikalailla yllättäen, ei siis vielä ainakaaan kauheita kipuja..
      Pakko oli näin pikaseen käydä kertomassa, kun en tiedä koska seraavan kerran kerkeän tänne, yritän parhaani :)

Tervetuloa Sandepöö. Oletko käyttäny pillereitä yms? Onko teillä siis yritystä takana jo yksi kierto? Mitäpä jos se yksi vuotopäivä olikin kiinnittymisvuotoa? Vai ovatko menkat alkaneet nyt kunnolla?

• WishfulRider

wishfulrider: kp29/30 yk25
      -minttu- kp8/30-34 yk3
      mimmmim:: kp 1/? yk1
      vielä kerran äidiksi? 7/30-31 yk 2
      sirena--: kp 21/ 35 yk 2
      mimamau: kp 29/30 yk 1
      EllaMi: kp 9/17-41 yk 1
      baby19: Kp 18/28 yk 1
      ssandy-: kp11/26-28 yk1
      sandepöö: kp 3/ 19-21 yk 1

Huoh. Luulisi menkkojen huomenna alkavan, saa sitten nähdä alkaako. Eli eilisestä asti ollut mieletön pahaolo. Niin toivoisi että tää kaikki oireilisi siitä että siellä joku mahassa olisi tarrautunut kiinni :) Sen lisäksi kissa kävi tänään leikattavana. Sillä kun kiima aika oli ihan hirveetä kun se vaan huusi ja huusi. Mutta nyt raukka parka niin kipeänä että ei mitään rajaa. :( Tekee itselleen ihan pahaa. Kaiken lisäksi kun itselläni huono päivä, niin passitin miehen kouluun jottei tarvitsisi itse mennä vaan saisin jäädä kotiin lepäämään. Mutta takapuolihan tässä puutuu kun istuu kylppärin lattialla kissan kanssa, kun kissa ei oikeen viel lääketokkurasta oo selvinnyt..

ps. mä täällä sepustan yksikseni, kun kaikki hävinneet johonkin :DD

Plussatuulia kaikille!!

• Sandepöö

mimmmin: siis yksi yrityskerta takana, pillerit eivät minulle sopineet sitten ollenkaan en edes itse tuntenut itseäni sen pyörremyrskyn keskellä, kumia on suosiolla käytetty.
      Eikä nuo menkat ole vielä alkaneet kunnolla, joten ootellaan vielä muutama päivä sitten testaillaan.
      Mulla oli joskus 2007 paha kohtutulehdus ja silloin lääkäri varoitteli, että on olemassa mahdollisuus, ettei lapsia sitten saa ollenkaan, että olisihan se melkoinen ylläri, jos ekalla kerralla tärppäis. :)

WisfulRider: Toivotaan parasta sinulle :)

Kävin tänään koululla pyörähtämässä sen verran, että pitäis siirtyä joko aikuisopiskelijaksi tai etsiä töitä. Alkaa olla vitsit vähissä, kun ei olisi halukkuutta pelkästään kotonakaan oleilla ja tammikuussa vasta alkaa sellaset koulutukset mitkä minua kiinnostaisi... Noh, ehkä tässä jotain keksii vielä :)

• EllaMi

Tervetuloa minunkin puolestani sandepöö! :)

WF: Yllättävän kauan menee siihen spermanäytteen analysoimiseen. Mut sit saa varmaan aika tarkasti tietää, onko kaikki kunnossa ja jos ei oo niin miten ei ole. Oot varmaan kertonut jossain täällä aikaisemmin, mut oltiiks sua siis jo tutkittu, vai tutkitaanko nyt samaan aikaan kuin sun miestä? Ja voi sun kissa-parkaa :/ Mut senkin olo nyt helpottuu, kun ei tarvitse enää kiimaoireista kärsiä. Mun kissa kun leikattiin, nii siitä lääketokkurasta toivuttuaan se oli kuin ei olis missään leikkauksessa ollutkaan. Ei siis kipuja tai mitään.

Mulla muuten toi kp jättää tossa listassa, tänään siis kp10 meneillään :) Taisin sanoa sen jossain vaiheessa väärin täällä.

mimmmin: Hyvä kun menkat alkoi! :)

-minttu-: Kyllä vissiin aika monelle tulee "menkat" vaikka on raskaana, mut ne on usein sitten niukemmat. Just kuulin, et yks tutun tuttu sai kuulla olevansa raskaana vasta silloin, kun synnytys oli jo käynnissä. Aika hurjaa, luulin ennen, et tollainen on vaan jotain urbaanilegendaa.... Muakin on jotenkin vissiin tää syksyn tulo väsyttänyt. Tosi haikea tunne muutenkin, kun jo kasin maissa on ihan pimeää.

mimamau: Just katoin jotain vauvaohjelmaa, jossa sanottiin, et raskauden aikana on turvallista harrastaa niitä lajeja, joita on harrastanut ennen raskauttakin, kunhan kuuntelee omaa kroppaa ja ottaa rauhallisemmin, jos ei tunnu hyvältä.

Mulla muuten kärsivällisyys petti, ja ostin sitten kuitenkin niitä ovis-tikkuja 14 kpl:n satsin, jos ne riittäis tähän mun epämääräiseen kiertooni. Olis niin kiva tietää varmaksi, että edes ovuloi.

• WishfulRider

wishfulrider: kp29/30 yk25
      -minttu- kp8/30-34 yk3
      mimmmim:: kp 1/? yk1
      vielä kerran äidiksi? 7/30-31 yk 2
      sirena--: kp 21/ 35 yk 2
      mimamau: kp 29/30 yk 1
      EllaMi: kp 10/17-41 yk 1
      baby19: Kp 18/28 yk 1
      ssandy-: kp11/26-28 yk1
      sandepöö: kp 3/ 19-21 yk 1

EllaMi: Veikkaan kuitenkin että vika täysin ja ainoastaan minussa, siitä kun on aikasemmin ollutkin puhetta! että en usko että miehen tuloksissa mitään kummempaa on, ja siis tutkimuksiin ollaan siirtymässä kummatkin, eli nää on vasta alku näytteitä mitä pitää toimittaa ennen kun pääsee jonottamaan.. :) Mikäs kissa sulla on? :) Itellä kaks maatiaiskissaa. Ootko miettinyt muuten sitä että miten kissasi reagoisi lapseen? Itsellä ollut paljon mielessä, kun toinen kissoista tosi arka, että miten mahtaisi suhtautua, mutta kai siihen sekin sitten tottuisi.. :) Korjasin sut listaan.. Hienoa että säkin sait tikkuja ostettua! tuut sitten kertomaan et mitä tikut näytti et löytykö ovis!! ;p

sandepöö: Toivotaan että sieltä nyt jotain kivaa löytyisi niin jaksaisi sinne tammikuuhun sitten odotella asioita ;) ja tiedä vaikka sitä tärppäisi ennen sitä ja saisi jotain mitä odottaa vielä enemmän ;)

• Helou!!

sandepöö: tervetuloa ja harmi nuo keskenmenot, mut jos äijä oli tuota luokkaa, niin kai se sitten, niiku itsekkii sanoit, hyvä oli et meni! :/

WisfulRider: kiitti maca -vinkeistä..yritin googlettaa jotaa reseptejä, et jotaa ihan ok löyty, mut ehkä siihen makuun alkaa kyl pikkasen jo tottua.. :) tai ekat lusikalliset on aina hyi v****u, mut sit loppu menee jo kepeemmin... Ja en mie tienny et pitää aloittaa vähän kerrallaan :O aloin suoraa vetää 1rkl naamaa :D ku en mie oo nähny missää mitää sellasta kehoitetta :D ei kai se pahaks voi olla jos oon noin paljo alkuusa syöny?? :/

Joku kyseli mun kuulumisia, nii tänää söin vikan pillerin Primoa, et nyt vaa odottelemaan ja kaikki peukut pystyyn et täti vierailis nyt lähi päivinä!!!! :P ilmoitan sit mun uudet kiertopäivät jos nää nyt tästä alkais joskus...

ssandy- voi mites se sun miehes nyt tuollee ei osaa päättää :/ voin kuvitella kuin turhauttavaa!! Meilläökin pitkään asiasta aina keskustelttiin et millo sitä lapsia alettas yrittää, mut huomas aina et mies ei ollut valmis ja asia jäi toistaseks aina siihen. Mut sit kesällä kun mies päätti et no nyt olis kyl hyvä aika, ni huomas heti selvästi et nyt on oikeesti valmis ja kiinnostunut asiasta! Toivotaan et miehes osais nyt päättää varmasti haluuko ja kuuntele tarkasti mitä sil on sanottavaa, jos havaitset epäilemistä vielä....

-minttu- pitää joo kokeilla noita keittoja jos toimis!! Mun maca on cocovi -merkkistä, kävin osaa sen ihan tuosta meidän luontaistuotekaupasta, oli euron kalliimpaa ku netissä (ainakii mitä mie löysin) ni ostin sit suoraakaupasta. En juo kahviakaan, et ei voi sinnekkää sekoittaa :/ mut aattelin teen sekaan et vois testaa....paitsi ku sie olit sekottanutsitä siihen kaakaoon ja oli ollu ihan kamalaa, ni en kyl usko et se teekään mitää nami voi olla :D

mimmmin: hienoa et sulla alkoi ne menkat!!!!! nyt jännätää viel et mullakii :P

Sori jos joku on kysellyt jotaa ja en ole huomannut, ni kyselkää uudestaan sit vaan :)

Mites oliks tääl kukaan koskaan joutunut tekemän aborttia? :(

JA PIDÄN PEUKKUI WISHFULRIDERille JA MIMAMAUlle :P PLUSSAAAAA!!!

• WishfulRider

Babyfever: Ei kai siinä muuten mitenkään haittaa oo jos paljon syö, mutta sillä oli mun mielestä sivuoireita? :) Ja peukut täällä pystyssä että menkat löytäisi sinnekkin! :) Jokos odotat jo innolla menkkoja ja siitä alkavaa kiertoa!? :P Mä ainakin olisin ihan tohkeissani jos tolleen menkat kestäis ihan sika kauan tulla!!!! :)
      ONNEA NYT KOVASTI SINNE ET TÄTI TULIS KYLÄÄN.. :)

• ssandy-

Hei olette ihania kun jaksatte lukea ja kommentoida kaikki avautumiseni, vaikka en ihan porukkaan nyt kuulukkaan :o Älkää huoliko, edelleen roikun täällä mukana ja toivon että miehen mieli muuttuisi. Kyllä asiasta on niin paljon puhuttu että tietää kyllä kuinka tärkeä asia on minulle. Mutta nyt jo vähän positiivisemmat fiilikset kaikesta, jollain saanut vähän haudattua kuumeilua syvemmälle etten ahdista miestäni liikaa.

Muutenkin, minulla tosiaan "syysväsymykset" yltyy aina niin pahaksi etten lopulta saa nukuttua kuin päivällä ja sitten menee pitkiksi sairaslomiksi. Tänään kävin lääkärissä kun tuo unettomuus vaivaa, lääkäri otti minut tosissaan, antoi nukahtamislääkkeet ja masennuslääkkeet. Hoito on kyllä pitkä, 2-4v, kun on masennus päässyt toistumaan liian usein ja mennyt niin pahaksi. :( Sitten kysyin onko niistä lääkkeistä haittaa jos alkaa lapsia tekemään, lääkäri siihen että äidin psyykkinen hyvinvointi on lapsen kannalta tärkein.. vähän arveluttaa kyllä. :S Muilla kokemuksia?

Nyt on harjottelussa niin kiire etten välttämättä kerkiä kirjottelemaan paljon, mutta lueskelen kyllä, ei tästä enää irtikään pääse kun on alkanut seuraamaan teidän tilanteita. Ja jännitän teidän jokaisen kierrossa kyllä mukana, vaikka en ehtisi tänne ilmoittautumaan aina:) Plussia plussia!!:)

• WishfulRider

ssandy-: höpö höpö! kuulut porukkaan, siinä missä muutkin! :) Voi harmi et oikeen lääkityksen sait tuohon!! :( ei siihen mitkään vitamiinit oikeen auttaisi? :) Onkos mies mitään puhunut että miltä tuntuu nyt? ja et onko sanonut jotain aikaa koska olis hyvä aika taas jutella siitä? Ja toivottavasti tuo nyt saataisiin kuriin nopeammin! :(( Ja tsemppiä sinne nyt että tulis jotain muutosta :)

• ssandy-

WF: Ei auta vitamiinit, kirkasvalohoito, terapia, mikään. Neljäs vai viides vuosi meneillään tätä ja kaikki muu on kyllä jo kokeiltu. Kun on serotoniiniaineenvaihdunnassa häikkää niin eihän siihen muu auta ku korjata se :/ eikä se lääkärin mukaan korjaannu potkimalla itseään päähän ;D toki se lääkäri sano että sen syitä voi kyllä selvittää kunhan pääsee tästä "masennuskierteestä" ensin. Mutta helpotti jo pelkkä resepti kun tietää ettei tarvi yrittää niin paljon, että hyvä juttuhan se on kun saadaan hoidettua:)

En ehkä uskalla vähään aikaan siitä vauva-asiasta puhua miehelle kun näkee jo selvästi ettei se jaksa enää edes miettiä asiaa.:( Meinasin ottaa asian puheeksi ehkä parin viikon päästä, että koskahan sille sopis asiasta jutella taas etten turhaan ahdistele. Mutta pääsen sentään täällä avautumaan vauva-asioista:)

Tän palstan sivuvaikutuksena on kyllä tullut pieni pelko jo siitä yrittämisestä, kuinka raskasta se voikaan olla jos ei onnistu.:o Meillä suvussa endometrioosia ja lapsettomuutta.. Ja sitä suuremmalla syyllä tekis mieli alottaa ajoissa.

Paljonko noi ovistestit muuten maksaa? Jos sitä omaksi ilokseen alkais testaileen ja tutkimaan kiertoaan. :)

• WishulRider

ssandy-: Tosi kurjaa tollanen, :( miten toi sit näkyy arkielämässä? sori kun utelen, mua vaan kiinnostaa kaikki uusi ja mielenkiintonen asia. :) Toivottavasti asiaan noi lääkkeet nyt auttaisi! :) Mä kannattaisin sua puhumaan asiasta, koska siinä on aina se että jos mies nyt vetääkin pari vuotta pakkia, niin suostutko itse odottamaan? Mä rehellisesti voin sanoa kun miehenkin kanssa jo jutellut et jos hälle iskis paniikki, niin se olis sitten voi voi, mä jatkaisin elämääni. Ilkeästi sanottu, mutta tiedän että parisuhteita saa aina etsiä, sitä ei voi koskaan tietää mihin suhde kaatuu, jos on kaatuakseen. Mulle on ainakin tosi tärkeetä olla sellasessa tilassa, että saan siihen tilanteeseen tuotua lapsen, eikä niin että suhde menee poikki ja oma elämä ihan hajalla ennen lapsen tuloa. Plus mulla noi adoptio ja hoito prosessit tulee olemaan sieltä pahimmasta päästä, tiedän sen jo nyt, niin ei siinä voi toinen hypätä kärryistä pois. Tai jos hyppää, niin sittenhän se mennään loppuun yksin. Ja tuosta minä ainakin puhuisin miehesi kanssa, koska ymmärtääkseni jos sulla on endometrioosi, niin silloin raskaaksi tulo hankalampaa, ja keskenmenot paljon todennäkösempiä. :( toivottavasti ei olisi! itse ainakin kurjuutta kurjutempana pidän sitä että voin olla lapseton jo näin nuorena!! :( Äh sori tää avautuminen :( mut toivottavasti saisit nyt asiat kuntoon ja vauvan masuun! :) Ovistestesteistä sen verran että frsun ovistestit makso sen 14 euroo misssä oli 7 kpl testejä.. :) en tiedä sitten onko parhaimpia, mutta ainakin halpoja.. Muidrn hintoja en nyt tarkkaan muista, mut pyörii siinä 10-30 euron luokassa tietenkin kappalemäärää vaihdellen.. :)

• Sandepöö

ssandy-: Itse söin masennuslääkkeitä/nukahtamislääkkeitä pari vuotta, nyt kulunut melkein kaksi vuotta siitä kun lopetin lääkkeet, välillä tulee itkuraivareita, mutta muuten on elämä alkanut hymyilemään. Sitä kun sai päässään asiat järjestykseen, tajus että tuhlaa elämäänsä muutamiinkin turhiin ihmisiin ja asioihin ja osas elää eteenpäin. Menneet jäi taakse eikä enään sellaset pikkujutut jaksanu surettaa. Äiti osaskin kertoa asioita mitä en ees ite huomannut silloin kun masennus oli pahimmillaan, että ihmiset mun ympärillä alkoi jo vähän varoa, että mitä suustaan päästää ettei mulla olisi ollut niin paha mieli. Alku taival oli lääkkeitten kanssa mitä oli, mut se kannatti. Kun on päässy masennuksesta eroon on ollu helpompi olla suorapuheisempi läheisilleen ja kertoa mitkä ajatukset oikeesti siellä päässä pyörii, eikä esittele vaan sitä puolta joka myöntyy kaikkeen.

Mietiskelin tässä jos sitä perjantaihin odottelis, ennen kuin testailis. Kaipa sitä siihen asti jaksaa pyöritellä jotain muuta päässään, tai vaikka etsiä väliaikaisia töitä :)

• vielä kerran äidiksi

ssandy kovasti voimia sinulle ovis testejä saa isoista marketeista noin 10€ apteekissa noin 30€ ainakin täällä missä minä asun mulla kyllä näytti ihan hyvin tuo marketin testi :) meillä tulee tähän kierton väli kun semoista antibioottia jouduin syömään että ei saa tulla missään tapauksessa raskaaksi sain vasta
      Tietää apteekissa asiasta (: no yritksestä huolimatta ei saatu enää lääkäriä kiini joten joudun nyt syödä kuurin ja jatkamme ensi kierosta :)

• -minttu-

Oivoi kun en oo ehtiny kirjottelee tänään! Töistä kun tulin niin iski kauhee väsymys ja päänsärky ja ne jatkuu edelleen. Yritän päästä nyt nukkumaan et jaksan taas herätä aikasin:/ Huomenna siis töiden jälkeen luen ja kirjottelen paremmalla ajalla. Ärsyttävää tää jokapäivänen päänsärky kun mulla on hartiat niin jumissa et se säteilee päähänkin sit. En haluu särkylääkettäkään syödä joka päivä:/ Mutta siis nyt hyvää yötä ja huomiseen!:)

• Apuva!!!!

Hei,

Osaako joku teistä auttaa...Menkat myöhässä 3 vrk ja testasin äsken Clearbluen olikohan plus tai jotakin ( missä tulee vaan plus tai miinus) eli ei digitaalinen. Aluksi tuli suoraan selkeä plussa ikkunaan mutta pikku hiljaa alkoi vahvistumaan miinukseksi...joksi sitten jäikin :( Onko kokemuksia, menkkatuntemuksia ei oo yhtään ja säännölliset on ollut...voinko silti olla raskaana?

• ssandy-

WF; näin lyhyesti, kun alotin ammattikoulun niin joka syksy alkoi tulla poissaoloja, univaikeuksia, ylipäätänsä mikään ei kiinnostanut--> väh 1kk sairaslomaa ja terapiaa joka talvi, kevät toinen jolloin paheni ja sairaslomat silloinkin. kaikkea yritettiin ja on ollut kyllä tekemistä siinä että ihmiset ymmärtää mikä on masennuksen ja laiskuuden ero. mutta uskon että pää on hoidettu kuntoon näillä monen vuoden terapioilla ja olenkin onnellinen elämässäni näin yleensä, mutta aina se masennus vaan palaa. On myös arveluttanut lapsenteko näillä sairastaustoilla, minkä takia nyt vihdoin suostuinkin pidempiaikaseen hoitoon.
      Enpä kyllä onnistunut siinä lyhyessä taaskaan : D
      Ja vauvoista, suostun kyllä odottamaan- tiettyyn rajaan asti. Mutta jos ei sitä päätöstä ala sitten kuulumaan niin.. saa nähdä.
      On kyllä todella ikävä ku on tuollaista lapsettomuutta, yleensä kenelläkään, kun se lapsi on yksi suurimmista ilon ja rakkaudenaiheista elämässä. Toivotaan että me kaikki saadaan se jossain vaiheessa kokea :)

sandepöö, ihana kuulla että sulla on ollut lääkkeistä apua! :) ja vielä niiden lopettamisen jälkeenkin.

veilä kerran äidiksi, kiitos! mikä se sellanen antibioottikuuri on :o jos saa udella..:) en ole koskaan kuullutkaan mistään vastaavasta.

Nyt poistun, ja lupaan olla hiljaa pari päivää. :) Kirjotelkaa paljon niin on taas luettavaa kun palaan. :)

• WishfulRider

Sandepöö: Pidetään peukkuja että olis tärpännyt! ;)

vielä kerran äidiksi: Harmi että tuli nyt tollanen lääkitys päälle! Mutta nyt keräilet kovasti voimia siellä siihen seuraavaan kiertoon!! :)

apuva: Hmm, en osaa tuohon sanoa muuta kuin että huomenna kauppaan/ apteekkiin ostamaan uusi testi ja tee se vaikka parin päivän kuluttua, milloin hormooni joka näyttää raskauden, on noussut sun kehossa. :) Tuossa voi siis olla että olet stressannut sinut menkkojesi tulemista, ja ne on sitte myöhästyneet.. :) Onko siis vahinkoraskaus vai suunniteltu raskaus kyseessä? Malta odottaa tosiaan se pari päivää. :) Voi olla että on sattunut jotenkin viallinenkin testi sinulle. Tai sitten testitulos tosiaan on ollut negatiivinen, mutta olet kattonut hieman aikaisemmin tuon tuloksen. :) Voit hyvin myös olla raskaana. :)

ssandy: Ilkeä tauti. Mikset aikaisemmin tuohon saanut lääkitystä? ps. mä esitän sulle kysymyksiä niin joudut pysymmään täällä ( eikai ) :D Vai siis oliko tuosta omasta suostumuksestasi asia vain kiinni? Noh, anna tosiaan aikaa miehellesi, mutta silti mielestäni olisi hyvä puhua, näin selventää ilmaa ja jutella tulevaisuuden suunnitelmista.. Rohkea tyttö kyllä olet. Itse olisin varmaan saanut totaalisen hepulin ja niin no en varmaan olis antanu periksi. :D vaikka tiedä sitten olisko seksi loppunu siihen :D

Täällä pitäisi huomenna menkat alkaa, saattanen tosiaan asiaa liikaa taas ajatella, mutta ei oo merkkejäkään muuta kuin rintojen arkuus. Pahaolokin väistynyt (koputtaa puuta) Tosin mielelläni pahoin voisin jos raskaana olisin =) Voeh, no mut mä infoon teitä huomenissa!!

mimamau: Mikäs tilanne siellä on? onko merkkejäkään menkkojen alkamisesta? :)

• vielä kerran äidiksi

doksimysiini kuurin sain ja tästä tulee kehitys häiriöitä (: sikiölle ja joudun syömään 14 vuorokautta kerran vuorokaudessa tätä ja kun en tiedä kuinka kauan tämä vaikuttaa elimistössä niin emme taida uskaltaa ottaa riskiä (:

• EllaMi

WF: Aa, okei, sori, oon vähän pihalla kun hyppäsin näin myöhässä tähän ketjuun mukaan :) Mulla on kans kaks maatiaiskissaa :) Siitä oon jo valmiiks vähän huolissani, kun noi molemmat tykkää niin kovasti nukkua mun päällä (ja yrittää välillä tunkea naamankin päälle nukkumaan), et pitää sitten pitää tosi hyvä huoli, ettei ne mene sitten vauvan päälle nukkumaan… Siinä kun vois käydä tosi huonosti. Oon miettinyt, et saakohan pinnasänkyihin jotain suojaa, joka estäis kissaa pääsemästä sinne.

Luulen, ettei arkakaan kissa ole moksiskaan ihan pienestä vauvasta, kun nehän on kissan näkökulmasta vielä tosi harmittomia (meidän kissat on kerran tavannut vauvan ja ne oli tosi kiinnostuneita siitä. Luulen, et se maidon haju jotenkin houkutti niitä) . Toista on tietysti sitten, kun lapsi oppii konttaamaan ja tarttumaan esimerkiksi siitä hännästä kiinni, niin silloin voi olla kissan hermot koetuksella :) Ootko muuten sitä toksoplasmoosia miettinyt? Tai miten meinaat hoitaa kissanhiekan putsauksen, kun tulet raskaaksi? Vai hoitaako mies sen sitten?

ssandy-: Tosi hyvä kun sait apua tuohon, ja onneks sattu lääkäri, joka otti heti tosissaan. Aika kaiken hintaisia on noi ovistestit. Mä tilasin sellaisen paketin, johon kuuluu 14 ovistikkua ja muistaakseni 6 raskaustestiä, ja se oli jotain 17 euroa. Ne oli kyllä aika kämäsen näköisiä tikkuja :D Mut toivottavasti toimivat. Se Clearblue vaikutti selkeimmältä, mut on aika kallis: jotain 30 euroa/7 tikkua…

Vielä kerran äidiksi: Höh, tylsää tollainen kuuri. Mut parane pian ja keräilet paljon voimia sitten seuraavaan kiertoon :)

Apuva: Suosittelisin kanssa uutta testiä tekemään, niin saat varmuuden :) Vaik kyllähän monesti sanotaan, et positiivinen testi on aina positiivinen, kun taas negatiivinen voi myös olla positiivinen.

Hmm, pitäisköhän sitä vähitellen valua nukkumaan? Jotenkin tähän koneelle aina jumahtaa, nytkin kello jo vaikka mitä. Mut huomiseen (tai oikeastaan tähän päivään) kaikille :)

• Apuva!!!!

Huomenia,

ja kiitos kun vastailette...vaikka näinhän mun tietysti täytyy toimia et teen testin muutaman päivän päästä uudestaan. Outoa vaan et kun se väriaíne siihen näyttöön tuli niin siihen tuli suoraan selkeä plussa saman kokoisilla viivoilla...

No, tänään ukon kanssa laivalle, siksi olisin halunnut tietää tilanteen mut ehkä otan rennosti ja nautin vielä "vapaudesta" tai sit käyn vielä apteekissa matkalla :)

Niin ja suunniteltu ja erittäin toivottu tämä olisi..ei näy eikä kuulu menkkoja edelleenkään.

• WishfulRider

wishfulrider: kp31/30 yk25
      -minttu- kp 9/30-34 yk3
      mimmmim:: kp 2/? yk1
      vielä kerran äidiksi? 8/30-31 yk 2
      sirena--: kp 22/ 35 yk 2
      mimamau: kp 30/30 yk 1
      EllaMi: kp 11/17-41 yk 1
      baby19: Kp 19/28 yk 1
      ssandy-: kp12/26-28 yk1
      sandepöö: kp 4/ 19-21 yk 1

Päivitetty.

Vielä kerran äidiksi?: No ehkä tuo on ihan hyvä sitten ettei ota mitään riskejä. :) Käytätkö silti nyt sitten hormoonilääkkeitä? vai onko nekin sitten tauolla tämän kierron?

EllaMi: Ei se mitään, pitkästi selitin tuolla aikasemassa keskustelussa asiaa. :) Meillä kissat ei onneksi nuku pääll tai vieressä, toinen nukkuu miehen vaatteiden päällä tuolilla ja toinen mun jalkopäässä. Mutta silti mietin pienelle jotain väliratkaisua sitten pinnasängyn päälle.. :) mutta senhän näkee sitten.. Ties vaikka sulkisi kissat aluksi pois huoneesta.. Ja tuosta kissanhiekasta, niin kyllä mies sen aina on hoitanut, mä tehnyt sitä koko ikäni kun äitini ollut kasvattaja, ja mulla mennyt hommaan maku kokonaan, aika miehen kissoja siis ovat, ja hän hoitaa ''likaiset asiat'' eli oksennukset ja kissanhiekkojen siivouksen. Minä sitten pesen ja leikkaan kynnet ja hoidan eläinlääkärireissut..

Täällä just tajusin kun laskin jotenkin mietteissäni kiertopäivät, että mullahan on kp 31! En siis vielä hehkuta, menkka oireita ollut tänään hirveästi. mutta tuo pahoinvointi velloo vieläkin mukana. Tosta vielä että kiertopäivät saattaa heittää kahdella suuntaan. eli on ollu yleensä kp 32 myös, mutta yleistynyt tuohoon kp 30, niin en nyt hättäile vielä. Ellei sunnuntaina kuulu, mutta kun kuuluu... :D niin mulla on tuolla kaapissa kuitenkin varmuudella yksi testi jemmassa, se siellä odottelee et sit kun friikkaan taas totaalisesti et nyt on menkat myöhässä niin pitää mennä testaamaan nega :D Joop. Mutta mä tästä hilpasen päivä unille, nyt on olo sen verran etova, ettei oikeen pysty tekemään mitään! :(

Mitäs mimamau? joko on täti tullut kylään, vai asuuko masussa sittenkin joku? ;)

• ssandy-

Olihan se pakko tulla taas heti töistä päästyään.... :D
      WF; oli mulla akasemminkin lääkitys mutta se kesti vain sen 3kk, ja oireet tulivat pahempina takaisin. Lääkäri antoi luvan lopettaa kun olo oli parantunut, vaikka minimi hoitoaika on 6kk :o

En ota selvää miehestä kyllä nyt yhtään. Ei halua lasta mutta ei käytä kyllä kondomiakaan? Olen kyllä sanonut ettei vält. ole helppoa raskautua pillereiden jälkeen mutta vahinko voi silti tapahtua. Ja ollaan sovittu (muuta en hyväksyisikään) että jos käy vahinko niin sitten se vauva saa tulla.
      Olen ymmälläni. :o

• -minttu-

WF, jokos on työpaikasta kuulunut? Hassu toi sun pahoinvointi, ooks huomannut nyt et onks se pahentunu tai helpottanu?

mimmmin, onnea menkoista! Jos niistä nyt voi onnitella:D Mut hyvä et ne alko vihdoin ja pääsette toivottavasti pian yrityksen makuun kunnolla:)

EllaMi, joko oot kokeillut ovistestejä? Toivottavasti saat niillä bongattua oikeet päivät. Minkä merkkisiä sulla on ne testit? Mulla on davidin liuskatestejä mammaksi.fi sivulta tilattu. Niistä olikin täällä jo puhetta aiemmin, et niillä ei saa välttämättä niin vahvaa viivaa kun ohjeessa sanotaan. Itekin sain oviksen selville kun tein testin useampana päivänä ja vertailin missä on vahvin viiva:p

sandepöö ja ssandy, tosi ikävää et te ootte molemmat joutunu syömään masennuslääkkeitä:/ Tai hyvähän se on et siihenkin on lääkkeet olemassa mut harmi et ylipäätään ootte sen sairauden saanu vaivaksenne. Mikäs ssandy on tilanne tällä hetkellä? Entäs sandepöö, sä et syö enää lääkkeitä vai?

babyfever, mulla on samamerkkistä toi maca. Ja eikai siitä sillee haittaa oo et alottaa heti sillä ruokalusikallisella. Mä aattelin syödä nyt jonkin aikaa vaan sen 1 tlk päivässä ja sit ehkä jossain vaiheessa se ruokalusikallinen, on niin pahan makusta kyl:D Jokos on siellä täti tullut kylään?

Mites mimamau, joko siellä on menkat alkanu? Hyvä kun kyselen kaikilta vaa et joko menkat on alkanu:D

vielä kerran äidiksi?, mä oon syöny kesällä saman kuurin poskiontelontulehdukseen. Toivottavasti kuurista on apua vaivaasi ja pääsette pian jatkamaan yritystä:)

Tänne ei mitään uutta vieläkään. Väsymystä vaan ja hartiasärkyä. Oon harkinnut hierojalle menoa, mut ikinä ei tunnu olevan aikaa ja rahaa. Kai se on aika varattava sinne et pääsee tästä päänsärystä eroon:/ Ovista alan tikutella ehkä vajaan viikon päästä. Jotenkin on nyt kyllä ollut paljon muutakin ajateltavaa. Tänään pomo näytti ekat hommat jotka pitäis osata ja sit tää syksy. Väsyttää niin kovasti:D Aattelin alottaa herkkulakon ja koittaa liikkua vähän enemmän, jos se tois lisää virtaa ja kuntokin kohois samalla. Macasta ei ainakaa viel oo ollu mitään apua tässä väsymys asiassa. Nyt tosiaan ehdin varmaan vähemmän täällä käydä. Joka päivä luen jutut mut vastailla ei aina ehdi. Sori siis jos joku jää huomaamatta enkä tajuu vastata kaikille. Kaiken kyllä luen!:) Mutta nyt lähen lenkille hakemaan sitä lisävirtaa!

• mimamau

Hei kaikille,

tässä talossa ei ole täti vielä ollut, mutta kovasti varoittelee tulostaan. Paljon on siis menkkaoireita niin en usko että tässä kierrossa tärppäsi. Seuraavassa sitten :) mutta WF, taitaa vaikuttaa aika lupaavalta vissiin?

Mullakin on nyt vähän kiireistä aikaa - uudet työt, vanhat työt, koeviikot ja muut menot vievät leijonanosan illoista :( eli lueskelen näitä kyllä ja pysyn ajan tasalla meidän iloista ja suruista mutten välttämättä ehdi vastata joka päivä.

Onnea menkoille, mimmmim jos en vielä muistanut sanoa! Varmaan helpotus kun kroppa alkaa toimia niin kuin sen kuuluu :)

Ihan mielenkiinnosta yleinen kysymys: kuinka pitkiä olette? Jonain päivänä aloin tässä miettiä kuinkakohan pitkiä naisia tänne kirjoittelee, ihan hassu miten se pulpahti mieleen :D itse olen 166, eli melko keskivertopituinen. Välillä tekisi mieli olla lyhyempikin, sellainen söpö pieni nainen, mutta kyllä kannan ylpeänä näitä minulle suotuja senttejäkin.

• WF: en ole huomannut sivuvaikutuksia..paljon pirteämpi olen kun ennen eli näköjään mömmö sit toimii :D Ja TODELLAKIN ootan tätiä kun kuuta nousevaa :D ja sitä et kierto tasaantuisi tästä! Ja peukkuja sulle et jos kuitee se täti ei tulis ;) jännäääääää %)

Ostin 7 ovulaatiotestiä halpatesti.fi:stä ja maksaa yht. 7,5€, eli aika halpaa, mut jos tilaa yli 10 eurolla ni saa viel ilmasen kotiinkuljetuksenkii, ni tilaan aina lisäks joko raskaustestejä muutaman tai sit foolihappoa paketin, ku tilaa sitä (5€) ni saa 2 raskaustestiä ilmasiks!!! Eli 12,5€lla saa 7 ovutestiä, 2 raskaustestiä ja paketin foolihappoa :P suosittelen! Postilaatikosta kolahtaa sisään muutamas päiväs, kunnes on maksanut laskun niille, sähköpostiin tulleen vahvistuksen jälkeen!

ssandy- tietty roikut täällä viihdyttämässä meitä, koska todellakin kuulut porukkaan :) ja toivotaan et lääkkeet auttaa masennukseen!! Tsemppiä! :P

-minttu- itsekin kyl vois ehkä vähän vähentää sitä macaa, ettei lopu niin nopeesti ja jos kerta ei niin paljoa tarvii syyä! :) ja mua kyl maca piristänyt..tai sit vaa kuvittelen :D ala siekii syömää sitä vähän enemmän :D ei oo tätiä näkynyt..odotellaan huomiselle tai ylihuomiselle... :P Onnee sulle ovisteluun; toivotaan että bongaat sen ;D

Sandepöö: PLUSSAAAAAAA!!! Peukut ja varpaat täällä pystyssä!! ;)

• -minttu-

Mimamau, ilmoittelehan sitten kun täti ilmestyy. Jos ilmestyy;) mä muuten mietin yks päivä kans tota pituutta! Mut ihan sen takia et mietin minkä pitusia lapsia meille tulee:D Ite oon 165cm eli aikas samanpitunen kun säkin. Mun mies on tosi lyhyt, se on vaan jotai 172 eli oon miettiny et toivottavasti ei saada poikia kun niistä tulee toooosi lyhyitä:D Onks teidän miehet pidempii, saatteko pitkiä poikia ja tyttöjä? :D Mun mielestä tää pituus on ihan hyvä itelle. Voi huoletta käyttää korkkareita eikä silti oo liian pitkä. Tosin miehen kanssa en voi korkkareita pitää kun se jää lyhyemmäks ja mä en tykkää siitä yhtään. Siinä ehkä mun miehen ainoot huonot puolet:D

• mimamau: jännätään nyt vielä, ei heitetä kirvestä kaivoon!!! ;) oon 164cm pitkä, mut mie taas haluisin olla pidempi!! :D avomies on 182cm koripallon pelaaja, eli lyhyt pelaaja, mut pitkä mulle :D

• WishfulRider

ssandy: Vaikuttaisi musta silti ihan hyvältä, jos ei kondoomiakaan käytä, ;) koita saada se pois huoneesta ja nosta jalat kattoa kohti :PP ;) tuo se lapsi taloon niin se tottuu ajatukseen ^^

minttu: Ei oo työpaikasta vielä kuulunut, mutta kuuluu varmaan tän viikon kuluessa. ( jos kuuluu ) Onkos siellä teillä päin sellasta opiskelijoiden paikkaa? sellasta missä nää hierojat harjottelee? Täällä turussa ainakin on sellanen paikka, ja siellä saa sika halvan hieronnan, ja sitten voit katsos vielä pyytää lisä hierontaa jos et muka oo tyytyväinen palveluun ;) hehehe. ps. mä en ikinä vois alottaa herkkulakkoa, musta tuntuu et mitä vanhemmaksi tuun sitä enemmän kaikkea syön :D

mimamau: Toivotaan silti että sinne olisi tärpännyt! Kun ei oli kerta vielä ilmottanut ;) Mun tilanne nyt on mitä on, ei kuulu menkkoja, mutta en usko tärpänneenkään.. :)

babyfever: Hienoa! täytyy siis muidenkin sitä hankkia! :) Itsekkään en oo saanut vielä hankituksi, kaikki muut menot taas tuntuu painavan niin paljon päälle et toivoisin tosiaan et nyt pääsis töihin raatamaan, niin että palkkaakin alkais tilille valua!! :p Shit shoppailenkin taas kaiken kotiin ^^ Ihan mielettömän hyvä tarjous!! mä pistän ton kyllä ylös! ootko ovistestejä kokeillut? tai mitäs on saanut arvosteluissa? meinasin et kuulostaa melkeen jo liian hyvältä. :P Onkos sitä foolihappoa paljonkin? :)

Mä täällä päässä edellen varton menkkoja, eikä kuulu ei näy, ei tunnu tulevan. murra huomenna tulee sitten viimeistään kuin kirkkaalta taivaalta.. :p Meille ainakin tulee tummatukkasia kiharia pitkiä hoikkia lapsia. Molemmat ollaan miehen kanssa tummia, mä ruskee silmänen, eli tulee varmaan ruskee silmäsiä lapsia, ja mulla kiharat hiukset luonnostaann, sekä itse oon 173 pitkä ja mies sen 179 pitkä :)

Mä taas oon miettinyt et onko täällä iso vai pieni vai normaali rintaisia? Ihan vaan sen takia kai ajatellut asiaa kun itse olen pienirintainen, en niin isoista tykkääkkään, isommat olisi silti kyllä kivat. :D Mutta mietin tuota että kun maidon eritys alkaa ja rinnat kasvaa, niin tuottaakohan kellään ongelmaa selän kanssa? Siskollani kun kasvoi kaksi kuppi kokoa, niin sanoi että voi olla omaan normaali kokoiseen tissivarustukseensa hyvin tyytyväinen, kun selkä tuli tuosta imetys ajasta kuulemma tissien takia todella kipeäksi.. :)

• -minttu-

babyfever, oot kyl saanu tosi halvalla noita testejä ja foolihappoo! Taidan täs mennä shoppailee samoille sivuille itekin...:p Ja voisin varmaa vähä alkaa syömää enempi sitä macaa kun ei vielä piristystä oo tullu:D

WF, on meillä niit opiskelijahierojia tuol keskustassa. En vaan oo saau aikaseks tilata aikaa, ja kun ei oo ikinä käyny ni ei oikein tiiä miten homma toimii ja missä se paikka tarkalleen on:p Ja mäki syön kooooko ajan, siks aattelinkin kokeilla sitä herkkulakkoo:D Ja tohon sun kysymykseen viel, miten määritellään normaali ja isorintainen?:D Omasta mielestä mun tissit ei oo kauheen isot mut miehen mielestä on. Mut kai ne sit aikas isot on, reilu C-kuppi. Menee vähän turhan tarkaks nyt, sori:D Aikanaan kun pillereitä aloin syömään, niin huomasin et tissit kasvoi. Ehkä ainoa pillereiden hyvä puoli..

• WishfulRider

minttu: no luokittelen silleen et A-kuppi painii omassa pienessään eli mä oon A-kuppinen, sitten B- on normaali ja C ehkä siihen samaan vielä sit D- on iso ja siitä ylöspäin tietenkin. :p Ei mun mielestä täällä oo mitään sellasta liian tarkkaa, kun puhutaan raskautumisesta :D missä kuitenkin kontaktissa puhutaan kikuleista ja pimperoista :p niin on tää ehkä aika pieni niiden rinnalla, tai en tiedä? :D kaikki ajattelee tavallaan :pp Mä en koskaan oo pillereitä syönyt, niin en noista haitoista ja plussista mitään tiedä.. :p mutta olis kai kannattanu niitäki syödä jos kerta rintoja kasvattaa :DD Ja ota ihmeessä selvää. Ite ainakin oon tykännyt kun joskus käynyt täällä turussa..

• vielä kerran äidiksi

hei nuoret "rouvat " en nyt mitenkään halua pelotella mutta tuo tisu kysymys herätti ajatksa itse olen käynyt rintojen pienenys leilauksen läpi nuorena ne oli vielä kohtuulliset mutta nyt piti tässä vähän yli vuosi sitten käydä läpi pienennys leikkaus niskojen takia 2.5kg lähti pois ja hyvät tuli :) muuten kyllä kannatti tehdä :) nyt ei enää ole kipuja:)
      kunpa saisin nyt tuon suun nyt paranemaan (: nyt en käytä tässä kierossa hormoonia kun ei ole tosi yritystä päällä (: heh heh koetakaa nyt etes jotain selvää saada :)

• EllaMi

WF: Teillähän on sitten hyvä työnjako noiden kissojen suhteen :) Meidän kissat on nimenomaan mun kissoja, eli sain hankkia ne sillä ehdolla, ettei miehen tarvitse osallistua niiden hoitoon. Toki sit jos raskaudun, niin suostuu niitä hiekkojakin puhdistelemaan.

ssandy-: Hmm, onkohan sun miehellä jotenkin ristiriitaiset ajatukset tuohon vauva-asiaan, kun ei kerran ehkäisyä halua käyttää, muttei silti halua vauvaa yrittää? Tai jotenkin luulis, et ainakin jollain tasolla sitä vauvaa haluais, koska ei kai se muuten uskaltais ilman ehkäisyä olla…

-minttu-: Tänään testasin ekaa kertaa niillä ovistesteillä, mutta negaa näytti. Olis pitänyt alkaa jo paria päivää aikaisemmin testailla, kun nyt on ovis saattanut mennä jo ohikin – niin vinksallaan toi mun kierto on. Jos en olis niin pihi, niin olis kannattanut kyllä ostaa vähän laadukkaampia tikkuja. Noi on Sofi – one step – merkkisiä, ja vähän vaivalloisia käyttää. Niissäkin tuntuu olevan vähän tulkinnanvarainen se viiva. Olispa kyllä kuitenkin niin helpottavaa, jos löytyisi se ovulaatio kuitenkin niiden avulla. Vähän masentaa nimittäin yrittää, kun koko ajan on epävarmuus siitä, että onko se raskautuminen ylipäänsä mahdollista.

mimamau: Varmaan toisaalta myös hyvä, että on niin paljon puuhaa, kun sitten ei välttämättä oo niin paljon ajatukset kiinni pelkässä vauvakuumeessa. Tai mulle ei ainakaan oikein sovi tämä joutenolo tässä tilanteessa, kun mielessä on vaan vauvat, ja ajatuksia on vaikea saada kiinnittymään mihinkään muualle. Tietenkin liikaa aikaa tai töitä ei oo kumpikaan hyvä juttu.

Mä oon 165 cm pitkä. Musta tää on vähän tylsä pituus, kun se on niin keskiverto. No, ainakin sopivankokoisia vaatteita löytyy helposti :) Mies on 185cm. Tässä osoitteessa http://www.helistin.fi/?page=9154344& on sellainen pituuslaskuri, jolla voi vanhempien pituuden perusteella ennustaa lapsen tulevan pituuden. Mun pojasta tulis ton mukaan 180cm ja tytöstä 167cm :)

Mulla ei kyl e-pillerit kasvattanut rintoja, A-kuppi oon ollu koko ajan :/ No mut eipä oo ainakaan selkävaivoja :) Oikein odotan sitä, kun maidontuotanto alkaa, niin saapahan kerran elämässään tietää, miltä tuntuu, jos on oikein kunnon tissit :D

Mulla on tänään ollut jotenkin menkkamaisia tuntemuksia, vaikka menkat loppu vasta viikko sitten. Outoa.

• WishfulRider

EllaMi: Hhehe, nooh mies hyvin kissarakas, ja mä olisin halunnut koiran, mitä meille koitettiikin tälläselle löytökoiralle, koiralla oli kuitenkin paha eroahdistus eikä voinut siitä syystä jäädä, mistä omistaja ei kertonut. Että mikäli meille lapsi tulee, rakennan kissoille vaikka oman talon ja ostan hoitajan,mutta en heistä halua luopua. :( ja kiitos tosta laskuristaa!! :) oon kans miettiny tota tissi juttua! :p Toivottavasti ei nyt tule mitään menkkoja!! Jos se olis se ovis?

Vielä kerran äidiksi?: Hienoa että säkin pääset välillä lukemaan meijän juttuja! :) ja Hyvä että sait rinnat pienennettyä ja että nyt on mukavampi olo.. :)

Tuossa sattui tollanen vastaan. Olipas ihanaa lukea!!!
      http://www.iltalehti.fi/raskausjalapset/2011092614459749_rb.shtml

• WishfulRider

hei tekiskö joku uuden palstan? alkaa käymään hullun pitkäksi taas..

• WishfulRider

wishfulrider: kp32/30 yk25
      -minttu- kp 10/30-34 yk3
      mimmmim:: kp 3/? yk1
      vielä kerran äidiksi? 9/30-31 yk 2
      sirena--: kp 23/ 35 yk 2
      mimamau: kp 31/30 yk 1
      EllaMi: kp 12/17-41 yk 1
      baby19: Kp 20/28 yk 1
      ssandy-: kp13/26-28 yk1
      sandepöö: kp 5/ 19-21 yk 1

Edelleen

• vauvelintuoksua

Hui täällähän on kirjoiteltu.. Joko uusi palsta tulossa? :) alkaa olla taas niin pitkä. Tänne ei kuulu mitään uutta:/ Paitsi tänään oli aamulla ekan kerran huono olo! Ihan oksetti kun makoilin sängyssä enkä pystynyt hetkeen nousemaan siitä.. Ei ole muina aamuina ollut. mutta sen oon huomannut että useana aamuna on ollut ns. vatsalihakset kipeänä!!? Vähän sellanen tunne ku jos nauraa tosi paljon niin tulee vatsalihakset kipeeksi.. Ja en oo urheillut tai tehny vatsalihasliikkeitä tms. Ne vaan on kipeät ja ollut useampana aamuna, ei ihan joka aamu mutta sanotaanko jokatoinen aamu :D Loppuviikosta ajattelin että käyn ostamassa sellasen clearbluen digitestin, jotenki tuntuu että luotan siihen vaan enemmän ku noihin halpoihin.. Jos se taas on nega niin sitten kai sitä on pakko alkaa jo miettimään sitä lääkäriin menoa!!! En vaan haluais, mä edelleen toivon että se plussa sieltä tulisi :(

• mimmmin

Tääläpä oli mielenkiintoisia keskusteluja käyty..

Ssandy ja sandepöö: Hyvä, että teidän masennus vaiva on otettu tosissaan ja sitä hoidetaan. Pitää rohkeasti ottaa yhteyttä tk:hon jos oireita taas tulee. Oletteko miettineet kun on masennusta taustalla, niin synnytyksen jälkeisen masennuksen mahdollisuutta?

Oletteko muuten huomanneet, että vaikka uuden keskustelun tekisimme, niin tuo sivupalkki menee tosi nopeasti taas pieneksi eikä se tuosta koosta enää pienene. Täälä on paljon keskusteluja jotka on paljoooon pitempiä..

Itse oon aikas lyhyt 160cm ja mies huitelee jossain 180 tienoilla ja on melkein kaks kertaa leveämpikin minua :) Eli meidän lapset tulee olemaan varmasti minua pitempiä sitten aikuisena.. Tissit on omasta mielestä ihan hyvän kokoiset joku C-D riippuen merkistä ja ympärysmitasta. Mulla on tosi vaikea saada oikean kokoisia liivejä normikaupasta, kun ympärysmitta pitäisi olla pieni eikä niin pienellä ympärysmitalla saa tarpeeksi isoja kupeja.. Olen yhdet raskinut ostaa oikeasta liivikaupasta, mutta kun ne on niin kalliita.
      Tuli muuten mieleen tuosta koko asiasta, että oletteko miettineet vauvan kokoa.. Siis minkä kokoisina olette itse syntyneet entä miehet? Mies on syntyny kauhean isona ja raskaus on mennyt yli.. Itse olen syntyny reilu 2 kilosena keskosena. Äidillä oli raskausmyrkytys, sehän on vissiin aika perinnöllistä. Tai jotkut sanoo, että on periytyvää toiset mielestä taas ei mitään merkitystä. Tämmösiä minä mietin, mutta eipä näitä asioita voi ennustaa, ne tietää vasta sitten kun on sen aika ;)

Plussia kehiin nyt!!!

• EllaMi

WF: Joo, en mäkään mun kissoista luovu, on ne niin perheenjäseniä nekin :) Meillä mies aina väitti, ettei se muka välitä kissoista, mutta kuinka ollakaan, se onkin se, joka niiden kanssa melkein enemmän leikkii ja hellittelee ;) Ette oo nyt mitään toista koiraa sit ottamassa? Entä mikä sulla on olo nyt? Tuntuuko siltä, ettei menkat välttämättä alkaiskaan?

Oliskin muuten loistavaa, jos nää olis ovisoireita! Mä oon niin vähän aikaa vasta seuraillut kiertoani, etten oikein osaa sanoa. Pitää taas kohta tikuttaa ja katsoa. Tuli muuten just mieleen, et viime kierrolla mulla oli ihan samanlaisia tuntemuksia, mut silloin ei sit puuhailtu mitään, kun ajattelin, ettei luonto voi niin hölmö olla, että järjestää vatsakipuja just silloin kaikkein hedelmällisimpään aikaan, ettei varmasti huvita mikään ylimääräinen :P

vauvelintuoksua: Toi Clearblue-testi on kyllä hyvä, kun se ei jätä paljon tulkinnanvaraa. Peukut pystyyn, että se on vauva, joka tuon olon aiheuttaa :)

mimmmin, mulla kans tuottaa ongelmia toi ympärysmitan ja kupin suhde, kun välillä tuntuu, et sama kuppikoko on kuitenkin eri kokoinen eri ympärysmitoilla. Mut mulla menee päinvastoin toi kun sulla. Hmm, empä muuten tiedäkään, minkä kokoisena mies on syntynyt. Itse olin muistaakseni aika keskivertomitoissa. En tosta raskausmyrkytyksestä tiedä, mut varmasti jos on perinnöllistä, ne ottaa sen sit neuvolassa huomioon :)

• EllaMi

Höh, negaa näytti ovisliuska :( Onks täällä kukaan käyttänyt paljon noita liuskamallisia ovistestejä? Mietin vaan, et kun eilisessä testissä näkyi hailakka viiva, mut silti selvä nega, ja tänään ei näkynyt senkään vertaa, niin voiko siitä tehdä mitään johtopäätöksiä? Tai haaleneeko viivat vähitellen ovulaation jälkeen?

• -minttu-

mimmmin, mulla on kans vähän toi et ei meinaa liivejä löytyy, kun kuppikoko kuitenkin suhteessa isompi kun ympärys. Mäki oon huomannu ton et toi palkki menee pieneks, voitaskin kirjotella tähän keskusteluun viel vähän aikaa. Toivottaasti ei toi raskausmyrkytys tuu sulle sitten kans:/ Mä oon syntyny 3,8 kilosena eli aika normaali vissiin. Samoin mies. Täytyy vaan toivoo ettei itellä tuu mitään myrkytyksiä tai lapsi sunny ennen aikojaan:/

EllaMi, oli hyvä toi linkki! Hauskaa et tollasiakin laskureita on tehty:D Toivottavasti saat tikutettuu nyt sen oviksen et tiiät tapahtuuks siellä mitään. Ja tosiaan ehkä ne menkkatuntemukset on merkki oviksen lähestymisestä? Ehkä ne sunkin testit on sellasii et ei kauhee vahvaa viivaa tuu? Mulla sillon oli maanantaina vahvin viiva, sit tiistaina hyvin hyvin hyvin hailakka ja keskiviikkona ei enää mitään. Maanantaista sitten 14 päivän päästä alko menkat eli se maanantain viiva oli ovis, vaik sekin viiva oli tosi haalee:) Eli sit kun ovis on ohi, niin viivan pitäs kadota kun seinään. Kai?

vauvelintuoksua, testaile ihmeessä vielä, jos kerran tuota pahaa oloakin on ollu ja vatsalihaskipua:D! Toivotaan et sieltä saatas vihdoin se plussa tänne! Jos ei nyt, niin ehkä se lääkärissä käynti auttaa ja se plussa saadaan sit ehkä seuraavassa kierrossa:)

vielä kerran äidiksi, hyvä et sait kivut pois pienennysleikkauksella. Ja jotkut isorintaiset kun vielä haluavat entistä suuremmat rinnat! Voin kuvitella niitä selkä- ja niskakipuja mitä isot rinnat voi aiheuttaa:/

Hihii kohta täytyy varmaan alkaa ovista metsästämään! Oon onnistunu pitämään ajatukset kurissa, oon koittanu keskittyy töihin ja meidän koiravauvaan (tai no ei enää vauva, 7kk:p). Macaa käyttävät: onko teillä ongelmia saada se jauhe liukenemaan? Mä oon tosiaan sekottanu mansikkakeittoon ja ei liukene ei sitten millään, menee kauheille kököille ja sit se maku tulee voimakkaasti esiin. Eikä se liuennut edes kuumaan kaakaoon! Koitan nyt sit mussuttaa sitä murojen kaa.. Mul oli aluks sellanen fiilis et nyt heti ekasta tai tokasta kierrosta on tärpättävä. Nyt osaan ottaa ähän iisimmin. Tuntuu et se vauva ei tuu vielä pitkään aikaan. Se onkin sit iloinen ylläri kun se plussa pamahtaakin testiin:) Toivon tätä rauhallisuutta muillekin! On meinaan elämmä paljon helpompaa kun ei koko aikaa ajattele ja oota et joko nyt plussa joko nyt. Tietty edelleen haluisin et se kävis nopsaan mut oon ehkä realistisempi nyt:p

• Sandepöö

mimmmin: Kyllähän sitä on tullut mietittyä, mutta olenkin oppinut tunnistamaan omat masennuksen oireilut heti ja toisaalta, nyt on sellanen ihminen rinnalla, että se kyllä huomauttaa kiltisti jos en ole oikein oma itseni ja sitten pitää vähän tutkailla ja miettiä onko masennus kausi alkamassa vai ei. Toisaalta nyt kun joku joka oikeesti huomaa milloin meinaa masennus nostaa päätään, osaa itekin sitten reagoida siihen, mulla pelkkä liikunnan lisääminen parantaa fiilistä jo niin hurjasti ja kyllä jos jälkeinen masennus iskisi, apu olisi lähellä. Äiti ja sisarukset asuu alle 5km päässä, että tukea saa aina.

Mua pelottaa, että tulee sitten jättivauva kun on tullakseen :D Itse olen 155 pitkä ja mies on 180. Olen syntyessäni ollut yliaikaisenakin vain 48 cm pitkä ja reilut kolme kiloa, kun taas mies on ollut yli neljäkiloinen. Olen muutenkin koko suvun pienimmästä päästä, yks keskonen on tietenkin ollut pienempi kuin minä, miehen siskon kanssa ollaan samaa koko luokkaa ja hän sai keväällä neljä kiloisen tytön, mikä oli minusta todella hurjaa, syntyi vielä ennen laskettua aikaa ja serkkukin pyöräytti tuossa juuri sellaisen neljäkiloisen tytön :D Että saa sitten nähdä mitä sieltä tulee.

Mulla on ollut järjettömät alaselkäkivut parina päivänä, onneks toi käveleminen helpottaa vähäsen, yöt on niin hirveitä :/

• WishfulRider

Heips kaikki naiset!

vauvelintuoksua: Mä kyllä veikkaan että olisi jo testeissä näkynyt, eli nyt kannattaisi vaan itselleen myöntää se nega niin tulisi ne menkatkin.. Tosin ne tuskin tulee enään luonnollisesti kun on olleet noin kauan pois, eli lääkäriin ja pikapuoliin!

mimmmin: Juuri luin tuosta aiheesta että vauvojen koot eivät ole enää samoja kin joskus ennen että nyt tehdään uusi tutkimus asiasta koska vuvojen koko on niin paljon muuttunut..

http://www.iltalehti.fi/perhe/2011092814471075_pr.shtml tuossa linkki :)

minttu: Hienoa että oot saanut sinne positiivisemman tunnelman asiasta! ja hyvältä kuuulostaa tuo että plussa tulisi ''yllätyksenä'' :P Minkäs rotunen koira sulla on? :) hehe, kannattaa lukea niistä että liukeisiko se johonkin, itse ymmärsin ettei liukenisi kun on niin kovasta aineesta tehtykkin..? :)

sandepöö: Tuossa aikaisemmin tosiaan toi linkki, missä lukeekin että vauvat on nykyään paljon isompia :) Kuis sulla selkä särkee? vai tiedätkö syytä?

Täällä edelleen odotetaan menkkojen alkamista.. Testin tosiaan ajattelin sunnuntaina vasta tehdä kun kp silloin 36, mutta tänäänkin tulin koulusta ja olin aivan varma että olisi alkanut, mutta eipä ollut.. :) Noh jahka ne sieltä sitten. Samantien kyllä meen llääkkeet hakemaan jos negaa näyttää testi ja sunnuntaina ei ole vielä alkaneet. :) Kun täytyisi ne verikokeet saada tehtyä ja ne pitää tehdä kierron alussa.. Mielummin kyllä toivoisin sen plussa nyt olevan ^^

• WishfulRider

Niin juu, EllaMi: Ei olla koiran hankintaa mietitty, se nyt on jäissä ainakin pari vuotta. :) Että sitten katsotaan ehkä uusiksi. :) Ja tosiaan kyllä mulla pää sanoo että oon raskaana, mutta en päätä usko, vaan meinaan että mä taas nä kaikki kehitän ja menkat sieltä sit tulee.. Ja toivottavasti nuo nyt oviksen tuntemuksia on! :P olisi hienoa jos olisi nyt sitten täpännyt ;) Ite olen käyttänyt, ja samat oli vähän mielipitete kun mintulla.. :) Tiedä siis siitä sitten :P

• Sandepöö

WishfulRider: Ei mitään hajua mistä nuo selkäkivut johtuu, onneks nuo paratabsi/panadolit auttaa pahimpaan. Jospa se parin päivän päästä helpottaa, voi tietenkin olla sekin, kun on parina yönä ollu niin paljon viileämpää, että sekin tekee. Lukaisinkin tuon linkin, odotettavissa on siis jättivauvoja tulevaisuudessa :)
      Toivottavasti sitten näyttäisi plussaa siellä ;)

• Eleamila

Heissan:) Luin tän keskustelun ja ajattelin liittyä seuraan... Eli olen 20 vuotias vauvakuumeen uhri. Miehen kanssa alettiin yrittämään tässä kuussa, ja laskurin mukaan ovis olisi ollut n. 25.9. joten nyt vaan seuraavia menkkoja odotellessa. Mieheni on 27 ja hoito-alalla, itse yritän taas saada opiskelupaikkaa ja ollut nyt avustajana päiväkodissa. Asumme Helsingin suunnalla koiran kanssa ja nyt tosiaan toiveissa olisi ensimmäinen lapsi. Hermostuttaa ihan älyttömästi kun haluaisi vaan sen nyytin syliin...:) mulla nyt menossa kp20/30 yk1? Ku luin näitä keskusteluja niin tuntuu et kaikilla kestää toi plussaaminen... Oon jo pitkään pelänny etten voi saada lapsia vaikka siihen ei mitään syytä ole. Toivottavasti pystytte ajattelee vähän positiivisemmin:)

• WishfulRider

Eleamila: tervetuloa joukkoon! merkkailen sut listaan huomenissa. :) Milles alalle olisit mahdollisesti hakeutumassa? ootko miettinyt miten jatkaisit koulua jos nyt saisit paikan ja tulisitkin raskaaksi :d ja siis korjaan tuota sinun luuloa kun pisti niin paljon naurattamaan, eli mä varmaan joka välissä oon selittäny että lapsettomuus tätä ja tota. eli täällä siis kaikki vasta alkajia, ja yritystä ei ole takana kuin muutama kerta. Ja minä siis ainoona joka yrittäny täällä sen kaks vuotta. :D että ei se lapsen teko helppoa ole, mutta en sitä menisi tuomitsemaan eti kahden kerran yrityksen jälkeen vaikeaksikaan. Minusta hyvä että lapsi ei samantien tärppää. Täällähän olisi mailma täynnä niitä silloin.. :D hhehehe. noh anyway. Tosiaan, onkos jotain vitamiineja käytössä? täällä on nyt kovassa huudossa ollut tuo maca-jauhe. Kannattaa siis lueskella. Ootkos muuten kuinka pitkä? siitäkin ollaan juteltu. :)

• -minttu-

Sandepöö, toivottavasti noi selkäkivut menee ohi. Mistähän ihmeestä ne on tullu:o Alkoko ne ihan yhtäkkiä? Ja toivottavasti sielt ei tuu sit mitään kauheeta jättiläisvauvaa sitten kun on tullakseen:D

WF, meillä on kettuterrieri. Älä kato netistä kuvia jos et tiiä miltä näyttää kun ne näyttää ihan hirveeltä ku ne nypitään näyttelyitä varten:D Meillä siis karkeakarvainen, niit on myös sileäkarvaisena. Toi meidän on vähän erinäkönen kun ne mitkä trimmataa näyttelyihin, niillä on kauheet tupsut kuonossa ja jaloissa, tällä meidän on vähä tasasemmin noi karvat:D Ja juu ei vissiin sit liukene, siinä paketissa vaa sanottiin et voi sekottaa mm kahviin, nii oletin et se kans iukenee siihen sit..

Eleamila, tervetuloa! Samaa on varmaan kaikki miettineet, et mitä jos ei saakkaan lapsia. Vaikka ei mullakaan mitään syytä oo lapsettomuutta epäillä mutta kun se tuntuu nykyään olevan niin yleistä:/ Minkäs rotunen koira teillä muuten on?:)

• mimamau

No niin hyvät naiset,

tehdään uusi ketju. Siis:

ÄLKÄÄ KIRJOITTAKO TÄNNE ENÄÄ MITÄÄN! LInkki tulee ihan just :)

• mimamau

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      416
      3084
    2. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
      Maailman menoa
      69
      2377
    3. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      79
      2026
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      122
      1751
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      143
      1637
    6. Minkä ikäinen

on kaipaamasi ihminen? Minä vuonna syntynyt?
      Ikävä
      72
      1258
    7. Raiskaukset loppumaan?

Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön
      Sinkut
      292
      1080
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      1049
    9. Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!

Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li
      Euroviisut
      13
      1043
    10. 41
      899
    Aihe