Jäähdytysneste katoaa 2.0 tdi vm.08 aj. 140tkm

ihmeissään oleva

Viimeisen viikon aikana on jäähdytysneste alkanut kadota kohtuu nopeasti. Nyt muutaman sadan kilometrin matkalla neste huvennut maksimista minimin alle. Ajot ovat olleet kaupunkipyöritystä. Olen seurannut nesteen vajoamista, koska varoitusvalo ilmoitti nesteen menneen liian alhaiseksi ja niinhän se olikin. Paisuntasäiliö lähes tyhjä (auto oli ollut parkissa 8h).

Paisuntasäiliössä ei näy nesteen joukossa öljyä, eikä öljykorkkikaan ole yhtään outo eli ei vaikuttaisi siltä, että jäähdytysnestettä olisi moottoritilassa..
Missään ei näy ulkoisia vuotoja.

Kone käy hyvin eikä ainakaan vaikuttaisi että öljyä kuluisi.

Ikkunan ollessa auki, moottorin ollessa kuuma, huomaa jäähdytysnesteen hajua ja auton ympärillä on höyryä.

Onkohan mahdollista etttä esim. egr venttiilin kautta pääsisi nestettä pakoputkeen. Kannen hajoamista en uskoisi, koska luulisi nesteiden väristäkin tai öljykorkista jotain näkyvän. Vaikka pakko myöntää että kansiremontti hieman pelottaakin.

10

10216

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .........kale 33

      kannentiiviste vuotaa , yleensä 2 pytyn kohdalta sekä 1.9 että 2.0 tdi:ssä VAG konsernin moottoreissa

      no , samalla kertaa sitten vähän niinkuin kaikki uusiks yläpuolelle , harmi että juuri olet ehtinyt vaihtaa jakopään osat jotka menevät nyt uusiksi (eivät kasaa vanhoilla,takuu)

      yleensä vuotoa alkaa ilmetä 200tkm kohdilla

    • 11+9=?

      Vesipumppu. Muistitko vaihdattaa sen samalla kun jakopään vaihdatit?

      Jos muistit niin uusi on korkkaamassa ellet vaihtanut niin olisi jo aika vaihtaa :)

      • ihmeissään ollut

        Eipä ollut mikään edellisistä. Kun jätti paineet järjestelmään ja vielä eberin päälle, niin alkoihan se vuoto sittenkin löytymään. Syylari rikki. Ulkoinen vaurio. Tippumalla tippui nesteet. Vesipumppu vaihdettu. Kansivika ei ole kovin yleinen ko. moottorissa, jos huomioi moottoreiden määrän.

        Hyvä että löytyi vaikka rahan meno harmittaa etenkin, kun ei voi edes itseään tai ketään muutakaan syyttää.


    • mkl............

      kansivika ei ole sama kuin kannentiivisteen vuoto pyttyyn, kannentiivisteen vuotoja on ihan reilusti ja kuten sanoin , vasta 200tkm ja edelleenkään , se ei ole mikään kansivika. Samalla tietysti vaihdetaan ohjurinkumit ymv kanteen kun kerran irti on , sekään ei ole vika vaan asiantuntevan korjaamon hyvää työtä. putsataan huohottimet,ahtoputket,kaasuläppä,imusarja ja eger-osasto... kerran purkamaan joutuu

      kumma että ensin sanoit että mitään ulkoisia vuotoja ei ole ja sitten kas kummaa syyläri vuotikin oikein tiputtamalla ?

      • mk2.........

        Kumma on kummaa, hyvä että vika löytyi...


      • ihmeissään ollut
        mk2......... kirjoitti:

        Kumma on kummaa, hyvä että vika löytyi...

        Eipä näkynyt (aluksi) ulkoista vuotoa päälle päin. Pohjamuovin päälle tippui eikä itsellä ollut mahdollisuus sitä poiskaan ottaa. Huollossa (ei merkkihuolto) ottivat kyllä senkin pois, mutta en tiedä miksi eivät huomanneet vuotoa. Ehkä olivat laskeneet järjestelmästä paineet pois, avaamalla paisuntasäiliön korkin. Ehkäpä kylmempi neste. Tiedä tuota. Inhimillistä...

        Onneksi merkkihuolto hoiti hommansa ja olin vielä itsekin syynäämässä vieressä ja kyllä se tippumalla tippui. Paineet jätettiin järjestelmään ja vielä eberikin päälle. Nyt vaan uutta jäähdytintä odottamaan.


    • Patunkio

      Itsellä 00vm skoda vuoti jäähdytysnesteet halenneesta jäähdytysnesteen laipasta. Koitin koluta näitä palstoja näkemättä yhtään kertaa mainintaa moisesta osasta, mutta tämmöinenkin osa on moottorin kupeessa. Muoviosa joka maksoi autonvaraosa24:ssä 11€

      • löäköläköläkö

        Olipa halpa remontti.


    • TSI2012

      Isselläni aikanaan laadustaan tunnettu japanilainen auto vuoti jäähdytysnestettä imusarjan tiivisteestä. Tyyppivika kuulemma. Toinen japsi tyhjensi helteellä nesteet alle minimin, mutta tokeni lisäyksellä.

      Skodassa en ole kumma kyllä (toisin kuin palstalla väitetään) tällaisiakaan tyyppivikoja havainnut.

    • HOLISTI74.91

      yleinen vika on että vw konsernin ajoneuvoista kansi halkeaa 20-60tkm välillä. ykkös ja kakkospytyn väliltä pakoistukan juuresta lähtien. ensin yleensä alkaa viemään öljyä, vesihöyryä tulee pakarista kesälläkin ja jäähdytysnesteet alkaa häviämään. tyyppivika vw konsernilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ajattelen sinua nyt

      Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      64
      5592
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

      Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4207
    3. Yritys Kannus

      Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2896
    4. Oletko täällä mies?

      Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      152
      2170
    5. Mies kadonnut

      Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1896
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

      Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      124
      1718
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

      Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1367
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

      Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      68
      1154
    9. Harmi, se on

      Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1126
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

      Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      77
      968
    Aihe