Hei!
Onko tietoa mikä ihme mahtaa vaivata mustaherukkaamme? Lehtien alapinnoilla paljon oranssia ja lehdet varisee maahan. Tutkin netistä herukan sairauksia, mutta mikään ei kunnolla viitannut näihin oireisiin. Eli mitään paukamia, tai pyöreitä renkuloita ei näy. Mikä mahtaisi auttaa? Pensas on melko uusi, istutettu kesällä 2010.
Mustaherukan ongelmat?
2
529
Vastaukset
- vihertäjätär
Sama ongelma ja minun pensaat aloittivat uusien lehtien teon syyskuussa. nyt Marraskuun lopulla vihreitä mutta kuolleita pehmenneitä lehtiä pensaat täynnä täällä oulun pohjoispuolella. Minä arvelin syksyllä syyksi myyrää, koska pensaat heiluvat luonnottomasti. Olen jo alistunut kohtaloon, ensi keväänä pensaat kuivuvat pystyyn eli uutta suunnittelen.
- hortoilee
Näiden viestien lähettäjät tuskin tätä vastausta enää huomaavat, mutta siltä varalta, että asia jotakuta muuta kiinnostaa, niin kuvailun perusteella sanoisin, että kyseessä on Herukanvillaruoste.
Täältä löytyy kuvaus ruosteesta:
http://www.kasvinsuojeluseura.fi/Tasapainoinen/19Herukkajakarviainen/tabid/2087/topic/Satunnaiset kasvitaudit/Default.aspx
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882