Mies ei ymmärrä että en halua raskaaksi

4 kk selibaatti

Olen yli 40 nainen ja nyt uudessa suhteessa. Miehellä ei ole omia lapsia ja on tähän saakka kuvitellut, ettei niitä saakaan ( on ollut aikaisemmin pitkässä suhteesa ilman ehkäisyä eikä lapsia tullut).

Aika nopeasti jätimme ehkäisyn pois, molemmat olimme valmiit vauvaan vielä 'vanhalla iällä'. Muutaman kuukauden päästä olin raskaana, mies äärettömän onnellinen, ettei olekaan tuulimuna.

Raskaus oli ulkopuolinen, keskeytys metotreksaartilla pilleriehkäisy 3 kk.

Mies haluaa ehdottomasti oman biologisen lapsen nyt kun selvisi, että voi saada lapsia, mikään muu ei käy. Olen ehdottanut tukiperhetoimintaa tai varavanhempi-palveluita yms, ei käy.

Justiinsa käytiin (taas) keskustelua aiheesta ja keskustelu päättyi siihen, että mies käveli ovesta ulos.

Minulla on yksi lapsi. Hänen jälkeen on useampi keskenmeno ja ulkopuolinen raskaus. Nyt tämän viimeisen raskauden jälkeen käsitin, että en halua enää yhtäkään epäonnistunutta raskautta. Olen yrittänyt miehelle selittää, että mun pää ei kestä enää yhtäkän. Hän van sanoo, että eikö voitaisi mennä johonkin tutkimuksiin. Tämän ikäiselle julkinen sektori ei kustanna mitään tutkimuksia ja yksityiselle ei ole varaa.

Miten ihmeessä saan mieheni ymmärtämään?

44

2725

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JJ

      ET MITENKÄÄN

    • koklaa vaan

      ajattele miestäsi.. se lapsi mikä sulla on,on varmasti rakkain asia sulle eikö vaan??? mikset soisi miehellesi mahdollisuutta edes selvittää asiaa? yksityisellä saatte osamaksu mahdollisuudella selville missä mättää ja apua ettei enää mätä. sun kannattaa nyt ajatella tässä asiassa miestäsi.. minä ainakin olisin lopnikääni katkera jos mieheni ei olis suostunu hed.hoitoihin mun kanssa(mulla ikää 39) ja teillä ei sellasia tarvita ees.. mene ihmeessä miehen kanssa kattomaan missä se kana pissii. vika voi olla todella pieni,lääkkeillä korjattavissa olevaa. yleensä e-pillereiden aiheuttamaakin vielä.

      • 1+1

        Hän kysyi neuvoja miten seittäisi miehelleen,ettei JAKSA yrittää!


      • Tuulimuna

        Kohdun ulkopuolinen raskaus ja joku ääliö kysyy missä mättä. Juupa juu. Lääkärithän se tietävät ja kertovat.


      • rauhoitellen

        Sinulle koklaa vaan... asiaan mitä kysyttiin et vastannut.

        Olen useamman lapsen äiti, joten tiedän äitiyden monet puolet. Viime vuonna, kahden pienen lapsen äitinä, koin kaksi keskenmenoa, eivätkä ne olleet elämäni ensimmäiset. Jokainen niistä on aiheuttanut suuren surun, joten ymmärrän kuinka joku ei halua kokea sitä kenties vielä uudelleen.
        Itselleni nuo viimeiset keskenmenot olivat niin henkisesti raskaat etten enää uskalla edes lähestyä miestä ja harrastaa seksiä. En edes nk. varmojen ehkäisykeinojen kanssa.

        Aloittajalle taasen, mieti mikä ja mitkä oikeasti ovat ne tekijät jotka vaikuttavat tällä hetkellä päätökseesi. Kerro ne miehelle, vaadi että puhutte asian molempia kuunnellen, ilman että kumpikaan ei lähde kesken pois. Jos tähän ette pysty, ihmettelen hieman sitä löytyykö resursseja siihen lapsen kasvattamiseenkaan, oli se sitten oma tai muiden.
        Ääritapauksessa kirjoita kirje, se tosin on siitä huono vaihtoehto että se tunneympäristö jossa sen kirjoitat ei välity toiselle...

        Ymmärän toki miehenkin halun omaan lapseen, onhan se tunneside se perinteinen.


    • 5kk selibaatti

      Lapseni on elämäni ykkönen tietysti. Niinkuin kirjoitn olen 40 ylittänyt. Mies on yli 50.

      Yksityisellä varmaan on maksuvaihtoehtoja, mutta kun se ei osamaksulla ole yhtään sen halvempaa kuin käteisellä. Rahaa ei ole, mies on työtön ja mun rahat kuluu (ennen meitä) ostetun asunnon maksuun.

      Kirjoitit, että minun kannataa ajatella miestäni. Olen ajatellut ja paljon tässä asiasa. Ymmärrän mieheni ajatusten kulkua, että haluaa oman lapsen. Miehestäni ei mielestäni ole vauvan isäksi. Hän on pitkäaikaistyötön ja alko on tullut kuvaan mukaan päiviittäin.
      Töitä ei hae ollenkaan. Se hänen mukaan on minun tehtävä etsiä hänelle työmaa.

      MIten saan mieheni ymmätämän, etttä en halua olla raskaana?

      • 1+1

        Näytä hänelle vaikka aloitusviestisi tai kirjoita kirje,jossa yrittäisit selittää tuntemuksiasi. Vaikuttaisi siltä,ettei miehesi halua lasta itse lapsen takia (koska edellisessäkään suhteessa ei käsittääkseni tutkimuksiin tai hoitoihin menty) vaan siksi,että hän ehkä pystyykin sellaisen saamaan. Puhukaa.


      • aina näitä löytyy

        "Miehestäni ei mielestäni ole vauvan isäksi. Hän on pitkäaikaistyötön ja alko on tullut kuvaan mukaan päiviittäin.
        Töitä ei hae ollenkaan. Se hänen mukaan on minun tehtävä etsiä hänelle työmaa."

        Millä lihaksilla tällä miehellä on muka resursseja vaatia sua lisääntymään ja tekemään hänelle jälkeläinen.

        Kuka sen elättäisi. Vissiin just tommoset ukot laskee että --sinä elättäisit ekaksi omaishoitajaksi päätyneenä vanhenevan alkoholisoituvan ukon ja sitten vielä lapsen siinä hauskassa ilmapiirissä.

        Juokse nyt nainen helkkariin tollasen tyköä ja vähän äkkiä.
        Sitä ennen työnnä sen syliin kaalimaan kakara-nukke ja sano sille ukolle että harjottele tolla isän vastuuta ja isyyttä -- nukke ei kärsi, mutta kun lapsi syntyy, niin sitä kalaa ei voi takaisin veteen viskatakaan.


      • Marko ..

        Siis mies yli 50 vee ja haluaa lapsen?

        Kyllä on itsekästä ajattelua vanhalta ukolta, ei voi muuta sanoa - mielestäni yhdenkään yli 40 vuotiaan ei tarvitse lapsia hankkia.

        Johan lapsi joutuisi häpeämään tuollaista vaari ikäistä isäänsä kun muiden isät ovat noin 20 vuotta nuorempia.

        Jos lapsen hankkii niin on oltava suht nuori, asunto ja työasiat kunnossa ja elämä hallinnassa.

        Itsekin olisin halunnut vielä joitakin vuosia sitten tulla isäksi ja kokea kaiken sen ihanuuden ja kamaluuden mikä vanhemmuuteen liittyy, mutta en vain kohdannut sitä naista jonka kanssa lasta olisi yritetty hankkia ja perhe perustettu.
        Nyt olen jo 41 vuotias ja vauvakuume (jos sitä koskaan olikaan) on jo laskenut, enkä enää näin vanhalla iällä haaveile vanhemmuudesta.


      • Vielä ehtii
        Marko .. kirjoitti:

        Siis mies yli 50 vee ja haluaa lapsen?

        Kyllä on itsekästä ajattelua vanhalta ukolta, ei voi muuta sanoa - mielestäni yhdenkään yli 40 vuotiaan ei tarvitse lapsia hankkia.

        Johan lapsi joutuisi häpeämään tuollaista vaari ikäistä isäänsä kun muiden isät ovat noin 20 vuotta nuorempia.

        Jos lapsen hankkii niin on oltava suht nuori, asunto ja työasiat kunnossa ja elämä hallinnassa.

        Itsekin olisin halunnut vielä joitakin vuosia sitten tulla isäksi ja kokea kaiken sen ihanuuden ja kamaluuden mikä vanhemmuuteen liittyy, mutta en vain kohdannut sitä naista jonka kanssa lasta olisi yritetty hankkia ja perhe perustettu.
        Nyt olen jo 41 vuotias ja vauvakuume (jos sitä koskaan olikaan) on jo laskenut, enkä enää näin vanhalla iällä haaveile vanhemmuudesta.

        Ei 41 vuotias ole liian vanha isäksi, mutta yli 50 vuotias on.


      • Kultakimpale tuo on

        Siinä on kyllä oikein unelmien prinssi! Pitkäaikaistyötön juoppo joka vaatii että akka etsii hänelle töitä. Luullut olevansa tuhkamuna (ei siis tuulimuna) ja nyt kun viimein selvisi että ei olekaan, niin on pakko saada lapsi. Kun elämä on muuten mennyt aivan vituiksi niin nähtävästi sitten sen lapsen tehtävänä on näyttää muulle maailmalle että äijä on sentään MIES.

        Ei mahdu kaaliin miksi yleensä haluaisit pitää tuollaisen miehen? Minä ristisin käteni kyynärpäitä myöten jos minulla olisi tuollainen ja pääsisin siitä eroon!

        Älä nyt herran tähden ainakaan ryhdy hänen vaatimuksestaan lasta tekemään; tuollainen tyyppi tulee olemaan aivan järkyttävän paska faija ja niitä on jo turhan monen lapsiparan elämässä.


      • voi kamalaa

        Miksi et jätä miestä? Hän kuulostaa kamalalta puolisolta. Eihän sitä voi kiristämällä lasta saada aikaan. Elätätkö sinä miestä? En voi kuin ihmetellä että mtien jaksat elää hänen kanssaan. Ja joka päivä juo. Lähde ennenkuin mätänet siihen. Olet liian nuori kuitenkin pilaamaan eläämääsi. Hakekoon miehesi uuden muijan jota kiusaa.


      • miiiiii
        Vielä ehtii kirjoitti:

        Ei 41 vuotias ole liian vanha isäksi, mutta yli 50 vuotias on.

        No ei se 50 oo viel vanha isäks mut jos 65 alkaa viel lisääntyä niin sit alkaa menn jo hiukka yli.


      • Pidä pääsi nainen
        aina näitä löytyy kirjoitti:

        "Miehestäni ei mielestäni ole vauvan isäksi. Hän on pitkäaikaistyötön ja alko on tullut kuvaan mukaan päiviittäin.
        Töitä ei hae ollenkaan. Se hänen mukaan on minun tehtävä etsiä hänelle työmaa."

        Millä lihaksilla tällä miehellä on muka resursseja vaatia sua lisääntymään ja tekemään hänelle jälkeläinen.

        Kuka sen elättäisi. Vissiin just tommoset ukot laskee että --sinä elättäisit ekaksi omaishoitajaksi päätyneenä vanhenevan alkoholisoituvan ukon ja sitten vielä lapsen siinä hauskassa ilmapiirissä.

        Juokse nyt nainen helkkariin tollasen tyköä ja vähän äkkiä.
        Sitä ennen työnnä sen syliin kaalimaan kakara-nukke ja sano sille ukolle että harjottele tolla isän vastuuta ja isyyttä -- nukke ei kärsi, mutta kun lapsi syntyy, niin sitä kalaa ei voi takaisin veteen viskatakaan.

        Olen niin samaa mieltä, että on ukollas kanttia vaatia sulta lasta miehesi oman tilanteen olevan tuo minkä kerroit.
        Sinuna jättäisin tollaisen miehen ja etsisin uuden miehen.
        Jos miehesi ei ymmärrä, ettet halua tulla raskaaksi, niin mä jättäisin tuolla ymmärryksellä varustetun miehen.


    • elämää nähnyt

      Olisi se todella nöyryyttävää ,oikeastaan naurettavaakin jos lapsen isä eläkeläinen veisi esikoistaan kouluun lähes 60 vuotiaana.

      Kyllä lapset on tehty mitä on tehty enenen 45 ikävuotta m/n molemmin puolin.
      50 villitys ja epävarma toimeentulo ei kuulu vauvan tulevaisuuteen. ne vaatii vakavaraista toimeentuloa.

    • muu_an

      Kannattaisiko kummankin jättää yrittäminen? Eihän lapsia tekemällä tehdä, vaan niitä tulee, jos on tullakseen. Stressaaminen tuollaisessa tilanteessa saattaa varmasti vaikuttaa vain negatiivisesti raskaaksi tuloon. Elämä ei mene moniltakaan osin aina sillä tavalla, kun sen toivoisi menevän. Silti se menee parhaalla tavalla, ja sen huomaa monesti vasta jälkeenpäin.

    • Voimia sulle!

      Jos mies ei sun toiveita kuuntele ja ilmeisesti olet hänelle vain lapsentekoväline ni ei kannata tuhlata aikaa tommosee pompotukseen.olet tehny parhaansa ja useasti yrittänyt,miksi sun terveyden uhalla pitäis rueta viel yrittää miehen takia.jos et itse enää jaksa,ota mies joka sinut haluaa sellaisenaan.nauti yhdestä lapsestasi,olet 40v ja voit tehdä elämässä vielä vaikka mitä.elä itseäsi ja lasta varten,älä arvostamattoman miehen kans.se ei ole sun arvonen,itse päätät omasta kehostasi,ei miehesi.

    • Minttu-Maija

      Samaa mieltä "1 1" ja "Voimia sulle!" nimimerkkien kanssa. Miehesi ei ole tähänkään asti halunnut lasta niin ei sitä varmasti oikeista syistä halua. Hän käyttäytyy itsekkäästi eikä ajattele sinua. Nimimerkiltä "koklaa vaan" äärettömän typerä kommentti.
      Toivottavasti miehesi lopulta ymmärtää sinunkin kannalta asian.

      • Irene..

        Minusta nainen ei ymmärrä asiaa miehen kannalta. Mieshän on luullut ettei voi saada lapsia ja nyt selvisi että voikin. Nainen on tässä tilanteessa todellakin vähintään yhtä itsekäs kuin mies!


      • attitude adjusment
        Irene.. kirjoitti:

        Minusta nainen ei ymmärrä asiaa miehen kannalta. Mieshän on luullut ettei voi saada lapsia ja nyt selvisi että voikin. Nainen on tässä tilanteessa todellakin vähintään yhtä itsekäs kuin mies!

        Luitko edes kunnolla kirjoituksia??? Siis nainenhan nimenomaan EI ole itsekäs vaan ajattelee syntymättömän lapse parasta! Jos miehestä ei ole isäksi ja on vielä alkoholisti ja työtön niin kai se on selvää,että lasta pitää ajatella ensin ja jättää se tekemättä!!! Myös äidin ja lapsen terveyttäkin ajatellen. Luepa hieman tarkemmin ja mieti uudestaan!


    • lopeta jo

      Jokainenhan haluaa piologisen oman lapsen kerroit olevasi 40 sinun on saatava miehesi nyt ymmärtämään että tuolla ikää jotkut saavat lapsia vielä muttaei kaikki sinun tapauksessasi näyttäisi olevan vaihdevuodet alkamassa eli tuut raskaaksi mutta raskaus päättyy keskenmenoon tai on kohdun ulkopuolinen ja jos sitten sattuukin että raskaus lähtee etenemään sinulla on suuri riski saada vammainen lapsi älä leiki terveydelläsi vain miellyttääksesi miestäsi sano että et halua enää ja että jos hän ei tyydy siihen etsikööt itselleen toisen puolison Miehet yleensä haluaa lapsia niiden hoito vaan jää aina äidille sitten kun edotaan niin ollaan ekana vaatimuksia esittämässä ja syyttämässä äitiä vaikka itse ei koko avioliiton aikana lapsia hoideta

    • Et mitenkään

      Saisit hävetä. Miehesi haluaa omaa lasta ja kehtaat kieltäytyä moisesta. Taitaisi olla parempi molemmille, että mies etsii nuoremman naisen joka haluaa lapsia. Itse voisit tutkia yksiksesi sisintäsi ja miettiä vihaasi lapsia kohtaan. En ymmärrä ollenkaan tuollaisia.

      • vanhaäiti

        Vai, että nuorta naista kehiin!! Mies ON yli 50:nen ja työtön!!! Mieheni oli 53 - vuotias kun nuorin poikamme syntyi, minä 42 - vuotias ja kokemuksesta voin sanoa, että mies on liian vanha saamaan omaa lasta!!

        Minulla ja miehelläni oli työtä ja suhde kunnossa, mutta silti poikani jäi puoliorvoksi kun isä sairastui ja kuoli. Se oli kovaan aikaa niin pojalemme kuin minullekkin.

        Mitään häpeämistä järjen käytössä ei ole! Lapset saadaan, vanhempana niistä nauttii ja huolehtii aivan eri tavalla kuin nuorempana kun piti kaikkea itsestään selvyytenä. Voi olla, että te onnistutte lapsen saannissa ja miehesi HUOLEHTII terveydestään niin, että on kasvattamassa lastaan.


      • Häpeä itse!

        Ise saisit hävetä tuollaista kirjoitusta! Ei aloittaja vihaa lapsia,hänellähän onkin jo yksi. Sinä voisit ihan itse tutkia sitä omaa sisintäsi... Nainen ei ole synnytyskone,jonka on pakko oman sekä lapsen terveyden takia hankkiutua raskaaksi vain siksi että mies voi todistaa,ettei ole tuhkamuna.


      • tarkennus
        Häpeä itse! kirjoitti:

        Ise saisit hävetä tuollaista kirjoitusta! Ei aloittaja vihaa lapsia,hänellähän onkin jo yksi. Sinä voisit ihan itse tutkia sitä omaa sisintäsi... Nainen ei ole synnytyskone,jonka on pakko oman sekä lapsen terveyden takia hankkiutua raskaaksi vain siksi että mies voi todistaa,ettei ole tuhkamuna.

        Tuo oli siis tarkoitettu Et mitenkään-nimimerkille.


    • ............

      Ymmärrätkö sinä miestäsi?

      • Huh mitä kommentteja

        Ja ymmärrätkö SINÄ yhtään mitään?!


    • Tuulimunamylly

      Ensin ajattelin että tämä on provo. Oletan, että mies on ikäisesi ja tuon ikäinen mies olisi voinut hyvinkin käydä tutkimuksissa ja selvitää onko hän kykenevä isäksi. Mutta taidat olla vilpitön. Ymmärrän, että sinulla on nyt tosi raskasta, ja miehesi vaikuttaa aika itsekkäältä. Kun tällaisista asioista puhutaan parisuhteessa, vaikka vähän isommillakin kirjaimilla, täytyy sanoa, että mies on aika vellihousu, jos kävelee tilanteesta pihalle. Minä en ainakaan moista lapseni isäksi huolisi.

      Taitaa olla sellainen mies, jolla lapsi on enemmän voitonmerkki ja osoitus kyvykkyydestä. Ei tunnu oikein uskottavalta, että hän haluaisi perheen kanssaasi. Neuvon sinua olemaan terveellä tavalla itsekäs ja myös hyvin hyvin varovainen, ette kohta huomaa olevasti kahden lapsen yksinhuoltaja.

      Voimia sinulle hankalassa elämäntilanteessa.

    • I had a dream

      On miehiä, jotka haaveilevat ja haluavat asioita, mihin eivät omat rahkeet ja voimavarat riitä. Jos realiteettitaju puuttuu, mitkään selitykset eivät auta.

      Pysy vain realistisessa kannassasi. Varmasti saat kuulla syytöksiä, olet esim. ikävä ihminen ja pessimisti. Sinun on kuitenkin ajateltava itseäsi, omaa hyvinvointiasi ja jaksamistasi. Jos lapsen saisitte, tiedät kyllä kuka kantaisi kaiken vastuun ja kenen päälle asia kaatuisi. Arvelen, että miehesi ei kykene tukemaan sinua riittävästi edes raskausaikana, saatika lapsen synnyttyä. Puolison tuki olisi äidille jaksamisen ja hyvinvoinnin kannalta erittäin tärkeää. Lapsikin voi hyvin, kun äiti voi hyvin.

      Sinun näkemyksesi asiassa ei ole väärä, vaikka se onkin erilainen kuin miehesi näkemys. Toki hänellä on oikeus toivoa lasta. Mutta hän ei kykene näkemään asiaa sinun kannaltasi, eikä itse asiassa lapsenkaan kannalta. Hän on sitäpaitsi tehnyt jo paljon valintoja, jos ei ole hankkinut lasta nuorempana. Omaista valinnoistaan myös jokainen vastaa itse.

      Jos kumppani ei pysty riittävästi asettumaan toisen asemaan, välittämään ja ottamaan huomioon toisen tilannetta, tunteita ja tarpeita, eikä näe omia puutteitaan, et asialle voi mitään. Vaikka saisit miehesi ymmärtämään teknisesti ottaen tilanteen, hän ei ehkä tunnetasolla kykyene siihen.

      Sinun täytyy pysyä vahvana, huolehtia hyvin itsestäsi ja todellakin varoa joutumasta tilanteisiin, joissa olisit itse hauras, kuten keskenmenon, raskausväsymyksen ja vauvavalvomisen aikaan voi olla. Voit myös itse lohduttautua sillä, että harvassa on nainen joka näissä olosuhteissa hänelle synnyttäisi lasta, vaikka ei olisi edes fyysisiä vaikeuksia.

      Toivon, että miehesi huomaa, että olet hänelle hyvä vaimo ilman yhteistä lastakin. Jos hän ei sitä tee, sinulle tulee raskas elämä jatkossa hänen kanssaan, jos sitä haluat jatkaa. Vaikka tekisit kaikkesi, että hänellä olisi hyviä elämä, hän ehkä näkee vain sen mitä puuttuu. Ole varovainen. Sinulla on mahdollisuus etsiä vielä toinen vaihtoehto elämällesi.

      Jos puolisoilla on eri tavoitteet suhteelle, on sitä vaikea rakentaa. Tarvittaessa, jos tilanne ei muutu ja jos olet itse valmis, lähetä hänet etsimään maailmalta naista, joka antaa hänelle sen mitä haluaa.. Tällä tavoin voit ottaa "syyn" erosta niskoillesi, jos muuten pelkäät tulevan ongelmia. Ehkä miehesi hyväksyy tämän syyn, kokonaistilannetta hän tuskin näkee, vaikka puhuisit miten tahansa. Eipä hän halua tai kykene käsittämään edes perheenne taloudellisia resursseja.

      On liikaa vaadittu sinulta, että vastaat kokonaan miehen elämästä: sinun ei tarvitse hankkia hänelle lasta, asuntoa, elatusta, työpaikkaa tai mitään muutakaan. Hänen kuuluu itse vastata elämästään, toinen voi vain tukea siinä. Voimia sinulle, raskasta on vähän aikaa, mitä sitten päätätkin.

    • Angstaava teini

      Nousee aina karvat pystyyn miehestä, jolla on lapsikuume. Yksinkertaisesti miehellä ei voi olla sellaista ja miesten lapsikuumeessa on aina takana joku perverssio tai fiksaatio, jonka mies haluaa toteuttaa.

      Tuollaisista miehistä kannattaa hankkiutua eroon, sillä jos he vain saavat sen lapsen siinä' on edessä pitkä tragedia.

      • 20

        Angstaava teini:lle
        teinipä teini sen verran idiootti vastaus
        tommosia nykyajan teinit ovat idiootteja ,sääli vanhempia,olisi voinut tuonkin siemenen vaikka niistää paperiin olisi ollut paremmassa paikassa,yksi perkele vähemmän maailmassa.


    • Kuume!

      Miehellä voi olla ja saakin olla vauvakuumetta , jos ja kun kykenee huolehtimaan jälkikasvustaan. Minulla kaksi lasta ja nyt 40v on kuumetta kolmanteenkin, mutta,mutta toinen osa puoli ei siihen ole vielä lämmennyt, ei siis mitään perverssioita tai muutakaan takana!!

    • hei haloo!!!

      Omalla terveydellä ei kannata alkaa pelleilemään. Ihmistä vaan nyt ei ole tarkoitettu lisääntymään enää tuossa iässä. Olisi teidän molempien etu tajuta se asia jo ja vähän äkkiä. Viiraako äijälläsi päässä vai mikä pakkomielle on tulla isäksi 5-kymppisenä?? Eiköhän se juna oo jo menny...

      • juna meni jo ...

        Jokaisella yli 45 vuotiaalla joka haluaa lapsen viiraa päässä, koska lapset on oltava tehty tuohon ikään.


    • voimia

      Tuosta ei hyvää seuraa, tiedät sen jo itsekkin. Olin itse 36-vuotias kun aloin odottamaan lastamme ja hän 41-vuotias ja tuo alkomahooli hänelle kyllä maistui jo silloin, mutta työssä hän kävi eikä ollut niitä rokuli päiviäkään. Mutta poikamme synnyttyä kaikki muuttui, työssä hän kävi kyllä edelleen kiitettävästi. Mutta en vain nähnyt enää koskaan häntä selvinpäin. Lasta hän halusi varmasti enemmän kun minä itse. Olimmehan olleet jo avioliitossa 15-vuotta ennen kun tulin raskaaksi, ja hän jaksoi puhua lapsista, ja lapsottomuudesta aina sopivan paikan tullen. En kuitenkaan tullut raskaaksi vaikka toivoimme. sitä varmasti yhtä paljon. Erohan siitä tuli ja yksinhuoltajuus. Sinuna kyllä ajattelisin useampaan kertaan, Kun on mukana tuo alkomahooli ja vielä työttönyys. Voimia sinulle sitä sinä myt todella tarvitset.

    • nimim erkki

      ei missään tapauksessa lisää lapsia maailmaan,eikös jossain lehdessä ollut että tässä kuussa on 7 miljaria ihmsistä maailmassa
      eikö jo ala riittämään?

    • järjestelyasioita

      Jos minä olisi aloittajan asemassa, niin alkaisin syömään ehkäisypillereitä tai hommaisin kierukan. Sen jälkeen voisin huoletta "yrittää" lasta. Viisikymppisellä alkoholinkuluttajamiehelläsi ei ole enää montaa tervettä elinvuotta jäljellä. Kohta sinulla olisi kaksi huollettavaa. Samalla tavalla hän ei ole aiemminkaan tullut isäksi, sillä naiset ovat päättäneet, että hän ei voi niitä "saada"

      • Hyvin sanottu!!

        "Samalla tavalla hän ei ole aiemminkaan tullut isäksi, sillä naiset ovat päättäneet, että hän ei voi niitä "saada""

        Aivan tavattoman terävä kommentti! Ja olen varma että tämä on se syy. Ei tullut itselle mieleen ollenkaan, mutta nyt kun sanoit, niin täysin järkeenkäypää.

        Aloittaja: "Miehellä ei ole omia lapsia ja on tähän saakka kuvitellut, ettei niitä saakaan ( on ollut aikaisemmin pitkässä suhteesa ilman ehkäisyä eikä lapsia tullut)."

        Siinä aiemmassa pitkässä suhteessa on totta kai ollut ehkäisy; mies ei vain ole tiennyt siitä. Pitäisikin olla harvinaisen hölmö nainen että alkaisi tuollaisen kanssa lapsia tekemään.


    • Vinkki.

      Aikuisena ihmisenä sinun ei tarvitse selitellä tekemisiäsi miehellesi,eikä muille. Kerrot vain miehellesi, lasta et halua. Usein selkokielellä sanottu vastaus,menee ymmärrykseen parhaiten.

    • sudygjkds

      Maailmassa on liikaa kodittomia lapsia... suosittelisin adoptoimista!

      Ellei sitten teillä ole mahtavat geenit, niin että lapsesta kasvaisi "täydellinen" ihminen. :)

    • ansaitset parempaa

      Sano miehellesi, että heti kun hän saa vakituisen työpaikan, niin aletaan yrittämään vauvaa, koska nyt siihen ei ole varaa. Myös juomisen pitää loppua. Mies kai kuvittelee, että kun vauva syntyisi, niin se ratkaisisi kaikki ongelmat (= mies saisi töitä ja raitistuisi).

      Lähinnä ihmettelen sitä, miksi AP on ylipäätään lähtenyt harrastamaan yli 50-v ikäisen miehen kanssa seksiä ilman ehkäisyä, jos nainen itse on lapsentekoiässä. Kierukka on halpa monivuotinen ehkäisin. Halvemmaksi kierukka tulee kuin yksinhuoltajuus.

      Heitä nyt ihmeessä mies pihalle. Hommatkoon itselleen nuoremman naisen lasta tekemään, jos se hänelle on niin tärkeää. Fakta on vaan se, että Suomesta vaikea löytää naista, joka haluis tehdä lasta rahattomalle, työttömälle lähes isänsä ikäiselle juopolle. Ei kannattais ehdoin tahdoin hommata isätöntä lasta.

    • ei kusetettava.

      Voi vit... PROVOHAN tämä on. Ottavat höhlät ihan tosissaan.

    • isätönkolmekymmpinen

      Kehosi on sinun ja sinulla on siihen itsemääräämisoikeus. Pidä pääsi. Miehillä tuntuu yleensäkin olevan kauhea into saada oma lapsi, vaikka edellytyksiä lapsesta huoltapitämiseen ei olisikaan, se on lienee jotain kulissia.

      Itse olen kasvanut ilman isääni, hän ei koskaan välittänyt minusta, sainpa vielä perinnöllisen sairauden häneltä, enkä ole kyennyt koskaan työelämään. Semmoinen isä minulla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1955
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1878
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      139
      1430
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe