Kade entiselle koulukaverille

nalliai

Suututtaa. Kadettaa. Ärsyttää. Entinen koulukaverini, enimmäkseen oikea maanvaiva ja natiainen, on nyttemmin opiskellut ulkomailla ja opiskelee tälläkin hetkellä ja vieläpä jatkotutkintoa. Minua se vtuttaa, itse olen jumahtanut valmistumisen jälkeiseen työttömyyteen enkä ollut edes vaihdossa. Mielestäni henkilöllä ei olisi pitänyt olla rohkeutta eikä kanttia ulkomailla suoritettuihin korkeakoulututkintoihin sillä

a) hän ei ole mikään erityisen älykäs, perusfiksu (ei ollut ainakaan kouluaikoina)
b) koulunkäynti ei pahemmin ennen kiinnostanut, miksi ihmeessä nyt?? tyyppi oli pikemminkin ns kovis tai ainakin jotain sinne päin.

Nurjaa on, etten itse ole edes halunnut suorittaa koko tutkintoa ulkomailla, mutten olisi suonut sitä tällekään ex-"kovikselle". Joku toinen, kouluun ja opiskeluun aina vakavasti suhtautunut olisi mielestäni voinut olla hänen sijallaan. Jos kerran ala- ja yläasteella opiskelusta ei kummempaa palkkaa saa niin perkele!! (lukiossa heppu kuulema alkoi opiskella tosissaan, ei hyvä! olis vaan sinnitellyt kuten siihenkin asti ja jatkanut johonki kälyiseen amk:hon....) ja tietysti vielä sekin, että jossain vaiheessa tyyppi oli minua kohtaan todella v-mäinen. No joo, ehkä ala-asteen tapahtumia ei pitäisi muistella niin tarkkaan....

Ollapa kuni amerikkalainen, toisten puolesta vilpittömästi iloitseva eikä turhassa kateudessa kiehuva...

2

199

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meen nyt

Mitäs suotta moiseen energiaasi tuhlaat? Sinäkin voit mennä eteenpäin-se on sinusta kiinni! Avoin yliopisto,ammattikorkea...opinahjoa piisaa jos tosiaan haluaa opiskella.Tuo entinen luokkalainen on järkevöitynyt sitten lukiossa ja alkanut opiskelemaan ahkerasti...nauti elämästä ja uusista asioista..

• sua ei estetä

senkun vetää tietoo itsekin päähänsä. Ei se nyt periaatteeessa sen häävimpää ole suomessa kuin muuallakaan. Vaatii perslihaksia jokapaikassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      398
      2110
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      12
      1949
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      250
      1405
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      82
      1049
    5. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      56
      965
    6. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      402
      938
    7. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      39
      818
    8. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      779
    9. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      75
      760
    10. Hyvää yötä mies

Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo
      Tunteet
      70
      734
    Aihe