Kade entiselle koulukaverille

nalliai

Suututtaa. Kadettaa. Ärsyttää. Entinen koulukaverini, enimmäkseen oikea maanvaiva ja natiainen, on nyttemmin opiskellut ulkomailla ja opiskelee tälläkin hetkellä ja vieläpä jatkotutkintoa. Minua se vtuttaa, itse olen jumahtanut valmistumisen jälkeiseen työttömyyteen enkä ollut edes vaihdossa. Mielestäni henkilöllä ei olisi pitänyt olla rohkeutta eikä kanttia ulkomailla suoritettuihin korkeakoulututkintoihin sillä

a) hän ei ole mikään erityisen älykäs, perusfiksu (ei ollut ainakaan kouluaikoina)
b) koulunkäynti ei pahemmin ennen kiinnostanut, miksi ihmeessä nyt?? tyyppi oli pikemminkin ns kovis tai ainakin jotain sinne päin.

Nurjaa on, etten itse ole edes halunnut suorittaa koko tutkintoa ulkomailla, mutten olisi suonut sitä tällekään ex-"kovikselle". Joku toinen, kouluun ja opiskeluun aina vakavasti suhtautunut olisi mielestäni voinut olla hänen sijallaan. Jos kerran ala- ja yläasteella opiskelusta ei kummempaa palkkaa saa niin perkele!! (lukiossa heppu kuulema alkoi opiskella tosissaan, ei hyvä! olis vaan sinnitellyt kuten siihenkin asti ja jatkanut johonki kälyiseen amk:hon....) ja tietysti vielä sekin, että jossain vaiheessa tyyppi oli minua kohtaan todella v-mäinen. No joo, ehkä ala-asteen tapahtumia ei pitäisi muistella niin tarkkaan....

Ollapa kuni amerikkalainen, toisten puolesta vilpittömästi iloitseva eikä turhassa kateudessa kiehuva...

2

247

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meen nyt

Mitäs suotta moiseen energiaasi tuhlaat? Sinäkin voit mennä eteenpäin-se on sinusta kiinni! Avoin yliopisto,ammattikorkea...opinahjoa piisaa jos tosiaan haluaa opiskella.Tuo entinen luokkalainen on järkevöitynyt sitten lukiossa ja alkanut opiskelemaan ahkerasti...nauti elämästä ja uusista asioista..

• sua ei estetä

senkun vetää tietoo itsekin päähänsä. Ei se nyt periaatteeessa sen häävimpää ole suomessa kuin muuallakaan. Vaatii perslihaksia jokapaikassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      553
      1801
    2. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      877
    3. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      84
      873
    4. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      806
    5. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      729
    6. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      715
    7. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      2
      707
    8. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      64
      681
    9. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      74
      638
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65
      543
    Aihe