Suututtaa. Kadettaa. Ärsyttää. Entinen koulukaverini, enimmäkseen oikea maanvaiva ja natiainen, on nyttemmin opiskellut ulkomailla ja opiskelee tälläkin hetkellä ja vieläpä jatkotutkintoa. Minua se vtuttaa, itse olen jumahtanut valmistumisen jälkeiseen työttömyyteen enkä ollut edes vaihdossa. Mielestäni henkilöllä ei olisi pitänyt olla rohkeutta eikä kanttia ulkomailla suoritettuihin korkeakoulututkintoihin sillä
a) hän ei ole mikään erityisen älykäs, perusfiksu (ei ollut ainakaan kouluaikoina)
b) koulunkäynti ei pahemmin ennen kiinnostanut, miksi ihmeessä nyt?? tyyppi oli pikemminkin ns kovis tai ainakin jotain sinne päin.
Nurjaa on, etten itse ole edes halunnut suorittaa koko tutkintoa ulkomailla, mutten olisi suonut sitä tällekään ex-"kovikselle". Joku toinen, kouluun ja opiskeluun aina vakavasti suhtautunut olisi mielestäni voinut olla hänen sijallaan. Jos kerran ala- ja yläasteella opiskelusta ei kummempaa palkkaa saa niin perkele!! (lukiossa heppu kuulema alkoi opiskella tosissaan, ei hyvä! olis vaan sinnitellyt kuten siihenkin asti ja jatkanut johonki kälyiseen amk:hon....) ja tietysti vielä sekin, että jossain vaiheessa tyyppi oli minua kohtaan todella v-mäinen. No joo, ehkä ala-asteen tapahtumia ei pitäisi muistella niin tarkkaan....
Ollapa kuni amerikkalainen, toisten puolesta vilpittömästi iloitseva eikä turhassa kateudessa kiehuva...
Kade entiselle koulukaverille
nalliai
2
234
Vastaukset
- meen nyt
Mitäs suotta moiseen energiaasi tuhlaat? Sinäkin voit mennä eteenpäin-se on sinusta kiinni! Avoin yliopisto,ammattikorkea...opinahjoa piisaa jos tosiaan haluaa opiskella.Tuo entinen luokkalainen on järkevöitynyt sitten lukiossa ja alkanut opiskelemaan ahkerasti...nauti elämästä ja uusista asioista..
- sua ei estetä
senkun vetää tietoo itsekin päähänsä. Ei se nyt periaatteeessa sen häävimpää ole suomessa kuin muuallakaan. Vaatii perslihaksia jokapaikassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain617530Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1242959- 1431793
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651669Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1171479Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1691429- 1311173
- 78869
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko47812- 53764