Suututtaa. Kadettaa. Ärsyttää. Entinen koulukaverini, enimmäkseen oikea maanvaiva ja natiainen, on nyttemmin opiskellut ulkomailla ja opiskelee tälläkin hetkellä ja vieläpä jatkotutkintoa. Minua se vtuttaa, itse olen jumahtanut valmistumisen jälkeiseen työttömyyteen enkä ollut edes vaihdossa. Mielestäni henkilöllä ei olisi pitänyt olla rohkeutta eikä kanttia ulkomailla suoritettuihin korkeakoulututkintoihin sillä
a) hän ei ole mikään erityisen älykäs, perusfiksu (ei ollut ainakaan kouluaikoina)
b) koulunkäynti ei pahemmin ennen kiinnostanut, miksi ihmeessä nyt?? tyyppi oli pikemminkin ns kovis tai ainakin jotain sinne päin.
Nurjaa on, etten itse ole edes halunnut suorittaa koko tutkintoa ulkomailla, mutten olisi suonut sitä tällekään ex-"kovikselle". Joku toinen, kouluun ja opiskeluun aina vakavasti suhtautunut olisi mielestäni voinut olla hänen sijallaan. Jos kerran ala- ja yläasteella opiskelusta ei kummempaa palkkaa saa niin perkele!! (lukiossa heppu kuulema alkoi opiskella tosissaan, ei hyvä! olis vaan sinnitellyt kuten siihenkin asti ja jatkanut johonki kälyiseen amk:hon....) ja tietysti vielä sekin, että jossain vaiheessa tyyppi oli minua kohtaan todella v-mäinen. No joo, ehkä ala-asteen tapahtumia ei pitäisi muistella niin tarkkaan....
Ollapa kuni amerikkalainen, toisten puolesta vilpittömästi iloitseva eikä turhassa kateudessa kiehuva...
Kade entiselle koulukaverille
nalliai
2
240
Vastaukset
- meen nyt
Mitäs suotta moiseen energiaasi tuhlaat? Sinäkin voit mennä eteenpäin-se on sinusta kiinni! Avoin yliopisto,ammattikorkea...opinahjoa piisaa jos tosiaan haluaa opiskella.Tuo entinen luokkalainen on järkevöitynyt sitten lukiossa ja alkanut opiskelemaan ahkerasti...nauti elämästä ja uusista asioista..
- sua ei estetä
senkun vetää tietoo itsekin päähänsä. Ei se nyt periaatteeessa sen häävimpää ole suomessa kuin muuallakaan. Vaatii perslihaksia jokapaikassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1552540Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1482377Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1021062- 64891
- 65829
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka274717Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18717Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85700Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait203680Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22658