13-vuotiaalle tytölle kirjavinkkejä.

pumpumpam

En ole keksinyt vähänn aikaanmitään luettavaa, joten nyt kaipaisin apuanne. Olen lukenut Marilyn Kayen Valitut -sarjaa, ja pidin siitä kovasti. Muita suosikkeja ovat Frendejä, kundeja -sarja, Hercule Poirotit, Anne Frankin päiväkirja, Tuhannen taalan tyttö, Ruohometsän kansa, sekä Twilightit ja Harry Potterit. Haluaisin lukea edellä mainittujen tyylisiä kirjoja, kuitenkaan mitään tiukkoja vaatimuksia ei ole.

28

11771

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :)

      Olen samanikäinen ja hulluna mangaan! Kannatta kokeilla. Hyviä manga sarjoja ovat mm. Shugo chara, Emma,happy hhhappy clover, kitchen princess, youtsuba&! , Azumanga Daoih jne...
      Jos et pidä mangastta tässä pari hyvää kirjaa:
      - Omenmean vallanhaltija
      - Agatha Chirstien dekkarit. Esim. Eikä yksikään pelastunut.
      - Vampyyripäiväkirjat
      - Viisikot
      - Replica-sarja (Nää on ehk vähän nuoremmille, mut kannattaa kokeilla. Nämäkin ovat Marilyn Kayen kirjoittamia. )
      - Taru sormusten herrasta
      - Harry Potterit enkuks?
      - Percy Jackson-sarja
      - Siskoni vampyyri (Tääkin ehk vähän nuoremmille )
      - The baby sitters club-sarja
      Enempää en nyt kirjota! :)

    • Piän ainakin tosi paljon varjojen kaupungit sarjasta. Kirjailija on Cassandra Clare. Luukaupunki on sarjan ensimmäinen osa.

    • sassa

      heips :D täällä kirjottelee 15v tyttö ja vinkkaan sulle kirjoja joita oon ite lukenu sun ikäsenä ja joitan joita oon lukenu ihan vastikään :)) suurin osa nuista on sitte kirjasarjoja :)

      - sweet valley high- francine pascal
      - Vampyyripäiväkirjat - L.J. Smith
      - vampyyrisiskokset- R.L. Stine
      - yön talo - P.C. Cast
      - percy jackson - Rick Riodan
      - väristys-Maggie Stiefvater
      - kaikki Agatha Christien kirjat
      - veden alla ja vastavirta - kat falls
      -the baby sitter club - Ann M.Martin
      -koiratytöt- Mervi ja Marvi jalo

      ja paaaaljon muita, en vaa jaksa kirjotttaa :DDD

      • carolyn keene(:

        Mä tykkään lukee kans twilighteja ja pottereita ! Mut vuos sitte siirryin carolyn keenen neiti etsivä kirjoihin,niissä on oma jännityksensä ja joka kirjassa on oma tarina ! Kannattaa kokeilla ! Ja oon kans 13.. (:


      • sassa
        carolyn keene(: kirjoitti:

        Mä tykkään lukee kans twilighteja ja pottereita ! Mut vuos sitte siirryin carolyn keenen neiti etsivä kirjoihin,niissä on oma jännityksensä ja joka kirjassa on oma tarina ! Kannattaa kokeilla ! Ja oon kans 13.. (:

        hei neiti etsivät on kans tosi hyviä! kuten ylläoleva mainitsi!
        itekki oon lukenu niitä, tai oikeestaan oon lukneu kaikki ne! :)))


      • Anonyymi
        carolyn keene(: kirjoitti:

        Mä tykkään lukee kans twilighteja ja pottereita ! Mut vuos sitte siirryin carolyn keenen neiti etsivä kirjoihin,niissä on oma jännityksensä ja joka kirjassa on oma tarina ! Kannattaa kokeilla ! Ja oon kans 13.. (:

        Neiti etsivät on oikeesti best


      • Anonyymi

        Uu kiitos kirjavinkkauksesta ;)


    • jos osaa hyvin enkkuu, nii kannattaa harkita esim. alottaa lukee pottereita tai twilighteja enkuks. oon ite alottanu lukee twilightejjä enkuks.

    • TODELLAKINlukutoukka

      Hei, olen itsekin kolmetoista ja tämän puolen vuoden (oli vuosi 2015, mutta nyt on 2016) aikana olen lukenut n. 10 kirjaa yli.
      - Rakkaus ei katso aikaa - kirjasarjan; Rubiininpuna, Safiirinsini, Smaragdinvihreä
      - Unien ensimmäinen-, toinen-, kolmas kirja.
      - Twilight
      - Häivähdys ja sen kaksi muuta osaa (värähdys yms.)
      - Harry Potterit englanniksi...
      No ne nyt ainakin sekä;
      - Holly Smalen kohellusta korkokengissä ja loput osat siitä.
      Siinä on nyt muutama ;).

      • jeeeeeeeeeeeeee

        Eka Geek Girl on Matalalentoa mallitaivaalla, ei Kohellusta korkokengissä.


    • SoturiPotter

      Itse tykkään kamalasti Sorurikissoista ja HP:sta, vaikka ei kissat kiinnostaisi Soturikissat on oikeasti hyvä sarja! ^u^

    • Moikkelistaddd

      No mää luin vasta Holly Burtonin kirjoi ja niitten nimet oli oonko ihan normaali ja mikä kaikki voi mennä pieleen. Ne on aik paksuinen mut hyviä. Mä oon ite 11... Mut tykkäsin tosi paljon kosk oon vähän edellä ikäsiini ja noi kirjat on 14-15 vuotiaille. Kolmas kirja ilmestyy 2018 vuoden alussa

    • Anonyymi

      Itse suosittelen Kiera Cassin~Valinta sarjaa!
      Osia on 5 ja kirjat ovat noin 300 sivuisia.

      • Anonyymi

        TODELLA HYVIÄ KIRJOJA


    • Kirjatt

      Ite oon 11, ja tykkään Pottereista, Soturikissoista, Percy Jacksoneista, Maze Runnereista, Nälkäpeleistä ja Outolinnuista

    • suositttteleeeen

      Rakastan Prinsessa Päiväkirjoja. Kannattaa oikeesti lukee, on tosi hyviä!!!

    • Anonyymi

      Nora Robertsin Triologia ” Valitun aikakirjat” on hyviä.

    • Anonyymi

      tiiän, oon vähä myöhäs mut jos joku täällä vielä kaipaa vinkkejä niin kannattaa lukea suklaamuruset -kirjasarja. Eka osa on Kirsikkasydän <3

      • Anonyymi

        Mäki oon lukenu sen kannatan


      • Anonyymi

        Mä oon lukenu koko sarjan. Oli ihan super täydellinen sarja. <3


    • Anonyymi

      Kannattaa lukea Kiera Cass valinta-sarjan kirjoja! Todella hyviä

    • Anonyymi

      moi :) mä oon 13v tyttö ja voisin kans vinkata kirjoja.

      mun lemppareita on
      - Kiera Cass'n Valinta-sarja
      - Holly Bourne'n Vuosikirja
      - Kaikki Karen McManus'n kirjat
      - Zoe Sugg'n Girl online-trilogia
      - Cecilia Ahern'n Viallinen ja Täydellinen
      - Jennifer Mathieu'n Näpit irti

      toivottavasti tästä oli jollekin apua <3

    • Anonyymi

      Ittekki oon 13 ja luen kirjoja. Tässä pari mun suosittelemaa.

      -Neiti etsivä
      -nevermoor
      -pikku naisia ja kaikki siittä sarjasta
      -soturi kissat
      -prinsessan päiväkirjat
      -nälkäpeli
      -nolo elämäni. 10v siskon kaa oon lukenu.
      -viisikko
      -the baby sister clup
      -terveisin seepra
      -sirpale

      Kaks vikaa ei oo sarjoi kannattaa lukea myös kaikki vanhat klassikot esm. Anna ja muita.

    • Anonyymi

      Nyt eletään netti aikaa.Katso Helmet sivustoilta ,älä täältä kysele .

      • Anonyymi

        tää on aika kauan sitte alotettu keskustelu


    • Anonyymi

      Aika tosi vanha keskustelu, mutta jos joku täältä käy ettimässä nii tässä mun mielestä tosi hyviä.

      •Twilightit- ite luin 2 kertaa läpi. Tosi hyviä.
      •Nälkäpelit on kans hyviä paitsi vikan osan lopetin kesken kun oli niin sekava ja huono (balladi laululinnuista ja käärmeistä)
      •Harry Potterit meni n. 11v, nyt ei enää nii paljon kiinnostusta löydy vaikka nekin 3 kertaa läpi menty.
      •Itse alotin ihan vasta tän "Rakkaus ei katso aikaa" sarjan.

      Nää kaikki on kyllä jo sanottu täällä, mutta tässä kuitenki munki osalta nää.

      • Anonyymi

        Tohon vielä lisää:
        •Vampyyripäiväkirjat on kans hyviä
        •Kiltin tytön murhaopas oli myös hyvä ja mielenkiintonen (jatko-osa: kiltti tyttö, julma kosto)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1789
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1391
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1367
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe