Miten voi alkaa uskoa?

miten elää ikuisesti

Haluaisin ikuisen elämän, mutta luulen että tämä nykyinen mm. kouluissa opetettava tietous on minut myrkyttänyt ja vieroittanut oikeasta uskosta. Ne kun niitä luonnontieteitä opettavat. Miksi se on sallittua? Ja onko minulla toivoa? Onko antaa jotain neuvoa kuinka voisin alkaa uskoa? Olen kokeillut rukoilla, mutta vähän ajan päästä se tuntuu hiukan nololta vain, ja häpeäisin, jos minut yllätettäisiin kädet ristissä.

23

117

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • whiikari

Luonnontieteetkö sinusta on suurin este, ettet voi Jumalaan uskoa.
      Ja onko ne kädet sinusta ihan pakko ristin laittaa, jos Jumalalle puhuu..
      Taidat nyt vähän feikata. :)

No jos et feikkaa, niin mene vaikka lenkille ja jutskaile siellä Jumalallesi.

• miten elää ikuisesti sanoi :
      Miten voi alkaa uskoa?

• aina on toivoa..

Uskoon voi tulla ihan helposti. Sanot vain Jeesukselle, anna minun syntini anteksi ja tule asuman sydämeeni.

Sitten, etsi seurakunta missä voit kasvaa uskossasi, etkä jää yksin.
      Tunnetko ennestään ketään uskista ?

• huijasit!

"Uskoon voi tulla ihan helposti. Sanot vain Jeesukselle, anna minun syntini anteksi ja tule asuman sydämeeni."

Ei tapahtunut mitään.

• aina on toivoa..
        huijasit! kirjoitti:

"Uskoon voi tulla ihan helposti. Sanot vain Jeesukselle, anna minun syntini anteksi ja tule asuman sydämeeni."

Ei tapahtunut mitään.

Mitä odotit tapahtuvan ? Kerro uskomattomalle kaverillesi, että olet tullut uskoon !

• vastarantalainen
        huijasit! kirjoitti:

Ei tapahtunut mitään.

Miltä pitäisi tuntua? Sinun tulee vain uskoa, että niin tapahtuu, sillä sitä on usko! Se ei ole tunne,eikä kaikille ensin näkemistäkään, eikä paikka, ala kävellä! Etsi seurakunta, käy kuuntelemassa saarnoja (Me sanomme niitä Raamattutunneiksi), saadaksesi lisää tietoa ja ... mene kasteelle! Osallistu seurakuntasi toimintaan ja tee hyvää! Näin alat kasvaa uskossa. Ja lopuksi hyvää matkaa ( ja sitä se aina on) Jeesuksen seurassa!

• vastarantalainen kirjoitti:

Miltä pitäisi tuntua? Sinun tulee vain uskoa, että niin tapahtuu, sillä sitä on usko! Se ei ole tunne,eikä kaikille ensin näkemistäkään, eikä paikka, ala kävellä! Etsi seurakunta, käy kuuntelemassa saarnoja (Me sanomme niitä Raamattutunneiksi), saadaksesi lisää tietoa ja ... mene kasteelle! Osallistu seurakuntasi toimintaan ja tee hyvää! Näin alat kasvaa uskossa. Ja lopuksi hyvää matkaa ( ja sitä se aina on) Jeesuksen seurassa!

"Sinun tulee vain uskoa, että niin tapahtuu, sillä sitä on usko!"

Entäpä kun ei voi vain uskoa? On siis mahdoton uskoa Jumalaan koska pitää ajatusta niin epätotena ja absurdina ajatuksena?

Tämä auttaa ehkä ymmärtämään:

"Sinun tulee vain uskoa, että Allah on olemassa ja ainoa oikea Jumala.

Onnistuuko?

• 1+1
        a-teisti kirjoitti:

"Sinun tulee vain uskoa, että niin tapahtuu, sillä sitä on usko!"

Entäpä kun ei voi vain uskoa? On siis mahdoton uskoa Jumalaan koska pitää ajatusta niin epätotena ja absurdina ajatuksena?

Tämä auttaa ehkä ymmärtämään:

"Sinun tulee vain uskoa, että Allah on olemassa ja ainoa oikea Jumala.

Onnistuuko?

"Entäpä kun ei voi vain uskoa? "

Kirje roomalaisille 10

" Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta."

Ihminen ei luonnostaan ota vastaan totuutta Jumalasta. Kokeile, mene vaikka herätyskokoukseen.. Koetko mitään ? Tai lue Raaamattua, uutta testamenttia.
        tässä alkupaloiksi..
        http://www.tv7.fi/vod/player.html?id=17107

helsinki jokkeri katso myös tämä !

• Pertsan sanoin:

Aloita ensin rehellisyydestä ja sen kunnioittamisesta niin sinusta ei tule uskovaista.

Etkö usko luonnontieteisiin? Luuletko että se mitä kouluissa luonnontieteistä opetetaan on valetta? Miksi ihmeessä haluaisit elää ikuisesti?

Pelkäämpä että olet trolli. :) hö hö hööö

• missxcessive sanoi :

• pertsa2012 kirjoitti:

missxcessive sanoi :

"Me uskovat voimme silti vastata sillä kysymys trollinkin suhteen on hänen
        ikuisesta kohtalostaan."

Kukaan ei ole kieltänyt.

• Yhtä en kadu

Nimimerkille miten elää ikuisesti

Minusta on hienoa, että palstalle on tullut aitoja, rehellisiä etsijöitä, jotka uskaltavat suoraan kysyä, miten uskoon voi tulla.

Kun ihminen kokee kuten sinä, keskustelun aloittaja, se on merkki Jumalan kutsusta elämässäsi. Jumala on antanut sinulle etsikkoajan, joita ei tule monia. Raamattu sanoo: Jos te tänä päivänä kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydäntänne (Hepr. 2: 8).

Itse sain vastata Jumalan kutsuun nuorena aikuisena. Koin, että uskonasiat eivät olleet kohdallaan. Olo oli rauhaton ja vaikka olin uskovan kodin lapsi, tunsin suurta epävarmuutta uskonasioissa. Onhan niin, että ketään ei voi pelastaa toisen usko, ei äidin, isän, seurakunnan tai kenenkään muunkaan. Uskonratkaisu on henkilökohtainen. Jotenkin tuo häpeäntunnekin tuntuu tutulta, ja muistin sen nyt, kun asiasta mainitsit.

Menin epävarmuuteni ajamana seurakunnan uskovan työntekijän puheille ja hän rukoili kanssani. Sain tunnustaa syntini (vaikka tosin koin synnintuntoa siitäkin, etten kokenut mitään hirveätä synnintuntoa :) , ainoastaan olin tietoinen syntisyydestäni), tunnustin epäuskoni, ja minulle julistettin synninpäästö Jeesuksen nimessä. Sain "virallisen" varmistuksen siitä, että Jeesus on juuri minun syntini sovittanut, ilman mitään omaa ansiotani, ja saan aloittaa uuden elämän Hänen yhteydessään.

Vaikka olen muutoin tunneihminen, tähän tapahtumaan ei kodallani liittynyt suuria tunteita, helpotusta kuitenkin tunsin. Mei ihmiset olemme niin erilaisia. Toiset kokevat suuria tunteita, toiset eivät. Se ei olekaan olennaista, Kun Jumala vetää meitä puoleensa (ja aloitteen tekijä on aina Jumala), meiltä ei edellytetä kuin pieni kuiskaus, että tahdomme vastata Hänen kutsuunsa. Se riittää. Usko tietoisesti kohdallesi Raamatun sana, että sitä, joka Hänen tykönsä tulee, Hän ei heitä ulos.

Saat Jumalalta voiman tähän vastaukseen, tähän kuiskaukseen, sillä Raamattu lupaa: “Kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi” (Joh. 1:12).

- Jotkut saavat kokea uskon jopa yksin rukoillessaan, toiset soittavat sielunhoitopuhelimeen, jotkut taas varaavat ajan henkilökohtaiselle keskustelulle. Tärkeintä on, ettei jää yksin odottelemaan vaan toimii kuullessaan Jumalan kutsun.

Tärkeätä muuten on, että aloittaisit heti Raamatun lukemisen. Se on tuhtia ruisleipää niin etsivälle kuin uskovallekin. Johanneksen evankeliumi on hyvä luku aloittaa, ja muutkin evankeliumitekstit, siis Uudessa testamentissa. Alkuun teksti saattaa tuntua vieraalta, mutta ole sinnikäs! Pala ruisleipää päivässä, rukoillen!

Siunausta sinulle, rehellinen, aito etsijä!

Ps. Itselleni luonto ja sen ilmiöt ovat jatkuvan ihmettelyn kohde: Kuinka Jumala on voinut luoda näin nerokkaan, kauniin ja uskomattoman monipuolisen maailman ja maailmankaikkeuden. En huolestu evoluutioista sun muista, minulle riittää se, että Jumala on kaiken luoja ja alkuunpanija, Hän on luonut kaiken omalla voimallaan, omalla järjellään, viisaudellaan ja oman aikataulunsa mukaisesti Se tieto riittää minulle.

• elakim

miten elää ikuisesti

Se on sallittua, koska susi ja lammas kulkevat rintarinnan, kunnes pakanain luku on täysi.

Kokeile tota biisiä. Siinä on eksyneelle ihan kiva sanoma :)

Uskoa voit alkaa vaikka p.aska huussissa. Se on ihan itsestä kiinni, kuullaanko hätäsi :)

http://www.youtube.com/watch?v=lggjY3vjFfk

• Katolislainen

Sinulla on orastavaa uskoa.

Aikuisiällä toimii se, että menet papin kanssa keskustelemaan. Minä vaihdoin luterilaisen kirkon katoliseen kirkkoon ja jouduin puoleksi vuodeksi käymään kerran viikossa katekismustunneilla. Tämä teki todella hyvää ja sopii aikuiselle oikein hyvin.

Luterilaisessa kirkossa lienee samankaltaisia palveluja, mutta voit myös kokeilla katolista kirkkoa. Siinä ei häviä mitään ja aina sen voi lopettaa, jos ei tunnu hyvältä.

Rukoilen puolestasi.

• en suosittele

" Minä vaihdoin luterilaisen kirkon katoliseen kirkkoon "
        eli uskonnosta uskontoon ja vielä marian palvontaan !

• Älä yritä tätä

Viina ja mämmöt on uttanut monet ensin ulos kirkkaasta ajattelusta ja tuoneet surkean elämän, josta on moni noussut ottamalla uskon.

• Hei,
      Olen samaa mieltä siitä, että on ilahduttavaa huomata, että palstalla on vilpittömiä etsijöitä.

Jumala on etsinyt sinua jo pitkään, hän on jo synnyttänyt uskon sydämeesi. Usko on jo se kaipaus, joka sinussa on ja jonka olet herännyt huomaamaan. Jumala on rakkaus ja hän haluaa yllättää sinut hyvyydellään.

Tekstien joukossa sinulle on annettu myös hyviä vastauksia. Voitko mennä puhumaan kenenkään papin kanssa? Voitko mennä kirkkoon jumalanpalvelukseen ja yhtyä yhteiseen synnintunnustukseen ja samalla kuulla, että juuri sinun syntisi on annettu anteeksi?

Rukoillessa ei tarvitse ristiä käsiä, voit todella puhua Jumalalle vaikka lenkkipolulla. Jumala kuulee rukouksesi.

Siunausta elämääsi
      Kirkko kuulolla
      Päivi Aikasalo, pappi Hämeenlinnasta

• Yhtä en kadu

Moni rukoilee puolestasi, nimerkki miten elää ikuisesti

Voi, unohdin tosiaan yhteisen seurakunnankokouksen, jossa voi olla hiljaa kuuntelemassa ja muiden kanssa rukoilemassa tarvitsematta tulla jotenkin esille.

Jatkaisin vielä asiasta vertaiskokemuksen kautta.

Monella, kuten minulla, oli ennen uskonratkaisua monenlaisia luuloja uskosta (kaikki muuten eivät tule uskoon samalla tavalla, kertalaakista, moni kasvaa siihen pikku hiljaa. Tärkeintähän on, että elää uskossa).

Itse kuvittelin nuorena, että usko veisi kaikki iloiset asiat elämästäni, että olisi jokin ihmisten määrittelemä syntilista, jossa varsinkin kaikki mukava olisi syntiä. Pelkäsin myös, että uskoon tultuani joutuisin heti todistamaan jokaiselle vastaantulijalle uskostani.

Jumala ei kuitenkaan ole meidän mielikuviemme mukainen. Hän ei pakota ketään johonkin tiettyyn muottiin. Hän ei tee meille lapsilleen väkivaltaa. Kun aikaa kului, usko muuttui minunkin elämässäni arkipäiväksi, ja se sydämen usko ja suun tunnustus, jotka pelastavat, löysi minulle luonteenomaisen, pakottamattoman väylän.

Olen elämässä huomannut, että usko on tuonut elämääni monia mielenkiintooisia ja hienoja asioita, suurta iloa ja rikkautta Joihinkin turhiin asioihin mielenkiinto taas on itsekseen sammunut. Jumala ei siis ole riistänyt minulta mitään, mutta lahjojaan Hän on jakanut säästelemättä.

On Jumalan suuri siunaus, että saamme kasvaa uskossamme kuin pieni lapsi, vähitellen nuoruuteen ja sitten aikuisuuteen. Jumala ei kiirehdi. Täydellisiksi emme tule, se kasvu jatkuu hautaan saakka.

• adrs

Erityisesti luonnontieteet johdattivat minut etsimään Jumalaa. Vai voiko Marsissa tai Venuksessa istua saunan rappusilla, hengittää raitista ilmaa ja nauttia sekä elollisen että elottoman luonnon antimista, jotka ilmiselvästi on tarkoitettu ihmistä varten?
      Lukemattomat äärimmäisen epätodennäköiset "yhteensattumat" tekevät elämän mahdolliseksi, mutta tämän selittävät sattumaksi vain ne, jotka eivät halua tunnustaa tosiasioita eivätkä omaa syyllisyyttään Jumalan edessä.

• Mirka ...

Tieto on kuin myrkkyä uskovaisille, varsinki tutkittu fakta tieto mistä on olemassa aidot todisteet. Uskiksen pää ei kestä tälläistä menoa.

• TULE USKOON

Jos koet ajattelun ja logiikan turhan mieltä rasittavaksi eikä itsepetoskaan pahemmin häiritse, niin meillä on sinulle ratkaisu.

-USKONTO-

Asiantuntevat aivopesijämme saavat sinut tuota pikaa unohtamaan kaiken olennaisen ja keskittymään pelkkään perustelemattomaan seliselisoopaan.

-TULE USKOON-

Osallistumisedelletytys: Niin avoin mieli, ettei se suodata mitään.

http://crap.fi/show/4463

• mieti sitä

" Niin avoin mieli, ettei se suodata mitään."

On yleensä niillä jotka palvelevat tämän maailman ruhtinasta. Viikonloput menevät ryypäten ja rälläten .
      Arki työkavereita tai perheenjäseniä mollatessa, ja materian perässä juoksemista, sekö on sinusta "suodatettua elämää" ?

Kukahan se suodattaa ja kuka ei ?

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      4036
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      184
      2449
    3. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1597
    4. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1167
    5. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      23
      1117
    6. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      894
    7. Toivoisin etten jännittäisi

niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti
      Ikävä
      42
      892
    8. Junan kylkeen autolla

Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä
      Pyhäjärvi
      73
      851
    9. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      101
      829
    10. Oletko päättänyt

Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa
      Ikävä
      72
      810
    Aihe