Olisi ihana avata tähän keskustelupalsta, jossa kirjoittajat voisivat koota ääniä, joita skitsofrenia sisältää. Joskus sairaalassaakin potilastovereiden kanssa äänistä keskustelu helpotti, kun ne saadaan päivänvaloon ja paraneminen voi alkaa.
Mitä ääniä kuulette?
12
966
Vastaukset
- e4233r
äänet ovat vain sinun oman mielesi ääniä. Siis niitä joita itse puhuit itsellesi kun olit nuorempi tai jopa lapsi. Esim. hiihtokilpailuissa saatamme psyykata itsemme puhumalla itsellemme kannustavia tai jopa käskeviä, raakoja sanoja. Riippuen siitä kuinka "armottomia "olimme itsellemme jotta menestyisimme. Myöhemmin elämässä tämä "ankara" yliminä kuuluu taas sisältäsi koska olet ajautunut elämässäsi niin kauas alusta ja kuuntelemasta järkesi ääntä, että nämä entiset järkesi tai mielessäsi itsellesi puhumasi äänet käskevät sinua tekemään jotain. MUTTA älä nyt missään nimessä aina tottele niitä ääniäsi.SINUN tehtäväsi on osata erottaa ne äänet jotka ovat hyviä ja rohkaisevia ja jotka kannustavat hyvään, ja ne jotka ovat pahoja kuten esim. tee jotain pahaa. Älä tottele pahoja ääniä. Tämä on eräänlainen kasvun paikka sinulle. Jos haluat päästä rauhaan niistä, niin ohita ne. Jos ne tulee takaisin käske niitä olemaan hiljaa mielessäsi. Tämä on teoriani.
- Ihmiskunta Sinde-82
Ei ole tervettä kuulla ääniä. Mä en kuule mitään ääniä, en ole kuuro, sillä tavalla psykiatrisesti. Äänet tulevat silmänosista, tunteista. Ilmeisesti sinulla ei ole ollut tunnekaveria, kun menet noin sekaisin, että alat kuulemaan triangelihäiriössä ääniä. Lapselle voidaan joskus selittää mieltä, hallusinaatioita, psykologiaa ja psykiatriaa pään sisäisellä äänellä tai äänillä, ympäristöä ja yhteiskuntaa. Tämä tapahtuu yleensä mielikuvitusleikki-iän mennessä ohitse, mutta ei ole jatkuvaa. Kuka sellaisia nyt jatkuvina tarvitsee? Etkö osaa verenpainetta ja tunnekaveria, mielikuvitusystävää, näihin on taas sellaisia isoja, kolmiulotteisia eleitä, autenttisia viittomia?
Joskus sellainen iso, lempeä ja hyväsydämminen hahmo opetti mua kävelemään. Hän on ihan hienostunut ja rauhallinen. Hän katselee mua tässä koko ajan samalla ja vääntää. Mitä pitää tehdä? Euforian hillitseminen jälleen ja taas tavoitteena. Hän on julman suuri.
-Jos olen terapeuttisi, teenkö mä tätä tahallani?
-Alias, jospa olen oma terapeuttisi.
" Viimeksi mä halusin, etteivät pipit haittaisi.", mutta en juuri tältä terapeutilta. Henry oli ohjelmoitu taas sillä tavalla tarkasti ja Jeremias istuskeli mun vieressä. Mä olen narsistinen tyttö. Hyväksyn vain omaa kehoa, yhteistä ruumista eli mieltä ja en hyväksy yhteista koskemista tai yleistä koskettelemista yhteisissä merkeissä.
-Missä isi on? kysyin ärsyyntyneenä ja ivallisesti. Mulla oli ollut tylsää jo pitkään. Vain vaeltelun omaista tyhjyyttä ja leikittömyyttä. Tällekin on monta, ennenkaikkea tervettä merkitystä.- Sinde vm-82
Taittaminen ja Locomotive, myös uskonnon ja lahkojen ongelma. Ne eivät aina välttämättä ole, sellaisen, aikuisten oikean florismin, vuorovaikutuksellisesti riippuvaisia toisistaan tai läheisiä ja näkyviä.
"Iso, Julman suuri mies, jonka nimeä en vielä kovin hyvin kyennyt muistamaan, koska oli varsinaisesti jo hämärän pimeää odotti mua. Siinä hän vain odotti hiljaa, ulkopuolisena. (kts. vaarallinen, ei, ei, ei, en ota apua vastaan)
Se eilinen seisoi kirjahyllyn kaappien kohdalla, jossa säilytetään meillä lapsiperheessä videoita, ei viinoja. Ensimmäiseksi koukistin pienen jalkani. Olipas se korruptoitunut. Se oli sorja, kuin koru. Asia, jonka osasin katsoa,mielestäni." Mä en tiennyt olivatko he oikeasti olemassa vai näkyivätkö ne vain höyhensaarilla. Mulla oli sellainen puku, suojapuku. Pahoittelemme vaatetustasi.... Mitä vikaa elämässä on? - Sinde vm-82
Sinde vm-82 kirjoitti:
Taittaminen ja Locomotive, myös uskonnon ja lahkojen ongelma. Ne eivät aina välttämättä ole, sellaisen, aikuisten oikean florismin, vuorovaikutuksellisesti riippuvaisia toisistaan tai läheisiä ja näkyviä.
"Iso, Julman suuri mies, jonka nimeä en vielä kovin hyvin kyennyt muistamaan, koska oli varsinaisesti jo hämärän pimeää odotti mua. Siinä hän vain odotti hiljaa, ulkopuolisena. (kts. vaarallinen, ei, ei, ei, en ota apua vastaan)
Se eilinen seisoi kirjahyllyn kaappien kohdalla, jossa säilytetään meillä lapsiperheessä videoita, ei viinoja. Ensimmäiseksi koukistin pienen jalkani. Olipas se korruptoitunut. Se oli sorja, kuin koru. Asia, jonka osasin katsoa,mielestäni." Mä en tiennyt olivatko he oikeasti olemassa vai näkyivätkö ne vain höyhensaarilla. Mulla oli sellainen puku, suojapuku. Pahoittelemme vaatetustasi.... Mitä vikaa elämässä on?Mamma har ringat och bjuder, näör telefonisten är geten.
"Äiti oli soittanut ja pyytänyt vieraita."
Mä olin vielä melko paljon ruotsiksi tuolloin. Ne on kaksoiskuvallisesti. Himmeä ja matta-käännös. Olen pohtinut paljon viime aikoina sitä linjenin oppikirjasarjan ammattitaitoa. Helpottaa jotain poskiontelo-, otsalohko- ja silmien aluetta, kun on esim. kaksikielisessä seurassa. Nyt en enää oikeastaan koskaan tai ollenkaan ole ruotsiksi, tai kuten suomeksi sanotaan ruotsiin päin. Kilpailla kielellä, niin että se katoaa. Voin kuitenkin laittaa sellaisen aivojen osan päälle, että tulen toimeen ja se on tosi, lämmin ja hyvä olo, jolla sinällään jaksaa arkea.
Huomaan, että käännän vielä ruotsiksi, mutta olen suomenkielisessä ympäristössä ja kääntänyt realistisesti suomenkielen ihan kokonaan päälle. Mun mielikuvitushahmot juttelet varhaislapsuuden takia aina suomeksi, mutta joskus ajattelen itsenäisesti ruotsiksi. Se ei ole mulle yhtään outoa. Mä ymmärrän sellaisia sanoja, kuin Mår du illa? Vilken hand och vill du tar hand, och vet du vad, du kan naturliga titta, vad menar jag. Och de är den här maskinen som tillverkas... tycker jag, absolutiska nej, de här bråttom fungerar dåligt och är lite tråkigt också. Tyst och snyyf... Du kan inte vara med mig och titta, inte als... En liten barnen har så.
"Kilpailla kielellä ja keksiä uusia sanontoja ja sanoja." Uusi virike, från tablat eller tabulerat. - Sinde vm-82
Sinde vm-82 kirjoitti:
Mamma har ringat och bjuder, näör telefonisten är geten.
"Äiti oli soittanut ja pyytänyt vieraita."
Mä olin vielä melko paljon ruotsiksi tuolloin. Ne on kaksoiskuvallisesti. Himmeä ja matta-käännös. Olen pohtinut paljon viime aikoina sitä linjenin oppikirjasarjan ammattitaitoa. Helpottaa jotain poskiontelo-, otsalohko- ja silmien aluetta, kun on esim. kaksikielisessä seurassa. Nyt en enää oikeastaan koskaan tai ollenkaan ole ruotsiksi, tai kuten suomeksi sanotaan ruotsiin päin. Kilpailla kielellä, niin että se katoaa. Voin kuitenkin laittaa sellaisen aivojen osan päälle, että tulen toimeen ja se on tosi, lämmin ja hyvä olo, jolla sinällään jaksaa arkea.
Huomaan, että käännän vielä ruotsiksi, mutta olen suomenkielisessä ympäristössä ja kääntänyt realistisesti suomenkielen ihan kokonaan päälle. Mun mielikuvitushahmot juttelet varhaislapsuuden takia aina suomeksi, mutta joskus ajattelen itsenäisesti ruotsiksi. Se ei ole mulle yhtään outoa. Mä ymmärrän sellaisia sanoja, kuin Mår du illa? Vilken hand och vill du tar hand, och vet du vad, du kan naturliga titta, vad menar jag. Och de är den här maskinen som tillverkas... tycker jag, absolutiska nej, de här bråttom fungerar dåligt och är lite tråkigt också. Tyst och snyyf... Du kan inte vara med mig och titta, inte als... En liten barnen har så.
"Kilpailla kielellä ja keksiä uusia sanontoja ja sanoja." Uusi virike, från tablat eller tabulerat.Jonkin verran häiritsee, että saan kypärästä käännettyä kielenvaihtelut on/off-tasoille. (kts. aksentti)
- Ei tuollaisia olekaan, sanoi kätilö.
Kääntäminen ärsyttää ja sitten se tuntuu stressiltä tai joskus jopa uskonnollisuudelta, jonka voi liittää myös Jeremiakseen. Tulee ihan sellaiset piirteet ruotsiksi, kun kehtaa ja viitsii ottaa siihen osaa. Elämän mukaisesti. En kuule lainkaan ruotsia ympäristössäni, äidinkieli on silloin suomi. Kun kuulen ruotsia, minulla on mahdollisuus vaihtaa äidinkieleeni ruotsiin, jos haluan osallistua. Ja lisäksi voi aivan hyvin lainata kirjastosta ruotsinkielisiä kirjoja ja lukea ja ostaa ruotsalaisia lehtiä ja kirjoja. Kirjojen lukeminenkin jää jopa traumaattisen vähälle, joka on sitten haitta. Se ikään kuin uppoaa muistiin väärin ja ohittuu. Tämä on sääli, koska kääntäjä on tosi hyvä, ei lainkaan pelottava ja outo.
"Jos puhutaan ruotsia tai haluat ja tarvitset jonkun sanan, kun mummosi tarjoaa sanakirjaa tai on ruotsalainen." M.A molemmat
Eli mulla on kääntäjä ympäristöstä johtuen.
"vaihtaisin sittenkin ehkä ruotsiksi, on tuttu ajatus. Valitettavasti en saa itse ottaa osaa ja päättää"
Myös varhaislapsuudessa oli paljon tämä vuohi esillä, jota joskus tuulimyllyksikin kutsutaan. (kts. nimetön postikortti, lastenkoti, Peters och Matts mamma)
Ei sitä vuohea voi käyttää tässä kielessä ollenkaan, se on mielisairaus ja tuntuu sairaalta, kun ja jos se juttelee. Ihan hahmo on myös ja vastaa ... (jatka tätä lausetta..) - P.N/Sinde vm-82
Sinde vm-82 kirjoitti:
Jonkin verran häiritsee, että saan kypärästä käännettyä kielenvaihtelut on/off-tasoille. (kts. aksentti)
- Ei tuollaisia olekaan, sanoi kätilö.
Kääntäminen ärsyttää ja sitten se tuntuu stressiltä tai joskus jopa uskonnollisuudelta, jonka voi liittää myös Jeremiakseen. Tulee ihan sellaiset piirteet ruotsiksi, kun kehtaa ja viitsii ottaa siihen osaa. Elämän mukaisesti. En kuule lainkaan ruotsia ympäristössäni, äidinkieli on silloin suomi. Kun kuulen ruotsia, minulla on mahdollisuus vaihtaa äidinkieleeni ruotsiin, jos haluan osallistua. Ja lisäksi voi aivan hyvin lainata kirjastosta ruotsinkielisiä kirjoja ja lukea ja ostaa ruotsalaisia lehtiä ja kirjoja. Kirjojen lukeminenkin jää jopa traumaattisen vähälle, joka on sitten haitta. Se ikään kuin uppoaa muistiin väärin ja ohittuu. Tämä on sääli, koska kääntäjä on tosi hyvä, ei lainkaan pelottava ja outo.
"Jos puhutaan ruotsia tai haluat ja tarvitset jonkun sanan, kun mummosi tarjoaa sanakirjaa tai on ruotsalainen." M.A molemmat
Eli mulla on kääntäjä ympäristöstä johtuen.
"vaihtaisin sittenkin ehkä ruotsiksi, on tuttu ajatus. Valitettavasti en saa itse ottaa osaa ja päättää"
Myös varhaislapsuudessa oli paljon tämä vuohi esillä, jota joskus tuulimyllyksikin kutsutaan. (kts. nimetön postikortti, lastenkoti, Peters och Matts mamma)
Ei sitä vuohea voi käyttää tässä kielessä ollenkaan, se on mielisairaus ja tuntuu sairaalta, kun ja jos se juttelee. Ihan hahmo on myös ja vastaa ... (jatka tätä lausetta..)Entä jos sisko on romani, voiko se vaikuttaa skitsofreniaan? Mitä katselet ja vainoat? Joskus tulee sellaisia outoja robottimaisia heijastumia. Hänellä on piirrekäyttäytymistä, mutta silloin voi hakea mut ja mä otan ne yleensä pois, jos saan ja onnistun. En yleensä saa, mutta joskus ihmiset voivat häiriintyä ja silloin saan. En saa vaikuttaa hänen näkökantaansa tukea omaa kulttuuria ja kantaansa. Hän on upea ja hänellä on upea ote ja upeita näkökohtia elämään.
- Ilmaiseksi;Sinde-82
Saatan yksikseni ajatella ääniä ja sitten pelätä niitä eli en voi aina asua yksin, vaikka toivoisinkin niin, tällä hetkellä. Kuka yksinäinen vaivaa mua taas? Olen usein yksinäinen ja yritän siksi yleensä aina pyrkiä turvallisuuteeni. Äänet sisältyvät kypärään, joskus ne ovatkin hyvin uhkaavia, mutta samalla kertaa helpottavia. (kts. kuolemakokemus) Äänistä voi joskus ilmeisesti onnistua rakentamaan traumarobotin. Kyllä mua aluksi suututti, mutta olisin ollut valmis tähänkin kokemukseen, kuten perheestä luopuminen maininnalla "Elämää ei sen enempää" Mutta mitenkään täydellisyyttä en olisi sen varaan rakentanut, koska en hyväksy niin isoa asiaa lainkaan. On se niin väärin... Adoptiot yms. muilta onnen kerjäämiset. Onhan teille selvää jo etukäteen, ettei sellaista typeryyttä saa koskaan ylläpitää tai tehdä.
Vihasta, "'cause the hate is only word that you have being seen lately"
Sitten voi olla psykologisesti ihan heikko, sairas taso.- Sinde vm-82
Voi home alone, en ole ollut tekemisissä.
Cranberries: Animal Instickt
Suddenly something has happened to me
As I having my cup of tea
Suddenly I was feeling depressed
I was utterly and totally stressed
Do you know you made me cry
Do you know you made me die
And the thing that gets to me
Is you'll never really see
And the things that freaks me out
Is I'll always be in doubt
It is a lovely thing that we have
"När vi har polisen där"
The animal instickt
Paljonko tämä keskustelu jatkuu:
"Siitä pitää maksaa"?
Jaa, valehtelisinko mä, olenko jossakin alennusmyynnissä vai tarvitsenko pakollista apuakin jo? Mut oli taas heti höynäytetty ja myyty, arvaa minne sairaalaan.
- Sinde vm-82
On väärin vangita aikuista äänillä tai komentaa häntä sukulaisena kolhoosin omaisesti. Oletteko jo huomanneet, että teillä on kolhoosi aivoissanne, mihin tarkoitukseen se on? Entä saako kommuuniin mummo mennä ja sinne tulla hänen ruotsinkielisiä kavereitaan?
"Fammu är svenskan och kanske lite romanen."
Det gått till eller als närä grader. Många saken också som betyder olika situation. - Saaaaaatana
Painu Sinde vm-82, vittuun täältä!!!!!!! nuo sinun kommentit on niin hirveitä! vituttaa tätäkin sivua selata kun nuo sinun kommenttis on täällä! ensin sitä luulee että ois järkeviäkin vastauksia annettu mutta ei!!
Äänet kuiskii nimeäni ja ufot hiippailevat keittiössäni tonkimassa roskapusseja, joita en ole vienyt ulos.
Nytkin oli kaadettu yhden pussin sisältö lattialle, ja ei minulla ei ole lemmikkejä ja asun yksin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama725386Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä944372Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1203933Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732791Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1702685Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?292514Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta792491Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl812238- 1792009
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko431646