Lopetin siis toukokuussa e-pillerit ja sen jälkeen salakavalasti lähti akne kehittymään. Nyt tuntuu, että ei ehkä oliskaan pitänyt lopettaa! Naamaan pukkaa päivittäin uutta näppyä ja rasvottuu tosi paljon.
Kertokaas muut pillereiden jättäneet, että kauanko kesti tätä aknevaihetta vai jäikö se pysyvästi? :/ En kuitenkaan mielellään enää pillereihin palaisi, koska tulevaisuudessa taas lopettamisen yhteydessä saattaa joutua käymään saman rumban uudestaan :( Kun vaan tietäisi, että kauanko tätä vielä jatkuu...
Kertokaas muut pillereiden jättäneet, että kauanko kesti tätä aknevaihetta vai jäikö se pysyvästi? :/ En kuitenkaan mielellään enää pillereihin palaisi, koska tulevaisuudessa taas lopettamisen yhteydessä saattaa joutua käymään saman rumban uudestaan :( Kun vaan tietäisi, että kauanko tätä vielä jatkuu...
Vastaukset 2
Vanhimmat
Lopetin viime keväänä joskus maalis- huhtikuussa pillerit ja naama alko näyttää ihan kauheelta.
Aikani sitä jaksoin katella mut alko näyttää siltä et ei meinaa parantuu. Varasin ajan ihotautilääkärille ja sain sielt roa kuurin. Tällä hetkellä syön toista 100 tabletin laatikkoa. Pikku hiljaa tää naama alkaa näyttää hyvältä :D
Mulla oli käytössä Nuvaring-ehkäisyrengas usean vuoden ajan ja iho pysyi ihan loistavassa kunnossa sen ansiosta. Kun lopetin renkaan käytön niin kesti noin puoli vuotta kun akne puhkesi. Nyt oon jo muutaman kuukauden ajan aknea kattellut (antibiootit käytössä, mutta ei näytä auttavan). Oon varannut gynelle aikaa ja ajattelin ottaa renkaan taas käyttöön. En olis ikinä renkaasta luopunut, jos olisin tiennyt mitä mun iholle sitten tapahtuu. Lohduttaa kuitenkin nyt se, että kohta sen renkaan taas saan ja iho paranee.