Eli mikä pystykorva on teidän suosikki ja miksi? Jos teillä on itsellä tai on ollut joku pystykorva niin mitä olette harrastaneet niiden kanssa?
Minun suosikki on tuttu ja turvallinen suomenpystykorva. Ne ovat minusta tosi kauniita ja harmonisen näköisiä koiria ja ansaitsevat täysin kansalliskoiran aseman. Otan oman suomenpystykorvan heti kun voin. Kotona asuessa kävin meidän silloisen pystiksen kanssa tottelevaisuuskoulutuksessa, "sirkustemppuja oppimassa" kuten meillä kotiväki sanoi. Miesväen kanssa se koira oli mukana metsällä.
*tällä kertaa otan tän viestin talteen
Pystykorvien ystäville
110
424
Vastaukset
- täh...
Niin?
- Myy-Pikkuinen
Hollanninpaimenkoira ja turpa kiinni sitten, niillä on pystykorvat!!
- Myy-Pikkuinen
Mitä?? Onko teillä joku hulluuskohtaus meneillään??
- kerkesinkö
Niin mutta, pystyt korvat ei ole yhdyssana, mutta pystykorva on!!Joten se ei ole pystykorva, vaikka sillä on pystyt korvat.Se on paimenkoira!!!!
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
On sillä, ei sille kannata korvaa lotkauttaa...yrittää taas vedättää ''ämmiä''...
- !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
Olet näköjään tartuttanut sen laajemalle, kun osasin odottaa.
- koirat <3 ihqui
Onko sulla mittelspitz? Vai tolleri?
- haloo vaan taas
Niin sinun kannattaisi nyt kysäistä tohtorinarvon suorittaneelta ystävältäsi ja meidän muiden epäystävältä onko termistösi kunnossa!
Minusta se nyt ontuu ja huojuu kuin kalteva torni! - haloo Lahti
Sikra kirjoitti:
On sillä, ei sille kannata korvaa lotkauttaa...yrittää taas vedättää ''ämmiä''...
Voi sinun kohdallasi se vedätys on niin helppoa ettei edes viitsi. =))
Kuumenet nollasta-sataan sekunnissa.
Kerros muutoin miten se on noin maakunnittain niin eri käytännöt?
Kun tuomitsit niin rajusti Turun suunnan aviomiehen marjastuksen ja sitten kerrot omaavasi sellainen "rajoitteen" ettet voi kun antaa miehesi poimia marjat..hymm mitä luulet saikohan aketeeminen tohtoriystäväsi tuosta tehtyä vielä uuden väitöskirjan?? - Myy-Pikkuinen
kerkesinkö kirjoitti:
Niin mutta, pystyt korvat ei ole yhdyssana, mutta pystykorva on!!Joten se ei ole pystykorva, vaikka sillä on pystyt korvat.Se on paimenkoira!!!!
Eikä ole ku pystykorvainen!! =)))))
Ei holskuilla mitään luppakorvia ole vaan pystykorvat!! =))))
Aloituksessa nimenomaan kuulutetaan pysykorvaisia koiria. - Myy-Pikkuinen
Sikra kirjoitti:
Aivan, kyllähän sen paskanhajun voi melkein haistaa kuka tuon on kirjoittanut. Siis sillä on sellainen ominaiskäry joka saa kaikki sen lähellä olevat heittään laatat. =)))
- Myy-Pikkuinen
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! kirjoitti:
Olet näköjään tartuttanut sen laajemalle, kun osasin odottaa.
Mitä sä osasit odottaa?? =))))))))))))))))))
- Virtuaalikoneistaja
Sikra kirjoitti:
Tuntuu käyvän kovin kuumana ja miten ihmeessä se jaksaa jankuttaa samaa asiaa päivästä toiseen, eikös se kohta viikon ole pyörinyt pystykorvien ympärillä kuin pässi narussa :)))))
- Virtuaalikoneistaja
haloo Lahti kirjoitti:
Kun tuomitsit niin rajusti Turun suunnan aviomiehen marjastuksen ja sitten kerrot omaavasi sellainen "rajoitteen" ettet voi kun antaa miehesi poimia marjat..hymm mitä luulet saikohan aketeeminen tohtoriystäväsi tuosta tehtyä vielä uuden väitöskirjan??Käkäti käkäti, en ole yhdenkään rekatun nähnyt mitenkään kommentoivan turkulaista marjanpoimijaa, sinähän täällä olet rääkynyt puskista puolukoista.
- Virtuaalikoneistaja
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
Mitä sä osasit odottaa?? =))))))))))))))))))
Oliskohan taas kytännyt koko pitkän kauniin päivän palstalla että pääsee konttaamaan rekattujen perässä.
- Haloo Hämeenlinna
Virtuaalikoneistaja kirjoitti:
Käkäti käkäti, en ole yhdenkään rekatun nähnyt mitenkään kommentoivan turkulaista marjanpoimijaa, sinähän täällä olet rääkynyt puskista puolukoista.
Kas epäystävien virtuaalinen veetuilijahan saapui paikalle.On muuten metka juttu ettei sinua ole olemassa ilman tuota toista ;D
En minä ole rääkynyt mitään enkä minä edes kysynyt sinulta mitään.
Vaan tavoillesi uskollisena tulit tyrkyttämään mielipiteitäsi.
Huolestuttavaa silti teillä tuntuu nyt menevän lujaa vaan kuinhan mahtanee kohta olla? =))))))) - haloo vaan sorvi
Tuntuu käyvän kovin kuumana ja miten ihmeessä se jaksaa jankuttaa samaa asiaa päivästä toiseen, eikös se kohta viikon ole pyörinyt pystykorvien ympärillä kuin pässi narussa :)))))
Onko sinun maailmassasi yksi päivä = viikko?
Mahtaako sinun vuorokautesikin olla 2-3h = vuorokausi tai koko päivä?
Minä en pyöri minkään ympärillä sinulla sen sijaan tuntuu olevan ylitsepääsemättömiä vaikeuksia päättää oletko yksi vai kaksi persoonaa! =))
Jatka ihmeessä aina on ollut ja aina tulee olemaan perin hauskaa nauraa sun tyhmyyrelles!! =)))))))))))))))))))))))) - Virtuaalikoneistaja
Haloo Hämeenlinna kirjoitti:
Kas epäystävien virtuaalinen veetuilijahan saapui paikalle.On muuten metka juttu ettei sinua ole olemassa ilman tuota toista ;D
Huolestuttavaa silti teillä tuntuu nyt menevän lujaa vaan kuinhan mahtanee kohta olla? =)))))))On muuten metka juttu että sinun pitää kuvitella minusta kaikenlaista, etkö kykene elämään ilman niitä kuvitelmiasi?
Metka juttu on myös tuo että keskustelupalstalla on sinulla epäystäviä ja johdonmukaisesti lienee myös ystäviä, minulla näin on vain live-elämässä, täällä pulinoissa on vain kirjoittajia erilaisilla nimimerkeillä tai teitä puskista huutelevia nikittömiä, ainakin satunnaisesti. - Myy-Pikkuinen
Oliskohan taas kytännyt koko pitkän kauniin päivän palstalla että pääsee konttaamaan rekattujen perässä.
No ihan totta ja sitten suuttuvat kun vähän niitä pyytää pitään suunsa kii, mut ei ne osaa olla hiljaa... =))))))
- Virtuaalikoneistaja
haloo vaan sorvi kirjoitti:
Onko sinun maailmassasi yksi päivä = viikko?
Mahtaako sinun vuorokautesikin olla 2-3h = vuorokausi tai koko päivä?
Minä en pyöri minkään ympärillä sinulla sen sijaan tuntuu olevan ylitsepääsemättömiä vaikeuksia päättää oletko yksi vai kaksi persoonaa! =))
Jatka ihmeessä aina on ollut ja aina tulee olemaan perin hauskaa nauraa sun tyhmyyrelles!! =))))))))))))))))))))))))Mitäs ihmettä minun elämäni sinulle kuuluu, tunnit tai vuorokaudet?
Koita nyt vain elää omaa elämääsi ja jätä nuo sivistymättömät ja tunkeilevat utelusi. - Virtuaalikoneistaja
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
No ihan totta ja sitten suuttuvat kun vähän niitä pyytää pitään suunsa kii, mut ei ne osaa olla hiljaa... =))))))
Ilmeisesti ovat kytänneet koko päivän ja nyt pirun turhautuneita rääkyvät ja määkyvät.
- Myy-Pikkuinen
Älä hei anna sen häiritä olemistas millään tapaa!! =)))))))))))))))))
Ota ihan lunkisti ja unohda minut, vai tuottaako se vaikeuksia?? - ilmiselvää taas
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
Sillä on töissä löysää ja toinen on ns. lomalla. Sehän jo selittää kaiken.
- Myy-Pikkuinen
On muuten metka juttu että sinun pitää kuvitella minusta kaikenlaista, etkö kykene elämään ilman niitä kuvitelmiasi?
Metka juttu on myös tuo että keskustelupalstalla on sinulla epäystäviä ja johdonmukaisesti lienee myös ystäviä, minulla näin on vain live-elämässä, täällä pulinoissa on vain kirjoittajia erilaisilla nimimerkeillä tai teitä puskista huutelevia nikittömiä, ainakin satunnaisesti.No minuakin ne pyysi hommaan jonkun netti ystävän!! Siis niiku niillä itsellään on joku sellanen!! Vähänkö nauroin kun luin sen jutun!! =)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
- ihanko totta
Mihin sen voi laittaa? Umalle vai sakulille ja luottamuksellisesti ?
- 14+11
Ilmeisesti ovat kytänneet koko päivän ja nyt pirun turhautuneita rääkyvät ja määkyvät.
On se metkaa kun sun tarttee kuvitella toisista kirjoittajista ja heidän päivän vietostaan tollasia, etkö kykene elämään ilman noita kuvitelmiasi?
- Myy-Pikkuinen
haloo vaan taas kirjoitti:
Niin sinun kannattaisi nyt kysäistä tohtorinarvon suorittaneelta ystävältäsi ja meidän muiden epäystävältä onko termistösi kunnossa!
Minusta se nyt ontuu ja huojuu kuin kalteva torni!No ei minun tarvi kysellä keneltäkään yhtään mitään. Kyllä mä tiedän itse parhaiten että olen ollut koirani kanssa ulkona monen monta tuntia.
Mut kuis sä? Oletko sä itse kiinnitetty köydellä patteriin kun käyt niin kuumana?? - Myy-Pikkuinen
No aivan, mikähän niillä on elämässä noin pielessä, aina ne on kun persiisiin ammuttuja karhuja.
Omituisa ne on... =)))))))))))))))))))))))))))))))))))) - Myy-Pikkuinen
ilmiselvää taas kirjoitti:
Sillä on töissä löysää ja toinen on ns. lomalla. Sehän jo selittää kaiken.
Arvaas mikä tuosta yhdistelmästä tulee mieleen?? No juoppohullun käsikirja!! =))))))))))))))))
- Virtuaalikoneistaja
14+11 kirjoitti:
On se metkaa kun sun tarttee kuvitella toisista kirjoittajista ja heidän päivän vietostaan tollasia, etkö kykene elämään ilman noita kuvitelmiasi?
Ei sitä kuvitella tarvitse, täällähän sinun kirjoituksesi ne mitä olet tänne suoltanut pitkin päivää näkyvät, joten ei ole kuvitelmaa vaan faktaa.
- Virtuaalikoneistaja
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
No minuakin ne pyysi hommaan jonkun netti ystävän!! Siis niiku niillä itsellään on joku sellanen!! Vähänkö nauroin kun luin sen jutun!! =)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Eikös täällä kirjoittele se yksi valehteleva mummo jonka elämä on täällä pulinoissa, jospa nämä ovat sen opetuslapsia tai pikku-apulaisia:)
- Virtuaalikoneistaja
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
No aivan, mikähän niillä on elämässä noin pielessä, aina ne on kun persiisiin ammuttuja karhuja.
Omituisa ne on... =))))))))))))))))))))))))))))))))))))Outoja, tosi outoja, suorastaan ufoja .)))))))))))))))))))))
- Myy-Pikkuinen
Eikös täällä kirjoittele se yksi valehteleva mummo jonka elämä on täällä pulinoissa, jospa nämä ovat sen opetuslapsia tai pikku-apulaisia:)
Kirjoittelee se aina silloin kun joku sen käskytettävistä tänne ilmaantuu, niin jo mummolla rollaattorissa kumit vinkuu ja jarrut käryää kun se paukkasee palstalle!! =)))
haloo Lahti kirjoitti:
Kun tuomitsit niin rajusti Turun suunnan aviomiehen marjastuksen ja sitten kerrot omaavasi sellainen "rajoitteen" ettet voi kun antaa miehesi poimia marjat..hymm mitä luulet saikohan aketeeminen tohtoriystäväsi tuosta tehtyä vielä uuden väitöskirjan??Äläs nyt taaaaas jauha SATUja, minä en ole tuominnut yhtään marjastajaa, enkä yhtään aviomiestäkään turunsuunnasta ???
Niin ja Turun suunnassahan on vain elämän arpajaisvoittoja, elämän jakajia ja miehiä toisesta taloyhtiöstä.- Myy-Pikkuinen
Outoja, tosi outoja, suorastaan ufoja .)))))))))))))))))))))
Mut jos ne onkin ihan mualta tulleita olioita...jännä juttu että niitä on laskeutunut noin paljon...
- Myy-Pikkuinen
Sikra kirjoitti:
Äläs nyt taaaaas jauha SATUja, minä en ole tuominnut yhtään marjastajaa, enkä yhtään aviomiestäkään turunsuunnasta ???
Niin ja Turun suunnassahan on vain elämän arpajaisvoittoja, elämän jakajia ja miehiä toisesta taloyhtiöstä.Niin ja siellä käydään melkeinvieraissa kaffella!! :D
- Virtuaalikoneistaja
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
Mut jos ne onkin ihan mualta tulleita olioita...jännä juttu että niitä on laskeutunut noin paljon...
Ei niitä paljon ole, se on vain niin nopea :))
- Myy-Pikkuinen
Ei niitä paljon ole, se on vain niin nopea :))
Jännemäksi menee siis yhdessä ihmisessä useampi persoona...jännä juttu...mut miten kukaan viitsiii...ai niin mut ne toiset persoonat käskee...no, yritetään ymmärtää "niitä"!!
=))) - Myy-Pikkuinen
Kukas tuon on kopioinut...kerro meille mikä tuon kopio persoonasi nimi on, vai onko niillä kaikilla sama nimi?? Aika jännää muuten...
- Virtuaalikoneistaja
Voi, voi etkö keksi itse mitään kirjoitettavaa vai poimitko vain noita unohtumattomia kirjoituksiani ja toistelet niitä etteivät jää kaiken tuon sonnan alle jota nuo muut puskikset tänne syytävät?
Muuten sen sinun kyttäämisesi näkee siitä viestien tulvasta mitä olet tänne suoltanut pitkin päivää, mitään ei tarvitse kuvitella. - Myy-Pikkuinen
Voi, voi etkö keksi itse mitään kirjoitettavaa vai poimitko vain noita unohtumattomia kirjoituksiani ja toistelet niitä etteivät jää kaiken tuon sonnan alle jota nuo muut puskikset tänne syytävät?
Muuten sen sinun kyttäämisesi näkee siitä viestien tulvasta mitä olet tänne suoltanut pitkin päivää, mitään ei tarvitse kuvitella.Omituinen huumorintaju tuolla, siis "noilla". Nyt se on jo niin sekasin ettei se enää ymmärrä persooniaan...hui, taitaa mennä vaaralliseks tuon touhu.
- Virtuaalikoneistaja
Tässäkin ketjussa on tullut toteen näytetyksi että sinulla on monta persoonaa.
Hauskaa minustakin on kun sinua on niin monta, huono juttu on ainoastaan se että kukaan tesitä ei keksi itse oikeastaan mitään sanottavaa, kaikki sinäsi vain kopioivat ja kopioivat sen lisäksi että kuvittelette palstalla olevan ystäviä ja epäystäviä (miten typerä ilmaus). - Virtuaalikoneistaja
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
Omituinen huumorintaju tuolla, siis "noilla". Nyt se on jo niin sekasin ettei se enää ymmärrä persooniaan...hui, taitaa mennä vaaralliseks tuon touhu.
Kaikkien niiden kanssa on kyllä mukavaa huvitella, niille palsta on niin totta, niin totta, siis kaikille niille :DDDDD
- ;D ;D ;D
Kaikkien niiden kanssa on kyllä mukavaa huvitella, niille palsta on niin totta, niin totta, siis kaikille niille :DDDDD
Te ootte ja niin hauskoja! :D Pikkasen ku tökkäsee, ni jo hermostutte. :D Mut Virtuaalikoneistajalle sopii toi kuvitteluhuvittelu. :D Ja mun vatsalihaksille tää nauraminen. :D Jatka, pliis!!!!
- Myy-Pikkuinen
HAHAAA!! =))))))))))))))))
eikä ne kaikki edes tajua kuin hauskaa niiden kustannuksella pidetään. Toiset on niin tosissaan niin tosissaan, toivotaan ettei sen ne kauheesti pahoita mieltään. =))) - haloo sorvi
Mitäs ihmettä minun elämäni sinulle kuuluu, tunnit tai vuorokaudet?
Koita nyt vain elää omaa elämääsi ja jätä nuo sivistymättömät ja tunkeilevat utelusi.Ei muuten mutta omassa omahyväisyydessäsi et tajua itse sanovasi jotakin ja kun siitä sinulle huomauttaa tai mainitsee alkaa moottorisi välittömästi lämmetä ja yhtä nopeasti ylikuumeta. Varo nyt sinulle tulee alkeisluokan virheitä kaikenaikaa kun et hallitse hermojasi. =D
- haloo lääkekaappi
Eilisen teemasi tuntuu nyt pyörivän sinulle tuttujen ja varmasti vaikeiden taudinkuvien kanssa.Älä välitä nyky lääketiede ja terapia varmasti edes jotenkin auttavat sinuakin.
- umaako
taas vituttaa
- !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
Eikä ole ku pystykorvainen!! =)))))
Ei holskuilla mitään luppakorvia ole vaan pystykorvat!! =))))
Aloituksessa nimenomaan kuulutetaan pysykorvaisia koiria.Älä viitti saivarrella.Sähän väitit ettei mittelit kuulu pystykorviin, vaikka niiden nimessäkin se jo sanotaan.Oot kyllä aika tietämäton.
- 15+17
Älä viitti saivarrella.Sähän väitit ettei mittelit kuulu pystykorviin, vaikka niiden nimessäkin se jo sanotaan.Oot kyllä aika tietämäton.
Niinpä... saksanPYSTYKORVA... yllättäen se tosiaan kuuluu pystykorviin.... ;))))
http://fi.wikipedia.org/wiki/Saksanpystykorva - ,,,,,,
Älä viitti saivarrella.Sähän väitit ettei mittelit kuulu pystykorviin, vaikka niiden nimessäkin se jo sanotaan.Oot kyllä aika tietämäton.
Mittelit, mitä liekkään, mutta se et joku väittää että harmaa norjanhirvikoira ei kuulu pystykorviin, on todella ällistyttävää tietämättömyyttä suomalaiselta. Harmaita hirvikoiria on Suomessa kuitenkin niin paljon että jotain luulisi koirien ystävien tietävän niistä vaikkei itsellä olisikaan kokemusta rodusta.
- Myy-Pikkuinen
,,,,,, kirjoitti:
Mittelit, mitä liekkään, mutta se et joku väittää että harmaa norjanhirvikoira ei kuulu pystykorviin, on todella ällistyttävää tietämättömyyttä suomalaiselta. Harmaita hirvikoiria on Suomessa kuitenkin niin paljon että jotain luulisi koirien ystävien tietävän niistä vaikkei itsellä olisikaan kokemusta rodusta.
Heh ja haa, mut mä en ole missään nähnyt kirjioitusta missä joku väittäisi ettei ne kuulu pystykorviin. Missäs sellainen kirjoitus on ollut?
- ,,,,,,
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
Heh ja haa, mut mä en ole missään nähnyt kirjioitusta missä joku väittäisi ettei ne kuulu pystykorviin. Missäs sellainen kirjoitus on ollut?
Tällä palstalla. Ja on se netissä edelleen vaikka ylläpitoon onkin vinguttu punaisella puhelimella.
- Myy-Pikkuinen
En muuren väittänyt vaan nimeneomaan linkitin että nekin kuuluu!! Ainoa mitä en tiennyt oli se että sen nimikin tarkoittaa suomennettuna pystistä. =)))
Näin se meni ja edelleen holskuilla on pystykorvat, eikä se ole saivartelua vaan ihan tosi asia. - Myy-Pikkuinen
,,,,,, kirjoitti:
Tällä palstalla. Ja on se netissä edelleen vaikka ylläpitoon onkin vinguttu punaisella puhelimella.
Eio ole, missään en ole kenenkään nähnyt väittän että se EI kuuluisi pystykorviin. Oleppa nyt vähäntarkempana siellä.
- Myy-Pikkuinen
Juu ja mitteleistä en tiedä mitään muuta kuin nimen ja ulkonäön, eikä se rotu minua sen enenpää edes kiinnosta. =)))
- ,,,,,,,,
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
Eio ole, missään en ole kenenkään nähnyt väittän että se EI kuuluisi pystykorviin. Oleppa nyt vähäntarkempana siellä.
Mitäs se mulle kuuluu mitä sä olet tai et ole nähny. Tuskin sä nyt kaikkia muitakaan viestejä oot ehtiny näkemään, kai sulla on muutakin elämää ku palsta.
- LOL!!
Haloo Hämeenlinna kirjoitti:
Huolestuttavaa silti teillä tuntuu nyt menevän lujaa vaan kuinhan mahtanee kohta olla? =)))))))Metkaa että käytät samaa sanontaa kuin Turkulainen rouva "epäystävä"
- Myy-Pikkuinen
,,,,,,,, kirjoitti:
Mitäs se mulle kuuluu mitä sä olet tai et ole nähny. Tuskin sä nyt kaikkia muitakaan viestejä oot ehtiny näkemään, kai sulla on muutakin elämää ku palsta.
No jos sinulla on faktaa niin linkitä äläkä kitise, käännä ja väännä vaan tuo se asia ihan konkreettisesti tähän, ilman läpinöitä. Vai etkö läydä tai osaa linkittää??
- ,,,,,,
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
No jos sinulla on faktaa niin linkitä äläkä kitise, käännä ja väännä vaan tuo se asia ihan konkreettisesti tähän, ilman läpinöitä. Vai etkö läydä tai osaa linkittää??
Tiedän että eräs ottaa sen jälkeen puhelimen käteen ja itkee ylläpitoon kun hänen mokaansa tuodaan palstalle ja saa heidät taas poistamaan hyvän ketjun, joten en laita sitä enää tähän.
- Myy-Pikkuinen
,,,,,, kirjoitti:
Tiedän että eräs ottaa sen jälkeen puhelimen käteen ja itkee ylläpitoon kun hänen mokaansa tuodaan palstalle ja saa heidät taas poistamaan hyvän ketjun, joten en laita sitä enää tähän.
ÄÄhh, taas tuota älytöntä paskanjauhamista. Pelkääksä palstalla kirjoittelevia....vähän vaikuttaa siltä. Pysy nyt väitteitesi takana ja tuo se linkki mistä asia selviää tai vaihtoehtoisesti ole asiasta ihan tyst.
- 7+9
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
ÄÄhh, taas tuota älytöntä paskanjauhamista. Pelkääksä palstalla kirjoittelevia....vähän vaikuttaa siltä. Pysy nyt väitteitesi takana ja tuo se linkki mistä asia selviää tai vaihtoehtoisesti ole asiasta ihan tyst.
Kuulehan myy.
Väitätkö ettet nähny palstan hirvikoiran omistajan (omien sanojensa mukaan) viestiä jossa se kirjotti ettei hänellä ole ollut koskaan pystykorvaa? - ,,,,,,,
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
Sulla ei ole paljo määräysvaltaa siinä mitä mä tuon palstalle ja mitä en.
- Myy-Pikkuinen
7+9 kirjoitti:
Kuulehan myy.
Väitätkö ettet nähny palstan hirvikoiran omistajan (omien sanojensa mukaan) viestiä jossa se kirjotti ettei hänellä ole ollut koskaan pystykorvaa?Tottakai mä näin sen, mut se koirahan on norjanharmaahirvikoira. =)))))))))))))))))))
- Myy-Pikkuinen
,,,,,,, kirjoitti:
Sulla ei ole paljo määräysvaltaa siinä mitä mä tuon palstalle ja mitä en.
No ei ole mutta älä sitten itke kun et sitä faktaa tuo.
- 6+7
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
Tottakai mä näin sen, mut se koirahan on norjanharmaahirvikoira. =)))))))))))))))))))
Eiks norjanharmaahirvikoira ole siis pystykorva??
- Myy-Pikkuinen
6+7 kirjoitti:
Eiks norjanharmaahirvikoira ole siis pystykorva??
Se kuuluu ryhmään pystikset ja alkukantaiset, mut rodultaanhan se on norjanharmaahirvikoira.
Ei noilla ryhmillä tee yhtään mitään muut kuin näyttelyihmiset ja koiranäyttelyt on mun mielestä yhtä tyhjän kanssa. Se on sellainen turhuuksien rovio joka on osasyyllinen monen koirarodun tuhoon. - Myy-Pikkuinen
En tosiaankaan puku Haukullisesta, vaan eräästä varsinaissuomessa asuvasta mummoikäisestä jonka kontit vähän reistailee ja kerkkäkin sillä on vähän hömelö.
- 11+9
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
Se kuuluu ryhmään pystikset ja alkukantaiset, mut rodultaanhan se on norjanharmaahirvikoira.
Ei noilla ryhmillä tee yhtään mitään muut kuin näyttelyihmiset ja koiranäyttelyt on mun mielestä yhtä tyhjän kanssa. Se on sellainen turhuuksien rovio joka on osasyyllinen monen koirarodun tuhoon.Eikös just rotujen jalostaminen ole aiheuttanut ne tuhot, kuten sanoitkin, 'koirarodun tuhoon'. Jos olis vaan ne ryhmät niin olis aikas paljo vähemmän sisäsiittoista ehkä se homma eikä niin älyttömiä rotumääritelmiä.
Noi ryhmät on iha kun jotku kasvien ryhmät, mullekin moni on sanonu että kylläpäs sulla perennat kukkii vielä, oisko siis pitäny sanoo että ei mulla mitään perennoja ole. Noihan on jaloangervoja ja peurankelloja. - Myy-Pikkuinen
Voi että kun mä olen tuota samaa virttä kuunnellut jo vuodesta 2009 että kohta kuuluu ja silleesti, mut mitään ei koskaan. Sehän sinua taitaa just vähän harmittaakkin. Mut kyllähän sä "aikuinen" kait sen asian kanssa pärjäät??
- Myy-Pikkuinen
11+9 kirjoitti:
Eikös just rotujen jalostaminen ole aiheuttanut ne tuhot, kuten sanoitkin, 'koirarodun tuhoon'. Jos olis vaan ne ryhmät niin olis aikas paljo vähemmän sisäsiittoista ehkä se homma eikä niin älyttömiä rotumääritelmiä.
Noi ryhmät on iha kun jotku kasvien ryhmät, mullekin moni on sanonu että kylläpäs sulla perennat kukkii vielä, oisko siis pitäny sanoo että ei mulla mitään perennoja ole. Noihan on jaloangervoja ja peurankelloja.Oikeesti??
- Yksi ex vaan.
vittu kukaan tälläsen huuhapalstan takia itke, no sinusta en tiedä, jonka elämääkin tärkeämpi asia on tämä huuhaapalsta, mutta ei kukaan normaali
tälläsen huuhaan takia näe vaivaa, hae huomiota ja sisältöä elämäänsä.
Itse käytte ystäväsi ja sinä kerjäämässä huomioo palstalla ja paskaa jauhamassa ihmisistä, kato vaan ettei se itku oikeasti yllätä sinua, kaikki viestinne on tallessa vuosien takaa, kyllä faktaa löytyy tarvittaessa. - !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sikra kirjoitti:
Äläs nyt taaaaas jauha SATUja, minä en ole tuominnut yhtään marjastajaa, enkä yhtään aviomiestäkään turunsuunnasta ???
Niin ja Turun suunnassahan on vain elämän arpajaisvoittoja, elämän jakajia ja miehiä toisesta taloyhtiöstä.Tuntuu sullekkin olevan tärkee, kun aina siitä jaksat jauhaa.
- !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
Arvaas mikä tuosta yhdistelmästä tulee mieleen?? No juoppohullun käsikirja!! =))))))))))))))))
Ja taas sä urpo mokkeroit.Se Vuorisen kirja on "Juoppohullun päiväkirja".Mutta toi juoppohullun käsikirja on ihan sun omas!!BUAHAHAHAHHHAHAAAHHAHAH!vittu sä oot kyllä tyhmä.Et tiedä mitä spitz tarkottaa etkä kirjojen nimiä,Sä oot armottoman tyhmä.
- !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
En muuren väittänyt vaan nimeneomaan linkitin että nekin kuuluu!! Ainoa mitä en tiennyt oli se että sen nimikin tarkoittaa suomennettuna pystistä. =)))
Näin se meni ja edelleen holskuilla on pystykorvat, eikä se ole saivartelua vaan ihan tosi asia.Sori oikea muoto on pystyt korvat, ei pystykorvat.Kirjotappa oikein, ei tollasia alkeellisia floppeja.
- 11+6
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
Toi on kieroilijan tyyli, poistaa kirjotukset palstalta, ja sitten väntää et linkitä faktaa.Et seiso sanojesi takana, eikä se sun oma kulliseskaan.KIEROJA olette.
- Myy-Pikkuinen
Ja taas sä urpo mokkeroit.Se Vuorisen kirja on "Juoppohullun päiväkirja".Mutta toi juoppohullun käsikirja on ihan sun omas!!BUAHAHAHAHHHAHAAAHHAHAH!vittu sä oot kyllä tyhmä.Et tiedä mitä spitz tarkottaa etkä kirjojen nimiä,Sä oot armottoman tyhmä.
Haloo onko valoo!! Jos oisin tarkoittanut kirjaa Juoppohullun päiväkirja niin oisin kyllä maininnut sen. Mut nyt todellakin tarkoitan juoppohullun käsikirjaa!! Mikäli tiedät mitä se noiden yhteydessä tarkoittaa. Eli siteerasin linnunradan käsikirja liftareille sanaa käsikirja, niin ufoja ne on. =))))
On se kumma että aina sä yrität vääntää mun kirjoitujset ihan muuksi mitä ne on.
Niin ja mä en ryyppää, joskus harvoin sen oluen kyllä.
Mut parempi olisi yhtälönä juopon ja hullun käsikirja. Siis K-Ä-S-I-K-I-R-J-A. Ymmärrätkö?? - Myy-Pikkuinen
11+9 kirjoitti:
Eikös just rotujen jalostaminen ole aiheuttanut ne tuhot, kuten sanoitkin, 'koirarodun tuhoon'. Jos olis vaan ne ryhmät niin olis aikas paljo vähemmän sisäsiittoista ehkä se homma eikä niin älyttömiä rotumääritelmiä.
Noi ryhmät on iha kun jotku kasvien ryhmät, mullekin moni on sanonu että kylläpäs sulla perennat kukkii vielä, oisko siis pitäny sanoo että ei mulla mitään perennoja ole. Noihan on jaloangervoja ja peurankelloja.Ja se et ymmärrä mitä tarkoittaa sana yhtälö... =)))))))))))
- ----
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
Juu ja mitteleistä en tiedä mitään muuta kuin nimen ja ulkonäön, eikä se rotu minua sen enenpää edes kiinnosta. =)))
Onks sulla tolleri?
- haloo haloo
Puhut asiattomia.Mainitsit pystykorvat jotka ovat palstalla majailevien epäpystykorva kannatajien mielestä kieletty puheen aihe!
Myös pulla,puolukoiden poiminen ja kaikkinainen normaali keskustelu ilman myymäisiä haistatteluja on palstalla kiellettyä.Aloituksesi tulee poistumaan koska palstalla on kyttäämässä kuuluisin epäpystykorvien omistaja josko löytyy jotakin tyrkättävää ylläpidolle.
Anna näiden peelojen rauhassa vallata palsta lopullisesti ajamalla kaikki aloitukset poistoiksi koska eivät ole heidän aloittamiaan.
Kai sinua peloittaa tuo karsea uhkaus ja uhoilu jota tuossa lilla kyyn vastauksessa oli? ;D
MUISTATHAN että vain muutamalla on oikeus täällä aukoa pärstäänsä ja tehdä aloituksia!!! =)))))))))))))))
Myy-Pikkuinen
5.9.2011 21:11
Hollanninpaimenkoira ja turpa kiinni sitten, niillä on pystykorvat!! Minä kävin hirvikoiran kanssa tottelevaisuuskoulutuksessa, sehän meni oikein hienosti koska tuon nyt sai makkaralla lahjomalla siihen aikaan vaikka lentämään takaperin ja laulamaan Ukkonoaa... :D Nuo on muuten vaan minun lenkki- (muukin kuin makkara) ja retkikavereita. 0,75-pystykorvaseropi on talvella alamäessä husky ja ylämäessä kiviriippa, se on niitä sekarotuisen monipuolisuuden etuja.
Tykkään kaikista pohjoisen pystykorvista mitä vaan olen oppinut tuntemaan. Majolle sinne yritin vastata että se länsigöötansekoitus on tosiaan aivan ihana, kaunis ja älykäs, ja karjalankarhukoirat on upeita. En vaan ole kunnolla tutustunut yhteenkään karjalankarhukoiraan, satunnaisesti vaan tavannut. Ja suosikkini on sellainen oikein kunnon pystykorvasekoitus.kiitos Ursa. kyllä minäkin olen sitä mieltä että Apollo on ihana. kaikki koirat on niin persoonallisia ja erinlaisia ;-)))))
En ole erityisesti pystykorvien ystävä vaan yleensäkkin tykkään koirista...
Mun yksi suosikki pystykorvista on, iloinen, älykäs, toimelijas...ja kaunis Japsi....
http://www.lumivyoryn.fi/galleria/milla_naama100605.jpg
.tuntuu vähän turhalta vastata kun näköjään poistuu taas kaikki mukavat keskustelut.
mutta mun eka oli karjalankarhukoira-samojedi. oikein viisas ja seurallinen koira. ja tosi kiltti. sille opetettiin kaikennäköisiä temppuja ihan kotona.
nyt meillä on göötta-sekoitus ja ihana koira. vilkas, älykäs,kiltti ja seurallinen. ei olla missään koirakouluissa käyty mutta metsässä harrastetaan agilityä ihan itekseen.- sammalenkuluttaja
Kiitos teille muutamalle jotka vastasitte asiallisesti! Tuo göötta on minulle tuntematon rotu, myönnetään. Varmasti ihana. Ja teidän metsäagility kuulostaa tosi kivalta! :)
Karjalankarhukoira on yksi minunkin suosikkiroduista! Ja japaninpystykorvat ovat täydellisen söpöjä. sammalenkuluttaja kirjoitti:
Kiitos teille muutamalle jotka vastasitte asiallisesti! Tuo göötta on minulle tuntematon rotu, myönnetään. Varmasti ihana. Ja teidän metsäagility kuulostaa tosi kivalta! :)
Karjalankarhukoira on yksi minunkin suosikkiroduista! Ja japaninpystykorvat ovat täydellisen söpöjä.tässä Göötan sekoitus. muuten kun Göötta mutta väri on musta.
http://i4.photobucket.com/albums/y115/majorica/PICT0043-1.jpg- sammalenkuluttaja
majorica kirjoitti:
tässä Göötan sekoitus. muuten kun Göötta mutta väri on musta.
http://i4.photobucket.com/albums/y115/majorica/PICT0043-1.jpgKaunis!!!
Ehdottomasti kansallisaarteemme Suomenpystykorva ja hyvänä kakkosena karjalankarhukoira.
Sukokan lehdessä numero kakkosessa 2011 oli hyvä Juha Kareksen kirjoittama artikkeli Rotutyypillinen luonne.
En voi tähän laittaa edes lainauksia . Kannattaa koittaa saada lehti jostakin luettavaksi.
http://www.sukoka.com/lehdet.php
Siinä käydään hyvin karkeasti läpi rotujen keskeisiä rotutyypillisiä piirteitä roturyhmiin jaettuina.- Nauraa kybällä!
Onhan se aina tiedetty että tuuliviiri olet, ymmärrätkö kun kumarrat yhteen suuntaan, niin pyllistät toiseen suuntaan, nuin se vaan menee.
Eihän maailmassa voi olla suloisempaa !?=)))))))
http://kuvablogi.com/nayta/3139518/
=)))))))) - sammalenkuluttaja
Meillä on sitten samat suosikit. :)
Mistähän se lehti olisi mahdollista saada? - sammalenkuluttaja
Nauraa kybällä! kirjoitti:
Onhan se aina tiedetty että tuuliviiri olet, ymmärrätkö kun kumarrat yhteen suuntaan, niin pyllistät toiseen suuntaan, nuin se vaan menee.
=))))))))Kaunis koira siinäkin! Pyllistys sulle...
- Kummaleensaluttaja
sammalenkuluttaja kirjoitti:
Mistähän se lehti olisi mahdollista saada?Kyllä toinen pyllistäjä auttaa toista pyllistäjää, annat vain hänelle nimesi ja osoitteesi, niin sukokanlehti luvataan sinulle postissa, ja päälikauppana saat yllätyksiä netin välityksellä.
- sammalenkuluttaja
Kummaleensaluttaja kirjoitti:
Kyllä toinen pyllistäjä auttaa toista pyllistäjää, annat vain hänelle nimesi ja osoitteesi, niin sukokanlehti luvataan sinulle postissa, ja päälikauppana saat yllätyksiä netin välityksellä.
No mä en jakele nimeäni ja osoitettani tuntemattomille joten suotta huolehdit, mutta kiitos vastauksestasi.
=))))))))Niin mikäköhän oli tarkoituksesi .... siinä on kuvattuna erinomaisen hyvä rotunsa edustaja, kuvankaunis ja livessäkin varsinainen kaunotar.
Tuon ryhmän suosikkejani nyt vain sattuvat olemaan Suomenpystykorva ja karjalankarhukoira.sammalenkuluttaja kirjoitti:
Mistähän se lehti olisi mahdollista saada?Kysäseppä Sukokasta. Josko heiltä saisi kyseisen lehden.
=))))))))No ei paljon tuon suloisempaa osaa kuvitella! :)
Pyllistelyhän on ihan ystävällinen ele koiramaailmassa.- HÄH !?
Ursa kirjoitti:
No ei paljon tuon suloisempaa osaa kuvitella! :)
Pyllistelyhän on ihan ystävällinen ele koiramaailmassa.Kuka on sanonut sitä epäystävälliseksi eleeksi, vai väitteletkö ehkä itsesi kera, todella suloistahan se varmasti on, niinkuin kuvitteletkin ?
HÄH !? kirjoitti:
Kuka on sanonut sitä epäystävälliseksi eleeksi, vai väitteletkö ehkä itsesi kera, todella suloistahan se varmasti on, niinkuin kuvitteletkin ?
Missä näet minun väittelevän?
- Mitä ihnettä?
umalehtinen kirjoitti:
Kysäseppä Sukokasta. Josko heiltä saisi kyseisen lehden.
Etkö sinä jäsenenä edes sitä ymmärrä että lehti on Sukokan jäsenetu, eikä sitä voi ostaa eikä tilata mistään erikseen.
Kyllähän meidän kaikkien jäsenten pitäisi tuo tietää ja ymmärtää !
Jos pelkistä pystykorvista puhutaan, niin sakuli on paras ja rakastetuin mutta yhtä hyville sijoille sijoittaisin lapin koiran ja viimeisenä, jos ei sen huonompana jämtlannin pystykorvan.
- Myy-Pikkuinen
No mun lempparit pystisryhmästä on Harmaanorjanhirvikoira, Alaskanmalamuutti ja Siperianhusky, siinäpä ne, ainoat oikeat.
- nää on ihania
harmaanorjanhirvikoira on ihana! Tuttavallani on ollut näitä. Ihanan seurallisia, kilttejä ja tottelevaisia. Heillä nämä olivat isännän ja emännän koiria. Hirvenmetsästysaikana isännänkoiria ja muulloin emännän seurakoirina :)
En kuitenkaan itselleni ottanut tällaista, kun mielestäni pitäisi olla hirvienmetsästäjä. Tämä rotu on sellaiseen paras, enkä pelkästään muuhun edes voisi ajatella, vaikka miksei sopisi sellaiseenkin. Mutta minusta se olisi koiran ominaisuuksien haaskausta.
Itse ajattelen että koira siihen tarkoitukseen ku se on jalostettukin. Siksi en tätä rotua raaskinut hankkia. - 16+15
nää on ihania kirjoitti:
harmaanorjanhirvikoira on ihana! Tuttavallani on ollut näitä. Ihanan seurallisia, kilttejä ja tottelevaisia. Heillä nämä olivat isännän ja emännän koiria. Hirvenmetsästysaikana isännänkoiria ja muulloin emännän seurakoirina :)
En kuitenkaan itselleni ottanut tällaista, kun mielestäni pitäisi olla hirvienmetsästäjä. Tämä rotu on sellaiseen paras, enkä pelkästään muuhun edes voisi ajatella, vaikka miksei sopisi sellaiseenkin. Mutta minusta se olisi koiran ominaisuuksien haaskausta.
Itse ajattelen että koira siihen tarkoitukseen ku se on jalostettukin. Siksi en tätä rotua raaskinut hankkia.Pääasia että koiralla on kuitenkin jotain tekemistä vuoden ympäri eikä ole muuten vaan jossain pihan nurkassa oottamassa että pääsee syksyllä vähäks aikaa metsälle. Niitäkin löytyy joilla on koira vaan metsästyksen takia. Kesällä käytetään lenkillä sen verran että kunto kasvaa mut talvella ei tehdä koiran kanssa mitään.
Pystykorvat ei ole ihan omintani,mutta kaksi rotua voisin ajatella ottavani.Eli akita ja japanin akita :)
- Sirupiru
Mitä ihmeen häsläystä tämä koko keskustelu oli? Eikö aloitusviestissä kysytty ihmisten lempipystykorvista? o_O
Minun lempikoirani on suomenpystykorva. Meillä on aina ollut suomenpystykorva koko pienen elämäni ajan, joten kai se on ihan luonnollista, että olen niihin tykästynyt.
Suomenpystykorvat on minusta todella kauniita ja sopivan kokoisia (ei liian isoja eikä liian pieniä) ja ne on kivan energisiä ja myös tosi nopeita ja ketteriä. Ne on myös hyviä metsästyskoiria, käy ihan lintujenmetästyksestä hirvenmetästykseen. Suomenpysytkorvat (ainakin meidän) on myös tosi iloisia ja ihmisystävällisiä.
Ainut asia mikä joskus suomenpystykorvissa ottaa nuppiin on se niitten kovapäisyys, eivät oikein meinaa totella kuin sitä yhtä ihmistä vain.
Eipä me tuon meidän pystykorvan kanssa olla harrastettu oikeastaan mitään metsästystä erikoisempaa.- sammalenkuluttaja
Niin eli vastasin tähän että hienosti kuvasit suomenpystykorvan, just tollasia ne on. Sopivan kokoisia, ketteriä, näpsäköitä, iloisia ja monipuolisia. Meillä se koira totteli kyllä aika hyvin kaikkia muita paitsi äitiä. =)))
Jaa-a, Amerikanakita varmaan, tosin Suomenpystykorva ja Karjalankarhukoira
on klassisen kauniita/komeita, jos pitäisi kuvailla sokealle tai ulkoavaruuden
olennolle mikä on koira, niin Sp tai KKK.
Ehdottomasti tämä: http://www.tuonpuoleinen.com/pertti/kbs15-pieni.jpg- pohjiksen omistaja
Pohjanpystykorva. Meille sopivan energinen, leikkisä, ystävällinen.
Meidän pohjis haluaa olla kaikissa harrastuksissa mukana. Metsästyksen lisäksi se haluaa tulla kalastusretkille mukaan ja uimapaikoille (tästä syystä emme käy yleisillä uimarannoilla).
Lisäksi koira tykkäisi kovasti agilitystä, tai ainakin esteiden ylittämisestä. Tämä on meidän ensimmäinen pohjis, eikä taatusti jää viimeiseksi :D - JohannaRengas
Mikä helvetti jengiä vaivaa? Aika harva pysyy aiheessa.. pitää alkaa uikuttaa vittu ties mistä. Just noitten vakkareitten takia täällä menee kaikki keskustelut vituiksi.
- JohannaRengas
Ja mun lemppari pystykorvista, ei siis koirista joilla on vaan pystyt korvat ja jotka kuuluvat johonkin nyt vaikka molosseihin, on Suomenpystykorva.
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Dannysta tulee isä 83-vuotiaana
Huh huh sentään sellaista naista, joka laitattaa itsensä paksuksi ikälopulle papalle ! Ajatellaanko lapsen oikeuksia oll1546011Seida Sohrabi: Suomi ei ole rasistinen maa
Seidalta taas täyttä asiaa. Miksi punavihreät naiset eivät pysty samaan - no se ideologia estää. "Meillä on valitettava2163928Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?
Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi563281Henkirikos kiuruvedellä
Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut622342Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi32098Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs42025100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es01820Gallup: Mitä teillä syödään pääsiäisenä, onko juhlaruokaa vai meneekö arkiruoilla?
Monessa perheessä pääsiäisenä pöytään pistetään vähän parempaa herkkua. Pääruokaan panostetaan ja lisäksi leivotaan vaik421348Loimaan k-citymarketilla puukotus
Jonka on puukotettu Loimaan citymarketilla tänään iltapäivällä noin klo 14. Kuulin kun ambulanssi huusi kaupungilla kun431270Kunnanjohtaja haista sinä
Kyvytön johtamaan kuntaa! Täysin kyvytön. Toivottavasti Hattula saa sinut vaivoikseen. Epäpätevä, ammattitaidoton, yhtei341252