Ei varmaankaan kaikille asiakkaille ole tarpeellista avata ovea kun tulevat kyytiin? Jos yksi mies tulee kyytiin niin varmasti myös avaa oven itse? Entäs kun asiakkaina kolme naista, rynnistetäänkö kaikille avaamaan ovet?
Oven avaaminen asiakkaille
9
1564
Vastaukset
- Megelin
Tilanteen mukaan, onhan se kohteliasta avata ja sulkea ovet.
En todellakaan viikonloppuöisin juokse jokaiselle hoipertelijalle avaamaan ovia, kun niistä ei kuitenkaan tiedä missä haluavat istua. Sitten esimerkiksi hotellien edessä tai lentoasemalla jos vaan ehtii ennen pokaa siihen ovenkahvaan, niin tottakai avaan ja suljen myös sen oven.
Jos niitä asiakkaita tulee vaikkapa kolme niin avaan etukäteen ehtiessäni sen oikeanpuoleisen oven ja omalle ovelleni kävellessä avaan myös sen vasemman takaoven ja suljen sen myöskin. Jos on kyytiin astumassa sekä nainen, että miesasiakas, avaan ja suljen oven sille naisasiakkaalle ja jos aikaa jää niin sitten tarvittaessa availen/suljen ovia toiselle asiakkaalle. Jos niitä asiakkaita on vaikka tuo esimerkkitapauksesi (kolme naista) niin ei mitään stressiä. Luultavasti ehdit avata vain yhdelle oven ja asiakkaat ovat itse availleet ja sulkeneet lopu ovista, ei siinä kannata säntäillä itse edestakas.
Kaikkein typerimmältä näyttää kun kuljettaja avaa asiakkaalle oven etukäteen ja nostaa asiakkaan laukut takakonttiin. Sitten kuljettaja jää tuijottamaan ja hiplailemaan sitä sulkeutuvaa takakonttia niin pitkäksi aikaa, että poka on itse vetänyt sen takaoven kiinni. Ettei vahingossakaan tarttis käydä sitä sulkemassa? Etenkin jos on sähköinen takaluukku, voi saman ajan käyttää vaikka siihen omalle ovelle kulkemiseen jos ei kerta millään halua sulkea sitä asiakkaan ovea. - 3+9
niin,palveluammatissahan tässä ollaan,ja vapaaehtoisesti.olen huomannut,että venäläisasiakkaat tuntuvat olevan hyvillään oven avaamista ja sulkemisesta.ja tippiä tulee...
- ovet auki
Kuljettajajan tehtäviin kuuluu aukaista ovet, kaikkia ei tietenkään voi avata jos asikkaita on useita mutta ainakin sitten yhdelle. Vai pitäiskö siitäkin saada "tippiä" tai lisää liksaa? Ovien avaaminen on tarpeellista kaikille asikkaille, se kuuluu palveluammattiin.
Koko kysymyksesi on aivan älytön, mulle ei edes aukea mitä sillä haet? - painunsitten
Jos olen itselleni tilannut taksin eikä minulla ole mitään kantamuksiakaan niin kyllä menen itse suoraan autoon istumaan, en odota että kuski avaa oven. Tuntisin itseni "avuttomaksi". Moni yksin matkustava äijä painuu suoraan sisään.
- kuningaskuluttaja,,
Minä asiakkaana jätän laukut auton viereen jotta kuski nostaisi ne kyytiin ja jään odottamaan että säfööri aukaisee ja sulkee oven.
Kerran eräs arvon taksimies avasi minulle pirssin oven mutta ei sulkenut sitä perässäni. Voin väittää että se oli tyhmän näköistä kun kuljettaja istui jo paikallaan takaovi auki,kun kuski sitten nousi ja tuli laittaa oven kiinni meinas saranat lentää. eipä tuo kyllä sanaansa enään suusta päästänyt:)) - 8vee ajanut
Tuli tuota nuorempana availtua tiheästikin, nykyisin on tilanne hieman muuttunut. Pääsääntöisesti avaan oven vain näteille nuorille naisille. Läskit, vanhat, rumat ja miehet saavat itse vetää kahvasta
- Martti Kallunki
Nuori terve ihminen osaa kyllä avata taksin oven ilman,että siihen tarvitaan kuljettajan apua.Toinen asia on vanhukset joiden kulkeminen on muutoinkin työlästä,ja vaikeaa.
On sitten vielä olemassa joitakin sellaisia asiakkaita jotka varsin hyvin saisivat oven itsekkin avatuksi ,ja suljetuksi mutta vittuilumielessä vaan seisoa horottavat auton vierellä odottaen kuljettajan availevan ja sulkevan heille oven.
Paikkakunnallani on ainakin yksi tällainen kapakasta tuleva hiukkasen mieleltään B 2 oleva herra joka odottaa palvelua ja sitten kun saa palvelun vittuilee ihan kuin huomaattaan vielä sen 500 metrin matkan muista seikoista.Kollegoiden kanssa olemmekin alkaneet kouluttamaan kyseistä herraa siten,että annamme sen vaan seistä horrotellla auton ulkopuolella viitisen minuuttia jonka jäkeen poistumme paikalta ilmoittaen vielä keskukselle ettei kyseistä ravintolasta tullutkaan ketään ettei laita ainakaan heti sinne autoa uudestaan.Mikäli uusi kutsu pian taas tulee ja sama ukko on seisomassa uudestaan siinä niin homma toistuu pikkuhiljaa alkaa oppimaan että kannattaako vittuilla suotta takseille.- kouluttaminen?
No tällainen koluttaminen on kyllä hieman liikaa. Eikö ko. herraa voisi alkaa kouluttaan siten, että heti autosta ulos ja ovi auki, ukko himaan ja keikka on hoidettu. Saattaisi mennä herralle paremmin perille.
- lf35mgo53åä
Ei,nuo terveet aikuiset osaa näyttää minne tulevat kyytiin.Nää mieleosoittajat/mielensäpahoittajat vaan purkavat omaa pahaa oloa,yleensä useisiin ravitsemusliikkeisiin porttari.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302285
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu272073Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121549Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett131434Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701241- 961101
- 171037
- 88923
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon18818Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks119784