Äitiyspakkaus

Kävin tänään hakemassa postista äitiyspakkauksen. Oli ihanan jännää päästä avaamaan se :) Tuntui kun vauvan saaminen olisi tullut vieläkin todellisemmaksi, kun pääsi hypistelemään pieniä kolttuja! Masuasukki innostui myös potkimaan ja liikkumaan samaan aikaan :D
Mitä olette pitäneet pakkauksen sisällöstä? Itse tykkäsin värimaailmasta, vaikkakin mielsin sen enemmän pojalle sopivammaksi. (?) Kertakäyttövaippoja ei tullut mukana ollenkaan, siitä olin hieman yllättynyt. En siis tiennyt ennakkoon mitä laatikko sisältää. Meinaatteko käyttää laatikkoa pikkuisen nukkumapaikkana alkuajan? Meillä vaavi pääsee laatikkoonsa tuhiseen, en pidä sitä mitenkään huonona ajatuksena. Jostain tulin lukeneeksi, että vauvat pitäisivät pesämäisestä nukkumapaikasta.
Meinaatteko pestä pakkauksen vaatteet ja kestovaipat ennakkoon? Itse ajatttelin tehdä niin, vaikkakin ilman huuhteluaineita. Tosin haalari taitaa jäädä kyllä pesemättä.
Kaiken kaikkiaan mukava vaatevaraston alku tulokkaalle.

24

436

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vesipeto1990

miekin hain tänään äitiyspakkauksen :) odotan poikaa, mutta mielestäni pakkauksessa olisi voinut olla enemmän sellaisenki värisiä vaatteita jotka käy tytöille, koska mun mielestä tollainen on vähän syrjimistä.. :/ vaikka ymmärrän ettei pojat voi pinkkejä vaatteita pitää. mulla on jo pinnasänky hommattuna, johon laitan vauvan nukkumaan mutta ei tuo laatikkokaam mikään hullumpi ratkaisu aluksi olisi. vaatteet aion pestä, koska ne tulevat varmaan suoraan tehtaalta ja voivat sisältää jtn väriaineita.. tulee ainaki turvallisempi ja puhtaampi olo kun ne vielä kerran pesee. Olin myös vähän pettynyt kun pakkauksessa ei ollut yhtään kertakäyttövaippaa. Muuten pakkaus oli ihana, tykkäsin kun oli nallekuviota ja haalarikin on aivan ihana.

• Minäkin tykkäsin nalleista! Ja ne kasari raidat ja omenakuviot kolahtivat myös. Meillä laatikko laitetaan siis pinnikseen sisälle. Turvallisempaa niin. Ei lattialle koirien kummasteltavaksi.
      Poika meillekkin tulossa. Vintiö, koltiainen, karhun pentu :D

• matami mimmi

itsekin tykkäsin kyllä kovaasti pakkauksesta, varsinkin toppapuvusta. Pakkauksen värit oli kyllä ehkä enemmän poikamaisia, mutta eiköhän noita saa tytöllekin jotenkin yhdisteltyä. Meillä on lapset (kolmas tulossa nyt marraskuussa) nukkuneet vähän aikaa pakkauksen laatikossa. Meillä on pinnasänky, johon olen laatikon laittanut. Jotenkin ovat siellä nukkuneet rauhallisemmin, kun on pienempi ja pesämäisempi nukkumapaikka. Juu kyllä vauvantulo tuntuu realistisemmalta pakkauksen jälkeen. Tenavatkin tajusivat sen kunnolla kun pakkausta tutkittiin :)

• ,,,,,

Meillä on pakkaus haettu jo aikoja sitten ja kyllä olen kaikki vaatteet, harsot, lakanat ja peitot pessy valmiiksi ulkopukua, välipukua ja isoja vaatteita lukuunottamatta. Olen ostanut vaatteita myös kirpparilta, saanut tuttavilta ja ostanut kaupoista ja kaikki olen pessyt hajusteettomalla herkkäihoisille tarkoitetulla pesuaineella ja käyttänyt myös hajusteetonta huuhteluainetta. Varmempi olo ja tuoksuvat paremmalle :) Lisäksi olen huomannut, että vaatteita pestessä, kuivamaan laittaessa ja kaappiin viikatessa tulee samalla parempi kuva siitä mitä jo on ja mitä tulee vielä hankkia. Lisäksi tiedän, että moni on saanut iho-oireita nimenomaan äitiyspakkauksen makuupussista ja lakanoista, kun eivät ole olleet pestyjä.

Itse äitiyspakkauksen väri- ja kuviomaailmasta en pitänyt (vaikkakin ulkopuku oli ihanan värinen), mutta vaatteet tulevat silti varmaankin käyttöön. Ja olihan mukana myös valkeita ja yksivärisiä. Pakkauksesta olen kyllä kiitollinen ja erityisesti mieltä lämmitti lakanat, petot, harsot yms. tarpeelliset "oheistuotteet."

Laatikossa vauvamme ei kotona nuku, koska meillä ei ole tarpeeksi tukevaa (ja makuuhuoneeseen sopivaa) pöytää laatikolle alustaksi, mutta sen sijaan olemme löytäneet kirpputorilta aivan ihanan ja todella pienen pinnasängyn, johon vauva saa aluksi majottua. Laatikon sen sijaan viemme varmaankin mummolaan tai mökille "varasängyksi" vauvalle.

• ihana pakkaus

miksi nykyäänkin pitää muka olla pojan ja työtön värit?
      Pitäväthän aikuisetkin naiset "pojan" värejä, ja aikuiset miehet "työtön" värejä.
      Eli aivan sama, jos tulisin teille sanomaan hiukan isommasta pojastanne (siis jos hänellä olisi pinkki tms. paita päällä) että "kylläpäs on kaunis tyttö" ..vaikka okei, eihän vauvoista niin hyvin välttämättä erota, mutta ei saisi olettaa vaatteiden perusteella, että kyseessä on pakollakin tyttö, jos on punaiset housut..se voi myös olla poika.

• ihana pakkaus

korjaan alusta : " .....tytön värit" ..ei siis työtön =D

• Carolina-

Miettien jouluaikaa, onko kaikki vauvat jouluisin tyttöjä, kun äiti pukee heille
        punaiset tonttu/jouluvaatteet?? :DD

Meillekin siis poika tulossa lokakuussa :)
        ja meidän vauvan vaatekaapista löytyy valkoista, vihreää, keltaista ja oranssia paljon. Ruskeaa, sinistä löytyy myös, muttei niin paljoa. Jopa muutama punainen ja vaaleanpunainen vaate löytyy :))

• Niin toi värijuttu on hieman mystinen asia. Itse en kuitenkaan pidä sitä pahana asiana, että tytöillä on prinsessa hameet ja pojilla batman-kuteet, näin kärjistettynä. Pieniä lapsia todellakin on vaikea erottaa tytöksi tai pojaksi, jos eivät ole nakuina.
      Meidän isäntä ei varmaankaan ymmärtäisi jos pukisin pikkumiehen söpöön vaaleanpunaiseen hameeseen ja prinsessa kruunuun, vaikkakin ihan huvikseni. Lääkäriin sitä pääsisi pikana ;)
      Vaateilla pystyy niin helposti yksilöllistämään ihmisen. Mutta en kuitenkaan usko, että se, minkä värinen paita lapsella on, muuttaisi vauvaa tai lasta suuntaan tai toiseen. Kasvaessaan varmaankin kertovat omat pukeutumismieltymyksensä ja mielipiteensä. Kyllä sininen tytölle sopii siinä missä punainen pojalle.

• semmosta vaan

Niin, ja sitten voidaan kysyä, että miksipä ne pienet lapset pitäisi erottaa tytöiksi ja pojiksi? Aina voi kysyä, jos ei ole varma. Kannattaa joskus myös kyseenalaistaa omat käsityksensä sukupuolirooleista ja niiden vahvistamisesta. Sitä paitsi, sen sinun "isäntäsi" kannattaa varautua siihen, että jossain kehitysvaiheessa hänen pieni poikansa saattaa kovasti tykätä prinsessaleikeistä ja hamosista.

• No, miksi lapsia ei saisi erottaa tytöksi tai pojaksi? Sehän on hyvä asia jos lapsi haluaa leikkiä kotia tai nukeilla tai autoilla. Kävytkin käyvät kunhan leikkii. Mikäs siinä :D Ei nuket pojan sukupuolta määrää eikä sotaleikit tytöstä poikaa tee.

• semmosta vaan

No voi herranjumala, enhän mä sitä sanonut, ettei SAISI, vaan että miksi se on niin tärkeää, että jo hatun väristä pitää nähdä kumpaa sukupuolta se lapsi on? Lasten minäkuva muotoutuu pikkuhiljaa ja siihen kyllä vaikuttaa paljon, jos vanhemmat asettavat lapset johonkin muottiin. Mistä luulet, että tämä nykyään niin yleinen kilttityttö-syndrooma on aikuisten naisten parissa saanut alkunsa? Tai se, että kunnon mies ei itke?

• Taidamme ajatella hieman ristiin? Itselleni ei ole tärkeää tunnistaako joku vieras lapseni sukupuolen. Se ja sama. Meidän rattaat ovat punaiset/mustat, joten voihan siinä jo vipuun mennä. Sitä hametta en kuitenkaan pukisi kuin satubalettiin. Miksi pitäisi luulotella hänen olevat tyttö jos on poika? Tämä yhteiskunta nyt jakaa sukupuolet hyvin selvästi. Jos asuisimme viidakossa, asiat olisivat varmasti erilailla, kaikilla saman puun lehdet verhonaan?
      En osaa syndroomiin sanoa mitään. Jos pitäisi arvata niin juontuvat sota-ajoilta tai niin sanotusti ennen vanhaa-ajoilta. Silloin työt olivat hyvin selkeästi jaettu naisten ja miesten töihin. Kaikkien oli oltava vahvoja ja tehdä työnsä ja olla kunnolla.
      Voisi kyllä tehdä ihan hyvää nykypäivänäkin, jos työntekoa arvostettaisiin enemmän ja toisten ihmisten kunnioitus olisi oikeasti tärkeä ja selvä asia kaikille. Ennen suurimman osan kansasta piti tehdä töitä selviytyäkseen, nykyään ei ole pakko tehdä mitään.

• 3+11

Nimenomaan asiahan on niin, että kun yleisesti poikien ja tyttöjen vaatteet on erilaisia, niin onhan se outoa, jos joku pukeekin päinvastoin. Totta hemmetissä sellainen hämää. Vaikkei sillä olisikaan tilanteessa mitään merkitystä, onko kyseinen lapsi tyttö vai poika.

Pidetäänhän transujakin erikoisina, vaikka siinä vain esim. mies on tahtonut laittaa päälleen mekon.

• Syksymamma...

Aikoja sitten tullut pakkaus haettua ja tykkäsimme miehen kanssa kovasti siitä. Oli todella kauniita vaatteita vaikka niitä jo kaappi täynnä onkin =D Laitoimme pinnasängyn sisälle laatikon valmiiksi ja röyhelöt boksin reunoille, siellä nyt odottaa että vaavi pullahtaa ulos ja pääsee sinne :)

Itsekin mielsin vaatteet ennen "poikamaisiksi" kun oli v.sinistä ja tummaa joukossa, poikia odottaville tietenkin hyvä asia, ja meillekin poika tulossa. Mutta kumma ettei yhtään hieman pinkkiä vaatetta ollut. Mutta kummallekin sukupuolelleni sopivia vaatteita mielestäni silti pakkauksessa on.

• mitähääh

olihan siellä kertakäyttövaippoja....

• ei ole kertsejä!

• dontjudgeme

Onko muita jotka aikoo ottaa pakkauksen mielummin rahana. Kestovaippoja en halua opetella käyttämään, lähisuku tuppaa laatuvaatetta ja tavaraa kaapit täyteen jo muutenkin ja olemme myös menossa äitiysloman ajaksi mieheni sukua tapaamaan Etelä-Amerikkaan jossa vaatetus pitääkin olla paljon vähäisempi.

Monet silti ihmettelevät etten ota äitiyspakkausta sellaisenaan. Tunnen vain rahan olevan hyödyllisempi kun kaikkea muuta meiltä löytyykin :-)

• Ihmettelen vaan?

• Todella hienoa, kun saa vaatteet lahjoituksina ja tukea lähipiiriltä :) Mitä sitä turhaan lisäämään vaatekaapin kantokykyä, jos kaikki tarpeellinen on valmiina. Useat ottavat ensimmäisen lapsen kohdalla pakkauksena ja toisen lapsen kohdalla rahana. Kukin tarpeittensa mukaan. Mukavaa reissua!

• Rumppa-

Kangasvaippoja ja 2 kestovaippaa löytyy.. mutta ei kertakäyttövaippoja!

• mitähääh

joo sori, ei siellä kertakäyttövaippoja ole. sekoitin nimet :D miksi äitiyspakkauksessa pitäisi edes olla kertakäyttövaippoja. ei sinne mahtuisi edes montaa.....

• newmommytobe

mutta vastasyntyneiden vaippoja ois kiva et ois esim 10kpl paketti, ei ne niin paljon tilaa vie :)

ja tästä melkonen aasin silta, mutta saako sairaalasta vauvalle vaipat sairaalassa olon ajaksi vai pitääkö kotoa kantaa paketteja?

• p

sairaalastaa saa vauvalle vaipat siellä olo ajaksi sekä vaatteet :)

• Vaippoja

ainakin TYKSissä ssa Liberon mainoslaukun, jossa on muutama pieni vaippa, kertisalustat, vauvaöljyä ja puhdistuslappuja, ja se laukku onkin todella kätevä hoitolaukkuna kun sellaista en (onneksi...) ollut älynnyt ostaa=)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      160
      3048
    2. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      501
      2615
    3. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      34
      1325
    4. Sinun ja kaipaamasi törmääminen

Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?
      Ikävä
      100
      1324
    5. Ammuskelua Eliaksenkadulla

Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?
      Tornio ja Haaparanta
      20
      1170
    6. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      45
      1059
    7. Martina on käynyt puhumassa viisauksia

Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      294
      967
    8. Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan

Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti
      Työn hakeminen
      42
      928
    9. Ymmärrätköhän nainen

Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      109
      926
    10. Olen pahoillani jos kärsit.

Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.
      Ikävä
      34
      870
    Aihe