Nin usein näitä tapauksia uutisoidaan että on syytä kieltää siviileiltä koko rotu.
http://www.kymensanomat.fi/Online/2011/09/03/Koira puri miestä nilkkaan Kotkassa/2011312026117/4
Raivohullu saksanpaimenkoira
61
278
Vastaukset
- 10+12
Mitä ihmettä oikein tapahtuu? Joka päivä näitä ikäviä uutisia, puremisia,
eläinten hylkäämisiä, toisen koiran kimppuun käymisiä.- RRRRRRÄYYYYHÄ
TÄTÄ ON AINA OLLUT,PUUPÄÄ!! EI VAAN OLE OLLUT UTELIAILLE NETTIÄ YNNÄ MUUTA paskaa MISSÄ JUORUTAAN JOUTAVAA SONTAA
- totuusjulki
Tuo koira ei ole PUHDASROTUINEN sakemanni, joten kyseessä on SEKAROTUINEN koira!!!
- Mistä tiedät?
Mistä tiedät? Poliisi sanoo että se on saksanpaimenkoira, väitätkö valehtelijaksi?
- toetuus esiin
Oliko sinun koirasi kun nuin tarkasti tiijät? Ehkäpä se oli iso ja toinen korva lorparllaan, nekö on sekarotusii?
- 1+2
Samalta sivulta Haminassa tapahtunutta,
http://www.kymensanomat.fi/Online/2011/08/12/Bernhardilainen raateli pikkukoiran hengiltä Haminan torilla/2011311905400/4
http://www.kymensanomat.fi/Online/2011/08/29/Dobermanni raateli kääpiösnautserin henkihieveriin Haminassa/2011311996445/4- koulutus hukasa
Kyllä Haminan poliisi näyttää rodut tuntevan, joten sakemannihan se tuo eka raatelija on ollu.
- Nähty on.
Sellainen koira kuin omistaja.
Linkkiä en edes viitsinyt avata. Olen aivan samaa mieltä ja siksi en koskaan voisi luovuttaakkaan sakemannia kenellekkään tämän sivuston "koirankasvattajille" jotka ei ees rottakoiraa saa opetettua sisäsiisteiksi saatika sitten pölyhuiskujen omistajille, joiden koirilla on määräysvalta.
Ajokortti kaikille koiranomistajille.
Siinä on todella ajatusta ja myöskin tulevaisuuden kannalta paras ratkaisu.- Myy-Pikkuinen
Ei sakut ole lainkaan vaikeita koulutettavia, vaan helppoja miellyttämisenhaluisia enimmäkseen.
- Nähty on.
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
Ei sakut ole lainkaan vaikeita koulutettavia, vaan helppoja miellyttämisenhaluisia enimmäkseen.
Mutta raivohullut kouluttajat tekee niistä sekopäisiä.
- Ei helvetti
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
Asiantuntija äänessä.
- utelias esim.erkki
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
Kysymys myylle. Montaks sakua olet kouluttanut
- Myy-Pikkuinen
utelias esim.erkki kirjoitti:
Montakos sinä??
- Myy-Pikkuinen
Ei helvetti kirjoitti:
Asiantuntija äänessä.
Juuh..kaikki koirat on helppoja kouluttaa kunhan vaan viitsii sen tehdä...juuh. =)))))
- utelias esim.erkki
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
Montakos sinä??
' Ei sakut ole lainkaan vaikeita koulutettavia, vaan helppoja miellyttämisenhaluisia enimmäkseen.'
En yhtään. Montaks sinä? - utelias esim.erkki
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
Montakos sinä??
Montaks sakua olet kouluttanut? Ei pitäs leikkii asiantuntijaa.
- saikulitrallalllaaal
Montaks sakua olet kouluttanut? Ei pitäs leikkii asiantuntijaa.
Mitäs turhia kyselet, ota yhteys Pörstiin tai Kuosmaseen , ni kyl järjestyy., aikatautlut löytyy netist, mitäs sitä kyseleen turhia.
- the diver
2, yhden nartun ja yhden uroksen. Toinen on suojelukoira ja toinen on eläkkeellä kun sille tuli yllättäen lonkkavika...
- texmexsaku
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
Montakos sinä??
Et ole kouluttanut yhtään sakua.
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
Nyt pitää kyllä kysyä: Montaks sakemannia sä oot elinaikanas omistanu tai kouluttanut?
Toi sun vastaukses oli ns. suoraan lainattu saksanpaimenkoirien sivuilta, jossa puhutaan vain yleisesti rodun eri vaiheista ja arvioidaan sen koulutusmahdollisuuksista ja kuinka vaikee tapaus se rotuna on.- Myy-Pikkuinen
arkipirulainen kirjoitti:
Nyt pitää kyllä kysyä: Montaks sakemannia sä oot elinaikanas omistanu tai kouluttanut?
Toi sun vastaukses oli ns. suoraan lainattu saksanpaimenkoirien sivuilta, jossa puhutaan vain yleisesti rodun eri vaiheista ja arvioidaan sen koulutusmahdollisuuksista ja kuinka vaikee tapaus se rotuna on.Ei se ole suoraan yhtään mistään sivuilta!! Luuletko että kukaan muu ku sinä ja se exmikälie ei tiedä niistä mitään??
Juu ei minulla ole sakua koskaan ollut itsellä mutta niitä olen useampaa hoitanut ja sitä myöden tutustunut ko rotuun. Juu ja kyllä samalla myös peruskoulutusta. Sakut on miellyttämisenhaluisia, tosin myös ällöttävällä tavalla adhd koiria.
Niin ja suurin osa PAIMENKOIRISTA on sitä, siis miellyttämisenhaluisia. - sakuli-ex
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
Ei se ole suoraan yhtään mistään sivuilta!! Luuletko että kukaan muu ku sinä ja se exmikälie ei tiedä niistä mitään??
Juu ei minulla ole sakua koskaan ollut itsellä mutta niitä olen useampaa hoitanut ja sitä myöden tutustunut ko rotuun. Juu ja kyllä samalla myös peruskoulutusta. Sakut on miellyttämisenhaluisia, tosin myös ällöttävällä tavalla adhd koiria.
Niin ja suurin osa PAIMENKOIRISTA on sitä, siis miellyttämisenhaluisia.Ja nyt olet sitten jo sakemannienkien suhteen "asiantuntija" vai?
No väitämpä tietäväni aivan varmasti ko, rodusta ja sen kouluttamisesta himpunkin verran enemmän kuin sinä!
Ja väitän arkipirunkin tietävän!
Minulla niitä on ollut jo itselläni vuodesta 1987 ja sitä aiemmin jo lapsena yksi ihan oma, koska edesmennyt isäni oli sekä kouluttaja, että kasvattaja jo 1960-70 luvulla! Ja nimenomaan ja vain SPK:lle!
Itse olen toiminut ihan koulutettuna kouluttajana (koulutus ulkomailla) ja omista koiristani kaksi, on ollut sekä käyttö että näyttövalioita.
Yhtään remmirähjää en ole omistanut , enkä tule omistamaan koska meillä aloitetaan perustottis juurikin silloin, kun pentu astuu tai kannetaan kotiovesta sisään! Meillä koira on SE ei HÄN.Koira on koira ja se elää siten kun koirien kuuluu.Sitä ei pueta vaatteisiin ei pidetä pellenä tai ihmisenä.Se on lauman alin jäsen.Mutta ehdottomasti silti perheeseen kuuluva.
SPK on kyllä miellyttämisen haluinen,älykäs ja näppärä keksimään ihan itse uusia "juttuja". Myös taistelutahtoinen,käyttölinjassa kovapäinenkin. Vahti- ja paimentamisvietti tulee esille monessa tilanteessa. Ehdottonmasti rotu joka pitää kouluttaa hyvin ja se haluaa olla ihan kaikessa mukana. Mitään ADHD:eeta en ole havainnut ,mutta valtavan innon aina ja koska tahansa lähteä toimimaan kylläkin.
Lälly se ei kyllä ole.Mutta kotona ja sisällä, sen ei tarvitse hötkyillä joten rennosti selällään jalat kohti kattoa on mukava makailla.Utelias,kekseliäs ja sosiaalinen, mutta ei varsinainen sylikoira (paitsi joskus on kivaa kun saa useamman kymmentä kiloa syliinsä) ,sohvaperuna eikä jokapaikan hännän heiluttaja se ei ole.
Olet peruskouluttanut??? Sorry en oikein usko! SPK tarvitsee määrätietoisen ja hätkähtämättömän ohjaajan. Pitkäjänteisyys ja toisto. Siinä se! - Myy-Pikkuinen
sakuli-ex kirjoitti:
Ja nyt olet sitten jo sakemannienkien suhteen "asiantuntija" vai?
No väitämpä tietäväni aivan varmasti ko, rodusta ja sen kouluttamisesta himpunkin verran enemmän kuin sinä!
Minulla niitä on ollut jo itselläni vuodesta 1987 ja sitä aiemmin jo lapsena yksi ihan oma, koska edesmennyt isäni oli sekä kouluttaja, että kasvattaja jo 1960-70 luvulla! Ja nimenomaan ja vain SPK:lle!
Itse olen toiminut ihan koulutettuna kouluttajana (koulutus ulkomailla) ja omista koiristani kaksi, on ollut sekä käyttö että näyttövalioita.
Yhtään remmirähjää en ole omistanut , enkä tule omistamaan koska meillä aloitetaan perustottis juurikin silloin, kun pentu astuu tai kannetaan kotiovesta sisään! Meillä koira on SE ei HÄN.Koira on koira ja se elää siten kun koirien kuuluu.Sitä ei pueta vaatteisiin ei pidetä pellenä tai ihmisenä.Se on lauman alin jäsen.Mutta ehdottomasti silti perheeseen kuuluva.
SPK on kyllä miellyttämisen haluinen,älykäs ja näppärä keksimään ihan itse uusia "juttuja". Myös taistelutahtoinen,käyttölinjassa kovapäinenkin. Vahti- ja paimentamisvietti tulee esille monessa tilanteessa. Ehdottonmasti rotu joka pitää kouluttaa hyvin ja se haluaa olla ihan kaikessa mukana. Mitään ADHD:eeta en ole havainnut ,mutta valtavan innon aina ja koska tahansa lähteä toimimaan kylläkin.
Lälly se ei kyllä ole.Mutta kotona ja sisällä, sen ei tarvitse hötkyillä joten rennosti selällään jalat kohti kattoa on mukava makailla.Utelias,kekseliäs ja sosiaalinen, mutta ei varsinainen sylikoira (paitsi joskus on kivaa kun saa useamman kymmentä kiloa syliinsä) ,sohvaperuna eikä jokapaikan hännän heiluttaja se ei ole.
Olet peruskouluttanut??? Sorry en oikein usko! SPK tarvitsee määrätietoisen ja hätkähtämättömän ohjaajan. Pitkäjänteisyys ja toisto. Siinä se!No hei sinulle!! Jos minä hoidan koiria niin silloin myös niitä peruskoulutan, katsoskun niiden täytyy totella myös minua, koska sen kanssa touhuilen.
Mitä siitäkin tulis jos koiraa hoitaa niin se olisi vain se pelkkä ulkoilutus ja ruokinta. Kyllä minulle vartavasten eräs sanoi että peruskäskyjä niin silloin ollaan edes jollaintapaa sujut koiran kanssa. Tulikohan tuo asia nyt ihan tarpeeksi selkeesti ilmoitettua. Kyllähän se on koiran omistaja joka sen koiran oikeesti kouluttaa, en minä.
No niiden into on just sitä adhd juttua. Juu kyllä mun monellakin kamuulla on sakuja ja samanlaisia läyhyjä ne on kaikki.Olen niille sanonutkin että onkohan tuo rotu jotenkin adhd... - Myy-Pikkuinen
Siis mitäh?? Sinulla ei sakua ole sitten koskaan ollutkaan. kaikki sakuli ihmiset tietää että ne jossain iässä on vähän adhd tapauksia.
Ketäs mä nyt olen aliarvioinut, no sinua saakin aliarvioida kun sinä et tiedä koirista tuon enempää, siis väität että koiria viedään vaan kuselle ja vaan kaks kertaa päivässä.
Mitä se sinulle kuuluu onko minulla koiraa. Ja oikeesti sinun tietomäärä koirista, siis se mitä oletkirjoitellut on -0.
Täällä moni tietää paljon enemmän koirist ku sä.
esim, molossi, haukullinen, sikra, issu, ursa, majo, virtuaalikoneistaja, minä...jopa ne sakukoirat itse tietää niist enemmä ku sä. - Myy-Pikkuinen
Vävy...voi jessus sentään mitä juttuja.
Mut jos oikein asiaa puhutaan niin sä et sais päästää lähelles edes ihmisiä. - onhan taas juttuja?
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
Siis mitäh?? Sinulla ei sakua ole sitten koskaan ollutkaan. kaikki sakuli ihmiset tietää että ne jossain iässä on vähän adhd tapauksia.
Ketäs mä nyt olen aliarvioinut, no sinua saakin aliarvioida kun sinä et tiedä koirista tuon enempää, siis väität että koiria viedään vaan kuselle ja vaan kaks kertaa päivässä.
Mitä se sinulle kuuluu onko minulla koiraa. Ja oikeesti sinun tietomäärä koirista, siis se mitä oletkirjoitellut on -0.
esim, molossi, haukullinen, sikra, issu, ursa, majo, virtuaalikoneistaja, minä...jopa ne sakukoirat itse tietää niist enemmä ku sä.Ja väitätkö ettei tällä palstalla olevista kirjottajista sakuli muka tiedä eniten ainakin sakuista ja niiden koulutuksesta?
Ja on täällä paljon paremmin koirista tietäviä noin yleisestikin kuin esim. sinä olet ja uutama muukin sun mainitsemistas kirjottajista.Sun ittes tiedot ja ohjeet koirista on aika syvältä ja väitteet vielä syvemmältä.
Mut sähän osaa hoitaa liinnutkin paremmin kun siihen koulutettu porukka osasi kiasmassa. - sakuja meilläkin
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
No hei sinulle!! Jos minä hoidan koiria niin silloin myös niitä peruskoulutan, katsoskun niiden täytyy totella myös minua, koska sen kanssa touhuilen.
Mitä siitäkin tulis jos koiraa hoitaa niin se olisi vain se pelkkä ulkoilutus ja ruokinta. Kyllä minulle vartavasten eräs sanoi että peruskäskyjä niin silloin ollaan edes jollaintapaa sujut koiran kanssa. Tulikohan tuo asia nyt ihan tarpeeksi selkeesti ilmoitettua. Kyllähän se on koiran omistaja joka sen koiran oikeesti kouluttaa, en minä.
No niiden into on just sitä adhd juttua. Juu kyllä mun monellakin kamuulla on sakuja ja samanlaisia läyhyjä ne on kaikki.Olen niille sanonutkin että onkohan tuo rotu jotenkin adhd...Ei ole rotu adhd. Ei todellakaan. Belggarit on sitten toista maata, niissä on niitä adhd-tapauksia vähä enemmän. Sakujen into ei yleensä ole sinne päinkään.
- voi voi taas
onhan taas juttuja? kirjoitti:
Ja väitätkö ettei tällä palstalla olevista kirjottajista sakuli muka tiedä eniten ainakin sakuista ja niiden koulutuksesta?
Ja on täällä paljon paremmin koirista tietäviä noin yleisestikin kuin esim. sinä olet ja uutama muukin sun mainitsemistas kirjottajista.Sun ittes tiedot ja ohjeet koirista on aika syvältä ja väitteet vielä syvemmältä.
Mut sähän osaa hoitaa liinnutkin paremmin kun siihen koulutettu porukka osasi kiasmassa.Onko se sinulta pois kun myy on niin hyvä? Älä hyvä ihminen katkeroita itseäsi tuollaisella. Kautta maailman sivu on ollut viisaita ja taitavia ihmisiä. Ei heidän tietotaito ole sinulta pois, miksi siis kadehtia.
Onhan sinun onnesi kuitenkin että tiedät ketkä ovat eläintietäjiä monelta alalta, niin voit aina ongelmissasi kääntyä heidän puoleensa vaikka sähkärillä kun kohtaat ongelmia. - !
onhan taas juttuja? kirjoitti:
Ja väitätkö ettei tällä palstalla olevista kirjottajista sakuli muka tiedä eniten ainakin sakuista ja niiden koulutuksesta?
Mut sähän osaa hoitaa liinnutkin paremmin kun siihen koulutettu porukka osasi kiasmassa.Voi Sinua. Toiset osaavat paljon sellaista mitä sinä et.Olet antanut sen katkeroittaa mielesi. Suurin osa ihmisistä on taitavia niin monessa asiassa kun taas sinä joudut teettämään kaiken muilla ihmisillä, melkein naapurilla, toisen yhtiön miehellä, arpajaisvoitolla, työtoverin mieskin joutuu sinua kyyditsemään.
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
esim, molossi, haukullinen, sikra, issu, ursa, majo, virtuaalikoneistaja, minä...jopa ne sakukoirat itse tietää niist enemmä ku sä.Jaa, no sillä valtaisalla tietomäärällä mikä meikäläisellä on, väittäisin että ei sakemanni ole missään iässä sen enempää adhd kuin muutkaan koirat. Ja itsehän en ole sakemannia omistanut, meillä kotona sellainen oli aikoinaan ja on kyllä nytkin, nykyinen on käyttölinjaa ja aika virkku tapaus mutta adhd-koirat on ihan erikseen. Kummilla oli minun olemassaollessa 5 saksanpaimenkoiraa ja niissä oli yksi "höyrypää" josta voisi ehkä varsinkin kilpailutilanteissa välillä todeta että oli hiukan adhd, mutta se oli ainut. Ja sitä meille viimeisiksi ajoikseen muuttanutta sekarotuista schäferiä ehdin hoitaa paljon lähes 7 vuoden ajan eikä siinäkään ollut mitään adhd:ta, ihan normaalia sakemannin valppautta ja kiinnostusta vain.
- !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
esim, molossi, haukullinen, sikra, issu, ursa, majo, virtuaalikoneistaja, minä...jopa ne sakukoirat itse tietää niist enemmä ku sä.Joo, sikralta voi kysyä neuvoja koiran koulutuksesta, vaikka miten opetetaan koirat olemaan haukkumatta;)))))))))))))))))))))))!Voi, tota sun palvontaa ja perseennuolemistas!!
- kentänlaidalta.
sakuja meilläkin kirjoitti:
Ei ole rotu adhd. Ei todellakaan. Belggarit on sitten toista maata, niissä on niitä adhd-tapauksia vähä enemmän. Sakujen into ei yleensä ole sinne päinkään.
sakuja teilläkin? varmasti tiedät saksanpaimenkoirien koulutus kestää 2-3 vuotta yksilöstä riippuen, mitä tulee väitteeseen belgianpaimenkoirista on tuulesta temmattua tarinointia, belgianpaimenkoirien luonne ei juurikaan saksanpaimenkoiran luonteesta eroa, Suomen poliisilaitoksella jo useampia belgianpaimenkoiria työtehtävissä.
- Oikea kouluttaja)ko
sakuli-ex kirjoitti:
Ja nyt olet sitten jo sakemannienkien suhteen "asiantuntija" vai?
Olet peruskouluttanut??? Sorry en oikein usko! SPK tarvitsee määrätietoisen ja hätkähtämättömän ohjaajan. Pitkäjänteisyys ja toisto. Siinä se!Sinä koirakoulutuksen spesialisti.(olevinasi) kerro nyt kuinka koiran kuuluu elää ?
Kärsiikö koira, tuleeko siitä luonnevikanen, jos siitä puhutaan hän ?
Tuleeko koirasta remmirähjä jos sielle puetaan loimi pakkasella ?
Miten voi perheen kuuluvan lytätä lauman alinmaiseksi jäseneksi, mitä sitten tapahtuu jos koiraa pidetään vertaisena perheenjäsenenä, tuleeko siitä tappaja ?
- - Koira on koira ja se elää siten kun koirien kuuluu - - - Sikra...
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! kirjoitti:
Joo, sikralta voi kysyä neuvoja koiran koulutuksesta, vaikka miten opetetaan koirat olemaan haukkumatta;)))))))))))))))))))))))!Voi, tota sun palvontaa ja perseennuolemistas!!
No joo...mä olen saanut sen koiran hiljaiseksi kyllä, josta nyt taas v'ttuilet...
Aloin kutsua sen sisälle aina, kun alkoi haukkumaan, enään ei hauku ihan vähästä, kun tietää että joutuu tulemaan sisälle...sisällähän se ei haukukkaan...
Ja kyllä mä olen palveluskoirakoulutukseenkin osallistunut.
Voi tota sun paskanjauhantaa, toi paskanjauhanta kun ei sinua auta pätkän vertaa, luulisi sinun sen jo tietävän...kun ''se paska tuppaa osumaan omaan nilkkaan''
- the holy diver
Nonni. Eli kiellettyjen listalla on nyt siis:
-sakumannit
-berhandilaiset
-mäyräkoirat
-pittbullit (kattaa kaikki amerikkalaiset työkoirarodut)
-labbikset
-suomenajokoirat
-suomenpystykorvat (oma lisäys, koska ne on ärsyttäviä ja haukkuu) :D
Sakut on helppoja koulutettavia, ne on palveluskoiria ja paimenkoiran ominaisuus tekee niistä lällyköitä. Puruvoiman takia niitä käytetään poliisissa
ja puolustusvoimilla. Molemmat ovat tosin siirtyneet jo malikoihin ja belkkareihin, koska ne on räyhäkkäämpiä. - A
Todellisuudessa suurin syy rotuun katsomatta suomessa on sukusiittoisuus. Kaikkein eniten pienet koirat puree, koska ihmiset eivät viitsi kouluttaa. Kun ei muka tarvitse. Itselläni on ollut useampi saku ja dobberi. Nyt on kääpiökoira. Tämän hetkinen koira ei räkytä eikä pure, koska olen kouluttanut kunnolla. Yleensä vikaa ei ole koirassa vaan omistajassa.
- Sakun omistaja
Aloittajalta kysyisin että milloin viimeksi? Jos tämä sinun mainitsemasi "raivohullu saksanpaimenkoira" olisi tosissaan hyökännyt tämän uhrin kimppuun, ei pelkkä tervarissa käynti olisi riittänyt. Tässä sinulle artikkeli koirien hyökkäyksistä http://www.ukandspain.com/dangerous-dogs/
- Myy-Pikkuinen
Tuossa vähän tuoreempaa tietoa, tiedä sitten miten nuo pitää paikkansa.
http://www.easier.com/27504-dog-attacks-up-50-in-last-ten-years.html
- huhhuhhhhhuuhh
Huhuuhuh... Sakemannit vaarallisia! Pikkuterrierin omistajana voin sanoa, että ne vasta vaarallisia olisivatkin jos ne olis isompia. Vika ei ole rodussa vaan yksilössä. Vika on myös sen omistajassa jos näin tapahtuu, muttei koirassa. Pahasti häiriöitynyt koira tulee lopettaa tai sitä täytyy pitää todella asianmukaisesti. Luulenpa, että sakemannien ja muiden ns. häiriörotujen ongelmana on ihmiset, jotka ottavat niitä egon jatkeeksi ja opettavat niitä sen mukaisiksi. Silkkiterrierini tappaisi naapurin chiuahuan kun se räksyttää niin penteleesti, jos vaan siihen käsiksi pääsisi, mutta eipähän pääse.
- blaahblaahjaja
haha... saksanpaimenkoirat raivohulluja.. luultavasti niillä omistajille keillä se on egonjatkeena. Mulla on terrieri ja oon aika saletti että tollanen silkkiterreri on perusluonteeltaan aika paljon tuhmepi ja puremisherkämpi. eiköhän noi sakujen hyökkäykset oo ihan omistajan oma vika kun on a) kouluttanut sen luultavasti ihan päin sanonko mitä ta b) päästänyt luonnehäiriöisen koiran tappamaan toisen. Jos on ihan häiriintyny koira se lopetetaan tai ei päästetä naapurin koiran kurkkuun. Mutta se nyt ei liity sakemanneihin.
- Virtuaalikoneistaja
Jos veäisi palstakirjoitusten perusteella suoran johtopäätöksen, saksanpaimenkoirien omistajat ovat raivohulluja, ei koirat :)
- Myy-Pikkuinen
Ihan samaa mieltä. =)))
- 2 koiran omistaja
Se on koulutuksesta kiinni,millaisia sakemanneista tai muista roduista tulee.Ei kaikki sakemannit ole raivohulluja!Saksanpaimenkoiranhan tulee olla luonteeltaan tasapainoinen,vahvahermoinen,ehdottoman ennakkoluuloton ( ei ärsytystilassa) jne jne...Ja ovat helpohkoja kouluttaa.
- papalle herätys
Muistathan varoa verenpainettasi. Ei kait keskustelupalsta ole kirjoilemisen arvoinen, tämähän on vain virtuaalia.
- Mitä sä hourit?
Hei haloo arkis! Missä alottaja mainitsi pikkukoirar ja syliin ottamisen?
papalle herätys kirjoitti:
Muistathan varoa verenpainettasi. Ei kait keskustelupalsta ole kirjoilemisen arvoinen, tämähän on vain virtuaalia.
Mitä mä oon kirjoillut ja verenpaineeni on todella hyvä: viimeksi mitattuna 76/130.
Mitä sä hourit? kirjoitti:
Hei haloo arkis! Missä alottaja mainitsi pikkukoirar ja syliin ottamisen?
Nyt täytyy myöntää että olin täysin väärässä ketjussa joten pyydän anteeksi.
- 2 koiran omistaja
arkipirulainen: Enpä mä vaan ole nähny yhtäkään sakemannia joka ei pysyis hanskassa.Ja kuten jo sanoin: se on KOULUTUKSESTA kiinni millaisia niistä tulee.Olet oikeassa noiden pikkukoirien suhteen.Ja sanoin HELPOHKO en HELPPO.Eli HELPOHKOlla tarkoitin että on helppoja & on niitä vaikeampiakin yksilöitä.Jos sanoisin että sakemannit ovat HELPPOJA,niin joku kuvittelisi että KAIKKI sakemannit olisivat HELPPOJA.Siksi siis sana HELPOHKO
Niimpä niin.
Pikkukoirathan ne ovat kaiken pahan alku ja juuri sinun mielestäsi. Olethan tuolla seikalla provoillut pitkään. Kyllä se nyt kumminkin niin on että liioittelet taas melkoisesti. Ei koskaan pidä yleistää. Toki kääpiökoirien omistajat tuntuvat olevan oma rotunsa ... siinä ettei noin pientä pidä kieltää mistään.... vai kuinka?
KUITENKIN osa noiden pitkään parjaamiesi pikkukoirien omistajat harrastavat niiden pikku rähjääjiensä kanssa TOKOA ja ovat menestyneetkin ihan kivasti.
Näillä pikkukoirilla on eroja. Toiset sietävät paljon paremmin muita koiria. Toisilla on haukku paljon herkemmässä kuin toisilla.
SAMOIN on nyt sitten vaikka sakemanneilla. Toiset niistä hyökkäävät haukkuen kohti ja taluttajina hyvin usein MIES .... vaikkei meillä olisi edes rihveleitä mukana. TOISET taas mielettömän ihania luokse päästäväisiä ja mielellään tutustuvat vieraaseenkin, kun pyytää omistajalta luvan että saako silittää.
PS Meillä kiljutaan edelleen vastaantuleville koirille milloin enempi milloin vähempi. Meillä Rouva joka on nykyään vanhin . .. aloittaa keskustelunsa heti kun on päässyt rappukäytävästä ulos. Keskustelee vaikkei ketään olisi edes näköpiirissä ..... Muut sitten Lilliä lukuunottamatta säestävät sitä. Ovatpa laulaa luikauttaneetkin lenkillä.
Meillä ei nosteta koiria syliin lenkillä, mutta väliin mennään mikäli joku isompi hyökkää meitä kohti eikä ole omistajansa/ulkoiluttajansa hallittavissa.
Ja niin ... koko laumassa on vain yksi joka käyttäisi hampaitaan vieraaseen vastaantulevaan koiraan ja se on SISSI!- hoitsu vaan =))
arkipirulainen kirjoitti:
Mitä mä oon kirjoillut ja verenpaineeni on todella hyvä: viimeksi mitattuna 76/130.
Tuota kuolluthan sinä olisit jos yläpaine olisi tuota ja alapaine yli sadan =))
Tarkoitit varmaan 130/76 jolloin se onkin ihan hyvä! - ???
umalehtinen kirjoitti:
Niimpä niin.
Pikkukoirathan ne ovat kaiken pahan alku ja juuri sinun mielestäsi. Olethan tuolla seikalla provoillut pitkään. Kyllä se nyt kumminkin niin on että liioittelet taas melkoisesti. Ei koskaan pidä yleistää. Toki kääpiökoirien omistajat tuntuvat olevan oma rotunsa ... siinä ettei noin pientä pidä kieltää mistään.... vai kuinka?
KUITENKIN osa noiden pitkään parjaamiesi pikkukoirien omistajat harrastavat niiden pikku rähjääjiensä kanssa TOKOA ja ovat menestyneetkin ihan kivasti.
Näillä pikkukoirilla on eroja. Toiset sietävät paljon paremmin muita koiria. Toisilla on haukku paljon herkemmässä kuin toisilla.
SAMOIN on nyt sitten vaikka sakemanneilla. Toiset niistä hyökkäävät haukkuen kohti ja taluttajina hyvin usein MIES .... vaikkei meillä olisi edes rihveleitä mukana. TOISET taas mielettömän ihania luokse päästäväisiä ja mielellään tutustuvat vieraaseenkin, kun pyytää omistajalta luvan että saako silittää.
PS Meillä kiljutaan edelleen vastaantuleville koirille milloin enempi milloin vähempi. Meillä Rouva joka on nykyään vanhin . .. aloittaa keskustelunsa heti kun on päässyt rappukäytävästä ulos. Keskustelee vaikkei ketään olisi edes näköpiirissä ..... Muut sitten Lilliä lukuunottamatta säestävät sitä. Ovatpa laulaa luikauttaneetkin lenkillä.
Meillä ei nosteta koiria syliin lenkillä, mutta väliin mennään mikäli joku isompi hyökkää meitä kohti eikä ole omistajansa/ulkoiluttajansa hallittavissa.
Ja niin ... koko laumassa on vain yksi joka käyttäisi hampaitaan vieraaseen vastaantulevaan koiraan ja se on SISSI!Eikö sellaiset koirat pitäis kokonaan kieltää jotka pyrkii käyttään hampaitaan toisten koiriin?
??? kirjoitti:
Eikö sellaiset koirat pitäis kokonaan kieltää jotka pyrkii käyttään hampaitaan toisten koiriin?
Kieltää millä tavoin?? Tarkoitatko koko rotua vai mitä?
- ???
umalehtinen kirjoitti:
Kieltää millä tavoin?? Tarkoitatko koko rotua vai mitä?
_- Jos rodussa on paljo sellasia tapauksia niin vissiin sit koko rotu??
- lapset pelekää
??? kirjoitti:
Eikö sellaiset koirat pitäis kokonaan kieltää jotka pyrkii käyttään hampaitaan toisten koiriin?
Musta kyl pitäs kieltää. Ja sit semmosseet kans mitkä koirat puree ihmissii vaik ei oo hampaitkaa, niinku ikenillään puree ja rähisee.
??? kirjoitti:
Riippuu mitä tarkoittaa pyrkii...
Jos se tarkoittaa sitä,että mieli tekisi siinä vaiheessa viimeistään,kun joku on tunkenut iholle,niin jokusiakin rotuja pitäisi sen varjolla kieltää.
Jos ajatellaan,että ylipäätään löytyy jokuseltakin ajatuksia tirvasta,niin taas jokusiakin löytyy.Siis lähinnä kohdistuen omaan sukupuoleen.
Minun mielestä ei pitäisi kieltää. Hallintakysymys,toki muutakin.Esim.joillakin oikeat olosuhteet.- Olen kyllä nähnyt
umalehtinen kirjoitti:
Niimpä niin.
Ja niin ... koko laumassa on vain yksi joka käyttäisi hampaitaan vieraaseen vastaantulevaan koiraan ja se on SISSI!Väheksyt selvästi koiriesi häiriökäytöstä.Ne "kiljuvat","keskustelevat" tai "laulavat" sinun mukaasi vaikka realistisesti sanottuna ne räkyttävät korvia vihlovasti niin että sitä on kauhea seurata. Miksi ihmeessä sinä et ole opettanut niitä käyttäytymään ihmisiksi? Entä jos Sissi pääsee irti ja puree jotain?
- Haloo hei !
umalehtinen kirjoitti:
Niimpä niin.
Ja niin ... koko laumassa on vain yksi joka käyttäisi hampaitaan vieraaseen vastaantulevaan koiraan ja se on SISSI!Ei ne koirasi kokoiset pikkukoirat saa osallistua virallisiin tokoihin !
- koulutus on a.o.
umalehtinen kirjoitti:
Niimpä niin.
Ja niin ... koko laumassa on vain yksi joka käyttäisi hampaitaan vieraaseen vastaantulevaan koiraan ja se on SISSI!Mä en yksinkertaisesti ymmärrä ihmisiä joidenka koirien annetaan haukkua rappukäytävässä.
Meillä sellaiseen tulee loppu. ja nopeasti tuleekin. Tästä talosta on pari räksyä muuttanut pois............ja aiheesta.
Jos ei tuon vertaa osaa koiraansa kouluttaa, alkeellisimmille säännöille, niin ei tarvitse koiraa.
Meilläkin on naapurina äärimmmäisen suloinen petit barbacon tytteli joka haukahtaa kerran kun joku tulee ovesta, muttei koskaan rapussa.
Tuollaisista koirista pidetään, ei räkyttävästä laumasta.
On se kumma, kun ei yhteiskunnan pelisäännöistä välitetä pätkääkään.......... koulutus on a.o. kirjoitti:
Mä en yksinkertaisesti ymmärrä ihmisiä joidenka koirien annetaan haukkua rappukäytävässä.
Meillä sellaiseen tulee loppu. ja nopeasti tuleekin. Tästä talosta on pari räksyä muuttanut pois............ja aiheesta.
Jos ei tuon vertaa osaa koiraansa kouluttaa, alkeellisimmille säännöille, niin ei tarvitse koiraa.
Meilläkin on naapurina äärimmmäisen suloinen petit barbacon tytteli joka haukahtaa kerran kun joku tulee ovesta, muttei koskaan rapussa.
Tuollaisista koirista pidetään, ei räkyttävästä laumasta.
On se kumma, kun ei yhteiskunnan pelisäännöistä välitetä pätkääkään..........Vai on teillä naapurina suloinen Petit brabancon tytteli. Brabbariksi yleensä kutsutaan. Täytyy sen tyttelin kertahaukku sitten olla ääneltään kova jos kerran naapuriin kuullaan, kun joku tulee ovesta sisään ja koira haukahtaa tasan yhden kerran:))
PS Meidän laumasta kyllä tunnutaan pitävän. Saavathan ne aina jopa porrassiivoojalta namipaloja. Yläkerta tuo niille aina, kun heillä tehdään kalapullia ne mitä jäljelle jää meittin laumalle:)- Ohhoh!
umalehtinen kirjoitti:
Vai on teillä naapurina suloinen Petit brabancon tytteli. Brabbariksi yleensä kutsutaan. Täytyy sen tyttelin kertahaukku sitten olla ääneltään kova jos kerran naapuriin kuullaan, kun joku tulee ovesta sisään ja koira haukahtaa tasan yhden kerran:))
PS Meidän laumasta kyllä tunnutaan pitävän. Saavathan ne aina jopa porrassiivoojalta namipaloja. Yläkerta tuo niille aina, kun heillä tehdään kalapullia ne mitä jäljelle jää meittin laumalle:)Siis pitääkö naapureiden ruokkia koiriasi ruuanjätteillä!
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Dannysta tulee isä 83-vuotiaana
Huh huh sentään sellaista naista, joka laitattaa itsensä paksuksi ikälopulle papalle ! Ajatellaanko lapsen oikeuksia oll1818062Seida Sohrabi: Suomi ei ole rasistinen maa
Seidalta taas täyttä asiaa. Miksi punavihreät naiset eivät pysty samaan - no se ideologia estää. "Meillä on valitettava2544210Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?
Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi723460Henkirikos kiuruvedellä
Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut903211Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi182341Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs42175100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es262012Kunnanjohtaja haista sinä
Kyvytön johtamaan kuntaa! Täysin kyvytön. Toivottavasti Hattula saa sinut vaivoikseen. Epäpätevä, ammattitaidoton, yhtei351631Gallup: Mitä teillä syödään pääsiäisenä, onko juhlaruokaa vai meneekö arkiruoilla?
Monessa perheessä pääsiäisenä pöytään pistetään vähän parempaa herkkua. Pääruokaan panostetaan ja lisäksi leivotaan vaik491535Loimaan k-citymarketilla puukotus
Jonka on puukotettu Loimaan citymarketilla tänään iltapäivällä noin klo 14. Kuulin kun ambulanssi huusi kaupungilla kun481507