Itse aloitin uudessa "kevyemmässä" työpaikassa raskauden selvittyä. Työnantaja tiesi palkatessaan, että olen raskaana.
Täsäs työpaikassa olen ollut nyt reilun kuukauden, ja yhteensä jo kaksi viikkoa sairaslomalla. Pomo on joustava ja ymmärtäväinen, mutta mietinkin että miten koeajan jälkeen käy? Työsopimukseni on Tammikuun loppuun, jolloin muutenkin jäisin äitiyslomalle.
Minulla on todettu selkärankareuma, joka ei tällä hetkellä ole aktiivisessa vaiheessa. Kuitenkin selkä oireilee epäsäännöllisen säännöllisesti, ja nyt mukaan on tullut myös lonkkavaivat ( lihapussin tulehdusta tms) johon olen saanut kortisonia ja sairaslomaa.
Vaikka nyt ei siis ole hirvemmin nosteluita tms niin siltikin työsskäynti teettää vaikeuksia..
Raskauden takia työnantaja ei voi erottaa koeajan jälkeen, mutta onko sairaslomat tarpeeksi hyvä syy? Kuitenkin hoidan työni kunnialla ja olen saanut vain positiivista palautetta.
onko muilla samanlaisia tilanteita?
Raskaus, sairasloma ja työ ylipäätään ?
3
207
Vastaukset
- rjt6jirxt6
Sairasloman tai raskauden takia kun ei lain mukaan saa irtisanoa. kyllähän työnantaja silti syyn keksii, jos haluaa sut irtisanoa. Varsinkin kun et oo vakkari.. "Tuotannolliset ja taloudelliset syyt" on yleisin nimike.
Mutta jos sulla on tammikuuhun kirjoitettu työsopimus, ei kai työnantajan tarvi sitä siitä jatkaakaan, eikä tarvi edes perusteluja? Työsopimus vain päättyy ja piste. - march12
En mä oletakaan tai edes toivo, että työsopimusta jatkettaisiin Tammikuun jälkeen. :) Mutta mielelläni olisin töissä sinne tammikuuhun saakka jos vaan terveydentila sallii.
Tuohon "tuotannollisiin ja taloudellisiin "syihin esimies ei ainakaan voisi vedota, koska tälläkin hetkellä meillä on kolmen työntekijän vaje ja uutta porukkaa ei vain olla saatu palkattua.. Eli siis tollasten syiden takia se tuskn mua irtisanois.
Tosin voishan sitä tekosyynä käyttää, mutta äkkiähän se selviäis ettei siitä ole kyse ollut :) - Pomo76
Jos olet puolet työajastasi poissa työstä, onko reilua edes ajatella, että sinun pitäisi saada jatkaa koeajan jälkeen? Itse työnantajana päättäisin työsuhteen koeajalla mikäli olisi mahdollista saada tilallesi tekijä. Monet raskaana olevat kykenevät työskentelemään äitiysloman alkuun saakka joten se, että työnantaja on tiennyt palkatessaan sinut raskaudestasi, ei vaikuta mihinkään. Mikäli et pysty työskentelemään, en usko työsuhteesi jatkuvan koeajan loputtua. Toivottavasti kaikki sutviutuu parhain päin :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2752875Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka472280Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3471987- 1131717
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1051644Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121365- 661307
- 681243
- 551179
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771151