iPhone/iPad "mittarisofta"

mid

Löytyi App Storesta softa, joka näyttää kätevästi muun muassa nopeuden ja kallistuksen.
h
ttp://itunes.apple.com/fi/app/marine-instrument-display/id457903555

Onko joku kokeillut? Miten hyvin mahtaa toimia?

13

639

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ominaisuuksien puute

      EATURES
      - Compass heading (mag/true) (HDG)
      - Course over ground (COG)
      - Speed over ground (SOG)
      - Average SOG (ASOG)
      - Maximum SOG (MSOG)
      - Trip Distance (TRIP)
      - Trip Time (TIME)
      - Heeling (HLG)
      - Position (POS)

      Itämerellä tärkein tieto eli syvyys puuttuu. Tuommoiset perusgpstiedot löytyy vaikka vanhoista käsigpsuistakin. Purjehtiaa voi lisäksi kiinnosta esim vmg tiedot ja siksi erillinen purjehdusmittaristo on järkevämpi kuin tuollaiset ipad lelut, joilla ei purjeveneessä tee mitään.

      http://nke.waaps.com/en/cv/prod/pack.php?pack=1

      • aiSailor

        Tästä on monipuolisempi versiokin olemassa, joka näyttää tietoja veneen muista laitteista.

        Lisäksi voi määrittää oman veneensä VPP-taulukon, jolloin näkee kuinka kovaa pitäisi kyseisellä tuulella päästä.

        www.veerasolutions.com/midwifi


      • olöååö,m
        aiSailor kirjoitti:

        Tästä on monipuolisempi versiokin olemassa, joka näyttää tietoja veneen muista laitteista.

        Lisäksi voi määrittää oman veneensä VPP-taulukon, jolloin näkee kuinka kovaa pitäisi kyseisellä tuulella päästä.

        www.veerasolutions.com/midwifi

        * = NMEA-WiFi bridge required (e.g. Digital Yacht iAIS/WLN10 or iMux)

        Just, tällaiset hilppet ovatkin sitten halpoja, että saa syvyystiedon näkymään.


      • nörttisailori?
        olöååö,m kirjoitti:

        * = NMEA-WiFi bridge required (e.g. Digital Yacht iAIS/WLN10 or iMux)

        Just, tällaiset hilppet ovatkin sitten halpoja, että saa syvyystiedon näkymään.

        iAIS maksaa 479e ja perus-AIS 399 euroa eli wlanista joutuu pulittamaan 80 euroa lisää... ei kovin suuri raha purjehtijalle. :)

        Mielestäni hyviä ideoita tässä softassa - VPP ja kallistus.


      • itunes
        nörttisailori? kirjoitti:

        iAIS maksaa 479e ja perus-AIS 399 euroa eli wlanista joutuu pulittamaan 80 euroa lisää... ei kovin suuri raha purjehtijalle. :)

        Mielestäni hyviä ideoita tässä softassa - VPP ja kallistus.

        Ja sitten vielä 13,99e siihen päälle. Kyllä pitäis saada 0,79 eurolla tällaiset.


    • steve-fan-boy?

      Tää on hyvä normaalien laitteiden lisäksi. Ei kai kukaan oletakaan, että toi korvaisi varsinaisen vene-elektroniikan. iLaitteen omistajalle maksaa pari euroa. Sun ehdottamat "oikeat" laitteet maksaa vähintään satoja euroja... Tosin yleensähän sellaiset veneistä löytyvätkin.

    • FF 27

      Tällaisesta softasta en kyllä tiedä onko mitään käyttöä, mutta navionics on ihan hyvä hätävara. Sen kun lataa iPadiin ja iPhoneen, niin siinä on jo kolminkertaiset varajärjestelmät karttaplotterin pettäessä. Sellainen softa olisi tarpeellinen, mikä lähettäisi hätäsanoman koordinaatteineen meripelastukseen tekstiviestinä. Ainakin melonnassa olisin tyytyväinen tuollaisesta.

    • seppomartti

      Kanootin kaaduttua iPad ei märkänä lähetä mitään. Auttaisikohan iso minigrib-pussi? Navionics on IPadissa tosi käyttökelpoinen ja tänä vuonna avomerellä täysin syrjäytti plotterin käytön. Pikkulapsetkin osa katsella etäisyyksiä ja kurssia Anry Birdsin ohella.

      • IPADII

        päivitin Navionicksin 2-version I-padiin. Sen jälkeen en ole saanut säätietoja ladattua, olisko vinkkiä?


      • FF 27

        Mulla on roikkuu kännykkä (iPhone) vedenpitävässä pussissa kaulalla meloessa. Välillä tosin laitan sen aukkopeiton päälle kun haluan nähdä gps:llä kuinka paljon yli neljää solmua mennään. Hyvin voisi ihan purjehtiessa pitää kaulassa noin jos vaikka tippuu mereen. Silloin saisi lähetettyä oikealla softalla sijaintitiedot ja soiteltua apua.


      • Takapulpetti

      • 0ööääppö.
        FF 27 kirjoitti:

        Mulla on roikkuu kännykkä (iPhone) vedenpitävässä pussissa kaulalla meloessa. Välillä tosin laitan sen aukkopeiton päälle kun haluan nähdä gps:llä kuinka paljon yli neljää solmua mennään. Hyvin voisi ihan purjehtiessa pitää kaulassa noin jos vaikka tippuu mereen. Silloin saisi lähetettyä oikealla softalla sijaintitiedot ja soiteltua apua.

        Meikä ei kyllä pidä kännykkää edes reisitaskussa pitkään kämnnykästä lähtevän ihmiselle haitallisen sähkömagneettisen säteilyn takia.


    • fihi hi fi

      Hivistelyä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      69
      2010
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1396
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1363
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe