onko kellään .............

onko kellään ollut TAVALLISTAsiiliä talvihoidossa ja jos on niin miten ootte tullut mokoman kanssa toimeen.............
mulla on ollut jo 7siiliä kaikkiaan hoidokkina ja ne on ollut kakki ihan erillaisia
ja touhunneet ihan eri juttuja
ja nyt näyttää pahalle et joudun myös ens talveks ottaan pari hoidokkia kun ilmestyivät vasta nyt ja ovat ihan pieniä poikasia varmaan alta 300g molemmat
toivotaan parasta että ehtisivät kasvaa ja lihoa...........

2

297

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siilivauva

      idiootti se on lailla kielletty pitää siilejä luonnonvaraisia siis: Suomessa luonnonvaraisena elävä eurooppalainensiililaji (Erinaceus europaeus) on eri eläin kuin afrikkalainen kääpiösiili. Luonnonvarainen siili on rauhoitettu eläin, jonka lemmikkinä pitäminen on lailla kielletty. Mikäli haluat luonnonsiiliä jollain lailla hoitaa, voit vaikkapa rakentaa omalle pihallesi siilin talvimajan horrostamiskautta varten ja tarjota luonnonvaraisille siileille ruokaa omalla pihallasi.
      se kuolee talvella jos se ei pääse horrostaa. tai no eriasia on jos se teillä pääsee horrostamaan :)

    • siilisiili

      siili koulee yli 6asteen pakkasessa ja jos se painaa alle 500g niin sillä ei ole mitää mahdolli suuksia selvitä talvesta hengissä........
      soita mille vain eläinsuojelu ihmiselle niin se käskee moiset ressukst keräileen pois pihapiiristä heti.......loppukesäpoikaset ei osaa rakentaa talvipesää ne vain syö ,syö, ja syö............ja jäävät talven armoille
      mulla ei ole ollut yhtään lemmikki siiliä eikä tule näillä on ihan omat olot koska pahalta näyttää että niitä ressukoita tulee tänäsyksynäkin pari talvea viettämään meille ne on ollut ihan iloisia veikkoja kaikki jatkaneet sukua sun muuta keväsin vapaaksi päästyään vaikka pieninmmät on ollut 210g syksyllä kun olen ne saanut kiinni ja pakkasta oli jo4astetta niin se oli kohmeessa
      niin että ota nyt hyvä ihminen ensin asiasta selvää ja hauku vastasitten toisia idiootiksi............kun et asiasta mitään tiedä..............

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      76
      979
    2. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      732
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      81
      725
    4. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      724
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      42
      691
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      104
      645
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      111
      563
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      42
      539
    9. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      498
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      18
      498
    Aihe