onko kellään .............

onko kellään ollut TAVALLISTAsiiliä talvihoidossa ja jos on niin miten ootte tullut mokoman kanssa toimeen.............
mulla on ollut jo 7siiliä kaikkiaan hoidokkina ja ne on ollut kakki ihan erillaisia
ja touhunneet ihan eri juttuja
ja nyt näyttää pahalle et joudun myös ens talveks ottaan pari hoidokkia kun ilmestyivät vasta nyt ja ovat ihan pieniä poikasia varmaan alta 300g molemmat
toivotaan parasta että ehtisivät kasvaa ja lihoa...........

2

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siilivauva

      idiootti se on lailla kielletty pitää siilejä luonnonvaraisia siis: Suomessa luonnonvaraisena elävä eurooppalainensiililaji (Erinaceus europaeus) on eri eläin kuin afrikkalainen kääpiösiili. Luonnonvarainen siili on rauhoitettu eläin, jonka lemmikkinä pitäminen on lailla kielletty. Mikäli haluat luonnonsiiliä jollain lailla hoitaa, voit vaikkapa rakentaa omalle pihallesi siilin talvimajan horrostamiskautta varten ja tarjota luonnonvaraisille siileille ruokaa omalla pihallasi.
      se kuolee talvella jos se ei pääse horrostaa. tai no eriasia on jos se teillä pääsee horrostamaan :)

    • siilisiili

      siili koulee yli 6asteen pakkasessa ja jos se painaa alle 500g niin sillä ei ole mitää mahdolli suuksia selvitä talvesta hengissä........
      soita mille vain eläinsuojelu ihmiselle niin se käskee moiset ressukst keräileen pois pihapiiristä heti.......loppukesäpoikaset ei osaa rakentaa talvipesää ne vain syö ,syö, ja syö............ja jäävät talven armoille
      mulla ei ole ollut yhtään lemmikki siiliä eikä tule näillä on ihan omat olot koska pahalta näyttää että niitä ressukoita tulee tänäsyksynäkin pari talvea viettämään meille ne on ollut ihan iloisia veikkoja kaikki jatkaneet sukua sun muuta keväsin vapaaksi päästyään vaikka pieninmmät on ollut 210g syksyllä kun olen ne saanut kiinni ja pakkasta oli jo4astetta niin se oli kohmeessa
      niin että ota nyt hyvä ihminen ensin asiasta selvää ja hauku vastasitten toisia idiootiksi............kun et asiasta mitään tiedä..............

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe