Bore jatkaa edelleen laivastonsa hävittämistä, nyt vuorossa Norking, aikarahtaus loppuu ja Kreikkalaiset ostavat sen sitten, tänä vuonna on hävinnyt Boren laivastosta, Norking mukaanlukien, 5 laivaa. Näköjään kun miehittää kaksi laivaa sekamiehityksellä, niin voi sitten myydä viisi vanhaa ja samalla hävittää suomalaisia merenkulun työpaikkoja, lopullisesti. Joku kertoi minulle, että sekamiehitys lisää työpaikkoja, mikä on se matematiikka jolla tuo väite on saatu aikaan.
Boren laivakaupat
57
2401
Vastaukset
- Von Rettig
Simo Zitting Hesarissa: sekamiehitys tuo työpaikkoja.
MITÄ vittua!!! Kai se filppareille tuo paikkoja, mutta eikös unionin
pitäis ajaa meidän asioita...
Pistäis pasiseereihinkin sekamiehityksen kun niitä hyysäävät,
tulis vitusti uusia työpaikkoja. Ainakin viidakon miehet kiittäis- evp-seilori
" Simo Zitting Hesarissa: sekamiehitys tuo työpaikkoja."
Linkki. Muuten en usko. - Ei hesarista
evp-seilori kirjoitti:
" Simo Zitting Hesarissa: sekamiehitys tuo työpaikkoja."
Linkki. Muuten en usko."”Me näimme, että ulosliputusta tapahtuu ja varustamot ovat uusimassa tonnistoaan. Olisi ollut aika sääli, jos kaikki uudet olisivat menneet muualle. Järjestelmä toimii, sen avulla on luotu 600–700 uutta merityöpaikkaa Suomen kauppalaivastoon, joista 400 suomalaisille”, sanoo Merimiesunionin puheenjohtajaSimo Zitting."
http://www.talouselama.fi/uutiset/liputus kaantyi kotiin/a2226457 - evp-seilori
Ei hesarista kirjoitti:
"”Me näimme, että ulosliputusta tapahtuu ja varustamot ovat uusimassa tonnistoaan. Olisi ollut aika sääli, jos kaikki uudet olisivat menneet muualle. Järjestelmä toimii, sen avulla on luotu 600–700 uutta merityöpaikkaa Suomen kauppalaivastoon, joista 400 suomalaisille”, sanoo Merimiesunionin puheenjohtajaSimo Zitting."
http://www.talouselama.fi/uutiset/liputus kaantyi kotiin/a2226457Unionikin ajattelee jo että pelastetaan mikä pelastettavissa on. Silloin tietää että ajat on huonot. Onneksi tajusin lähteä hyvissä ajoin.
- Ahistaako?
evp-seilori kirjoitti:
Unionikin ajattelee jo että pelastetaan mikä pelastettavissa on. Silloin tietää että ajat on huonot. Onneksi tajusin lähteä hyvissä ajoin.
Mikä sut saa yhtäkkiä avautuilemaan tänne?
Vituttaako kuitenkin kun siihen neljänviikon kesälomaan on vielä se 10 kk? Vai iskikö yt:t ja tuli taas mieleen että siellä merelläkään en pärjänny?
- vanha pieru
Se on suomalainen merimies kohta yhtä harvinainen kuin saimaan norppa.
- ccxx
Siirtyminen sekamiehistoon kay normaalisti niin etta ensin opetetaan muutama filppari tekemaan suomalaisen merimiehen tyot. Kaikki on onnellisia. Sitten varustamo laittaa lisaa filppareita laivaan ja suomalainen tunnollisesti opettaa myos heidat laivan tavoille. Loppujen lopuksi kuitenkin purraan omaan jalkaan koska lopputuloksena halpamiehisto ottaa loputkin paikat laivalta kunhan ne on ensin koulutettu operoimaan laivaa ja tulevat omillaan toimeen.
Uudet laivat tuleekin sitten jo taysin halpamiehiston operoitavaksi (siirretaan suomalaisten kouluttamat filpparit uusiin laivoihin kattelemaan uusien filppaiden paalle). - old sailor
Näin se Boren hanke edistyy: Suomalaisia merimiehiä lomautetaan ja irtisanotaan, samalla kun kahteen uuteen laivaan nostettiin suomenlippu perään ja otettiin filpparimiehistö töihin. Ja liitot ei tee mitään! Ei ole suomalaisilla merenkulkijoilla tulevaisuutta kun muut varustamot seuraavat esimerkkiä perässä.
- 2+2
Tässä on viimeisin työvoimasivujen ilmoitus jos haluat töihin suomaiselle alukselle:
http://www.saunaship.com/index.php?show=ms_saunaship
Että kyllä on huikeeta tämä työtarjonta ja fliitin määrä ja taso!
Siis oikeesti, tähänkö on menty että tällaiset "laivat" jo pääsee meripäällystön työnhaku ilmoituksiin?
- ex sailor
aika yleinen suuntaus koko suomalaisessa yhteiskunnassa lomautetaan kotimaiset ammattilaiset otetaan maailmalta kuka halvimmalla tekee. täytyy olla halpoja kun on varaa pitää monin kertasta mies lukua suomalaisiin nähden suomalaiset ammattilaiset on melko tikolla urakkakilpallussa näiden hämymiesten kanssa
- näinsevainmenee
valitettavasti tähän asiaan ei mahda mitään ammattiliitot..oli sitten kyseessä merenkulun tahi esim:paperiliitto ...kun herrat haluaa että koneet ja tuotanto siirretään halpatyövoima maihin.niin nehän siirretään...siihen ei auta sen kummemmin mitkään ulosmarssit työpaikoilta se on nähty ja koettu...
- Rannikko seilori
Byssä huhujen mukaan ne on nyt ostanut Ahtelan ajaan Heloxline-reittiä, kun Borteni myytiin. Uusi sopimus solmittu Filippiiniläisen miehitysfirman kanssa, miehistö konemestareita myöten tulee sieltä. Ainostaan kippari on Suomalainen.
- Jörcen
Rannikko seilori kirjoitti:
Byssä huhujen mukaan ne on nyt ostanut Ahtelan ajaan Heloxline-reittiä, kun Borteni myytiin. Uusi sopimus solmittu Filippiiniläisen miehitysfirman kanssa, miehistö konemestareita myöten tulee sieltä. Ainostaan kippari on Suomalainen.
Sama olen kuullu minäki. Taitaa ola uusi yt-tulossa. Vielä on pari botskia mistä tarvis päästä eroon.
- Helios x
Jörcen kirjoitti:
Sama olen kuullu minäki. Taitaa ola uusi yt-tulossa. Vielä on pari botskia mistä tarvis päästä eroon.
Olettekos katsoneet mitä heloxin sivuilla asiasta sanotaan?
"Due to the world economic situation and tough competition Bore has decided not to continue with Helox line between Helsinki and Oxelösund. We want to thank all our customers and partners who have supported us."
- Rannikko seilori
On tässä useampi vuosi tullut täältä vintiltä seurattua näitä touhuja ja sen olen huomannut, että byssä huhut pitää yleensä aika hyvin paikkansa. Saattaahan se olla, että reitti ja rahti pysyy samana, mutta eri yhteistyökumppanit ;)
- Borden
Bore Queen on seuraava, joka menee. Bore ajaa toiminnan alas.
- sailori123
Ja mitenköhän mahtaa käydä Klenodenin? Alus ollut kaupan jo useamman vuoden, ostaja vain puuttuu. Ensi vuonna vissiin taas alkamassa uudet yt-neuvottelut Borella.
- TPS123
Bore Queen on myyty. Niinhän siinä kävi. Tonnistoa uudistettiin!
- Förilt
sailori123 kirjoitti:
Ja mitenköhän mahtaa käydä Klenodenin? Alus ollut kaupan jo useamman vuoden, ostaja vain puuttuu. Ensi vuonna vissiin taas alkamassa uudet yt-neuvottelut Borella.
Marinetrafficin mukaan Bore on liputtanut Klenodenin Togon rekisteriin? Miten kävi miehistön?
- Uusi owner
Förilt kirjoitti:
Marinetrafficin mukaan Bore on liputtanut Klenodenin Togon rekisteriin? Miten kävi miehistön?
Nimikin vaihtunut: http://www.fleetmon.com/en/vessels/Leo_I_55982
Tuskinpa seilaa enää suomalaisvoimin! - To go..
Uusi owner kirjoitti:
Nimikin vaihtunut: http://www.fleetmon.com/en/vessels/Leo_I_55982
Tuskinpa seilaa enää suomalaisvoimin!Ei hitossa! Rettig myy hyvän laivan mustinpaan mukavuusrekisteriin. Joo. Toivottavasti pidetään saaristo siistinä. Taitaa olla firmalla visiot lopussa.
- sailori 456
Aika härskiä peliä Bore pelasi viime YT-neuvottelujen aikaan vakinaistamalla nuoria märkäkorvia ja antamalla samaan aikaan lemput vanhoille ukoille. Täyttyiköhän tässä sitten taloudelliset ja tuotannolliset syyt joiden pohjalta lemppuja jaettiin.
- Byssä uutisia
Voitko hieman tarkentaa?
Moniko "ukko" sai lemput ( ei siis eläkeratkaisu tms.) ja moniko "märkäkorva" vakinaistettiin viime YT-neuvottelujen aikana?
Millä osastoilla tätä tapahtui?
Suuntaa antavatkin luvut kelpaavat!
- sailori 456
Yksi tapaus koneosastolta on tiedossani, luultavasti raastupaan menossa.
- Byssä uutisia
No, oho!
Mikähän sai sinut avautumaan asioista monikossa kun tiedossasi on yksi, luultavasti kiistan alainen tapaus?
Todellinen byssäjournalisti!
- sailori 456
Varmasti löytyy penkomalla lisää, ainakin viimeisen vuoden aikana on niitä uusia kavereita vakinaistettu useita, yleensä nuoria, vaikka YT-neuvottelut oli käynnissä, niitähän Bore on käynyt viimeisen vuoden. Ja YT-neuvottelut taitaa vuodenvaihteen jälkeen jatkua.
- Sepi seilori
Mitä? Joko päästään seuraan oikeuskäsittelyä vai vieläkö ehtii pilkille?
- Von Rettig
Älkää luottako Puureen, scheisse firma...
- ?!
Tais Bore potkia liikaa pihalle, kun joutui YT-neuvottelujen päätteeksi hakemaan uutta mestaria, ja toinen uusista laivoista maannut jo parisen viikkoa Zeebruggessä, kertoo Marinetraffic, ei mene lämpöpatterikonsernilla hyvin.
- Byssa
Ja jälleen on uudet YT-neuvottelut alkaneet. Laiva laivalta suomalaiset huippuosaajat potkitaan maihin töitä hakemaan! Eikä ole vaikea arvata mikä laiva sieltä laivastosta nyt lähtee.
- roro1234
Selvää on ettei pikkubulkkerit pärjää kilpailussa. Nyt on Fingardin ja Swegardin vuoro. surkeita botskeja muutenkin.
- Hirvittää katsella.
On niitäkin jotka kuulemma seilaavat mieluimmin vierasperäisen työvoiman kanssa.
Eivät kuulemma kitise eivätkä valita. Ovat nöyriä ainakin toistaiseksi.
Suomalaisilla miehistöillä ei ole edes tasavertaista kohtelua enää näillä laivoilla.
Nämä täysin luonnevikaiset matkanjohtajat eivät voi sietää oikeuksistaan kiinnipitäviä suomalaisia työntekijöitä vaan haluavat ympärilleen jees jees porukkaa lisää jota voivat simputtaa mieltymystensä mukaan.
Ne eivät tiedä oikeuksistaan eivätkä valita ,toistaiseksi.Olen seilannut ns. mukavuuslipun alla. Laivalla oli suomalainen päällystö. miehistö oli filppareita, ruotsalaisia ja suomalaisia. Minulle on ihan sama kenen kanssa teen töytä kunhan minun palkka on kohdallaan....
- achtung ja moron.
seffuli kirjoitti:
Olen seilannut ns. mukavuuslipun alla. Laivalla oli suomalainen päällystö. miehistö oli filppareita, ruotsalaisia ja suomalaisia. Minulle on ihan sama kenen kanssa teen töytä kunhan minun palkka on kohdallaan....
Hieno homma ja onnea sekä menestystä jatkossa.
Olet kaiketi näitä joiden mukaan ne redarintunnitkin pitää tehdä siihen maksuunmenevään asti täyteen.
Lisäksi varmasti liittoihin ei kannata maksaa koska ne ovat hanurista.
Meitä on moneksi sano.
Se on varmasti ns.mukavuuslippu ja yhtiökin nykyään taitaa olla Grimaldia.
Ne finnlinesin seilorit eivät tiedä muusta kuin nenänkaivuuhommista. - ööööaa
achtung ja moron. kirjoitti:
Hieno homma ja onnea sekä menestystä jatkossa.
Olet kaiketi näitä joiden mukaan ne redarintunnitkin pitää tehdä siihen maksuunmenevään asti täyteen.
Lisäksi varmasti liittoihin ei kannata maksaa koska ne ovat hanurista.
Meitä on moneksi sano.
Se on varmasti ns.mukavuuslippu ja yhtiökin nykyään taitaa olla Grimaldia.
Ne finnlinesin seilorit eivät tiedä muusta kuin nenänkaivuuhommista.Hirvittää katsella? Niin minuakin hirvittää katsella työpaikkojen katoamista maalla ja merellä. Sitähän me olemme kerjänneet viime vuosikymmeninä. Prosessi oikeuksinemme tuottaa hitaasti tulosta.
Merimiesunioni uhosi taannoin näyttävänsä hankkimalla laivoja, joita voidaan operoida (silloin suht alhaisella) palkkatasolla, joka tyydyttää merimiehiä. Niin hankkikin, mutta jonnekin ne paatit katosivat vähin äänin. Ei kaikki ole niin kuin tuntuu mielikuvituksessa.
Maailma muuttuu ja siihen on sopeuduttava. Kun meikäläisille ei maistu työ nykyisilläkään ehdoilla, kohtuullisella palkalla ja super lyhyillä työvuoroilla, on hakeuduttava toisiin askareisiin. Samat ongelmat ovat vastassa maissakin. Toiset tekevät halvemmalla ja paremmin ja voittavat kisan. Työpaikat siirtyvät muualle, ahkerampien ihmisten tehtäväksi, niille joille kaikki ei ole raskasta, vaikeaa ja vastenmielistä.
Saavutettujen etujen miehet näkevät eläkkeellä miten pärjätä vaikkapa tonnin brutolla, kun työhönsä tyytyväisenä palvellut saa kaksi tai kolme kertaa enemmän.
Mietiskelkää oikein, älkää kuvitelko.
- luomu1
Onko tuo miten varma huhu, että Fingard ja Swegard myydään?
- Berge bulk
Myyty jo. Luovutukset virolaisille kesäkuussa.
- Tiatoo
Hei!
Onko tietoa näistä aluksista? Menoa taitaa olla..
Tiatoo - Finn
Tiatoo kirjoitti:
Hei!
Onko tietoa näistä aluksista? Menoa taitaa olla..
TiatooRomuksi menevät..
Fin - Swe
Finn kirjoitti:
Romuksi menevät..
FinVai jos menevätkin romuraudanhinnalla uudelle omistajalle ajoon?
- Swe 2
Swe kirjoitti:
Vai jos menevätkin romuraudanhinnalla uudelle omistajalle ajoon?
Kauppahinta on noin parisataa tonnia kappale. On se aikamoista tunarointia tua boren merenkulku. Kuka sitä firmaa oikein johtaa.
Ex swe - Virogard
Berge bulk kirjoitti:
Myyty jo. Luovutukset virolaisille kesäkuussa.
Menikö pikkubulkkerit Viroon? Taitaa rahtaus jatkua kuitenkin. No hyvä jos työpaikat kuitenkin firmassa säilyvät.
- Extraden
Rettig taitaa keskittyä tuottavampiin juttuihin. Estraden näyttää myös olevan menossa.
Aboamare - huru ukko moi.
Swegard: SWEGARD FIN 2001 4956 SOLD FOR EUROS 2.4 MILLION UNKNOWN BUYERS
http://www.freewebs.com/paulmasonthamesshipping/marketreport31staug.htm- extixtixjuu
Sivu on poistettu Boren toimesta liikesalaisuuksia nääs.
Bore on muuten yksi parhaista varustamoista konttoritoimintojen suhteen.
- Finnjett tule takas
Jo on katkeraa porukkaa. Vain typerykset haluavat laivahommiin tänäpäivänä.
- Bore9
Normaalia toimintaa. Yhtiö myy vanhimmat alukset pois. Lehtitietojen mukaan ketään ei sanota irti.
- Mistä löytyy
Voitko laittaa linkin tähän "lehtitietoon"?
- Lng
Onko Fingard muutettu lng polttoaineelle? Myyntihinnasta voisi päätellä.
- Wagenborgille
Mistä löytyy kirjoitti:
Voitko laittaa linkin tähän "lehtitietoon"?
Svensksjöfartin mukaan alukset siirtyvät Wagenborgille ja jatkavat Maarianhaminan omistuksessa.Onko totta että ketään ei sanota irti?
- Bore sulkee
Wagenborgille kirjoitti:
Svensksjöfartin mukaan alukset siirtyvät Wagenborgille ja jatkavat Maarianhaminan omistuksessa.Onko totta että ketään ei sanota irti?
Näyttää nyt kuitenkin siltä, että Bore sulkee Maarianhaminan konttorin. Sinänsä vahinko kun hyvää tietotaitoa poistuu markkinoilta.
- exbore
Bore sulkee kirjoitti:
Näyttää nyt kuitenkin siltä, että Bore sulkee Maarianhaminan konttorin. Sinänsä vahinko kun hyvää tietotaitoa poistuu markkinoilta.
Liekö tuo kovinkaan yllättävää tai suuri vahinko. Kai tuollaisen yhtiön saa toimimaan Helsingistäkin.
- Se siitä sitten...
Taitaa loputkin Suomenlipun alle jäävät laivat mennä ulosliputukseen...huhu kertoo. Sekamiehitys ei tule kysymykseen kun raamisopimus kieltää irtisanomiset sekamiehityksen yhteydessä. Se siitä varustamosta.
- Anonyymi
Kotkan vierailu kertoi aika paljon Suomen merenkulusta. Merenkulun oppilaitoksessa sanottiin että merenkulussa ei ole töitä. Kairo on joku teatteri nykyään. Kantasatamassa ei ollut yhtään laivaa. Museossa on kotimainen merenkulku, se löytyy Kotkassa.Merimieskirkossa ei käy merimiehiä, diakoni käy laivoissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kotkan vierailu kertoi aika paljon Suomen merenkulusta. Merenkulun oppilaitoksessa sanottiin että merenkulussa ei ole töitä. Kairo on joku teatteri nykyään. Kantasatamassa ei ollut yhtään laivaa. Museossa on kotimainen merenkulku, se löytyy Kotkassa.Merimieskirkossa ei käy merimiehiä, diakoni käy laivoissa.
No Kairo ei ole ollut merimieskapakka enää kymmeniin vuosiin!
Ja Nautilus Helsingissä, siinä Salven vieressä kulman takana, se lopetti toimintansa sekin kymmeniä vuosia sitten eikä Salvekaan mikään merimieskapakka ole.
- Anonyymi
Bore Bank se meni nyt sitten myyntiin. Tai myytiin jo.
- Anonyymi
Niin, vanha romu! Ihan normaalia, eli mitä sitten?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418