halveksivasti kirjoittanut yrittäjä

korvausvaatimukset

Harkitkaapa mitä kirjoitatte Wish Capitasta tai WUSH'sta. Ketään ei ole tuomittu.

Kilpailijastaan halveksivasti kirjoittanut yrittäjä joutuu maksamaan isot korvaukset.
Tunnekuohun vallassa kirjoittelu Suomi24-palstalle kävi kalliiksi Varsinais-Suomessa vaikuttavalle yrittäjälle, joka kirjoitti halveksivasti ja perättömästi kilpailijastaan keskustelupalstalle.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/noyryyttava-teksti-suomi24-palstalla-tuli-todella-kalliiksi/art-1288413190713.html?ref=tf-promolnk

85

302

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .

Höpö höpö.
      Miten voi loukata sellaista kunniaa, mitä ei ole?

• Vegulat

Venkulat ovat kovasti kunnian perään, kuitenkin he vasikoivat toisiaan kun kerkiävät !

• WinCapita II on kusetus.

Yrityksen kunniaa ei voi loukata. Tuo tapaus ei ollut kohdistettu yritykseen, vaan henkilöön.

Tahallanneko yritätte syöttää puppua ja hiljentää vatustajia.

Ja mitaan ette voi...

• SuoliRaiminen

RailiSuominen kirjoitti:

"WinCapita II on kusetus."

Vositko Raili selventää, mitä tarkoitat WinCapita II:lla?
        Kusetuksen ymmärsin.

Terveisin Suoli.

• Adalle tuli
        SuoliRaiminen kirjoitti:

RailiSuominen kirjoitti:

"WinCapita II on kusetus."

Vositko Raili selventää, mitä tarkoitat WinCapita II:lla?
        Kusetuksen ymmärsin.

Terveisin Suoli.

näemmä kiire poistaa eilinen kirjoitukseni.

Sanoin että eipä näytä olevan Adassa enää naista huudella asiaansa loppuun, kun kysytään. Puskista kyllä huudellaan, ja puolihuolimattomia - muka "rohkeasti".

Jestas mitä touhua. Poistata vielä tämäkin viesti.

• Adalle tuli kirjoitti:

näemmä kiire poistaa eilinen kirjoitukseni.

Sanoin että eipä näytä olevan Adassa enää naista huudella asiaansa loppuun, kun kysytään. Puskista kyllä huudellaan, ja puolihuolimattomia - muka "rohkeasti".

Jestas mitä touhua. Poistata vielä tämäkin viesti.

Ada ei poistata yhtään mitään. Harvakseltaan ole joutanut hörhöjen kanssa seurustelemaan, joten ole hyvä ja laita se viesti uudelleen näkyviin, jotta ehdin sen myös lukea.

Ja mitaan ette voi...

• Onko sinulla myös
        RailiSuominen kirjoitti:

Ada ei poistata yhtään mitään. Harvakseltaan ole joutanut hörhöjen kanssa seurustelemaan, joten ole hyvä ja laita se viesti uudelleen näkyviin, jotta ehdin sen myös lukea.

Ja mitaan ette voi...

luetun ymmärtämisessä vikaa, sen lisäksi että poistatat muiden kirjoituksia? Tuossahan samassa viestissäni minkä uudelleen kirjoitin, juuri sanoin että eipä ole näköjään Adassa naista vastaamaan kysymykseen vaikka muuten puskista huutelee.

Ei ole enempää rautalankaa tarjolla tuohon asiaan. Jos et ymmärtänyt pointtia, pyydä miehesi apuun, tai vaikka peräsuolikauppias. Sehän päivystää tällä palstalla muutenkin ojassa makaillen koko ajan.

• Onko sinulla myös kirjoitti:

luetun ymmärtämisessä vikaa, sen lisäksi että poistatat muiden kirjoituksia? Tuossahan samassa viestissäni minkä uudelleen kirjoitin, juuri sanoin että eipä ole näköjään Adassa naista vastaamaan kysymykseen vaikka muuten puskista huutelee.

Ei ole enempää rautalankaa tarjolla tuohon asiaan. Jos et ymmärtänyt pointtia, pyydä miehesi apuun, tai vaikka peräsuolikauppias. Sehän päivystää tällä palstalla muutenkin ojassa makaillen koko ajan.

No mikä viesti on poistettu? Kerro mulle. En minä aina ehdi kaikkea lukea ja siksi on hankala edes vastata huutoonne. En siis yksinkertaisesti tiedä, mistä on kysymys.

Ja mitaan ette voi...

• Voi jestas että olet
        RailiSuominen kirjoitti:

No mikä viesti on poistettu? Kerro mulle. En minä aina ehdi kaikkea lukea ja siksi on hankala edes vastata huutoonne. En siis yksinkertaisesti tiedä, mistä on kysymys.

Ja mitaan ette voi...

yksinkertainen.

Selaa ensimmäistä kommenttiani yksi kommentti ylöspäin, niin löydät sen alkuperäisen kysymyksen toisen henkilön esittämänä. Kun sitten kirjoitin että sinussa ei ole naista siihen vastaamaan, menit poistattamaan kirjoitukseni. Nyt kun kirjoitin tekstini uudelleen, koetat sitten tekstin poistattamisen sijasta (se kun ei enää onnistu, kun keskustelu asiasta on jo syntynyt) vältellä siihen vastaamista kiertelemällä aihetta kuin pikku savohin puudeli valuuttakauppiasta.

Jos et osaa katsoa ketjua omaa kommenttiani yhtä kommenttia ylemmäksi ja löytää kysymystä jota on kysytty suoraan sinulta, niin sitten on varmaan pakko luovuttaa ja todeta että keskustelen erittäin vajavaista älyntasoa olevan henkilön kanssa, eikä vastauksestakaan olisi siten suurempaa hyötyä. Kivellekin puhuminen olisi ilmeisesti tuloksellisempaa.

• Voi jestas että olet kirjoitti:

yksinkertainen.

Selaa ensimmäistä kommenttiani yksi kommentti ylöspäin, niin löydät sen alkuperäisen kysymyksen toisen henkilön esittämänä. Kun sitten kirjoitin että sinussa ei ole naista siihen vastaamaan, menit poistattamaan kirjoitukseni. Nyt kun kirjoitin tekstini uudelleen, koetat sitten tekstin poistattamisen sijasta (se kun ei enää onnistu, kun keskustelu asiasta on jo syntynyt) vältellä siihen vastaamista kiertelemällä aihetta kuin pikku savohin puudeli valuuttakauppiasta.

Jos et osaa katsoa ketjua omaa kommenttiani yhtä kommenttia ylemmäksi ja löytää kysymystä jota on kysytty suoraan sinulta, niin sitten on varmaan pakko luovuttaa ja todeta että keskustelen erittäin vajavaista älyntasoa olevan henkilön kanssa, eikä vastauksestakaan olisi siten suurempaa hyötyä. Kivellekin puhuminen olisi ilmeisesti tuloksellisempaa.

Jos joku kertoo, että Ada on poistattanut jonkun viestin, niin totta mooses haluan tietää, jotta mitä mukamas olen poistattanut. Siis minkä viestin olen poistattanut? Kerro nyt se sanasta sanaan, niin voin ottaa kantaa.

Vastasin kysymykseen sanomalla, että en ole mitään poistattanut, enkä poistata. Ei mulla ole mitään tarvetta poistattaa muiden viestejä.

Ja mitaan ette voi...

• 20+13
        RailiSuominen kirjoitti:

Jos joku kertoo, että Ada on poistattanut jonkun viestin, niin totta mooses haluan tietää, jotta mitä mukamas olen poistattanut. Siis minkä viestin olen poistattanut? Kerro nyt se sanasta sanaan, niin voin ottaa kantaa.

Vastasin kysymykseen sanomalla, että en ole mitään poistattanut, enkä poistata. Ei mulla ole mitään tarvetta poistattaa muiden viestejä.

Ja mitaan ette voi...

Taitaa pojat hermostua Adalle aiheettomasti.

• On se todellakin
        RailiSuominen kirjoitti:

Ja mitaan ette voi...

yksinkertainen. Siis niin yksinkertainen, että se kivi on tosiaan huikean paljon mukavampaa keskusteluseuraa - kivellä on ainakin järkeviä mielipiteitä.

Viimeinen rautalanka: Sinulle on esitetty kysymys toisen henkilön toimesta (ei siis minun), johon et ole vastannut. Olen kirjoittanut tuon kysymyksen jälkeen kaksi kommenttia, jossa olen todennut että adassa ei ole naista vastata hänelle esitettyyn kysymykseen, joista ensimmäinen kommentti poistettiin adan toimesta. Päätin kirjoittaa toisen samansanaisen kommentin, jossa myös ihmettelin adan pikkusieluista toimintaa viestien poistattelun muodossa, sen sijaan että olisi vastannut hänelle esitettyyn kysymykseen.

Ymmärrätkö nyt? Meneekö rautalanka käsityskyvyn läpi, vai eikö pienenpieni ymmärrys hahmota asiakokonaisuutta? Minä en ole siis kysynyt sinulta ensimmäistäkään kysymystä, olen ainoastaan ihmetellyt kahta asiaa:

1. Onpa adassa todella vähän naista, kun ei voi vastata hänelle esitettyyn kysymykseen, vaan tyytyy ainoastaan huutelemaan puskista ja katoamaan sen jälkeen kuin pieru saharaan kun häneltä kysytään asiasta tarkemmin.

2. Olen ihmetellyt osuiko kommenttini adan munattomuudesta niin arkaan paikkaan, että adan on pitänyt poistaa ensimmäinen viestini asiasta.

Se, että vastaat sanomalla ettet ole mitään poistattanut, ei ole edelleenkään mikään vastaus. Miksikö? Koska kukaan ei ole kysynyt sinulta oletko poistattanut viestin, on ainoastaan ihmetelty että onpa ada pikkusieluinen ihminen kun ei vastannut kysymykseen, vaan päätti poistaa sen sijaan ihmettelijän viestin asiasta.

Se kysymys, johon sinulta ei - vieläkään - olla saatu vastausta, on edelleen sen minun ensimmäisen kommenttini yläpuolella. Ymmärrätkö? Minä en siis ole alkuperäinen kysymyksen esittäjä.

Jos se miehesikään ei osaa sinua näillä keinoin auttaa, niin sitten voin ainoastaan viimeisenä keinona ja samalla oljenkortena kehottamaan sinua lukemaan tätä viestiketjua ensimmäisestä viestistä eteenpäin. Kysymys, johon ei olla saatu vastaustasi - ja joka tuntuu olevan sinulle käsittämättömän vaikea löytää, sekä ylipäänsä hahmottaa koko asiaa - löytyy viestiketjun viidentenä viestinä. Kovin pitkälle sinun ei siis tarvitse viestiketjua lukea. Löytänet varmasti helposti omat kommenttisi eri ketjuista (luet niitä kuitenkin joka ilta uudelleen ja uudelleen itsetyytyväisyyttä hyristen), joten kommenttisi löytäminen tästä ketjusta ei liene kovin hankalaa. Jos katsot viestejä oikein tarkasti, huomaat että sinun viestisi on neljäntenä, ja kysymys löytyy heti sen jälkeen. Aivan siis minun viestini, ja kommentointini yläpuolelta, koska oma viestini on kuudentena.

Jäädään joukolla jännittämään saako ada suunnistettua näillä ohjeilla perille asti. Esikoululainenkin olisi löytänyt jo sen kysymyksen aikaa sitten, joten minun on pakko alkaa kääntyä sen puoleen että ada ei edes halua vastata tuohon kysymykseen syytteiden pelossa, vaan heittäytyy umpityhmäksi ja vastailee aivan muihin asioihin taulapään tavoin.

• On se todellakin kirjoitti:

yksinkertainen. Siis niin yksinkertainen, että se kivi on tosiaan huikean paljon mukavampaa keskusteluseuraa - kivellä on ainakin järkeviä mielipiteitä.

Viimeinen rautalanka: Sinulle on esitetty kysymys toisen henkilön toimesta (ei siis minun), johon et ole vastannut. Olen kirjoittanut tuon kysymyksen jälkeen kaksi kommenttia, jossa olen todennut että adassa ei ole naista vastata hänelle esitettyyn kysymykseen, joista ensimmäinen kommentti poistettiin adan toimesta. Päätin kirjoittaa toisen samansanaisen kommentin, jossa myös ihmettelin adan pikkusieluista toimintaa viestien poistattelun muodossa, sen sijaan että olisi vastannut hänelle esitettyyn kysymykseen.

Ymmärrätkö nyt? Meneekö rautalanka käsityskyvyn läpi, vai eikö pienenpieni ymmärrys hahmota asiakokonaisuutta? Minä en ole siis kysynyt sinulta ensimmäistäkään kysymystä, olen ainoastaan ihmetellyt kahta asiaa:

1. Onpa adassa todella vähän naista, kun ei voi vastata hänelle esitettyyn kysymykseen, vaan tyytyy ainoastaan huutelemaan puskista ja katoamaan sen jälkeen kuin pieru saharaan kun häneltä kysytään asiasta tarkemmin.

2. Olen ihmetellyt osuiko kommenttini adan munattomuudesta niin arkaan paikkaan, että adan on pitänyt poistaa ensimmäinen viestini asiasta.

Se, että vastaat sanomalla ettet ole mitään poistattanut, ei ole edelleenkään mikään vastaus. Miksikö? Koska kukaan ei ole kysynyt sinulta oletko poistattanut viestin, on ainoastaan ihmetelty että onpa ada pikkusieluinen ihminen kun ei vastannut kysymykseen, vaan päätti poistaa sen sijaan ihmettelijän viestin asiasta.

Se kysymys, johon sinulta ei - vieläkään - olla saatu vastausta, on edelleen sen minun ensimmäisen kommenttini yläpuolella. Ymmärrätkö? Minä en siis ole alkuperäinen kysymyksen esittäjä.

Jos se miehesikään ei osaa sinua näillä keinoin auttaa, niin sitten voin ainoastaan viimeisenä keinona ja samalla oljenkortena kehottamaan sinua lukemaan tätä viestiketjua ensimmäisestä viestistä eteenpäin. Kysymys, johon ei olla saatu vastaustasi - ja joka tuntuu olevan sinulle käsittämättömän vaikea löytää, sekä ylipäänsä hahmottaa koko asiaa - löytyy viestiketjun viidentenä viestinä. Kovin pitkälle sinun ei siis tarvitse viestiketjua lukea. Löytänet varmasti helposti omat kommenttisi eri ketjuista (luet niitä kuitenkin joka ilta uudelleen ja uudelleen itsetyytyväisyyttä hyristen), joten kommenttisi löytäminen tästä ketjusta ei liene kovin hankalaa. Jos katsot viestejä oikein tarkasti, huomaat että sinun viestisi on neljäntenä, ja kysymys löytyy heti sen jälkeen. Aivan siis minun viestini, ja kommentointini yläpuolelta, koska oma viestini on kuudentena.

Jäädään joukolla jännittämään saako ada suunnistettua näillä ohjeilla perille asti. Esikoululainenkin olisi löytänyt jo sen kysymyksen aikaa sitten, joten minun on pakko alkaa kääntyä sen puoleen että ada ei edes halua vastata tuohon kysymykseen syytteiden pelossa, vaan heittäytyy umpityhmäksi ja vastailee aivan muihin asioihin taulapään tavoin.

Mistä mä tiedän, jotta oletko kysynyt ja mitä olet kysynyt, kun vaihdat nikkiä jatkuvasti. En nähnyt nikkiäsi "On se todellakin" kuudentena viestiketjussa. Siellä on kuudentena nikki "Adalle tuli".

Ja mikä puskista huutelija olen? Kirjoitan sentään omalla nimelläni, mutta sinä tyydyt kertakäyttönikkeihin (olet siis puskista huutelija sanan varsinaisessa merkityksessä) ja vaihdat nikkiä peloissasi, kuin eräs heimo paitaa.

Taidat olla vähän yksinkertainen. Ja edelleenkään en voi tietää, jotta mitä joku on poistanut, koska en ole kait ehtinyt lukenut "poistettua viestiketjua".

Jos tarkoitit tuota WinCapita II, niin kaivapa tuolta jostain laajasta hausta, missä olen verrannut WinCapitaa--->WISHIä sellaiseen kusetukseen, kuin WGI--->Aspiritus. En viitti toistaa aina samaa asiaa uudelleen ja uudelleen. Mielipiteeni ei ole muuttunut pätkääkään aikojen saatossa, vaan on saanut vahvistusta kattellessani moista uunotusta.

Ja mitaan ette voi...

• Sallan Syndrooma

Salla Vuorikoski ja Jussi Eronen pamauttivat MTV 3:n uutisiin 2007 syyskuussa raflaavan uutisen netissä leviävästä pyramidihuijauksesta, nimeltään WinClub.

Jo neljä vuotta viranomaiset ovat asiaa käännelleet, vatkanneet, tutkineet ja yrittäneet saada Sallan ja Jussin teorian pyramidihuijauksesta todistettua.
      Eivät ole ainakaan vielä tuossa onnistuneet, ihmishenkiä, ihmissuhteita, työpaikkoja, omaisuuksia, asuntoja ym. ovat kyllä onnistuneet tuhoamaan ja hävittämään.

Jos olisin Sallan pöksyissä tai Jussin kalsareissa, kiroaisin sen päivän kun em. mainittu uutinen tuli tuutista ulos.

Mutta onneksi en ole enkä usko noiden narsistien edes ymmärtävän tekojensa kaikkia seurauksia.

Kuten olemme tälläkin palstalla havainneet, vahingonilo on sitä suurinta ja aidointa mielihyvää, mitä tämän periferian asukit kykenevät tuntemaan.

En ole poikkeus ylvään populaatiomme jäsenenä, vaan sydämestäni toivon joskus näkeväni Sallan Vuorikosken ja Jussi Erosen nimen liitettynä aloituksen kaltaiseen uutiseen.
      Juhlistaisin tapahtumaa saunalla, keskarilla ja tarjouskärkkärillä.
      Ja makealla naurulla.

Positiivisin odotuksin....

• Salla ja Jussihan olivat täysin oikeassa.

Ja mitaan ette voi...

• 19
        RailiSuominen kirjoitti:

Salla ja Jussihan olivat täysin oikeassa.

Ja mitaan ette voi...

Voisitko hieman perustella?

• Jalo Metalli
        19 kirjoitti:

Voisitko hieman perustella?

Miksi pitäisi ?

Etkö tajua, no siksi sinutkin oli helppo huijata mukaan, ei kaikki ole kultaa mikä kiiltää, se voi olla platinaa.

• syytä varoa

>Yrityksen kunniaa ei voi loukata. Tuo tapaus ei ollut kohdistettu yritykseen, vaan henkilöön.

Turha taasen yrittää kikkailla, sillä kyllä haitta tuossakin tapauksessa kohdistui suoraan yrityksen menestykseen omistajansa arvostelun kautta.
      Samoinhan on käynyt Wincapita OY:n kanssa ja siihen ja sen johtoryhmään kohdistui niin paljon vainoa ja suoranaista paskapuhetta, että yritys muutti ulkomaille.
      Kirjoitukset ja muut vainot ovat taltioituna ja niiden aika tulee, mm. kirjoitus täälä, jossa väitettiin, että hallituksen jäsenillä yhtä lukuunottamatta on rikosrekisteri.

Wincapita II voi olla kusetus tai ei, koska sellaista yritystä ei ole edes olemassa.
      Jos taasen tarkoitat Wincapita OY:ä ja sen ulkomaista toimijaa, niin puheesi kusetuksesta tarkoittaa pelkistetysti sitä, että henkilökohtainen valuuttakauppa robottia hydyntäen on kusetusta?
      Aika kova väittämä, jota et tietenkään pysty perustelemaan jo senkin takia, että et ymmärrä valuuttakaupasta mitään, mutta suu käy silti tauotta, kuin sammakon kurnutus.

Varmaan nyt maailman suurin business lyö välittömästi liinat kiinni, kun itse suolimurojen kuningatar Ada Suomesta väittää valuuttakauppaa huijaukseksi.;)

>Tahallanneko yritätte syöttää puppua ja hiljentää vatustajia.

Kaikki kirjoituksesi on taltioitu ja seulottu sieltä pahimmat aiheettomat arvostelusi ja paskapuheesi, että pidähän sinäkin vain kieli keskellä suuta, vaikka ei se enää mitään auta, sillä asiantuntijamme mukaan nykyinen aineisto riittää.

• Juhlan Mokka

> Kaikki kirjoituksesi on taltioitu ja seulottu sieltä pahimmat aiheettomat arvostelusi ja paskapuheesi, että pidähän sinäkin vain kieli keskellä suuta, vaikka ei se enää mitään auta, sillä asiantuntijamme mukaan nykyinen aineisto riittää.

Se olisi oikea juhlan heti, kun Aata vastaisi oikeudessa puheistaan :)

• ruiskusuolinen

Mulle jurristi sano kaikki talteen ja heti

• wushhhhhhhhh
      • Mani mani mani

Tottakai haastetaan, haetaan sellaiset vahingonkorvaukset, että saadaan keskeytettyä 20 vuoden ulosotto kerralla ja jää vähän ylikin.

• Jospa nyt keskittyisitte vain siihen, että Wincapitan ja sen aiempien kusetusten suhteen syyttäjällä riittää aineistoa.

Nämä venkulat, jotka niska punaisena parkuvat viranomaisten tekemiä rikoksia, supattavat samalla, että minä kerron Adasta poliisille ja kyllä viranomaiset sitten auttavat.

Kunnianloukkaus on asianomistajarikos. Vain luonnollisen henkilön kunniaa voi loukata. Nettinimimerkillä ei ole kunniaa, ellei yksityistä henkilö ole muuten tunnistettavissa tekstistä.

Kokeillaan: Sinäkin "Sallan Syndrooma" olet pikkusieluinen nilkki, joka silkkaa tyhmyyttäsi olet sortunut rikollisiin tekoihin ja yrität nyt syytellä muita tyhmyydestäsi.

Kunnianloukkauksen edellytys on tämä: " ...esittää toisesta valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa..."

Ikäviäkin asioita voi kertoa julkisesti, jos tieto on oikea. Tämä vain tiedoksi WishWush maakareille, että pankaapas ne verovelat jo maksut, vuoti jo oottelee.

Juridisen henkilön kunniaa ei voi loukata, kun sitä ei ole. Juridiselle yhtiölle voi aiheuttaa taloudellista vahinkoa, levittämällä siitä väärää tietoa. Tästä voi sitten haastaa väärää tietoa levittävän tahon oikeuteen, mutta se on taas siviilioikeudellinen prosessi.

Mutta, mutta taas. Suomen lakihan koskee vain Suomea. Wishwush hilpaisi jo ulkomaille.
      https://www.wincapita.eu/annos/view/54
      Ei ole olemassa enään juridista henkilö Suomessa, jonka kunniaa voisi loukata.

Miten se näin kävi. Pitäisiköhän teidän poijat konsultoida sen pikkutakkimiehen kanssa ensin ja uhota vasta sitten?

• Täsmennetään ja korj

Täsmennetään ja korjataan taas yhden kerran virheesi.

Joka
        1) esittää toisesta valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, taikka
        2) muuten kuin 1 kohdassa tarkoitetulla tavalla halventaa toista,
        on tuomittava kunnianloukkauksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.

Oikeushenkilöllä ei ole sellaista kunniaa, jota voitaisiin loukata. Kunnianloukkaus saattaa kuitenkin kohdistua oikeushenkilön parissa työskenteleviin ihmisiin tai johonkin rajattuun henkilöpiiriin tai sen osaan.

Kunnianloukkauksen täyttymistä arvioitaessa ydinkysymys on yleensä, onko väite tai vihjaus ollut totta, vai onko se perätön.

Kunninaloukkauksen lisäksi tulee kysymykseen yksityiselämää loukkaava tiedon levittäminen

Joka oikeudettomasti

1) joukkotiedotusvälinettä käyttämällä tai

2) muuten toimittamalla lukuisten ihmisten saataville

esittää toisen yksityiselämästä tiedon, vihjauksen tai kuvan siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, on tuomittava yksityiselämää loukkaavasta tiedon levittämisestä sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

Sananvapautta voidaan rajoittaa, mikäli menettelyllä turvataan muiden ihmisten tärkeämpien perusoikeuksien toteutuminen. Vihjaukselle on luonteenomaista, että se synnyttää käsityksen jonkin tiedon olemassaolosta, vaikka vihjaus itsessään ei tätä tietoa sisältäisikään.

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1889/18890039001#L24P9

Jos minä olisin esimerkiksi kunnianarvoisa VT Pitkänen, OTT Kavonius, TT Poutanen, toimittaja Juntunen, suolimurojen haukkuma Takatuukka tai ns. Lämpöpumppumies jne jne jne, haastaisin kaikki pahimmat suolimurot oikeuteen.

RailiSuominen, Valuuttakauppias, Svahov ja Mr Toppila etunenässä kirjoittavat sananvapauden nimissä, mutta käyttävät vihjailevaa ja loukkaavaa kieltä, joka on omiaan aiheuttamaan mielipahaa, halveksuntaa, kärsimystä ja vahinkoa. Saapas nähdä, miten asiassa lopulta käy. Toivon, että ko. suolimurot saavat kirjoittelustaan sakot ja sitä vastaavat korvaukset maksettaviksi.

Kaikki on tietenkin tallessa.

• Muro syytön lopullisesti
        Täsmennetään ja korj kirjoitti:

Joka
        1) esittää toisesta valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, taikka
        on tuomittava kunnianloukkauksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.

Oikeushenkilöllä ei ole sellaista kunniaa, jota voitaisiin loukata. Kunnianloukkaus saattaa kuitenkin kohdistua oikeushenkilön parissa työskenteleviin ihmisiin tai johonkin rajattuun henkilöpiiriin tai sen osaan.

Kunnianloukkauksen täyttymistä arvioitaessa ydinkysymys on yleensä, onko väite tai vihjaus ollut totta, vai onko se perätön.

Kunninaloukkauksen lisäksi tulee kysymykseen yksityiselämää loukkaava tiedon levittäminen

Joka oikeudettomasti

esittää toisen yksityiselämästä tiedon, vihjauksen tai kuvan siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, on tuomittava yksityiselämää loukkaavasta tiedon levittämisestä sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

Sananvapautta voidaan rajoittaa, mikäli menettelyllä turvataan muiden ihmisten tärkeämpien perusoikeuksien toteutuminen. Vihjaukselle on luonteenomaista, että se synnyttää käsityksen jonkin tiedon olemassaolosta, vaikka vihjaus itsessään ei tätä tietoa sisältäisikään.

Jos minä olisin esimerkiksi kunnianarvoisa VT Pitkänen, OTT Kavonius, TT Poutanen, toimittaja Juntunen, suolimurojen haukkuma Takatuukka tai ns. Lämpöpumppumies jne jne jne, haastaisin kaikki pahimmat suolimurot oikeuteen.

RailiSuominen, Valuuttakauppias, Svahov ja Mr Toppila etunenässä kirjoittavat sananvapauden nimissä, mutta käyttävät vihjailevaa ja loukkaavaa kieltä, joka on omiaan aiheuttamaan mielipahaa, halveksuntaa, kärsimystä ja vahinkoa. Saapas nähdä, miten asiassa lopulta käy. Toivon, että ko. suolimurot saavat kirjoittelustaan sakot ja sitä vastaavat korvaukset maksettaviksi.

Neljä vuotta olette huutaneet syytteitä tulee muroille, yhtään rikosilmoitusta ei ole tehty, olette te todellakin saamattomia.

• Fiksua toimintaa

Joka

Joka oikeudettomasti

Ja sieltä löytyi yksi ääliö lisää syytettyjen penkille. Nimimerkki RailiSuominen on tunnistettava henkilö ja nyt väität hänen syyllistyneen tekoon "joka on omiaan aiheuttamaan mielipahaa, halveksuntaa, kärsimystä ja vahinkoa" ts. rikkoneen rikoslain pykälää kunnianloukkauksesta. Nimimerkkiä RailiSuominen ei kuitenkaan ole tuomittu tuosta teosta oikeudessa, joten olet esittänyt valheellisen tiedon tunnistettavasta henkilöstä.

• siis kuka huutaa
        Muro syytön lopullisesti kirjoitti:

Neljä vuotta olette huutaneet syytteitä tulee muroille, yhtään rikosilmoitusta ei ole tehty, olette te todellakin saamattomia.

>Neljä vuotta olette huutaneet syytteitä tulee muroille, yhtään rikosilmoitusta ei ole tehty, olette te todellakin saamattomia.

Voi jumankaut sentään, suolimurot ovat huutaneet tuomioita capitalaisille vuodesta 2004 lähtien ja yhtään tuomiota ei ole vieläkään muuta saatu, kun se Pitkäsen hoitama tuomio, jossa 20- jäsenelle palautettiin keskimäärin yli 17 000€ mulkvistien turhaan jäädyttämänä Lontoosta.

• Täsmennetään ja korj kirjoitti:

Joka

Joka oikeudettomasti

Voithan toki copy-pastata tänne vaikka koko rikoslain, jos katsot tällaista toimintaa virheen korjaukseksi. En itse löydä vapaalla tyylillä kirjoittamastani tekstistä sen kummempaa virhettä vieläkään.

Mutta jatketaan toki listaasi henkilöistä, jotka ovat joutuneen kohtuuttoman kirjoittelun kohteeksi; Laine, MV-H, Salla, Appelsin, prof. kolikonheittäjä .... listahan on loputon.

Ja minustakin sinä väität, että olisin aiheuttanut kärsimystä ja vahinkoa. Mitä vihapuhetta taas kakkanokkacapinautilta! Minä sentään pidä mielessäni hyvät tavat, keskikoulun äidinkielen opettajan neuvot ja kristillisen vakaumukseni.

Olen ihan samaa mieltä, että tällaisilta vihapuhujilta - kuten sinulta - pitäisi katkaista netistä langat ja nakata läppäri kierrätyskeskukseen.

• Niin totta

Joka

Joka oikeudettomasti

Ainahan Valuuttapellen jäljiltä saa olla korjaamassa jotakin. Sokea kun on, Valuuttapelle ei itse näe omia virheitään.

> mielipahaa, halveksuntaa, kärsimystä ja vahinkoa.

Sitähän ne suolimurot ovat halunneet alusta asti. Toivottavasti saavat rangaistuksensa.

• 1,2,3 pennit miljoonaksi
        siis kuka huutaa kirjoitti:

>Neljä vuotta olette huutaneet syytteitä tulee muroille, yhtään rikosilmoitusta ei ole tehty, olette te todellakin saamattomia.

Voi jumankaut sentään, suolimurot ovat huutaneet tuomioita capitalaisille vuodesta 2004 lähtien ja yhtään tuomiota ei ole vieläkään muuta saatu, kun se Pitkäsen hoitama tuomio, jossa 20- jäsenelle palautettiin keskimäärin yli 17 000€ mulkvistien turhaan jäädyttämänä Lontoosta.

Rahat tuli, mutta tuotot jäi.

Ai niin Hannuhan ei luvannut mitään tuottoja, on siinä valuuttatraiteri.
        Kuulemma nykyisessä mökissä ei ole peräkammaria.

• Shahov

Joka

Joka oikeudettomasti

"RailiSuominen, Valuuttakauppias, Svahov ja Mr Toppila etunenässä....
        käyttävät vihjailevaa ja loukkaavaa kieltä, joka on omiaan aiheuttamaan mielipahaa, halveksuntaa, kärsimystä ja vahinkoa"

Kröhöm, tuota noin. Tunnustan kyllä tuon vihjailevan kielenkäytön. Höpötysteni pointti ei kuitenkaan ole aiheuttaa mielipahaa, kuin korkeintaan niille muutamalle itsepäiselle pökäleelle jotka edelleen viitsivät väittää, että Wincapita oli rehellistä liiketoimintaa jonka viranomaiset pilasivat.

Mitä Kailajärveen ja EOK:hon tulee, niin nämähän veijarit eivät mielestäni ole lain määrittelemällä tavalla yksityishenkilöitä.

Rikoslain 24. luvun yksityiskohtaisesta tulkinnasta:

»Kunnianloukkaussäännöksellä ei ole tarkoitus rajoittaa nykyistä oikeutta julkaista tietoja tai arvostelua, joka kohdistuu menettelyyn politiikassa, julkisessa tehtävässä, elinkeinoelämässä, tieteessä, taiteessa tai muussa näihin rinnastettavassa toiminnassa. Esimerkiksi joukkotiedotusvälineissä ei ole aina mahdollista hankkia varmaa tietoa väitteiden totuudenmukaisuudesta. Niille on kuitenkin oltava riittävät perusteet. Kaikkia sellaisia kielteisiä tai henkilökohtaisia väitteitä, jotka voivat julkistettuina olla loukkaavia, tulee ennen esittämistä arvioida kriittisesti. Väitteiden paikkansapitävyys on yritettävä varmistaa useammasta kuin yhdestä lähteestä.»

Herra Kailajärvi voitaneen katsoa " elinkeinonharjoittajaksi"( heh ) ja julkisuuden henkilöksi jonka toiminta ennen ja jälkeen Wincapitaa on vähintäänkin kyseenalaista. Häneen on kohdistettu yli 2000 rikosilmoitusta, joten ei kait ole mikään ihme ettei hänestä kirjoitetut jutut aina ole erityisen positiivisiä.

Mitä EOK:hon tulee, niin kyllähän sielläkin suunnassa on peiliin katsomisen paikka. Puheet ja teot kun eivät ihan ole linjassa. Jos esimerkiksi vertaa siihen mitä Kailajärven asianajajasta Sorsasta on kirjoitettu, huomaa ettei juuri kenelläkään ole siihen huomattamista. Miksiköhän?

"joka on omiaan aiheuttamaan mielipahaa, halveksuntaa, kärsimystä ja vahinkoa"

No niinpä. Aina on olemassa henkilöitä jotka vetää herneen nieluunsa pienimmästäkin asiasta. Se nyt vaan on niin, ettei Wincapitaan mukaan lähteneminen ollut niitä kaikkein fiksuimpia vetoja. Sen asian kanssa on vaan opittava elämään ja nieltävä se pieni pilkka jota asia ihmisissä herättää. Joku päivä saatat nauraa koko asialle. Se ei tuo rahoja ehkä takaisin,mutta auttaa näkemään asiat oikeassa suhteessa.

• Shahov kirjoitti:

"RailiSuominen, Valuuttakauppias, Svahov ja Mr Toppila etunenässä....
        käyttävät vihjailevaa ja loukkaavaa kieltä, joka on omiaan aiheuttamaan mielipahaa, halveksuntaa, kärsimystä ja vahinkoa"

Kröhöm, tuota noin. Tunnustan kyllä tuon vihjailevan kielenkäytön. Höpötysteni pointti ei kuitenkaan ole aiheuttaa mielipahaa, kuin korkeintaan niille muutamalle itsepäiselle pökäleelle jotka edelleen viitsivät väittää, että Wincapita oli rehellistä liiketoimintaa jonka viranomaiset pilasivat.

Mitä Kailajärveen ja EOK:hon tulee, niin nämähän veijarit eivät mielestäni ole lain määrittelemällä tavalla yksityishenkilöitä.

Rikoslain 24. luvun yksityiskohtaisesta tulkinnasta:

»Kunnianloukkaussäännöksellä ei ole tarkoitus rajoittaa nykyistä oikeutta julkaista tietoja tai arvostelua, joka kohdistuu menettelyyn politiikassa, julkisessa tehtävässä, elinkeinoelämässä, tieteessä, taiteessa tai muussa näihin rinnastettavassa toiminnassa. Esimerkiksi joukkotiedotusvälineissä ei ole aina mahdollista hankkia varmaa tietoa väitteiden totuudenmukaisuudesta. Niille on kuitenkin oltava riittävät perusteet. Kaikkia sellaisia kielteisiä tai henkilökohtaisia väitteitä, jotka voivat julkistettuina olla loukkaavia, tulee ennen esittämistä arvioida kriittisesti. Väitteiden paikkansapitävyys on yritettävä varmistaa useammasta kuin yhdestä lähteestä.»

Herra Kailajärvi voitaneen katsoa " elinkeinonharjoittajaksi"( heh ) ja julkisuuden henkilöksi jonka toiminta ennen ja jälkeen Wincapitaa on vähintäänkin kyseenalaista. Häneen on kohdistettu yli 2000 rikosilmoitusta, joten ei kait ole mikään ihme ettei hänestä kirjoitetut jutut aina ole erityisen positiivisiä.

Mitä EOK:hon tulee, niin kyllähän sielläkin suunnassa on peiliin katsomisen paikka. Puheet ja teot kun eivät ihan ole linjassa. Jos esimerkiksi vertaa siihen mitä Kailajärven asianajajasta Sorsasta on kirjoitettu, huomaa ettei juuri kenelläkään ole siihen huomattamista. Miksiköhän?

"joka on omiaan aiheuttamaan mielipahaa, halveksuntaa, kärsimystä ja vahinkoa"

No niinpä. Aina on olemassa henkilöitä jotka vetää herneen nieluunsa pienimmästäkin asiasta. Se nyt vaan on niin, ettei Wincapitaan mukaan lähteneminen ollut niitä kaikkein fiksuimpia vetoja. Sen asian kanssa on vaan opittava elämään ja nieltävä se pieni pilkka jota asia ihmisissä herättää. Joku päivä saatat nauraa koko asialle. Se ei tuo rahoja ehkä takaisin,mutta auttaa näkemään asiat oikeassa suhteessa.

Voihan sitä oma toimintaansa noinkin vähätellä, toveri mustamaalaaja.

Kailajärven toilailut ovat jo tunnettua kansanperinnettä aivan kuin olivat Kullervon vaiheetkin Kalevalan kankahilla. Kuten Kullervokin Kultasydän sai kouraansa leivän sijasta kiven, otsaansa ikuisen epäonnistujan leiman ja sitä myöden touhu menikin sitten aina viruralleen. Kullervo oli onnettomuudesta toiseen vimmalla syöksyvä tragikoominen säheltäjä. Kovin tuttu on tällainen hahmo.

Kun puhumme Kultasydämestä, puhumme suomalaisesta kansanperinteestä ja sen nykyajan vastineesta.

EOK ja sen voimamiehet ovatkin sitten ongelmallisempi tapaus. Juntunen, asettumalla edeskuntavaaliehdokkaaksi, ilmottautui itse ja vapaaehtoisesti julkisen arvostelun piiriin. Sikasurkea oli ehdokas, mutta sen äänestäjät myös ansiokkaasti havaitsivat.

Petteristä en ole pahaa sanaa sanonut, enkä sano nytkään. Ileä taas kannustan ihan periaatteesta. On kunnioitettavaa, että hänen ikäisensä mies jaksaa resuta maailmalla. Huonompi ukkeli istuisi kiikkustuolissa ja veisaisi Siionin virsiä, mutta eihän meidän Ilkka. Tällä lailla kun muutkin ikäukot touhuaisivat rahan perässä, niin valtion ei tarvitsisi kantaa huolta tuosta kestävyysvajeesta.

EOK'ta olen julkisesti pilkannut ilkein sanoin. Tällaisenkin marssinpätkän pistin esille:
        " Ei oikeutta nyt maassa saa,
        jos ei yhdessä käydä sit hankkimaan.
        Meidän EOK,
        Vahva EOK,
        Se on turva meidän kaikkien."
        Sehän poistettiin salamana täältä, kuten oikein olikin. Ei tälläkaan palstalla saa julkaista millaista törkyä tahansa.

" Se nyt vaan on niin, ettei Wincapitaan mukaan lähteneminen ollut niitä kaikkein fiksuimpia vetoja."
        Ehkäpä ei, mutta en tahdo tämän vuoksi pilkata jäseniä, pois se minusta.
        Hyväntahtoisesti ja hersyvästi minä naureskelen, mutta eihän se ole pilkkaa - pelkkää huvittunutta myötätuntoa vaan.

• suolet kurnuttavat
        1,2,3 pennit miljoonaksi kirjoitti:

Rahat tuli, mutta tuotot jäi.

Ai niin Hannuhan ei luvannut mitään tuottoja, on siinä valuuttatraiteri.
        Kuulemma nykyisessä mökissä ei ole peräkammaria.

>Rahat tuli, mutta tuotot jäi.

Eheeii tuotot tulee viranomaisrikollisilta korkoina ja erilaisina haittojen ja kärsimysten korvauksina.

>Ai niin Hannuhan ei luvannut mitään tuottoja, on siinä valuuttatraiteri.

Ei tietenkään tuottoja voi luvata ja tuottoja oli mahdollista muutenkin saada vasta 6kk jälkeen, kuten itsekin ehdin nostaa itseni 500€ voitolle ja syytettä ei ole niskassa, että revi siitä huumoria suolimuroretku.

• Heh heh
        suolet kurnuttavat kirjoitti:

>Rahat tuli, mutta tuotot jäi.

Eheeii tuotot tulee viranomaisrikollisilta korkoina ja erilaisina haittojen ja kärsimysten korvauksina.

>Ai niin Hannuhan ei luvannut mitään tuottoja, on siinä valuuttatraiteri.

Ei tietenkään tuottoja voi luvata ja tuottoja oli mahdollista muutenkin saada vasta 6kk jälkeen, kuten itsekin ehdin nostaa itseni 500€ voitolle ja syytettä ei ole niskassa, että revi siitä huumoria suolimuroretku.

500 € ja 10000 sijoitus..ja rahat oli "kumuloitumassa"

Kyllä teidät kapinautit täytyisi laittaa holhoukseen, millä ilveellä Hannu sai 12000 idioottia liittymään ?

• Heh heh
        Heh heh kirjoitti:

500 € ja 10000 sijoitus..ja rahat oli "kumuloitumassa"

Kyllä teidät kapinautit täytyisi laittaa holhoukseen, millä ilveellä Hannu sai 12000 idioottia liittymään ?

Heh, heh. Nimimerkki RailiSuominen kertoo, että pankkiryöstökeikkakin on rikollista toimintaa ja se on kirjattu rikoslakiin. Samoin laiton rahankeräys on rikollista toimintaa ja se on kirjattu rikoslakiin. Jos siis avustat rahoittamalla laitonta rahankeräystä, niin se on samaa vastaava, jos avustat pankkikeikassa rahoittamalla rikollista toimintaa.

Muista sinäkin, että 12 000 idioottia on rahoittanut laitonta rahankeräystä. Se on kirjattu rikoslakiin että rangaistukset paukkuu. Kiitos nimimerkki RailiSuominen avustasi rikoksen selvittämisessä.

• Mr Toppila

Joka

Joka oikeudettomasti

----nips-------
        ------nips------

Kyllä minä nyt mieleni teidän kanssanne pahoitin.

Vaikka minä annan hyviä ja paikkansa pitäviä neuvoja itsensä koijatuksi tunteville sijoittajahalukkaille ( asiasta puheen ollen, onhan ilmot tehty - hopi hopi, vielä saattaa ehtiä! ), sinä julkisesti halveksut minua ja aiheutat vihjauksillasi minulle kärsimystä. Toivot minulle jopa sanktioita, joita en todellakaan ole ansainnut.

Myös nikinnussija yrittää aiheuttaa minulle vahinkoa esittämällä nimissäni sanoin kuvaamattoman vinksahtaneita kirjoitelmia. Ellei nikkini olisi luotettavaksi ja laadukkaaksi tunnettu, moisista mielipiteistä saattaisi joutua yleisen kummeksunnan kohteeksi ja jopa vielä pahempaa.

• Mr Toppila kirjoitti:

----nips-------
        ------nips------

Vaikka minä annan hyviä ja paikkansa pitäviä neuvoja itsensä koijatuksi tunteville sijoittajahalukkaille ( asiasta puheen ollen, onhan ilmot tehty - hopi hopi, vielä saattaa ehtiä! ), sinä julkisesti halveksut minua ja aiheutat vihjauksillasi minulle kärsimystä. Toivot minulle jopa sanktioita, joita en todellakaan ole ansainnut.

Myös nikinnussija yrittää aiheuttaa minulle vahinkoa esittämällä nimissäni sanoin kuvaamattoman vinksahtaneita kirjoitelmia. Ellei nikkini olisi luotettavaksi ja laadukkaaksi tunnettu, moisista mielipiteistä saattaisi joutua yleisen kummeksunnan kohteeksi ja jopa vielä pahempaa.

----niks----
        Ellei nikkini olisi luotettavaksi ja laadukkaaksi tunnettu, moisista mielipiteistä saattaisi joutua yleisen kummeksunnan kohteeksi ja jopa vielä pahempaa
        ----naks---

Ilmottaudun vapaaehtoiseksi todistamaan herra Toppilan harkitsevaisuutta, suurta elämänkokemusta, viisautta ja tasapuolisuutta. Jos joku mielensä pahoittaa herra Toppilan harkituista neuvoista, katsokoon peiliin, ostakoon K-Raudasta 6 metriä hyvää köyttä, sitokoon läppärinsä siihen ja upottakoon sen myllynkiven kera järveen.

Olen myöskin hämmästellyt, miten herra Toppila välillä kirjoittaa sanoinkuvaamattoman pöljiä mielipiteitä, käyttää huonoa suomenkieltä ja pörrää sen aukon ympärilä, jota normaalisti käytetään ulostamiseen. Olen häveliäästi ajatellut, että herra Toppilalla sattuu nyt olemaan se maaninen vaihe päällä.

Hyvä, että tämäkin epäselvyys selvisi. Nikinnussija siis onkin ollut asialla eikä harkitseva herra Toppila. Olinpas minä nyt moista ajatellesani ajattelematon.

• Mr Toppila
        Mr Toppila kirjoitti:

----nips-------
        ------nips------

Anteeksi tuo hätäilevä kirjoitukseni. Peräsuolikauppias väänsi kyynärvarttaan melko riuskasti, kun suuttui taas siitä että on hävinnyt viimeisten päivien aikana kaikki väittelyt mitä hän on täällä käynyt. No jokainenhan sen arvaa mitä siitä seurasi. Lusikka kääntyi kuin vanha Kekkonen haudassaan, ja muussasi banaanin aivan pieneksi mössöksi. Teki mieli antaa peräsuolikauppiaalle opetus ns. märän pierun muodossa, mutta en halunnut hukata banaania koska olen jo tottunut siihen aunuksessani.

Savoh oli kyllä jo kärkkymässä peräsuolikauppiaan kyynärvarren vierellä, kun aavisti aikeeni. Normaalistihan tuo peräsuolikauppiaan puudeli ei poistu paikaltaan, eli lipomasta kauppiaan jalkoja. Ainoa lohtuni tässä tilanteessa oli se, että savoh huomasi erehdyksensä ja tajusi jääneensä kuivin suin, ja palasi salamana omalle paikalleen peräsuolikauppiaan jalkoja nuolemaan, peljäten että joku toinen hännystelijä olisi ottanut hänen paikkansa. Olihan siellä useitakin suolinkaisia, mutta savoh puraisi muutamaa ja asettui sitten paikalleen tottelemaan käskyjä peräsuolikauppiaalta.

Mutta anteeksi siis, en minä tahallani. Olkaa kiltit oikeasti välillä vähän edes mukavampia tuolle peräsuolikauppiaalle, se olen nimittäin minä joka saa aina kokea sen räiskyvät vihanpurkaukset kun te kellistätte aina sen. Ei ojassa oleminen muuten niin ikävää olisi, mutta kun sen lisäksi saa kestää niitä itkupotkuraivareita, ja aina kun peräsuolikauppias hakkaa käsiään ojan pientareeseen, on toisen käden jatkeena minä ja aunukseni; ja tietenkin lopussa on pääkkyseni joka hakkautuu pientaretta vasten.

Ei sekään kivaa ole, kun saa syljeskellä hiekkaa ja mutaa suusta sitten aina pois. :(

• Mr Toppila
        Mr Toppila kirjoitti:

Anteeksi tuo hätäilevä kirjoitukseni. Peräsuolikauppias väänsi kyynärvarttaan melko riuskasti, kun suuttui taas siitä että on hävinnyt viimeisten päivien aikana kaikki väittelyt mitä hän on täällä käynyt. No jokainenhan sen arvaa mitä siitä seurasi. Lusikka kääntyi kuin vanha Kekkonen haudassaan, ja muussasi banaanin aivan pieneksi mössöksi. Teki mieli antaa peräsuolikauppiaalle opetus ns. märän pierun muodossa, mutta en halunnut hukata banaania koska olen jo tottunut siihen aunuksessani.

Savoh oli kyllä jo kärkkymässä peräsuolikauppiaan kyynärvarren vierellä, kun aavisti aikeeni. Normaalistihan tuo peräsuolikauppiaan puudeli ei poistu paikaltaan, eli lipomasta kauppiaan jalkoja. Ainoa lohtuni tässä tilanteessa oli se, että savoh huomasi erehdyksensä ja tajusi jääneensä kuivin suin, ja palasi salamana omalle paikalleen peräsuolikauppiaan jalkoja nuolemaan, peljäten että joku toinen hännystelijä olisi ottanut hänen paikkansa. Olihan siellä useitakin suolinkaisia, mutta savoh puraisi muutamaa ja asettui sitten paikalleen tottelemaan käskyjä peräsuolikauppiaalta.

Mutta anteeksi siis, en minä tahallani. Olkaa kiltit oikeasti välillä vähän edes mukavampia tuolle peräsuolikauppiaalle, se olen nimittäin minä joka saa aina kokea sen räiskyvät vihanpurkaukset kun te kellistätte aina sen. Ei ojassa oleminen muuten niin ikävää olisi, mutta kun sen lisäksi saa kestää niitä itkupotkuraivareita, ja aina kun peräsuolikauppias hakkaa käsiään ojan pientareeseen, on toisen käden jatkeena minä ja aunukseni; ja tietenkin lopussa on pääkkyseni joka hakkautuu pientaretta vasten.

Ei sekään kivaa ole, kun saa syljeskellä hiekkaa ja mutaa suusta sitten aina pois. :(

Jahas.
        Taas kerran taattua pöljäksi tunnustettua Nikinnussija -tavaraa.
        Tämä sinulle: Kautta Ukon, mustukoot vehkeesi, kuivukoot ja pudotkoot pois.

.

• Mr Toppila
        Mr Toppila kirjoitti:

Jahas.
        Taas kerran taattua pöljäksi tunnustettua Nikinnussija -tavaraa.
        Tämä sinulle: Kautta Ukon, mustukoot vehkeesi, kuivukoot ja pudotkoot pois.

.

Anteeksi taas kaikille, se on tuo peräsuolikauppiaan käsi kun heiluttelee minua aunuksen sopukoista, ja sen jälkeen tuloksena on tuollaista painokelvotonta tekstiä jossa pahantahtoisesti toivotaan toisille vehkeiden mustumisia.

Anteeksi, en minä tahallani. Minulla on vaan jäänyt traumoja siitä, kun omat vehkeeni eivät ole toimineet vuosikausiin, joten ne ovat jo tavallaan tippuneetkin jo pois. Peräsuolikauppias sillä välillä jotain pelailee, mutta koetan häiritä sitä parhaani mukaan tirauttamalla pikku pisut sen vapaalle kädelle kun se pelailee sillä. Sekin on toisaalta hieman vaikeaa, kun minulla on myös tuo virtsanpidätysongelma, ja sitä kautta minulta tiputtelee koko ajan sellaista pikku vanaa jälkeeni. Eli vaikka koettaisinkin tirauttaa isomman pisun, niin eihän sieltä pentele tule enää juuri mitään kun vana on valuttanut aina rakon tyhjäksi. Mutta saan minä siitä hyvän mielen edes, kun olen jotain koettanut peräsuolikauppiaan kiusaksi tehdä. Heilutteleehan hän minua kuin räsynukkea sillä aunuksessani olevalla kädellään.

Koettakaa antaa kuitenkin minulle anteeksi, en minä tahallani.

• Mr Toppila
        Mr Toppila kirjoitti:

Anteeksi taas kaikille, se on tuo peräsuolikauppiaan käsi kun heiluttelee minua aunuksen sopukoista, ja sen jälkeen tuloksena on tuollaista painokelvotonta tekstiä jossa pahantahtoisesti toivotaan toisille vehkeiden mustumisia.

Anteeksi, en minä tahallani. Minulla on vaan jäänyt traumoja siitä, kun omat vehkeeni eivät ole toimineet vuosikausiin, joten ne ovat jo tavallaan tippuneetkin jo pois. Peräsuolikauppias sillä välillä jotain pelailee, mutta koetan häiritä sitä parhaani mukaan tirauttamalla pikku pisut sen vapaalle kädelle kun se pelailee sillä. Sekin on toisaalta hieman vaikeaa, kun minulla on myös tuo virtsanpidätysongelma, ja sitä kautta minulta tiputtelee koko ajan sellaista pikku vanaa jälkeeni. Eli vaikka koettaisinkin tirauttaa isomman pisun, niin eihän sieltä pentele tule enää juuri mitään kun vana on valuttanut aina rakon tyhjäksi. Mutta saan minä siitä hyvän mielen edes, kun olen jotain koettanut peräsuolikauppiaan kiusaksi tehdä. Heilutteleehan hän minua kuin räsynukkea sillä aunuksessani olevalla kädellään.

Koettakaa antaa kuitenkin minulle anteeksi, en minä tahallani.

Näin se on nähtävä. Henkilöt, jotka kutsuvat toisia suolimuroiksi (samalla häpäisten omaa isänmaataan) ovat kaikin puolin peräsuolen lumoissa.
        S u r u l l i s t a.

.

• Mr Töppölä
        Mr Toppila kirjoitti:

Näin se on nähtävä. Henkilöt, jotka kutsuvat toisia suolimuroiksi (samalla häpäisten omaa isänmaataan) ovat kaikin puolin peräsuolen lumoissa.
        S u r u l l i s t a.

.

Suomella ja suolimurolla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.

Selvisi sitten samalla toinenkin asia eli se onkin suolimuro Toppila joka tuota asiaa huutelee eri irtonikeillä. Luulin sen huutelijan olevan anteeksi-kaikille-Mutikkala, mutta ei, se on suolimuro Toppila.

• Shahov
        Mr Toppila kirjoitti:

"Savoh oli kyllä jo kärkkymässä peräsuolikauppiaan kyynärvarren vierellä"

Kaikella kunioituksella herra puudelinpotkija, uskallan väittää että Wincapita on ongelmistasi sieltä lievimmästä päästä.

Meinaan, että fiksaatiosi puudeleihin ja anuksiin tai puudelien anuksiin alkaa jo lähennellä patogista tilaa. Toki ymmärrämme halusi tulla nähdyksi ja kuulluksi, mutta olisiko sittenkin oikea paikka avautua vaikkapa terveyskeskus. Sieltä varmaan löytyy ihan ammattinsa puolesta ihmisä jotka ymmärtävät paremmin ongemiasi.

Uralille sen verran terveisiä, etten oikein hakemallakaan ole puudelinpotkijan kirjoituksista löytänyt mitään mikä liittyisi talousrikoksiin. Tätä palstaa saattaa seurata myös alaikäiset talousrikolliset, joista herkimmät voivat saada traumoja tai vähintäänkin kyseenalaisen kuvan talousrikollisten mielenterveydestä luettuaan nikkivarkaan nyrjähtäneen mielen luomuksia.

Tämä ei sitten millään muotoa ole vihakirjoitus, vaan ystävällinen kädenojennus hädässä olevalle lähimmäiselle.

PS. se nimimerkkini on Shahov ei savoh.

• Mr Toppila
        Shahov kirjoitti:

Kaikella kunioituksella herra puudelinpotkija, uskallan väittää että Wincapita on ongelmistasi sieltä lievimmästä päästä.

Meinaan, että fiksaatiosi puudeleihin ja anuksiin tai puudelien anuksiin alkaa jo lähennellä patogista tilaa. Toki ymmärrämme halusi tulla nähdyksi ja kuulluksi, mutta olisiko sittenkin oikea paikka avautua vaikkapa terveyskeskus. Sieltä varmaan löytyy ihan ammattinsa puolesta ihmisä jotka ymmärtävät paremmin ongemiasi.

Uralille sen verran terveisiä, etten oikein hakemallakaan ole puudelinpotkijan kirjoituksista löytänyt mitään mikä liittyisi talousrikoksiin. Tätä palstaa saattaa seurata myös alaikäiset talousrikolliset, joista herkimmät voivat saada traumoja tai vähintäänkin kyseenalaisen kuvan talousrikollisten mielenterveydestä luettuaan nikkivarkaan nyrjähtäneen mielen luomuksia.

Tämä ei sitten millään muotoa ole vihakirjoitus, vaan ystävällinen kädenojennus hädässä olevalle lähimmäiselle.

Anteeksi, jos kirjoitukseni herätti pikku puudelissa närää. Enhän minä oikeasti tahdo, että savoh pahoittaisi mielensä, mutta kyllä sille tarmokkaalle pikku jalkojen nuolijalle aina jotain pientä jekkua tahtoo silloin tällöin keksiä oman mielensä virkistämiseksi. Savoh kun on kuitenkin sen verran yksinkertainen puudelinakin, ettei se ymmärrä kun sitä pistetään kalliilla. Tai edes halvalla.

Savoh on kyllä kova haukkumaan puudelin tavoin kovasti muita, varsinkin kun peräsuolikauppias antaa pienenkään ohjeen tai käskyn niin tehdä, mutta savoh on toisaalta sen verran pikkumainen että se ottaa itseensä silloin kun sitä itseään hieman tökkäisee. Luulisi pikku puudelin ymmärtävän ettei minullakaan helppoa ole, kun peräsuolikauppias vie kaiken gloorian ja huomion, ja minä joudun tyytymään pelkkään statistin rooliin - statistin, vaikka kuinka olen koettanut menneinä vuosina panostaa kovasti siihen että minut huomattaisiin palstalla. Nyt en ole siis enää mitään muuta kuin peräsuolikauppiaan käden jatke. En kuitenkaan vielä hauku ihan käskystä, siinä on vielä hieman minullakin omaa mieltäni vaikka samassa ojassa kaikki kolme makaillaankin.

Mutta anteeksi siis, en minä tahallani.

• Shahov
        Mr Toppila kirjoitti:

Anteeksi, jos kirjoitukseni herätti pikku puudelissa närää. Enhän minä oikeasti tahdo, että savoh pahoittaisi mielensä, mutta kyllä sille tarmokkaalle pikku jalkojen nuolijalle aina jotain pientä jekkua tahtoo silloin tällöin keksiä oman mielensä virkistämiseksi. Savoh kun on kuitenkin sen verran yksinkertainen puudelinakin, ettei se ymmärrä kun sitä pistetään kalliilla. Tai edes halvalla.

Savoh on kyllä kova haukkumaan puudelin tavoin kovasti muita, varsinkin kun peräsuolikauppias antaa pienenkään ohjeen tai käskyn niin tehdä, mutta savoh on toisaalta sen verran pikkumainen että se ottaa itseensä silloin kun sitä itseään hieman tökkäisee. Luulisi pikku puudelin ymmärtävän ettei minullakaan helppoa ole, kun peräsuolikauppias vie kaiken gloorian ja huomion, ja minä joudun tyytymään pelkkään statistin rooliin - statistin, vaikka kuinka olen koettanut menneinä vuosina panostaa kovasti siihen että minut huomattaisiin palstalla. Nyt en ole siis enää mitään muuta kuin peräsuolikauppiaan käden jatke. En kuitenkaan vielä hauku ihan käskystä, siinä on vielä hieman minullakin omaa mieltäni vaikka samassa ojassa kaikki kolme makaillaankin.

Mutta anteeksi siis, en minä tahallani.

" Luulisi pikku puudelin ymmärtävän ettei minullakaan helppoa ole,"

No ei varmasti ole. Kuules, ei siinä " peräsuolikauppiaan " kädenjatkeena olemisessa mitään hävettävää ole. Mutta jos kuitenkin hiukan kasvaisit ulos noista anaali fiksaatioistasi saattaisit löytää elämällesi ihan uuden ja paremman suunnan.

"Mutta anteeksi siis, en minä tahallani."

Juu, et varmaankaan.

• Mr Toppila
        Shahov kirjoitti:

Anteeksi, unohdin vielä yhden tärkeimmistä asioista mikä minun piti vielä sanomani.

On kovin kaksinaismoralistista pikku puudelilta kritisoida siitä, että kirjoittaisin välillä muista aiheista kuin sellaisista, mitkä liittyisivät talousrikoksiin - tai mikä vielä pahempaa, kirjoitukseni olisivat omiaan aiheuttamaan toisissa närää tai että ne olisivat jopa lapsukaisten silmille sopimattomia. Ai miksikö se on kaksinaismoralistista? No siksi, että tässä peräsuolikauppiaan käden jatkeena olen joutunut seuraamaan hyvinkin läheltä puudelin räksytystä ja kirjoittelua koska puudeli seuraa peräsuolikauppiasta kuin hai laivaa, ja olen huomannut että puudelin omissa kirjoituksissa käsitellään talousrikoksia hyvin harvakseltaan.

Useimmissa puudelin kirjoituksissa ollaan keskitytty henkilöön kohdistuviin hyökkäyksiin, puolustautumalla hyvän tahdon lähettilääksi joka suojelee muita haukkumalla pahempia ihmisiä. Useimmissa puudelin kirjoituksissa ollaan oltu näsäviisaita (tai yritetty, siinäkin ollaan epäonnistuttu kun puudelin lahjat ovat mitä ovat), sekä niissä on käytetty kieltä joka ei ole myöskään soveliasta perheen pienimmille. Talousrikoksia puudelin teksteissä ei olla käsitelty kuin pienessä osassa. Tämän voin sanoa, koska olen seurannut puudeli savohin toimintaa jo jonkin aikaa läheltä.

Kaksinaismoralisitisen savohin lausunnoista minun kirjoituksiani kohtaan tekee se, että koska hän tietää itse kirjoittelevansa paljon pahempia tekstejä jotka eivät edes liity talousrikoksiin, pyytää hän silti ylläpitoa poistamaan minun tekstejäni joissa ollaan vain tuotu hänenkin vikojaan esille. Koen tämän jopa pikku räksyttävältä puudelilta ärsyttävänä, ja jos en olisi peräsuolikauppiaan käden jatkeena ja jos minulla olisi oma tahto, antaisin puudelille hieman piiskaan tuosta hyvästä. Nyt en voi sitä tehdä, koska peräsuolikauppiaan käsi, banaani sekä lusikka estävät sen.

Kaiken tämän lisäksi, puudeli esittää että talousrikos -palstaa lukisivat muut viattomat äitylin pikku iltatähdet, jotka eivät ole saavuttaneet vielä kovin tavoiteltua 18 vuoden ikää, jolloin voisi sanoa itseään virallisesti täysi-ikäiseksi, ja jolloin olisi täysin suojassa pahoilta sanoilta iän puolesta. Saanen ensinnäkin esittää mitä syvimmän epäilykseni että näin ei asianlaita ole, koska talousrikokset tuskin kiinnostavat ketään 10 -vuotiasta, saati nuorempaa. en usko että alle 16 -vuotiaitakaan tällä palstalla pahemmin liikkuu.

Seuraavaksi haluaisin puudeli savohin kiinnittävän huomiota television antimiin/netin syövereihin, joita voivat seurata kaikki äipän pikku vellipöksyt. Sieltä tulee sen verran pahaa tuubaa, että jopa savohin tekstit kalpenevat sen rinnalla. En siis usko, että jos joku satunnainen tenava tänne sattuisikin, että se tenava saisi traumoja sanan "aunus" käytöstä. Uskon jopa että sillä tenavalla on enemmän älyä kuin savohilla, ja hän osaa asettaa asiat ja sanat oikeille paikoilleen ja oikeisiin mittasuhteisiinsa.

Toisin kuin puudeli savoh, joka kirjoittelee vihakirjoituksia talousrikosten vierestä alvariinsa. Mutta anteeksi siis, en minä tahallani savohiakaan moittinut. Aunus vaan elelee taas omaa elämäänsä, ja peräsuolikauppias käskytti minuakin hieman kun oli kyllästynyt potkimaan koko ajan savohia tieltään kiukunpuuskiensa seurauksena. Ette te ole silti olleet yhtään sen kiltimpiä peräsuolikauppiaalle, koko ajan hän täällä ojassa makaa.

• Shahov
        Mr Toppila kirjoitti:

Anteeksi, unohdin vielä yhden tärkeimmistä asioista mikä minun piti vielä sanomani.

On kovin kaksinaismoralistista pikku puudelilta kritisoida siitä, että kirjoittaisin välillä muista aiheista kuin sellaisista, mitkä liittyisivät talousrikoksiin - tai mikä vielä pahempaa, kirjoitukseni olisivat omiaan aiheuttamaan toisissa närää tai että ne olisivat jopa lapsukaisten silmille sopimattomia. Ai miksikö se on kaksinaismoralistista? No siksi, että tässä peräsuolikauppiaan käden jatkeena olen joutunut seuraamaan hyvinkin läheltä puudelin räksytystä ja kirjoittelua koska puudeli seuraa peräsuolikauppiasta kuin hai laivaa, ja olen huomannut että puudelin omissa kirjoituksissa käsitellään talousrikoksia hyvin harvakseltaan.

Useimmissa puudelin kirjoituksissa ollaan keskitytty henkilöön kohdistuviin hyökkäyksiin, puolustautumalla hyvän tahdon lähettilääksi joka suojelee muita haukkumalla pahempia ihmisiä. Useimmissa puudelin kirjoituksissa ollaan oltu näsäviisaita (tai yritetty, siinäkin ollaan epäonnistuttu kun puudelin lahjat ovat mitä ovat), sekä niissä on käytetty kieltä joka ei ole myöskään soveliasta perheen pienimmille. Talousrikoksia puudelin teksteissä ei olla käsitelty kuin pienessä osassa. Tämän voin sanoa, koska olen seurannut puudeli savohin toimintaa jo jonkin aikaa läheltä.

Kaksinaismoralisitisen savohin lausunnoista minun kirjoituksiani kohtaan tekee se, että koska hän tietää itse kirjoittelevansa paljon pahempia tekstejä jotka eivät edes liity talousrikoksiin, pyytää hän silti ylläpitoa poistamaan minun tekstejäni joissa ollaan vain tuotu hänenkin vikojaan esille. Koen tämän jopa pikku räksyttävältä puudelilta ärsyttävänä, ja jos en olisi peräsuolikauppiaan käden jatkeena ja jos minulla olisi oma tahto, antaisin puudelille hieman piiskaan tuosta hyvästä. Nyt en voi sitä tehdä, koska peräsuolikauppiaan käsi, banaani sekä lusikka estävät sen.

Kaiken tämän lisäksi, puudeli esittää että talousrikos -palstaa lukisivat muut viattomat äitylin pikku iltatähdet, jotka eivät ole saavuttaneet vielä kovin tavoiteltua 18 vuoden ikää, jolloin voisi sanoa itseään virallisesti täysi-ikäiseksi, ja jolloin olisi täysin suojassa pahoilta sanoilta iän puolesta. Saanen ensinnäkin esittää mitä syvimmän epäilykseni että näin ei asianlaita ole, koska talousrikokset tuskin kiinnostavat ketään 10 -vuotiasta, saati nuorempaa. en usko että alle 16 -vuotiaitakaan tällä palstalla pahemmin liikkuu.

Seuraavaksi haluaisin puudeli savohin kiinnittävän huomiota television antimiin/netin syövereihin, joita voivat seurata kaikki äipän pikku vellipöksyt. Sieltä tulee sen verran pahaa tuubaa, että jopa savohin tekstit kalpenevat sen rinnalla. En siis usko, että jos joku satunnainen tenava tänne sattuisikin, että se tenava saisi traumoja sanan "aunus" käytöstä. Uskon jopa että sillä tenavalla on enemmän älyä kuin savohilla, ja hän osaa asettaa asiat ja sanat oikeille paikoilleen ja oikeisiin mittasuhteisiinsa.

Toisin kuin puudeli savoh, joka kirjoittelee vihakirjoituksia talousrikosten vierestä alvariinsa. Mutta anteeksi siis, en minä tahallani savohiakaan moittinut. Aunus vaan elelee taas omaa elämäänsä, ja peräsuolikauppias käskytti minuakin hieman kun oli kyllästynyt potkimaan koko ajan savohia tieltään kiukunpuuskiensa seurauksena. Ette te ole silti olleet yhtään sen kiltimpiä peräsuolikauppiaalle, koko ajan hän täällä ojassa makaa.

Auts, nyt taisi osua puudelipotkija kiveen kuin ilmoille irtosi noin pitkä ja sapekas vihakirjoitus. Minunhan oli vain tarkoitus kiinnittää huomiosi teksteissäsi niin kovin usein toistuviin teemoihin kuten anaali, banaani, lusikka, potkiminen,alistaminen jne.
        Ilmankin näitä alatyylisiä ilmauksia tekstisi pointti menee ihan kohtuullisesti perille. Jos taas olet aidosti kiinnostunut noista edellämainituista, niin ihan vapaasti. Foorumi on kuitenkin hiukan väärä, luulen.

Ja myönnetään, ettei höperöistä postauksistani kovin usein löydy lakiviittauksia ja syvällisiä pohdintoja laintulkinoista. Syynkin tähän olen sinulle kertonut.
        Sen sijaan rikollisen mielenliikkeet ovat lähellä sydäntäni. Mikä saa äidin pikku palleron kasvamaan niin vinoon, että on valmis viemään mummonsa säästöt tai kehittämään valuuttarobotin joka ei toimi. Älykkäänä, joskin hiukan vinksahtaneena talousrikollisena osaat varmasti vastata. Tai jos et nyt heti pysty vastamaan, jatka vain vihakirjoituksiasi, kyllä se totuus sieltä rivienvälistä avautuu.

• Mr Toppila
        Shahov kirjoitti:

Auts, nyt taisi osua puudelipotkija kiveen kuin ilmoille irtosi noin pitkä ja sapekas vihakirjoitus. Minunhan oli vain tarkoitus kiinnittää huomiosi teksteissäsi niin kovin usein toistuviin teemoihin kuten anaali, banaani, lusikka, potkiminen,alistaminen jne.
        Ilmankin näitä alatyylisiä ilmauksia tekstisi pointti menee ihan kohtuullisesti perille. Jos taas olet aidosti kiinnostunut noista edellämainituista, niin ihan vapaasti. Foorumi on kuitenkin hiukan väärä, luulen.

Ja myönnetään, ettei höperöistä postauksistani kovin usein löydy lakiviittauksia ja syvällisiä pohdintoja laintulkinoista. Syynkin tähän olen sinulle kertonut.
        Sen sijaan rikollisen mielenliikkeet ovat lähellä sydäntäni. Mikä saa äidin pikku palleron kasvamaan niin vinoon, että on valmis viemään mummonsa säästöt tai kehittämään valuuttarobotin joka ei toimi. Älykkäänä, joskin hiukan vinksahtaneena talousrikollisena osaat varmasti vastata. Tai jos et nyt heti pysty vastamaan, jatka vain vihakirjoituksiasi, kyllä se totuus sieltä rivienvälistä avautuu.

Anteeksi että vielä vaivaan teitä. Halusin vaan sanoa, että on hienoa huomata puudelinkin oppineen virheistään, ja pyytävän anteeksi käytöstään. Ehkä se puudeli savohkin jotain oppii sen jatkuvan jalkojen lipomisensa lomassa. Jatkan kyllä tulevaisuudessakin puudelin tökkimistä välillä, kun on niin mukavaa seurailla savohin kiemurtelua, ja tarttumista jokaiseen sille heitettyyn luuhun.

Nyt minun on taas mentävä, peräsuolikauppias vääntelee sen verran käsiään. Kauppias on päässyt taas täältä ojan perukoilta tien vierelle, joten luulenkin että kohta palstan muutkin jäsenet saavat jälleen "nauttia" peräsuolikauppiaan viiltävistä analyyseista. Ja kuten aina, me huomaamme olevamme jälleen kohta täällä pjan perukoilla kun peräsuolikauppiasta taas viedään kuin litran mittaa ja se kellistyy vieden minut mukanaan.

Se on kyllä ihan kivaa täällä ojankin perukoilla, kun seurailee ajankulukseen tuon puudeli savohin sitkeää työskentelyä pikku hiirien ja muiden otusten seassa. On hauskaa katsella miten sen tekisi mieli lähteä juoksemaan niiden perään, mutta se ei kuitenkaan uskalla luopua paikastaan peräsuolikauppiaan jalan oikealta puolelta. Savoh nimittäin pelkää että jos se jättää paikkansa hetkeksikään, niin joku muu suolimuroista vie sen paikkansa eikä se saa sitä enää takaisin, ja näin ollen peräsuolikauppiaan heittelemät luut ja satunnaiset päähän taputukset jäisivät saamatta.

• Oikea rikollinen
        Shahov kirjoitti:

> Sen sijaan rikollisen mielenliikkeet ovat lähellä sydäntäni... höperöistä postauksistani kovin usein löydy lakiviittauksia ja syvällisiä pohdintoja laintulkinoista. Syynkin tähän olen sinulle kertonut.

Sivusta huudellaan Savohille.

Ensinnäkin Mr Toppila mielestäni erinomaisella tavalla herättää suolimurot todellisuuteen. Viime aikoihin saakka suolinkaiset ovat täysin vapaasti saaneet asian vierestä potkia wincapita-jäseniä kuin vierasta sikaa. Suolimuron asialla ei niin ole ollut väliä, kunhan herätetään riittävä määrä mielipahaa ja syyllisyyttä ja käytetään ulosottoa ja tummelia. Mr Toppila syöttää teille suolinkaisille teidän omaa lääkettänne. Ethän sinäkään tahallasi, ei Ada, ei Mutikkala, eikä edes Terässuolikauppias.

Se, ettet puhu syvällisiä laista, on ihan ok. Sehän vaatii hieman paneutumista ja ymmärtämistä. Arvostamme kuitenkin rehellisyyttäsi. Toisin on Lautapaan kanssa, joka kuvittelee tuntevansa lakia, mutta jonka lähes jokaisen laintulkinnan joutuu korjaamaan ajantasalle. Puhumalla närhensulilla koristetulla käärmeenkielellä hän saa yksinkertaisimmat suolimurot uskomaan itseään. Tarvittaessa Lautapää valehtelee, kuten kaikki tiedämme.

Adan en tiedä olleen kertaakaan oikeassa missään asiassa. Toisin kuin Lautapaa, Ada on itsekin myöntänyt olevansa yksinkertainen tietyissä asioissa. Joten se siitä.

Suolimurojen mielenliikkeet ovat lähellä jokaisen psykiatrin sydäntä. Mitä tulee wincapita-rikollisten mielenliikkeisiin, niitä et pysty lukemaan täältä. Kuten kaikilla on tiedossa, kaikki tavalliset tunkit ovat syyttömiä mahdolliseen rahankeräysrikokseen tai petokseen. Eilen lisäksi todettiin, että lähes kuusisataa rikoksesta epäiltyä on vapautettu syytteistä. Muussa tapauksessahan heidän esitutkintamateriaalejaan ei olisi saanut julkaista. Ns. "suurimpien rikollisten" osalta jutut ovat kesken, joten esitutkintamateriaalia ei myöskään ole julkaistu. H ett T -asiaa puidaan sitäkin oikeudessa vielä pitkään.

Jos haluat tutustua rikollisten mielenliikkeisiin, siirry alla olevalle foorumille.

http://www.murha.info/

• Mr Toppila
        Oikea rikollinen kirjoitti:

> Sen sijaan rikollisen mielenliikkeet ovat lähellä sydäntäni... höperöistä postauksistani kovin usein löydy lakiviittauksia ja syvällisiä pohdintoja laintulkinoista. Syynkin tähän olen sinulle kertonut.

Ensinnäkin Mr Toppila mielestäni erinomaisella tavalla herättää suolimurot todellisuuteen. Viime aikoihin saakka suolinkaiset ovat täysin vapaasti saaneet asian vierestä potkia wincapita-jäseniä kuin vierasta sikaa. Suolimuron asialla ei niin ole ollut väliä, kunhan herätetään riittävä määrä mielipahaa ja syyllisyyttä ja käytetään ulosottoa ja tummelia. Mr Toppila syöttää teille suolinkaisille teidän omaa lääkettänne. Ethän sinäkään tahallasi, ei Ada, ei Mutikkala, eikä edes Terässuolikauppias.

Se, ettet puhu syvällisiä laista, on ihan ok. Sehän vaatii hieman paneutumista ja ymmärtämistä. Arvostamme kuitenkin rehellisyyttäsi. Toisin on Lautapaan kanssa, joka kuvittelee tuntevansa lakia, mutta jonka lähes jokaisen laintulkinnan joutuu korjaamaan ajantasalle. Puhumalla närhensulilla koristetulla käärmeenkielellä hän saa yksinkertaisimmat suolimurot uskomaan itseään. Tarvittaessa Lautapää valehtelee, kuten kaikki tiedämme.

Adan en tiedä olleen kertaakaan oikeassa missään asiassa. Toisin kuin Lautapaa, Ada on itsekin myöntänyt olevansa yksinkertainen tietyissä asioissa. Joten se siitä.

Suolimurojen mielenliikkeet ovat lähellä jokaisen psykiatrin sydäntä. Mitä tulee wincapita-rikollisten mielenliikkeisiin, niitä et pysty lukemaan täältä. Kuten kaikilla on tiedossa, kaikki tavalliset tunkit ovat syyttömiä mahdolliseen rahankeräysrikokseen tai petokseen. Eilen lisäksi todettiin, että lähes kuusisataa rikoksesta epäiltyä on vapautettu syytteistä. Muussa tapauksessahan heidän esitutkintamateriaalejaan ei olisi saanut julkaista. Ns. "suurimpien rikollisten" osalta jutut ovat kesken, joten esitutkintamateriaalia ei myöskään ole julkaistu. H ett T -asiaa puidaan sitäkin oikeudessa vielä pitkään.

Jos haluat tutustua rikollisten mielenliikkeisiin, siirry alla olevalle foorumille.

Kiitos kannustavasta ja rakentavasta kritiikistä. Olen hyvin pitkälti samaa mieltä kanssasi, myös annetun linkin myötä.

• Oikea rikollinen kirjoitti:

Onhan täällä sentää luettu Frodo Reppulin vaiheista, kun arvoisa nimimerkki "Oikea rikollinen" tuntee Käärmeenkielen.

Se pieni lahjani oli todellakin koristeltu lasihelmillä ja närhensulilla. Hauskaa, että asiat vielä muistetaan. Ystäni Rollikin muistaa ikuisesti räkäiset kumikanat.

Kuuluisuuden taakkani on tietysti raskas: "Toisin on Lautapaan kanssa...". Kun on muutaman kerran esittänyt häikäiseviä mestarisuorituksia, niin tämä kyltymätön kansa odottaa mestarilta aina samaa. On vähän sellainen Teropitkämäkimäinen olo, että 82 metrin keihäskaari ei ole mitään, pieleen meni taas.

Tuosta esitutkintamateriaalin julkistamisesta ole eri mieltä. Jos on pokkaa töppöillä, pitää olla pokkaa siihenkin, että nimi voi tulla julki. Sillä mitä muuta se on kuin töppöilyä, jos takatukka viuhuen painaa mukaan rikolliseen toimintaan.

• 591
        valuuttakauppias kirjoitti:

Onhan täällä sentää luettu Frodo Reppulin vaiheista, kun arvoisa nimimerkki "Oikea rikollinen" tuntee Käärmeenkielen.

Se pieni lahjani oli todellakin koristeltu lasihelmillä ja närhensulilla. Hauskaa, että asiat vielä muistetaan. Ystäni Rollikin muistaa ikuisesti räkäiset kumikanat.

Kuuluisuuden taakkani on tietysti raskas: "Toisin on Lautapaan kanssa...". Kun on muutaman kerran esittänyt häikäiseviä mestarisuorituksia, niin tämä kyltymätön kansa odottaa mestarilta aina samaa. On vähän sellainen Teropitkämäkimäinen olo, että 82 metrin keihäskaari ei ole mitään, pieleen meni taas.

Tuosta esitutkintamateriaalin julkistamisesta ole eri mieltä. Jos on pokkaa töppöillä, pitää olla pokkaa siihenkin, että nimi voi tulla julki. Sillä mitä muuta se on kuin töppöilyä, jos takatukka viuhuen painaa mukaan rikolliseen toimintaan.

Tuskin sinulla täällä on ystäviä. Jos joku sinua edes jollakin tavalla sietää tai suostuu vastailemaan tyhmimpiinkin - niitähän on toki ylivoimaisesti suurin osa - viesteihisi, ei se hänestä vielä tee ystävääsi. Mitä puolestaan tulee mestarisuorituksiisi, niin se Piimiehen kanssa harjoittamasi tango oli kyllä vertaansa vailla oleva mestarisuoritus. Piimies määräsi tahdin, askeleet ja suunnan, ja sinä huolehdit lopusta - vastasit siis siitä, että lattialla oli tarpeeksi perunajauhoa ja että katsojilla oli hauskaa. Hieno ihminen olet siinä mielessä, että pistät itsesi likoon, etkä niin välitä, vaikka sinulle hyväntahtoisesti naureskellaan.

Esitutkintamateriaalin saa julkistaa silloin, kun asia on jätetty silleen tai kun syyte on luettu kärijillä. Koska materiaali on julkistettu, eikä syytteitä ole luettu, niin ainoaksi vaihtoehdoksihan jää se, että asia on jätetty silleen. Tunkit ovat olleet syyttömiä jo pitkään eli alusta asti ja nyt 591 rikoksesta epäiltyä on vapautettu syytteistä. Ellei olekaan vapautettu, niin viranomainen on tehnyt virkavirheen. Ja sehän olisi kaikin puolin ikävää. Mehän haluamme, että kaikki menee oikein, oikeudenmukaisesti ja lain kirjaimen mukaan.

• Vapaana syntynyt
        591 kirjoitti:

Tuskin sinulla täällä on ystäviä. Jos joku sinua edes jollakin tavalla sietää tai suostuu vastailemaan tyhmimpiinkin - niitähän on toki ylivoimaisesti suurin osa - viesteihisi, ei se hänestä vielä tee ystävääsi. Mitä puolestaan tulee mestarisuorituksiisi, niin se Piimiehen kanssa harjoittamasi tango oli kyllä vertaansa vailla oleva mestarisuoritus. Piimies määräsi tahdin, askeleet ja suunnan, ja sinä huolehdit lopusta - vastasit siis siitä, että lattialla oli tarpeeksi perunajauhoa ja että katsojilla oli hauskaa. Hieno ihminen olet siinä mielessä, että pistät itsesi likoon, etkä niin välitä, vaikka sinulle hyväntahtoisesti naureskellaan.

Esitutkintamateriaalin saa julkistaa silloin, kun asia on jätetty silleen tai kun syyte on luettu kärijillä. Koska materiaali on julkistettu, eikä syytteitä ole luettu, niin ainoaksi vaihtoehdoksihan jää se, että asia on jätetty silleen. Tunkit ovat olleet syyttömiä jo pitkään eli alusta asti ja nyt 591 rikoksesta epäiltyä on vapautettu syytteistä. Ellei olekaan vapautettu, niin viranomainen on tehnyt virkavirheen. Ja sehän olisi kaikin puolin ikävää. Mehän haluamme, että kaikki menee oikein, oikeudenmukaisesti ja lain kirjaimen mukaan.

.*.*.*.*.*.*.*.*
        Esitutkintamateriaalin saa julkistaa silloin, kun asia on jätetty silleen tai kun syyte on luettu kärijillä. Koska materiaali on julkistettu, eikä syytteitä ole luettu, niin ainoaksi vaihtoehdoksihan jää se, että asia on jätetty silleen. Tunkit ovat olleet syyttömiä jo pitkään eli alusta asti ja nyt 591 rikoksesta epäiltyä on vapautettu syytteistä. Ellei olekaan vapautettu, niin viranomainen on tehnyt virkavirheen. Ja sehän olisi kaikin puolin ikävää. Mehän haluamme, että kaikki menee oikein, oikeudenmukaisesti ja lain kirjaimen mukaan
        *.*.*.*.".

Eräässä talousrikosjutuss käsiteltin tätä ennenaikaista vuotamista lehdistölle..
        Poliisi tietääkseni sai huomautuksen.
        Eli ei aiheuta ongelmia, kyllä ketkut pääsee leivättömän pöydän ääreen.
        Silloin poliisi perusteli, että juttua käydään eri oikeuksissa, on helpompaa julkaista kaikki ensimmäisen jutun yhteydessä.

Periaatteessa jo Tuusulassa olis voitu julkistaa kaikki.

• 17
        Vapaana syntynyt kirjoitti:

.*.*.*.*.*.*.*.*
        Esitutkintamateriaalin saa julkistaa silloin, kun asia on jätetty silleen tai kun syyte on luettu kärijillä. Koska materiaali on julkistettu, eikä syytteitä ole luettu, niin ainoaksi vaihtoehdoksihan jää se, että asia on jätetty silleen. Tunkit ovat olleet syyttömiä jo pitkään eli alusta asti ja nyt 591 rikoksesta epäiltyä on vapautettu syytteistä. Ellei olekaan vapautettu, niin viranomainen on tehnyt virkavirheen. Ja sehän olisi kaikin puolin ikävää. Mehän haluamme, että kaikki menee oikein, oikeudenmukaisesti ja lain kirjaimen mukaan
        *.*.*.*.".

Eräässä talousrikosjutuss käsiteltin tätä ennenaikaista vuotamista lehdistölle..
        Silloin poliisi perusteli, että juttua käydään eri oikeuksissa, on helpompaa julkaista kaikki ensimmäisen jutun yhteydessä.

"Tunkit ovat olleet syyttömiä jo pitkään eli alusta asti ja nyt 591 rikoksesta epäiltyä on vapautettu syytteistä."

"Ellei olekaan vapautettu, niin viranomainen on tehnyt virkavirheen."

Kyllä niitä tunkkeja koko ajan vapautellaan esitutkinnan kiroista, luulevatkohan viranomaiset, että alunperinkin väärin perustein syyllistetyt heittelevät niitä tumputtajan esittämiä voltteja kun eivät joudukaan oikeusmurhan uhreiksi.

Virkavirhe ja lainrikkomukset ovat päivänselviä, melkein 600 syyttömän nimet, henkilöturvatunnukset, osoitteet, puhelinnumerot, pankkitilitiedot, yksityiset sähköpostit, ymv. on julkaistu törkeästä petoksesta epäiltyinä.
        Mikäli krp tiesi, että nämä epäilyt ovat vain MVH:n kosteita päiväunia, noiden n. 600 tiedot olisi tullut julkistaa asianomistajastatuksella.
        Jos olisi pitänyt julkistaa ollenkaan.

Miten viranomaiset korjaavat tekemänsä virheen?
        Pitävätkö mediatilaisuuden, jossa pyytävät julkisesti anteeksi?
        Julkistavatko uudet dvd:t, joissa korjaavat väärät tiedot?
        Antavatko uudet henkilöturvatunnukset?
        Sopivatko pankkien kanssa tilien numeroiden vaihdoista?
        Jne...?

Ehei, väittävät, että kaikki on mennyt just jetsulleen pykälien mukaan, mitään virheitä ei ole tehty ja syytä epäillä- kynnys on ylittynyt.
        Syyttömyyden perusolettamasta ei ole kuultukaan.
        Ja mitä sitten jos vähän lipsahtikin, minkäs teette?

Satoja täysin viattomia ihmisiä on loppuelämäkseen leimattu, rikollisille on viranomaisten toimesta annettu julkisuuslain vastaisesti ihmisten tärkeitä yksityistietoja, olkaa hyvät!

Kusipäistä porukkaa.

• Vuosia menee
        Vapaana syntynyt kirjoitti:

.*.*.*.*.*.*.*.*
        *.*.*.*.".

Varmasti kuvaamasi ketkut, mitä sillä sitten tarkoitatkaan, pääsevät leivättömän pöydän ääreen.

Sen sijaan tunkit ja mainitut vajaat 600 rikoksesta epäiltyä on vapautettu syytteistä. Näinhän sen on mentävä, muutenhan kyseessä olisi virkavirhe, ja sehän olisi ikävää. Tämän takia CD:llä myytävä esitutkintamateriaali ei sisällä sanaakaan "suurimmista konnista" eli suurimmista sponsoreista - heidän asiansa on vielä kesken, eikä tietoja saa julkistaa. Ensin pitää tutkia H ja T -asia. Sekin kestää vielä vuosia.

• valuuttakauppias kirjoitti:

http://keskustelu.suomi24.fi/node/10107099
        Tätä keskustelua siitä, onko viattomien ihmisten tietoja ja elämänkertoja julkaistu laittomasti kävin nimimerkin "Kuka Kusaisee" kanssa ketjussa "Lunta tupsutti tupahan".

Yhdessä asiaa kaikinpuolin ruotien emme pystynet osoittamaan viranomaisten toimineen laittomasti julkaisessaan H&T kuulustelukertomusten CD:n. Aiheesta on toki tervellistä keskustella, mutta mielipiteitä olisi myös hyvä pohjustaa asiatiedolla.

Nyt tässä ketjussa taas parutaan sitä, että kylläpä viranomainen toimi rikollisesti julkaisessaan minunkin nimeni.

Ymmärränhän minä, että ottaa pannuhuoneeseen. Ei kuitenkaan kaikki se, joka sinua ottaa pannuhuoneeseen ole välttämättä rikollista. Ei se ole peilin syy, jos naamasi on norsun elimen näköinen ja kuuppaa kolottaa.

Mitäs läksit. Seuraukset ovat nämä.

• Shahov
        17 kirjoitti:

"Tunkit ovat olleet syyttömiä jo pitkään eli alusta asti ja nyt 591 rikoksesta epäiltyä on vapautettu syytteistä."

"Ellei olekaan vapautettu, niin viranomainen on tehnyt virkavirheen."

Kyllä niitä tunkkeja koko ajan vapautellaan esitutkinnan kiroista, luulevatkohan viranomaiset, että alunperinkin väärin perustein syyllistetyt heittelevät niitä tumputtajan esittämiä voltteja kun eivät joudukaan oikeusmurhan uhreiksi.

Virkavirhe ja lainrikkomukset ovat päivänselviä, melkein 600 syyttömän nimet, henkilöturvatunnukset, osoitteet, puhelinnumerot, pankkitilitiedot, yksityiset sähköpostit, ymv. on julkaistu törkeästä petoksesta epäiltyinä.
        Mikäli krp tiesi, että nämä epäilyt ovat vain MVH:n kosteita päiväunia, noiden n. 600 tiedot olisi tullut julkistaa asianomistajastatuksella.
        Jos olisi pitänyt julkistaa ollenkaan.

Miten viranomaiset korjaavat tekemänsä virheen?
        Pitävätkö mediatilaisuuden, jossa pyytävät julkisesti anteeksi?
        Julkistavatko uudet dvd:t, joissa korjaavat väärät tiedot?
        Antavatko uudet henkilöturvatunnukset?
        Sopivatko pankkien kanssa tilien numeroiden vaihdoista?
        Jne...?

Ehei, väittävät, että kaikki on mennyt just jetsulleen pykälien mukaan, mitään virheitä ei ole tehty ja syytä epäillä- kynnys on ylittynyt.
        Syyttömyyden perusolettamasta ei ole kuultukaan.
        Ja mitä sitten jos vähän lipsahtikin, minkäs teette?

Satoja täysin viattomia ihmisiä on loppuelämäkseen leimattu, rikollisille on viranomaisten toimesta annettu julkisuuslain vastaisesti ihmisten tärkeitä yksityistietoja, olkaa hyvät!

Kusipäistä porukkaa.

Syyttömänä syntymään sattui tunkki tää, tähän maahan viran omais rikollisten....

Eiku joo, kieltämättä hiukan erikoista poliisin toiminta. Meinaan, että on juorukalenterit kevyttä kamaa tuon jytky DVD:n rinnalla. Kuka sitten haluaa näitä tietoja hyödyntää. Naapurit ja sukulaisethan tietävät jo ennestään tunkin seikkkailuista valuuttakaupan ihmeellisessä maailmassa. Jos nyt sitten joku haluaa syventävää tietoa naapurin pankkiteleistä ja yksityisistä sähköposteista, niin täytyy olla melko ikävä naapuri joka sellaiseen ryhtyy.

7 päivää ( Kailajärven hyväksymä julkaisu ) saattaisi kiinnostua jonkun julkiksen tai ministerin seikkailuista Wincapitassa ja saada näyttävän otsikon.

Rosvolle saattaisi olla ihan kätevä paketti saada kerralla yksityiskohtaista tietoa pokan taloudesta, henk. tunnuksista jne.

Mutta noin yleisesti ottaen kiinnostaako tämä juttu sittenkään niin paljon ketään että näkisi DVD:n tilaamisen vaivan. Tietysti jos poliisi on jotain lakia rikkonut, niin ei muuta kuin asia vireille. Voisin suositella erästä Rovaniemeltä käsin toimivaa puulaakia. He kyllä riemusta kiljuen ottavat asian hoitaakseen, jos vain saavat tilaisuuden heittää lokaan viranomaisten niskaan.

• Kuka Kusee

Tätä keskustelua siitä, onko viattomien ihmisten tietoja ja elämänkertoja julkaistu laittomasti kävin nimimerkin "Kuka Kusaisee" kanssa ketjussa "Lunta tupsutti tupahan".

Yhdessä asiaa kaikinpuolin ruotien emme pystynet osoittamaan viranomaisten toimineen laittomasti julkaisessaan H&T kuulustelukertomusten CD:n. Aiheesta on toki tervellistä keskustella, mutta mielipiteitä olisi myös hyvä pohjustaa asiatiedolla.

Nyt tässä ketjussa taas parutaan sitä, että kylläpä viranomainen toimi rikollisesti julkaisessaan minunkin nimeni.

Ymmärränhän minä, että ottaa pannuhuoneeseen. Ei kuitenkaan kaikki se, joka sinua ottaa pannuhuoneeseen ole välttämättä rikollista. Ei se ole peilin syy, jos naamasi on norsun elimen näköinen ja kuuppaa kolottaa.

""Yhdessä asiaa kaikinpuolin ruotien emme pystynet osoittamaan viranomaisten toimineen laittomasti julkaisessaan H&T kuulustelukertomusten CD:n.""

Ihan noinhan se ei mennyt.
        Yhdessä asiaa ruotiessamme päädyimme siihen, että rikoksesta epäillyn esitutkinta-aineisto on salaista (siis ei julkista) siihen saakka kun se on ollut ensimmäisen kerran käräjillä elikkä syytteet luettu tai juttu on jätetty silleen.
        Jopa haastehakemus on salassa pidettävää aineistoa.
        Näin sanoo laki ja lakeja kunnioittavana kansalaisena vaadin myös lakia valvovilta ja sitä toimeenpanevilta virkamiehiltä valansa mukaista toimintaa.

Mitä siitä seuraisi jos kaikki viranomaiset kyykyllä käydessään huolehtisivat henkilökohtaisesta hygieniastaan lakikirjasta repäisemäänsä sellun jatkojalosteeseen pyyhkäisten.
        Aivan oikein, anarkiaahan se semmonen on.

Totalitäärisissä valtioissa vallitsee niin sanottu viidakon laki eli vahvemman oikeus.
        Aika aikaansa kutakin sano pässi kun päätä leikattiin ja näin käy miltei poikkeuksetta aikansa vallankahvassa vääryyttä harrastaneille.
        Elikkä päitä putoaa.
        DDR on läheltä ja lähihistoriasta hyvä esimerkki.

En kiellä, etteikö pannun varoventtiili olisi muutamaan kertaan sihahtanut näitä toilailuja seuraillessa.

Krp on marssinut paskaisilla saappailla lakikirjan yli eikä esitutkinnasta luopuminen kuukausia sitten tehdyn rikoksen jälkeen poista sitä paskanhajua lakikirjan kansista.

Krp:n toiminnasta on huomioitava vielä sellainenkin seikka, että nuo rikoksesta aiheettomasti epäillyt oli kuulusteltu ennen kesäkuun loppua 2010.
        Sen jälkeen krp ei ole kuullut uudestaan näitä henkilöitä ( ei ketään, jotka minä tiedän ).
        Mikähän oli se ratkaiseva tiedonmurunen, joka pani krp:n muuttamaan aikaisemman vainoharhaisen käsityksensä totuudenmukaiseksi helmikuun 2011 jälkeen?

• desantit tuhottu!

>Nyt tässä ketjussa taas parutaan sitä, että kylläpä viranomainen toimi rikollisesti julkaisessaan minunkin nimeni.

• Kuka Kusee kirjoitti:

""Yhdessä asiaa kaikinpuolin ruotien emme pystynet osoittamaan viranomaisten toimineen laittomasti julkaisessaan H&T kuulustelukertomusten CD:n.""

Yhdessä asiaa ruotiessamme päädyimme siihen, että rikoksesta epäillyn esitutkinta-aineisto on salaista (siis ei julkista) siihen saakka kun se on ollut ensimmäisen kerran käräjillä elikkä syytteet luettu tai juttu on jätetty silleen.
        Näin sanoo laki ja lakeja kunnioittavana kansalaisena vaadin myös lakia valvovilta ja sitä toimeenpanevilta virkamiehiltä valansa mukaista toimintaa.

Mitä siitä seuraisi jos kaikki viranomaiset kyykyllä käydessään huolehtisivat henkilökohtaisesta hygieniastaan lakikirjasta repäisemäänsä sellun jatkojalosteeseen pyyhkäisten.

Totalitäärisissä valtioissa vallitsee niin sanottu viidakon laki eli vahvemman oikeus.
        Aika aikaansa kutakin sano pässi kun päätä leikattiin ja näin käy miltei poikkeuksetta aikansa vallankahvassa vääryyttä harrastaneille.
        Elikkä päitä putoaa.

En kiellä, etteikö pannun varoventtiili olisi muutamaan kertaan sihahtanut näitä toilailuja seuraillessa.

Krp on marssinut paskaisilla saappailla lakikirjan yli eikä esitutkinnasta luopuminen kuukausia sitten tehdyn rikoksen jälkeen poista sitä paskanhajua lakikirjan kansista.

Krp:n toiminnasta on huomioitava vielä sellainenkin seikka, että nuo rikoksesta aiheettomasti epäillyt oli kuulusteltu ennen kesäkuun loppua 2010.
        Sen jälkeen krp ei ole kuullut uudestaan näitä henkilöitä ( ei ketään, jotka minä tiedän ).
        Mikähän oli se ratkaiseva tiedonmurunen, joka pani krp:n muuttamaan aikaisemman vainoharhaisen käsityksensä totuudenmukaiseksi helmikuun 2011 jälkeen?

http://www.poliisi.fi/poliisi/krp/home.nsf/pages/3C9C912CB0C6B3D0C22574280036EA45

WinCapita-esitutkinta siirtyi syyteharkintaan 28.6.2011.

Asian käsittely alkoi Vantaan käräjäoikeudessa 2.2.2011.

Paperinen aineisto on julkistettu näin: " Pöytäkirjan A-osan paperiversio ilman sähköisiä liitteitä on esillä KRP päätalossa Vantaalla sekä Oulun toimipisteessä keskiviikosta 2.2. perjantaihin 4.2.2011 klo 15 asti."

Digitaalisen aineiston saatavuudesta poliisi tiedotti näin: "Kun asia on ollut esillä tuomioistuimessa, tulee esitutkintapöytäkirja julkiseksi, ellei tuomioistuin toisin määrää.
        KRP:n saatua tuomioistuimesta tiedon siitä, onko pöytäkirjassa salassa pidettävä osia, tullaan pöytäkirjaan KRP:ssä tekemään tarvittavat muutokset. Tämän jälkeen pöytäkirja on julkinen. Tarkkaa kelloaikaa KRP:n puolelta aineiston julkistamisesta ei voida antaa. "

Tämä poliisin ilmoittama toimintatapa ja aineiston julkistaminen aikataulu on kristallinkirkkaasti lain mukainen.

Nyt voisi nimimerkki "Kuka Kusettaa" täsmentää, onko poliisi toiminut oman ilmoituksensa vastaisesti ja täsmälleen missä kohden.

Kokonaan toinen seikka on, että esitutkinta-aineisto toimitettiin asianomaisille vastineen laatimista varten jo hyvästi etukäteen. Tämä oli salassapidettävää aineistoa, mutta se näytti osittain vuotaneen julkisuuteen.

Edelleenkin ymmärrän, että ottaahan se pannuhuoneeseen. Pitäisi kuitenkin pystyä yksilöimään väitteensä, jos väittää tässä asiassa toimitun miten sattuu.

Ai niin, ethän sinä halua yksilöidä väitteitäsi. Tärkeintähän on saada parkua. Se suotakoon sinulle.

Kun rahat menee, jääpähän edes itkemisen riemu.

• Kuka Kusee kirjoitti:

Elikkä päitä putoaa.

Nämä kaikki KRP:n julkaisemilla (osa ehkä sensuroitu) CD:llä oleva aineisto liittyi Handen ja Tiinukan oikeudenkäynteihin. Siksi ne tulivat julkisiksi Kun noille kahdelle luettiin syytteet (muistaakseni 2.2.-11). Nehän liittyvät tuohon pääkäsittelyyn hyvin oleellisesti.

Te hörhöt ette vaan halua, että asioista ja henkilöistä puhutaan reilusti ja mitään salaamatta. Mitä haittaa siitä on, jos henkilön nimi paljastetaan lainkirjaimen mukaisesti? Kyllä ne tekemiset pitää kestää tuli sitten mitä tuli.

Ootte muutenkin aika epeleitä. Te vaaditte kaikkea mm. että oikeuteen pitää saada sitä ja tätä, mutta ette hyväksy, että oikeutta käydään avoimesti avoimin ovin. Te haluatte päättää, jotta mitä saadaan julkaista ja mitä taas ei.

Ihan oikein, että aineisto julkaistiin. Saihan noin moni "petetyksi itsensä tunteva jäsen" tietää sponsorinsa ketkuiluista ja osasi siten tehdä omia päätöksiään. Toki joitakin mm. tilinumeroita, syntymäaikoja sotuineen olisi voinut jättää julkaisematta. No toki tuleehan ne kaikki esille sitten tuomiolauselmassa kuitenkin.

Ja mitaan ette voi...

• Sai Vari

http://www.poliisi.fi/poliisi/krp/home.nsf/pages/3C9C912CB0C6B3D0C22574280036EA45

WinCapita-esitutkinta siirtyi syyteharkintaan 28.6.2011.

Asian käsittely alkoi Vantaan käräjäoikeudessa 2.2.2011.

Paperinen aineisto on julkistettu näin: " Pöytäkirjan A-osan paperiversio ilman sähköisiä liitteitä on esillä KRP päätalossa Vantaalla sekä Oulun toimipisteessä keskiviikosta 2.2. perjantaihin 4.2.2011 klo 15 asti."

Digitaalisen aineiston saatavuudesta poliisi tiedotti näin: "Kun asia on ollut esillä tuomioistuimessa, tulee esitutkintapöytäkirja julkiseksi, ellei tuomioistuin toisin määrää.
        KRP:n saatua tuomioistuimesta tiedon siitä, onko pöytäkirjassa salassa pidettävä osia, tullaan pöytäkirjaan KRP:ssä tekemään tarvittavat muutokset. Tämän jälkeen pöytäkirja on julkinen. Tarkkaa kelloaikaa KRP:n puolelta aineiston julkistamisesta ei voida antaa. "

Tämä poliisin ilmoittama toimintatapa ja aineiston julkistaminen aikataulu on kristallinkirkkaasti lain mukainen.

Nyt voisi nimimerkki "Kuka Kusettaa" täsmentää, onko poliisi toiminut oman ilmoituksensa vastaisesti ja täsmälleen missä kohden.

Kokonaan toinen seikka on, että esitutkinta-aineisto toimitettiin asianomaisille vastineen laatimista varten jo hyvästi etukäteen. Tämä oli salassapidettävää aineistoa, mutta se näytti osittain vuotaneen julkisuuteen.

Edelleenkin ymmärrän, että ottaahan se pannuhuoneeseen. Pitäisi kuitenkin pystyä yksilöimään väitteensä, jos väittää tässä asiassa toimitun miten sattuu.

Ai niin, ethän sinä halua yksilöidä väitteitäsi. Tärkeintähän on saada parkua. Se suotakoon sinulle.

Kun rahat menee, jääpähän edes itkemisen riemu.

"""WinCapita-esitutkinta siirtyi syyteharkintaan 28.6.2011.

Asian käsittely alkoi Vantaan käräjäoikeudessa 2.2.2011."""

Tuopa se kuvastanee valuuttakauppiaan kirjoituksen tason.

Pimpeli-pompeli.

• Sai Vari kirjoitti:

"""WinCapita-esitutkinta siirtyi syyteharkintaan 28.6.2011.

Asian käsittely alkoi Vantaan käräjäoikeudessa 2.2.2011."""

Tuopa se kuvastanee valuuttakauppiaan kirjoituksen tason.

Pimpeli-pompeli.

28.6.2010.

Pimpelipompeli. Asiasta en osaa mitään kirjoittaa, mutta kyllä minä riemastuin kirotusvihreestä. Pimpelipompeli, se ratkaisi taas kaiken.

Sai Vari, pim pim.

• RailiSuominen kirjoitti:

Nämä kaikki KRP:n julkaisemilla (osa ehkä sensuroitu) CD:llä oleva aineisto liittyi Handen ja Tiinukan oikeudenkäynteihin. Siksi ne tulivat julkisiksi Kun noille kahdelle luettiin syytteet (muistaakseni 2.2.-11). Nehän liittyvät tuohon pääkäsittelyyn hyvin oleellisesti.

Te hörhöt ette vaan halua, että asioista ja henkilöistä puhutaan reilusti ja mitään salaamatta. Mitä haittaa siitä on, jos henkilön nimi paljastetaan lainkirjaimen mukaisesti? Kyllä ne tekemiset pitää kestää tuli sitten mitä tuli.

Ootte muutenkin aika epeleitä. Te vaaditte kaikkea mm. että oikeuteen pitää saada sitä ja tätä, mutta ette hyväksy, että oikeutta käydään avoimesti avoimin ovin. Te haluatte päättää, jotta mitä saadaan julkaista ja mitä taas ei.

Ihan oikein, että aineisto julkaistiin. Saihan noin moni "petetyksi itsensä tunteva jäsen" tietää sponsorinsa ketkuiluista ja osasi siten tehdä omia päätöksiään. Toki joitakin mm. tilinumeroita, syntymäaikoja sotuineen olisi voinut jättää julkaisematta. No toki tuleehan ne kaikki esille sitten tuomiolauselmassa kuitenkin.

Ja mitaan ette voi...

" Toki joitakin mm. tilinumeroita, syntymäaikoja sotuineen olisi voinut jättää julkaisematta."
        Oikeus tekee sen päätöksen, mitä syytekirjelmästä julkaistaan ja mikä on salassapidettävää. Ei poliisi voi mitään rintamasensuurielintä perustaa.

Ymmärrän minä näitä capinauttiparkojakin. On se suuri häpeä ja synti, että naapuri saa lukea Tanelin töppöilyistä ja saunakaljoissaan naureskella, on se.

Ja pahin iskua on vielä tulematta, sen tiedän. Kyllä iltapäivälehdet vielä aikanaan tempaisevat listan 500 suurinta winkkaririkollista . Ja jos ei iltapäivälehdet, Seiska ja Alibi kyllä muistavat.

Se on ikävä tämä oikeusvaltion periaate, että kukin vastatkoon omista teoistaan ja julkiset asiat ovat julkisia.

• Mr Toppila

28.6.2010.

Pimpelipompeli. Asiasta en osaa mitään kirjoittaa, mutta kyllä minä riemastuin kirotusvihreestä. Pimpelipompeli, se ratkaisi taas kaiken.

Sai Vari, pim pim.

Antakaa anteeksi peräsuolikauppiaalle, se on taas ollut koko päivän suutuksissaan siitä kun olette kellistäneet sen taas ojaan. Savuh on saanut kuulla kunniansa, ja itse olen saanut räsynuken kohtelun peräsuolikauppiaan toisella kädellä.

Anteeksi, ei se peräsuoli tahallaan kaupustele ja täällä valehtele. Se ei vaan voi itselleen mitään.

• suolirailinen

adalla meni sisu kaulaan hahahahaaaaaaaa

• 345678543

tehkää adasta vaan rikosilmoistus mun mielestä toi akka on räkyttänyt jo ihan tarpeeksi halveeraamalla wincapita-yrittäjiä aiai mitkähän maksus ada tosta posken soittelusta joutuiskaan maksaan

• pienin askelin

mitään tekemättömät tehtailee noita ilmoja, mutta voi pehkana, kun on hyvä perunan nostokeli, kuokalla sitä on pengottu jo muutama sangollinen tänäkin päivänä perunoita talven varalle säilöön, runsas puolivuotta on taas pitkä aika jotta saadaan uusia perunoita sinne pitää pärjätä näillä perunoilla ja siementäkin pitää jäädä, ei niitä tyhjästä synny näitä perunoita ja velaaksi on turha elää, pian on loppu vetävän kädessä.

• 18+8

Huomenta Cluso, missäs olet nykyään?

• ÄJ

Esitutkinnasta:
      "Poliisin tai muun esitutkintaviranomaisen on toimitettava esitutkinta, kun sille tehdyn ilmoituksen perusteella on syytä epäillä, että rikos on tehty". Lain esitöissä todetaan, että rikosta on syytä epäillä, kun asioita huolellisesti harkitseva ihminen havaintojensa perusteella päätyy tällaiseen tulokseen.

Siis ainako on SYYTÄ EPÄILLÄ?

• voitto,voitto
      • Ei sais nauraa vakavalle asialle, mutta minkäs teet kun tirskututtaa. Hyvä, että Pitkäsen setä oli jättänyt kukertavan keltaisen nurkkaan. Pirusti nauratti sekin, että Kim Jung II oli ottanut esiintymismallia 45 min ohjelmasta. Voi miten polleelta se näytti.

Ei oikeesti voi mitään, kun tirskututtaa niin penteleesti.

Ja mitaan ette voi...

• Kertomatta jää

Noita Juntusen ja Pitkäsen juttuja kuunneltaessa on hyvä huomata myös mitä kaverit jättävät kertomatta...

• Puhuva pää
        RailiSuominen kirjoitti:

Ei sais nauraa vakavalle asialle, mutta minkäs teet kun tirskututtaa. Hyvä, että Pitkäsen setä oli jättänyt kukertavan keltaisen nurkkaan. Pirusti nauratti sekin, että Kim Jung II oli ottanut esiintymismallia 45 min ohjelmasta. Voi miten polleelta se näytti.

Ei oikeesti voi mitään, kun tirskututtaa niin penteleesti.

Ja mitaan ette voi...

Puhuvia päitä, ei yhtään asiantuntijaa haastateltu, esim sitä kaveria joka laittoi rahaa satatuhatta olis ollut kiva kuulla, mitä mieltä pätkän höpinöistä.

• muutenkin pitkä jutt
        Kertomatta jää kirjoitti:

Noita Juntusen ja Pitkäsen juttuja kuunneltaessa on hyvä huomata myös mitä kaverit jättävät kertomatta...

>Noita Juntusen ja Pitkäsen juttuja kuunneltaessa on hyvä huomata myös mitä kaverit jättävät kertomatta...

Niinhän se on jokaisen puheissa ja sinun puheista ei löydy mitään.;)
        Olet oikea ruudinkeksijä.

• Esimerkki siis
        muutenkin pitkä jutt kirjoitti:

>Noita Juntusen ja Pitkäsen juttuja kuunneltaessa on hyvä huomata myös mitä kaverit jättävät kertomatta...

Niinhän se on jokaisen puheissa ja sinun puheista ei löydy mitään.;)
        Olet oikea ruudinkeksijä.

Annetaan sitten sinulle yksi käytännön esimerkki, kun et mitään puheistani löydä. Juntunen puhui Pitkäsestä jäsenten edustajana. Pitkänen ei edusta kuin vähän yli paria sataa jäsentä, mikä on murto-osa kaikista jäsenistä. Rikosilmoituksen tehneitäkin jäseniä on kymmenen kertaa enemmän kuin mitä Pitkäsen takaa löytyy.

• tirskuttaapi

olet ilkeä ihminen mutta Ilkka Pitkänenpä hommas meille rahat takas, itse sain 20k
      että kylläpäs tirskuttaa. POitkänen sanoi minulle että Lontoolainen syytäjäkin oli kuulemma sanonut että tulette voittamaan koko jutun Suomessa

• POitkänen

--POitkänen sanoi minulle että Lontoolainen syytäjäkin oli kuulemma sanonut että tulette voittamaan koko jutun Suomessa --

kyllä, ja lontoolainen hevosmiestentietotoimistokin pystyy lähes verifioimaan asian, eli melko varmasti kohta aukee, hah hah

• Miten niin ilkeä ihminen? Paljonko EOK:n Ile vetäs välistä tuosta kakskymppisestä? Mä sillä vaan, että älä hassaa turhuuteen niitä rahoja, koska se vouti on pirun pikkumainen, kun sille päälle sattuu.

Ja mitaan ette voi...

• tirskuttaapi

Siis vuoti, hei haloo olihan meitä muutamia jolla on aikasempia velkomustuomiota, mutta Pitkänen kuulemma makso sinne Sveitsin tilille ja sinne ei kuulemma vuodin hammas ylety eli meillä on nyt hommassa niskalenkki. Itse minulla on omaisuutta metsää 300 hehtaaria ja maksettu talo ja mökki. Mitäs Suominen sulla on

• naplasirius.

ei sinulla mitään ole, sinä olet trollikka, eihän muuten kukaan voi noin tyhmä olla.

• Tirsk tirsk tirsk

Vaan kohta alkaa tirskulle 20 vuoden ulosotto jahka ensin vouti on myynyt 300 hehtaarin tilan. Tirsk Tirsk

• Cluso627.

VOI SAATATANAN saatana HAISTA SUOMI24 vittu tämä vitun forumin takia meni yks juttu päin persettä TÄYTYY KYSYÄ LAKIMIEHELTÄ VOOIKO TÄTÄ paska SIVUSTOA VASTAAN NOSTAA KANTEEN,KOSKA TÄÄ paska SIVUSTO VUOTAA TÄÄLLÄ KIRJOITETTUJA JUTTUJA NETTIIN

• 33

Jaa ettäkö ihan nettiin?

• Pol liisi
        33 kirjoitti:

Jaa ettäkö ihan nettiin?

Kauheeta kun kusetus ei onnistunutkaan !

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      345
      3512
    2. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      19
      2318
    3. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1910
    4. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1615
    5. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      417
      1532
    6. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      36
      1434
    7. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      274
      1402
    8. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      17
      1284
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      63
      1096
    10. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      20
      1020
    Aihe