Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Siiderin juominen

Nälkä nro 11

Terve. olen 16v poika ja painan n. 62 kg. Tarvitsisin muutaman vinkin järkevään siidereiden juomisen suhteen kotibileissä. Olen menossa kavereitteni kanssa kotibileisiin ja lupauduin maistamaan siidereitä(ekaa kertaa elämässäni).
Hilpeän olon saaminen ei ole varmaan vaikeaa, mutta kuinka välttää sitte huomisen mahdolline krapula/ sekava tila?(Haluan aamulla olla mahdollisimman selvänä). Olen heiltä tilannut 3 siideriä.(ihan varmuuden vuoksi vain 3(eihän kaikkia oo pakko juoda)). Kotibileet kestävät n. 20h (Maanantai (Ilta?)päivästä tiistai aamuun/päivään)

10

394

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitä samaa

      täytä tyhjä sidukka pullo usein myös vedellä, ettekö te nuoret juo pullon suusta?

      juo hitaasti ja ahnehtimatta.

      eiköhän se siitä ????

    • Nälkä nro. 11

      Tarkotat varmaa sitä, ett alkoholin välissä on hyvä nauttia myös vettä?

      Olen myös kuullut, ett tyhjään mahaan ei kannata juoda ja kannattaa syödä siin välillä ruokaa. Onko nämä totta?

      • .

        Aivan totta.
        Syömisasia pitäisi olla mielessä kaikilla, jotka ottavat kuppia.


    • _:_:_:_:_:_

      Tää on feikki !!!

    • Joopatijoojoo

      Niin on. Kukaan kuustoistavuotias jantteri ei lähde alle kuuden sidukan kanssa kotibileisiin. Krapulaa ei myöskään tule, kun syö hyvin ennen lähtöä ja ennenkuin menee nukkumaan.

      • ent.nuorisoseurainen

        Joopa joo, nuorista iso osa on raittiita ja 6 sidukkaa on ensimmäisellä bilereissulla liian monta.


    • Siidukka

      Olen itse 14 ja 10 siideriä on liian vähän, jos ihan välttämättä kännitilaan tahtoo joten jos et känniin halua tulla niin 3 en usko, että on mitään suurta vaaraa. Juo välissä vettä, nuku hyvin ja syö ennen juomien nauttimista.

      • Valaistunut ex-tenu

        Alkoholi haittaa lapsen ja nuoren fyysistä ja psyykkistä kehitystä ja siitä nuorille aiheutuvat terveysriskit ovat kaksinkertaiset aikuisiin verrattuna

        Alkoholia ei voida suositella alaikäisille, koska aivot kehittyvät vielä 18 vuoden ikään asti eikä alkoholin vaikutuksista kasvavaan hermostoon tiedetä. Nuorten on lisäksi vaarallista juoda yhtä suuria alkoholimääriä kuin aikuisten. Lapsi tai nuori on ruumiinkooltaan huomattavasti aikuista pienempi. Tällöin sama alkoholimäärä saa aikaan nuorilla huomattavasti suuremman veren alkoholipitoisuuden kuin aikuisilla.

        Nuorilla ei ole myöskään alkoholin suurkuluttajien kokemuksen myötä hankkimaa sietokykyä. Alkoholia hapettava entsyymi saavuttaa täyden toimintakykynsä, kun ihminen on noin viiden vuoden ikäinen. Siksi alle kouluikäiset lapset eivät pysty poistamaan alkoholia ruumiistaan yhtä tehokkaasti kuin aikuiset.

        Lapsilla alkoholi vähentää voimakkaasti verensokeria. Koska aivojen energiansaanti ja toimintakyky riippuvat sokerin saatavuudesta, verensokerin väheneminen voi johtaa tajuttomuuteen tai jopa kuolemaan. Alkoholi saattaa vähentää myös aikuisen verensokeria, jos hän on paastonnut tai käyttänyt rajusti alkoholia. Tätä alkoholin vaikutusta aikuisen elimistö pystyy yleensä vastustamaan.


        Epidemiologiset tutkimukset osoittavat, että kohtuullinen alkoholinkäyttö (1-2 annosta/päivä) vähentää vaaraa sairastua, sepelvaltimotautiin, sappikivitautiin, aikuistyypin diabetekseen,dementiaan ja luukatoon.

        KUITENKIN säännöllinen runsas alkoholinkäyttö (yli 2 annosta/pv) on terveydelle haitallista. Terveyshaitat kasvavat nopeasti alkoholinkäytön lisääntyessä. Naiset ovat herkempiä alkoholin haittavaikutuksille kuin miehet.

        •Kohtuullinen alkoholinkäyttö (1-2 annosta/pv) ei aiheuta haittaa terveelle aikuiselle henkilölle.

        •Alkoholinkäyttöä ei voida terveydellisin perustein suositella henkilöille, jotka eivät käytä alkoholia.

        •Alkoholinkäyttö raskauden aikana voi aiheuttaa vaurioita sikiölle. Siksi alkoholin käyttöä tulee välttää raskauden aikana.

        •Henkilöiden, joilla on tai on ollut alkoholi-ongelma, tulee välttää myös kohtuukäyttöä.

        •Henkilöiden, jotkä käyttävät verenohennuslääkkeitä, tulee välttää alkoholinkäyttöä.

        •Humalajuomiseen liittyy aina riski.

        •Tiedot alkoholin vaikutuksista kasvavien nuorten terveyteen ovat puutteellisia, kohtuullinen säännöllinen käyttö voi aiheuttaa heille terveyshaittoja. Lasten ei tule käyttää lainkaan alkoholia.

        http://www.ktl.fi/portal/suomi/osastot/mao/paihteet_ja_riippuvuus/ukk

        10.Pitkäaikainen runsas alkoholin käyttö aiheuttaa isojen ja pikkuaivojen rappeutumista
        http://www.tohtori.fi/?page=3830134&id=6729237


      • jjust-

        Tommosille lapsukaisille on se yksikin liikaa. Äläkä valehtele, kymmenestä olet jo aivan jurrissa. Aivan varmasti. ;o)


    • Anonyymi

      Olen juonut alkoholia ja kevyt siideriä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2207
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2043
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1642
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1480
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1456
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1357
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1334
    8. 52
      1238
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe