Paavo Väyrynen joutuu käymään nykyistä presidenttikampanjaansa monia vastuksia, myös menneisyyden haamuja vastaan. Viittaan lähinnä 1980-luvulla ja osittain myöhemmin tapahtuneisiin Väyrysen väitettyihin "virheisiin" ja "töppäyksiin", jotka kiertävät nettikeskusteluissa ja muutenkin ihmisten torijutusteluissa totuuksina vielä nytkin, v. 2012 presidentinvaalien edellä.
Näihin vanhoihin asioihin ei tarvitsisi kiinnittää muutoin mitään huomiota, mutta pelkään, että liian suuri osa ihmisistä voi tehdä äänestyspäätöksensä jonkin tällaisen paikkansapitämättömän urbaanilegendan ja mustamaalauksen takia. Ja niiden asioiden kohdalla, joissa on totuuttakin osittain mukana, on kyse vahvasta asioiden liioittelusta ja tarkoitushakuisesta tulkinnasta. Mikä tahansa asia voidaan nähdä kielteisenä jos niin halutaan.
Olen siksi sitä mieltä, että ihmisten on syytä tietää totuus, tai ainakin toisen osapuolen näkemys, näistä Väyrysen mainetta tuhoavista väitteistä. Olisi nimittäin sääli ja vääryys, että paras henkilö Suomen presidentiksi jäisi valitsematta sen takia, että liian moni ihminen vieroksuu tai jopa inhoaa Väyrystä siksi, että on uskonut tosiksi Väyrysestä kerrotut jutut sellaisenaan miettimättä koskaan legendojen todenperäisyyttä.
Olen sen tähden kerännyt eri lähteistä Paavo Väyryseen liitettyjä väitteitä ja olen tuonut esiin syytetyn oman näkemyksen asioista sekä muiden henkilöiden käsityksiä tapauksista.
Näiden Väyrystä puolustavien näkökohtien esiintuominen ei tarkoita Väyrysen puhtaaksi pesemistä siinä mielessä, että hän olisi täydellinen ja virheetön. Kyse on väärien tai liioiteltujen huhujen oikaisemisesta. Paavo Väyrynen on tavallinen, erehtyväinen ihminen, kuten me kaikki. Mutta Väyrynen ei ansaitse kuitenkaan osakseen sitä kohtuutonta lyömistä ja ylimitoitettua arvostelua, jota hänen päälleen on kaadettu jo monien vuosikymmenien ajan.
Minä en ole koskaan elämässäni aiemmin kannattanut Paavo Väyrystä enkä ole Keskustapuolueen jäsen. Olen sitoutumaton.
Mutta kannatan nyt kansallismielistä Paavo Väyrystä Suomen tasavallan seuraavaksi presidentiksi, koska hän ei ole viemässä Suomea yhä syvemmälle Euroopan unioniin eikä NATOon. Olen myös nähnyt, että Paavo Väyrynen on muuttunut ja kypsynyt vuosikymmenien aikana.
Suotakoon tämä ihmisenä kasvamisen mahdollisuus myös Paavo Väyryselle. Valitettavasti kaikki ihmiset eivät tätä oikeutta Väyryselle suo, vaan vielä tänä päivänäkin esim. eri nettifoorumeilla on paljon viestejä, joissa muistellaan vain ikivanhoja asioita, joista suurin osa ei pidä mitenkään edes paikkaansa. Minusta tällainen kaunainen vanhojen ja paikkansapitämättömien asioiden toistaminen tai sinällään osittain oikeidenkin asioiden jatkuva toistelu 30 vuoden jälkeenkin on outoa ja epäasiallista käytöstä. Suomalaistenhan tulisi ottaa kantaa siihen Väyryseen, joka on keskellämme nyt, eikä siihen Väyryseen, joka vaikutti Suomen politiikassa 1970- ja 1980 -luvuilla.
Olen sen tähden kerännyt tähän 20 yleisintä väitettä Väyrysestä ja niihin liittyvät vastaukset. Kuten lukija huomaa, kyseessä ei ole Väyrysen hymistely, vaan myös Väyrysen vajavaisuudet tuodaan esille. Tärkeintä on kuitenkin se, että myös Väyryseen liittyvät väärät väitteet ja yleiset virheuskomukset voitaisiin korjata.
Kirjoitukseni ei ole lopullinen totuus. Tässä kirjoituksessani ei ole myöskään esillä kaikki mahdolliset Väyryseen liittyvät väittämät, vaan ainoastaan minun tietooni tulleet 20 yleisintä juttua.
Olen yrittänyt vilpittömästi etsiä totuutta.
Lopullisen totuuden tietää vain Korkein Jumala.
Ja tässä nämä 20 Väyryseen liitettyä väitettä ja vastaukset niihin.
Koska Suomi24:ssä on 5000 merkin rajoitus, en voi laittaa koko pitkää kirjoitustani tänne. Loppuosan voi kuitenkin lukea nettisivuiltani osoitteesta: http://www.kolumbus.fi/jouko.piho/sivu33.htm .
Mikä on totuus Paavo Väyrysen väitetyistä virheistä?
1
<50
Vastaukset
- Greg Washington
Pahinta mitä meille ikinä voisi tapahtua, olisi jääminen Naton ulkopuolelle.
Meidän tulee olla kaikkialla Euroopassa, ystävällisten ihmisten sydämissä.
Meidän kehtomme on Kreikka, sieltä saimme tämän hyvän sivistyksemme.
Me olemme vastuussa koko maailmasta. Vapauden soihtu ei saa sammua.
Palakoon vapauden liekki jokaisen suomalaisen sydämessä. Ei Väyryselle.
Kreikka on sivistyksemme alkukoti, ei saa unohtaa hyviä Ruotsia ja Saksaa.
Seuraamme postimerkin tarkkuudella mielenkiintoista tilanteen kehittymistä.
Satelliitit seuraavat Mr. Putinia. Maailman historialliset tapahtumat vyöryvät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k532335Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖271374Aavistatko että moni tietää
Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut871106Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt551082Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me1761035- 98963
Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.13950- 68903
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos22853Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu10843