Nordean ja Osuuspankin asiakkailta yritetään varastaa rahaa

linkitauki

Suomessa on käynnissä erittäin vaarallisia ja taitavasti toteutettuja hyökkäyksiä, joilla voidaan varastaa rahaa Nordean ja Osuuspankin verkkopankkiasiakkailta.
http://www.thebitit.com/?id=78273

9

181

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uusi tumpelo

tuleeko ne huijausviestit sähköpostiin vai ovatko pankin sivulla kun avaan sivut asioidakseni pankissa Kun en oikein osaa ,olen aivan uusi netin käyttäjä ja sähköpostia en ole käyttänyt mihinkään enkä käytä.

• myöskin uusi asiakas

mistä tietää onko oikea sivusto vai huijausjuttu kun avaa pankin sivut. iltalehdessä oli malli vääristä mutta kun ei pääse rinnakkin vertaamaan niin aivan uusi verkkopankin käyttäjä ei voi millään muistaa ulkoa aitojen sivujen ulkoasua.Jos se huijaus sivu toimii niinkuin il mainitsi ja siinä on se ''odota pari minuuttia'' niin jos silloin keskeyttää tai päättää istunnon niin katkeaako huijaus siihen, vai jatkuuko niinkauan kunnes saavat rahaa....

• siitä tietää Joulun

"mistä tietää onko oikea sivusto vai huijausjuttu"

tiedät siitä kun pankissa on yksi rivi jolle sinä voit kirjoittaa omaa, erikoistakin tekstiä, sitä riviä ei ole huijaussivuilla, koska kulkee aivan erillisenä.

• Tyhmiä riittää

No ei tuo kyllä erityisen taitavasti toteutettu ole, kun koko huijauksen onnistuminen riippuu 100 % siitä, että asiakas klikkaa sähköpostitse saamaansa linkkiä!

Jos on niin kädetön että ei tajua edes että mikään pankki ei IKINÄ lähettele mitään tuollaisia linkkejä sähköpostilla, niin ansaitsee menettää rahansa.

Eniten tässä harmittaa se, että ainakin toistaiseksi pankit ovat suostuneet korvaamaan noille taunoille heidän kärsimänsä tappiot! Täysin järjetöntä. Kas kuin ei korvata tappioita niille, jotka ovat lähteneet nigerialaishuijauksiin mukaan. Ihan yhtä älytöntä sekin on.

• uusi tumpelo

mutta kun olen niin uusi netin käyttäjä etten tiedä oikeastaan mitään, niin voisitko sanoa mistä sen tietää ettei mene avaamaan mitään vääriä linkkejä. Koskaan en ole sähköpostia käyttänyt niin en tiedä mistä kautta se väärä sivu tulee, Onko se avattava sieltä sähköpostista vai saattaako se olla siellä pankin oikean sivun tilalla, mistä sen voi sellainen käyttäjä tietää jolla ei ole kokemusta himpunvertaa edes verkkopankin käytöstä saati tietoa jostain vääristä sivuista. Minne se ''sähköposti linkki'' ilmaantuu, pitääkö avata se oma sähköposti sivu, jolla on olevinaan se pankin viesti, siitä jo tietää ettei se oikea ole, mutta jos siinä pankin avatulla sivulla on joku väärä juttu niin mistä sen voi tietää jos se on ihan oikean näkoinen, sen haluaisin tietää

• TR

Jos et käytä sähköpostia ollenkaan, niin sinulla ei ole mitään hätää eikä väärää joutua tuon huijauksen kohteeksi. Kunhan huolehdit siitä, että olet pankin oikealla sivulla (varmista asia osoiteriviltä), niin kaikki on okei.

Huijarit eivät saa omaa sivuaan pankin oikean sivun tilalle, joten siitä on turha huolestua. He eivät myöskään saa omia vääriä linkkejään sijoitettua pankin sivuile.

Kaikkein tärkeintä on muistaa että ei ikinä saa klikata mitään linkkiä missään sähköpostissa joka tulee muka pankista, ja jossa pyydetään "vahvistamaan" tili tms. Yleensä noissa viesteissä myös uhataan tilin sulkemisella jos ei toimi heti.

• uusi KIITOLLINENtump

kiitos sinulle vastauksesta se selvitti paljon , jos vielä kerrot miten osoiteriviltä varmistan, kun ostin koneen ne laittoi valmiiksi myöskin pankin sivun sinne google-sivun ylälaitaan josta suoraan pääsee sinne pankin sivulle, tarkoitatko sitä riviä jossa on vihreä tämä sivu on turvallinen ja lukon kuva, jos sivu on se ,niin onko se silloin se oikea.

• minulle myös tullut sähköpostiin noita huijausyritys viestejä..ja nyt niitä on tullut muutaman päivän aikana 3 ja kaiken huipuksi vaikka minulla on op:n tili niin minulle oli tullut "nordean" lähettämänä yksi viesti..no kaikki nämä viestit olen poistanut saman tien... Op:n viestissä lukee että vuosittainen ilmoitus ja nordean viestissä lukee että reminder... eli jos tällaisia viestejä tulee nii saman tien "roskakoriin" ...

• kurssille siitä

Kyselijät kipinkapin ilmoittautumaan paikallisen työväenopiston tietokoneenkäytön peruskurssille. Ihan vaan oman etunne takia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      80
      4486
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      85
      4371
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3729
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3413
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2947
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2644
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2632
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      1973
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1708
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      94
      1248
    Aihe