Missä leffassa General Motors pelastaa?

jjkod

Mikähän vanhahko suomileffa mahtaa olla kyseessä, mieleen on jäänyt seuraava kohtaus:

Mies menee tapaamaan jotain kaveriaan tms. Kerrostalon rappukäytävässä on iso joukko velkojia hakkaamassa ovea ja vaatimassa rahaa. Miehen pitää päästä eroon velkojista ja kaverin juttusille, joten hän ilmoittaa olevansa tuovansa perintöä ko. tyypille. Mies sanoo että tyypin amerikansetä on kuollut ja jättänyt rahansa tälle. Hän jatkaa että setä oli joku kenraali, ja sen nimi joku Motors. Siinä vaiheessa yksi velkojista huutaa "General Motors" ja pyörtyy. Muut velkojat lähtevät paikalta ja kantavat pyörtyneen pois.

Leffa oli todennäköisesti mustavalkoinen, mutta mitään muuta mielikuvaa tai kohtausta ei ole jäänyt mieleen.

3

136

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ma(i)steri

Veikkaisin elokuvaa Isaskar Keturin ihmeelliset seikkailut, pääosissa Hannes Häyrinen ja Leo Jokela noin vuodelta 1960.

• jjkod

• AVI file
        jjkod kirjoitti:

Kiitos vinkistä, vaikea sanoa noin äkkiseltään oliko se tämä, mutta arvostelussa

http://elokuvauutiset.fi/site/dvd-arvostelut/kotimaiset/495-isaskar-keturin-ihmeelliset-seikkailut-1960

mainitut, kirjaimellisestikin oven takana odottavat velkojat viittaavat vahvasti siihen suuntaan.

Pistän mieleen jos sattuisi tulemaan vastaan.

Veikkaus on ihan oikea. Keturihan siinä huijaa velkojat pois oveltaan. Kohtaus on melko lailla elokuvan alussa, siinä seitsemän minuutin kohdalla.

Elokuva on nähty televisiossakin yhdeksän kertaa, viimeksi maaliskuussa. Seuraava kertaa tuskin tarvitsee odottaa paria vuotta pitempään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      196
      3611
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      57
      2257
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      376
      2220
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      43
      2092
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1501
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1251
    7. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      478
      1223
    8. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1213
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      121
      1073
    10. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      62
      1043
    Aihe