Siinä se kysymys tulikin. Muuttuuko syke matalemmaksi kun Rv:ja tulee lisää?
Sikiön syke 162/minuutissa, tyttö vai poika? Rv 11+5
6
5711
Vastaukset
- eräs äiti
Eipä juuri muutu. Syntyessä se sitten muuttuu. Sydänäänten vähetessä raskausaikana on kyse jostakin ongelmasta. Niin kävi oman lapsen syntyessä. Hänet otettiin sektiolla sitten. Oli hartaasti odotettu ihmeenomainen koko alku.
Loppukin meni hyvin. Niin ja poika oli,ekg siinä 140-160. Sukupuolta ei noista lyöntien määristä voi arvailla. Pääasia, että on terve. - 31+1
Kyllä mulla ainakin mitä enemmän on ollut viikkoja on sykkeetkin hidastuneet. Ihan raskauden alussa sykkeet 160-170. Nyt viimeksi neuvolassa rv 28 0 135-143 välillä. Esikoisen aikanakin aikalailla samoin mentiin ja täysin terve poika syntyi eikä kyllä ollu mitään ongelmia raskauden aikana.
Niin kauan kun syke ei laske alle 110 niin se on ihan normaalia. - vinks vinks
Tytöstä yleensä siinä 150-160 ja pojasta 130-140.... mutta ei niihin luottoa ole :)
- Rv 36
poika tulossa ja sykkeet olleen aina 150-160
- rv 37+5
Kyllä ne sykkeet hidastuu ihan normaalisti loppua kohti, oli kyseessä tyttö tai poika. Ei siinä ole kyse sairaudesta vaan normaalista fysiologiasta. Tietysti eri asia jos ne romahtaa yhtäkkiä.
Normaali syketaajuus 120-160 ja tärkeintä on että se vaihtelee eli kun neuvolassa kuunnellaan, niin terkka/lääkäri katsoo, ettei se jumputa esim. 130 koko ajan vaan että sykkeessä tapahtuu vaihtelua.
En usko että sykkeestä voi päätellä sukupuolta koska esim. unijakson aikana syke on hitaampi kuin valveillaoloaikana, joten on ihan sattumaa onko vauva unilla vai ei kun ment neuvolaan :) Ja juurikin tuo raskauden kesto..
Ultrassahan tuo sitten selviää tai viimeistään salissa, onko tyttö vai poika..
Hyvää odotusta kaikille! :) - ...
Sikiön syke tosiaan vaihtelee raskauden keston mukaan. Aivan aluksi, kun sydän alkaa ensi kertaa lyödä, se vastaa lähinnä aikuisen syketaajuutta. Yhdeksänteen raskausviikkoon mennessä syke nousee huimasti, ja silloin normaali syke voi olla jopa 155-195 lyöntiä minuutissa. Tämän jälkeen syke taas laskee, etenkin raskauden loppuvaheessa. Enimmäkseen syke vaihtelee välillä 110-180 lyöntiä minuutissa sen mukaan, onko sikiö unessa vai valveilla, ja onko meneillään jumppatunti vai rauhallisempi hetki. Väliaikaisesti syke voi käväistä hieman noiden lukemien ulkopuolellekin ilman, että mikään on vialla :)
Yleisen uskomuksen mukaan tyttösikiön syke olisi korkeampi kuin pojan, mutta tietääkseni väitteellä ei ole tieteellistä pohjaa. Korjatkaa toki, jos olen väärässä, mutta ainakaan mitään luotettavaa sukupuoliarviota ei sykkeen perusteella voi tehdä. Arvuuttelu ja vertailu voi toki olla hauskaa. :) Omilla kaksosillani homma meni päin vastoin: a-pojan syke oli joka neuvola- ja äippäpolikäynnillä hieman korkeampi kuin b-tytön.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941719
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2321453- 881331
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651005Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9864- 46842
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35809