joku nero tulee nyt kummiski huutelee jotai "V***UN TEINI" tai muuta yhtä järkevää. ei travii huudella, tiiän et jotkut on jokatapauksessa sitä mieltä.
olen 15 vuotias tyttö. YRITIN aloittaa oksentamisen viime talvena. ei onnistunut. itkin joka yrityksen jälkeen. olin lukenut eri blogeista, että kyllä se oksennus siltä tulee kunha vaa yrittää joka päivä. niin ei käynyt, vaikka yritin. jossain vaiheessa juttu jäi ja olin jo melkein tyytyväinen elämääni.
nyt noin kolme viikkoa sitten joku ihku kamppi hengari jonka kanssa oli riitaa huusi julkisesti minua "v***un lehmä"ksi. se kolhati ja päätin laihduttaa.
aloin käymään salilla, mutta illalliset ahmimiskohtaukset pitivät huolen ettei painoni laskenut. eräänä päivänä, kun äitini ei ollut kotona, päätin taas kokeilla. ja oksennus lensi niin hienosti että! ei tarvinnut paljoakaan tehdä.
yllä olevat tkestit kirjotin niille, jotka kyselevät täällä ihan suruissaan kuinka oksennetaan. tiedätte kyllä varmasti teorian: sormet kurkkuun, painetaan vatsaa, juodaan paljon. silti ei välttämättä onnistu. mutta jatkakaa silti yrittämistä! nyt jotkut tulee huutelee ku autan ja innostan muita, mutta kun jokut ei vaan ymmärrä sitä tunnetta kun on PAKKO!
oma ja oleellinen asiani oli se, että kuinka pystyn oksentamaan kaiken ulos?
äsken ahmin kahdeksan leipää, viinirypälerasian ja nuudeleita. onnistuin oksentamaan ulos vain ehkä noin kaksi leipää! voin juuri nyt tuntea kuinka kaikki rasvat ja kalorit imeytyvät läskiksi ja minua itkettää.
vaikka minulla on hyvin rakas kaveriporukka, en pysty kertomaan kellekkään heistä tästä. mä en jaksa..
ei tästä tuu mitään ):
4
156
Vastaukset
- just....
Öö... pakko kommentoida. "Jotkut ei vaan ymmärrä sitä tunnetta kun on pakko". Täällä käy kirjottelemassa/lukemassa ihmiset, joilla varmaan aika suurella osalla on kokemusta bulimiasta jo vuosia. Voisin äkkiseltään kuvitella, että me puolielämää bulimian kanssa taistelleet "ymmärretään sitä tunnetta kun on pakko". Ja villi veikkaus, me ymmärretään sitä tunnetta ehkä vähän paremmin kun kolme viikkoa oksennelleet. En hauku sua "V***n teiniks", eihän tietämättömyydelleen voi mitään. Mut jos sä sairastut bulimiaan, niin katotaan tuutko enää viiden vuoden päästä jakelemaan neuvoja....
Toi sun kysymys, kuinka pystyy oksentamaan kaiken pois tuntuu turhalta kysymykseltä, kun lukee ton sun tekstin alkuosan. Etkös kehunut, kuinka oksennus lensi niin hienosti että!! - lissutin
.... kammottavaa luettavaa :( Leikit tulella, omalla elämälläsi, haluat olla "sairas". huh huh...
yleensäkin elämässä pätee "tehtyä ei saa tekemättömäksi"; olet sitä mitä syöt, jos ihan rehellisesti ja totuudellisesti sanotaan, niin kukaan ei pakota bulimiasta tai muista ahmimishäiriöistä kärsiviä mättämään ruokaa kupuunsa halkeamispisteeseen saakka: se on pohjimiltaan joka kerta oma valintasi haluatko tehdä itsellesi hyvää vai pahaa.
t. 3vuotta oksennellut " V***UN TEINI" tai muuta yhtä järkevää. ei travii huudella, tiiän et jotkut on jokatapauksessa sitä mieltä." ---> etkö vaan kestä kuulla totuutta että tuo sun touhus ei oikeasti ole mistään kotoisin? Se ei ole ihailtavaa, ei järkevää, ei ollenkaan viisasta, ihan vaan hullua ja sairasta... (en tuomitse, meitä hullujahan täällä on muitakin, en vaan ymmärrä miksi joku haluaa tietentahtoen sairastua tähän paskaan; sitten sua vasta itkettääkin (tai vaihtoehtoisesti mikään ei enää tunnu miltään, olet "elävä kuollut") kun olet muutaman vuoden ahminut ja oksennellut etkä pääse siitä irti, kurkku on tulessa, jatkuvasti närästää, ummettaa, naama ja muutkin paikat on koko ajan turvoksissa, hiukset lähtee, iho on huono, olet ruma ja niin väsynyt että muu elämä jää elämättä ja ajatus kiertää vain ruoassa...).
Mikä sulla on oikeasti hätänä elämässä? Vai onko mikään ja sekö sitten riepoo, "täytät tyhjyyttä tuollaisella harrastuksella??!"- pakkobulimia
Toi "mutta kun jokut ei vaan ymmärrä sitä tunnetta kun on PAKKO!" ei välttämättä ole ihan sitä mitä oikeasti bulimiaa sairastavilla, sillon on PAKKO, ensimmäisiä kertoja oksentavalla se taitaa vaan olla halu, en ymmärrä miks kukaan tahtoo oksentaa, jos ei ole siihen saatanan bulimiaan vielä sairastunu, se on vaan niin eri asia. Toivottavasti et "jää koukkuun" oksenteluun, siitä ei pääsekkään enää eroon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212656Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292282- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532160Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211772Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2901454
- 1331408
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399