Tuleeko Suomen kansalaiselle jotain ongelmia noista rajan ylityksistä? Ajattelin, että vuokrais auton, ajelis rajalla ja pari tuntia viettäis Meksikossa.
Los angeles - Meksikö päiväretki?
3
564
Vastaukset
- floridassa talvehtij
En kyllä menisi pohjois-Meksikoon, on siellä niin rajua meno. Saattaapi helposti päästä hengestään, joissakin kaupungeissa pohjois-Meksikossa kun huumejengien tappeluissa kuolee sivullisia. Meksikon rajan läheisyydessä Usan puolella tarkastetaan autoja ja kysytään papereita, vaikka ei olisi käynyt Meksikossa. Rajanylityksestä en tiedä.
- 20
USAlaista vuokra-autoa ei saa vieda Meksikon puolelle. On jatettava parkkiin USAn puolelle ja kaveltava siltaa pitkin Tijuanaan tai ylitettava raja bussilla.Olen kaynyt siella monta kertaa eika siella mitaan niin ihmeellista nahtavaa ole etta panisin henkeni alttiiksi nykyisin. Huumejengit riehuu.
- tijuana a-rock
Onko Tijuana nykyään niin heikossa hapessa, ettei sinne uskalla enää mennä? Itse olen käynyt siellä viimeksi päiväreissulla v. 2008. Ylitimme kavereiden kanssa rajan kävellen. Auton voi jättää parkkiin USA:n puolelle läheiselle ostarille tai vaihtoehtoisesti San Diegoon, josta junayhteys rajalle. Rajalta kävelee kaupunkiin sellainen 10-15 minuuttia ja väylä on hyvin selkeä.
Silloin v. 2008 Tijuana oli ihan ok, kun kävi siellä päivällä ja pysytteli keskustan isommilla kaduilla. Kannattaa myös jättää kultakäämyt ja arvoesineet USA:n puolelle hotelliin. Eihän Tijuanassa mitään erityistä nähtävää tai ostettavaa ole, mutta kiva käydä vetämässä pari kylmää meksikolaista kaljaa ja polttelemassa sikaria. Myös jonkun matkamuiston voi ostaa. Muutoin aika karmea paikka, eikä ole tarvetta toiste palata sinne.
Alkuperäiselle kysyjälle siitä, tuleeko Suomen kansalaiselle ongelmia rajan ylityksistä... ei tule. Olimme kavereiden kanssa hieman huolissamme paluusta USA:n puolelle, mutta se oli helppoa. Kävelee vain ihmisvirran mukana maahantulotarkastukseen, eikä siinä tarvinnut turhia selitellä mistään parin tunnin lomailuista Meksikon puolella. Homma oli selvä varsin nopeasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1074957Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/744281579- 1921146
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1111123Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk181044Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna861020Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47931- 64931
- 64886
Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64826