mikä vikana. Mulla on tosi komea syyshortensia, kasvanut n 5v tekee ihan mahottomasti kukkia, mutta onglema on se, että kukkatertusta vain muutama kukka aukeaa kunnolla isoksi muut ovat jäävät nupuiksi tai tekevät vaan ihan pikkuruiset kukat. Sama toistuu vuodesta toiseen....mikä mättää?
syyshortensian kukat
4
156
Vastaukset
- kasvattaja
Oletko varma että se on syyshortensia ?
Onko sillä tämmöinen sokeritoppa, vai litteä kukinto ?
http://www.kukkamaa.com/Koristepensaita/syyshortensia.htm - ongelmako?
jep, just tollanen on. Ja kuvassa just näkyykin noin pienen pienet "nuput" joita mun hortenssiaan jää suurimmaksi osaksi, tulee vaan muutama tollanen iso kukka. Joku viikko sittten katsoin, että ne pienet "nuputkin" ehkä aukeaa vähän, tkeee sellasen tosi minikukan, osa ei avaudu ollenkaan. Ja sama toistuu joka vuosi. Muuten on tois elinvoimainen ja komea. Olen joka kevät katkaissut edellisvuoden kuivat kukkatertut, onko se onglema?
- kasvattaja
Kannattaa leikata keväällä oikein kunnolla oksia, silloin kukinta on isoa ja komeaa, mutta vähemmän...ei kyllä minulla ole ollut, mutta niin kirjoissa sanotaan ;)
Leikkaan pensaani melkein tyngäksi keväällä ja siitä se tykkään, kun katsoo kukintaa.
Kokeileppa leikkausta, jos auttais, muuta neuvoa en osaa sanoa. Onnea ! - ongelmako?
Näin teen. Saattaakin olla juuri se syy, koska en ole koskaan leikannut muutakun sen kukkatertun. Kiitos.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup272754Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1202652Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua342161Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.592043Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu4081595- 601123
- 2591049
- 541047
- 151966
- 45938