Onko tuosta kokemuksia kenellä? Vaikuttais kiinnostavalta:
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/44854/crcft/VideoVahti-V900-B2-TUTA-B2-GSM-valvontakamera
Valvontakamera möksälle
18
3726
Vastaukset
- im åoij åo åi
Ei kokemusta, mallihan on ihan uusi.
Kamerasta ainoa hyöty on, jos saa kuvan varkaasta ja tyyppi pystytään tunnistamaan. Ja viimeinen kuvahan on sellainen, kun varas ruuvaa kameraa irti...
Mökit leppoisia murtomiesten kannalta. Vaikka millaiset hälyt ja systeemit on, vartijaa tms ei saa paikalle muutamassa minuutissa. Ja vaikka olisikin paljon naapureita, ei ketään kiinnosta, eikä kukaan välttämättä ole edes paikalla.
Mutta syyllisen mahdolliseksi löytämiseksi kamera on ihan hyä. Jos se ehtii tai saa lähetettyä kuvan.
Ai niin, Tuolle ei edes luvattu, että toimisi kylmemmässä kuin -10 astetta.
Ostaisin kuitenkin pois, halpa kampe ja saa ehkä todisteen murrosta, jos vakuutusyhtiö alkaa epäilemään. - - vinkki -
Tere
Käy kurkistamassa tuolta juttusarjaa :
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9340456
Vaihdoimme siellä ajatuksia riistakameroista ja muista mökin valvontaan tehdyistä virityksistä. Minulla on tällä hetkellä kesämökillä käytössä itse tehty viritys, joka koostuu seuraavista palikoista :
- Alink 3G reititin, n. 60e
- Foscam kääntyvä sisäkamera, ebay:sta kotiin tuotuna 68e
- Dericam värikamera ulkokäyttöön, 125e
- mokkula huutonetistä, 11e
- 2x kellokytkin pari kertaa vuorokaudessa tapahtuvaa boottia varten, n. 10e
Jep, tämä on köyhän miehen viritys, mutta ihan hauska lopputulos siitä tuli. Netin kautta voin katsella online-kuvia, kääntää toista kameraa jne. On niissä jonkinlainen säädettävä liiketunnistinkin. Ei kyllä vedä vertoja riistakameran liiketunnistimelle. Kotona pihalla on vastaava systeemi. Systeemin toimintakuntoon saaminen ei ollut ihan helppoa, kun en ollut noiden kanssa ennen pelannut ja dyndns oli myös ihan outo juttu.- - vinkki -
Moro
Systeemini on ollut nyt kohta 5kk itsekseen kesätorpalla ja sen tiimoilta on taas ensi kesäksi kehitettävää.
- kamerat kannattaa kytkeä verkkopiuhalla reitittimeen; wlan lienee epävarma
- boottien jälkeen aika usein kameroille ei pääse netin kautta, sähköposteja
ne kuitenkin pystyvät lähettämään; dyndns.org -häikkää ?
- kääntyvä sisäkamera alkoi kenkkuilemaan ennen joulua, pitkiä taukoja välillä
ja sitten lyhyitä toimintajaksoja. Sijainti ulkona suojassa katon kurkihirren alla...
- lumisade laukoo liiketunnistinta. Eräänä yönä tuli 760kpl 5:n kuvan sarjaa
sähköpostiin...
- hommattava 1-2 kameraa lisää, jotta näen koko tontin. Onneksi kääntyvä
kamera oli hetken pystyssä Tapani-myrskyn jälkeen ja näit, että ei ollut
puita nurin tontilla.
Kotona mulla on sama systeemi adsl:ään kytkettynä. Kerran on pitänyt bootata,
muuten on toiminut hyvin.
- Kysyvä ei tieltä eks
Vuosi sitten ostin tuollaisen. Viime talvi meni ongelmitta ja toimi pakkasellakin, vaikka siinä on tuo minimilämpötila virallsiesti -10 °C. Eilen tuli sitten hälytys, joka osoittautui virheelliseksi. Täytynee vähän muuttaa kameran asentoa, koska luulen hälytyksen johtuneen valosta/varjosta.
Minun mielstäni toimiva laite ja aionkin ostaa siihen nyt laajennuksia (ainakin lämpötila-anturi). Myös tieto sähkökatkoista on hyvä piirre. Liittymänä on prepaid -liittymä. - Saarelainen
Laitoin vime talvena mökille tällaisen:
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/36644/cdqgc/Opticam-Outdoor-FI8903W-WIDE-langaton-verkkovalvontakamera
Viritys oli hyvin saman tapainen kuin -Vinki-:lläkin. Eli mokkula langattomassa wlan-reitittimessä ja boottaus pari kertaa vuorokaudessa kellokytkimellä. Laite lähetti kännykän sähköpostiin kuvan aina kun kamera havaitsi liikettä.
Aluksi toimi hyvin, mutta kovien pakkasten aikaan alkoi oikuttelemaan ja alkukeväästä hajosi kokonaan.
Nyt mökillä on pari halpaa riistakameraa ilman lähetintä. Nämä näyttävät kaikin puolin olevan luotettavampia toiminnaltaan.- - vinkki -
Moi
Minulla on yksi vastaava Foscamin kamera kotipihalla ja se on toiminut moitteetta. Onko sinun wlan-reititin sisällä vai ulkona ? Minun on aitan sisällä, joka on lämmittämätön tila. Reitittimen voisi koteloida talveksi, niin hukkalämpö pitäisi sen ympäristöä lämpimämpänä. Minun reitittimen merkki on A-link, joka kerran hukkasi kaikki asetukset.
Jep. mökkipihalla on kaksi riistakameraa noiden lisäksi kuin sinullakin. Siellä satelee parhaillaan hiukan lunta. Toivottavasti systeemi pysyy toiminnassa toistaiseksi, jotta voin seurata kevään edistymistä ja lumien sulamista. Ehkäpä 4 kk:n kuluttua ensimmäinen reissu sinne on jo tehty.
- Hyvä peli
Kokemusta on. Täyttää sille asetetun tehtävän, käytössä ollut pari vuotta. Hieman hankala käyttää tekstiviesti koodeilla. Kuvan laadussa parantamisen varaa. Nokia aikoinaan valmisti erittäin hyvää Pt-6 valvontakameraa jossa oli hyvä kuva laatu ja helppo kännykkään asennettava softa. jostain kumman syystä se lopetettiin. Jos löydät sellaisen osta pois.
- marco86
Moi,
Asensin Trivision kamerat (2kpl) yksi sisään yksi ulos. Kaveri mainosti ettei tarvi osata tehdä mitään erikoisvirityksiä. ja kyllähän se asennus luonasi meikäläiseltäkin. nyt pystyn valvomaan torppaa vaikka sinne reilu 300km matkaa onkin. löytyi vielä apple storesta sovellus millä pystyy seuraamaan live kuvaa. Hyvää Joulun odotusta kaikille!- - vinkki -
Laitas linkki, mistä kamerasi hommasit.
- marco86
- vinkki - kirjoitti:
Laitas linkki, mistä kamerasi hommasit.
www.valvoja.net
- help
http://www.turvahuone.fi/product/377/gkb-p9620-sisakamera
Tuollainen ja joku vanha tietokone tallentimeksi jos haluaa tallentaa kuvaa. Mukana tulee tallennussofta jolla saadaan kuvat talteen ja etäkatselukin on mahdollista kännykällä tai selaimella jos netti vaan löytyy (ilman porttiohjauksia yms.) - peko1
ei nää kamerat varkaita estä
- aikuiset leikkii
"ei nää kamerat varkaita estä".
Ei estä ei, mutta mukavahan niillä on naapureita vakoilla.
- Liisa leidi
Ostin itse valvontakameran www.kodinturva.net -nimisestä paikasta, oli yllättävän helppo asentaa jopa naiselle! :)
- Pankinjohtajan veli
Ja edellinen kommentti tuli niin törkeän läpinäkyvästi itse yrittäjältä.
Heh heh heh
Ostakaa vaan kameroita. Voihan sitä voutia varkaaksi kutsua..
Heh heh heh - Kirvesmiehen muija
Eihän ne varkaita estä ei lukotkaan. Mutta hyvä ne on kiinni saada. Meidän mökkivarkaalle kävi näin. Osui ja upposi. Valvontakamera tallensi kaikki sen touhut ja oli helppo tunnistaa tekijä. Autostakin saatiin erkisteritiedot helposti. Jäi muuten kiinni heti. Oli tehny keikkaa muihinkin mökkeihin.
Eli, tallentava mökkikamera on todella hyvä ilman sitä ei olisi saatu tekijää kiinni ja omaistuutta takasi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pitkään kestänyt ihastuminen
Oot niin kaunis🩷 Vaikutat tosi itsevarmalta, iloiselta ja puheliaalta. Voisi sanoa, että näen sinut jopa tietynlaisen1312088Torniolainen Tiiliä lukemaan
Torniosta kotoisin oleva Matti Heis. Kala ui nyt syvissä vesissä. Kolme vuotta tiilien lukua.31656Venäjän lennokkileikit ja provokaatiot tulee jatkumaan.
Yrittää härnätä Natoa vastaiskuun,koska sillä olisi halua ratkaista nopeasti sota käyttämällä taktista ydinasetta Ukrain2671432Kumpa kaikkeen vois palata
Askelia taaksepäin. Siihen hetkeen kun olit aitiopaikalla mielestäsi. Kaiken oli kuitenkin tarkoitus mennä näin281259- 60995
- 58910
Yrittäjien ahdinko
Onko seuraava paikallinen yritys kaatumassa? Ensimmäinen protesti ja merkittäviä maksuviiveitä. Terveet firmat ei protes16906- 252757
Huvittaa tää
Välillä mä olen aivan varma, et säkin mies oot muhun ihastunut. Välillä mä mietin, et mitäköhän mä oikein kuvittelin. 😅40752Koska me sitten tavattaisiin?
Kerrothan, koska me sitten tavattaisiin? Vai meneekö liian vaikeaksi?44738