Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Hei kaikki teiniäidit!

Tuleva sosionomi

Hei vaan teille teiniäideille!

Olen opiskelija ja olen tekemässä opasta teiniäideille.
Nyt kaipaan teidän teiniäitien apua.
Jos jaksatte vastailla, olisin kiitollinen.

Eli tällä hetkellä haluaisin kuulla mitä apua olisitte kaivanneet
raskauden alkuvaiheessa,
raskauden aikana ja
raskauden jälkeen?
Mitä tietoja oli vaikea löytää entäs miten sujui viranomaisten, neuvolan, suvun, isän jne kanssa?
Mitä muita ohjeita ja neuvoja antaisitte kanssasiskoillenne?

Voitte vastailla vapaasti ja luen mielelläni kaiken!
Näistä tiedoista on varmasti apua myös muille äideille ja se on oppaani tarkoituskin

6

251

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myöskin opiskelija

      Nimesi, sähköpostisi ja oppilaitoksesi, ovat ihan sellaisia normijuttuja jotka laitetaan tälläisen kyselyn yhteyteen.

    • ap.

      Tämä ei ole 'sellainen' kysely....

      Vaan ihan nuorten omia kokemuksia haluaisin kuulla, esim missä asioissa olisi tarvinnut enemmän apua tai mistä asioista eivät tienneet mitään....
      Muiden nuorten äitien avuksihan tämä menee ja tarkoitus oli vain kevyesti kysellä mielipiteitä tai kokemuksia.

      En ajatellut että tällainen kyseleminen olisi niin vakavaa, anteeksi!

    • ei normaali nuoruus

      Eivät viitsi vastata, antakaa kun vastaan kaikkien teiniäitien puolesta ;

      Eli tällä hetkellä haluaisin kuulla mitä apua olisitte kaivanneet
      raskauden alkuvaiheessa,
      "Piti selventää mitä raskaus yleensäkin tarkoitti, koska en tiennyt sitä, kuten en myöskään tiennyt mitä ehkäisy tarkoittaa".

      raskauden aikana ja
      raskauden jälkeen?
      "Raskauden aikana sain puolustella tupakointiani aikalailla. Parempi polttaa 4-5 tupakkaa päivässä, kuin kärsiä vieroitusoireista. Onneksi sain apua lääkäriltäni. Synnytettyäni annoin lapseni isoäidin hoiviin, jotta saisin omaa aikaa"

      Mitä tietoja oli vaikea löytää entäs miten sujui viranomaisten, neuvolan, suvun, isän jne kanssa?
      "Vanhemmat häpeää silmänsä päästään, kun sain lapseni 16-vuotiaana. Lapsen isän kanssa erottiin, vaikka oltiin jo kihloissakin pari kuukautta. Olen niin rikki......"

      Mitä muita ohjeita ja neuvoja antaisitte kanssasiskoillenne?

      Hakekaa apua. Olette joutuneet keskelle suurta muotivillitystä saada lapsi ala-ikäisenä.

      • Teini ja ylpeä siitä

        Mikä sun ongelmas on... Oletko kenties niitä keski-ikäisiä alkoholisti äitejä joilla on elämän tarkotus mollata muita ... Tuu asumaan kuule vähäks aikaa meille niin näkisit mitä teini äitien elämä on...


    • huoh....!

      Todella typerää ja lapsellista kirjoitusta sinulta ei normaali nuoruus!

      • Teini ja ylpeä siitä

        Itse teini äitinä olen saanut tilaisuuden näyttää viimein kaikille että pärjään. Aloin odottamaan poikaani juuri kun olin täyttämässä 17 ja pitkään mietinkin onko musta nyt tähän mut neuvolan puolelta sain paljon kannustusta joten päätin pitää. Itse asiassa kaikki muut on tainut kannustaa paitsi ekan ultran tehnyt vanha lääkäri. Ei jäänyt kyllä sillon epäselväks että olen huono ihminen. Pojan isästä paljastui että alkoholi oli tärkeämpää kun olin juuri päässyt 12 viikolle joten päätin että en halua lapseni näkevän sitä. En missään välissä pelännyt koska oma äitini teki minut 18 vuotiaana ja jätti isäni pari vuotta sen jälkeen ja olen ollut ihan tyytyväinen lapsuuteni. Ja yllättävän paljon tukea mulla rupeskin yhtä äkkiä olemaan... Aluks mä en tuntunut saavan nauttia yksin lapsestani ollenkaan. Raskaus oli parasta aikaa kun tunsin mahani kasvavan ja kaikki uudet hormoonit sai pääni sekaisin. Niin sekaisin että löysin rakkauden. Synnytys oli suunniteltu sektio joka vähän harmitti mutta mistä paranin ihmeen hyvin... Ekana yönä en tietenkään saanut poikaani samaan huoneeseen mut sen jälkeen se vietti melkein kaiken aikansa mun kanssa. Nyt poikani on vuoden ja ei paljoa hoidossa ollut kuin mun avopuolisolla... On ihmiset kyselly että saisko mutta se ehtii vanhempanakin... Olen siis ainakin omasta mielestä antanut lapselleni parhaan mahdollisen kasvupaikan enkä todellakaan yleistäs sitä että kaikki teini äidit on just tietyn laisia... Ja ennen lapset tehtiin alle 30 ja sillon oli epänormaalia että 30 ei ole vielä yhtään lasta. Joten lopettakaa yleistäminen ja miettikää vanhempia äitejä ... Nekin tekee virheitä... Miks vaan nuoret ois huonoja äitejä ja silti tiedän monia keski-ikäisiä alkoholisti äitejä esim.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2015
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1430
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      63
      1355
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      18
      1298
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      71
      1241
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1231
    Aihe