Vesipumppu 12v

jomppis67

Moro!

Mitä pumppua suositteleisitte seuraavaan käyttötarkoitukseen:
keittiöön tulee hana ja vesisäiliö seinän taakse. nostoa ei juuri tule ja siirtomatka on n.5m
Mahdollisimman tehokas tietenkin ja pumppu kenties sisätiloihin...

17

4809

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asdlkdfhcds

      Tuollaiseen asennukseen etsisin venepuolen tavaroista nimellä 'pentteripumppu'. Löytyy säiliön sisälle upotettavista painetankillisiin malleihin asti. Hinta parista kympistä satasiin.

    • pumppuja vaihdellut

      itellä tämä Painevesipumppu Jabsco PARMAX-2,9 11LPM 12V LP ollut jo muutaman vuoden ja hyvin on toiminut, ja saa myös varaosia. aikoinaan tuli kokeiltua bilteman pumput ja painekaikaisijat mutta tää on paljon parempi koska on kalvopumppu ja pitää paineen letkussa

      • jomppis67

        riittääkö tässä paineet vai pitääkö ottaa HP versio jossa kovempi paine mutta sama hinta.


    • jomppis67

      Oisko kellään heittää valmista settiä tähän pumppu hana säiliö mysteerioon. Ainoat kriteerit on kohtuu hinta ja kohtalainen paine. Näköjään Biltema on pois suljettu?

    • vettä

      Kannattaa tutustua myös Shurflon pumppuihin (esim Deluxe 2088-443-144).

    • ssdjahdd
    • ssdjahdd
    • jomppis67

      eikait tuossa riitä paine? Pitää olla reilu 20l/min ainakin ettei mene lirutteluksi.

    • azxse35

      Ei tässä painetta tarvita, vesimäärä on tärkeä.

      • hup sentään

        ilman painetta ei tule vettäkään.


    • epson.,,.

      No, paljonko siellä on painetta kun virta on kytketty ja vesi valuu hanasta.

      • hups sentään

        Riippuu paineesta,enämpi painetta,enämpi vettä,jopa valumalla on painetta vaikkapa vain kaltevuuden aikaansaamaa ja toki myös putken halkaisja vaikuttaa.
        Metrin tuutista tulee enämpi kuin 10 mm putkesta...


    • jomppis67
      • juppesoo

        Pentteri (eng. pentry) tarkoittaa veneen keittiötä.


    • ierikka

      Itse ostin Bildtemasta samantyylisen kuin edellä, hyvin on tuonut vettä saunaa järvestä n. 35m:n päähän jo 5 vuotta
      Ottaa virtaa n.6 A

    • jomppis67

      Tuon laitoin ja hyvin hyrisee ja vesi virtaa. Jabsco PARMAX-2,9 11LPM 12V HP

    • kari a

      Varmaan riittää moneen tarkoitukseen.
      Oma on Parmax 4 jossa painetta voi säätää,valmiiksi säädetty 2.8 kiloon.
      Esitteessä kerrotaan että toimii hyvin ilman painesäiliötä mutta käytettäessä esim Sylberin vedenlämmitintä ei toiminut kunnolla ilman 25 litran paineastiaa.

      Tuohon kannattaa laittaa suodatin eteen,painekytkin on suht herkkä lialle,yhden olen saanut kahden vuoden aikana tuhottua,kun nosti paineet 8 kiloon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1087
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      860
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      825
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      68
      559
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Jos saisit olla

      Kaivattusi kanssa päivän niin mitä tekisit?
      Ikävä
      50
      463
    Aihe