Coca-cola. Varoitus !

Terimos

Olen ollut jo useita vuosia coca-colan aktiivi käyttäjä.

Kaikki alkoi pienestä. Eka kerrasta lähtien tykkäsin cocan mausta ja pikku hiljaa kausittain se sai aikamoisen aseman ruokailussani ja elossani. Viime vosina coca oli päivän aikana juoma lähes kaikessa. Ruokailun, retkeilyn, janon, ajankulun ja muun vastaavan seuralaisena sitä tuli juotua aika lailla.

Normaali päiväkulutus oli vähintään 1 1/2 litran pullo. Se oli oikeastaan minimi. Oikein suuren kukutuksen aikoina meni tuollaiset 3-4 litraa päivässä.

Miksi ? Cocan maku oli aika hurmos. Välillä joissain ruokaloissa ottaessani cocaa siinä oli aivan etova metallimainen maku. Sen takia joskus oli pakko jättää cocan juominen kesken. Onneksi sellaista tapahtui vähän. Vika oli tietenkin laitteissa, joista metellimainen maku tarttui.

Riippuvuus cocasta iski salaa. En nuorena tiennyt moisen lisäaineista juuri lainkaan. Kofeiinia tiesin siinä olevan vasta n. 10 v sitten. Mutta siitä välittämättä cocaputki jatkui.

Rahaa juomaan meni aika lailla. Kun paljon juo niin rahaa menee. Vuodessa meni rahaa, jota en edes ajatellut, n. 900-1200 e.

Yhtään liioittelematta: olin koukussa. Olin yhtään kaunistelematta samanlaisessa loukussa kuin alkoholisti mutta vain eri aineeseen.

Miksi näin kävi ? Luulen ja voin suoraan sanoen todeta, että miksi colaan olisi laitettu kofeiinia ellei se tuottaisi aineeseen sellaista joka takaa myytävyyden ja tehon. Kehoni oli joutunut kofeiiniloukkuun. Ellen ottanut cocaa olin väsynyt ja tuntui kuin kehoni olisi ollut ikään kuin tulessa. Jotain tuntui puuttuvan. Ja toki oli kyseessä kofeiinin puute.

Mutta asiassa oli ja ilmeni myöhemmin eräs hyvin ikävä piirre. Nimittäin cocacola aiheutti voimakasta ärtyisyyttä, kiukkuisuutta, lyhytjänteisyyttä, levotonta ja väsymystä poistamatonta unta. Päiväällä oli pakko usein ottaa torkkuja, koska yön aikana ei unitarve tullut tyydytettyä, vaikka nukuin yleensä n. 7-8 h.

Lisäksi masennus tuntui tulevan ajoittain tosi voimakkaana. Olin siipi aivan maassa. Oli kuin elämästä olisi kadonnut tarkoitus ja mielekkyys. Töissä olin ajoittian aivan naatti.

Viimeisinä aikoina ennen colan lopetusta oli rintani ja sydän tosi kipeät. Niitä särki kovasti. Menin puhumaan asiasta lääkärille. Mitään varsinaista vikaa ei kuitenkaan löydetty. Sydän löi yöllä n. 42 lyöntiä/min. Päivällä keskisyke n. 55-60. Olen yleiskunnoltani varmaan keksitasoa hiukka alemmalla.

Elämä oli aika alhaalla. En vain tiedostanut olevan rotanloukussa: coca-colan suurkuluttaja.

Lopulta ajattelin asiaa syvällisesti. Päätin lopettee kolan juonnin täysin.

Vieroitusoireet oli aika rajut. Hillitön päänsärky n. 2 vk. Väsymys ja masennus tuli aika lailla. Ei ollut intoa mihinkään.

Mutta kuukauden sisällä alkoi asiassa tulla edut esiin. Lähes jatkuvasti ollut päänsärky, jonka takia käytin päänsärkylääkkeitä paljon, loppui täysin. Yöunista tuli sikeitä ja päiväuupumus hävisi. Unesta tuli unta. Huomasin myös ärsyyntyneisyyteni poistuneen.

Kaiken lisäksi olen saanut kyvyn keskittyä takaisin.

Sydän ja rintakivut hävis täysin. Rytmihäiriöt rauhoittuivat.

Eli kolan jättö on ollut yksinomaan viisas valinta. Olen onnellinen päätöksestäni ja ryhtymisestä siihen.

Juon nykyään jano- ja ruokajuomana lähes yksinomaan vettä. Limsoja juon ylipäätään aika harvoin. Colaa en siis lainkaan. Mehuissa on kyllä mitä valita. Mahdollisuuksia kyllä riittää.

Cola jota join oli lightia. En usko pätkääkään toisenkaan colan eli sen jossa sokeri makeutusaineena olevan parempi ja yhtään haittavaikutuksettomampi kuin lightikaan.

Varoitukseni:
- älä käytä coca-colaa lainkaan tai jos käytät niin vain lasi päivässä riittää
- colan lisäaineet aiheuttavat voimakkaita haittoja
- älä anna lapsillesi coca-colaa
- pidä perheesi juomista cola pois kokonaan

Lopetan runoelmalla:

Kun coca-colaa juo, niin helvetin se tullessaan tuo.
Päätä särkee ja paha olla, eikä siedä paikallaan olla.
Rahan takia se maailmaan luotiin, sillä rahaa rikkaiden tilille tuotiin.
Colan käyttäjä kärsii ja eloaan pilaa, niin päiviänsä tuskiin hilaa.
Älä sinä ihminen eloasi hukkaa, vaan cola pöydältsäi alas pukkaa.
Niin saat uutta intoa ja tempoa arkeen, niin terveyttäs kuntoon kun otat neuvoni varteen.
Vesi on kaikkein paras, eikä se ole mikään rahavaras.
Sitä voi juoda, sillä saunassa löylynsä luoda.
Sillä kun itsensä pesee niin on siisti, ja matot puhtaaksi saa niin iisisti.
Uida ja molskia siinä voi, ja tämän jälkeen sanoa: " Ihanaa, oi oi...."

Tsemmppiä ja hyvää jatkoa ilman coca-colaa

25

12430

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gvfkjmnhgxsa

      Vaihda Pepsiin.

    • ei olla amerikassa

      Joku äly siihen juomiseen? Mulla kestää 2 litraa töissä kolme päivää. Siksi juon, kun kahvi ei sovi.

      Energiajuomat lopetin totaalisesti, kun pumppu läpätti miten sattui.

      Iso mukillinen menee teetä kerran päivässä ja saa juosta kusella sen jälkeen...

    • Juupa, Juu...

      Itse olen juonut Colaa koko työikäni 25v. Rahaa ei kulu, kun työnantaja tarjoaa ;)
      Kunto on hyvä, maratonija mene useampikin vuodessä. Lightiä en juo, Normi Cola palauttaa paremmin. Colan kofeeni pitää harjottelun tehokkaana ja kropan laihana.

      Taitaa korvien välissä olla tuo kuviteltu Cola riippuvuus, vähän kuin sähköyliherkkyys. Itse en lomaillessa huomaa Colaa juovani ollenkaan, mitä nyt ehkä Cuba Libren pohjalla ;)

    • coca cola

      Pystyin lopettamaan alkoholin käytön ja tupakan käytön helposti coca colan käyttöä taas en. Coca cola vaikuttaa adrealiini tuotantoon todistetusti mikä selitää häiriö tilan lopettaessa kun adrealiinin määrä ei olekkaan riittävä.

    • Jobdofjbpojbd

      Toikin on paljon mutta yhtenä päivänä oli lehdes juttu cola riippuvaisuudesta joka juo 6litraa maxia päivässä ja on pydtynyt vähentää sen kulutusta 7kk 2litraa päivässä. Olin itse ennen samas tilanteessa ku sä ja yritin ottaa vaan ku oli pakko. Sain vähennettyy kuitenkin litran tarpeetonta colan juomista

    • Tiskin tällä puolen

      Jokainen saa toki uskoa mihin haluaa. Colajuomien kofeiniimäärä on kuitenkin todella pieni, eli 1,5 litraa colajuomaa vastaa yhtä kahvikuppia.

    • WC-pytyn Tehopuhdist

      Voittaa tehossa wc-ankat ja muut hapot mennen tullen ja saa puhtaan pytyn!
      Ettekai te tosissanne Colaa juo???!!

      • CokisPärinää.

        Ihan huumorilla vaan.


    • pepsimaxjeah

      Ite vaihdoin tässä jonkin aikaa (n. 3kk) sitten light cola-juomiin ja tuntuu ettei oo enää niin riippuvainen. Mutta nyt yhtäkkiä alkoi pääkipu, enkä oikeen tiedä mistä muusta se voisi johtua.. Että näin se tulee monta kuukautta jäljessä, bileet sille.

      • anonymous7

        Johtuu todennäköisesti aspartaamista.


    • Coca pois

      Kiitos kirjoittamastasi tekstistä.

      Olen tehnyt juuri samoja havaintoaj Coca Coalsta kuin sinä. Ja kulutukseni on samaa luokkaa kuin kerrot.

      Minusta yllättävintä Cocan käytössä on masennus ja helppo ärtyminen, keskittymispuute.

      Lopetan, kunhan juo tuon viimeisen satsin pois.

      Hyvää jatkoa kaikille Coca out - ajattelijoille

    • Colisti

      Olen ollut kauhuissani, kun rintakipu iski yhtäkkiä. Colaa olen juonut päivittäin, se on ollut pitkän työmatkani piristäjä, eli en ole nukahtanut rattiin. Mutta jotakin muuta on nyt keksittävä, en vain tiedä, mitä, millä ihmeen keinolla pysyn ratissa hereillä???

    • Ongelmia_tuli

      Itse saan Pepsi Maxista sydämmen tykytyksiä ymv ikäviä oireita jotka tuntuvat nukkumaan mennessä. Kesti hetken ennen kuin keksin mistä oireet tulevat. Lopetin juoma kokonaan ja samalla lähti oireet. Vaihdoin aikoinaan Cokiksen Pepsi Maxiin energiasisällön takia - nyt en juo kumpaakaan ja menee hyvin.
      Jos halua jotain otan kohtuudella Pepsi Next juomaa - ei ongelmia.

    • kokaakolalla

      Coca-Cola voi olla arvokkain (taloudellisesti) tuotemerkki historiassa, mutta on paljon järkevämpää käyttää sitä puhdistusaineena, kuin todella juoda sitä. Monet ihmiset eivät tiedä, kuinka huono kokis on ihmiskehon kannalta - sen pH-taso lyö laudalta paristohapon - mutta kun näkee kuinka sen syövyttävät ominaisuudet tekevät siitä hyvän puhdistusaineen, kannattaa miettiä kahdesti ennen kuin koskaan nielaisee sitä omaan kehoon.

      Yhä suositumpi virvoitusjuoma on koostumukseltaan kaikkea muuta kuin "pehmeä" – se tekee siitä niin tehokkaan puhdistusaineen. Sitä voidaan käyttää maalien liuottimena, ruosteen, wc-pytyn ja autojen moottoreiden puhtaana pitämiseen, mutta sitä ei pitäisi mennä pitäisi nielemään - mutta miljoonat ihmiset edelleen latkivat sitä sisuksiinsa litroittain päivittäin – kiitos Coca-Colan mainososaston tuhlaamien miljoonien ansiosta.

      Tässä vain muutamia asioita Coca-Cola voidaan käyttää kaikkialla kotitaloudessa:

      1. Poistaa rasvatahrat vaatteista ja kankaasta.
      2. Poistaa ruostetta; menetelmänä kangas kostutettuna kokiksella, myös sieni tai jopa alumiinifolio kelpaa. Sillä irtoaa myös ruosteiset pultit.
      3. Poistaa veritahrat vaatteista ja kankaasta.
      4. Puhdistaa öljytahrat autotallin lattialta; anna tahran liota ja kuivaa.
      5. Kokis tappaa kotilot; Kokiksen hapot huolehtivat tappamisesta.
      6. Puhdistaa palaneet pannut; anna pannulla liota Kokis, huuhtele.
      7. Kalkinpoisto vedenkeittimestä (sama menetelmä kuin palaneessa pannussa).
      8. Puhdistaa auton akun hapottuneet navat kaatamalla pieni määrä Kokista niihin.
      9. Puhdistaa moottorin; Kokiksen jakeluautojen kuljettajat ovat käyttäneet tätä tekniikkaa vuosikymmeniä.
      10. Tekee kolikoista loistavia; liotus Kokiksella poistaa tummuneet kohdat.
      11. Puhdistaa laatan laastin; kaadetaan keittiön lattialle, anna vaikuttaa muutama minuutti, pyyhi.
      12. Liuottaa hammasta; kokeile laittamalla hammas suljettuun astiaan ... se vie aikaa, mutta se toimii.

      Jos Coca-Cola voi liuentaa hammasta, ajattele, mitä se tekee omalle vatsaontelolle.

      Miten Kokis pilaa kehon

      Itse asiassa se ärsyttää vatsaonteloa, joka on vain yksi lukuisista vahingollisista vaikutuksista, jotka liittyvät Coca-Colan juomiseen. Reaktio vatsan lisääntyneeseen hiilihappoon on tuottaa omaa antasidia ja suojella sitä, mutta se taas laskee kehon kalkkipitoisuutta, kun taas fosforihapposisältö kokiksessa ”imee” iilimadon lailla kalsiumia verestä ja luista.

      Myös virvoitusjuoma aiheuttaa hapon pulauttamisen takaisin suuhun, joka vaurioittaa soluja alemmassa ruokatorvessa. Tämä solujen vaurioitumisen ääripäänä on mahdollisuus kehittää ruokatorven syöpä – joka aiemmin oli harvinainen syöpä, ja joka nyttemmin on yleistynyt.

      Tässä osa siitä, mitä tapahtuu kehossa Coca-Colan juomisen jälkeen:

      "10 minuuttia kulunut: lasillisen Colan sisältämä sokeri voi aiheuttaa tuhoisia lakko" kehoon. Syynä on fosforihappoa, joka estää toiminnan sokeria.

      "20 minuuttia kulunut: insuliinipitoisuus hypähtää korkealle veressä."

      Seuraavien 40 minuutin kuluessa Kokis antaa kofeiinin potkuja, juojan pupillit laajenevat ja maksasta lähtee sokeria verenkiertoon. Dopamiinin tuotanto kasvaa itsestään ja se antaa aivoille heroiinin kaltaisen hyrinän.

      Lopuksi:

      "Yli 1 tunti juomisesta: Virtsaneritysvaikutukset juomassa astuvat peliin. Kalsium, natrium, magnesium ja sinkki, jotka ovat luissa, poistuvat ulos kehosta. Sillä hetkellä voimme tulla ärtyisiksi. Kokiksen sisältämä vesimäärä poistuu virtsaamisen kautta.

      Ei ihmisravinnoksi
      Coca-Colassa on olemassa kymmeniä muita ainesosia, jotka aiheuttavat erilaisia lyhyen ja pitkän aikavälin vaikutuksia terveyteen. Kaikki tuotteet - Kokis Light, kofeiini, vapaa Kokis, jne. - sisältävät haitallisia tai mahdollisesti haitallisia aineita, kuten aspartaamia ja ortofosforihappoa.

      Joten, jos jääkaapissa sattuu vielä olemaan Coca-Colaa, on parempi laittaa sen hyvään käyttöön autotallin lattian puhdistukseen tai kromipintojen kiillotukseen. Siinähän se on hyvä.

      Lähde:

      AnonHQ.com

      Lisätietoja: http://www.naturalnews.com/053046_coca-cola_household_cleaning_strong_acid.html#ixzz40sutnU

    • kiillettä

      Hammaslääkärini varoitti Cokiksesta erityisesti.

      Kertoi sen syövän kiillettä hampaistani.

    • yt_miez

      Juokaa spritee

    • Olkaanyttejärkeviä

      Onko esimerkiksi sitten sprite,fanta,muumi,smurffi tai energiajuomat yhtään parempia? Faktahan on se, että coca cola on täysin sama, kun muut limsat. Kokiksen "haittavaikutuksista" puhutaan vaan enemmän. Miettikää nyt kaikki mistä tällästä kuulee on sitä väh. 2 litran kulutus PÄIVÄSSÄ hullua. Jos juo vettä ja viikossa 1,5 l kokista niin kyllä pitäisi pärjätä. Kofeiiniahan kolassa on todella vähän jos vertaatte kahviin.

    • addikti

      Itselläkin on ollut havaittavissa samoja oireita, kuten kovaa päänsärkyä. Olen aika varma että oireet johtuvat cocacola zeron päivittäisestä juonnista. Pitänee lopettaa juonti kokonaan.

    • Anonyymi

      Mulle cola aiheuttaa virkeää oloa. Mutta kun juon illalla. En saa unen päästä kiinni. Ja just tällä hetkellä valvon colan takia. Päätin nukkuu 5 h ja aamul ottaa kokist nii kouluun jaksaa mennä. KOSKA EN JAKSA VAA MAKOILLA JA PITÄÄ SILMIÄ KIINNI. ei mitään järkeä. Toivottavasti en nukahda koulus.

      Cola on aiheuttanut myös laiskuutta mulle. Esim ei jaksa pestä hampaita,ei jaksa siivota jne.

      Cola maistuu niin hyvälle et sitä on pakko juoda. Niin hyvää!

      Cola aiheuttaa liikaa läskiä. Johtuu kai siitä että juon päivässä 7-12TÖLKKIÄ.SIIS MIÄTTIKÄÄ 7-12 TÖLKKIÄ.

      Oon tosiaan 12 vuotias tälläen Coca cola jonne
      '_'

    • Anonyymi

      Yli 20 vuotta viskikokista ja hampaat ovat paskana. Kokiksen sisältämä fosforihappo on syövyttänyt hampaani hauraiksi ja kiille on lähtenyt. Vituttaan helvetisti!!!

    • Anonyymi

      Juu, pitäisi olla oikeaa kokaa kuten alkuperäisessä niin saisi hyvin unen päästä kiinni ja rentouttaisi muutenkin. Forforihapon tilalle hiilihappo, miksiöhän edes käyttävät fosforihappoa. Kofeiini ei sen kummempaa kuin kahvissa.

    • Anonyymi

      Saako juoda 54 coca colaa

      • Anonyymi

        Saa mikäs siinä. Mut lukisit ees ny aiemmat kommentit ja mieti kannattaako.


    • Anonyymi

      Minäkin join coca-colaa kuin vettä 1kk sai viedä pullo automaatille 200kpl tyhjiä pulloja join yhtä paljon kuin eno kaljaa .Veren sokeri arvot lopetti juonnin näytti 14,9 päivällä paastoarvo 9,4 sokeri tauti puhkesi ja läskiä luitten päälle nyt juon vai 2 kertaa kuukaudessa 0,3 dl hampurilaisen kanssa pepsi max huoltoasemalla.

    • Anonyymi

      Aloittaja on säälittävä trolli. 1,5 litraa cokista sisltää saman verran kofeiinia kuin yksi kuppi kahvia!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1425
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1164
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe