Öljynvaihtoväli A6 vm. 98

-seppo-

Käsitystä kuinka usein tarpeen vaihtaa öljyt?

8

162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -seppo-

      En tarvitsekaan vastausta huoltokirjasta löytyi että jos käyttää synteettisiä öljyjä öljyn vaihtoväli on 3800 km ja jos taas käyttää mineraali öljyjä niin silloin pitää vaihtaa jo 1800 km jälkeen. Olen sitä paitsi ihan itse ostanut ja maksanut sekä korjannut tämän auton joten turha tulla Fiat kuskien haukkumaan mua.

      • 36

        tää on päivän paras!-seppo-


    • =D

      nyt on tainnu mennä jotain pieleen, taitaapi 15 Tkm / 1 vuosi olla oikea öljynvaihtoväli... Tai jos long life niin 2x pitemmät välit...

    • orhgoerhgreg

      Ja kukaan tervejärkinen ei aja noilla longlife öljynvaihtoväleillä. Tietenkin voi ajaa jos sen auton myy pois parin vuoden kuluttua...tosin aika idiottti pitää olla ostajan jos sellaisen auton ostaa....

      • vuosi 2011 loppuu

        Esson mies voit jo siirtyä nykypäivään ja uskoa, että longlifet toimii jos ajaa paljon. Noilla öljyllähän on ajettu jo vuosia ja vuosia ja onko jostain ilmennyt tietoa, että koneet hajoavat tuon takia, ei minustakaan?!?!? Miksi pitäsi vaihdella jatkuvasti öljyjä, koska ei kukaan aja autoaan niin loppuun että kone hajoaisi, ainoastaa ne jotka ajavat muutaman satasen autoilla tuo koneen hajoaminen on mahdollista ja tuollaiset autot hajoavat muutenkin, eikä siinä tule kenellekkään suurta tappota.


    • fnjdfddkjb

      No voit ihan vapaasti lukea mm. Audifinnsiltä kokemuksia longlife-huolloilla ajaneiden kokemuksista sekä yleisestä mielipiteestä kyseiseen asiaan.

      En ikinä ajaisi. Vaihtaisin viimeistään 15tkm kohdalla öljyt ja suodattimen. Nykyään yleensä 10tkm kohdalla.

    • autiauto

      Jep! Se on longlife-huollon syy kun siitä saksantuonnista on kadonnut yx 100tkm matkamittarista.

    • a6

      Itselläni on myös vm.98 a6 audi ja vaihtelen öljyt plus suodattimen 10 tkm välein.... ja jos ajoa olisi vuodessa vähemmän kuin 10 tkm vaihtaisin ölyt vuosittain. longlife öljyn käyttö on kiinni siitä mitä haluaa käyttää.

      omasta mielestäni on helpompi kontrolloida koneen kuntoa vaihtelemalla ölyt tiheämmin. näkee jos sekaan alkaa kertyä jotain.

      tuon ikäisessä audissa 30 tkm vaihtovälillä joutuu lisäilemään öljyä välillä. ainakin v6 moottorin on luvallista hävittää öljyä mittatikun väli 15 tkm matkalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      138
      1401
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      901
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      553
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      494
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      36
      441
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe