Elikkä seuraava käyttis voisi olla vaikkapa 90-luvun lopun Galant. Melko hieno auto ikäisekseen. Jotain pitäis kuitenkin tietää tuollaisten tyyppivioista.
-Moottoreista ilmeisesti 2,0 tai 2,5 V6 toimii parhaiten ja GDI ei niin hyvin? Pääseekö V6:lla edes maantiellä alle kympin kulutuksiin?
-Olen kuullut että näissä olisi vikana / ominaisuutena huono suuntavakavuus , varsinkin kuormattuna. Onko se käytännössä erikoisen huono vaikkapa avensikseen verrattuna?
-Ruostuuko nämä enää vanhempien mitsujen tapaan?
-Onko näissä muuta tiedossa olevaa tyyppivikaa
Galant 1996 eteenpäin
1
138
Vastaukset
- strege
Itse päädyin myös hankkimaan tuollaisen 99 Galantin käyttikseksi. GDI moottoria ei kannata säikkyä, se on ihan hyvä ja luotettava kone kun tietää että imusarja pitää vaan raapasta irti ja putsata noki pois. Samalla kun tukkii EGR venttiilin niin on karstaongelma ikuisesti poissa. Tämä karstaonglmahan on kaikkien suoraruiskujen ongelma kun imusarjassa kulkee vaan ilmaa ja EGR paskaa. GDI kuitenkin vääntää kivasti ja kulkee tehoihin nähden kohtuu pienellä.
En tuota kovin pahana pidä ajaa, mielestäni kulkee ihan nätisti ja tarkasti. Ainoa miinus ehkä kohtuu kova rengasmelu, siihenkin varmaan voi renkaiden mallilla vaikuttaa.
Ruosteelle ei ole muuten erityisen altis mutta takakaaret tuppaa olemaan auki 10 vuoden jälkeen. Ne kannattaa laittaa ennenkuin pääsee pahaksi. Muuten autossa ei ole mitään kovin fataalia tyyppivikaa, mieluiten kannattaa katsella noita facelifti malleja (valkoiset etuvilkut ja korkeampi nokkapellin keskiosa) kun ovat tekniikaltaan jonkin verran parempia ja vähemmän pikkuvikoja.
Kaikkiaan olen Galantista tykännyt kovasti varsinkin Invecs II automaatti pelaa tosi hienosti. Ikäisekseen edelleen tyylikäs auto, ainakin omaan silmään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412795Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4342363Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens232292Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau182110Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1421786Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1411747Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat241275Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,21180- 741079
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.67997