Mikä olisi paras konsti saada kotelot kuivaksi pesun jälkeen. ruostesuojaamoissahan ne käyttävät jonkunlaisia lämmin ilma suuttimia
mutta ei semmosia ole tee se itse miehellä.
paineilma vehkeet on ,varmaan pitäisi laittaa veden eroitin jos sellaisella yrittää kuivausta.
koteloiden kuivaus ennen käsittelyä
2
311
Vastaukset
- Nobodynääs
Milläs ne pesit puhtaaksi vai kastelitko vain? Kyllä se alusta kuivuu kun ilma vaan kiertää kunnolla, vaikka aikaa se ottaa. :)
Jos on kunnollinen paineilman kuivain, niin kyl kosteus sieltä katoaa kun laittaa suhisemaan pienellä letkulla koteloihin. Melko kallis tapa ja aikaa vaatii sekin. Ammattivehkeet on ammattivehkeitä tässäkin.- Mad Scientist
Mä en oikein allekirjoita noita "ammattilaisvehkeet" vs. humpuukivehkeet taviksille tyyppisiä käsitteitä.
Tottakai alan yritykset käyttävät laadukkaampia työkaluja koska niiden on kestettävä jatkuvaa käyttöä, mutta mitään selvää viivaa ei missään ole.
Niin se on IT-maailmassakin, ammattimaiset ratkaisut ovat katu-uskottavampi, esim. serveriraudat mutta serverikäyttikset pyörivät läppäreilläkin. Vikasietoisuutta raskaisiinkin palveluihin voi rakentaa ihan läppäreillä, klusteroimalla, käyttämällä NLB:tä jne.
Samaten SSD-levyt tuovat nopeine hakuaikoineen ja luku/kirjoitusnopeuksineen peruskäyttäjille sellaista suorituskykyä että monet ammattilaisten suosimat systeemit jäävät toiseksi.
Se kun eivät ole hirveän hyvin lyöneet itseään läpi virallisissa servereissä, vieläkään. Eikä syy siihen ole siinä etteivätkö ne olisi luotettavia -päinvastoin, SSD-levyjen luotettavuus verrattuna pyöriviin erottuu edukseen ja selkeästi.
Itse olen käyttänyt SSD-levyjä jo vuosia. Kotona, välillä RAID-0:ssa, välillä 5:lla.
Sitten ääripäästä toiseen: polttopuunkuivatus. Siihenkin on massiivisia ammattilaisratkaisuja mutta kunnon tee-se-itse-mies hoitaa sen kotikonsteilla jopa paremmin; ilma- aurinkokeräimiä voi tehdä kierrätysromusta joilla saa tuotettua lämmintä ja kuivaa ilmaa minkä voi kierrättää esim. liiteriin ja järjestää niin että ilma joutuu kiertelemään puiden lomitse.
Itse asiassa jos haluaa ilmaista kuivatusta niin periaatteessa sellaisen voisi viritellä kuivattamaan niitä auton koteloitakin.
Silloin vain pitäisi valjastaa aurinkokennoja pyörittämään tuulettimia joilla kuuma ilma saadaan liikkumaan, jos ei nyt kovalla paineella niin liikkumaan kumminkin...
Mutta palatakseni aiheeseen, en näe mitään syytä miksi tee-se-itse-mies ei voisi keksiä sopivaa suutinta millä saa paineilmaa puhallettua auton koteloihin.
Ilma- aurinkokeräimissä on se vika että silloin kuivatushomma olisi sidottu säätilaan. Yleensä tämänluonteiset hommat pitää saada tehtyä silloin kun ne pitää, ilman että odottelisi seuraavaa sopivaa säätä useita päiviä tai pahimmillaan viikkoja.. . .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4674074Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181702- 1161536
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891484Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991418Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n601385- 521326
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi981245- 451099
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa341078