takakaaren ruostumisesta

mazda__man

Hei! Kysysin onko n. 3500 - 400e:n mazdaani järkevää tehdä toimenpiteitä seuraavan ongelman kohdatessa?

Ruostetta muuten on todella vähän, mutta toinen taka "kaarista" on ruosteessa. Ei läpiruostunut, mutta kuplii ja ruosteen huomaa selvästi. Onko järkevämpää viedä korjaamolle / tehdä aloittelijan itse vai antaa vain olla?
Onko todennäköistä, että 2 vuoden sisällä auto ei menisi katsastuksesta enään läpi? Auto on vuosimallia 1997

7

216

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdagaghgagha

No riippuu hyvinkin paljon siitä mihin kohtaan tossa 3500-400e hintahaitarissa mazda menee.
      Jos kuitenkin lintsasit äidinkielen tunnit ja kyseessä on 350-400e auto, ei autoa missään tapauksessa kannata hitsauttaa. Työ tulisi maksamaan enemmän kuin koko auto. Suosittelen että myyt auton. Joko tuoreella leimalla 400eurolla tai leimaamattomana 50eurolla

• Heitä se kaari pois. Minulla ei yhdessäkään omistamassani autossa ole ollut mitään taka- tai etukaaria. Ja autoja minulla on ollut jo pian 50 vuotta...

• mazda__man

Kyseessä on siis takalokarin sisäosa jos en ollut tarpeeksi selvä.

• mazda__man

Ja jos joku ihmettelee halpaa hintaa niin johtuu kun on niin vähän ajettu :)

• jfwojfij4fg02jf02i3p

Jos se on todellakin ainut ruosteinen osa niin kannattaisi korjata tai korjauttaa, turha paalata autoa noin pienen vaurion takia jos se muuten toimii. Käyttöarvoahan sillä jokatapauksessa on varmaan kuitenkin. Jos hitsatakin pitäisi niin muutaman satasen hitsauksella vältyt kuitenkin laittamasta tuhansia euroja seuraavaan autoon jota myöskin saattaa joutua korjaamaan.

• naurettava hinta

No ensinnäkään mikään Mazda vuodelta 1997 ei ole lähellekään 3500eur arvoinen.

Mikäli ei ole hitsattavaa, niin kannattaa itse poistaa ruoste ja maalata.

• tojotojo90

Riippuu katsurista aika paljon ja siitä kuinka paljon ja pahasti mazdasi on muuten pehmennyt. En tekisi asialle yhtään mitään kunnes hylky tulee. Ei siis edes itsetehtyjä pakkelointeja. Kaaren vaihto on korjaamolla tunnin työ ja kustannus noin sata euroa kaikkinensa maalaus haluamaasi tasoon hinnoitellaan erikseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      557
      1828
    2. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      887
    3. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      84
      873
    4. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      806
    5. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      729
    6. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      2
      717
    7. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      715
    8. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      68
      695
    9. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      74
      638
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65
      543
    Aihe