Moikka, oon tilaamassa kannettavaa tietokonetta rapakon takaa, osaisiko kukaan sanoa minkä verran tulli vetää välistä? Tuote on uusi, mutta ostan sen yksityishenkilöltä, joten voisiko sen naamioida käytetyksi/lahjaksi kulujen pienentämiseksi?
Kiitos!
Kannettava tietokone Yhdysvalloista
10
2666
Vastaukset
- Mieti vielä
Mietippäs vielä kerran.
Näppäimistö jenkeissä erilainen. Siis totaalisesti erilainen. Eli jos haluat esim. skandimerkit, niin käytännössä joudut vaihtamaan näppäimistön. Hinta 50 - 100€.
Näppäimistö on niin erilainen, mm. yksi näppäin vähemmän, että pelkkä Fi-asetusten valinta ja tarrojen liimaaminen ei auta, vaan koko näppis pitää vaihtaa, jos haluaa skandit käyttöön. Myös muutamien erikoismerkkien käyttö on enemmän kuin haasteellista.
Virta-adapteri erilainen, eli sekin menee uusiksi.
Tullin huijaminen ei kannata, joten joudut maksamaan tullin alv:n.
Joten halpa läppäri onkin yllättäen kallis läppäri. - habladidaa
Totaalisesti erilaiseksi en nyt näppäimistöä sanoisi, mitä nyt ääkköset poissa ja muut merkit vähän eri paikoilla. Näppiksen voi kuitenkin kaikissa koneissa asentaa Yhdysvaltalaisesta Skandiksi ja toisinpäin, äät ja ööt siis tulee omilta paikoiltaan vaikka näppäimissä eri merkit niiden kohdalla lukeekin. Tämä ei haittaa, koska minulla ei juuri ole tapana näppäimistöä tuijotella. (:
Ja virta-adapteri toimii kyseisessä koneessa sekä jenkki- että eurotyyliin, muutetaan pienellä lisäosalla joka tulee paketissa mukana.- Ei onnistu..
"Näppiksen voi kuitenkin kaikissa koneissa asentaa Yhdysvaltalaisesta Skandiksi ja toisinpäin, äät ja ööt siis tulee omilta paikoiltaan vaikka näppäimissä eri merkit niiden kohdalla lukeekin."
Ei onnistu ihan noin. Olen sen verran ollut tekemisisää usasta tuotujen koneiden kanssa, että noin ei homma onnistu. Johtuu siitä, että usa näppäimistössä on eri määrä näppäimiä, ja jos vain näppäinasetuksen muuttaa, niin kadottaa esim "P" kirjaimen, eli sekin siirtyy eri paikkaan. Joten näppäimistön vaihto on ainoa toimiva keino.
- hmmm..
Onko siinä laitteessa jotain erityisiä ominaisuuksia että kannattaa sieltä tilata?
Viikollaa tuli mainos että Comapqin kone 4/320 Gb 339 euroa. - habladidaa
Jep, se on tietty kone jonka tahdon, ja joka Suomessa maksaa monta sataa euroa enemmän kuin Jenkeissä.
Näppäimistöllä ei joka tapauksessa ole väliä. (:- VarmaVoittaja
Taitaa olla keräilykamaa?
Ensimmäisen valmistuserän Commodore 64?
- 412
Joudut maksamaan 23 % alvia, jos tilauksen arvo postikuluineen on yli 43 euroa. Ei ole vaikutusta sillä, onko kone uusi vai käytetty. Tullia ei tietokoneista mene.
Tulli vaatii kuitin, josta ilmenee kauppahinta ja postikulut. Lahjat eivät oikein helpolla mene läpi varsinkaan, jos ne on ebaysta tai firmasta.
Oletko katsonut, että Saksasta ei löytyisi vastaavaa konetta? Ei mene mitään veroja, koska on EU-maa. Näppäimistöstä löytyy äät ja ööt. Verkkotulppa laturissa on sama kuin Suomessa. Tosin sovittimia jenkkitulppaan saa euron parin hinnalla postimaksuineen esimerkiksi Dealextremestä. Jännitteen on oltava kuitenkin 230 V laturissa. Useimmitenhan jännitealue on laturissa niin laaja, että se sopii sekä jenkkeihin että Suomeen.- 412
Vielä vähän. Jos Saksasta ostetussa koneessa on windows valmiina, se on tietysti saksankielinen. Ultimatessa voi vaihtaa kielen haluamakseen. Ultimatea tosin harvoin läppäreissä on valmiina. Niitä tosin saa aitoina paljon halvemmalle esimerkiksi Englannin ebaysta kuin Suomesta. Itse päivitin näin pöytäkoneeseeni Vista Ultimaten Win7 Ultimateksi. Suomen hinnoilla olisi jäänyt tekenättä.
- habladidaa
Kiitos tosi paljon vinkistä, eipä ollut tullut mulle mieleenkään katsella noita Saksan hintoja, mutta toihan näyttääkin paljon paremmalta vaihtoehdolta kuin Jenkeistä tilaaminen. Tulee jopa ihan rehellisesti halvaksi, kun tullia ei tule!
- jurtsipurstikka
Ole varovainen takuujuttujen kanssa myös (tai siis ainakin tietoinen). Mulla oli jenkkiläinen tietokone, jossa piti olla "global warranty"-- vein Englantiin ja emolevy meni poks. Uskomatonta hampaitten kiristystä plus kuukausien soittelu ennenkuin sain uuden tietokoneen.
En enää osta ulkomailta koneita tuon takia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä751400Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2451299Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1521096Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2551068- 51785
- 65764
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em62747Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui39718Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤44691- 30637