Hieman kaaoottista filosofiaa

änimöl

Ajatellaan, että ihminen sesioo monessa paikkaa hänen universaalissa olemassaolossaan... Nähdään se kauneus, että ihminen luo jotain luonnon mukana, ja luonteensa mukaan ihminen luo jotain tilille, joka voi aloittaa liikkeen. me näemme, että totuus makaa siinä ajan ja kapasiteetin mukaan. Me elämme sukupolvi kerrallaan ja milloin ihmiskunnassa luotiin muita yhtä isoja liikkeitä kuten kristinusko, buddhismi taikka islaminusko. Fundamentaalisesti nämä ja muut eroavaisuudet, voidaan luokitella kahteen alueeseen; henkisyys sekä materialismi. Joten tuodaanko tässä yhteiskunnassa enemmän symbioottisia muotoja kuin kaaoottisia muotoja. Kaaos syntyy. kun tahattomasti jokin asia synnyttää jotain sitä riippumattomaan asiaan, joten voimmeko luoda yhteiskunnan, jossa elämä perustuu sattumaan? Liian vähän odottamattomia asioita tapahtuu kuten esim, kadulla, kun ihmisellä on aina tilaisuus luoda ja vaikuttaa. Todellisuus on kuin luotaisiin asioita paketteina, eikä pelkästään hyvästä tahdosta. ¨totuus löytyy kaiken kaaoksen takana... HEI. Meidän lähiympäristössä ei ole tarpeeksi virikkeitä. Että miksi yhteiskunta sulautuu siihen passiivisuuteen, mikä meille on asetettu. Valittavat voivat syyllistyä tekopyhyyteen. Vuosien tuomat tunteet antavat hedelmää, niin mutta suuri osa polttaa tupakkaa, tai muuten vain heittävät menemään sitä outoutta ja utopiaa. Jos ihmiselämä on luotu tärkeäksi hänelle itselleen, niin hän oppii kunnioittamaan jumalan luomaa ihmettä!!! Keveys ja kiitollisuus kunniaan. Ja suuri osa elää lääkityksellä. Itse itken sillä tiedän että suuren kärsimyksen kautta ihmiset oppivat olemaan nöyriä, kun kapitalismissa piilevä saamattomuus ja sen kautta kaatuva moraali, ei näytä kädestä ihmiselle niitä ovia jotka opettavat kiitollisuutta ja rakkautta kanssa*huom.*-eläimiä kohtaan. katsotaan niitä tähtiä niin yksinkertaisella mielellä joka kertoo meille tuhansia ideoita ja tarinoita. Miksi ihminen kokee rauhan, sillä hän oppii päästämään irti. Ole mielentäytteinen ja yritä aina tehdä kompromissi itsesi kanssa. Mitkä ovat niitä tunteita jotka puhuttelevat teitä ihmisiä tuhansin sanoin. Kertokaa minulle pliis jokin kokemus joka puhuttelee teitä. Onko esimerkiksi ajatuksia ulkomaailmasta tähtien tuolla puolen, taikka jumalaista kosketusta sydämmeenne. Minä voisin ilmaista yhden minua liikuttavan asian..: Rakastan auringonnousuja. sitä tunnetta kun päivä lupailee pitkän yönvieton lupausta. Sitä tunnetta joka kumpuaa meidän mielemme usvasta. Ainakin se asia puhuttaa minua, että öisin tuulee vähemmän kuin päivisin, tai että ihmisen mieli on aktiivisimmillaan klo. yhden ja neljän välillä yöstä, jos hän siis on hereillä. Miksi vanhukset ja munkit heräävät aikaisin aamulla, sillä he ovat tuolla kokemassa luonnon ihmeitä. Herätkää alpha omega ja beta. meidän kuuluu työstää tätä syrjäytynyttä länsimaailmaa. Perusasia pidä mielessä. Kohtele mieltäsi ja kehoasi lempeästi ja tehokkaasti. Koska mä en jaksa katella tätä yhteiskuntaa tällaisena mun eläkepäiviin asti.

2

62

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • änimöl

      MISSÄ VALLANKUMOUS. Sen on tultava kulttuurista, sillä kulttuurin muodot luotiin paljon aijemmin kuin väkivalta... Sillä tähän maailmaan synnyttiin spontaanina, joka on askel lähemmäksi viattomuuteen. Isä poika ja pyhä henki, ei ole vaikea ymmärtää monessa uskossa ja osa-alueessa. Meidän kuuluu kunnioittaa luonnettamme ja rytmiämme. The ultimate question is..: Is the game already over ja kuuluuko meidän vaipua ja taipua maailman katastrofiin ihmisten kautta. Löytyykö ihmisestä tänä päivänä se arvo, että voitamme itsemme pahan paikan tullen. Kuinka moni katsoo vierestä yleisesti, kun toisilla iskee esim paniikki? Olen henkilökohtaisesti siinä uskossa, että onneksi on tuolla niitä jotka katsovat meitä ja asettavat meille fundamentaalisesti perusarvot. Kuinka lähellä ihminen silti seisoo väkivaltaisuuden partaalla. Siis ihan tosissaan mitä te siihen sanotte, että ikäluokissa on selvät tuntomerkit tänä päivänä, siitä, että jokainen kompastuu aina siihen mielentilaan joka vallitsee normeista luotuihin arvoihin(jos niitä arvoiksi edes voi kutsua). Kautta uskontojenkin ihminen on luotu kiinteyttämättömäksi. Siis, että voin kuvailla sitä lapsen ilmeellä, että hän kuuntelee vanhempaansa, mutta että hänen ilmeensä pysyy jatkuvasti sillä ajatuksella, että ¨miksi¨i ja mitä ¨ihmettä¨ ja ¨okei, mut mä haluan leikkiä¨... Lapsen mieli on tahraton, ei mitkään manipulaatiot sotke hänen mieltään, ellei se luo lapseen kroonista toistoa tai traumaa. Miten meille tapahtui näin, että nyt länsimaissa me käymme läpi sitä sukupolvea jossa sodan uhrit elävät viimeisiä päiviään ja että ainoa uhka on vallanhalu, kyky kontrolloida jotain. Siis mä ihmettelen sitä että alle sadan vuoden elämänkaaresta ihminen käyttää sitä toisten sortamiseen, vaan ainoastaan sen takia kun ihminen ei osaa katsoa sivistyksen viereen. ¨Tummuva taivas kirkkaana yönä yhä muistuttaa meitä antamaan olla.¨suurin osa ihmisistä kuitenkin tietää sen takaraivossaan, että henkisyys lepää heidän luodun maailman takana, kun ymmärtäisivät vain katsoa pikkuisen lähemmäksi itseään. Monet ajattelevat kypsyessään, että mitä hittoa, OLENKO MINÄ ollut tuollainen. Kiinnostuksen kohteet vaihtelevat elosta kuin elosta. Mikä teitä kiinnostaa? Minua kiinnostaa vanhat jo meidän ajanlaskua edelleet elämäntavat ja kulttuurit. Kun meidän ajanlasku alkoi, oli se jonkinlainen pelastus sitä edeltävää pimeää kautta kohtaan. Joskus joku kokee aina välillä, että en minä mitään pelastusta tarvitse. Se pieni askel täyteläisyyteen muodostuu meditaation kokelaille. Miksei mikään ole enään pyhää. Kaikki muu paitsi tuttavallisuus on kuin roskaa. Miksi aina se tunne, että tämä ei riitä. En osaa antaa tarpeeksi. Se menetetty kaiku menneisyydestä, monin esiintymin. Elä vaistojen mukaan ja anna kiitoksesi jumalalle/universumille sekä kanssakäyjille. Luo suurempi luottamus ystäviesi kesken ja uskaltakaa puskea rajoja yhdessä. Tää elämä täs hullussa maailmassa on jo nähnyt tarpeeksi. Jumalan tähden, USKALTAKAA, RAKASTAKAA. Pyhän hengen kautta rakkaus kuuluu kaikille, AMEN.
      Olen kiitollinen siitä että läheiseni uskaltavat jakaa. Sen luodun asian takana seisot sinä itse riippumattomana siihen luotuun asiaan mitenkään muuten paitsi reaktiossasi, onko se ilo, suru, häpeä vaiko viha... en laita ylpeyttä tuohon kastiin. Okei, me siis laitetaan asioita paketteihin ja kuinka suuri on meidän oma potentiaali meillä on vaikutuksen alaisesti taikka vaikutukselle alttiisti. No nyt on kirjoitettu tarpeeksi. Kiitos kaikille jotka jakavat ajatuksiaan.

    • En lukenut

      En jaksanut lukea.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      79
      1573
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      69
      1263
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1198
    4. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      178
      998
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      148
      988
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      984
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      862
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      834
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      806
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      94
      764
    Aihe