Meidän pihassa on jo vuosia liikkunut yksi punarinta. Tänä vuonna noita punarintaisia pihassakävelijöitä on ainkin neljä. Ovatko ne kaikki poikia ja, kuten arvelen niiden olevan samaa perhettä, montako poikasta punarinta voi saada?
Kaikki ovat väreiltään saman näköisiä. Kuva on sivullani ja laitoin sinne nyt myös kuvan osasta hanhilaumaa. Kysymys siitä kuuluu: mitä lintuja ne ovat? http://sunsunsun.suntuubi.com/?cat=10
Punarinnan poikaset
4
152
Vastaukset
- Hannes Kurppa
Noista lentävistä pitkänokkaisista ja lyhytpyrstöisistä minulle tuli ainakin ensimmäiseksi mieleen lehtokurppa.
- hjjswshh
Lentävät hanhet ovat Valkoposkihanhia.
Punarintojen päämuutto on tällä hetkellä käynnissä ja yhdessä puskassa voi hyvinkin olla useita punarintoja. Kaikki vanhat punarinnat ovat samannäköisiä nuoren rinta on ruskea missä vähän täpliä.- Hannes Kurppa
Lienenkö nyt käsittänyt koko kysymyksen kuvineen väärin, mutta vaikka isot muuttoporukat ovat usen hanhia niin minä en ole koskaan nähnyt hanhilla tuollaista kahlaajalinnun pitkää nokkaa....:)
- sunsunsun 1
Hannes Kurppa kirjoitti:
Lienenkö nyt käsittänyt koko kysymyksen kuvineen väärin, mutta vaikka isot muuttoporukat ovat usen hanhia niin minä en ole koskaan nähnyt hanhilla tuollaista kahlaajalinnun pitkää nokkaa....:)
Hanhina minäkin niitä pidin jo ääntelyn perusteella ja mielettömän ison laumakoonkin vuoksi, vaikka pikaisesti katsottuna kyllä kaula näyttää nokalta. Tietääkö kukaan kuinka monta valkoposkihanhea Helsingin alueella liikkuu näin muuttoaikaan, siis yhteensä ja paljonko on enimmillään yhdessä laumassa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1821800
- 108997
- 94884
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19703- 52674
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42578Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m172534Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä26511Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;193466