Transihmisistä kiinnostuneet naiset

vesimies30+

Olen seurannut jonkin verran tätä palstaa, mutta olen arastellut viestin laittamista ja keskusteluihin osallistumista. Aiemmin olen koettanut vastaavan vähemmän yksityiskohtaista viestiä laittaa bi-palstalle, mutta se ei oikein herättänyt keskustelua.(bi-palstalla keskustellaan muutenkin vähän) Eli laitan nyt tänne tämän viestin.

Eli pähkinänkuoressa: Onko olemassa muita naisia, jotka ovat kiinnostuneita transihmisistä? Miehiähän, jotka ovat kiinnostuneita shemaleista tai transihmisistä tuntuu riittävän. Tai ehkä he ovat vain aktiivisemmin äänessä tällä palstalla:) Oma kiinnostukseni kohdistuu, ainakin tällä hetkellä, transnaisiin tai " tiitteihin", joissa siis vahva tyttöpuoli. Eli transvestiitin pitää olla riittävän naisesta käyvä ja uskottava. En haluaisi luokitella itseäni, mutta lienen lähinnä bi-seksuaali, panseksuaali tai bi- henkinen hetero. tai vain hetero. Mutta ihmisessä on tärkeintä sydän ja korvien väli. Se mitä jalkojen välistä löytyy, on sivuseikka.

Ihastumiset ja kiinnostukset naisiin ja transihmisiin olen kokenut hämmentävänä. Mietin joskus olenko vinoutunut:) tai kaikkea ei tarvitse selittää ja ymmärtää. En oikein osaa selittää, mutta transnaisissa on jotakin sähköistävää, ehkä se liittyy siihen, että en koe perinteisiä naisellisia piirteitä erityisen viehättävinä. Eli maskuliinisuuden ja feminiinisyyden sekoitus kai kiehtoo.

Tässä lyhyesti kuvaus, teksti olisi voinut olla vivahteikkaampi, mutta en nyt viitsi yksityiskohtaisemmin kommentoida henkilökohtaisia asioitani. Mietin vain välillä olenko yksin kiinnostukseni kanssa? ja missä mahdollisiin kivoihin transnaisiin tai naisiin yleensä voi törmätä?Setan bileet tietty, joissa olen käynyt. Voisin tietysti treffiseuraakin hakea, mutta en tiedä onko olemassa erikseen joku treffipalsta, jolla hakea transnaisia? Toki voisi vain antaa olla ja katsoa. Ehkä se kiva oikea ihminen löytyy, vaikka transihmisiin tuntuu olevan vaikea törmätä spontaanisti. En nyt haluaisi vain yöelämästä etsiä ihmisiä. Lisäksi olen hivenen introvertti ihminen, joten outojen ihmisten kanssa juttelu on vaikeaa. Enkä ole niin aktiivinen ja menevä, että tapaisin sattumalta ja usein potentiaalisia kiinnostavia uusia tuttavuuksia. Eli pitää kai itsekin osata etsiä.

147

2109

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • epäselvyyksiä

"En oikein osaa selittää, mutta transnaisissa on jotakin sähköistävää, ehkä se liittyy siihen, että en koe perinteisiä naisellisia piirteitä erityisen viehättävinä. Eli maskuliinisuuden ja feminiinisyyden sekoitus kai kiehtoo."

Eli jos transnainen on perinteisesti naisellinen, mitä sillä tarkoitatkaan, et olisi hänestä luultavasti kiinnostunut? Silti sanot ensiksi, että transvestiitin ym. tarvitsee olla tarpeeksi naisellinen ja uskottava (ihan kuin nämä asiat olisivat jotain näyttelemistä). Tämä on jotenkin ristiriitaista. Kun sanot vielä että jalkoväli on sivuseikka, niin en saa oikein kiinni siitä minkälaisten ihmisten perään oikein olet. Ei saa olla "perinteisen naisellinen", mutta pitää olla kuitenkin naisellinen ja uskottava, jalkovälillä ei väliä. Ok.

Aika iso osa "transnaisista" on varsin taviksen oloisia naisia, iso osa myös tosiaan siten ettet tunnista heitä kadullakaan. Heistä ei tule maskuliinisuus mitenkään sen enempää esiin kuin muistakaan naisista, paitsi jos puhutaan siitä ikuisesta ja tyhjästä new-age-kliseestä että kaikissa meissä on maskuliiniset ja feminiiniset puolensa tai jotain. Ilmeisesti nämä naiset eivät sovi tutkaasi ja mieltymykseesi?

Kaikenlaisia naisia löydät ihan mistä vain. Baarista, kaupasta, töistä, kadulta, harrastuksista, netistä...

En saa tekstistäsi kiinni, enkä osaa neuvoa. Erillistä treffipalstaa ei ole, ellei sitten qruiser, mutta sielläkin on porukkaa täysin laidasta laitaan. Voi sieltä hakemaasikin löytyä, mitä se onkaan.

Vastaus on silti Kyllä: transvestiiteista ja transsukupuolisista kiinnostuneita ja naisina itseään pitäviä ihmisiä on muitakin.

• terho

Tuleekohan tää oikeelle osastolle, mut haluaisin löytää tampereelta tai läheltä shemalen.

• Väärä osasto
        terho kirjoitti:

Tuleekohan tää oikeelle osastolle, mut haluaisin löytää tampereelta tai läheltä shemalen.

Täällä ei ole parinhakua. Lähde Thaimaahan jos shemalea haet.

• ap

Teksti oli vähän huonohkosti muotoiltu. Mutta ilmeisesti transpalstalla ei saa keskustellakaan tai kommentoida, jos ei tiedä tai osaa muotoilla termejä ehdottoman poliittiskorrektisesti ja sukupuolineutraalisti. Motiivi jutun kirjoittamiseksi oli se, että kun olen ollut ihastunut ja kiinnostunut miesten lisäksi myös naisista ja transihmisistä. Taustalla oli halu pohdiskella asiaa, koska bi-palstalla ei esimerkiksi juurikaan keskustella asiasta. Siitäkin huolimatta ymmärtäkseeni biseksuaalit ovat tyypillisempiä ihastumaan sukupuolirajat ylittäviin ihmisiin.

Myönnän, että osin kiinnostukseni taustalla voivat olla ulkonäölliset seikat. Esimerkiksi olen huomannut katselevani enemmän jokseenkin poikamaisia naisia tai androgyynejä ihmisiä. Mutta toki, jos pääsee juttelemaan ja kemiat kolahtavat, niin se kiinnostus voi löytyä sitten aika yllättävältäkin taholta. Ongelma vain on se, että en kovin helposti tutustu uusiin ihmisiin, enkä varsinkaan ihastuksien kanssa osaa olla luontevasti. Harrastuksenikin ovat pääasiassa sellaisia yksinharrastuksia, lukeminen, musiikinkuuntelu, nettisurffailu. Olen osa- aikatyössä, jossa tapahtumia ja tilaisuuksia, mutta harvemmin sielläkään ketään tapaa. Ovat pääasiassa keski-ikäisten naisten( kaikella kunnioituksella)temmellyskenttiä. Lähipiirissä ja tuttavissa on homoja, biseksuaaleja, mutta ei juuri muita vähemmistöjä.

• Hei!

En osaa itsekään termistöä läpikotaisin, mutta se ei estä keskustelua.

Pohtimaasi asiaan voin vaan todeta, että et ole ainoa laatuasi. Joskus tuntuu, että transvestiittejä kumppanikseen etsiviä naisia on enemmän kuin esillä olevia transvestiittejä.

• Kolmois-S

Ole hyvä vain, kunhan et käy kyselemään satunnaisilta transihmisiksi luulemiltasi naisilta heidän henkilöhistoriaansa. Me emme ole tilivelvollisia teille.

• toisel viisii

Mikähän siinä on, että usein kun annetaan aika selkeää palautetta ja selkeitä kysymyksiä, siitä vedetään joku "terminillitys"-herne nenään?

Se mitä sinulle tuossa ylläolevassa viestissä yritettiin sanoa oli se, että kuvailit sekä kiinnostustasi että muutenkin oletuksia etenkin transsukupuolisista naisista omituisesti. Tämä ei tarkoita mitään termihässäkkää vaan sitä, että tekstistäsi saa rivien välistä tai suoraankin luettua että esimerkiksi transsukupuoliset naiset olisivat mielestäsi ilmeisesti jotenkin "molempia sukupuolipiirteitä" yhdistäviä olemukseltaan. Eli siis ihan suomenkielellä: entisiä miehiä joissa se näkyy että kyllä sitä ollaan miehiä joskus oltu (ja vähäsen ollaan edelleenkin varmaan).

Et tykkää "perinteisistä naisista", mutta sitten kuitenkin pitää olla uskottava ja naisellinen, transvestiitinkin. Mitä se sinusta kertoo jos sanoo että joku on tai ei ole jonain sukupuolena "uskottava"? Varmaan tosi kiva jollekin kuulla, että ihan kiva kun koet olevasi nainen, mutta et kyllä ole uskottava sellaisena. Nyt sanoitkin että tykkäät poikamaisista tai androgyyneistä naisista. Eli kun yhdistää tuon ensimmäiseen viestiin, tulee sellainen fiilis että näköjään koet transsukupuoliset naiset sitten jotenkin poikamaisina tai androgyyneinä yleisesti tai suurimmalti osin. Siksi sinulta kysyttiin että sopisiko makuusi perinteisesti naisellinen tai hyvin naisellinen transsukupuolinen nainen jota et edes tunnistaisi millään. Jos saisit tietää jonkun naisellisen naisen transtaustasta sattumalta, muuttuisiko hän yhtäkkiä kiinnostavaksi ja ehkä vähän poikamaiseksi tai anrogyyniksi silmissäsi?

Suurin osa tuntemistani transsukupuolisista naisista on joko "normaalin" feminiinisiä tai varsin feminiinisiä. Poikamaisia ja androgyynejä on vähemmistö, ihan kuin muissakin naistutuissani.

Ei tässä valitettu termeistä ja poliittisista korrektiuksista, vaan ihmeteltiin sitä kuvaa mitä projisoit transihmisistä ja etenkin transsukupuolisista naisista.

• eepro 1
        Minna-Maaria kirjoitti:

Hei!

En osaa itsekään termistöä läpikotaisin, mutta se ei estä keskustelua.

Pohtimaasi asiaan voin vaan todeta, että et ole ainoa laatuasi. Joskus tuntuu, että transvestiittejä kumppanikseen etsiviä naisia on enemmän kuin esillä olevia transvestiittejä.

olen samaa mieltä kanssasi

• Nillitin

Ehkä kannattaisi ensin varmistaa, mitä aloittaja "transnaisellaan" tarkoittaa; Selkeästi hän puhuu tiiteistä mutta jää epäselväksi, tarkoittaako hän tosiaan transnaisella mtf-transsukupuolista. Nämä termit kun eivät ole aina asioihin vihkiytymättömille selviä.

• Half Woman

Olen tässä itsekin miettinyt mikä on se tarve transpoliklinikan henkilöstön painottavan asiakkaitaan enemmän feminiiniseen puolen näyttämiseen. Yksi vastaus on läpimenevyys ettei minkään lapsen tarvitse kysellä ja ihmetellä oletko täti vai setä. No minä olen androgyyninen enemmän kuin feminiininen, ei yksinkertaisesti huvita pyntätä itseään joka helkutin päivä, ei edes joka toinen päivä.

Eiköhän meissä jokaisessa riippumatta mitä olemme, ole ripaus kumpaankin!

• mlkhjlkhjdjk

"No minä olen androgyyninen enemmän kuin feminiininen, ei yksinkertaisesti huvita pyntätä itseään joka helkutin päivä, ei edes joka toinen päivä."

Minä pidän itseäni aika vahvasti feminiinisenä, mutta en silti pynttää itseäni joka päivä, en edes joka toinen, vain silloin kun olen menossa johonkin juhliin ja pitääkin pynttäytyä. Vaikka en pynttääkään itseäni, en ole androgyyni vaan lukeudun selvästi naiseksi. Minusta feminiinisyyttä ei ole naisellinen pynttääntyminen ja meikkaus, vaikka jotkut niin esittävätkin.

• ehkäpä niin

"Eiköhän meissä jokaisessa riippumatta mitä olemme, ole ripaus kumpaankin! "

Saahan sitä uskoa mitä haluaa ja yrittää sisällyttä mitä vain sukupuolistereotypisiin laatikkoihin. Minä taas en sukupuolita jotain luonnepiirteitä ja henkilökohtaisia ominaisuuksia ihmisillä, koska niiden esiintymisessä on aivan liian suurta hajontaa "kumpienkin" sukupuolten kohdalla. Kyllä ne on ihan vaan yksilöpiirteitä ja ominaisuuksia. Ehkä sukupuolihormonit saa vähän vahvemmin jotain juttuja aikaan ihmisissä, mutta sekin on niin yksilöllistä ja sitä hajontaa on vaan liikaa.

Minussa on lähinnä ripaus itseäni ja tietenkin olen varmasti käsityksiltäni ja monilta muilta osin monipuolisen ympäristöni muovaama ja niiden imeytymiseen ja tulkitsemiseen on vaikuttaneet jonkin verran biologian määräämät esiominaisuuteni. Samoin tuo biologian kehityksen suunta määräytyy jonkin verran elämän aikana ympäristön vaikutuksesta.

• ap

Kyllä tarkoitan myös transnaista. eli mtf. Terminologia hivenen epäselvää, vaikka SETA:n jargonia on tullut kuultua:) Hyvä pointteja kirjoittaneilla, ei siinä mitään. Eli ehkä en osaa sen tarkemmin analysoida mikä on kiinnostuksen taustalla ns. transihmisiä kohtaan(mainittakoon, että en ole ollut varsinaisesti kiinnostunut transmiehistä,). Voi olla, vaikka hivenen epäkorrektia myöntääkin, että alitajuisesti tai tiedostamatta koen transnaiset jotenkin molempia sukupuolisia piirteitä yhdistäviksi naisiksi.Ilman naisten huonoja puolia ja oikkuja:)

Voi olla, että en oikein tiedä mitä välttämättä etsin tai en nyt varsinaisesti etsi mitään. Olen ehkä 30 rajapyykin pohdittuani miettinyt seksuaalisuuttani ja kun olen ollut ihastunut muihinkin kuin miehiin, niin kenties olen alkanut pohtia mahdollisuutta löytää se "oikea"( jos sellaista edes onkaan) myös muualta kuin miesten joukosta.

(Ps. olen ollut kiinnostunut ihan naisellisesta luomunaisesta mutta hänessäkin kiinnosti älykkyyden ja tumman kauneuden lisäksi kovuuden ja pehmeyden yhdistelmä. Tämä kovuus ja pehmeys yhdistyi harrastuksissa/kiinnostuksessa ja opiskelualassa ja vähän muallakin. Vaikka meillä ei ollut mitään sen kummempaa flirttiä lukuun ottamatta)

Mutta I rest my case. Hyvät yöt! Työpäivä kutsuu huomenna!

• nkjckjvbkjbv

"Voi olla, vaikka hivenen epäkorrektia myöntääkin, että alitajuisesti tai tiedostamatta koen transnaiset jotenkin molempia sukupuolisia piirteitä yhdistäviksi naisiksi.Ilman naisten huonoja puolia ja oikkuja:)"

Nuo on ehkä yksilökohtaisia ominaisuuksia. Itse olen kokenut olevani aina nainen, aikanaan jouduin vain esittämään miehen roolia. Jälkeenpäin olen huomannut etten koskaan sisäistänyt millaista on elää miehenä. En siis täyttäisi noita vaatimuksiasi koska olen aina ollut nainen ja nyt saan elää sellaisena täysillä. Ehkäpä tulkitsisit minun omaavan nuo mainitsemasi naisen huonot puolet ja oikut. Ainakin oman tulkintani mukaan taidat sittenkin saavuttaa nuo haluamasi puolet transvestiitissä, transnainen on yleensä niin vahvasti nainen ettemme ehkä kelpaa sinulle.

• Kolmois-S

Trans ihmiset on kuin portaikko, mennään ylös tai alas, mutta kukaan ei jää rappuihin. Vielä kun olin heikko ja haavoittuva annoin kaltaistesi bi/bi-utelias naisten houkutella lemmenleikkeihin, jotka loppuivat naisen pistäessä täyden vallankäyttöahdistuksensa päälle, jonka seurauksena suhde meni poikki ja hän siirtyi "oikeisiin" naisiin. Kun näin kävi muutaman kerran, opin varovaisemmaksi. Opin myös, että naiset ovat v i t t u m a i n e n sukupuoli.

"koen transnaiset jotenkin molempia sukupuolisia piirteitä yhdistäviksi naisiksi.Ilman naisten huonoja puolia ja oikkuja:) "

Tjaa. Tällä palstalla on yksi Arpaix, joka huutaa minulle just tuosta, kun olin katsellut hänen valheitaan tarpeeksi pitkään, annoin hänen pudota. Ehkä se on oikullisuutta, kun kylmästi jätän ihmisiä, mutta mitä odotat naiselta, jonka oma äiti on hylännyt.

"olen alkanut pohtia mahdollisuutta löytää se "oikea"( jos sellaista edes onkaan) myös muualta kuin miesten joukosta."

Lue Anthony de Mellon kirja "Havahtuminen". Se oikea sinulle katsoo sinua aamulla peilistä vastaan. Ketään muuta et tarvitse.

"(Ps. olen ollut kiinnostunut ihan naisellisesta luomunaisesta"

Anteeksi, mikä nainen?

"hänessäkin kiinnosti älykkyyden ja tumman kauneuden lisäksi kovuuden ja pehmeyden yhdistelmä. Tämä kovuus ja pehmeys yhdistyi harrastuksissa/kiinnostuksessa ja opiskelualassa ja vähän muallakin. "

Ihan niin kuin minä olisin juuri se oikea sinulle. Pehmeyttä minussa edustaa se, etten kerta kaikkiaan löydä koko maailmasta mitään kauniimpaa kuin pieni lintu, jota haluan silittää ja jota haluan tarkkailla ja jonka toimiin eläydyn.
        Kovuutta edustaa se, etten ole pätkääkään kiinnostunut sinusta. Itse asiassa tämäkin neuvo mitä olen puhunut Anthony de Mellosta ja muusta todennäköisesti menee sinussa ihan hukkaan. Leiki leikkejäsi jonkin transvestiitin kanssa niin saat tuntea ylemmyydentuntoa ja opettaa, kuinka "oikea" nainen sipsuttaa, sips sips sips ja tiitti tulee perässä klops klops klops.

• ap
        Kolmois-S kirjoitti:

Trans ihmiset on kuin portaikko, mennään ylös tai alas, mutta kukaan ei jää rappuihin. Vielä kun olin heikko ja haavoittuva annoin kaltaistesi bi/bi-utelias naisten houkutella lemmenleikkeihin, jotka loppuivat naisen pistäessä täyden vallankäyttöahdistuksensa päälle, jonka seurauksena suhde meni poikki ja hän siirtyi "oikeisiin" naisiin. Kun näin kävi muutaman kerran, opin varovaisemmaksi. Opin myös, että naiset ovat v i t t u m a i n e n sukupuoli.

"koen transnaiset jotenkin molempia sukupuolisia piirteitä yhdistäviksi naisiksi.Ilman naisten huonoja puolia ja oikkuja:) "

Tjaa. Tällä palstalla on yksi Arpaix, joka huutaa minulle just tuosta, kun olin katsellut hänen valheitaan tarpeeksi pitkään, annoin hänen pudota. Ehkä se on oikullisuutta, kun kylmästi jätän ihmisiä, mutta mitä odotat naiselta, jonka oma äiti on hylännyt.

"olen alkanut pohtia mahdollisuutta löytää se "oikea"( jos sellaista edes onkaan) myös muualta kuin miesten joukosta."

Lue Anthony de Mellon kirja "Havahtuminen". Se oikea sinulle katsoo sinua aamulla peilistä vastaan. Ketään muuta et tarvitse.

"(Ps. olen ollut kiinnostunut ihan naisellisesta luomunaisesta"

Anteeksi, mikä nainen?

"hänessäkin kiinnosti älykkyyden ja tumman kauneuden lisäksi kovuuden ja pehmeyden yhdistelmä. Tämä kovuus ja pehmeys yhdistyi harrastuksissa/kiinnostuksessa ja opiskelualassa ja vähän muallakin. "

Ihan niin kuin minä olisin juuri se oikea sinulle. Pehmeyttä minussa edustaa se, etten kerta kaikkiaan löydä koko maailmasta mitään kauniimpaa kuin pieni lintu, jota haluan silittää ja jota haluan tarkkailla ja jonka toimiin eläydyn.
        Kovuutta edustaa se, etten ole pätkääkään kiinnostunut sinusta. Itse asiassa tämäkin neuvo mitä olen puhunut Anthony de Mellosta ja muusta todennäköisesti menee sinussa ihan hukkaan. Leiki leikkejäsi jonkin transvestiitin kanssa niin saat tuntea ylemmyydentuntoa ja opettaa, kuinka "oikea" nainen sipsuttaa, sips sips sips ja tiitti tulee perässä klops klops klops.

Kiitos neuvosta, voinen lukea kirjan mikäli se kiinnostaa. Ajattelinkin, että luomunainen termi voi loukata( mutta lähinnä kommentti jollekin, joka ilmeisesti ajatteli, että en voisi kiinnostua ollenkaan naisellisista naisista. Tarkoittaen tosin ilmeisimmin naisellista transnaista)

Olen siis ollut kiinnostunut transnaisesta, mutta henkilö oli varattu, joten ei hänestä sen enempää. Henkilö siis melko naisellinen. Tosin pitkähkö, yli 180 cm)Tosin kasvojen piirteet hieman vahvat , mutta niin on minullakin melko voimakkaat piirteet)

En halua olla anteeksipyyntelevä. En halua loukata ketään, olen mukava, enkä edes koe olevani mitenkään kokeilunhaluinen. Olen vain huomannut kiinnostuvani hieman erilaisemmistakin ihmisistä, eikä siinä nyt mielestäni ole pahaa. Jokaisella on omat mieltymyksensä ulkonäön suhteen.Ja harva nyt osaa keskustella transihmisistä täysin sukupuolineutraalisti ja tuntien terminologiaa, eli tahattomastikin voi loukata ketä tahansa. Ja kaiketi parisuhde transihmisten kanssa voi onnistua ja epäonnistua ihan samoista syisä kuin muidenkin kanssa.

• mörkö tuli piiriin

"Voi olla, vaikka hivenen epäkorrektia myöntääkin, että alitajuisesti tai tiedostamatta koen transnaiset jotenkin molempia sukupuolisia piirteitä yhdistäviksi naisiksi.Ilman naisten huonoja puolia ja oikkuja:)"

En minä epäkorrektiuksista tiedä, mutta sen tiedän mitä tuossa ihan suoraan sanot ajatuksistasi. Minä vähän epäilen, että et ole nähnyt etkä tunne kovinkaan montaa transsukupuolista naista, sekä että sinulla on jostain syystä syntynyt stereotyyppinen kuva naisista ylipäänsä huonoine puolineen ja oikkuineen. Nimittäin tuo ajatus ei voisi olla kauempana totuudesta, jos yhtään on enempää ollut transsukupuolisten naisten kanssa tekemisissä. Se oikukkuuden ja naisellisten "huonojen puolten" määrä tuntuu välillä olevan suurempikin kuin muiden naisten joukossa, vaikka ei tietenkään varmaan niin merkittävästi. Oikeasti transsukupuolisten naisten keskuudessa on kyllä paljon oikukkuutta ja draamaa, joka osin johtunee siitä että suurin osa on kuitenkin iästä riippumatta joutunut kamppailemaan tällaisen kokemuksen ja ympäristön reagoinnin ja päsmäröinnin kanssa vuosikausia tai vuosikymmeniä. Se on tavallista huomattavasti ikävämpi kokemus. Mitään sellaista ei ole olemassa, että transsukupuoliset naiset jotenkin yhdistäisivät miehisiä ominaisuuksia ihanasti ja selkeästi naisellisiin ominaisuuksiin. Tai että oltaisiin "sosiaalistuttu pojiksi ja miehiksi" ennen kuin "ryhdyttiin naisiksi". Ei. Transsukupuoliset naiset ovat psyykkisesti ja käytökseltään aivan samalla tavoin naisia kuin kaikki muutkin naiset, hyvässä ja pahassa. Sinun omaksumasi tai kehittämäsi kuva on cisseksistinen, eli se että yhteiskunnan sinuun syöttämän arvomaailman takia tahtomattasikin ajattelet että johonkin "täyteen sukupuoleen" voi vain syntyä ja jotenkin kromosomien tai muun biologisen ehdottoman totuuden mukaan määräydytään ja että kukaan ei voi noita rajoja koskaan "ylittää" täydellisesti, puhumattakaan siitä että olisivat niitä jo valmiiksi. Toisin sanoen cisseksismi on sitä, että et ajattele transsukupuolista ihmistä täysin hänen edustamansa sukupuolen edustajana, vaan teet joko tietoisesti tai tiedostamatta pieniä tai suuria venkoiluja sen suhteen että eivät nyt ihan aivan ole täysin naisia tai miehiä.

Miten muuten näet nuo pornon "shemalet", jotka mainitsit ensimmäisessä viestissäsi? Hehän ovat yleensä aina hyperfeminiinisiä pornon vaatimusten mukaisesti kuten kaikki muutkin naiset pornossa, joten miten heissä tulee molempien sukupuolten piirteet esille? Ja siis kun sanoit että jalkovälillä ei ole väliä, niin oletan että nyt ei sitten keskitytä siihen, vaan heidän olemukseen ja käytökseen.

Kolmois-S sinulle jo tuosta luomunaisesta huomauttikin. Mitä vikaa luulet siinä ajatuksessa olevan, kun siitä sinulle huomautamme? Se on todellakin huono tapa ilmaista asia. Mutta miksi? Jätän ajatustyötä tehtäväksi sinulle itsellesi.

• neuvoja tuohon
        ap kirjoitti:

Kiitos neuvosta, voinen lukea kirjan mikäli se kiinnostaa. Ajattelinkin, että luomunainen termi voi loukata( mutta lähinnä kommentti jollekin, joka ilmeisesti ajatteli, että en voisi kiinnostua ollenkaan naisellisista naisista. Tarkoittaen tosin ilmeisimmin naisellista transnaista)

Olen siis ollut kiinnostunut transnaisesta, mutta henkilö oli varattu, joten ei hänestä sen enempää. Henkilö siis melko naisellinen. Tosin pitkähkö, yli 180 cm)Tosin kasvojen piirteet hieman vahvat , mutta niin on minullakin melko voimakkaat piirteet)

En halua olla anteeksipyyntelevä. En halua loukata ketään, olen mukava, enkä edes koe olevani mitenkään kokeilunhaluinen. Olen vain huomannut kiinnostuvani hieman erilaisemmistakin ihmisistä, eikä siinä nyt mielestäni ole pahaa. Jokaisella on omat mieltymyksensä ulkonäön suhteen.Ja harva nyt osaa keskustella transihmisistä täysin sukupuolineutraalisti ja tuntien terminologiaa, eli tahattomastikin voi loukata ketä tahansa. Ja kaiketi parisuhde transihmisten kanssa voi onnistua ja epäonnistua ihan samoista syisä kuin muidenkin kanssa.

Tuo nainen josta olet ollut kiinnostunut, on saattanut tuntea ahdistustakin niistä voimakkaista piirteistä mitkä varmaan vaikuttivat kiinnostukseesi. Hän saattaisi haluta kipeästi mennä esimerkiksi kasvoja naisellistavaan kirurgiaan, tai ehkä on jo mennytkin. Mitä tämä tarkoittaa? Se tarkoittaa sitä, että transsukupuolisten ihmisten kanssa sinun on oltava HYVIN varovainen sen suhteen että miten tuo ihminen oikeasti näkee itse itsensä, miten hän haluaisi nähdä itsensä ja millaisessa vaiheessa hän on elämässään. Ihastumisesi joihinkin piirteisiin saattaa hyvinkin olla hänelle kivulias asia, koska ne piirteet saattavat olla joitakin joista hän on ahdistunut ja haluaa päästä eroon. Tottakai osa käyttäytymistavoistakin on opittuja ja poisopittavissa ja transsukupuolinen voi tiedostaa sen. Se hyvin vahva ja joskus väkivaltainenkin sukupuolinen sosiaalinen ehdollistaminen aikaisemmassa elämässä on voinut jättää pahoja jälkiä ihmiseen ja väkisin asetettuja piirteitä joita hän inhoaa itsessään. Voi olla, että jokusen vuoden päästä se mitä tuosta ihmisestä on kuoriutunut on jotain täysin erilaista kuin se mihin alunperin hänessä kiinnostuit.

Siksi suosittelisin sinulle, että jos satut ihastumaan henkilöön joka on vielä verrattain alussa hoitoprosesissaan ja kehittymisessään, olet hyvin varovainen sen kanssa mihin ihastut ja millainen tuo ihminen on. Transsukupuolinen on herkkä kokonaisuus, joka joutuu kamppailemaan monen asian kanssa, eikä ylimääräinen kamppailu vielä kumppanin mieltymysten ja miellyttämisen kanssa ole mikään hyvä lisä tuohon painolastiin.

Luulen, että sinulle tosiaan saattaisi sopia paremmin tasapainoinen transvestiitti, kuten sinulle tuossa ylempänä ehdotettiin. Tai sitten transsukupuolinen henkilö joka on jo pitkällä itsensä kanssa ja vakautunut niin fyysisten kuin henkisten piirteidensä kanssa.

ps. se luomunais-kommentti ei toiminut. Saat helpomman vastaanoton missä tahansa, jos luovut kaikista sanontatavoista ja ajatuksista, jotka erottelevat transsukupuoliset naiset muista naisista jollain "luonnolla" tai "biologialla" ja käsittelevät heitä vähän vähemmän naisina tai erilaisina naisina. Naiset ovat joukko, jotka vaihtelevat fyysisiltä ominaisuuksiltaan valtavasti, emmekä me oikeasti puhu juuri missään jotenkin biologisesti erilaisina esimerkiksi tummaihoisista naisista ja valkoihoisista naisista.

• mjkkjhdbhg
        mörkö tuli piiriin kirjoitti:

En minä epäkorrektiuksista tiedä, mutta sen tiedän mitä tuossa ihan suoraan sanot ajatuksistasi. Minä vähän epäilen, että et ole nähnyt etkä tunne kovinkaan montaa transsukupuolista naista, sekä että sinulla on jostain syystä syntynyt stereotyyppinen kuva naisista ylipäänsä huonoine puolineen ja oikkuineen. Nimittäin tuo ajatus ei voisi olla kauempana totuudesta, jos yhtään on enempää ollut transsukupuolisten naisten kanssa tekemisissä. Se oikukkuuden ja naisellisten "huonojen puolten" määrä tuntuu välillä olevan suurempikin kuin muiden naisten joukossa, vaikka ei tietenkään varmaan niin merkittävästi. Oikeasti transsukupuolisten naisten keskuudessa on kyllä paljon oikukkuutta ja draamaa, joka osin johtunee siitä että suurin osa on kuitenkin iästä riippumatta joutunut kamppailemaan tällaisen kokemuksen ja ympäristön reagoinnin ja päsmäröinnin kanssa vuosikausia tai vuosikymmeniä. Se on tavallista huomattavasti ikävämpi kokemus. Mitään sellaista ei ole olemassa, että transsukupuoliset naiset jotenkin yhdistäisivät miehisiä ominaisuuksia ihanasti ja selkeästi naisellisiin ominaisuuksiin. Tai että oltaisiin "sosiaalistuttu pojiksi ja miehiksi" ennen kuin "ryhdyttiin naisiksi". Ei. Transsukupuoliset naiset ovat psyykkisesti ja käytökseltään aivan samalla tavoin naisia kuin kaikki muutkin naiset, hyvässä ja pahassa. Sinun omaksumasi tai kehittämäsi kuva on cisseksistinen, eli se että yhteiskunnan sinuun syöttämän arvomaailman takia tahtomattasikin ajattelet että johonkin "täyteen sukupuoleen" voi vain syntyä ja jotenkin kromosomien tai muun biologisen ehdottoman totuuden mukaan määräydytään ja että kukaan ei voi noita rajoja koskaan "ylittää" täydellisesti, puhumattakaan siitä että olisivat niitä jo valmiiksi. Toisin sanoen cisseksismi on sitä, että et ajattele transsukupuolista ihmistä täysin hänen edustamansa sukupuolen edustajana, vaan teet joko tietoisesti tai tiedostamatta pieniä tai suuria venkoiluja sen suhteen että eivät nyt ihan aivan ole täysin naisia tai miehiä.

Miten muuten näet nuo pornon "shemalet", jotka mainitsit ensimmäisessä viestissäsi? Hehän ovat yleensä aina hyperfeminiinisiä pornon vaatimusten mukaisesti kuten kaikki muutkin naiset pornossa, joten miten heissä tulee molempien sukupuolten piirteet esille? Ja siis kun sanoit että jalkovälillä ei ole väliä, niin oletan että nyt ei sitten keskitytä siihen, vaan heidän olemukseen ja käytökseen.

Kolmois-S sinulle jo tuosta luomunaisesta huomauttikin. Mitä vikaa luulet siinä ajatuksessa olevan, kun siitä sinulle huomautamme? Se on todellakin huono tapa ilmaista asia. Mutta miksi? Jätän ajatustyötä tehtäväksi sinulle itsellesi.

"Tai että oltaisiin "sosiaalistuttu pojiksi ja miehiksi" ennen kuin "ryhdyttiin naisiksi". Ei. Transsukupuoliset naiset ovat psyykkisesti ja käytökseltään aivan samalla tavoin naisia kuin kaikki muutkin naiset, hyvässä ja pahassa."

Allekirjoitan tuon mielipiteen täysin. Koen itsekin olevani nainen ja sitä olen ollut aina. Se että olen joutunut elämäni alkuvuodet elämään miesten joukossa, on kouluttanut jonkinlaista kovuutta etten asetu kiltisti heikon naisen asemaan vaan pystyn pitämään puoleni tarvittaessa (siis psyykkiseltä kannalta).

• ap
        mörkö tuli piiriin kirjoitti:

En varsinaisesti ole koskaan nähnyt oikeaa shemalea. Liekö heitä siis olemassakaan muualla kuin pornossa? Porno ei kiinnosta, enkä nyt saa mitään kiksejä ko. naisista. Netissä on ollut joitakin kuvia shemaleista, mutta netin shemalet taitavat olla vain harvinaisen kauniita poikkeuksia lajissaan. Eli hyvin ultranaisellisia, luultavimmin naisellisempia kuin moni biologinenkaan(anteeksi ilmaisuni) nainen, mutta naisista heidät erottaa se jalkojen väli. Eli karrikoiden shemalella on naisen yläpää ja miehen alaosa:) Voi olla,että olen vääristyneen ennakkoluuloinen, mutta oletan, että shemalet ovat kiinnostuneita vain miehistä.

Toki, jos mukava shemale sattuisi kohdalle, niin eihän sitä koskaan tiedä. Mutta en oikein usko, että edes SETAN ympyröissä heihin törmää. Enkä nyt shemalea ole etsimässäkään.

Kyllä, pitäisi välttää puhetta ja tekstiä, jossa erotellaan transnaiset muista naisista määritteillä " luomu" " biologinen". Nainen kuin nainen. En tunne kovin montaa transnaista/tiittiä.(litityen johonkin aiempaan kommenttiin tässä ketjussa )Mutta en nyt ole hypersosiaalinen muutenkaan= eli en tunne normiheterojakaan kovin paljon. Eli, pari hyvää ystävääni ovat homoseksuaalejat( tulen yleensäkin hyvin juttuun homoseksuaalien kanssa) Biseksuaaleja on kaveripiirissä jonkun verran,lesboja tiedän pintapuolisesti. Olen jotenkin jännittynyt lesboseurassa. Ehkä annan ristiriitaisia signaaleja tai koen lesbot( stereotyyppisesti) jotenkin ahdasmielisinä. Vaikka jokainen on yksilö, pitäisi muistaa....

• 14+18
        ap kirjoitti:

En varsinaisesti ole koskaan nähnyt oikeaa shemalea. Liekö heitä siis olemassakaan muualla kuin pornossa? Porno ei kiinnosta, enkä nyt saa mitään kiksejä ko. naisista. Netissä on ollut joitakin kuvia shemaleista, mutta netin shemalet taitavat olla vain harvinaisen kauniita poikkeuksia lajissaan. Eli hyvin ultranaisellisia, luultavimmin naisellisempia kuin moni biologinenkaan(anteeksi ilmaisuni) nainen, mutta naisista heidät erottaa se jalkojen väli. Eli karrikoiden shemalella on naisen yläpää ja miehen alaosa:) Voi olla,että olen vääristyneen ennakkoluuloinen, mutta oletan, että shemalet ovat kiinnostuneita vain miehistä.

Toki, jos mukava shemale sattuisi kohdalle, niin eihän sitä koskaan tiedä. Mutta en oikein usko, että edes SETAN ympyröissä heihin törmää. Enkä nyt shemalea ole etsimässäkään.

Kyllä, pitäisi välttää puhetta ja tekstiä, jossa erotellaan transnaiset muista naisista määritteillä " luomu" " biologinen". Nainen kuin nainen. En tunne kovin montaa transnaista/tiittiä.(litityen johonkin aiempaan kommenttiin tässä ketjussa )Mutta en nyt ole hypersosiaalinen muutenkaan= eli en tunne normiheterojakaan kovin paljon. Eli, pari hyvää ystävääni ovat homoseksuaalejat( tulen yleensäkin hyvin juttuun homoseksuaalien kanssa) Biseksuaaleja on kaveripiirissä jonkun verran,lesboja tiedän pintapuolisesti. Olen jotenkin jännittynyt lesboseurassa. Ehkä annan ristiriitaisia signaaleja tai koen lesbot( stereotyyppisesti) jotenkin ahdasmielisinä. Vaikka jokainen on yksilö, pitäisi muistaa....

"Mutta en oikein usko, että edes SETAN ympyröissä heihin törmää. Enkä nyt shemalea ole etsimässäkään."

Tavallaan törmää. Samalla fyysisellä ulkonäöllä olevia, mutta ei shemaleja.

• Kolmois-S
        ap kirjoitti:

Lesbojen joukossa on järkyttävää ahdasmielisyyttä, mutta sellaiset eivät ainakaan minulle ole näyttäytyneet. Tiia Aarnipuu on puhunut, että radfem-tyyppisiä ajatuksia hellittäisiin Suomessakin jossain Mummiksen piireissä, mutten tiedä. Olen jatkuvasti saanut kuulla viestiä femmein dissaamisesta.

Mutta jännitteitä on aina ja kaikkialla seksuaali -ja sukupuolivähemmistöpiireissä, älä suinkaan ajattele olevasi ainoa. Ehkä sinulla on se paha stereotypia ollut aiemmin, että kaikki HLBT-ihmiset ovat samaa iloista pridekansaa käsi kädessä Pride-kulkueessa, mutta kun se ei ole niin.

• ei löydy ei
        ap kirjoitti:

En minä tiedä miksi pitäisi antaa anteeksi tuo biologis-kommentti. Onko siitä vaikea päästä eroon? Osa "shemaleista" on vain transsukupuolisia naisia jotka ovat kyseisellä viihdeteollisuuden alalla lähinnä pakosta, osa omasta halustaan. Eivätkä monet käsitä sukuelintään miehisenä sukuelimenä, vaikka meillä onkin tämä typerä tyyli liittää tietynmuotoiseen sukuelimeen aina joku sukupuoli ja yleensä myös odotukset siitä miten tuota sukuelintä halutaan käyttää ja miten sen omaava ihminen käyttäytyy. Se on kaikki sitä normatiivisuutta, josta kannattaa pyrkiä eroon etenkin jos on transihmisistä kiinnostunut.

Kuten sinulle sanottiin, kehollisesti samanlaisia todellakin on Suomessa ja heihin voi törmätä jopa SETAn ympyröissä joskus. Et vaan tunnista heitä siksi, että et näe kenenkään vaatteiden sisään kenellä on mitkäkin genitaalit, etkä siksi että shemale on pohjimmiltaan pornossa kehitetty ja nykyään käytetty markkinointitermi, joka käytännössä yleensä viittaa siis prostituoituun tai aikuiselokuvanäyttelijään. Lähes kukaan ei siis viittaa itseensä siten missään. Shemale on ristiriitainen ja vain vähän pidetty sana merkityksineen, joka hyvin yleisesti koetaan transsukupuolisten naisten joukossa halventavana. Suomessa shemalea hokevat lähinnä transdiggarit ja nuoriso, joka ottaa oppinsa internetistä ja pornosta ja ei voisi vähempää välittää siitä mitä transihmiset itse itsestään sanovat ja itse itsensä käsittävät.

Ulkonäöllisesti pornossa nuo ihmiset ovat yleensä hyvin naisellisen näköisiä ja oloisia koska sinne tietenkin rankataan ne jotka osuvat geneerisiin kriteereihin, mutteivät aivan aina kaikki, sekä sen perusteella ei kannata olettaa, etteikö transsukupuolisia naisia olisi pornon ulkopuolellakin kauniita ja naisellisia. Eihän suurin osa muistakaan naisista tee pornoa tai myy itseään. Tuosta ei voi syntyä sitä olettamaa, että muut transsukupuoliset naiset olisivat sitten vähemmän naisellisia tai vähemmän läpimeneviä. Läpimeneviä, kaikennäköisiä naisia ja ikävästi sanottuna rumasta kauniiseen löytyy transsukupuolisistakin ihan samalla tavalla kuin muistakin naisista.

• ap

Oppimista siis piisaa.Omaan kyllä mielestäni melko sukupuolineutraalin katseen, eli lasken naisiksi sellaiset, jotka eivät muiden silmissä ole täysin läpimeneviä.( Esimerkiksi ihan yhtä tiittiä pidin ns. oikeana naisena, tosin en nyt sanonut niin, mutta kaverini outtasi hänet minulle myöhemmin paljastaen tämän oikean siviiliminän. )Samoin SETAN bileissä juttelin vanhemman homomiehen kanssa, joka ihmetteli yhtä naista(taisi olla transnainen),että onko tuo nainen vai mies. Totesin, että kyseessä on nainen. Ehkä transnainen sitten lisäsin myös:(

Mutta ajatusmalleissani riittää työstämistä, eli en ihan täysin pysty luokittelemaan transnaista naiseksi, vaan liitän mielessäni ja puheissanikin sen liitteen trans eteen. En sitten tiedä miten transihmisten kumppanit muuten suhtauvat kumppaninsa taustaan? Tietävätkö edes? ovatko oppineet puheissaan ja ajatuksissaan täysin steriilin sukupuolineutraaleiksi? Luultavasti kumppani on vain heille kumppani ilman sen kummempaa etuliitehässäkkää ja sukupuolista terminologiaa.

Kommentti ns shemaleista oli kiinnostava, eli jotenkin oletan, että trans, jolla on penis on jotenkin "säästänyt" sen miestä varten. Tai haluaa käyttää sitä miehisest,i vaikka asia ei olekaan niin.

ps. Joskus olen miettinyt ovatko netin shemalet kuvamanipulaatiota, eli naisia joille vain jotenkin photoshopattu se penis sinne jalkojen väliin...

• ljkgjdhg

"Mutta ajatusmalleissani riittää työstämistä, eli en ihan täysin pysty luokittelemaan transnaista naiseksi, vaan liitän mielessäni ja puheissanikin sen liitteen trans eteen."

Tuota samaa ajattelutapaa esiintyy aika paljon, ainakin CIS-ihmisten joukossa ja jopa transihmisten joukossa. Mutta onhan sekin edes hiukan parempi kuin että transnaista ajateltaisiin miehenä. Suurin osa transtaustaisista naisista pitää itseää yksiselitteisesti naisena ja ovat pitäneet itseään naisena ennen korjausprosessiakin.

"Kommentti ns shemaleista oli kiinnostava, eli jotenkin oletan, että trans, jolla on penis on jotenkin "säästänyt" sen miestä varten. Tai haluaa käyttää sitä miehisest,i vaikka asia ei olekaan niin."

Suomessa lienee selvästi yleisintä näille peniksensä säästäneille että sitä ei ole säästetty sen kummemmin kenellekään eikä yleensä käytetä sukupuolielimenä. Joillekin ei ole tärkeää täydellinen korjausleikkaus. Myös mahdolliset riskit leikkauksessa halutaan välttää tai terveydellisistä syistä korjausleikkaus on mahdoton. Suomalainen laki sallii tämän ja kuitenkin virallinen sukupuoli voidaan vahvistaa toiseksi.

"Joskus olen miettinyt ovatko netin shemalet kuvamanipulaatiota, eli naisia joille vain jotenkin photoshopattu se penis sinne jalkojen väliin."

Varsinkin silloin kun kyseessä on valokuva ja malli on poikkeuksellisen naisellinen muodoiltaan ja kaunis, sekä miehiset elimet täydessä tällingissä, voisi hyvinkin epäillä kyseessä olevan photosoppaus. Videoissa tilanne on todennäköisesti totuudenmukainen ja sen kyllä huomaa.

• jaaaa-a

"Shemalet" netissä ovat kuvissa joskus kuvamanipulaatiota, mutta ei sitä kauheasti esiinny. Videot ym. ovat aitoa tavaraa aidoista ihmisistä aidoilla kehoilla. Ei se edes ole kovin ihmeellistä, jos sattuu tuntemaan tai on nähnyt monipuolisesti kaikenlaisia transihmisiä laidasta laitaan. Hormoneilla ja kirurgisilla hoidoilla on oikeasti vaikutusta ja ihmisissä hirveästi vaihtelua ulkonäöllisesti. Naiset ja miehet ei ole mitään kovin selkeitä sukupuolimöykkyjä jotka näyttävät sukupuoltensa sisällä aina samalta. Siellä koululuokassa voi olla se lihaksikas testosteroniärjy ja se heiveröinen ja feminiinen nörttipoika. Aivan erilaisen näköisiä ja oloisia, silti sama "sukupuoli" koska sattuu olemaan jonkun muotoinen sukuelin tai jotkut kromosomit (mitä ei oikeasti keneltäkään edes mitata ikinä missään, syntymässä vain katsotaan jalkoväliin ja päätetään mielivaltaisesti). Sitten voi käydä niinkin, että se testosteroniärjy lähteekin korjaamaan sukupuoltaan ja heiveröinen feminiininen nörttipoika onkin asenteiltaan ylimacho seksistiäijä jolle kehittyy aikuisena karvainen kaljamaha ja alfaurosasema jossain firman pomona.

Se että ei ole käynyt SRS-leikkauksessa ja on säilyttänyt peniksensä ja ehkä kiveksensäkin, ei ole välttämättä mitään tuollaista mitä kuvasit. Luulen että hyvin harvemmin on. Kyse on vain siitä, että toiset ihmiset ovat keholtaan tietynlaisia ja toiset tietynlaisia. Jotkut tarvitsevat sen SRS:n koska aivot ja kehonsa tuntemukset vaan sanovat niin, toiset eivät tarvitse vaikka ovatkin voineet tarvita muita muokkauksia kehoonsa. Silti sukupuolinen ymmärrys itsestä voi olla täysin samanlainen kielellä ilmaistuna, esimerkiksi se yleinen että "olen nainen". Ihmisillä ei ole samanlaiset tarpeet näissä asioissa ja eri ihmiset kokevat tarvitsevansa toisia hoitoja enemmän siinä missä toiset toisia.

Ei leikkauksiin ja muihin hoitoihin kannata lähteä kuin omista tuntemuksista ja on tyypillistä että jos niihin on lähdetty ulkomaailman aiheuttamien paineiden vuoksi (vaikka se mukautuminen massaan) niin sitä saatetaan katua tulevaisuudessa. Tällaisia ihmisiä ei kovin paljoa ole, mutta joitain harvoja kyllä ja katumiset liittyy hyvin usein siihen että on tehty asioita sellaisilla motiiveilla jotka on tulleet ulkoa, ei itsestä. Monesti on kuultu ja tunnettu se oma tuntemus, mutta esimerkiksi paineet on ajaneet tekemään jotain muuta. Harvassa kuitenkin ovat.

Samoin se että on penis ei välttämättä tarkoita sitä että haluaa penetroida sillä tai että sille tehdään suuseksiä, tai miten vain. Se että on vagina ei välttämättä tarkoita että haluaa tulla penetroiduksi jne. On monia tapoja käyttää sukuelimiään ja keho on seksuaalinen muualtakin kuin sukuelimistä. Seksi ei myöskään ole vain fyysistä. Tietenkin noita tapoja ja mieltymyksiä käyttää sukuelintään, oli se minkämuotoinen tahansa, on yhtä paljon kuin ihmisiä. Mitään nojatuolipsykiatrisia tai psykologisia arveluita toisten genitaaleista ja niihin liittyvistä tunteista ei kannata tehdä, etenkään kun harvemmin nuo ammattilaisetkaan siinä onnistuvat. Iso osa psykiatreista ja psykologeista ja heidän teorioistaan ei ymmärrä transihmisiä juuri yhtään, koska asioita lähestytään niin usein normatiivisista lähtökohdista. Tästä on transihmisillä paljon esimerkkejä Suomessakin.

• Kolmois-S

Siinäpä homolle ongelma ja heterolle.

Tulee mieleen vanha, seistenkymppinen punaniskakaverini Ben Miles "I've been Miles, I am Ben Miles", joka oli nuorena "Arrrkansas Honeychiild" ja ihastui yhteen muijaan, jota sitten seurasi jokilaivalle asti eikä meinannut uskoa kun tämä istuutui mustien puolelle. Siihen aikaan valkoihoinen ei saanut avioitua mustien kanssa laillisesti. Se sai hänet pohtimaan, että hän on "walesilainen, irlantilainen, skottilainen", mutta taatusti hänellä oli "n e k r u halkopinossa".

Niinpä. Harmittaa, kun en kysynyt häneltä ikinä, soveltuuko se sama sukupuoliin mitä rotuihin. Entäpä jos jollakulla naisella on vähän testosteronia ollut "halkopinossa" jossain vaiheessa elämää. Ihan samalla tavalla outoa kuin tämä rotuerottelu on nykyään on se, että vahdataan ihmisten "todellista" sukupuolta.

Minä tykkään vaikka Caster Semenyasta, voisin harkita hänen kanssaan suhdetta. Ei ole mitään väliä sillä, vaikka hänellä olisikin munasarjan tilalla kives. Mutta samalla minä tajuan, että minä olen tosi yksin tämän ajatukseni kanssa, että suurin osa maailmasta jahtaa sukupuolipuhtautta.

• kymysystä
        Kolmois-S kirjoitti:

Siinäpä homolle ongelma ja heterolle.

Tulee mieleen vanha, seistenkymppinen punaniskakaverini Ben Miles "I've been Miles, I am Ben Miles", joka oli nuorena "Arrrkansas Honeychiild" ja ihastui yhteen muijaan, jota sitten seurasi jokilaivalle asti eikä meinannut uskoa kun tämä istuutui mustien puolelle. Siihen aikaan valkoihoinen ei saanut avioitua mustien kanssa laillisesti. Se sai hänet pohtimaan, että hän on "walesilainen, irlantilainen, skottilainen", mutta taatusti hänellä oli "n e k r u halkopinossa".

Niinpä. Harmittaa, kun en kysynyt häneltä ikinä, soveltuuko se sama sukupuoliin mitä rotuihin. Entäpä jos jollakulla naisella on vähän testosteronia ollut "halkopinossa" jossain vaiheessa elämää. Ihan samalla tavalla outoa kuin tämä rotuerottelu on nykyään on se, että vahdataan ihmisten "todellista" sukupuolta.

Minä tykkään vaikka Caster Semenyasta, voisin harkita hänen kanssaan suhdetta. Ei ole mitään väliä sillä, vaikka hänellä olisikin munasarjan tilalla kives. Mutta samalla minä tajuan, että minä olen tosi yksin tämän ajatukseni kanssa, että suurin osa maailmasta jahtaa sukupuolipuhtautta.

"Mutta samalla minä tajuan, että minä olen tosi yksin tämän ajatukseni kanssa, että suurin osa maailmasta jahtaa sukupuolipuhtautta. "

Niinpä. Sukupuolipuhtautta jota ei todellisesti ole vaihtelun vuoksi olemassa edes fyysisesti. Rajojen merkityksiä vahditaan suorastaan ideologisella vimmalla, mutta onko ihmekään kun ideologiahan se on. Määritelmällisesti tarkat rajat ovat mahdottomia, koska merkitykset ovat välttämättä vain keksittyjä ja päälleliimattuja, sovittuja. Se ei ole rakettitiedettä, vaan taidetta, joskin monesti aika väkivaltaista ja pakottavaa taidetta.

Ketjun aloittajalle tästä saa sen hyvän esimerkin, että hän voisi pohtia mitä lopulta tietää edes omista "sukupuolisista" ominaisuuksistaan ja mikä sijoittuu mitenkäkin sukupuolikartalle.

Siis aloittajalle: Mistä ap oikeastaan tiedät, että olet itse nainen?

• sukupuolineutraali?

"En sitten tiedä miten transihmisten kumppanit muuten suhtauvat kumppaninsa taustaan? Tietävätkö edes? ovatko oppineet puheissaan ja ajatuksissaan täysin steriilin sukupuolineutraaleiksi? Luultavasti kumppani on vain heille kumppani ilman sen kummempaa etuliitehässäkkää ja sukupuolista terminologiaa."

Suurin osa varmaan tietää, sitten joku osa ei, jos kyseessä on siis transsukupuolinen hoitoprosessin läpikäynyt henkilö. Jotkut eivät halua tai koe tarpeelliseksi kertoa lääketieteellisestä historiastaan. Mutta tuskin siinä mitään sen kummempaa sukupuolineutraaliutta on, miksi sellaista pitäisi olla? En minä ainakaan itseni kohdalla haluaisi. Eiköhän suurin osa kumppaneista kutsu kumppaniaan ihan vain tyttöystäväksi tai poikaystäväksi, tai vaimokseen ja miehekseen, missä suhdemuodossa sitten ovatkaan. Kun ne nyt on vaan siis naisia ja miehiä pääosin, niin tuskin mitään transuttelua kovin paljoa esiintyy edes kahden kesken (mitä pointtia siinä olisi?) ja julkisesti ei yhtään (ei voi outtailla muille ihmisille historiaa). Ainakin näin transsukupuolisilla. Minä en eläisi transuttelijan kanssa, tai kenenkään joka ei kohtelisi minua muuta kuin naisena vain sukupuoleltani.

Vähän luulen että transvestiiteillakin naispuoliset puolisot kutsuvat kumppaniaan suurimmalti osin vain mieheksi tai poikaystäväkseen ja eivät sitä transvestisuutta käsittele tuollaisessa arkikäytössä jos ylipäätään haluavat käsitelläkään. Olettaen siis että tietävät miehensä transvestisuudesta, läheskään kaikki tiitit kun eivät ole kaapista ulkona, pieni osa vain. Miespareista joissa toinen on transvestiitti en tiedä mitenkä suhteet useimmiten menee, niistä ei juurikaan hiiskuta vaikka heitä onkin (tiedänkin pari sellaista pariskuntaa).

Ainahan tottakai voi olla ja onkin näistä kaavoista poikkeavia ja muutenkin kaikenlaista löytyy jos laajennetaan aluetta. Tiedätkö mitä queerpiirit ovat, tai ylipäätään queer?

• AP
        kymysystä kirjoitti:

"Mutta samalla minä tajuan, että minä olen tosi yksin tämän ajatukseni kanssa, että suurin osa maailmasta jahtaa sukupuolipuhtautta. "

Niinpä. Sukupuolipuhtautta jota ei todellisesti ole vaihtelun vuoksi olemassa edes fyysisesti. Rajojen merkityksiä vahditaan suorastaan ideologisella vimmalla, mutta onko ihmekään kun ideologiahan se on. Määritelmällisesti tarkat rajat ovat mahdottomia, koska merkitykset ovat välttämättä vain keksittyjä ja päälleliimattuja, sovittuja. Se ei ole rakettitiedettä, vaan taidetta, joskin monesti aika väkivaltaista ja pakottavaa taidetta.

Ketjun aloittajalle tästä saa sen hyvän esimerkin, että hän voisi pohtia mitä lopulta tietää edes omista "sukupuolisista" ominaisuuksistaan ja mikä sijoittuu mitenkäkin sukupuolikartalle.

Siis aloittajalle: Mistä ap oikeastaan tiedät, että olet itse nainen?

Hmm, oletettavasti minut on määriltelty naiseksi, kun putkahdin maailmaan äitini kohdusta ja minulla sattui olemaan genitaalit, joiden perusteella minut luokitelttiin tyttövauvaksi. Sain tytön nimen, tuli murrosikä, kuukautiset, rinnat, lantio leveni, karvoitus jne. Minulla on myös kohtu, eli olen kykenevä synnyttämään lapsia. ( toki pelkästään synnyttäminen tai äitiys ei tee kenestäkään naista)En ole kokenut ristiriitaa fyysisen ja henkisen sukupuoleni välillä( vähän kömpelö muotoilu), vaikka välillä koen, että olen hieman kiinnostunut erilaisista asioista kuin muut tytöt ja naiset. Olen siis ulkoisesti varsin naisellinen, en mikään ultrafemme( mutta luultavasti lesbopiireissä minut luokiteltaisiin ns. femmeksi, mutta hieman enemmän laittautuvat heteronaiset luokittelisivat minut normaaliksi tavisnaiseksi, joka voisi olla vähän "hoidetumpi".) Sisäisesti: Olen hieman varautunut,etäinenkin(osin menneisyyden asioista johtuen, mutta ei niistä sen enempää) en kovin lämmin tai äidillinen. Vaikka välitän ihmisistä, enkä halua loukata ketään tai satuttaa ihmisiä) INTP- NAINEN, vaikka en ota tuollaisia psykologisia luokitteluja ja indikaattoreita kuolemanvakavasti). Ymmärrän pointtisi :olen nainen, koska minut on synnytyslaitoksella, yhteiskunnan puolesta määritelty naiseksi/tytöksi. Ja en ole kokenut kummempaa ristiriitaa yhteiskunnan määritelmän ja sisäinen minäni kanssa.

Ymmärrän toki, että ihmisen henkinen ja fyysinen sukupuoli eivät aina täsmään., ihminen voi muotoutua fyysisesti (en osaa selittää tieteellisesti oikeaoppisesti)mieheksi, mutta voi sisäisesti kokea olevansa nainen( omata ns. naishormoneita näin kansankielellä sanottuna). Ja ihmisellä on oikeus olla sellainen millainen on, eli korjauttaa sukupuolensa. Lisäksi maailmassa on kaikenlaisia naisia, myös transnaisten joukossa, vaikka ilmeisesti oma( melko kehittymätön tutkani) on onnistunut bongaamaan ns. androgyynimmät tapaukset)

Mukavaa, että aiheesta on keskusteltu. Väsymys painaa vähän ja tuntuu, että asioita ei osaa muotoilla aina oikein ja riittävän selvästi.

• Transu2

Näköjään noita viestejä on on tullut melkoinen määrä ja itsekin kuulun ryhmään, joka ei välttämätä halua itsestään kertoa, mutta havaitsen sinussa älyllistä elämää, vaikka olenkin vain piilotransu.Tsemppiä!
      -Rrensu2-

• Hyperfeminiininen

AP:

Tuollaisen ajatusmallin vuoksi suurin osa trans-ihmisistä ei kerro taustastaan missään eikä koskaan, kun alettaisiin pitämään jonain erikoisuutena tai vähemmän naisena. Se on toiseuttavaa ja vastenmielistä.

Trans-nainen voi ihan hyvin olla "hyperfeminiinisen" näköinen. Siksi sinä et osaa kuvitellakaan, että joku kaunis feminiinen nainen tuolla kadulla olisi trans, "kun eihän mies voi näyttää tuolta". Niitä feminiinisiä, pienikasvoisia, isorintaisia, levelälantioisia ja isoperseisiä trans-naisia on lukemattomasti. Suomi on vaan niin pieni maa että täällä julkisuuteen tulleet ovat yhden käden sormien laskettavissa, eikä sinulle ole näytillä saksalaisen Kim Petrasin veroista malliesimerkkiä hormonihoidon onnistumisesta.

Valitettavasti kaikkien ei suotu aloittaa lääkkeitään kyllin aikaisin, joten ovat maskuliinisia, ei-kovin-feminiinisiä tai eivä edest mene läpi naisina, mutta se on asia erikseen.

• Suomessa ei paljon

pienikasvoisia, isorintaisia ja leveälanteisia transnaisia ei ole montaakaan. Vaikka kuinka väittäisit sillä sen sanoo jo järkikin. Mikään hormoni ei kasvata leveitä lanteita, sillä se tulee luustosta. Joku Kim Petras on harvinaisuus, sillä kun suomessa voi aloittaa hormonihoidot on testoteroni jo tehnyt tehtävänsä.

• Vaikea sanoa
        Suomessa ei paljon kirjoitti:

pienikasvoisia, isorintaisia ja leveälanteisia transnaisia ei ole montaakaan. Vaikka kuinka väittäisit sillä sen sanoo jo järkikin. Mikään hormoni ei kasvata leveitä lanteita, sillä se tulee luustosta. Joku Kim Petras on harvinaisuus, sillä kun suomessa voi aloittaa hormonihoidot on testoteroni jo tehnyt tehtävänsä.

Hormonit vaikuttaa luurankoon vaihtelevasti ja yksilökohtaisesti, mutta 18 vuotta ei ole mikään deadline, yläikäraja. Itsekään en mennyt pilalle vaikka täysi-ikäisyyteen asti jouduin odottamaan, ja lantioluut levenivät muutaman vuoden.

Nykyään Suomessa voi aloittaa murrosiän estolääkityksen alaikäisenä. Tampereella ja Helsingissä on omat nuorisopoliklinikat joissa tämä toteutetaan. Voi soittaa "aikusten" transpoleille Hesassa/Tampereella ja kysyä.

• Miksi soittaisi
        Vaikea sanoa kirjoitti:

Hormonit vaikuttaa luurankoon vaihtelevasti ja yksilökohtaisesti, mutta 18 vuotta ei ole mikään deadline, yläikäraja. Itsekään en mennyt pilalle vaikka täysi-ikäisyyteen asti jouduin odottamaan, ja lantioluut levenivät muutaman vuoden.

Nykyään Suomessa voi aloittaa murrosiän estolääkityksen alaikäisenä. Tampereella ja Helsingissä on omat nuorisopoliklinikat joissa tämä toteutetaan. Voi soittaa "aikusten" transpoleille Hesassa/Tampereella ja kysyä.

ja kysyisi? Nolaisi vain itsensä sillä hormoonit voi alkaa vasta kun on diagnoosin saanut ja tutkimuksiin pääsee vasta 18v ikäisenä.

• Soita nyt vain
        Miksi soittaisi kirjoitti:

ja kysyisi? Nolaisi vain itsensä sillä hormoonit voi alkaa vasta kun on diagnoosin saanut ja tutkimuksiin pääsee vasta 18v ikäisenä.

Tutkimuksiin pääsee alle 18-vuotiaana.

GNRH-agonistit voidaan aloittaa alle 18-vuotiaana.

Hormonit aloitetaan 18-vuotiaana tai yli.

• Soita nyt vain
        Miksi soittaisi kirjoitti:

Joku kristusrunkkareiden neuvottelukunta yritti lopettaa nuorten tutkimukset, mutta eivät onnistuneet. Ehkä siksi kuvitellaan, ettei nuoria tutkita nyt. Toisin on sanonut minulle transpolin psykiatri ja oma transpolien kanssa työskentelevä psykologini, eli että kyllä tutkitaan, diagnosoidaan ja annetaan GNRH-agonisteja.

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Alaikäisten tutkiminen sukupuolen korjaamiseksi saa kritiikkiä/1135265249691?ref=fb-share

• llphkfjhjg
        Soita nyt vain kirjoitti:

Joku kristusrunkkareiden neuvottelukunta yritti lopettaa nuorten tutkimukset, mutta eivät onnistuneet. Ehkä siksi kuvitellaan, ettei nuoria tutkita nyt. Toisin on sanonut minulle transpolin psykiatri ja oma transpolien kanssa työskentelevä psykologini, eli että kyllä tutkitaan, diagnosoidaan ja annetaan GNRH-agonisteja.

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Alaikäisten tutkiminen sukupuolen korjaamiseksi saa kritiikkiä/1135265249691?ref=fb-share

Molemmissa tutkimusyksiköissä tutkitaan nuoria alaikäisiä jo nyt. Blokkaushoitoihin on valmiudet mutta ketään ei ole vielä niin pitkällä tutkimuksissa että olisi saanut diagnoosin ja kyseinen hoito olisi aloitettu. Varsinaiset hormonihoidot aloitetaan vasta kun täyttää 18 vuotta.

Katsotaan miten ETENE ottaa kantaa syksyn aikana tuohon linkissä mainittuun asiaan.

• kelmitär91

Wou, joku on uskaltanut aloittaa tämän keskustelun viimein (olen itse miettinyt joskus että pitäisikö, mutta olen aina jänistänyt).

Oma heikko kohtani ovat transihmiset. Eivä tietenkään kaikki, koska tärkeintä on se millainen ajatusmaailma tällä ihmisellä on. Olen vuoden sisällä ihastunut kahteen oman ikäiseeni transpoikaan, ja olen joutunut pohtimaan mikä oma seksuaalinen suuntaumukseni oikein onkaan (olen pitänyt itseäni heterona). Mutta mietinnän lopputuloksena olen vain heittänyt kaikki käsitteet romukoppaan, olen mikä olen ja sillä siisti.

Kurjinta tässä on se, etten yhtään tiedä olisiko minulla mitään mahdollisuuksia nähin transpoikiin, koska olen itse tyttö.

• taasko?

Oletko trolli vai etkö muuten vain jaksa lukea jo käytyä keskustelua läpi?

Miksi se, että olet tyttö vaikuttaisi mitenkään siihen löydätkö itsellesi "trans"miehen? Miksi se trans siinä on edes merkittävä? Vai tarkoittaako tuo ajatusmaailman tärkeys, että sen pitää juuri olla henkilö joka mieltää itsensä transihmisenä ja tai jotenkin korostaa sitä transosaa jatkuvasti ja siten on sinua miellyttävä ajatusmaailma? Mikä siinä transvekslaamisessa ja käsitteessä tarkalleen kiehtoo?

Miksi et olisi hetero jos ihastut "trans"mieheen, jos kerran olet tyttö? No tietty jos satut tykkäämään tytöistäkin niin et taida aivan heterosta mennä. Mutta mitä noillta pojilla tai miehillä on sen kanssa tekemistä, miksi joudut pohtimaan itseäsi?

Arvatenkin annat sitten jotain cisseksististä (selitetty jo ylempänä mitä se on) höpinää siitä miten niiden poikien kehot kuitenkin on mitä on ja vähän se ja se näkyy läpi ja niin edelleen.

Tiedätkö, transpiireissä kautta länsimaiden ja varmasti muuallakin maailmassa on jo pitkään keskusteltu teidän kaltaisistanne "chasereista", jotka joko hyvin selkeästi tai ei niin tiedostetusti ja selkeästi toteuttavat cisseksististä fetissoimista ja kiinnostusta. Transsukupuoliset on siitä hassu eläinjoukko, että me kun useimmiten emme juuri haluaisi meitä nähtävän ja arvostettavan siinä valossa mitä te "muut" taas haluaisitte korostaa jonain ihmeellisenä ja ihanana asiana ja ehkä kiihottavanakin. Ei se ole suurelle osalle meistä yhtään ihana asia ja hyvin hyvin monet meistä haluaisi kyetä eliminoimaan itsestämme kaiken sen "spesiaalin" mistä te kiinnostutte ja mihin te ihastutte, olimme sitten naisia tai miehiä. Sitä on transsukupuolisuus kiteytettynä ajatuksena hyvin monelle.

Onneksi teille on olemassa niitä, jotka eivät haluaisi ja jotka ovat ookoo juttujenne kanssa. Iso osa meistä ei ole.

• AP

totta, pohdin asiaa tänäänkin ja voin myöntää ainakin tällä hetkellä olevani vahvasti suuntautunut transihmisiin, naisiin tai tiitteihinkin. Jos näen kuvassa tai livenä naisen, joka luultavasti trans, jotenkin sähköistyn. En vain voi sille mitään. Tokikaan kaikki transnaiset eivät nyt kiinnosta.
        Olen välillä ollut huolissani asiasta, miettinyt mikä olen. Mutta tarvitseeko itseään analysoida, riittää, että on, mikä on.

En halunnut kiinnostua peräjälkeen transihmisistä. Toisaalta inhoan asennettani ja ajatusmaailmaani, koska vain ihminen merkitsee.Transnainen on myös aito nainen. Mutta olisi niin helpompaa, jos olisi kiinnostunut vain miehistä tai kokisi seksuaalista halua pelkästään mieheen. Mutta, kun ei.

.Minullekin tärkeintä on ihminen/ajatusmaailma, mutta olen vanhemmiten joutunut myöntämään olevani ulkonäkökeskeisempi kuin haluaisinkaan myöntää. Toki minua miellyttävät ihmiset , jotka eivät varmasti ole kaikkien mielestä ns. kauniita/komeita.

Ps. kyllä ne transpojat voivat olla kiinnostuneita tytöistä, sinustakin. Transihmisissä sekä homoja, heteroja että biseksuaaleja. En tiedä olenko väärässä, mutta olettaisin että useimmat transihmiset biseksuaaleja. Tai lienen vain ennakkoluuloinen/stereotyyppinen, kun jotenkin oletan,että transsukupuoliset ovat biseksuaaleja.

• ap
        AP kirjoitti:

totta, pohdin asiaa tänäänkin ja voin myöntää ainakin tällä hetkellä olevani vahvasti suuntautunut transihmisiin, naisiin tai tiitteihinkin. Jos näen kuvassa tai livenä naisen, joka luultavasti trans, jotenkin sähköistyn. En vain voi sille mitään. Tokikaan kaikki transnaiset eivät nyt kiinnosta.
        Olen välillä ollut huolissani asiasta, miettinyt mikä olen. Mutta tarvitseeko itseään analysoida, riittää, että on, mikä on.

En halunnut kiinnostua peräjälkeen transihmisistä. Toisaalta inhoan asennettani ja ajatusmaailmaani, koska vain ihminen merkitsee.Transnainen on myös aito nainen. Mutta olisi niin helpompaa, jos olisi kiinnostunut vain miehistä tai kokisi seksuaalista halua pelkästään mieheen. Mutta, kun ei.

.Minullekin tärkeintä on ihminen/ajatusmaailma, mutta olen vanhemmiten joutunut myöntämään olevani ulkonäkökeskeisempi kuin haluaisinkaan myöntää. Toki minua miellyttävät ihmiset , jotka eivät varmasti ole kaikkien mielestä ns. kauniita/komeita.

Ps. kyllä ne transpojat voivat olla kiinnostuneita tytöistä, sinustakin. Transihmisissä sekä homoja, heteroja että biseksuaaleja. En tiedä olenko väärässä, mutta olettaisin että useimmat transihmiset biseksuaaleja. Tai lienen vain ennakkoluuloinen/stereotyyppinen, kun jotenkin oletan,että transsukupuoliset ovat biseksuaaleja.

tai enemmistö transihmistä on biseksuaaleja, mutta lienen väärässä( tapani mukaan)

• klnjjhghg
        ap kirjoitti:

tai enemmistö transihmistä on biseksuaaleja, mutta lienen väärässä( tapani mukaan)

Sen verran on mutu-tuntumaa että seksuaalisen suuntautumisen osalta transsukupuolisuustaustan omaavilla henkilöillä CIS-ihmisten jakauma ei toimi. Tutkimuksia tästä ei ole tehty. Itse olen hetero nainen jolla nyt sattuu olemaan taakse jäänyt transtausta ja vaimo. Nykyisin naiset eivät kiinnosta minua seksuaalisesti. Tulen kyllä mainiosti toimeen naisten joukossa ja heistä on moni ystäväni. Varmaan voisin jutustella kanssasi kaikenlaista, mutta seksuaalista virettä siinä ei ole. Eihän sitä tiedä vaikka olisimme joskus tavanneetkin tai tavattaisiin tulevaisuudessa, koska tuntuu että liikumme ainakin joskus samoissa piireissä.

• kelmitär91
        taasko? kirjoitti:

Miksi se, että olet tyttö vaikuttaisi mitenkään siihen löydätkö itsellesi "trans"miehen? Miksi se trans siinä on edes merkittävä? Vai tarkoittaako tuo ajatusmaailman tärkeys, että sen pitää juuri olla henkilö joka mieltää itsensä transihmisenä ja tai jotenkin korostaa sitä transosaa jatkuvasti ja siten on sinua miellyttävä ajatusmaailma? Mikä siinä transvekslaamisessa ja käsitteessä tarkalleen kiehtoo?

Miksi et olisi hetero jos ihastut "trans"mieheen, jos kerran olet tyttö? No tietty jos satut tykkäämään tytöistäkin niin et taida aivan heterosta mennä. Mutta mitä noillta pojilla tai miehillä on sen kanssa tekemistä, miksi joudut pohtimaan itseäsi?

Arvatenkin annat sitten jotain cisseksististä (selitetty jo ylempänä mitä se on) höpinää siitä miten niiden poikien kehot kuitenkin on mitä on ja vähän se ja se näkyy läpi ja niin edelleen.

Tiedätkö, transpiireissä kautta länsimaiden ja varmasti muuallakin maailmassa on jo pitkään keskusteltu teidän kaltaisistanne "chasereista", jotka joko hyvin selkeästi tai ei niin tiedostetusti ja selkeästi toteuttavat cisseksististä fetissoimista ja kiinnostusta. Transsukupuoliset on siitä hassu eläinjoukko, että me kun useimmiten emme juuri haluaisi meitä nähtävän ja arvostettavan siinä valossa mitä te "muut" taas haluaisitte korostaa jonain ihmeellisenä ja ihanana asiana ja ehkä kiihottavanakin. Ei se ole suurelle osalle meistä yhtään ihana asia ja hyvin hyvin monet meistä haluaisi kyetä eliminoimaan itsestämme kaiken sen "spesiaalin" mistä te kiinnostutte ja mihin te ihastutte, olimme sitten naisia tai miehiä. Sitä on transsukupuolisuus kiteytettynä ajatuksena hyvin monelle.

Onneksi teille on olemassa niitä, jotka eivät haluaisi ja jotka ovat ookoo juttujenne kanssa. Iso osa meistä ei ole.

Keskustelu ketju oli niin pitkä etten jaksanut lukea kuin sieltä täältä. Mutta asiaan.

Olen oikeastai vilpittömän iloinen viestistäsi, vaikka se aluksi vähän pelästyttikin (olenko huono ihminen? Teinkö jotain väärin?).

Mutta kiitän viestistä koska se sai minut ajattelemaan asioista uudelta kannalta. Opin tässä pari uutta termiäkin.

Kun tapasin ihastukseni, en ollu aivan varma oliko hän tyttö vai poika. Ihastuin kuitenkin ja sain myöhemmin selville että hän on poika. Ja vielä myöhemmin sain selville että että hän on alun alkaen syntynyt tytöksi. Mutta sillä ei ollut enää mitään väliä, ihastuin häneen persoonana. Sitten kävi ilmi että hän onkin vain miehiin päin.
        Paria kuukautta myöhemmin tapasin jälleen ihmisen jonka sukupuolesta en ollut varma, mutta hänessä oli samaa viehätystä ja meillä oli paljon yhteistä. Kävi ilmi että hän oli mies ja seurusteli naisen kanssa.

En sitten tiedä mikä olen. Naiset eivät kiinnosta kuin kavereina, ja raavaat miehet samaten. Olenko minä sitten sellainen "chaser" ? koska olen sattunut aina ihastumaan nimenomaan transmiehiin? En haluaisi kuitenkaan käyttää itsestäni tuota termiä, koska en ikinä ole tehnyt mitään aloitetta heidän suuntaansa, olen liian ujo siihen.

Luulen ymmärtäneeni kuitenkin pointtisi, nyt kun olen sitä ajatellut tarkemmin.
        Mutta jos ikinä minulle sallitaan sitä onnea, että saisin kumppanikseni transmiehen joka haluaa esim. aloittaa hormoonihoidon tai mennä sukupuolenvaihdosleikkaukseen tullakseen juuri sellaiseksi kuin haluaa, niin tukisin häntä siinä täysin. Koska tärkeintä minulle on että hän voisi olla onnellinen omassa kehossaan.
        Uskoisin myös suhteemmekin kestävän sen, eihän hänen persoonallisuutensa siitä kuitenkin muuttuisi? Koska siihen juuri ihastuin...

En sitten tiedä miksi juuri transpojilla on ollut juuri sellainen luonne johon olen ihastunut, ei sitä voi selittää.

• Kolmois-S
        ap kirjoitti:

No, sitten minäkin olen väärässä, koska olen samaa mieltä. Miehen kipeyttä täällä podetaan, niin kuin olet varmasti huomannut, mutta naisten kanssa ei ole ehkä ollut ongelmia.
        Huono leikkaus tekee sen, että miesten kanssa seksi on vihlovan kivuliasta.

• 35?11
        taasko? kirjoitti:

Transdiggari ja trannychaser sama asia?vai onko vivahde-eroja käsitteiden välillä? Ilmeisesti negatiivisesti ymmärrettäviä määritelmiä molemmat....??

• Half Woman
        35?11 kirjoitti:

Transdiggari ja trannychaser sama asia?vai onko vivahde-eroja käsitteiden välillä? Ilmeisesti negatiivisesti ymmärrettäviä määritelmiä molemmat....??

Ei ainakaan mun mielestä, trannychaserista tulee mieleen seksiä jahtaavasta kiimaisesta hölmöstä. Transdiggari on mielestäni enemmänkin ihminen joka pitää muuten vain, mutta ei välttämättä tunne seksuaalista vetoa transihmisiin. Tää on on mun mielipide. :)

• ap
        klnjjhghg kirjoitti:

Sen verran on mutu-tuntumaa että seksuaalisen suuntautumisen osalta transsukupuolisuustaustan omaavilla henkilöillä CIS-ihmisten jakauma ei toimi. Tutkimuksia tästä ei ole tehty. Itse olen hetero nainen jolla nyt sattuu olemaan taakse jäänyt transtausta ja vaimo. Nykyisin naiset eivät kiinnosta minua seksuaalisesti. Tulen kyllä mainiosti toimeen naisten joukossa ja heistä on moni ystäväni. Varmaan voisin jutustella kanssasi kaikenlaista, mutta seksuaalista virettä siinä ei ole. Eihän sitä tiedä vaikka olisimme joskus tavanneetkin tai tavattaisiin tulevaisuudessa, koska tuntuu että liikumme ainakin joskus samoissa piireissä.

Seksuaalisen kiinnostuksen/ identiteetin muuttuminen iän myötä kiinnostavaa eli mahdollinen biseksuaalisuus voi kestää vain jonkun aikaa tai hävitä kokonaan, kuten tapauksessasi. Koen tällä hetkellä itseni lähinnä biseksuaaliksi, emotionaalisesti olen bi, jos nyt jotenkin itsensä pitää määritellä.

En noin yleensä kaupungilla liikkuessani katso miehiä, vaan naisia. Enkä nyt aina mieti onko joku tavallista pidempi vahvapiirteinen nainen ns transnainen . (Aika moni perusnainenkin omaa melko sukupuolineutraalit tai aavistuksen miehekkäät piirteet. Lieneekö suomalainen ilmiö:)

Hmm, en välillä oikein liiku missään ja joskus koen olevani vääränlainen joka paikassa. En nyt tiedä missä päin asustelet, mutta kenties olemme nähneet. Maailma on loppujen lopuksi aika pieni. Luultavasti yhteisiä tuttuja tai tutun tuttuja ainakin löytyy.

• klnjjhghg
        ap kirjoitti:

Seksuaalisen kiinnostuksen/ identiteetin muuttuminen iän myötä kiinnostavaa eli mahdollinen biseksuaalisuus voi kestää vain jonkun aikaa tai hävitä kokonaan, kuten tapauksessasi. Koen tällä hetkellä itseni lähinnä biseksuaaliksi, emotionaalisesti olen bi, jos nyt jotenkin itsensä pitää määritellä.

En noin yleensä kaupungilla liikkuessani katso miehiä, vaan naisia. Enkä nyt aina mieti onko joku tavallista pidempi vahvapiirteinen nainen ns transnainen . (Aika moni perusnainenkin omaa melko sukupuolineutraalit tai aavistuksen miehekkäät piirteet. Lieneekö suomalainen ilmiö:)

Hmm, en välillä oikein liiku missään ja joskus koen olevani vääränlainen joka paikassa. En nyt tiedä missä päin asustelet, mutta kenties olemme nähneet. Maailma on loppujen lopuksi aika pieni. Luultavasti yhteisiä tuttuja tai tutun tuttuja ainakin löytyy.

"Seksuaalisen kiinnostuksen/ identiteetin muuttuminen iän myötä kiinnostavaa eli mahdollinen biseksuaalisuus voi kestää vain jonkun aikaa tai hävitä kokonaan, kuten tapauksessasi."

En koe olleeni koskaan biseksuaali. Aiemmin jouduin esittämään heteromiehen roolia, koska transhoitoja ei saanut ja halusin kuitenkin perheen. Vasta aivan avioliiton viimeisinä vuosina heräsi hiljalleen kiinnostus miehiin, mutta torjuin sen siinä vaiheessa. Kun sukupuoleni oli korjattu, pystyin tavoittamaan todellisen seksuaalisen suuntautumiseni.

"Enkä nyt aina mieti onko joku tavallista pidempi vahvapiirteinen nainen ns transnainen . (Aika moni perusnainenkin omaa melko sukupuolineutraalit tai aavistuksen miehekkäät piirteet. Lieneekö suomalainen ilmiö:) "

Vertailen itseäni aika usein muihin naisiin ja kyllä ne miehekkäät piirteeni ovat vähentyneet aika hyvin vuosien kuluessa. Nykyisin aika suuri osa CIS naisista on jo selvästi miehekkäämpiä piirteiltään kuin minä. Uskoisin että jos pidät tavoitteena vahvapiirteistä naista, löydät ne helpommin CIS naisten joukosta koska transnainen muuttuua ajan kanssa naisellisemmaksi piirteiltään mutta CIS nainen säilyy ennallaan.

• ap
        klnjjhghg kirjoitti:

"Seksuaalisen kiinnostuksen/ identiteetin muuttuminen iän myötä kiinnostavaa eli mahdollinen biseksuaalisuus voi kestää vain jonkun aikaa tai hävitä kokonaan, kuten tapauksessasi."

En koe olleeni koskaan biseksuaali. Aiemmin jouduin esittämään heteromiehen roolia, koska transhoitoja ei saanut ja halusin kuitenkin perheen. Vasta aivan avioliiton viimeisinä vuosina heräsi hiljalleen kiinnostus miehiin, mutta torjuin sen siinä vaiheessa. Kun sukupuoleni oli korjattu, pystyin tavoittamaan todellisen seksuaalisen suuntautumiseni.

"Enkä nyt aina mieti onko joku tavallista pidempi vahvapiirteinen nainen ns transnainen . (Aika moni perusnainenkin omaa melko sukupuolineutraalit tai aavistuksen miehekkäät piirteet. Lieneekö suomalainen ilmiö:) "

Vertailen itseäni aika usein muihin naisiin ja kyllä ne miehekkäät piirteeni ovat vähentyneet aika hyvin vuosien kuluessa. Nykyisin aika suuri osa CIS naisista on jo selvästi miehekkäämpiä piirteiltään kuin minä. Uskoisin että jos pidät tavoitteena vahvapiirteistä naista, löydät ne helpommin CIS naisten joukosta koska transnainen muuttuua ajan kanssa naisellisemmaksi piirteiltään mutta CIS nainen säilyy ennallaan.

Varmasti on ollut raskasta esittää jotakin mitä ei ole. Onneksi olet tavoittanut todellisen seksuaalisen suuntautumisesi. Ehkä minäkin löydän sisimpäni. Onhan se tavallaan vapauttavaa, että ihastuu ja kiinnostuu ihmisistä sukupuolesta riippumatta. Mutta olisi helpompaa, jos vain halujen/ihastuksen kohteen sukupuoli olisi selkeästi määrittynyt. Tai vain kokisi kiinnostusta mieheen ja sillä sipuli. Ei mitään variaatioita.Piste. Mutta se ei vain mene niin., varsinkin naisten seksuaalisuus, suuntautuneisuus tuntuu vaihtelevan.

En nyt tavoitteena pidä vahvapiirteistä naista, mutta ehkä hivenen gootti/rokkityyppistä. Tai ainakin sellaisia katselen kaupungilla. Joskus katson vähän gender blender tyyppisiä naisia, jotka pukeutuvat poikamaisesti tai pyrkivät sekoittamaan sukupuolensa tunnusmerkkejä. Jos tuo ilmaisu oikea. Aika monet norminaisetkin pukeutuvat hivenen maskuliinisesti. Mutta kaikkihan on vain pintaa, jos ei synkkaa tai ei mitään yhteistä, niin se kiinnostus sitten lopahtaa.Tai voi lopahtaa muutenkin, jos mitään ei vain tapahdu.

Jos ulkonäöllisesti puhutaan, yleisesti ottaen tunnen enemmän vetoa/katselen enemmän tummatukkaisia ihmisiä. Myös musta nainen olisi vetoava. Toki kaikki mustat naiset eivät miellytä, mutta puhtaan musta ebony skin on vain niin KAUNIS, haluaa silittää, koskettaa. Eikä kyse nyt ole eksotiikasta, koska olen nyt kuitenkin nähnyt riittävän paljon mustaihoisia ihmisiä.
        Kun mustat naiset otin puheeksi, niin sudanilaistaustainen Alek wek( en nyt kuvaa laita) voittaa miesten unelma Naomi Campbellin 6-0.
        PS. naiset muuten miehistyvät vanhemmiten, ehkä vaihdevuode vaikuttavat. Joistakin varsinkin ylipainoisista keski-ikäisisä naisista on vaikeaa sanoa onko kyseessä nainen vai mies. Mutta tämä nyt oli vähän ilkeää.

Mutta tämä kommentti nyt meni aiheen vierestä. Kaikkea hyvää sinulle!

• Kolmois-S
        ap kirjoitti:

Varmasti on ollut raskasta esittää jotakin mitä ei ole. Onneksi olet tavoittanut todellisen seksuaalisen suuntautumisesi. Ehkä minäkin löydän sisimpäni. Onhan se tavallaan vapauttavaa, että ihastuu ja kiinnostuu ihmisistä sukupuolesta riippumatta. Mutta olisi helpompaa, jos vain halujen/ihastuksen kohteen sukupuoli olisi selkeästi määrittynyt. Tai vain kokisi kiinnostusta mieheen ja sillä sipuli. Ei mitään variaatioita.Piste. Mutta se ei vain mene niin., varsinkin naisten seksuaalisuus, suuntautuneisuus tuntuu vaihtelevan.

En nyt tavoitteena pidä vahvapiirteistä naista, mutta ehkä hivenen gootti/rokkityyppistä. Tai ainakin sellaisia katselen kaupungilla. Joskus katson vähän gender blender tyyppisiä naisia, jotka pukeutuvat poikamaisesti tai pyrkivät sekoittamaan sukupuolensa tunnusmerkkejä. Jos tuo ilmaisu oikea. Aika monet norminaisetkin pukeutuvat hivenen maskuliinisesti. Mutta kaikkihan on vain pintaa, jos ei synkkaa tai ei mitään yhteistä, niin se kiinnostus sitten lopahtaa.Tai voi lopahtaa muutenkin, jos mitään ei vain tapahdu.

Jos ulkonäöllisesti puhutaan, yleisesti ottaen tunnen enemmän vetoa/katselen enemmän tummatukkaisia ihmisiä. Myös musta nainen olisi vetoava. Toki kaikki mustat naiset eivät miellytä, mutta puhtaan musta ebony skin on vain niin KAUNIS, haluaa silittää, koskettaa. Eikä kyse nyt ole eksotiikasta, koska olen nyt kuitenkin nähnyt riittävän paljon mustaihoisia ihmisiä.
        Kun mustat naiset otin puheeksi, niin sudanilaistaustainen Alek wek( en nyt kuvaa laita) voittaa miesten unelma Naomi Campbellin 6-0.
        PS. naiset muuten miehistyvät vanhemmiten, ehkä vaihdevuode vaikuttavat. Joistakin varsinkin ylipainoisista keski-ikäisisä naisista on vaikeaa sanoa onko kyseessä nainen vai mies. Mutta tämä nyt oli vähän ilkeää.

Myös minä tykkään mustaihoisista.

• Half Woman
        Kolmois-S kirjoitti:

Myös minä tykkään mustaihoisista.

Minä tykkään myös mustaihoisista, mutta naisista. :P

• Half Woman
        ap kirjoitti:

Ei et väärässä jos katsotaan koko maailman tilannetta, mutta jos Suomen niin menee arvailuksi. :)

• Half Woman
        ap kirjoitti:

Joskus katson vähän gender blender tyyppisiä naisia, jotka pukeutuvat poikamaisesti tai pyrkivät sekoittamaan sukupuolensa tunnusmerkkejä.

- Mistä tiedät ettei jotkin naiset ole transnaisia! :P

• ap
        Half Woman kirjoitti:

Joskus katson vähän gender blender tyyppisiä naisia, jotka pukeutuvat poikamaisesti tai pyrkivät sekoittamaan sukupuolensa tunnusmerkkejä.

- Mistä tiedät ettei jotkin naiset ole transnaisia! :P

En kai mistään:).Jostakin naisesta, jota olen katsellut, olen välillä miettinyt onko kyseessä alun perin naiseksi syntynyt henkilö, mutta sitten muistutan ja nuhtelen itseäni,että miksi yleensä pähkäilen ja pohdin asiaa. Eikö se riitä, että ns. rekisteröin ja koen ihmisen naiseksi. Mulla ei kai pitäisi olla väliä.

Mitä mustaihoisiin naisiin tulee. Koen myös Skin(laulaja) ja Grace Jones(nuorempana) vetäväksi naisiksi. Mustat androgyynit amatsoninaiset. Mietin onko kyseessä jonkinlainen fetissini(tiedostamaton tosin), jossa haluamattani uudistan iki-ikuisia rodullisia ja rasistisia stereotypioita. Mustan ihmisen ruumis on seksualisoitu ja erotisoitu niin paljon( Rasismi ja seksismi kietoutuvat yhteen) , että voiko kukaan länsimainen ihminen olla täysin vapaa kyseisistä stereotypioista. Halusi tai ei. Vaikka pyrinkin olemaan ennakkoluuloton, tunnen/näen riittävästi mustaihoisia ihmisiä, enkä näe tai koe Afrikkaa minään yhtenä "Afrikkana", vaan monietnisenä ja- kulttuurisena maanosana.

Tällaista nyt perjantaiaamuna.

• Kolmois-S
        ap kirjoitti:

En kai mistään:).Jostakin naisesta, jota olen katsellut, olen välillä miettinyt onko kyseessä alun perin naiseksi syntynyt henkilö, mutta sitten muistutan ja nuhtelen itseäni,että miksi yleensä pähkäilen ja pohdin asiaa. Eikö se riitä, että ns. rekisteröin ja koen ihmisen naiseksi. Mulla ei kai pitäisi olla väliä.

Mitä mustaihoisiin naisiin tulee. Koen myös Skin(laulaja) ja Grace Jones(nuorempana) vetäväksi naisiksi. Mustat androgyynit amatsoninaiset. Mietin onko kyseessä jonkinlainen fetissini(tiedostamaton tosin), jossa haluamattani uudistan iki-ikuisia rodullisia ja rasistisia stereotypioita. Mustan ihmisen ruumis on seksualisoitu ja erotisoitu niin paljon( Rasismi ja seksismi kietoutuvat yhteen) , että voiko kukaan länsimainen ihminen olla täysin vapaa kyseisistä stereotypioista. Halusi tai ei. Vaikka pyrinkin olemaan ennakkoluuloton, tunnen/näen riittävästi mustaihoisia ihmisiä, enkä näe tai koe Afrikkaa minään yhtenä "Afrikkana", vaan monietnisenä ja- kulttuurisena maanosana.

Mustaihoisiin kohdistuva rasismi on paljolti keksittyä. En sanoisi, etteikö sitä olisi, mutta Yhdysvallat on jatkuvasti peluuttanut roturyhmiä toisiaan vastaan ettei köyhälistö vain toimisi yhdistyneenä rikasta (valkoihoista) eliittiä vastaan. Rasismia ei olisi ellei se olisi eliitille hyödyllinen asenne.

Lincoln ei sisällissodan alussa halunnut lopettaa etelävaltioiden orjuutta. Se on ihan puppua, että sisällissota käytiin orjuuden lakkauttamiseksi. Mutta kun sisällissota oli loppunut, etelävaltioihin kaadettiin valtaa mustaihoisille ja nämä kostivat köyhille valkoihoisille orjuuden. Köyhät valkoihoiset eivät ikinä omistaneet orjia, päinvastoin, valkoihoisia oli itse tuotu orjiksi Amerikkaan. Tästä valkoihoisten orjuudesta ei vain puhuta. Sodan jälkeen republikaanit hallitsivat etelävaltioita kun se oli sitä ennen demokraattien aluetta. No, köyhät valkoihoiset pistivät pystyyn terroristijärjestö Ku Klux Klanin tätä kehitystä vastustamaan.

Älä siis tunne turhaan pahaa omatuntoa menneistä. Valkoihoiset ovat olleet orjina samalla tavalla.

Minä taas tykkään rastapäistä, en oikein tykkää kun Grace Jonesilla esimerkiksi on lyhyet hiukset. Myöskin tykkään afroista.

• Half Woman
        ap kirjoitti:

Mutta nehän on vain ajatuksia ja jos ajatukset kiellettäisiin elämä voisi olla hyvinkin tylsää, joten älä ihmeessä nuhtele omia ajatuksiasi. :)

• Retaleitaonkoheita

ja hevonpaskat. Ihminen on ihminen on ihminen. Vtun sama mitä retaleita siellä jalkojen välissä sattuu olemaan.

• ap

En nyt halua herätellä kuolleita ketjuja henkiin. mutta ennen lomia update:) Siedettävästi kai menee, oli viestittelyä ja säätöä( ehkä liian vahva ilmaisu) yhden naisen kanssa.( On yhteisiä tuttuja), mutta ei tilanteesta tainnut tulla mitään sen kummempaa. Osin omasta syystäni, ehkä. tai ihastus ehkä liian "varonainen" tai sitten tarpeeksi kiinnostunut. Mutta c'est la vie. Tällaista elämä on.

Mutta hyvät joulut kaikille!

• Half Woman

Awwww....olen pahoillani...älä luovuta vielä, eihän sitä koskaan tiedä vaika sittenkin hänen kanssaan! Hyvät joulut sullekin! :)

• ap

Nooh, pakko kai jatkaa. Purkaa oloa. En tiedä, en nyt ollut sopimaton tai loukkaava, mutta ehkä näin jälkikäteen ajateltuna viestitellessäni jotenkin takertuvan oloinen tai neurottisen ja epävarman kuvan antava. Tai ehkä osan viesteistä lähtetin liian spontaanisti tai nopeasti. Ehkä tietynlainen juupas-eipäs epävarma olo vastapuolesta saattoi vaikuttaa asiaan, vaikka näin jälkikäteen ajateltuna en välttämättä haluaisi deittailla ihmisistä, joka kirjoittaisi kuten minä joissakin viesteissäni kirjoitin. Tunnemme jotenkuten pintapuolisesti ennestään, mutta yhteisiä ystäviä on jonkun verran. jonkinlaista kiinnostusta henkilö on osoittanut minua kohtaan tai olen tulkinnut asian niin. Mitään elämää suurempaa rakkaustarinaa siis keimailu ja katsekontakti tarkoita, mutta ihan lupaavaa alkua kuitenkin. Ja ainakin alussa vastasi kiinnostuneesti ja nopeastikin viestittelyhin.

Ja vielä, kun ihastus on minulle nainen, mutta periaatteessa myös mies. Siis tiitti, mutta minä koen hänet naiseksi. En osaisi kutsua häntä ikinä miehen nimellä. Juridisesti hän on mies, mutta en oikeastaan halua tietää, kuka hän " oikeasti on", koska minulle hän on vain nainen. Ilmeisesti henkilöllä on joku taiteilijanimi, en tiedä tarkempaa. Eikä asia minulle kuulukaan. Nooh, kaverini mukaan henkilö ei ole miehenä julkisesti ja naisena minä olen vain hänet nähnyt,. Nainen hän siis minulle on. Mutta epäilen, että koen hänet jotenkin väärin. Mutta kai tämä tästä selviää... jos nyt tästä ei mitään tule, niin sille en voi mitään. Kaikella kai tarkoitus, on uskottava.

• jllljg
        ap kirjoitti:

Nooh, pakko kai jatkaa. Purkaa oloa. En tiedä, en nyt ollut sopimaton tai loukkaava, mutta ehkä näin jälkikäteen ajateltuna viestitellessäni jotenkin takertuvan oloinen tai neurottisen ja epävarman kuvan antava. Tai ehkä osan viesteistä lähtetin liian spontaanisti tai nopeasti. Ehkä tietynlainen juupas-eipäs epävarma olo vastapuolesta saattoi vaikuttaa asiaan, vaikka näin jälkikäteen ajateltuna en välttämättä haluaisi deittailla ihmisistä, joka kirjoittaisi kuten minä joissakin viesteissäni kirjoitin. Tunnemme jotenkuten pintapuolisesti ennestään, mutta yhteisiä ystäviä on jonkun verran. jonkinlaista kiinnostusta henkilö on osoittanut minua kohtaan tai olen tulkinnut asian niin. Mitään elämää suurempaa rakkaustarinaa siis keimailu ja katsekontakti tarkoita, mutta ihan lupaavaa alkua kuitenkin. Ja ainakin alussa vastasi kiinnostuneesti ja nopeastikin viestittelyhin.

Ja vielä, kun ihastus on minulle nainen, mutta periaatteessa myös mies. Siis tiitti, mutta minä koen hänet naiseksi. En osaisi kutsua häntä ikinä miehen nimellä. Juridisesti hän on mies, mutta en oikeastaan halua tietää, kuka hän " oikeasti on", koska minulle hän on vain nainen. Ilmeisesti henkilöllä on joku taiteilijanimi, en tiedä tarkempaa. Eikä asia minulle kuulukaan. Nooh, kaverini mukaan henkilö ei ole miehenä julkisesti ja naisena minä olen vain hänet nähnyt,. Nainen hän siis minulle on. Mutta epäilen, että koen hänet jotenkin väärin. Mutta kai tämä tästä selviää... jos nyt tästä ei mitään tule, niin sille en voi mitään. Kaikella kai tarkoitus, on uskottava.

Tutustu ja kysele varovasti. Kuulostaa siltä että olet kivan sensitiivisesti ainakin taustatyötä tehnyt ja suhtautunut häneen. Teidän kahden välinen asiahan se on miten toisianne käsittelette. Aiemmin annoimme sinulle vain erilaisia näkökulmia näiden käsittelyyn ja siihen miten toiset ihmiset saattavat suhtautua tietynlaisiin ajatuksiin. Nythän tuo ihastuksesi on tiitti, mikä on täysin erilainen pelikenttä, eri maailma. Onnea, ehkä onnistaa. :)

Jos ei, niin sitten vain eteenpäin.

• "Ihastumiset ja kiinnostukset naisiin ja transihmisiin olen kokenut hämmentävänä. Mietin joskus olenko vinoutunut:)"

Samaa mietin miehenä, kun transpersoonia ihastelee kuin konsanaan naisia. Olen todennut, että omalla kohdallani on kyse illuusion lumosta. Pukeutumalla naisten vaatteisiin( tai vastaavasti myös pukeutumalla pukuun ja solmioon) tuon omaan maailmaani jotain poikkeavaa. Näkemällä naiseksi pukeutuneita kauniita miehiä tavallaan heijastelen heissä itseäni, josta kiinnostus. Seksuaalinen kiinnostus ei ole mahdollista kuin pinnan tasolla, kuin katsoisi taidetta, jota ei ole aikeissakaan koskea. En nyt tässä rupea kertomaan kuinka paljon naiseksi pukeutuminen minua naisten seurassa ollessa miellyttää, mutta sen tiedän, että harrastuksestani(jos tätä nyt sellaiseksi voisi sanoa) kiinnostuneita naisia on aina ollut ja vähintään neutraalisti suhtautuneita suurin osa.

• gsekmlskgm

Toivottavasti et "transpersoonalla" ja "naiseksi pukeutuneilla kauniilla miehillä" tarkoita transsukupuolisia naisia.

• ap

Niinpäs. Mietin aina välillä, kun katson esimerkiksi mustaihoisia naisia ja mielleyhtymät voivat olla musta gaselli, pantteri, amatsoni, sinänsä myönteisiä, mutta harvemmin valkoihoisia naisia assosioi luontoon tai villeyteen, niin mietin toki sitä miksi nimenomaan mustaihoisia naisia katsoo ja tulkitsee tietynlaisen eksotiikkaperspektiivin kautta. Vaikka tunnen varsin paljon mustaihoisia naisia, ihania, vahvoja ja fiksuja naisia. Eikä minulla nyt ole kuitenkaan mitään syvempää kiinnostusta ko. tuntemiin mustiin naisiin, ehkä tilanne voisi olla toinen, jos mainitsemani naiset olisivat biseksuaaleja tai lesboja. Osin minäkin koen mustat naiset kauniiksi, kiehtoviksi eebenpuisiksi veistoksiksi. Kuin taiteeksi.

Tästä voisi hypätä myös transnaisiin, en minäkään nyt tiedä onko kiinnostuksessa transnaisin tai tiitteihin jotakin" väärää" taustalla. Eksotiikkaa, erilaisuutta, fetissiä, tiedostamatonta. En nyt hakemalla hae mitään transnaista tai tiittiä, olen vain ollut kiinnostunut ja ihastunut heistäkin, kuten ns. tavallisista naisista ja miehistä. Olen vain niin vähän miehiäkin " kokeillut" ,että hieman vaikeaa sanoa olenko oikeastaan ollut heistäkään niin kiinnostunut. Uskovainen tausta ja siinä sinänsä vielä kaksinverroin enemmän korostettiin heteroseksuaalista avioliittoa ja seksin säästämistä avioliittoon, että kenties oma seksuaalinen suuntautumiseni tukahtui tai pääsi esille vasta myöhemmällä iällä. Pakkokai näin ajatella, kun noin 30 vuotiaana ihastuin myös muihin kuin miehiin, vaikka toki jälkikäteen tulkittuna jotakin merkkejä biseksuaalisuudesta oli jo ennenkin, mutta en vain kiinnittänyt asiaan huomiota. esimerkiksi vaikka olin vain kiinnostunut miehistä, niin muistan aina katselleeni enemmän naisia esimerkiksi lehdistä ja samoin saatoin enemmän spontaanisti jäädä katsomaan naisia kaupungilla. Nyt en juurikaan katsele miehiä, vaikka en nyt heitäkään poissulje kokonaan.

Tässä tätä vuodatusta taas...

• joku transu

Se ettei tätä epämiellyttävää tapausta ole hätistelty pois niinkuin miespuolisia vastaavia kertonee jotain palstan transnaisista..

• sivuseuraaja

Tai ehkä miehet vain kirjoittavat niin paljon seksinälkäisiä viestejä tai suoranaisia provoja tänne palstalle, että se jo itsessään ärsyttää. Tai miehet ovat vähemmän sensitiivisiä kuin naiset, yleisesti ottaen. Luultavavammin transihmisten on helpompaa saada suhde toimimaan naisten kanssa, naiset ovat yleisesti ottaen joustavampia.

• Half Woman

Köhi, KÖHI....luultavasti paremmat mahdollisuudet ei Suomalaisen naisen kanssa, kas kun Suomalainen nainen huitoilee nuijallaan vielä luolassaan. Vai olikohan se niin, et ne on puussa vielä, mut ei uskalla tulla alas. Kyllä se uloke on niille niin paha paikka vaikka vartalo kuinka naiselta näyttää. Se kikkeli, se kikkeli!!! LOL

• väitteesi on outo
        Half Woman kirjoitti:

Köhi, KÖHI....luultavasti paremmat mahdollisuudet ei Suomalaisen naisen kanssa, kas kun Suomalainen nainen huitoilee nuijallaan vielä luolassaan. Vai olikohan se niin, et ne on puussa vielä, mut ei uskalla tulla alas. Kyllä se uloke on niille niin paha paikka vaikka vartalo kuinka naiselta näyttää. Se kikkeli, se kikkeli!!! LOL

Valtaosa naisista haluaa kikkeliä, Jos olet pilannut suhteesi naisten kanssa, se johtuu omasta käytöksestäsi, eikä suomalaisista naisista. Ehkä suusi suoltaa vastenmielisiä, katkeria ja sovinistisia vuodatuksia samaan tahtiin kuin näppäimistösi niitä kirjoittaa.

• 436346

Aika vaikeaa on saada suhde toimimaan naisen kanssa jos ei ole kiinnostunut naisista, vaikka olisi kuinka "transihminen". Nainen ei ole mies.

• 330011
        436346 kirjoitti:

Aika vaikeaa on saada suhde toimimaan naisen kanssa jos ei ole kiinnostunut naisista, vaikka olisi kuinka "transihminen". Nainen ei ole mies.

Niin tokihan täytyy ns. tykätä tytöistä transihmisenkin, jotta saa suhteen toimimaan tai edes kiinnostuu naisesta. Mutta ehkä on helpompaa sillä transihmisellä, joka sattuu kiinnostumaan naisista löytyy kumppani. Tietty valinnanmahdollisuudet paranevat, jos tykkäää sekä tytöistä että pojista. Ainakin tämän palstan perusteella vaikuttaa siltä, että oltisiin enemmän miehiin päin kallellaan.

• Half Woman
        436346 kirjoitti:

Ok, muotoillaan näin. Aika vaikea on transnaisen löytää nainen Suomesta ennen operaatiota, 99,9999999999999% me olemme miehiä!

• Half Woman
        Half Woman kirjoitti:

Ok, muotoillaan näin. Aika vaikea on transnaisen löytää nainen Suomesta ennen operaatiota, 99,9999999999999% me olemme miehiä!

No grrrrrr....lol....Siis 99,99999999999999% pitää meitä miehinä!

• gegmlokiewg
        Half Woman kirjoitti:

Niin, eli on vaikeaa löytää lesbo- tai bi-nainen joka kokisi olevansa suhteessa naisen kanssa eikä miehen kanssa tai edes henkilön joka olisi jotenkin "molempia sukupuolia".

Heteronaiset ovat siis tietenkin täysin pois tästä laskusta, tai eivät olisi enää heteronaisia. Toki marginaaliin sopii mukaan sellaiset naiset, jotka ovat luulleet olevansa heteroita, mutta ymmärtävät sitten voivansa olla naisenkin kanssa. Nämä naiset ovat kuitenkin tapauksia joiden kanssa tulee olla varovainen, sillä tuossa tilanteessa olisi vaikea päästä eroon nakertavista ajatuksista että se nainen kuitenkin pitäisi sitä leikkaamatonta naiskumppaniaan edes vähäsen miehenä tai jonain muuna kuin naisena... Ja tietenkin 99% tällaisissa tapauksissa olisi välttämätöntä että se nainen haluaisi leikkaamattoman kumppaninsa käyttävän elintään penetroivasti ja vaikka alkuun olisi ok ettei niin pitkällä aikavälillä aivan varmasti se murtaa suhteen pysyvyyttä ja haluja. Eli penetroimiseen suostumattomille tällainen naisryhmä ei sittenkään kuuluisi laskuihin.

On se mutkikasta.

• lo4erhnolernjg
        gegmlokiewg kirjoitti:

Niin, eli on vaikeaa löytää lesbo- tai bi-nainen joka kokisi olevansa suhteessa naisen kanssa eikä miehen kanssa tai edes henkilön joka olisi jotenkin "molempia sukupuolia".

Heteronaiset ovat siis tietenkin täysin pois tästä laskusta, tai eivät olisi enää heteronaisia. Toki marginaaliin sopii mukaan sellaiset naiset, jotka ovat luulleet olevansa heteroita, mutta ymmärtävät sitten voivansa olla naisenkin kanssa. Nämä naiset ovat kuitenkin tapauksia joiden kanssa tulee olla varovainen, sillä tuossa tilanteessa olisi vaikea päästä eroon nakertavista ajatuksista että se nainen kuitenkin pitäisi sitä leikkaamatonta naiskumppaniaan edes vähäsen miehenä tai jonain muuna kuin naisena... Ja tietenkin 99% tällaisissa tapauksissa olisi välttämätöntä että se nainen haluaisi leikkaamattoman kumppaninsa käyttävän elintään penetroivasti ja vaikka alkuun olisi ok ettei niin pitkällä aikavälillä aivan varmasti se murtaa suhteen pysyvyyttä ja haluja. Eli penetroimiseen suostumattomille tällainen naisryhmä ei sittenkään kuuluisi laskuihin.

On se mutkikasta.

Korjataan tönkkö lause:

"Ja tietenkin 99% tällaisissa tapauksissa olisi välttämätöntä että se nainen haluaisi leikkaamattoman kumppaninsa käyttävän elintään penetroivasti ja vaikka alkuun olisi ok ettei niin pitkällä aikavälillä aivan varmasti se murtaa suhteen pysyvyyttä ja haluja"

muotoon

"Ja tietenkin 99% tällaisissa tapauksissa se nainen välttämättä haluaisi leikkaamattoman kumppaninsa käyttävän elintään penetroivasti. Ja vaikka alkuun (hämmennyksen kautta) hänelle olisi ok ettei kumppani suostuisikaan penetroimaan, niin pitkällä aikavälillä aivan varmasti se murtaisi KUITENKIN suhteen pysyvyyttä ja haluja."

Ja lisätään tuohon vielä se, että tyypillisin reitti tällaiselle skenaariolle on se kun tullaan kaapista ulos, mutta naispuolinen kumppani "hyväksyy". Ylivoimaisesti suurimmassa osassa näitäkin tapauksia seksi ja seksuaalisuus kuitenkin hiipuu, jos nyt seksi on niin hyvää koskaan oikeasti ollutkaan kun toinen ei oikeasti ole tykännyt siitä penetroimisesta tai sitä ei kovin paljoa ole edes harrastettu. Ennen pitkää hiipuu (ja melkein kaikilla on loppunut) se suhdekin.

Tuo tilanne, että heteronainen kohtaa naisena kokemansa leikkaamattoman naisen ja huomaa ihastuvansa ja alkavansa suhteeseen hänen kanssaan, on harvinainen, mutta mahdollisuuksien rajoissa. Siihenkin kuitenkin lähes aina sisältyy oletus ja sitten pettymys penetraatiosta ja sen puutteesta. Koska naiset ovat herkempiä antamaan suhteelle jatkomahdollisuuksia myös muiden tunteiden kuin seksin pohjalta (ovat monet miehetkin tottakai), syntyy helposti tuollainen tilanne, missä ne seksielämän toteutumattomat odotukset (penetraatio) kuitenkin murtavat vähitellen ja ennen pitkää lopullisesti sitä suhdetta.

Leikkaus, jos siihen menee, on tietenkin aina lopullinen rasti kaikille tämän tyylisille suhteille. Se on nähty ties kuinka monta kertaa täällä Suomessakin, luulisi kenen tahansa tietävän sen joka vähänkin tuntee transsukupuolisia. Ehkä yleisin tarina kaikista. Harmittaahan se kun luuli päässeensä karkin äärelle, mutta sitten karkkiin ei saakaan koskea ja lopulta se viedään vielä pois.

Huvittavinta on myös se kuinka usein kuulee että "suhde kariutui lopulta kuitenkin muihin syihin". Toki kaatui, mitä vaan sanot... Onhan ne muutkin syyt vähän voineet vaikuttaa, mutta se mistä seikoista perustat on lähteneet murenemaan löytyy monesti juuri tältä syltyytehtaalta, vaikkei sitä haluta suoraan sanoa kenenkään osallisen toimesta.

Platoniset suhteet eivät vain suurimmalle osalle toimi.

• Unohda heteronaiset
        lo4erhnolernjg kirjoitti:

Korjataan tönkkö lause:

"Ja tietenkin 99% tällaisissa tapauksissa olisi välttämätöntä että se nainen haluaisi leikkaamattoman kumppaninsa käyttävän elintään penetroivasti ja vaikka alkuun olisi ok ettei niin pitkällä aikavälillä aivan varmasti se murtaa suhteen pysyvyyttä ja haluja"

muotoon

"Ja tietenkin 99% tällaisissa tapauksissa se nainen välttämättä haluaisi leikkaamattoman kumppaninsa käyttävän elintään penetroivasti. Ja vaikka alkuun (hämmennyksen kautta) hänelle olisi ok ettei kumppani suostuisikaan penetroimaan, niin pitkällä aikavälillä aivan varmasti se murtaisi KUITENKIN suhteen pysyvyyttä ja haluja."

Ja lisätään tuohon vielä se, että tyypillisin reitti tällaiselle skenaariolle on se kun tullaan kaapista ulos, mutta naispuolinen kumppani "hyväksyy". Ylivoimaisesti suurimmassa osassa näitäkin tapauksia seksi ja seksuaalisuus kuitenkin hiipuu, jos nyt seksi on niin hyvää koskaan oikeasti ollutkaan kun toinen ei oikeasti ole tykännyt siitä penetroimisesta tai sitä ei kovin paljoa ole edes harrastettu. Ennen pitkää hiipuu (ja melkein kaikilla on loppunut) se suhdekin.

Tuo tilanne, että heteronainen kohtaa naisena kokemansa leikkaamattoman naisen ja huomaa ihastuvansa ja alkavansa suhteeseen hänen kanssaan, on harvinainen, mutta mahdollisuuksien rajoissa. Siihenkin kuitenkin lähes aina sisältyy oletus ja sitten pettymys penetraatiosta ja sen puutteesta. Koska naiset ovat herkempiä antamaan suhteelle jatkomahdollisuuksia myös muiden tunteiden kuin seksin pohjalta (ovat monet miehetkin tottakai), syntyy helposti tuollainen tilanne, missä ne seksielämän toteutumattomat odotukset (penetraatio) kuitenkin murtavat vähitellen ja ennen pitkää lopullisesti sitä suhdetta.

Leikkaus, jos siihen menee, on tietenkin aina lopullinen rasti kaikille tämän tyylisille suhteille. Se on nähty ties kuinka monta kertaa täällä Suomessakin, luulisi kenen tahansa tietävän sen joka vähänkin tuntee transsukupuolisia. Ehkä yleisin tarina kaikista. Harmittaahan se kun luuli päässeensä karkin äärelle, mutta sitten karkkiin ei saakaan koskea ja lopulta se viedään vielä pois.

Huvittavinta on myös se kuinka usein kuulee että "suhde kariutui lopulta kuitenkin muihin syihin". Toki kaatui, mitä vaan sanot... Onhan ne muutkin syyt vähän voineet vaikuttaa, mutta se mistä seikoista perustat on lähteneet murenemaan löytyy monesti juuri tältä syltyytehtaalta, vaikkei sitä haluta suoraan sanoa kenenkään osallisen toimesta.

Platoniset suhteet eivät vain suurimmalle osalle toimi.

Suhde- ja parisuhdemarkkinoilla transnaiset etsivät kumppania kuten muutkin naiset. Jos transnainen pitää naisista, hän kilpailee vapaista bi- ja lesbonaisista biologisten naisista pitävien naisten kanssa. Sieltä sinunkin on kumppanisi etsittävä.

• Pieni huomio
        Unohda heteronaiset kirjoitti:

Suhde- ja parisuhdemarkkinoilla transnaiset etsivät kumppania kuten muutkin naiset. Jos transnainen pitää naisista, hän kilpailee vapaista bi- ja lesbonaisista biologisten naisista pitävien naisten kanssa. Sieltä sinunkin on kumppanisi etsittävä.

Siinä on puoli maailmaa eroa välissä, kun vertaillaan siron, läpimenevän TS:n ja transvestiittimieheltä näyttävän TS:n seuranhakua. Jälkimmäistä kun ei pidetä biologisena naisena missään tilanteessa, vaan lähinnä kastroituna miehenä. Siinä joutuu toisille parisuhdemarkkinoille kuin muut naiset.

• gsgszghh

En minä ole etsimässä mitään kumppania. Kyse oli aivan muusta. Kiitos samaten noista itsestäänselvyyksistä, mistä mainitsin itsekin noissa viesteissä.

Ette myöskään jaksaisi jotkut jauhaa vuodesta toiseen noista transnaiseuksianne ja biologisia naiseuksianne. Ette ymmärrä mitä karhunpalvelusta teette kaikille meille.

• Half Woman

Totta, mutta biologisilla naisilla on etu verrattuna pre-op naisiin ja varmaan arvaatkin tai tiedät mikä se on.

• klkhjgj
        Half Woman kirjoitti:

Totta, mutta biologisilla naisilla on etu verrattuna pre-op naisiin ja varmaan arvaatkin tai tiedät mikä se on.

Jos oikein arvaan niin tarkoitat etua jota ei kaikilla biologisilla naisilla ole tai eivät ole kiinnostuneet.

• lsdkmglskgm
        Half Woman kirjoitti:

Miten biologia ja kirurginen status vertautuu toisiinsa? Tää on niin jännää tää kielenkäyttö mitä te täällä käytätte. Miltä tuntuu olla biologinen mies joka vain emuloi naista? Sitähän tuo tarkoittaa, jos lähdetään puhumaan jostain kulttuurikäsitteiden biologisuudesta.

• lkjjjhgj
        lsdkmglskgm kirjoitti:

Miten biologia ja kirurginen status vertautuu toisiinsa? Tää on niin jännää tää kielenkäyttö mitä te täällä käytätte. Miltä tuntuu olla biologinen mies joka vain emuloi naista? Sitähän tuo tarkoittaa, jos lähdetään puhumaan jostain kulttuurikäsitteiden biologisuudesta.

Vastaavasti olen utelias tietämään mitä tarkoitat biologisella miehellä joka vain emuloi naista. Ymmärtäisin jos tarkoitat transvestiittimiestä joka ajoittain eläytyy naisen elämään mm. pukeutumalla naiseksi. Mutta nythän on puhe transsukupuolisista. Transsukupuolisuustaustaista naista on aika heppoista väittää biologiseksi mieheksi koska kyseisessä ihmisessä on biologista miestä hyvin vähän. Vain yksi rauhanen on ylimääräinen biologiseen naiseen verrattuna (eikä sitäkään ole kaikilla) ja vastaavasti puuttuu sisäiset sukuelimet jotka puuttuu monelta biologiselta naiseltakin. Kromosomit ovat erilaiset, mutta nekin ovat samanlaiset jotka voivat esiintyä myös tavanomaisesti naiseksi tunnistettavalla ihmisellä. Fyysinen ulkomuoto on erilainen vain pienessä osassa ääritapauksia, suurin osa mahtuu sukupuolten liikkumavaraan.

Tästä asiasta voisi vääntää kättä enemmänkin.

• 54745
        lsdkmglskgm kirjoitti:

Biologinen mies joka emuloi naista on transvestiittimies.

Transsukupuolinen nainen hormoni- ja leikkaushoitojen alettua ei ole biologinen mies, ei tieteellisesti eikä edes kulttuurikäsitteisesti.

• slkdgnsdlgn
        lkjjjhgj kirjoitti:

Vastaavasti olen utelias tietämään mitä tarkoitat biologisella miehellä joka vain emuloi naista. Ymmärtäisin jos tarkoitat transvestiittimiestä joka ajoittain eläytyy naisen elämään mm. pukeutumalla naiseksi. Mutta nythän on puhe transsukupuolisista. Transsukupuolisuustaustaista naista on aika heppoista väittää biologiseksi mieheksi koska kyseisessä ihmisessä on biologista miestä hyvin vähän. Vain yksi rauhanen on ylimääräinen biologiseen naiseen verrattuna (eikä sitäkään ole kaikilla) ja vastaavasti puuttuu sisäiset sukuelimet jotka puuttuu monelta biologiselta naiseltakin. Kromosomit ovat erilaiset, mutta nekin ovat samanlaiset jotka voivat esiintyä myös tavanomaisesti naiseksi tunnistettavalla ihmisellä. Fyysinen ulkomuoto on erilainen vain pienessä osassa ääritapauksia, suurin osa mahtuu sukupuolten liikkumavaraan.

"Vastaavasti olen utelias tietämään mitä tarkoitat biologisella miehellä joka vain emuloi naista."

Se oli tietenkin sarkastinen ilmaisu, jolla nimenomaan kritisoitiin tuota "biologista mieheyttä". Tarkoitus oli ilmaista, että mikäli transsukupuolinen nainen olisi "biologinen mies", hän varmaan osaisi kertoa miltä tuntuu olla biologinen mies joka vain emuloi naista koska sellainenhan hän olisi: ei koskaan täysin Aito Nainen. Tämähän on juuri esimerkiksi joidenkin radikaalifeministien näkökulma, jonka takia transsukupuolinen ei ole "aito nainen". Aina se mieheys vedetään jostain ihmeen biologian ja alkuperäisyyden taikahatusta.

Se oli kritiikkiä koko biologisen sukupuolen käsitettä kohtaan, joka on typerä ja pitäisi hävittää luonnontieteistä. Sukupuoli ei ole luonnontieteellinen käsite, vaan kulttuuristen luokittelujärjestelmien soveltamista luonnontieteellisiin havaintoihin. Se ei ole mitenkään objektiivista ja pidemmän päälle se runnoo esimerkiksi transsukupuolisen (mikä sanahirviö tuokin...) naisen aina jollain aitousakselilla pois naisen kategoriasta.

Juuri tuolla toisessa keskustelussa oli puhetta keinotekoisuudesta ja aitoudesta. Jos te ette ymmärrä miten luonnontieteessä toistetaan ja luodaan tällaisia kulttuurisia aitous-keinotekoisuus asetelmia, olette hieman pihalla.

Biologista sukupuolta jonain objektiivisena määreenä ei ole olemassakaan.

• kkfjkhngjkd
        slkdgnsdlgn kirjoitti:

"Vastaavasti olen utelias tietämään mitä tarkoitat biologisella miehellä joka vain emuloi naista."

Se oli tietenkin sarkastinen ilmaisu, jolla nimenomaan kritisoitiin tuota "biologista mieheyttä". Tarkoitus oli ilmaista, että mikäli transsukupuolinen nainen olisi "biologinen mies", hän varmaan osaisi kertoa miltä tuntuu olla biologinen mies joka vain emuloi naista koska sellainenhan hän olisi: ei koskaan täysin Aito Nainen. Tämähän on juuri esimerkiksi joidenkin radikaalifeministien näkökulma, jonka takia transsukupuolinen ei ole "aito nainen". Aina se mieheys vedetään jostain ihmeen biologian ja alkuperäisyyden taikahatusta.

Se oli kritiikkiä koko biologisen sukupuolen käsitettä kohtaan, joka on typerä ja pitäisi hävittää luonnontieteistä. Sukupuoli ei ole luonnontieteellinen käsite, vaan kulttuuristen luokittelujärjestelmien soveltamista luonnontieteellisiin havaintoihin. Se ei ole mitenkään objektiivista ja pidemmän päälle se runnoo esimerkiksi transsukupuolisen (mikä sanahirviö tuokin...) naisen aina jollain aitousakselilla pois naisen kategoriasta.

Juuri tuolla toisessa keskustelussa oli puhetta keinotekoisuudesta ja aitoudesta. Jos te ette ymmärrä miten luonnontieteessä toistetaan ja luodaan tällaisia kulttuurisia aitous-keinotekoisuus asetelmia, olette hieman pihalla.

Biologista sukupuolta jonain objektiivisena määreenä ei ole olemassakaan.

Kuitenkin lääkärit viljelevät mielellään tuota biologista miestä tai naista papereissaan. Suurimmalta osalta terveydenhoidossa tuolla ei ole mitään merkitystä, harvoin kromosomeilla on mitään merkitystä tai niillä hyvin vähäisillä biologisilla eroilla jotka on jäljellä transhoitojen jälkeen. Jotkut laboratoriokokeet erotellaan sukupuolen mukaan, mutta yleensä erottelu perustuu vartalon kokoon (naiset ovat useimmiten pienempiä kuin miehet) tai vaikkapa suhteelliseen rasvamäärään. Kuitenkin tässä on overlappia niin paljon että tulokset voivat mennä ristiin. Jotkut lääkärit tarttuvat tuohon transtaustaan (aiheettomasti) jotkut taas ovat siinä mielessä järkeviä ettei asiaa huomioida ellei taustalla ole vaikutusta.

• olen naista...
        lkjjjhgj kirjoitti:

Hmmmm..."transvestiittimies joka eläytyy naisen elämän pukeutumalla naiseksi"... tuo on ehkä se mitä modernin heteronaisen on vaikea käsittää. Onko naiseus ja naisellisuus sukkahousuissa ja rintsikoissa? Jos ei käytä kumpiakaan, onko "vähemmän" nainen? Onko miehillä oikeus määritellä se naiseus, johon he sitten eläytyvät? Entä jos me naiset ei pidetä sitä miesten määrittelemää sukkahousunaiseutta "oikeana naisellisuutena", vaan jonain sovinistisena ilmentymänä lytätä naiseus joidenkin riepujen sisään mahtuvaksi? Onko "tyttöily" k*semista isomummojemme ja esiäitiemme haudalle, jotka ovat tehneet työtä naisen aseman eteen? Kyllä minäkin ostan ja pidän miesten vaatteita (naisena), mutta en kuvittele eläytyväni sillä miesten elämään, tai "poikailevani".

• Kolmois-S
        olen naista... kirjoitti:

Hmmmm..."transvestiittimies joka eläytyy naisen elämän pukeutumalla naiseksi"... tuo on ehkä se mitä modernin heteronaisen on vaikea käsittää. Onko naiseus ja naisellisuus sukkahousuissa ja rintsikoissa? Jos ei käytä kumpiakaan, onko "vähemmän" nainen? Onko miehillä oikeus määritellä se naiseus, johon he sitten eläytyvät? Entä jos me naiset ei pidetä sitä miesten määrittelemää sukkahousunaiseutta "oikeana naisellisuutena", vaan jonain sovinistisena ilmentymänä lytätä naiseus joidenkin riepujen sisään mahtuvaksi? Onko "tyttöily" k*semista isomummojemme ja esiäitiemme haudalle, jotka ovat tehneet työtä naisen aseman eteen? Kyllä minäkin ostan ja pidän miesten vaatteita (naisena), mutta en kuvittele eläytyväni sillä miesten elämään, tai "poikailevani".

Transvestiittien naiseus ei olekaan "oikeaa" naiseutta vaan se on sitä naiseutta, mikä heteromiehen päässä on nainen ja siitä puuttuu ne kusipään ominaisuudet, mitä esimerkiksi feministeillä on tai se tyypillinen kieroilu ja epälojaalisuus, mikä naisilla on suhteessa parisuhteeseen. Toisin sanoen, heillä on sellainen ihannenaiskuva, millä naiset ovat vuosisatoja kusettaneet miehiä, tyyppiä Marilyn Monroe.

• lkhnjhgsjh
        olen naista... kirjoitti:

Onko se että nainen käyttää miesten vaatteita piilotransvestismia vaikka yleensä nainen puolustelee sitä sillä että vaatteet ovat mukavampia. Transnaisella miesten vaatteiden käyttö voi olla osittain mukavampaa vartalon mittasuhteiden vuoksi, mutta ainakin itse ole havainnut vartalossa sen verran muutoksia että minusta naisten vaatteet ovat joiltakin osin mukavampia. Olen joskus seurannut naisia jotka pukeutuvat miesten vaatteisiin niin ei ne roikkuvat ja repsottavat vaatteet aina näytä kovin kauniilta naisen päällä kun mittasuhteet on väärät. Mutta jos naisella on miehinen vartalo, miestenkin vaatteet voivat sopia.

En voisi ajatellakaan käyttäväni miesten boxereita alushousuina. Pitkät kalsaritkaan ei ole kovin mukavat kun naisille on olemassa paksumpaa materiaalia olevia leggingsejä. Miesten puvun housut istuu kohtuullisesti, mutta takki on jo toivoton, kiristää väärästä paikasta ja roikkuu toisaalta. Vanhat T-paitani käy kyllä remontti- ym. vaatteina ja joku verkkari tai collegeasu vapaa-aikaan kun niitä ei viitsi heittää menemäänkään, mutta siihen nuo käyttämäni miesten vaatteet sitten jääkin.

• Half Woman

Öh...ummm...kaikilla biologisilla naisilla jotka ovat kiinnostuneet naisista on se mitä minä pre oppina haluan eniten ja joka lopulta tekee musta kokonaisen. Tällä hetkellä olen tavallaan vasta puolikas nainen ulkopuolisesti ennen kuin kirurgi sen korjaa

• 11+11

Olipas ympäripyöreästi sanottu. Vaikeaa tietää mitä oikein tarkoitat.

• kerrassaan ihme

Onpa uskomatonta että moderni lääketiede pystyy muokkaamaan jopa kulttuurisia käsitteitä ihan vaan veitsen heilautuksella. Kirurginveitsi on muutakin kuin metallia joka leikkaa lihaa, se on taikasauva joka leikkaa ihmisten sukupuolta. Miehistä tehdään naisia leikkauspöydällä, näinhän ne siellä Töölössäkin tosiaan tunnetusti sanovat.

• kfjgfjg
        kerrassaan ihme kirjoitti:

Onpa uskomatonta että moderni lääketiede pystyy muokkaamaan jopa kulttuurisia käsitteitä ihan vaan veitsen heilautuksella. Kirurginveitsi on muutakin kuin metallia joka leikkaa lihaa, se on taikasauva joka leikkaa ihmisten sukupuolta. Miehistä tehdään naisia leikkauspöydällä, näinhän ne siellä Töölössäkin tosiaan tunnetusti sanovat.

Onko jollekin todellakin sanottu noin? Itse en ole tuollaista väittämää kuullut. Transsukupuolinen nainen on ollut aina nainen, vain fyysisessä ulkomuodossa on ollut synnynnäinen vika joka voidaan korjata kuten muitakin synnynnäisiä vikoja.

• 48743564
        kerrassaan ihme kirjoitti:

Eiköhän hormonikorvaushoito tee leijonanosan siitä sukupuolen säätämisestä, leikkaus vain pienen yksityiskohdan.

• fdjhfsjnsf
        kfjgfjg kirjoitti:

Onko jollekin todellakin sanottu noin? Itse en ole tuollaista väittämää kuullut. Transsukupuolinen nainen on ollut aina nainen, vain fyysisessä ulkomuodossa on ollut synnynnäinen vika joka voidaan korjata kuten muitakin synnynnäisiä vikoja.

On sanottu, eikä vain yhdelle. Töölössä puhutaan tuohon tapaan ihan normaalisti. Biologisista miehistä tehdään anatomisia naisia, mutta säilyvät silti geneettisinä miehinä. Tämä on heidän perusajatuksensa.

Minusta muuten se synnynnäinen vika kehossa ei ole ollut sukupuoli, vaan muoto ja jotkut toiminnot. Joidenkin mielestä vain se muoto ja toiminto = sukupuoli ja sitten hoetaan että on synnytty miehiksi tai muuta vastaavaa. Koko hoitojärjestelmä ajattelee asian noin kuten koko yhteiskuntakin, toki se tarttuu transsukupuolisiin itseensäkin.

• naivnaiujn
        48743564 kirjoitti:

Eiköhän hormonikorvaushoito tee leijonanosan siitä sukupuolen säätämisestä, leikkaus vain pienen yksityiskohdan.

Täytyy kyllä sanoa että ei se hormonihoitokaan ainakaan minun sukupuoltani ole muuttanut tai säätänyt mitenkään. Sama sukupuoli se on kuin alusta asti, nyt on vaan sopivammalta tuntuvat hormonit. Vähän kuin ruokavalio olisi kunnossa ja allergiat selvitetty.

• Vuuvuläinen

Onko eläkkeellä rankkaa, ärjymirri?

• ärjyn mirrieni kanss

Ei eläkkeellä mitenkään rankkaa ole. Nyt on aikaa vetää kunnolla vodkaa ja istua kaiket päivät netissä, välillä terveyskeskuksessa käydään mutta muuten voin äijäillä ja ryypätä.

• Half Woman

Voi kiesus pitäsisköhän ryhtyä poliitikoksi lol. Ok, biologinen nainen hakee naista, sillä on kolme vaihtoehtoa, lesbo, bisse ja pre - op nainen. Kahdella ensimmäisellä on yksi etu ja se löytyy yllätys yllätys jalkojenvälistä. Joko nyt valkenee? :p

• 14+18

Eikös sama etu löydy pre-op naiseltakin.

• glskjgnls

Kahdella ensimmäisellä on kai sitten se ero, että niillä on biologian kirja kotona, mitä se biologinainen tykkää lueskella? Ehkä sillä kirurgiastatukseltaan leikkaamattomalla ei ole ysiluokan bilsankirjaa himassa?

• Half Woman

Ei löydy, pre - op vasta valmistuu leikkaukseen ja biologisella naisella on jo valmiina oikeat sukuelimet mitä pre - opilla ei vielä ole.

• gesjmfgiwöjt

Oletko eläkkeellä, Half wit?

• Half Woman

Se on sitä paitsi twit, toi wit.....yritä edes. Aika säälittävää!!! :D

• mviszjfijawoif

En tiedä mitä half twit tarkoittaa, mutta half wit tarkoittaa tyhmää.

• Half Woman

mviszjfijawoif, et tiedä hmmmm.... kokeilepa koulua seuraavaksi, mutta half twit tarkoittaa puoliksi tyhmää, että sellaista. Jos nyt lopettaisit kommentoinnin tänne kun sulla ei ole oikeastaan mitään fiksua sanottavaa niin jää aikaa muuhunkin kuin olemaan window licker tai fucktard. Tehdäänkö niin!!! :D

• huoh....
        Half Woman kirjoitti:

mviszjfijawoif, et tiedä hmmmm.... kokeilepa koulua seuraavaksi, mutta half twit tarkoittaa puoliksi tyhmää, että sellaista. Jos nyt lopettaisit kommentoinnin tänne kun sulla ei ole oikeastaan mitään fiksua sanottavaa niin jää aikaa muuhunkin kuin olemaan window licker tai fucktard. Tehdäänkö niin!!! :D

En ole tuo kommentoija jonka kanssa riitelit, mutta sinä tässä pääasiassa kyllä vähän noloa roolia vedät teistä kahdesta. Tietenkin koko inttäminen on typerä kokonaisuudessaan.

• Who cares..?
        Half Woman kirjoitti:

Mutta mun ei ollut tarkoitus kutsua sua PUOLIKSI tyhmäksi vaan ihan vaan tyhmäksi, eli tarkoitukseni oli käyttää sanontaa half wit.

• 374643
        Half Woman kirjoitti:

Olen puhunut englantia 12 vuotta enkä ole kuullut mistään half twiteistä, mutta half witeistä kylläkin.

• 346473careswho
        374643 kirjoitti:

Olen puhunut englantia 12 vuotta enkä ole kuullut mistään half twiteistä, mutta half witeistä kylläkin.

Hoh hoijaa....joitakin pitää näköjään autella täällä ja yhdellä meni sekin 12 vuotta ohi korvien. Vai onko ne sittenkin yksi ja sama henkilö! :P " half twit = puoli pöhkö, half wit = puoli wit".

• Plaaplaaplaa
        346473careswho kirjoitti:

Hoh hoijaa....joitakin pitää näköjään autella täällä ja yhdellä meni sekin 12 vuotta ohi korvien. Vai onko ne sittenkin yksi ja sama henkilö! :P " half twit = puoli pöhkö, half wit = puoli wit".

No olen minä englantia huomattavasti kauemmin kuin 12 vuotta puhunut. Ja sillä nyt ei ole kauheasti merkitystä mitä nuo sanat kirjaimellisesti tarkoittaa, half-wit on sanonta, joka tarkoittaa tyhmää. Eli kuvaa sinua hyvin.

• 346473careswho
        Plaaplaaplaa kirjoitti:

No olen minä englantia huomattavasti kauemmin kuin 12 vuotta puhunut. Ja sillä nyt ei ole kauheasti merkitystä mitä nuo sanat kirjaimellisesti tarkoittaa, half-wit on sanonta, joka tarkoittaa tyhmää. Eli kuvaa sinua hyvin.

Hallelujah olen aivan mykistynyt suuresta viisaudestasi!!!

• 374643
        346473careswho kirjoitti:

Hallelujah olen aivan mykistynyt suuresta viisaudestasi!!!

Voi vitun nero.

12 vuotta olen puhunut ja kirjoittanut englantia satoja rivejä joka päivä ihmisten kanssa joiden äidinkieli on englanti. Aivan varmasti myös suoriudun siitä paljon paremmin kuin sinä.

Tämä jauhaminen on aivan kuin joku ulkomaalainen yrittäisi sönköttää jostain "kusti-päästä" koska on ilmeisesti asunut jossain helvetin puhevammaisten yhteisössä, samalla kun muut yrittävät informoida miten sana on oikeasti "kusipää". Se ei pura, vaan tämä "kusti-pää" yrittää vain vängätä vastaan ja sitten vähättelee muita kanssakeskustelijoita, kun osoitetaan että hänen provokaationsa oli sekä naurettava että kirjoitusvirheen pilaama.

http://dictionary.reference.com/browse/half-wit
        http://www.urbandictionary.com/define.php?term=Half-twit

Ole hyvä ja lopeta se viisastelu - kirjoituksistasi paistaa läpi puhdas idiotismi. Tämä siitä huolimatta että useimmiten osaatkin puolustaa oikeaa asiaa. Siihen eivät tosin auta ne orastavat lisähuutomerkit.

• Cissi veikkailee
        374643 kirjoitti:

Voi vitun nero.

12 vuotta olen puhunut ja kirjoittanut englantia satoja rivejä joka päivä ihmisten kanssa joiden äidinkieli on englanti. Aivan varmasti myös suoriudun siitä paljon paremmin kuin sinä.

Tämä jauhaminen on aivan kuin joku ulkomaalainen yrittäisi sönköttää jostain "kusti-päästä" koska on ilmeisesti asunut jossain helvetin puhevammaisten yhteisössä, samalla kun muut yrittävät informoida miten sana on oikeasti "kusipää". Se ei pura, vaan tämä "kusti-pää" yrittää vain vängätä vastaan ja sitten vähättelee muita kanssakeskustelijoita, kun osoitetaan että hänen provokaationsa oli sekä naurettava että kirjoitusvirheen pilaama.

http://dictionary.reference.com/browse/half-wit
        http://www.urbandictionary.com/define.php?term=Half-twit

Ole hyvä ja lopeta se viisastelu - kirjoituksistasi paistaa läpi puhdas idiotismi. Tämä siitä huolimatta että useimmiten osaatkin puolustaa oikeaa asiaa. Siihen eivät tosin auta ne orastavat lisähuutomerkit.

Eikö eläkkeellä kannattaisi rentoutua ja luopua kiristävästä piposta?

• 374643
        Cissi veikkailee kirjoitti:

Eikö eläkkeellä kannattaisi rentoutua ja luopua kiristävästä piposta?

Eläkkeellä ei olla parikymppisenä ja minun sukupolveni ei mitään eläkettä tule ikinä näkemäänkään.

• Cis suinakkoon
        374643 kirjoitti:

Eläkkeellä ei olla parikymppisenä ja minun sukupolveni ei mitään eläkettä tule ikinä näkemäänkään.

Voi 2-kymppisenä olla eläkkeellä.

Hyvää uutta vuotta, se tulee sitten jo 63 vuotta mittariin. Ikävää, ettet saanut elää nuoruuttasi ja nyt joudut elämään palstoilla parikymppisten sivupersoonien kautta.

• K.O. Profiili
        Cis suinakkoon kirjoitti:

Hyvää uutta vuotta, se tulee sitten jo 63 vuotta mittariin. Ikävää, ettet saanut elää nuoruuttasi ja nyt joudut elämään palstoilla parikymppisten sivupersoonien kautta.

Vasta nyt nousin, kun join yöllä vodkaa vielä puoli kolmelta. Ei tässä kuuskybäsenä pimuna aina ole niin vetreä.

• Oletko Cissi perinyt

tuon lapsellisuutesi vanhemmiltasi vai mistä olet sen saanut?

• 374643

Kiitos paljon, 21 vuotta olen ja "elän" nuoruuttani netissä ala-asteelta lähtien. Toivottavasti pääsen täältä hikikomerosta pois jossain vaiheessa. Fantasioisin mielelläni olevani vaikkapa sivupersoonaltani 16-vuotias, mutta elämäni oli silloinkin aika kolkkoa paskaa.

Mistähän viestistä sinä päättelit että olen eläkeläisen sivupersoona? Onko vain eläkeläisellä lupa väitellä Half-Womanin kanssa tai oikaista kirjoitusvirheitä? Ei kannata tehdä metsään meneviä johtopäätöksiä foorumilla, jolla nimimerkit eivät ole pakollisia.

Uskot tai et, en kuitenkaan ymmärrä mitä väliä minun henkilölläni on sinulle. Ymmärtäisin silloin jos olisin trollannut muita, mutta osoitin vain Half-Womanin naiivin asenteen kaikissa mielipiteenilmaisuissa, jotka hän itse näkee faktanilmaisuina. Toinen tuore esimerkki tästä:

"Kotimaanturisti, jos et erota transvestiittiä ja ladyboyta toisistaan niin jätä kirjoittamatta tänne!!!! _!_"

Ihan kuin kaikki ladyboyt olisivat 100% läpimeneviä ja kaikki transvestiitit 100% meikattujen miesten näköisiä ja pystyisi aina erottamaan toisen toisistaan.

• kbkbvkkhjbkj
        374643 kirjoitti:

Kiitos paljon, 21 vuotta olen ja "elän" nuoruuttani netissä ala-asteelta lähtien. Toivottavasti pääsen täältä hikikomerosta pois jossain vaiheessa. Fantasioisin mielelläni olevani vaikkapa sivupersoonaltani 16-vuotias, mutta elämäni oli silloinkin aika kolkkoa paskaa.

Mistähän viestistä sinä päättelit että olen eläkeläisen sivupersoona? Onko vain eläkeläisellä lupa väitellä Half-Womanin kanssa tai oikaista kirjoitusvirheitä? Ei kannata tehdä metsään meneviä johtopäätöksiä foorumilla, jolla nimimerkit eivät ole pakollisia.

Uskot tai et, en kuitenkaan ymmärrä mitä väliä minun henkilölläni on sinulle. Ymmärtäisin silloin jos olisin trollannut muita, mutta osoitin vain Half-Womanin naiivin asenteen kaikissa mielipiteenilmaisuissa, jotka hän itse näkee faktanilmaisuina. Toinen tuore esimerkki tästä:

"Kotimaanturisti, jos et erota transvestiittiä ja ladyboyta toisistaan niin jätä kirjoittamatta tänne!!!! _!_"

Ihan kuin kaikki ladyboyt olisivat 100% läpimeneviä ja kaikki transvestiitit 100% meikattujen miesten näköisiä ja pystyisi aina erottamaan toisen toisistaan.

Niin, tuon ladyboy-lausuman omituisuus kun oli myös siinä, että monet katoeysta ovat nimenomaan sellaisiakin jotka me mieltäisimme täällä transvestiiteiksi emmekä transsukupuolisiksi. Itsessään katoeyt eivät ole kumpaakaan, vaan oma ja keskenään hyvin vaihteleva sukupuolikategoriansa.

Aika monet voisivat kieltämättä kyseenalaistaa sen mitä luulevat tietävänsä jostain "transilmiöistä", etenkin muiden kulttuurien osalta. Ei se, että on täällä Euroopassa joku transu tarkoita sitä että automaattisesti tietää ja ymmärtää kaiken kaikista maailman erilaisista sukupuoli-ilmiöistä. Siihen ei riitä myöskään joku Aarnipuun kirjan lukeminen. Jos transpuuhailun pitäisi jotain opettaa puuhastelijalle itselleen, se on se että aivan kuten cissipissit eivät ymmärrä alkuunkaan vaikka transsukupuolisuutta millään tavalla, ei itsekään voi olettaa tuosta vaan tuntevansa muita sukupuolisia ilmiöitä eri kulttuureissa tai edes oman kulttuurinsa sisällä. Vai kuka ei muka olisi törmännyt siihen, että tiitillä ei yleensä ole hajuakaan transsukupuolisuudesta tai päinvastoin?

• _purple_

Hej, more than a woman! Tulla tupsahti tuo nimi, ei loukkauksena. Voisitko heittää jostain jotain kuvallista informaatiota, että mikä se sun tyyli oikein tarkalleen ottaen on..?! Vertailun vuoksi, illan/iltojen iloksi yms... Tarvittaessa voit siis jatkaa vaikka huomennakin, jookos? Kellokin lähenee jo kymmentä ja niin pois päin.

• Mietinpä vaan

Missä koulussa opetetaan sanonnat window licker ja fucktard?!

• 34mviszjfijawoif

Älä mieti, se ei sovi sulle ja pää tulee pipiksi!!!

• aawww66
        34mviszjfijawoif kirjoitti:

Liittyykös nämä kommentit enää mitenkään alkuperäiseen aiheeseen.... Mutta rönsyily on rikkautta, vai?

• Kuulostaa samalta
        34mviszjfijawoif kirjoitti:

Oletko viulu?

• Senior citizen kane
        Kuulostaa samalta kirjoitti:

Oletko viulu?

Joku palstapellehän tuo Half Woman on, koska se lakkasi heti käyttämästä nimimerkkiä, kun jäi kiinni mokasta. Taitaa tosiaan olla se ärjymirriviiviläinen, joka lakkasi heti kirjoittamasta nimimerkillä, kun joku tajusi heidän olevan sama ihminen. Eiköhän kyse ole taas eläkeläisestä. Sillä sitä aikaa tuntuu riittävän näihin multipersoonajuttuihin.

• Jotain risoo
        Senior citizen kane kirjoitti:

Joku palstapellehän tuo Half Woman on, koska se lakkasi heti käyttämästä nimimerkkiä, kun jäi kiinni mokasta. Taitaa tosiaan olla se ärjymirriviiviläinen, joka lakkasi heti kirjoittamasta nimimerkillä, kun joku tajusi heidän olevan sama ihminen. Eiköhän kyse ole taas eläkeläisestä. Sillä sitä aikaa tuntuu riittävän näihin multipersoonajuttuihin.

Tällä palstalla eläkeläiseksi mainitseminen negatiivisessa mielessä tuntuu vähän huvittavalta. Olisikohan taustalla se että aika iso osa transporukasta on työttömiä tai huonoissa pätkätöissä. Ilmeisesti kirjoittajia vituttaa kun joku on päässyt työstään eläkkeelle.

• Cis suinakkoon
        Jotain risoo kirjoitti:

Tällä palstalla eläkeläiseksi mainitseminen negatiivisessa mielessä tuntuu vähän huvittavalta. Olisikohan taustalla se että aika iso osa transporukasta on työttömiä tai huonoissa pätkätöissä. Ilmeisesti kirjoittajia vituttaa kun joku on päässyt työstään eläkkeelle.

Ei täällä haukuta eläkeläisiä yleensä vaan sinua. Ei vaan viitsitä käyttää oikeaa nimeäsi. Tuskin kukaan nuori pätkätyöläinen transnainen vaihtaisi osaa reilusti yli 60-v eläkeläisen kanssa, jolla on munat hautaan asti.

• ja taas

Ei täällä haukuta eläkeläisiä yleensä vaan sinua. Ei vaan viitsitä käyttää oikeaa nimeäsi. Tuskin kukaan nuori pätkätyöläinen transnainen vaihtaisi osaa reilusti yli 60-v eläkeläisen kanssa, jolla on munat hautaan asti.

cissi huitaisi hutin!

Se luulee olevansa kahdestaan täällä näpyttelemässä.

• Cis suinakkoon
        ja taas kirjoitti:

cissi huitaisi hutin!

Se luulee olevansa kahdestaan täällä näpyttelemässä.

Etkö ole eläkkeellä?

• ja taas

Etkö ole eläkkeellä?

En eikä ole muniakaan.

• Fakta homma

Ärjymirri, viiviläinen, Half Woman ja eläkeläinen ovat yksi ja sama henkilö.

• Half Woman

Huti meni mun osalta vai väittelenkö itseni kanssa kenties, lol

• Lol, indeed
        Half Woman kirjoitti:

Huti meni mun osalta vai väittelenkö itseni kanssa kenties, lol

Eläkeläinen väittelee jatkuvasti itsensä kanssa ja niinhän ärjy ja viivikin teki.

• Half Woman
        Lol, indeed kirjoitti:

Eläkeläinen väittelee jatkuvasti itsensä kanssa ja niinhän ärjy ja viivikin teki.

*smh* BS!

• You suck
        Half Woman kirjoitti:

*smh* BS!

Mitä Britney Spears tähän liittyy?!

• Cis suinakkoon
        Half Woman kirjoitti:

*smh* BS!

Jos todella olet kaksikymppinen, miksi kirjoitat kuin teini?

• Cis suinakkoon
        Half Woman kirjoitti:

*smh* BS!

"Bullshit"? Ai eläkeläinen ei ole koskaan vastannut itselleen? Mistä sinä sen tiedät? Meedion kyvyilläsikö?

Hahahahhahahhahahhahahhahahaahahhaaha!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• K.O. Profiili

Minä juon vodkaa ja olen eläkkeellä.

• asdfdgbf

Vittu että tämäkin on niin turha palsta kuin voi vain olla. Koko ketju on täynnä trollausta, paskanjauhantaa ja varjonyrkkeilyä.

• Elkkis

Ei ole turhaa, saan purkaa turhautumiani vodkahöyryissäni.

• Why do I bother?????

Ennen tää oli Kolmois-S:n ikävä elämä-palsta, nyt eläkeläisen multipersoonapalsta. Jossain välissä se oli Helin lakimiespalstakin.

• NainenFemme

"Aika iso osa "transnaisista" on varsin taviksen oloisia naisia, iso osa myös tosiaan siten ettet tunnista heitä kadullakaan. Heistä ei tule maskuliinisuus mitenkään sen enempää esiin kuin muistakaan naisista, paitsi jos puhutaan siitä ikuisesta ja tyhjästä new-age-kliseestä että kaikissa meissä on maskuliiniset ja feminiiniset puolensa tai jotain."

Eräs kirjoittaja totesi näin. Asia on juuri oikein: ei minua miehenä pidetä eikä sellaiseksi enää tunnisteta. Olen nainen. Ihana jos joku on kiinnostunut, mutta jos jotain "erityistä" naista haetaan, niin metsään mennään. Olen nainen, pienin erityispoikkeuksin, joiden ei saa vaikuttaa asiaan liikaa.

• Erityispoikkeukset ei sais vaikuttaa, mutta taitaa vaikuttaa silti jollain tasolla.

• insinööri_nainen23

En saanut ihan kiinni aloittajan hakemasta, mutta luulen ymmärtäneeni rivien välistä oikein. Olen itse nuori nainen ja kiinnostunut transsukupuolisista. Kiinnostukseni on herännyt aalloittain vuosien varrella. Luulen vain, että sellaista mitä ihailen ajatuksissani eniten ei edes ole olemassa. Käytännössä haaveilen naisesta, joka on naisellinen, mutta häneltä löytyy jalkojen välistä toista kuin itseltäni, ja hän on halukas sitä käyttämään ja sen pitämään. Enkä usko, että jos sellaisen löytäisin, hän haluaisi minut, koska olen nainen enkä mies.

Mutta aina voi haaveilla. En tiedä mistä tämä kaikki kumpuaa. Olen ulkoisesti melko naisellinen nainen itsekkin, mutta mieleltäni ja energialtani ehkä hieman miesmäisempi kuin muut naiset keskimäärin. En halua eritellä sitä sen enempää.

• ap.2.

Koetin aiemmin lähettää viestin, mutta meni bittiavaruuteen. Once again.

Silmäilin aikaisempia ketjujani ja huomasin ja tiedostan tiettyjen määrittelyjeni tökeryyden ja epäkorrektiuden tai oikeammin epäselvyyden. Anteeksi. Osin tajunnanvirtatekstiini sekoittui omaa identiteetin ja suuntautumisen pohdintaa. Olin ja olen jo pitkään kokenut, että en ollut hetero. Tein kai tavallani identiteetin työstämistyötä. Nyt koen varmuutta siitä mitä olen. ja olo lgbtä piireissä varmempi tätä myötä.

En tosin tuolloinkaan hakenut ihan inssinaisen tarkoittamaa hlöä tai naista. Penis naisella ei sinänsä haittaa, mutta penetraatio ei ihmeemmin kiinnosta. tai se on jokseein tarpeetonta. Asiat sinänsä hyvin. On suhdekin naiseen.

Onnea kuitenkin kumppannin etsintää insninöörinainen.

• insinööri_nainen23

Lisäksi on huono lähteä etsimään itselle sopivaa kumppania valmiiden kriteerien kanssa, kun pitäisi kuitenkin ensikädessä tulla hyvin toimeen ja luonteidemme pitäisi sopia yhteen. Transsukupuolisia on niin vähän verrattuna ei-transsukupuolisiin, joten se olisi kuin etsisi neulaa heinäsuovasta. Lisäksi tuntuu, että useimmat ovat paljon minua vanhempia, mikä ei välttämättä ole este, mutta luulen, että suht samanikäisen kanssa synkkaa keskimäärin paremmin yleensä.

• joku transu

On tuohonkin kuvaukseen sopivia ihmisiä olemassa. Tietysti aika harvassa, ja transsukupuoliset ovat vielä aika varovaisia sellaisten ihmisten suhteen jotka ovat kiinnostuneita heistä nimenomaan transsukupuolisuuden takia (ihan hyvästä syystä). Netin deittisivuilta olisi varmaan realistisinta lähteä etsimään.

Vinkki: tuollainen ihminen saattaa kutsua itseään transsukupuolisen sijasta transgenderiksi (tai ei).

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4672
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      180
      1977
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      131
      1686
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      148
      1265
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1161
    6. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1066
    7. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      963
    8. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      52
      926
    9. Hyvää huomenta!

Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as
      Ikävä
      78
      892
    10. Mulla on tarkat korvat

Kuulin sun äänen ihan selvästi.
      Ikävä
      4
      858
    Aihe