xenonit cr-v 05

crv 05

olisi tarkoitus laittaa xenonit honda cr-v vm 05 pitkien h1 tilalle.
onko kellään kokemusta miten valoteho paranee ??

kiitos

4

380

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valoa kansalle

Olen tilannut muuntosarjan CR-V -08, aion myös vaihtaa pitkät HB3 lamput ksenon lamppuihin.
      Aikaisemmalle autolle Subaru Outback tein moisen tempun ja voi jeesus sentään miten maailmaan tuli valoa (subbessa oli vielä ajovalissakin pitkät). Se on vain koettava ennenkuin uskoo, pilvinen taivas, ei valon hivettä taivaalta, asfaltti märkä ja silti päivä aukeaa edessä.
      Ainoa vika tässä oli kun lamput oli (muistaakseni) 6000 Kelvin, joten se sinisyys ensin haittasi. Nyt viisastuneena olen tilannut 4300 K -lamput, ovat siis samat kuin päävalojen Kelvinluku ja väittävät muutenkin, että tuolla väriläpötilalla oleva valo on ihmissilmälle paras

• crv 05

kiitos tiedosta, olen kyllä kuullut että hyvät olisi, kai se pitää laittaa niin sittenhän tuon tietää, muutos ei kyllä ole kallis 150 asennettuna, tosin adapterit piti tilata kun nuo polttimot ei käyneet.

eli sulla oli xenonit noissa lyhyissä ?? ja vielä aiot pitkiin pistää.

• valoa kansalle
        crv 05 kirjoitti:

kiitos tiedosta, olen kyllä kuullut että hyvät olisi, kai se pitää laittaa niin sittenhän tuon tietää, muutos ei kyllä ole kallis 150 asennettuna, tosin adapterit piti tilata kun nuo polttimot ei käyneet.

eli sulla oli xenonit noissa lyhyissä ?? ja vielä aiot pitkiin pistää.

Jep, tosiaan Subbessa oli ns bi -ksenonit, eli lähivaloksenon muuttui pitkiksi ja lisäksi oli niissä umpioissa se tavallinen halogeenilamppu "apupitkinä" ja nämä muutin ksenoneiksi. Piti sitten muistaa ne vastaantulijat, eli vaihtaa hyvissä ajoin lyhyille.
        Täässä Servissä on vain lyhyet ksenonit ja kaukovalona toimii halogeenilamput.

Kirjoituksestasi saatoin päätellä, että nyt sulla on lyhyinä halogeeni, tossa voi olla pieni ongelma, jos sulla jää ne halogeeneiksi, niin siirtyessäsi pitikiltä ksenoneista takaisin halogeenivaloihin tulee se todennäköisesti näyttämään silmiisi siltä, että sammutit valot kokonaan.

• cr-v 05

noniin nyt on sitten nuo xenonpolttimot laitettu noiden pitkien tilalle ja pakko sanoa että kannatti sillä ajoin 360 km pilkkopimeällä ja vielä vesisateessa, niin siinä kyllä huomasi valotehon.
      eli ainakin minä suosittelen.
      joku sanoi että kun vaihtaa sitten pitkiltä xenoneilta lyhyille h 1 valolle niin tulee pimeys, no en ainakaan minä haitalliseksi/pimeäksi asiaa kokenut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      80
      1965
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1683
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1270
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      225
      697
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      656
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      56
      600
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      199
      566
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      472
    Aihe