Mihin leopardigekko laitetaan terraarion siivouksen ajaksi?

Leopardigekoistakysy

Elikkös terraarion suursiivous lähestyy pitää vaihtaa pohja-aineet ym mutta mihin itse asukki laitetaan?

4

394

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Käärmemies

      Hanki jokin astia jota voit käyttää liskon väliaikaiskotina siivuoksen (tai myöhemmin kuljetuksen ajaksi). Koska siivous on niin lyhytaikainen tapahtuma, ei lootan tarvitse olla kovinkaan suuri.

      Eläinkaupasta voi ostaa pienen muovisen terraarion (tuoteniminä mm. Faunabox tai Faunarium). Jos valitset tämän mallin, suosi pohjapinta-alaltaan suurta mallia korkean sijaan. Leogekko kun ei korkeudesta hyödy.

      Toinen edullisempi, mutta ihan yhtä hyvä vaihtoehto on ostaa muovinen, kannellinen säilytyslaatikko, puhkoa kanteen ilmareikiä, ja käyttää sitä. Esimerkiksi Smart Store -säilytyslaatikot ovat hyvin suosittuja harrastajien keskuudessa. Niistä löytyy osin läpinäkyviä laatikoita joiden pehmeämuoviseen kanteen on kohtalaisen helppo porata/puhkoa reikiä.

      Kolmas, ilmainen ja jälleen ihan hyvä (vaikkakin vähän pienikokoisempi) vaihtoehto on hakea irtokarkkikaupasta, videovuokraamosta tms. tyhjä irtokarkkirasia, joita he jakavat ilmaiseksi. Pese rasia ja sen kansi huolella astianpesuaineella, anna kuivua, puhko kanteen reikiä, ja kas: sinulla on pieni purnukka johon voit eläimen laittaa siivouksen tai matkan ajaksi. Suurikokoiselle täysikasvuselle gekolle irtokarkkirasia on vähän pieni. Kyllä lisko sinnekin menee hetkellisesti, mutta enempi tilaa olisi plussaa.

      On väliaikaisterraario mikä tahansa, laita sen pohjalle jotain minkä alle lisko voi piiloutua (muovikasvi, rytistettyjä sanomalehtituppoja,...) ja hetkellisen säilytyksen laatikko on valmis käytettäväksi.

    • Leopardigekonpuolest

      Kiitos neuvosta! :)

    • kiva66

      paljonko maksaa terraarioon lämpö lamppu yleensä ja tiätäisikö joku onko lämpö matto pakollinen leogekolle ja mistä niitä voi ostaa :)

    • Käärmemies

      Lämpölampuksi kelpaa ihan tavallinen kohdevalaisin, joka tuottaa valon lisäksi lämpöä. Kohdevaloja, eli spotteja, myydään kaikissa lamppuja myyvissä liikkeissä: sähkö- ja valaisin liikkeet, isot marketit, ja jopa ihan tavallisen K-marketin lamppuosastolla. Osta aluksi vaikka (noin) 40 watin tehoinen lamppu, ja kokeile tuottaisiko se liskolle sopivan lämpötilan.

      Lämpömatto ei normaaleissa huoneolosuhteissa yleensä ole tarpeen: lamppu riittää lämmittämään terraariota. Lämpömattoja voi ostaa terraariotarvikkeita myyvistä eläinkaupoista, kuten Faunattar-liikkeet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe