olenko huono kummi?

kakkoskummi

Minulla ja ex-puolisollani on yhteinen kummilapsi, jota en ole nähnyt pariin vuoteen. Hän on exäni sukulaisen lapsi ja erosimme exäni kanssa kun ristiäisistä oli kulunut vuosi. Tuon jälkeen en ole tavannut kummilasta ja minulla on siitä huono omatunto. Hänen vanhempiinsa tosin olen ollut yhteydessä ja lähetellyt terveisiä lapselle. Minulla ei ole mitään kummilasta tai hänen vanhempiaan kohtaan, eikä heilläkään varmaan minua kohtaan, mutta exän varjot tahtovat heijastella taustalla. Tiedän, että menneisyys ei saa vaikuttaa asiaan, mutta ero oli kyllä melko raastava. Koen olevani huono kummi tämän takia ja haluaisinkin nyt tietää, että onko muita samassa tilanteessa olevia ja miten olette pitäneet yhteyttä kummilapsiinne?

2

246

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...................

      Kummilapsi on täysin syytön siihen että sinun ja puolisosi välit ovat katki. Ja siihen miten raastava ero oli.

      Rehellinen vastaus kys. on; olet.

    • .....,,,............

      En nyt olis ihan yhtä jyrkkä ku ensmäinen vastaaja. Ei elämä oo mustavalkosta.

      Ei mun kummisetäkään mua mitenkään oo muistanu sen jälkeen ku eros mun kummitädistäni. En silti oo siitä yhtään katkera, vaan mun mielestä tilanne on täysin ymmärrettävä. Mun kummitäti, joka siis on myöskin mun täti, on kyllä hoitanut kummin velvollisuudet kunnialla. Oon sillon tällön aina kummisetääni nähny, koska hän on serkkujeni isä, mutta ei näissä tapaamisissa oo mitenkään tullu esiin, että hän on paperilla minun kummini.

      Itellä on hiukan vastaava tilanne kun alottajalla. Erosin poikaystävästä noin vuosi kummitytön ristiäisten jälkeen. Oon kyllä käyny eron jälkeen tyttöä muutaman kerran tapaamassa ja kumityttölle ja hänen siskolleen oon hankkinu synttärilahjat ja joululahjat joka kerta. Nykysin tilanne on vaan hankala, kun asun ulkomailla. Ei tahdo lomilla ajat riittää kaikkien tärkeiden ihmisten tapaamiseen ja viimeksi näinkin kummityttöäni vuosi sitten. Joululomalla yritän taas löytää aikaa tyttöjen tapaamiseen.

      Teet niin ku ittestä hyvälle tuntuu. Onha sillä kummilapsellasi se exäsikin kumminna. Jos hän hoitaa tehtävänsä hyvin, niin tuskin lapsella on mitään valittamista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5275
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3287
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1857
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1531
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1415
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1297
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe