Ihmisen ääni

pelimerkki

Olen monesti miettinyt sitä miten ihmisen ääni vaikuttaa muihin. Minua ärsyttää suunnattomasti narisijat tai terävällä äänellä puhujat. jostain kumman syystä osa nuorisosta narisee. Onko se muotia vai mistä se johtuu? Liian vähän kaurapuuroa vai mitä?

Soitin äsken eräälle ihmiselle, josta en ole muuta kuin kasvokuvan nähnyt ja kirjoituksia lukenut ja yllätys oli suuri, kun hänen äänensä olikin ihan miellyttävä ja puhekin ihan asiallista, vaikka niistä kolumneista ei sellaista kuvaa saanutkaan.

Ihminen on osiensa summa. Joku pitää, joku ei.

129

3952

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "pelimerkki"

Soittelu ei aina ole tae onnesta.
      Kannattaa soitella, vaikka suutaan.
      Narina riippuu yleensä edellisestä illasta,
      H.

• pelimerkki

Tuntuu siltä, että olet joko tarkoituksella ärsyttävä, tai sitten olet vaan tyhmä.

• DolorGis

Suurimpia pettymyksiä äänen-ulkonäön suhteen oli Pertti Salovaara. Hän juonsi ennen kansanedustajuuttaan eri ohjelmissa ja aloitti Ylen Mafiassa. Miehen ääni oli upea ja jutut sopivan räväköitä ja "pikkutuhmia". Sain äänen&juttujen perusteella mielikuvan todellisesta alfa-uroksesta. Sitten näin kuvan Salovaarasta: melko tavanomaisen näköinen, hämmästynyt ilme, pyöreät lapsen silmät. Pettymys oli valtava.

Ääni on tosi tärkeä. Itseäni ällöttävät lapsellisen ääniset ja kitisevät miehet. Matalaääniset ja hitaasitpuhuvat saavat paljon anteeksi! Nam!

• narinaaaaaa
        pelimerkki kirjoitti:

Tuntuu siltä, että olet joko tarkoituksella ärsyttävä, tai sitten olet vaan tyhmä.

ihmiset ei enää osaa käyttää ääntänsä, ei puhuta kuuluvasti ja selkeästi eikä lauleta koulussa ja kodeissa. Todella ärsyttävää ja ottaa korviin oikein.

• "pelimerkki"

Ennenkin on aloituksissa asiaa epäilty, joten en ole edelleenkään hämmästynyt.
      Joten edelleenkin annan sinulle muinaisen vastauksen:
      Saat päättää ihan itse.
      H.

• 15+10

En tiedä oletko tarkoituksella ärsyttävä, vai ainosataan tyhmä, enkä välitäkään.

Sen olen aistinut että olet tosi, tosi yksinäinen, muuten ei palstan asiat olisi noin lähellä sydäntäsi, ja huomion tarpeesi noin päälle käyvä.
        Mikäli sinulla olisi oikeakin elämä.

• Joskus kauan sitten, oli vastaajaani tullut viesti joka vei jalat alta.
      Niin pehmeä, ja samalla miehekäs ääni, puhui tosin ihan luonnosta ja syksystä.
      Kuuntelin sitä monta kertaa.
      No sitten soittelimme toisillemme usein ja aina se ääni oli niin ihanan hivelevä.
      Sitten sovimme tapaamisen keskisuomeen.
      Bussiasemalle hänen piti tulla vastaan minua.
      Katsoin bussin ikkunasta ja näin miehen joka puhui kännykkään.
      Jatkoin katselua, ja mietin missähän hän on.
      Valokuvia emme olleet vaihtaneet.
      Tulin bussista alas ja tämä kännykkään puhunut mies tuli hymyillen vastaan.
      Sama ääni se oli ja oikea ihminen, mutta kun olin tehnyt ihan eri kuvan mielessäni hänestä niin tuntui ihan hassulta olla vastakkain äänen kanssa, mutta muuten :))
      Se oli upea viikko minkä siellä vietin, ja tulikin mieleeni että pitäisi taas soittaa kun viimeisestä yhteyden otosta on kauan.

• "tulisilla"

Keski-Suomalaisuus on aina hyvä merkki.
        Vaan ei aina onnenmerkki.
        Olen ylpeä kavereistani.:)
        H.

• hunksz kirjoitti:

"tulisilla"

Keski-Suomalaisuus on aina hyvä merkki.
        Vaan ei aina onnenmerkki.
        Olen ylpeä kavereistani.:)
        H.

Hunksi!
        Oliko aloituksessa puhe onnesta kun tunnut sitä viljelevän vastauksissasi.
        Ihminen on juuri niin onnellinen kun tuntee, on joku viisas joskus sanonut.

• tulisilla kirjoitti:

Hunksi!
        Oliko aloituksessa puhe onnesta kun tunnut sitä viljelevän vastauksissasi.
        Ihminen on juuri niin onnellinen kun tuntee, on joku viisas joskus sanonut.

"tulisilla"

Ihan kauhea en ole tuossa lörpöttelyssä.
        Mutta sen sanon kuitenkin, että Keski-Suomi on yhtä onnea.
        H.:)

• hunksz kirjoitti:

"tulisilla"

Ihan kauhea en ole tuossa lörpöttelyssä.
        Mutta sen sanon kuitenkin, että Keski-Suomi on yhtä onnea.
        H.:)

Hunksi
        Ja taas meni vierestä, mutta en sulta muuta odotakaan.

• tulisilla kirjoitti:

Hunksi
        Ja taas meni vierestä, mutta en sulta muuta odotakaan.

Jos hän on nyt viimeinkin onnensa löytänyt, ehkä sieltä Keski-Suomesta, niin eiköhän me vaan toivoteta hyvää jatkoa, kyllä se sokeakin kukko saattaa jyvän löytää, hyvän jyvän, jyväshyvän tai jotain semmottii. :)

• Anceli kirjoitti:

Jos hän on nyt viimeinkin onnensa löytänyt, ehkä sieltä Keski-Suomesta, niin eiköhän me vaan toivoteta hyvää jatkoa, kyllä se sokeakin kukko saattaa jyvän löytää, hyvän jyvän, jyväshyvän tai jotain semmottii. :)

Joo, olkoon hänelle vaan onneksi ihan munkin(kin) puolesta.
        Olkoon nyt sitten jyväshyväjäinen tai vaikka joku torimuija, siellähän hän aikaansa viettelee ketä sitten viettelee :)

• tulisilla kirjoitti:

Olkoon nyt sitten jyväshyväjäinen tai vaikka joku torimuija, siellähän hän aikaansa viettelee ketä sitten viettelee :)

Jos joskus joku helsinkiläinen kyllästyy nikkiinsä niin toi jyväshyvä olis kiva vaihtoehto.

• tulisilla kirjoitti:

Ei kai nyt torimuijaa, noinkin älykäs ja sivistynyt mies. :)))
        Mutta mitä enemmän sitä parempi, aikaansa siellä viettelee.
        Vietellen aikansa kuluksi hyvää jyvää.......
        Näinköhän se puudutus kävi jotenkin miun päähän. :/

• koti-kiusattu kirjoitti:

Jos joskus joku helsinkiläinen kyllästyy nikkiinsä niin toi jyväshyvä olis kiva vaihtoehto.

Siinä ei vaan ole niitä oikeita kirjaimia, ellei hää sitten ripottele niitä sinne.
        Onhan jyväshyvän joissain kekseissäkin jotain ripotteluja, ainakin suklaata.

• Anceli kirjoitti:

Hyvä puudutus kun saa aikaan aivoissa vaikka mitä :))

• tulisilla kirjoitti:

Hyvä puudutus kun saa aikaan aivoissa vaikka mitä :))

Siun olis pitänyt nähdä miun naama sen jälkeen, oikee monsteri. :((

• pelimerkki

tulisilla.

Ihan samat kokemukset. Jollain ihmisellä voi olla todella ihana puhelinääni, vaikka se ei todellisuudessa ihan kasvokkain sellainen olisikaan. Muuttaako puhelin ääntä paljonkin?

• Anceli kirjoitti:

"Anceli"

Vaan käypi se hyvästi, oli muija sitten miltä turuilta tai toreilta hyvänsä, jos sinne päin asiat kallistuvat.
        Tuli mistä tuli, niin sitkeä saa neito olla, meikällä kun on hyvä kunto ja vastustuskykyä löytyy kaikenlaisille Bakteereille. :)

Keski-Suomalaisista kavereistani olin ylpeä että pitivät tulisesta hyvää huolta.
        H.

• hunksz kirjoitti:

"Anceli"

Vaan käypi se hyvästi, oli muija sitten miltä turuilta tai toreilta hyvänsä, jos sinne päin asiat kallistuvat.
        Tuli mistä tuli, niin sitkeä saa neito olla, meikällä kun on hyvä kunto ja vastustuskykyä löytyy kaikenlaisille Bakteereille. :)

Keski-Suomalaisista kavereistani olin ylpeä että pitivät tulisesta hyvää huolta.
        H.

Eihän sillä ole väliä mistä ihminen on lähtöisin, hän itse on se tärkein, mikä hänestä on tullut, miten elämä on häntä muokannut.
        Olipa hän sitten torimuija tai joku muu.
        Varmasti vaatii sitkeyttä kanssasi eläminen, kohtele sitä ihmistä hyvin, rakasta niin paljon kuin osaat.
        Kaikkea hyvää teille jos onni sinua kohtaa.

Ihmisten on ihan hyvä pitää huolta toisistaan.

• Ääni on tärkeä, ei ole kiva kuunnella narisevaa ääntä.
      On tosi kiva kun voi yhdistää ihmisen kasvot ääneen, eikä tarvitse kuvitella millainen tyyppi siellä puhuu.
      Tänään minulle soitti eräs ihminen joka kysyi onko hänelä seksikäs ääni. :)

• pelimerkki

Anceli.

No oliko seksikäs ääni? Joskus kun joku lehtikauppias viänttä oikee volyymillä niin tulee mieleen että sanoisko rumsti, mutta koska olen kiltti ihminen niin sanon vaan että hyvää päivänjatkoa.

• pelimerkki kirjoitti:

Anceli.

No oliko seksikäs ääni? Joskus kun joku lehtikauppias viänttä oikee volyymillä niin tulee mieleen että sanoisko rumsti, mutta koska olen kiltti ihminen niin sanon vaan että hyvää päivänjatkoa.

Olen aika huono arvioimaan etenkin naisten äänien seksikkyyttä, kiva ääni hänellä oli kuitenkin ja on edelleen.
        Minulla on salainen numero, eipähän lehtimyyjät soittele.

• lejanna.

Millä pelillä ihminen voisi puheääntään muuttaa. Sen saa syntyessään. Puhetyylinsä voi valita. Kuin senkin, mitä puhuu. Haluaako vaieta, vai pelkästään kettuilla muille.

Ääntä tärkeämpiä minulle ovat sanat.
      .

• "lejanna.."

Ole hiljaa! kun minulle puhut sieltä,
        haluun hengitykses kieltä.

Minä hengitän vastaan ja odotan,
        värähteleekö siellä.

Jos yhdessä liikkuu ilma,
        Ei puhua tarvitsekaan.

Ukonilma, sirkka, riittää meille.
        Jääköön ulos maailma.

Kieli ole ei enää tiellä.
        meille kummallekaan.
        H.

• hunksz kirjoitti:

"lejanna.."

Ole hiljaa! kun minulle puhut sieltä,
        haluun hengitykses kieltä.

Minä hengitän vastaan ja odotan,
        värähteleekö siellä.

Jos yhdessä liikkuu ilma,
        Ei puhua tarvitsekaan.

Ukonilma, sirkka, riittää meille.
        Jääköön ulos maailma.

Kieli ole ei enää tiellä.
        meille kummallekaan.
        H.

Uskallatko kertoa jos värähteli?

• koti-kiusattu kirjoitti:

Uskallatko kertoa jos värähteli?

"koti-kiusattu"

"Ääntä tärkeämpiä minulle ovat sanat"

Tuo oli toiveensa. Ja minä kirjoitin pätkän äänestä.
        Henkilökohtaista se ei hänelle ollut, eikä henkilökohtaista minulta.

Kerro kaikki mitä haluat minusta tietää, niin kirjoitan kaiken kerralla.
        H.

• hunksz kirjoitti:

"koti-kiusattu"

"Ääntä tärkeämpiä minulle ovat sanat"

Tuo oli toiveensa. Ja minä kirjoitin pätkän äänestä.
        Henkilökohtaista se ei hänelle ollut, eikä henkilökohtaista minulta.

Kerro kaikki mitä haluat minusta tietää, niin kirjoitan kaiken kerralla.
        H.

Kukaan ei ole niin huima että kertoisi julkisesti kaiken itsestään joten unohtakaamme se turha lupaus.
        Sen sijaan mieluimmin keräilen pieniä murusia ja hiljalleen muotoilen mielessäni kuvan ihan itse.
        Saman suon sinulle ilomielin..

• Ei kiinnosta
        koti-kiusattu kirjoitti:

Kukaan ei ole niin huima että kertoisi julkisesti kaiken itsestään joten unohtakaamme se turha lupaus.
        Sen sijaan mieluimmin keräilen pieniä murusia ja hiljalleen muotoilen mielessäni kuvan ihan itse.
        Saman suon sinulle ilomielin..

Ja siksi toisekseen, kuka haluaisi tietää hukszista yhtään mitään?

• se riittää
        Ei kiinnosta kirjoitti:

Ja siksi toisekseen, kuka haluaisi tietää hukszista yhtään mitään?

Eiköhän me tiedetä ihan tarpeeksi, kaljoitteleva sätkää kaiken aikaa käärivä netissä aikansa viettävä naisia jahtaava potkut töistä saanut ylipainoinen ukko.

• <El. a. K. IM

lejanna.

Ääntään voi muuttaa helposti, jos on harjoitellut.

Tsiigaile vaikka jonkun hyvän laulajan ääntä.

Oktaavit muuttuu ihan hetkessä.

• Kuulen sellojen tummina soivan,on kauneinta mitä mun äänestä on koskaan sanottu.

• Ääni on erittäin tärkeä. Työpaikallani on kaksi naisihmistä jotka puhuvat koko ajan, monotonista knivstanmurretta ja se saa minun ihoni kananlihalle ärtymyksestä. Melkein yhtä paljon kuin tietyt keskisuomalaiset murteet.. :)

• minkälaisia on keskisuomalaiset murtee mun mielestä täällä puhutaan lähimpänä kirjakieltä kun missään muualla.

• tii-na- kirjoitti:

minkälaisia on keskisuomalaiset murtee mun mielestä täällä puhutaan lähimpänä kirjakieltä kun missään muualla.

Tii-na, älä ota tätä henkolökohtaisesti. Olen itse k-suomalainen, syntyjäni ja käynyt koulut K-Suomessa. Minun ,mielilpiteeni keskisuomalaisista murteista (ei kaikista tosin) perustuvat henkilökohtaisiin kokemuksiin ja värittyvät mielipiteistäni niiden puhujista.

• tii-na- kirjoitti:

minkälaisia on keskisuomalaiset murtee mun mielestä täällä puhutaan lähimpänä kirjakieltä kun missään muualla.

"tii-na-"

http://www.youtube.com/watch?v=9tH_5DU4zWE
        Netissä on paljonkin. (joulukalenteri)
        Virtasen Jukka on enää yksi harvoista jotka osaavat vanhaa "Jämpsää" aidosti.
        Hänellä on kaveriporukka Jämsänkoskella jossa ei saa muuta puhuakaan.
        Siellä pitäisi olla kansanperinneseuran nauhuri.
        Aika pikaisestikin, pojat vanhenevat.
        Mitähän on tapahtumassa?
        H.

• hunksz kirjoitti:

"tii-na-"

http://www.youtube.com/watch?v=9tH_5DU4zWE
        Netissä on paljonkin. (joulukalenteri)
        Virtasen Jukka on enää yksi harvoista jotka osaavat vanhaa "Jämpsää" aidosti.
        Hänellä on kaveriporukka Jämsänkoskella jossa ei saa muuta puhuakaan.
        Siellä pitäisi olla kansanperinneseuran nauhuri.
        Aika pikaisestikin, pojat vanhenevat.
        Mitähän on tapahtumassa?
        H.

Haha, Jämpsän murre ja yleensäkin Koillis-Häme in juuri sitä murrealuetta josta puhun. Taas kun siirrytään 30 km etelään tulee jo vastaan pohjoishämäläiset murteet jotka ovat huomattavasti pehmeämpiä ja sointuvampia.

• Paloma.se.co kirjoitti:

Tii-na, älä ota tätä henkolökohtaisesti. Olen itse k-suomalainen, syntyjäni ja käynyt koulut K-Suomessa. Minun ,mielilpiteeni keskisuomalaisista murteista (ei kaikista tosin) perustuvat henkilökohtaisiin kokemuksiin ja värittyvät mielipiteistäni niiden puhujista.

Oikeestaan nää on kaksi aivan eri asiaa: ääni ja murre.
        Täällä Ruotsissa on ns. narinavyöhyke joka kulkee Örebron ja Bergslagenin läpi: kuullostaa todellakin narinalta paikallinen murre.

Haha, Jämpsän murre ja yleensäkin Koillis-Häme in juuri sitä murrealuetta josta puhun. Taas kun siirrytään 30 km etelään tulee jo vastaan pohjoishämäläiset murteet jotka ovat huomattavasti pehmeämpiä ja sointuvampia.

"Paloma.se.co"

Kuhmoinen siis kuhtuu neitosta?
        Vai pattijoen pientareet?
        H.

• hunksz kirjoitti:

"Paloma.se.co"

Kuhmoinen siis kuhtuu neitosta?
        Vai pattijoen pientareet?
        H.

Kuhmoinen on viehättävä pohjoishämäläinen pikkukunta, kesällä kaunis ja nopeasti ohitettavissa. Honkahovissa on tanssittu monet pyörähdykset ja hitaammatkin laahustukset, Pihlajakoskella on kaunis laivalaituri ja näkymät Tehinselälle. Siellä on kait filmattukin jotain suomalaista.

Kuhmoinen on viehättävä pohjoishämäläinen pikkukunta, kesällä kaunis ja nopeasti ohitettavissa. Honkahovissa on tanssittu monet pyörähdykset ja hitaammatkin laahustukset, Pihlajakoskella on kaunis laivalaituri ja näkymät Tehinselälle. Siellä on kait filmattukin jotain suomalaista.

Vähintään kerran kesässä tyttären mökillä jonkin aikaa Kuhmoisten korvessa Lummenteen rannalla hiljaisuutta kuuntelemassa ja maalailemassa. Vaan murteesta ei hajuakaan. Mutta sainpa sananvuoron. ;))

• tinat kirjoitti:

Vähintään kerran kesässä tyttären mökillä jonkin aikaa Kuhmoisten korvessa Lummenteen rannalla hiljaisuutta kuuntelemassa ja maalailemassa. Vaan murteesta ei hajuakaan. Mutta sainpa sananvuoron. ;))

Mun setä oli naimisissa Kuhmoislaisen kanssa ja olen kuullut paljonkin lapsena sitä murretta joka on yllättävästi erilaista kun naapurikunnan. Tinat luulin että olit jo lähtenyt maalailemaan.

Mun setä oli naimisissa Kuhmoislaisen kanssa ja olen kuullut paljonkin lapsena sitä murretta joka on yllättävästi erilaista kun naapurikunnan. Tinat luulin että olit jo lähtenyt maalailemaan.

Kohta suuntana Sorrento, vasta pakkaillaan ja mietitään kapsäkin sisältöä. :))

• Siel sanotaan öylön ja peruja esimerkiks Suolahdessa.

• niin ne on nää vanhemmat ihmiset näillä maaseuduilla jotka käyttää vaikka minkälaisia sanoja.

• Murteet on tietysti periaatteessa ihan charmantteja, mutta nihin liittyy usein ennakkoluuloja ja aikaisemmat kokemuksemme jonkun tietyn murteen käyttäjistä värittävät usein omat mieltymyksemme. Kotona phuttiin Karjalan murretta, siis kannaksen karjalaa, rajaa läheltä, naapurit ja koulussa kaverit paikallista keskisuomalaista murretta, joka jäi minulle kuitenkin aina vieraaksi (olin jo pienestä saakka kiinnostunut jättämään murretaustan ja puhumaan yleiskieltä; mitä nyt Mamman kanssa puhuessa tulee murresanoja joukkoon pakostakin ;)

Tuo mitä sanoin aikaisemmin oli hieman ns. "kieli poskessa-huumoria" mikä tietysti ei avaudu, kritisoin siinä hieman omaa kasvuympäristöäni, en ketään täällä kirjoitvaa ja jos loukkasin jotain pyydän anteeksi. Pilkka oli tarkoitettu enemminkin omaan nilkkaan.

• lejanna

Miksipä sinun pitäisi mielipidettäsi anteeksi pyytää? Nehän ovat omiamme. Itse olen niin typerä, että inhoan joitakin etunimiä, kun niiden kantajat ovat olleet mielestäni epämiellyttäviä.

Oman pienen mieleni mieluisinta kuultavaa Suomen murteista on pohjoisin kieli. Siellä sanat soljuvat ja intonaatio on kuin sulosäveliä korvaani.
        Monia omia sukulaisianikin on sinne aikojen myötä juurtunut, ja, kas ihmettä, ovat kauniin kielensä omaksuneet.

Oman kielikorvani, kuvitellun, mielestä, minun oma murteeni on maamme ruminta. Lie se ainainen itseironia?
        .

• lejanna kirjoitti:

Miksipä sinun pitäisi mielipidettäsi anteeksi pyytää? Nehän ovat omiamme. Itse olen niin typerä, että inhoan joitakin etunimiä, kun niiden kantajat ovat olleet mielestäni epämiellyttäviä.

Oman pienen mieleni mieluisinta kuultavaa Suomen murteista on pohjoisin kieli. Siellä sanat soljuvat ja intonaatio on kuin sulosäveliä korvaani.
        Monia omia sukulaisianikin on sinne aikojen myötä juurtunut, ja, kas ihmettä, ovat kauniin kielensä omaksuneet.

Oman kielikorvani, kuvitellun, mielestä, minun oma murteeni on maamme ruminta. Lie se ainainen itseironia?
        .

Olen kai liian herkkähipiäinen.
        Pohjoisen murteet eivät ole minulle tuttuja. Olen yhden ainoan kerran käynyt Jyväkylää pohjoisemmassa :)

Toi nimijuttu on minullekin tuttu :)

• Tilja K

Itseäni jostain syystä ärsyttää, jos puheääni ei jotenkin natsaa ihmisen olemukseen. Laulajista Juhani Markolan korkea laulanta hieman ärsyttää. Miehellä on kaunis ja koulittu ääni, mutta kuitenkin.

Olen joskus huvitellut itsekseni ajatuksella, että olisi hauska kuunnella Juhani Markolan ja Barbara Helsingiuksen laulavan duettoja. Molemmat ovat ansioituneita artisteja. Taitaa käydä niin, että duetot jäävät kuulematta, mutta kuitenkin.

• perusjärvi

Se on ihan normaalia että luottaa siihen miltä ihminen näyttää. Monesti pätevän näköinen heppu onkin se epäpätevin porukasta!

• Ymmärtämisvaikeus

Puheääntä en kuule, mutta näen ihmisen olemuksestaan ja hänen kirjoitustuyylistään. Minua ärsyttää semmoinen juttu, että ei toimi vuorovaikutus.

• 1945

Olen pannut merkille että urheilijatytöt narisevat! Kuuntelepa joskus kun on joku haastattelu telkussa.
      Ääni on minulle erittäin tärkeä ja sen perusteella teen pitkälle meneviä johtopäätöksiä. Olen töissäni joutunut puhumaan asiakkaiden kanssa paljon puhelimessa, ja ennakkoarvaukseni on useimmiten mennyt oikein.
      Minua ei ärsytä nuo asiat mitkä sinua äänessä, vaan ensi sijassa sivistymätön tapa puhua. (Murteen puhuminen ei ole sivistymätöntä). Äänestä, sanoista ja sanomisesta saa hetkessä kuvan ihmisen sivistystasosta ja persoonallisuudesta.
      Sitten kun tapaa ihmisen oikeasti on mahdollisuus seurata ruumiinkieltäkin joka kertoo vielä enemmän

• pelimerkki

Nyt alkaa taas Tanssii tähtien kanssa ja ihan hirveää kuunnella miten se yksi tanssinopettaja narisee. Anksu vai mikä hänen nimensä on.

Mutta tässä jotain ihan hirveetä kattoo.

http://www.youtube.com/watch?v=RNZaylz1UNk

• 1945
        pelimerkki kirjoitti:

Nyt alkaa taas Tanssii tähtien kanssa ja ihan hirveää kuunnella miten se yksi tanssinopettaja narisee. Anksu vai mikä hänen nimensä on.

Mutta tässä jotain ihan hirveetä kattoo.

http://www.youtube.com/watch?v=RNZaylz1UNk

Ansku narskuu mutta on ehdottoman ihana tanssija!

• JUU..näin se on

Heh..nykyaika on tätä..meidänkin vanhemmat ihmetteli meidän silloista rock ja 70luvun juttuja..oikein kauhisteli..nykyisin jos avaat esim salkkarit, kauniit jarohkeat, bb jne aina ne kinastelee..sanoin jo pojallekkin kun puhuu kiivastellen..hän ei oikein ymmärtänyt..
      kun kaksi normaalia siis me 70 luvun kasvatit no ehkä 80 luvunkin puhumme rauhallisesti ja väliin innokkastikkin muttemme kiivastele ja kimitä..ihmettelen samaa....

• mekkalamamma

Ilmeisesti äänijänteet tai äänihuulet, tapa miten ääni muodostuu, on perinnöllistä. Sitten muut asiat ovat opittuja, opeteltuja tai sosiaalisen ympäristön muovaamia.
      Esim. käyn ääni on läpitunkevan leikkaava, kantava, soinniton, eli puheessa on aika vähän "nuottia" ja "säveltä". . Samanlainen ääni on hänen veljensä tyttärellä. Aika kamala kuunnella puhelimessa, livenä ei niinkään.

Minulla on kuulemma kaunis puhelinääni. Ulkonäöllisesti en sitten vastaa äänen antamaa mielikuvaa.
      Normaalielämässä puheääneni on erittäin kantava. Olen valtavan kovaääninen, isoääninen tapaus. Sellaisia ovat myös kaikki lapseni. Se on sosiaalinen perimä, uskon. Jo nirmaali puheeni on suunnilleen huutamista, en ole varma osaanko kuiskata. Joskus olen vahingossa puhunut tooossi hiljaa, ja ihmetellyt, että vastapuoli kuuli mitä sanon, koska mielestäni lähes kuiskasin. No, ilmeisesti se oli muiden korvissa normaali puhetta. Ei, kuulossani ei ole vikaa. Luultavasti.
      Tosin kuopuksen oli poikkeus, hänen itku oli jo vauvana erittäin vaativa ja kantava, iso. Eikä se lapsi siitä ole hiljentynyt.

Ei se mitään, että ääntä tulee ja ääntä lähtee. Mutta naapurit valittaa koska he luulevat, että meillä riidellään aina, koska meillä huudetaan aina. Eikä se mitään, että valittavat, voisin sanoa, että ei meillä mitään riitaa ollut, käskin tulla syömään / laittamaan kengät jalkaan koska olemme menossa ulos / tms.

Mutta kun kuvittelevat että se meteli on riitelyä, aggressiota ja tekevät lastensuojeluilmoitusta. Siinä sitten selvitellään oikein viranomaisten kanssa, että mistä on kyse. Ihan oikeasti, tämä ei ole vitsi. Ja merkintähän siellä on ikuinen, ei haalistu ikinä. Kun lapsi sitten tulevaisuudessa jää kiinni siitä että maistoi siideriä julkiella paikalla, lastensuojelu katsoo, että ahaa, teillä on tällainen merkintä siellä ennestään, jaa-aa.
      Meillä näitä on useampia, koska olemme muuttaneet usein, valitettavasti kerrostaloon, ja aina uudet naapurit häiriintyy meistä uusista tulijoista, kun en vaan osaa pitää suutani kiinni eikä lapsetkaan osaa. En osaa puhua ääneti enkä osaa komentaa sanomatta mitään. Ehkä pitäisi lyödä. Vielä en ole sitä rangaistus- tai komentamiskeinona tajunnut käyttää. Siitä ei lähde ääntä, naapuriin ei kuuluisi mitään, ei tulisi valituksia. Olisimme hyviä ihmisiä.

• mekkalamamma

Niin, ja yöllähän meillä nukutaan, kämppä hiljenee noin klo 21 viimeistään kun pienet muksut menee nukkumaan. Enkä minä itseksni huutele.

• ?______
        mekkalamamma kirjoitti:

Niin, ja yöllähän meillä nukutaan, kämppä hiljenee noin klo 21 viimeistään kun pienet muksut menee nukkumaan. Enkä minä itseksni huutele.

Eiköhän tuo suuriäänisyys ole tapa, ei perintö? Huono tapa.

• Häiriintynyt naapuri
        mekkalamamma kirjoitti:

Lopettakaa se naapurien häiritseminen ja muuttakaa omakotitaloon!
        Saatte häädön, joudutte katuojaan ja lapsenne huostaanotetaan, jos ette lopeta sitä häiriköintiä!

• näinpäniinnäin
        ?______ kirjoitti:

Eiköhän tuo suuriäänisyys ole tapa, ei perintö? Huono tapa.

Nykyajan nuorison kova ääni johtuu tietysti lastentarhassa vietetystä ajasta.
        Kaikilla lapsilla kun on kova tarve sanoa ja puhua jotain,ja kaikki kun yrittävät sitä samaan aikaan,niin väkisinhän siinä kiljumiseksi menee,että saisi sanottavansa sanottua.Tämä kuuluu sitten koulussa yms.paikoissa.
        Lastentarhassa työskenteleviltä puuttuu totaalinen auktoriteetti lasten suhteen,jolloin tuloksena on katastrofaalinen mekkala.

• Hii o hoi

Joo, niin varmaan.

Onko sulla lääkkeet lopussa?

Mistä näitä hönöjä riittää tässä suomenmaassa...

• murteillen

Myös stadin slangia vääntävät coolit nuoret mies-kokit ja radiojuontajat myös narisevat pahasti. Pakko vaihtaa kanavaa pelkän narinan takia, vaikka ohjelma saattaisi muuten kiinnostaakin. En kuitenkaan ole vaihtanut paria nenä-äänellä puhuvaa ystävääni, mutta kyllä se on piirre heissä johon olen kiinnittänyt huomioni. Miehillä puolestaan matala ääni saa miehen tuntumaan MIEHELTÄ. Murteita rakastan, kuten myös vientäen puhuvaa miestäni.

• ,,,,,

"Onko se muotia vai mistä se johtuu? Liian vähän kaurapuuroa vai mitä?"

Ei osata palleahengitystä. Ei siihen muuta syytä ole.

• NARIRIRIRIRI

Ihan syntjäni narisen, siitä huomautettiin mulle jo lapsena. Nyt olen tosi kauhuissani!!! :)

• Ihmisen ääni muuttuu sen mukana kenen kanssa hän keskustelee. Korkea ja nariseva ääni tai kovin trendikäs nuotti osoittaa ettei keskustelukumppani kauheasti kiinnosta vaan puhuja keskittyy enemmän omaan juttuunsa.

Jos ihminen haluaa tehdä vaikutuksen toiseen, siis silloin kun se toinen on tehnyt jo vaikutuksen puhujaan, puhuja madaltaa ääntään, oli sitten mies tai nainen.

• Kylmät kädet

Vittú mitä paskaa tuohon yläpalkkiin pumpataankin.

• netinörtti-mölinää?

Aika outoa, että Suomi24:n etusivun kautta minut johdatellaan keskusteluun, jossa jokun nimettä esiintyvä aloittaja kertoi soittaneensa ihmiselle, josta on nähnyt kasvokuvan. Jaa? Puhelinmyjä, vaiko mitä?

Itse en osaa ihmisten puheääniin sanoa, mutta pystynokkaisilla joskus on känättävä ta kimeä puheääni ( tuleeko se ääni sieraimista sitten jotenkin ylöspäin, jos syntymänenä on ylöspäin ja jos oj isot sieraimet?), honottajat ja läähyt liiasti on monasti epärehellisiä ja pahin on tekokireä puheääni tai sössöttävä peruspuhetyyli, eli sellainen, että pikkusen vedetään ääntä nenään ja sitten nau'utaan kuin kirkon kanttori kutosen lauluäänellä urkuharmonin äärellä.

Mulle on aina sanottu ja jopa yliopistokursseilla; vaikka kaikkia aina kehutaan ja joskus säälistäkin, että mulla on ääni, joka sopisi radiojuontajille - en usko sen johtuvan äänestäni, vaan artikuloinnin tajusta, eli että erottaa nyanssit, että mitä ihminen sanoo. Mutta en ikinä ole halunnut miksikään moottoriturvaksi tai persoonaksi - mihinkään. Jos musta joskus tulee kuuluisa, tulee se siitä, että mä kirjoitan niin v*tun nerokkaan kaunokirjallisen romaanin, että sellaista ei ole nähty vuosikymmeniin, mutta minä en itseäni huoraisi julkisuuteen. Uskon, että saan esikoisromaanini kasaan ennen 40- ikävuottani. Akateemiseksi tutkijaksi en (enää) haaveile, vaan mulle riittää opinnäytteen arvosanaksi lubenter, koska vaikka laudan voisin tehdä, en jaksa yhteiskuntaa, mihin en usko, eli en osaa valehdella tai jaksa "trendejä" ja mulle on yksi p- n hailee, että olisinko loppuikäni 2000:n vai 1000000 euron töissä - ebn ole kiinnostunut hankkimaan lapsia, minua ei kiinnosta mikään "perinteinen", enkä tiedä edes,. että elänkö enää kymmenen vuoden kuluttua. Mutta sen romaanin minä joskus kirjoitan,koska se on ollut haaveeni niin kauan, kuin olen tässä elämästä alkeet ymmärtänyt.

• 20+13

Kirjoitit jo romaanin...

• pelimerkki

Taisit lukea aloituksen huolimattomasti netinörtti-mölinää

"Soitin äsken eräälle ihmiselle, josta en ole muuta kuin kasvokuvan nähnyt ja kirjoituksia lukenut ja yllätys oli suuri, kun hänen äänensä olikin ihan miellyttävä ja puhekin ihan asiallista, vaikka niistä kolumneista ei sellaista kuvaa saanutkaan."

• vonQuiwadwedell

Iskelmäradiossa on pahimmin narisevat akat,boikottiin.

• 16+9

Tämä menee ehkä hiukan asian vierestä, mutta menkööt. Kun henkilö hakee työvoimatoimiston kautta johonkin työvoimakoulutukseen (työnantajan edustaja läsnä), niin neuvoisin seuraavaa: Kun avaat suusi ÄLÄ missään tapauksessa kerro koulutustaustasi enempää kuin mitä haettava kurssi edellyttää!!! Mikäli yrität antaa itsestäsi fiksua kuvaa kertomalla että olet lisäksi kouluttautunut lisää ko. alalle tms. niin silloin mennään metsään että rytisee!! "YLIKOULUTETTUNA" sinua ei valita eikä oteta jatkoon...No pitäisin tätä "ylikoulutusta" lähinnä kierona konstina lempata kaveri jatkosta, koska oikeammin kyse on pärstäkertoimesta, mutta sitähän ei voi ääneen sanoa!

• rwrwerwr235
    • m-1956-hki

Nuoret naiset, jpa 40-vuotiaisiin asti narisevat nykyään. Se on kauheaa kuunneltavaa. Onko jotain hormoneita syöty liikaa vai onnistuuko se nariseminen ihan omasta tahdosta ?

• kasiysi

Huojentuneena selailin tätäkin ketjua läpi. Tällä änellä on turhaa lähteä sosiaaliseen kanssakäymiseen ja pärstän kun näyttää niin näkee kuinka vastapuoli potee myötähäpeää, käkii ja hymyilee järkyttyneenä. Olen muuten asiakaspalvelutyössä.

Että helevetin hauskaa loppuelämä niille joille ei kelpaa toisen ihmisen ääni tai ulkonäkö.

• ++++

Hyvin puhut, samaa mieltä. On täällä pajon erinomaisia, joilla on varaa halveksia muita.

• m-1956-hki

Se on ehkä joku muotiasia, jättäisivät narisematta. Ovatko kaikki muuttuneet MA Nummisiksi (hänen tehosteensa tosin ovat erilaisia).
        Ainakin puhelinmyyjältä en enää viitsisi narinoita kuunnella.
        Nykyään narinaa riittää tosiaan nuorehkoilta naisilta.

• asdasdasdasd479

ei sille voi mitään jos on ääni korkealla, meetkö sanoo että "madallahan ääntäsi nyt vähän, alkaa ärsyttää"?

• HINGST-ORI

KAIKELLA YSTÄVYYDELLÄ HUOMAUTAN, ETTÄ EI TEILLÄKÄÄN JÄRKI PÄÄTÄ PAKOTA.
      P.S. Olisko siellä ketään tyhmää mutta kiimaista muijaa, pitäis saada toosaa.

• EL.a . K. IM

HINGST-ORI

Después de todo, los de tráfico estúpido. Pero mi estúpido no hacerlo.

• joskusluinjoo

Mä olen jostakin lukenut joskus (varmasti kuulosta luotettavalta lähteeltä), että fiksut ja rauhalliset puhuisivat matalalla äänellä.

En tiedä mihin perustuu, mutta joskus ihan asioikseni kuuntelin tuttujen puheita, ja huomasinkin että tuo näite piti paikkansa.

• juu.

Joo joo, jotkut on hyviä kirjoittamaan, en ole ja on narisevä ääni.
      Mutta on muita avuja, joten ei se ääni niin merkitse hakkashan tysonkin pikku pojan äänellä.
      ja on legenda
      obama taas on kyllä äänellä boss

• huhhahhei..!..

Minkäs ihminen omalle äänelleen voi.

• .-,-.

Hiukan tyhmää tätiäni viilattiin linssiin pahasti, kun miellyttävä, sointuva miehenääni puhui hänelle puhelimessa, mies itse oli ruma ja epämiellyttävä, tätiparka luuli vähintään antikristukseksi.
      No ei pelkkä ääni tee kenestäkään vastenmielistäkään, jollei muuten inhoa.
      On sekin ärsyttävää kun joku puhuu korostetun selkeästi jokapäiväisessä elämässä ja vielä nyökkäilee kuin Ransu-koira.
      Joidenkin ihmisten äänestä vain pitää.

• tsörkkäpörkkä

Ääni on itselle tosi tärkeä juttu. Mies joka määkii on äärimmäisen epäeroottinen vaikka olisi muuten seksikäs.. menee heti kemiat jos äijä kitisee liian korkealla äänellä.. on se muuten naisillakin saamarin rasittavaa.. ja sellainen 'henkäily' mistä ei saa mitään selvää! MIEHET PUHUKAA MATALALLA VIETTELEVÄLLÄ ÄÄNELLÄ :P

• lammas määkii :/

Mun mies on parimetrinen ukonkötäle,mutta hänen äänensä on melko kirkas.Aikoinaan kuitenkin totuin siihen.
      Mutta yksi mihin en koskaan totu on hänen riita-äänensä:Han hermostuessaan alkaa määkimään nenän kautta ja on jotain aivan hirveää kuunnella.Jos hänellä olisi matala ääni en itse hermostuisi läheskään aina niin hirveästi.Olenkin joskus suutuspäissäni kivahtanut että älä määy kuin lammas!! ja samalla jatkan itse huutamistani mahdollisimman matalalla äänellä,liioitellun miehekkäällä.
      Olisipa hänellä samanlainen ääni kuin isällään niin hän olisi lähes täydellinen.Hän onkin perinyt äänen äidiltään...siskollaan vasta nariseva ääni onkin :/

• EL.a .K.IM

lammas määkii :/

Pitäähän bändissä Basisti olla.

Mä olen mies!

Mutta mäkin olen ollut kerran mekkokankaassa.

Silloin nainen otti mun roolin.

Mutta mä olen saanut M U N A N I takas.

Mä en mekkoon enää pukeudu.

• ,-.,-.,-.,-.,-..,-,.

niin no minulla on spasmodinen dysfonia joten anteeksi jos ääneni natisee/värisee :( tosi inhottavaa tietoisesti leimata kaikki huonosti puhuvat ärsyttäviksi.

• Tarkkana

Minua ainakin ärsytää nuorten ja varhaisnuorten naisten ääntäminen siten, että ä-kirjain lauseesa äännetään a-kirjaimeksi. Todella typerää.

• EL-a . K.IM

Tarkkana

Ei kaikki osaa fonetiikkaa.

Sekin riippuu hyvin paljon, mikä on äidin kieli.

Ä kirjainta ei tietääkseni käytetä, kuin Suomessa.

Foneettisesti lausuttuna Englanniksi A on on ei.

• EL-a . K.IM kirjoitti:

Tarkkana

Ei kaikki osaa fonetiikkaa.

Sekin riippuu hyvin paljon, mikä on äidin kieli.

Ä kirjainta ei tietääkseni käytetä, kuin Suomessa.

Foneettisesti lausuttuna Englanniksi A on on ei.

"EL-a . K.IM"

Kuten sanoissa "man" ja "ham"
        H.

• bblondit huhuu

No,mutta kun jännittää niin vietävästi avata suutaan,ettei paljastuisi tosi blondiksi,niin väkisinhän se kurkkua ja kaulan seutua kiristää ja kaulalihaksia vääntää,tuloksena mainitsemasi puhetyyli,lisättynä narinalla ja kaakattamisella.
        PS, Meidän blondien ei ennen vanhaan tarvinnut suuta avata kuin siihen yhteen asiaan,mikä ei ollut puhe tai syöminen,mutta nykyisin,kun olemme itsenäisiä,joudumme jo normaaliin työelämään,jossa joutuu muutaman sanasen sanomaan.

• norse

osa nuorisosta narisee murrosiän takia. fyysisten muutosten sekä tunteidenpurkujen takia

• vaivanen kataja

se on mielestäni lapsellista aikuiset ihmiset matkivat jos on puhe vikainen ässä tai ärrä vikainen ja suomessa tehdyt ohjelmat matkitaan ihmisiä puhe tyyliä esim,,presidenttiä ja muita kehitys vammaisia se pitäisi lailla kieltää häpeällistä lapsia kohtaan ja aikuisia ne ei sitä tahallaan tee,saa sanoa äänellä se variksetkin laulaa ja jokainen voisi kuullostella ensin itseään mitäs sieltä voisi vaikka löytyä ,että kannattaisiko toista ensin,ett joka kuuseen kurkottaa se katajaan kapsahtaa..

• hesean

Ihmisen ääni: Äänestä puheen ollen,radiosuomella on hieno nais ääni (m salmisella) sitä kuuntelis vuorokauudet ympäri!

• maruska77

Mulla on muiden mielestä todella seksikäs ääni ja sen avulla olen saanut vaikka mitä diilejä aikaiseksi. Pitäähän sitä käyttää, mitä on. Radiossa olen myös ollut töissä. Ikävä kyllä mulla on vähän sama homma kuin Salovaaran Pertillä, eli ulkonäkö ei vastaa ääntä.
      Sitten on käynyt usein niin, että aivan upea mies baarissa tulee juttelemaan ja kun avaa suunsa, niin tulee ihan ihme honotusta tai hentoa ääntä. Jos jokin hyvä-ääninen mies haluaa jutella, niin ota yhteyttä. ;) Mulle ehkä työnikin perusteella ääni merkkaa enemmän kuin ulkonäkö, koska ääntänsä kukaan harvemmin pystyy muuttamaan.

• Jorma Pulkkinen

Sinähän voisit hunajaisen äänen omaavana ja selkeästi artikuloivana puhumisen mestarina perustaa jonkinlaisen puhekoulun kaikenlaisille ärsyttäville narisijoille. Oppituntien välissä voitaisiin tarjoilla vaikkapa ravitseva kaurapuuroateria.

• EL.a . K.IM

Jorma Pulkkinen

Minä olen tottunut keittämään eloveenasta puurot.

Sopivasti maitoa, ja vettä sekaan, jos kiehuu.

• pölhökustaako

Hei! Mun on ihan pakko kommentoida tätä koska olen huomannut ihan saman! Minuakin se ärsyttää ja tätä tekee naiset. Hyi helv.. mä itse naisena en ikinä vois kuvitellakkaan edes kaveriksi tälläistä tyyppiä kun yleensä nämä kyseiset henkilöt vielä kaiken lisäksi kuvittelevat olevansa jotain ihmeempää. Säälittävää..mutta ei niin paha virhe ettei vois korjata asiaa.

• 33

pölhökustaako

Mä olen ainakin ihan säälittävä :)

Ehkä siksi mä osaan duunailla jotain.

Mua halutaan paijjata, kun laitan simmut silleen sirrilleen.

Vaikka olenkin mies.

Mut oikea mies osaa olla myös naisensa edessä hissukseen-

Oikea mies arvostaa naistaan.

• -- nainen 66--

Kyllä äänen käyttö vaikuttaa monin tavoin. Äänestä myös kuuluu, jos on väsynyt tai humalassa. Pillereissä tai kiihoittunut. Röyhkeys ym huono käytös ei pysy kautta piilossa. Jep jep. Olen kuunnellut monia ääniä puhelimessa työaikana.

• no puheesta

kuuluu paljon. Ensinnäkin mahdolliset puheviat. Ei niillä sinänsä ole merkitystä mutta kuuluupa kumminkin. Äänen painotuksesta kuuluu ihmisen mieliala, joka sinänsä on hieman huvittavaa. Puhetavasta ja tyylistä huomaa heti käytöstavat. Pääkopan sisällön huomaa asiasisällöstä.
      On olemassa ihmisiä, joilla on epäselvä artikulaatio, jolloin puhe menee samasta nuotista tai oudolla painoituksella, jolloin on aluksi vaikeaa edes saada selville mitä toinen puhuu. Ärsyttävää kysyä jatkuvatsi, että mitä. Ihmisiin kuitenkin tottuu.
      Jotkut puhuvat vikkelästi ja selvästi ja paljon. Se on hyvä puhelahja jos sisältökin vielä natsaa. Ja jos äänensävy on miellyttävä. Sävyt on kuitenkin persoonallisia ja se on rikkaus, että jokaisella on oma ääni.

• nainen23v_

Joskus erittäin typerästi kirjoittava ihminen voikin olla fiksun oloinen "luonnossa."
      Joskus taas aivan toisinpäin.

Mitä olen huomannut, niin lestan puheen tunnistaa kyllä heti. Sellaista narinaa, ja äänet on toistensa kopioita tyyliin naisääni 1 ja 2 ja miesäänet 1 ja 2.

Mutta ap:n kysymykseen, kukahan pakottaa olemaan tekemisissä ärsyttävästi puhuvan kanssa? Jos kaupan kassalla on ärsyttävä ääni, niin kai sitä sen alle minuutin kestät?

• Hyi olkoon :(

Yhdellä ihmisellä on inhottavan nariseva/kärisevä ääni ja se vielä vääntää ihme sekasavo murretta.Selkäpiitä kylmäävä yhdistelmä.

Mutta pakko sanoa että nainen on aivan äänensä näköinen "ilmestys", luonnekin on aika ... no jätetään sanomatta.
      *en viitsi kuvata on sen verran erikoisen näköinen tyyppi :() *

• Radiotoimittajilla.

Muutamalla(naispuolisella) on ärsyttävä ääni, liitettynä ärsyttävään puhetapaan. Joko toimittajat ovat ylipainoisia,tai mikki on liian lähellä,koska sisään ja ulos hengityksen ääni kuuluu ärsyttävästi,aivan kuin toimittaja olisi läkähtymäisillään.

• Henkäisyt

Todellakin myös televisiossa joissain ohjelmissa juontajien henkäykset kuuluu selvästi. Se kyllä sattuu "korvaan". Kuuluu henkäisyt ärsyttävästi. Miksi niin nykyäänkin kysyn vaan ?

• EL.a . K.IM

pelimerkki

Se että tykkää toisen äänestä, on aika tärkeä juttu viehtymisessä.

Sen kuulee vaistomaisesti, jos toisen puhe ei ole luotettavaa.

Jos kuulottimet on kunnossa.

Moni ei tajua, kuinka paljon aisteissa on potenttiaalia.

• pelimerkki

EL.a . K.IM

Ääni on minulle ulkonäköäkin tärkeämpi asia. Ulkonäkö on oikeastaan aika toisarvoista, kunhan on siisti.

On ollut kaksikin kaveria (mies ja nainen) jotka huusivat niin, että pelkäsin naapurien valituksia. Kyllä sen nyt vähemmälläkin kuulee, jos naamakkain istutaan.

• terapiaa

Monesti on parempi kun ei näe puhekaveria...tai musiikkivideota,jos kuulee vain artistin äänen...
      Äänen perusteella tehty mielikuva ulkonäöstä, on usein pettymys..
      Mutta joillain ihmisillä on kyllä uskomattoman terapeuttinen ääni, jota vois kuunnella, vaikka he lukisivat kauppa ja kotilehteä ;D

• lejanna

Töissä kerran ihastuin erään tietyn miehen ihanaan makuuhuoneääneen.
        Kun näin hänet livenä, eivät unikuvani vastanneet todellisuutta. Mutta olipa piristänyt työpäiviäni.

Ei siis kannata äänen antaa hypnotisoida.
        Lähteeköhän tämä lentoon?
        .

• ässävika__

Ääni on merkittävä osa ihmisen persoonaa. Miksi "stadiin" muuttavat tai "stadissa" kasvaneet alkavat puhua samalla tavalla sössöttäen, kuin olisivat jotenkin tärkeitä? Onko se sama, kun muuttaa ouluun niin rupeaa puhumaan oulun murretta? stadissa ruvetaan sössöttämään ja ÄS-kirjain korostuu kun ilmeisesti nenän limakalvot kuivuu liikaa tuosta puhetyylistä. MIKSI OI MIKSI? pahin ikäjakauma lienee 15-30 vuotiaat, joiden puhetyyli on välillä aika radikaali..pistää vain naurattamaan !

• miä, siä, viä, tiä

Kimittävä ääni ja epäselvä puhetapa ovat kamala yhdistelmä.

Aikoinaan Esko Seppäsellä oli selvä ääni. Toimitti jotakin talousohjelmaa.

• päääääääääääääääää
      • joskus poikennut....

Uskotko todella markkinointiisi, mitä mä tuommosia kuvia katteleisin? Paskainen maa, ei kiitos!

• RaivostuttavaMaailma

Ei ole mitään merkitystä vaikka laulaisit kuin enkeli tai narisisit kuin naakka, jos joku ostaa lähetysaikaa koko yleisön aivojen kuuloalueelle he kuulevat sen halutunlaisena. Sehän tässä maailmassa raivostuttaakin, kun ihmisten psykofyysiseen koskemattomuuteen puuttuvat.

• ?????

Kuka puuttuu, tai uuttuu, ilman objektin halukkuutta?

• Tarkka taloudestaan

Tottakai se merkitsee... kiireistä kimittävää ääntä ei kukaan jaksa!
      Esto on kattava, ettei enää pääse lehtitarjoajat soitteleen.. toisekseen minulla on mahdollistettu ääniviestin laittaminen, senkun jaarittelee. Muuten en soittele takaisin... koska ajattelen et soittaa kellä asiaa uudelleen!

• JK

VAI NIN

• nauru-saaret

Joillakin ihmisillä on karmea nauruääni. Säikähtää, kun he alkavat nauramaan. Näyttelijä Kai Lehtisellä on melkoisen erikoinen nauru.

• Onko se muotia
    • Kähinä

Ääneni on käheä sairauksieni vuoksi. Jouduin valitettavasti luopumaan puhetyöstäni tämän vuoksi. Harmi, jos ääneni ärsyttää ihmisiä, mutta en voi tälle mitään.

• fidesamor

Minnulla on kanssa ääni joka kuulemma kuulostaa siltä et se olisi painoksissa/viskin polttama.. Miehet yleensä yllättyy ku rupean puhumaan. Ulkonäön perusteella minulle varmaan kuvitellaan ihan erinlainen ääni.

Äänelleni en ikävä kyllä mahda mittään ku toinen äänihuuli ei toimi.

Minusta tärkeämpi on puhetyyli kuin ääni. Vaikka pakko myöntää et todella kimeät äänet on ikäviä.

• tekis mieli

sullahan on seksikäs whiskibasso...imetkö hyvin?

• oisrt

Ei sillä ihmisen äänellä ole väliä, vaan sillä mitä sieltä suusta tulee.

• opiugyfio

Mua ärsyttää kaikenlaiset just kitisijät, narisijat, naukujat ja sitten kans sellaset horppamiehet jotka oikeen koittaa öristä. Ässävika vituttaa kans ja sitten puhetyylissä sellainen sanojen toistelu : "mentiin sinne, mentiin tuota sinne sitten ja sitten mentiin sinne".
      Väsynyt olemus ja ääni vituttelee.
      Ja lesta-aksentti kans!

Meillä töissä pari jätkää ja niillä on sellanen kitisevä ääni, ihan niin ku joku vidun 10-kesäinen teinipoika puhuis..

Kapparirooli kans on rasittava!

• matson99

Laitoin asian merkille jo yli 15 vuotta sitten.
      Tämä nariseva äänenkäyttö liittyy pääasiassa NAISTEN äänenkäyttöön.
      Tiedämme että matala ääni on yleensä miehillä,ja matalalla äänellä on parempi uskottavuus kuin naisen luontaisella heleällä äänellä.
      Nykyajan tytöt ja naiset hakevat uskottavuutta puheillensa käyttämällä matalampaa ja uskottavampaa ääntä.Tämä nariseva tai vastaava "kiekuva ääni",jolloin lauseen loppua kohden nostetaan oktaavia,kertovat naisen tai tytön todella heikosta itsetunnosta ja suunnattomasta epävarmuudesta,kovasta jännityksestä.
      Asia vaan on niin että kun naisen äänihuulet eivät ole muodostuneet siten että saisi aikaiseksi matalan äänen niin lopputulos on inhottava narina.
      Naiset ja tytöt,unohtakaa se keinotekoisesti tekemänne ääni ja ottakaa normaali,rauhallinen kiristämätön äänenne uudelleen käyttöön:Teitä on miestenkin paljon mukavampi kuunnella,jopa makuuhuoneessa.
      Hyvästä,jännittämättömästä,rentoutuneesta ja muutenkin miellyttävästä äänestä on hyvä esimerkki Maria Guzenina. Ottakaa oppia!

• "matson99"

Minä kiinnitin huomiota jo 8v.
      Leikkikehiin tuli paljon Karjalaisia.
      Tuntui kivalta.
      He osaavat vieläkin puhua kauniisti.
      Kuten kaikki me maalaiset.
      Stadin 3000 taas eivät, heillä pitää olla se imago.
      Minä, tosin, olen jo 60
      H.

• hulluna häneen

Minulta vei jalat alta rakkaani ääni puhelimessa heti ensimmäisellä kerralla. Rakastuin siltä seisomalta tähän mieheen ja hänen ääneensä, jota en ollut vielä edes nähnyt, mutta jonka ääni on niin mahdottoman miehekäs ja seksikäs. Ja todellisen aarteen sitten olenkin löytänyt. Ääni ja mies... uuh, tämä mies on unelmieni mies, aivan täydellinen pakkaus!

• äänetkö??

On taas älykkyys nollissa, muille on vain sama mistä pidät tai et.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      206
      3270
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1650
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      97
      1503
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1409
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1344
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      160
      1276
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1208
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1039
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      942
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      55
      862
    Aihe