735i olisiko hyvä ostos?

Tuleva bemaristi

Hei! Olen ajatellut hankkivani vm. 2002 > olevan 735i:n. Lyönkö käteni paskaan, jos moisen kulkineen ostan? Kilometrejä kyseisessä autossa josta olen kiinnostunut on noin 195 tkm. Mitä pitää tarkistella ennen ostoa?

Kiitos asiallisista vastauksista etukäteen!

73

3704

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • F10 530d

      Kyllä lyöt ja syvälle. Jos on pakko ostaa liki 10 vuotta vanha seiska, niin osta mieluummin 730d tai 740d. Ne ovat paljon parempia vaihtoehtoja.

      Pitää tarkistaa ihan samat jutut kuin mistä tahansa suht vanhasta autosta. Bemareissa pitää tosin erityisesti kiinnittää huomiota etupään mahdollisiin narinoihin.

      • hsthgsfd

        no tota dieselmalleissa nyt ei ole mitään järkeä ellei aja tyyliin 50tkm/v kaikista hulluin tuo 740d (vaikka hyvä onkin) koska harvinaiseen diesel V8:iin ei osia saa kuin merkkiliikkeestä ja hinta sen mukaan.

        jos etupäässä on väljää niin ~400€ saa uudet alkuperäis tukivarret, siis kaikki. tarviketukivarret saa sitten n. 200€:llä

        jos tuossa aloittajan autossa kilometrit pitää paikkansa niin etupään tukivarsijumppa on aika pian edessä ja yhtä ei kannata edes alkaa vaihtamaan.


      • Aloittaja...

        Miksi ostaisin dieselin? Ei tule ajokilometrejä niin paljoa, että diesel olisi kannattavampi vaihtoehto. Mulla tulee niitä korkeintaan 20 tkm/v. Meinasitko että kulutuksen erossa tulisi se säästö tämän kokoisessa autossa? Mitä äsken vertailin, niin kulutuksessa semmoinen reipas 3 litran ero kaupunkipyörityksessä dieselin eduksi.

        Luuletko että kannattaa unohtaa ton ikäisen seiskan ostoaikeet sen siljan tie ja katella vaikka mielummin vitosia?


      • F10 530d
        Aloittaja... kirjoitti:

        Miksi ostaisin dieselin? Ei tule ajokilometrejä niin paljoa, että diesel olisi kannattavampi vaihtoehto. Mulla tulee niitä korkeintaan 20 tkm/v. Meinasitko että kulutuksen erossa tulisi se säästö tämän kokoisessa autossa? Mitä äsken vertailin, niin kulutuksessa semmoinen reipas 3 litran ero kaupunkipyörityksessä dieselin eduksi.

        Luuletko että kannattaa unohtaa ton ikäisen seiskan ostoaikeet sen siljan tie ja katella vaikka mielummin vitosia?

        Dieselin etu on pienempi kulutus ja moottori on noilla kilsoilla paremmassa kunnossa kuin bensa.

        Kyllä, tuon ikäinen seiska kannattaa unohtaa. Voi nimittäin tulla aika kalliiksi sen ylläpito kun osia alkaa mennä vaihtoon ja kulutuskin on suurempi kuin 5er bemarissa. Tämä on oma mielipiteeni, mutta teet niin kuin parhaaksi näet.

        Itse panostaisin auton koon sijaan siihen, että auto olisi mahdollisimman uusi ja vähän ajettu.


      • mulla kans
        Aloittaja... kirjoitti:

        Miksi ostaisin dieselin? Ei tule ajokilometrejä niin paljoa, että diesel olisi kannattavampi vaihtoehto. Mulla tulee niitä korkeintaan 20 tkm/v. Meinasitko että kulutuksen erossa tulisi se säästö tämän kokoisessa autossa? Mitä äsken vertailin, niin kulutuksessa semmoinen reipas 3 litran ero kaupunkipyörityksessä dieselin eduksi.

        Luuletko että kannattaa unohtaa ton ikäisen seiskan ostoaikeet sen siljan tie ja katella vaikka mielummin vitosia?

        Vastaan nyt tähän väliin sinulle.

        Osta hyvä mies ihmeessä se seiska. Itsellä on pihassa 735:n (vähän vielä vanhempi kuin toi sun), ja on meno ollut sillä mahtavaa. Vakuutukset siihen on melko kalliit.. Ja onpa sitä jonkun verran pitänyt tässä korjaillakin. MUTTA, bensankulutus ei OIKEASTI ole mitenkään valtavaa - ainakaan jos maltat edes silloin tällöin pitää kaasujalan kurissa. Tuttavani 320 kutoskoneella hörppää reippaasti enemmän bensaa kuin mun auto.

        Älä siis usko sitä paskaa, että saat jatkuvasti olla tankilla tms. Yleensä sitä selittävät ihmiset eivät ole ikinä itse moista autoa omistaneet - eivätkä siis tiedä asiasta loppuviimein mitään.

        Kokemuksen äänellä kerron sulle vielä, että ennenkö ostat niin kuuntele ajettaessa tarkasti kuuluuko etupäästä jotain kolinaa / klonksahtelua (taisi joku täs ketjus jo samaisen asian mainitakin). Omaani piti meinaan heti pian oston jälkeen vaihtaa raidetankoa ja tukivarsia..

        Osta ihmeessä tosiaan se seiska, äläkä ala mitää vitosia katseleen!
        Seiska on kuitenki aina seiska :)


      • 735!!!
        Aloittaja... kirjoitti:

        Miksi ostaisin dieselin? Ei tule ajokilometrejä niin paljoa, että diesel olisi kannattavampi vaihtoehto. Mulla tulee niitä korkeintaan 20 tkm/v. Meinasitko että kulutuksen erossa tulisi se säästö tämän kokoisessa autossa? Mitä äsken vertailin, niin kulutuksessa semmoinen reipas 3 litran ero kaupunkipyörityksessä dieselin eduksi.

        Luuletko että kannattaa unohtaa ton ikäisen seiskan ostoaikeet sen siljan tie ja katella vaikka mielummin vitosia?

        Eiköhän se kulutus ero ole lähinnä 6-10l/100km.


    • siebener

      Minun mielestä et lyö käsiäsi bashaan kunhan otat huomioon ko. auton korkeahkot ylläpitokustannukset. Ota selvää paljonko siihen kustantaa esim vakuutukset, huollot, renkaat ja kuukausittaiset polttoaineet. Jos summa on siedettävä, niin mikä jottei.

    • eet8

      paljon tollaiset vanhat romut maksavat?

      • Aloittaja...

        Mitä meinaat "romulla" tässä tapauksessa? Millasella romulla ite ajelet?


      • varmatietotämä
        Aloittaja... kirjoitti:

        Mitä meinaat "romulla" tässä tapauksessa? Millasella romulla ite ajelet?

        Tuo järjenjättiläinen(eet8) ajelee julkisilla ja niilläkin pummilla, soskurahathan tuon kaltaisilla paskahousuilla kuluu keskikuraan ja kiljutarpeisiin.


      • eet8
        Aloittaja... kirjoitti:

        Mitä meinaat "romulla" tässä tapauksessa? Millasella romulla ite ajelet?

        no tuo sun unelma loppuun ajetusta bemarista. itse ajelen pari vuotta vanhalla audiromulla, jonka ostin uutena.


      • eet8
        varmatietotämä kirjoitti:

        Tuo järjenjättiläinen(eet8) ajelee julkisilla ja niilläkin pummilla, soskurahathan tuon kaltaisilla paskahousuilla kuluu keskikuraan ja kiljutarpeisiin.

        olen nettomaksaja, usko pois... ;-)


    • BMWsti

      Muista vanha viisaus, että jos ei ole varaa ylläpitää uutta ylemmänluokan autoa ei siihen oikein ole vara käytettynäkään.

      Viat ovat kalliita korjata ja elektroniikkaa on paljon.

      Alustan mukavuus luonne on määrittänyt puslat ja iskarit pehmeiksi ja ne ovat myös BMW:ssä kulutustavaraa.

      Halpaa se ei tule olemaan, mutta jos osaat suhtautua rahan kuluun oikein, eikä ihan viime pennosilla leikitä, niin loistavan tuntuisia autoja tuommoiset 10v ikäiset seiskat ovat.

    • A4 biturbo

      Vaihda koko merkki. Unohda saksan ikuinen kakkonen ja osta Audi.

    • Järjen ääni

      Lyöt kätesi totisesti paskaan:

      -Kalliit vakuutukset
      -Paljon ajettu, paljon vikoja ja huoltoa tiedossa
      -Suuri polttoaineenkulutus
      -Kallis vero
      -Kaikkiin aikaisempiin suhteutettuna korkea hankintahinta

      Jos sinulla on vähänkään järkeä päässä, niin hankit jonkun vähän kuluttavan ja vähän ajetun auton. Tuollainen autovalinta viestii ainoastaan siitä, että kuljettajalla ei ole järkeä päässä.

      • tutkimusmies

        taitaa myös viestiä sitä ettei kuljettajalla ole kovin hyvää itsetuntoa kun pitää pönkittää sitä vanhalla seiskalla ja koittaa näyttää "rikkaalta" vaikka todellisuudessa ollaankin pätkätyöläinen ja kelan rahoilla elävä... oon samaa mieltä sun kanssasi.

        eikös asia niin ole että huono itsetunto tollasilla jotka ostaa kymmenen vuotta vanhan seiskan? ja miksi pitää näytellä rikasta jos kerta on pa... kuinkahan moni todellisuudessa ton ikäsen seiskan omistajista on "rahamiehiä"? luulempa vain että pappa betalar noita niille ja toiset sitten tuhlaa pienet ennakkoperintörahat tollasiin...


      • ei jymmärrä

        Miks näis pitäs joku järki olla jos homma toimii ja tykkää?


      • jdfxgf
        tutkimusmies kirjoitti:

        taitaa myös viestiä sitä ettei kuljettajalla ole kovin hyvää itsetuntoa kun pitää pönkittää sitä vanhalla seiskalla ja koittaa näyttää "rikkaalta" vaikka todellisuudessa ollaankin pätkätyöläinen ja kelan rahoilla elävä... oon samaa mieltä sun kanssasi.

        eikös asia niin ole että huono itsetunto tollasilla jotka ostaa kymmenen vuotta vanhan seiskan? ja miksi pitää näytellä rikasta jos kerta on pa... kuinkahan moni todellisuudessa ton ikäsen seiskan omistajista on "rahamiehiä"? luulempa vain että pappa betalar noita niille ja toiset sitten tuhlaa pienet ennakkoperintörahat tollasiin...

        ne on noi vanhat seiska sen verran hienoja pelejä ajaa ettei kuluilla ole edes niin väliä ja toisekseen tommonen 200tkm ei edes näy saati tunnu mitenkään noissa autoissa :)


      • autokauppiasxxxx
        tutkimusmies kirjoitti:

        taitaa myös viestiä sitä ettei kuljettajalla ole kovin hyvää itsetuntoa kun pitää pönkittää sitä vanhalla seiskalla ja koittaa näyttää "rikkaalta" vaikka todellisuudessa ollaankin pätkätyöläinen ja kelan rahoilla elävä... oon samaa mieltä sun kanssasi.

        eikös asia niin ole että huono itsetunto tollasilla jotka ostaa kymmenen vuotta vanhan seiskan? ja miksi pitää näytellä rikasta jos kerta on pa... kuinkahan moni todellisuudessa ton ikäsen seiskan omistajista on "rahamiehiä"? luulempa vain että pappa betalar noita niille ja toiset sitten tuhlaa pienet ennakkoperintörahat tollasiin...

        Usein tuollainen 10v ikäinen seiska hankitaan käteisellä, kun taas kaltaisesi uikuttaja hankkii sen "riisipussinsa" uutena 10% käsirahalla(maksaa senkin luottokortilla) maksimimaksuajalla ja viimeiseksi eräksi mahdollisimman iso= mahd pieni kk erä.


      • tutkimusmies...
        autokauppiasxxxx kirjoitti:

        Usein tuollainen 10v ikäinen seiska hankitaan käteisellä, kun taas kaltaisesi uikuttaja hankkii sen "riisipussinsa" uutena 10% käsirahalla(maksaa senkin luottokortilla) maksimimaksuajalla ja viimeiseksi eräksi mahdollisimman iso= mahd pieni kk erä.

        Olipa huvittava vuodatus "autokauppiaalta". Menehän myymään niitä pikkuautoja hiekkalaatikolle tai vaihtamaan niitä muiden poikien kanssa. Kyllä olen itse hankkinut oman autoni ihan KÄTEISELLÄ ja se ei ole Toyota tai mikään muukaan Japanilainen. Ajan ihan uudella Mercedes E 350 CDI:llä... Itse en ole yhtäkään autoani ostanut rahoituksella, aina on käteisellä laitettu uusi menopeli alle. Bemari on hyvä auto, mutta sen maine on huono täällä Suomessa joidenkin nuorten toimesta sekäettä vanhemmankin väen.


      • autokauppiasxxx
        tutkimusmies... kirjoitti:

        Olipa huvittava vuodatus "autokauppiaalta". Menehän myymään niitä pikkuautoja hiekkalaatikolle tai vaihtamaan niitä muiden poikien kanssa. Kyllä olen itse hankkinut oman autoni ihan KÄTEISELLÄ ja se ei ole Toyota tai mikään muukaan Japanilainen. Ajan ihan uudella Mercedes E 350 CDI:llä... Itse en ole yhtäkään autoani ostanut rahoituksella, aina on käteisellä laitettu uusi menopeli alle. Bemari on hyvä auto, mutta sen maine on huono täällä Suomessa joidenkin nuorten toimesta sekäettä vanhemmankin väen.

        Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa, vanha sanonta pitää edelleen kutinsa. Menehän vahaamaan sitä helvetin velkaista (edellinen kommenttoni) autoasi, tai pikemminkin kulkuneuvoasi. Kun se japsiritsasi sitten kiiltelee 99% pankin omistaman talosi pihassa, voit kuvitella, että naapuri luulee sua rahamieheksi, onhan sulla talo ja uusi auto....

        ps. naapuris tietää kyllä asian oikean laidan,kiltteyttään ei viiti rikkoa sun illuusiota, älä kanna niitä ostoksia naapurin nähden siinä lidlin muovikassissa...


      • eet8
        autokauppiasxxx kirjoitti:

        Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa, vanha sanonta pitää edelleen kutinsa. Menehän vahaamaan sitä helvetin velkaista (edellinen kommenttoni) autoasi, tai pikemminkin kulkuneuvoasi. Kun se japsiritsasi sitten kiiltelee 99% pankin omistaman talosi pihassa, voit kuvitella, että naapuri luulee sua rahamieheksi, onhan sulla talo ja uusi auto....

        ps. naapuris tietää kyllä asian oikean laidan,kiltteyttään ei viiti rikkoa sun illuusiota, älä kanna niitä ostoksia naapurin nähden siinä lidlin muovikassissa...

        no joo, eipä nuo vanhat lotjat tosiaan paljon maksakkaan.
        käteisellä itsekkin kuittaisin.

        varmaan hyvä peli joka jaksaa rassailla. mutta elektroniikkaa
        ei sitten enää pärnäsen pajoilla korjaillakkaan.


      • tutkimusmies...
        autokauppiasxxx kirjoitti:

        Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa, vanha sanonta pitää edelleen kutinsa. Menehän vahaamaan sitä helvetin velkaista (edellinen kommenttoni) autoasi, tai pikemminkin kulkuneuvoasi. Kun se japsiritsasi sitten kiiltelee 99% pankin omistaman talosi pihassa, voit kuvitella, että naapuri luulee sua rahamieheksi, onhan sulla talo ja uusi auto....

        ps. naapuris tietää kyllä asian oikean laidan,kiltteyttään ei viiti rikkoa sun illuusiota, älä kanna niitä ostoksia naapurin nähden siinä lidlin muovikassissa...

        Asun 600 neliön ok-talossa meren rannalla. Talo on velaton ja autot EDELLEEN OSTAN KÄTEISELLÄ. Menehän sä "autokauppias" siitä provoilemaan muualle!

        En mä sille voi mitään, jos olet noin katkera ja kyyninen elämällesi kun SINÄ raukka et ole saavuttanut tässä yhteiskunnassa yhtään mitään. Menehän sinä hitsailemaan sitä vm 87 corollaasi nyt. Ehkä sun kannattaisi myös hakeutua psykologin juttusille kertomaan näistä patoutumistasi.

        Ps. Mun E 350 CDI Mese maksoi näillä varusteilla 98 000 euroa ja käteisellä maksoin. Sulla on lukutaidossa puutteita, kun et osannut lukea edellisestä viestistäni, että ostan autoni KÄTEISELLÄ. Sekin kertoo susta ihmisenä aika paljon, kun et omaa edes kunnollista lukutaitoa saatika saavuttanut tässä elämässäs mitään muuta kun "autokauppiaan" tittelin xD. Menehän räkänokka vahaamaan niitä loppuunpoljettuja ritsojas sinne missä lie sun jobbarin halli tms. sijaitsee.


      • autokauppiasxxx
        tutkimusmies... kirjoitti:

        Asun 600 neliön ok-talossa meren rannalla. Talo on velaton ja autot EDELLEEN OSTAN KÄTEISELLÄ. Menehän sä "autokauppias" siitä provoilemaan muualle!

        En mä sille voi mitään, jos olet noin katkera ja kyyninen elämällesi kun SINÄ raukka et ole saavuttanut tässä yhteiskunnassa yhtään mitään. Menehän sinä hitsailemaan sitä vm 87 corollaasi nyt. Ehkä sun kannattaisi myös hakeutua psykologin juttusille kertomaan näistä patoutumistasi.

        Ps. Mun E 350 CDI Mese maksoi näillä varusteilla 98 000 euroa ja käteisellä maksoin. Sulla on lukutaidossa puutteita, kun et osannut lukea edellisestä viestistäni, että ostan autoni KÄTEISELLÄ. Sekin kertoo susta ihmisenä aika paljon, kun et omaa edes kunnollista lukutaitoa saatika saavuttanut tässä elämässäs mitään muuta kun "autokauppiaan" tittelin xD. Menehän räkänokka vahaamaan niitä loppuunpoljettuja ritsojas sinne missä lie sun jobbarin halli tms. sijaitsee.

        Kyllä näyttää ottavan koville.... Totuus näyttää olevan toisinaan liian karua kuultavaa.


      • tutkimusmies...
        autokauppiasxxx kirjoitti:

        Kyllä näyttää ottavan koville.... Totuus näyttää olevan toisinaan liian karua kuultavaa.

        Siinä on sulle totuus mun elämäntilanteesta. Ammatiltani olen lakimies. Mikähän sinä "autokauppias" olet todelliselta ammatiltasi?


      • autokauppiasxxx
        tutkimusmies... kirjoitti:

        Siinä on sulle totuus mun elämäntilanteesta. Ammatiltani olen lakimies. Mikähän sinä "autokauppias" olet todelliselta ammatiltasi?

        Huomaatko oman naurettavuutesi, puhiset kiukkua, koska sanani osuvat niin oikeaan. Tyhmää on kiva provosoida. Jos sinä olet lakimies, minä olen siinä tapauksessa astronautti... Minulla ei ole tarvetta valehdella asemastani, saatikka taloudellisista asioistani, varsinkaan anonyyminä netissä. Totean vain, että kaikki asiani on hyvin, tekstistäsi näkee, että sinulla ei.


      • tutkimusmies...
        autokauppiasxxx kirjoitti:

        Huomaatko oman naurettavuutesi, puhiset kiukkua, koska sanani osuvat niin oikeaan. Tyhmää on kiva provosoida. Jos sinä olet lakimies, minä olen siinä tapauksessa astronautti... Minulla ei ole tarvetta valehdella asemastani, saatikka taloudellisista asioistani, varsinkaan anonyyminä netissä. Totean vain, että kaikki asiani on hyvin, tekstistäsi näkee, että sinulla ei.

        Sä tässä teet itestäs naurunalaisen. Minä en ole valehdellut omasta taloudellisesta asemastani. En ole tyhmä ja sua se näyttää kismittävän jos joillain muilla menee paremmin kun sulla.

        Mikset olisi nuorena opiskellut kunnialla koulusi läpi, niin saattaisit kanssa olla lakimies? Syytä siitä itseesi vain!

        Mulla on kaikki asiat hyvin, sun tekstistä näkee läpi että sulla ei ole asiat ihan kunnossa. Ja tämä on BMW-palsta. Menehän keskusteleen ongelmistasi johonkin muuhun palstaan, kiitos ja näkemiin!


      • autokauppiasxxx
        tutkimusmies... kirjoitti:

        Sä tässä teet itestäs naurunalaisen. Minä en ole valehdellut omasta taloudellisesta asemastani. En ole tyhmä ja sua se näyttää kismittävän jos joillain muilla menee paremmin kun sulla.

        Mikset olisi nuorena opiskellut kunnialla koulusi läpi, niin saattaisit kanssa olla lakimies? Syytä siitä itseesi vain!

        Mulla on kaikki asiat hyvin, sun tekstistä näkee läpi että sulla ei ole asiat ihan kunnossa. Ja tämä on BMW-palsta. Menehän keskusteleen ongelmistasi johonkin muuhun palstaan, kiitos ja näkemiin!

        En tiennytkään että totuus ottaa toisilla noin koville.... Taitaa jo pikkuista vituttaa, älähän katkaise suonta päästäsi..


      • tutkimusmies...
        autokauppiasxxx kirjoitti:

        En tiennytkään että totuus ottaa toisilla noin koville.... Taitaa jo pikkuista vituttaa, älähän katkaise suonta päästäsi..

        Niin, olen varakas mies! Eikä se mua ota koville milläänlailla. Raha ei tuo onnea, mutta helpottaa elämää vain kummasti. Sinua se totuus ottaa koville, jos joillain muilla sattuu menee paremmin kun SINULLA. Käyttäisit nuo samat voimavarat johonkin rakentavampaan ja älyllisempään toimintaan, kun toisten ihmisten kadehtimiseen.,,


      • autokauppiasxxx
        tutkimusmies... kirjoitti:

        Niin, olen varakas mies! Eikä se mua ota koville milläänlailla. Raha ei tuo onnea, mutta helpottaa elämää vain kummasti. Sinua se totuus ottaa koville, jos joillain muilla sattuu menee paremmin kun SINULLA. Käyttäisit nuo samat voimavarat johonkin rakentavampaan ja älyllisempään toimintaan, kun toisten ihmisten kadehtimiseen.,,

        Mistä ihmeestä olisin sinulle kateellinen? Mytomaniasta...?


      • .....
        autokauppiasxxx kirjoitti:

        Huomaatko oman naurettavuutesi, puhiset kiukkua, koska sanani osuvat niin oikeaan. Tyhmää on kiva provosoida. Jos sinä olet lakimies, minä olen siinä tapauksessa astronautti... Minulla ei ole tarvetta valehdella asemastani, saatikka taloudellisista asioistani, varsinkaan anonyyminä netissä. Totean vain, että kaikki asiani on hyvin, tekstistäsi näkee, että sinulla ei.

        Älä välitä tosta "lakimiehestä". Hän aina esittää netissä jotain mitä hän haluaisi olla. Toisella palstalla hän oli Saksassa asuva herrasmies, mutta jäi aika nololla tavalla siitä kiinni.


      • tutkimusmies...
        autokauppiasxxx kirjoitti:

        Mistä ihmeestä olisin sinulle kateellinen? Mytomaniasta...?

        Mun taloudellisesta asemasta ja oppiarvosta sekä mun hyvinvoinnista olet kateellinen... Sun kateus paistaa tänne asti, koska et muuten kirjoittelisi enää. Otin myös asiaa yleisesti esille, jos joillain menee SINUA paremmin, niin miksi et käyttäisi niitä kateutesi voimavaroja johonkin hyödylliseenkin?

        Ps. Minulla ei ole mitään mielenterveydellisiä häiriöitä taikka sairauksia. Miksi "autokauppias" et ole ajatellut hakeutuvasi jonkin mielenterveystoimiston asiakkaaksi, koska juurihan paljastit yhden sairautesi monien muiden joukosta? Tämä palsta on sulle valitettavasti väärä kertoaksesi enemmänkin sinun mielenterveydellisistä seikoista. Sitä varten löytyy täältä sullekin oikea palsta, minne voit mennä vuodattaan pahaa oloasi.


      • tutkimusmies...
        ..... kirjoitti:

        Älä välitä tosta "lakimiehestä". Hän aina esittää netissä jotain mitä hän haluaisi olla. Toisella palstalla hän oli Saksassa asuva herrasmies, mutta jäi aika nololla tavalla siitä kiinni.

        Tämä on ensimmäinen kerta kun Suomi24:lle kirjoittelen yhtään mitään, Tämä foorumi näyttää olevan vain trolleja ja keskenkasvuisia lapsukaisia täynnä. Tuskin näihin palstoihin koskaan saadaan asialinjaa, jos ei ole rekisteröitymispakkoa.

        Ja sulle viisastijalle erityisesti tiedoksi, että laitappas faktaa pöytään tuosta sun väiteestäsi? Laita myös linkit ko. keskusteluihin? Sun ja "autokauppiaan" kaltaiset trollit omaa varmasto monia alter egoja tällaisille palstoille, joten eikö ole aika sairasta toi teidän touhu jo? Taidat olla peräti sama henkilö "autokauppiaan" kanssa. Otan osaa! En viitsi enää vaivautua ja vastata teidän juttuihinne. Kinatkaa ja väitelkää keskenänne, kun teidän ÄO tuskin on kengännumeroa isompi.


      • autokauppiasxxx
        ..... kirjoitti:

        Älä välitä tosta "lakimiehestä". Hän aina esittää netissä jotain mitä hän haluaisi olla. Toisella palstalla hän oli Saksassa asuva herrasmies, mutta jäi aika nololla tavalla siitä kiinni.

        En minä välitäkkään, kunhan ärsytän pässiä, ei tunnu tajuavan, että "lakimiestä,joka ostaa mersuja käteisellä ja asuu linnassa merenrannalla" vedätetään kokoaan kuus-nolla, hauska lueskella kun yrittää epätoivoisilla sepustuksillaan perustella omaa erinomaisuuttaan, mutta tosiasiassa ns. uppoavain syvemmälle suohon.


      • autokauppiasxxx
        autokauppiasxxx kirjoitti:

        En minä välitäkkään, kunhan ärsytän pässiä, ei tunnu tajuavan, että "lakimiestä,joka ostaa mersuja käteisellä ja asuu linnassa merenrannalla" vedätetään kokoaan kuus-nolla, hauska lueskella kun yrittää epätoivoisilla sepustuksillaan perustella omaa erinomaisuuttaan, mutta tosiasiassa ns. uppoavain syvemmälle suohon.

        Anteeksi koko palstan väki. Mulla on tässä tylsää kun ei ole töitä ja odottelen kovasti kelan päivärahoja, että pääsee taas ostamaan olutta kaupasta. Koettakaa ymmärtää minuu autokauppiasta, kun autokauppa ei meillä jobbareilla aina käy ja multa mennyt kaikki firmat konkurssiin aina :(.

        Onneksi huomenna on psykiatrille aika että pääsen purkamaan patoutumia päästäni pois. Olen niin epätoivoinen kaikessa. Nyt menen vahaamaan mun dx corollaa tonne vuokrakasarnin parkkikselle.


      • autokauppiasxxx(ap)
        autokauppiasxxx kirjoitti:

        Anteeksi koko palstan väki. Mulla on tässä tylsää kun ei ole töitä ja odottelen kovasti kelan päivärahoja, että pääsee taas ostamaan olutta kaupasta. Koettakaa ymmärtää minuu autokauppiasta, kun autokauppa ei meillä jobbareilla aina käy ja multa mennyt kaikki firmat konkurssiin aina :(.

        Onneksi huomenna on psykiatrille aika että pääsen purkamaan patoutumia päästäni pois. Olen niin epätoivoinen kaikessa. Nyt menen vahaamaan mun dx corollaa tonne vuokrakasarnin parkkikselle.

        "tutkimusmies,varakas lakimies,autojen käteisostaja" kuvittelee tämänkin nimimerkin varastamisen avulla pysyttävänsä valheillaan luomaa illuusiota pystyssä... tyypillistä mytomaanikon käytöstä, surullista hänen itsensä kannalta, hauskaa meille muille ja tietenkin myös kallista, mehän verorahoistamme hänenkin elämän kustannamme.


      • autokauppiasxxx
        autokauppiasxxx(ap) kirjoitti:

        "tutkimusmies,varakas lakimies,autojen käteisostaja" kuvittelee tämänkin nimimerkin varastamisen avulla pysyttävänsä valheillaan luomaa illuusiota pystyssä... tyypillistä mytomaanikon käytöstä, surullista hänen itsensä kannalta, hauskaa meille muille ja tietenkin myös kallista, mehän verorahoistamme hänenkin elämän kustannamme.

        miksi koitat feikata mua? aika säälittävää. mulla on tilanne vain tää että kelan päivärahoja oottelen ja hermot kireellä kun ei oo saanu olutta vähään aikaan. nyt sentäs perjantai ja pakko korkata illalla ja sitten tulla avautuun teille bemaristeille tänne. mahtaako ottaa kupoliin? nautin tästä suunnattomasti kun saan vittuilla teille velkaisille.

        oon pahoillani koko yhteiskunnalle kun joudutte minuu autokauppiasta elättään verorahoillanne. oon saanu kenkää jokapaikasta ja firmat menneet konkurssiin.

        t. aito autokauppias


      • autokauppiasxxx(ap)
        autokauppiasxxx kirjoitti:

        miksi koitat feikata mua? aika säälittävää. mulla on tilanne vain tää että kelan päivärahoja oottelen ja hermot kireellä kun ei oo saanu olutta vähään aikaan. nyt sentäs perjantai ja pakko korkata illalla ja sitten tulla avautuun teille bemaristeille tänne. mahtaako ottaa kupoliin? nautin tästä suunnattomasti kun saan vittuilla teille velkaisille.

        oon pahoillani koko yhteiskunnalle kun joudutte minuu autokauppiasta elättään verorahoillanne. oon saanu kenkää jokapaikasta ja firmat menneet konkurssiin.

        t. aito autokauppias

        Olet todella nolo "tutkimusmies, varakas lakimies, mersujen käteisostaja, merenrantatalon omistaja, välillä Saksassa asuva herrasmies". Vittuilet muille? Ainoa jonka teksteitä vittuuntuminen paistaa läpi olet sinä itse, olet vain niin toivottoman tyhmä, ettet huomaa, että kaikki muut sen huomaa. Annan ystävän neuvon, älä ala kinastelemaan itseäsi älykkäämpien ihmisten kanssa, niinkuin nyt on käynyt ja käy varmasti aina sinun kinastellessa, ellet kinaa vasemman jalan reikäisen kumisaappaan kanssa. Ihan ok. ajankuluttamista tämäkin on, mutta nyt lähden käymään kuntosalilla ja nauttimaan parista ansaitusta vapaapäivästa, niin jaksaa taas maanantaina lähteä tienaamaan ja maksamaa veroja valtiolle, niin ei lopu valtion kassasta raha elättää näitä"tutkimusmiehiä", joita tänä aikana on valitettavan paljon.


      • autokauppiasxxx
        autokauppiasxxx(ap) kirjoitti:

        Olet todella nolo "tutkimusmies, varakas lakimies, mersujen käteisostaja, merenrantatalon omistaja, välillä Saksassa asuva herrasmies". Vittuilet muille? Ainoa jonka teksteitä vittuuntuminen paistaa läpi olet sinä itse, olet vain niin toivottoman tyhmä, ettet huomaa, että kaikki muut sen huomaa. Annan ystävän neuvon, älä ala kinastelemaan itseäsi älykkäämpien ihmisten kanssa, niinkuin nyt on käynyt ja käy varmasti aina sinun kinastellessa, ellet kinaa vasemman jalan reikäisen kumisaappaan kanssa. Ihan ok. ajankuluttamista tämäkin on, mutta nyt lähden käymään kuntosalilla ja nauttimaan parista ansaitusta vapaapäivästa, niin jaksaa taas maanantaina lähteä tienaamaan ja maksamaa veroja valtiolle, niin ei lopu valtion kassasta raha elättää näitä"tutkimusmiehiä", joita tänä aikana on valitettavan paljon.

        aika noloo koittaa feikata täällä muita. eiks sua hävetä poloinen yhteiskunnan elätti? mun kaltainen autokauppias elättää sunlaisia feikkejä joita tänä aikana on valitettavan paljon. ja menehän kuntosalille mun verorahoilla punttaamaan. onko kaljarahat loppunu kun tuli taas tollanen vuodatus toiselta varastetulla nimimerkillä?

        t. aito autokauppias


      • Anonyymi

        Just näin. Unohda tuollaset romut ja osta vaikka Lada kombi 1200 tai jos uutta haluat ja on millä mällätä niin esim. 2000-luvun alun Kia Rio. Ylläpito ei maksa juuri mitään.

        Sitä paitsi ne kertovat kuskin oikeasti valtavasta peniksestä kun ei tarvitse autolla leveillä ja joka kerta vituttaa istua siihen kotteroon. Kaikilla on ihan pikku pilit jotka haluavat ajella jollain autolla jolla voi olla jopa mukava ajella.


      • Anonyymi
        tutkimusmies... kirjoitti:

        Asun 600 neliön ok-talossa meren rannalla. Talo on velaton ja autot EDELLEEN OSTAN KÄTEISELLÄ. Menehän sä "autokauppias" siitä provoilemaan muualle!

        En mä sille voi mitään, jos olet noin katkera ja kyyninen elämällesi kun SINÄ raukka et ole saavuttanut tässä yhteiskunnassa yhtään mitään. Menehän sinä hitsailemaan sitä vm 87 corollaasi nyt. Ehkä sun kannattaisi myös hakeutua psykologin juttusille kertomaan näistä patoutumistasi.

        Ps. Mun E 350 CDI Mese maksoi näillä varusteilla 98 000 euroa ja käteisellä maksoin. Sulla on lukutaidossa puutteita, kun et osannut lukea edellisestä viestistäni, että ostan autoni KÄTEISELLÄ. Sekin kertoo susta ihmisenä aika paljon, kun et omaa edes kunnollista lukutaitoa saatika saavuttanut tässä elämässäs mitään muuta kun "autokauppiaan" tittelin xD. Menehän räkänokka vahaamaan niitä loppuunpoljettuja ritsojas sinne missä lie sun jobbarin halli tms. sijaitsee.

        Pakko puuttuu tähän vastaukseen jakertoo oma mielipide....kyllä mä ymmärrän että kun on rahaa millä elvistellä niin tuntuu vaan kirjoituksestasi siltä että sä olet aika vitu ylppiä itestäs ja todella narsistinen....jos mul olis rahaa kuten esim. mahd.sulla,niin en mä sillä leveilis tuohon malliin....ite olen köyhästä perheestä ja köyhänä elänyt ku en ole adhd:ni myötä mitään järkevää elämälleni rakentaa...mutta asiaan...mun mielestä jos olet asia äijä niin sun pitäis kannustaa meitä vähäosaisempia sen sijaan että haukut köyhäksi ja elvistelet omillasi...se olis paljon mukavempaa ku esim.autokauppuaana voisit asiallisesti neuvoa ja kertoa mihin paskaan kädet kannattaa tai ei kannata iskeä...t.jari
        P.S.myyjänä toivon sinultakin sitä ns.asiakas palvelua iloisemmalla mielellä eikä räksyttävänä rakkina elvisteleminen....kiitos...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakko puuttuu tähän vastaukseen jakertoo oma mielipide....kyllä mä ymmärrän että kun on rahaa millä elvistellä niin tuntuu vaan kirjoituksestasi siltä että sä olet aika vitu ylppiä itestäs ja todella narsistinen....jos mul olis rahaa kuten esim. mahd.sulla,niin en mä sillä leveilis tuohon malliin....ite olen köyhästä perheestä ja köyhänä elänyt ku en ole adhd:ni myötä mitään järkevää elämälleni rakentaa...mutta asiaan...mun mielestä jos olet asia äijä niin sun pitäis kannustaa meitä vähäosaisempia sen sijaan että haukut köyhäksi ja elvistelet omillasi...se olis paljon mukavempaa ku esim.autokauppuaana voisit asiallisesti neuvoa ja kertoa mihin paskaan kädet kannattaa tai ei kannata iskeä...t.jari
        P.S.myyjänä toivon sinultakin sitä ns.asiakas palvelua iloisemmalla mielellä eikä räksyttävänä rakkina elvisteleminen....kiitos...

        Usein se on niin, että ne jotka näillä palstoilla huutelee että rahaa on, niin ei heillä sitä oikeasti ole mutta anonyyminä kun ollaan, se tarjoaa köyhällekin mahdollisuuden päästä kokemaan se tunne, miltä tuntuu kun voi huutaa olevansa rikas.


    • Järjen ääni

      Entäs kun tuollainen paljon ajettu lotja ei toimi? Kai se pitää muittenkin kantapään kautta oppia ja tehdä omat virheensä. Sen verran tyhmä olin itsekin, että kahtakin vanhaa lotjaa tuli korjattua oikein urakalla. Saakelisti meni rahaa korjauksiin jotka eivät nostaneet auton arvoa tippaakaan. No ainakin huoltokorjaamon väki tulee tutuksi jos ei muuta. Vieläkin tervehtivät ruokakaupassa monen vuoden jälkeen.

      • jhtujhy

        eikai kukaan niin hullu ole että vanhaa autoa korjaamolla korjauttaa? sillä konstilla saa kyllä ylläpitokulut taivaisiin.

        tuollaseen seiskaan osat maksaa vähemmän mitä perus Mazdaan kun opettelee saksaa ja osotteen ebay.de. sitten kun vie korjaamolle niin ne samat osat maksaa 3x enemmän ja työstä 80€/h

        oletetaan vika: jäähdytin vuotaa
        korjaamo: diagnoosi: 1h/80€, jäähdytin suomi hinnalla, 320€, asennus 2h/160€, uudet nesteet 50€ = 610€

        itse tehtynä: diagnoosi, 0€ jäähdytin saksasta, 115 25€ toimitus, asennus 0€ uudet nesteet 30€ = 170€

        jos autosta on takuu ummessa, sitä ei todellakaan kannata korjauttaa liikkeessä. jos kuvittelet että huoltokirja nostaa auton arvoa niin väärässä olet.

        mainitaan vielä että samanikäiseen avensikseen maksaa jäähdytin motonetissä 148€ ja saksassa 100-138€. On täyttä paskapuhetta että olis sen kalliimpi korjattava kuin mikään karvalakki, joten miksi ei seiskaa?


      • Rellu-Reijo
        jhtujhy kirjoitti:

        eikai kukaan niin hullu ole että vanhaa autoa korjaamolla korjauttaa? sillä konstilla saa kyllä ylläpitokulut taivaisiin.

        tuollaseen seiskaan osat maksaa vähemmän mitä perus Mazdaan kun opettelee saksaa ja osotteen ebay.de. sitten kun vie korjaamolle niin ne samat osat maksaa 3x enemmän ja työstä 80€/h

        oletetaan vika: jäähdytin vuotaa
        korjaamo: diagnoosi: 1h/80€, jäähdytin suomi hinnalla, 320€, asennus 2h/160€, uudet nesteet 50€ = 610€

        itse tehtynä: diagnoosi, 0€ jäähdytin saksasta, 115 25€ toimitus, asennus 0€ uudet nesteet 30€ = 170€

        jos autosta on takuu ummessa, sitä ei todellakaan kannata korjauttaa liikkeessä. jos kuvittelet että huoltokirja nostaa auton arvoa niin väärässä olet.

        mainitaan vielä että samanikäiseen avensikseen maksaa jäähdytin motonetissä 148€ ja saksassa 100-138€. On täyttä paskapuhetta että olis sen kalliimpi korjattava kuin mikään karvalakki, joten miksi ei seiskaa?

        Osta Renault Laguna. Laatua halvalla.


      • Järjen ääni
        jhtujhy kirjoitti:

        eikai kukaan niin hullu ole että vanhaa autoa korjaamolla korjauttaa? sillä konstilla saa kyllä ylläpitokulut taivaisiin.

        tuollaseen seiskaan osat maksaa vähemmän mitä perus Mazdaan kun opettelee saksaa ja osotteen ebay.de. sitten kun vie korjaamolle niin ne samat osat maksaa 3x enemmän ja työstä 80€/h

        oletetaan vika: jäähdytin vuotaa
        korjaamo: diagnoosi: 1h/80€, jäähdytin suomi hinnalla, 320€, asennus 2h/160€, uudet nesteet 50€ = 610€

        itse tehtynä: diagnoosi, 0€ jäähdytin saksasta, 115 25€ toimitus, asennus 0€ uudet nesteet 30€ = 170€

        jos autosta on takuu ummessa, sitä ei todellakaan kannata korjauttaa liikkeessä. jos kuvittelet että huoltokirja nostaa auton arvoa niin väärässä olet.

        mainitaan vielä että samanikäiseen avensikseen maksaa jäähdytin motonetissä 148€ ja saksassa 100-138€. On täyttä paskapuhetta että olis sen kalliimpi korjattava kuin mikään karvalakki, joten miksi ei seiskaa?

        No jäähdytin onkin vielä pikkujuttu, mutta mulla laukesi 220 tkm ajetusta seiskasta automaattilaatikko. Esitäppä korjauarviosi tästä, niin katsotaan kuinka lähelle meni? Pientä vikaa ja korjausta oli jatkuvasti ja paljon. Saakelin raskasta se on olla koko ajan jakari kädessäkin... Itselläni ei riittävää korjaustaitoa myöskään ollut. Kohtuu vittumaista esim. kesällä kun freonit karkaa ilmastoinnista, eikä vuotokohtaa meinaa löytyä mistään. Myös esittämäni kalliit verot, vakuutusmaksut ja kovat polttoainekulut on seiskassa totisinta totta. Jos nyt väkisin haluaa tuhlata vanhaan epäluotettavaan lotjaan paljon rahaa, niin silloin tuollainen paljon ajettu seiska on hyvä valinta. Omalla kohdallani vaadittiin paljon ajettu seiskan ja viitosen omistaminen, ennen kuin tulin järkiini ja vaihdoin käyttökuluiltaan edullisempaan malliin. Kokemattomat teinithän noita raatoja hankkii.


      • gzsdfas
        Järjen ääni kirjoitti:

        No jäähdytin onkin vielä pikkujuttu, mutta mulla laukesi 220 tkm ajetusta seiskasta automaattilaatikko. Esitäppä korjauarviosi tästä, niin katsotaan kuinka lähelle meni? Pientä vikaa ja korjausta oli jatkuvasti ja paljon. Saakelin raskasta se on olla koko ajan jakari kädessäkin... Itselläni ei riittävää korjaustaitoa myöskään ollut. Kohtuu vittumaista esim. kesällä kun freonit karkaa ilmastoinnista, eikä vuotokohtaa meinaa löytyä mistään. Myös esittämäni kalliit verot, vakuutusmaksut ja kovat polttoainekulut on seiskassa totisinta totta. Jos nyt väkisin haluaa tuhlata vanhaan epäluotettavaan lotjaan paljon rahaa, niin silloin tuollainen paljon ajettu seiska on hyvä valinta. Omalla kohdallani vaadittiin paljon ajettu seiskan ja viitosen omistaminen, ennen kuin tulin järkiini ja vaihdoin käyttökuluiltaan edullisempaan malliin. Kokemattomat teinithän noita raatoja hankkii.

        täydellinen laatikon korjaussarja maksaa ~500-600€ ja uusi venttiilikoneisto ~200€ jolloin laatikkoon jää vanhaa vain kuoret. eikä ole mitään rakettitiedettä

        liikkeessä tehtynä ei ole kaukana kun sanon että 3600€ tietysti suomessa ei ole kuin pari firmaa jotka osaa automaatin korjata joten ne vaihtaa aina koko lootan.

        verot ja vakuutukset ei poikkea juurikaan 5er touringeista ja tekniikkakin lähes täysin samaa, tietysti mopomoottoreita ei ole saatavissa muttei niitä kukaan halua muutenkaan.

        itse ostin vuosi sitten 280tkm ajetun seiskan ja ainoa vika tähän mennessä on haljennut paisuntasäiliö, sen ostin merkkiliikkeestä kun en ehtinyt odottamaan saksantoimituksia. nyt 310tkm mittarissa. ts. ei ole kauheasti jos pari tuntia vuoteen viettää työkalu kädessä öljynvaihdot

        empä tiedä sellaista autoa jota ei koskaan tarvisi korjata.


      • näin se vaan on
        gzsdfas kirjoitti:

        täydellinen laatikon korjaussarja maksaa ~500-600€ ja uusi venttiilikoneisto ~200€ jolloin laatikkoon jää vanhaa vain kuoret. eikä ole mitään rakettitiedettä

        liikkeessä tehtynä ei ole kaukana kun sanon että 3600€ tietysti suomessa ei ole kuin pari firmaa jotka osaa automaatin korjata joten ne vaihtaa aina koko lootan.

        verot ja vakuutukset ei poikkea juurikaan 5er touringeista ja tekniikkakin lähes täysin samaa, tietysti mopomoottoreita ei ole saatavissa muttei niitä kukaan halua muutenkaan.

        itse ostin vuosi sitten 280tkm ajetun seiskan ja ainoa vika tähän mennessä on haljennut paisuntasäiliö, sen ostin merkkiliikkeestä kun en ehtinyt odottamaan saksantoimituksia. nyt 310tkm mittarissa. ts. ei ole kauheasti jos pari tuntia vuoteen viettää työkalu kädessä öljynvaihdot

        empä tiedä sellaista autoa jota ei koskaan tarvisi korjata.

        Otan syvästi osaa, jos joudut ajamaan 310 tkm ajetulla autolla. Tulet huomaamaan, että vikoja riittää ja kalliiksi tulee muutenkin. Paljonko maksat vakuutusmaksuja? Entä paljonko sinulla menee kuukaudessa bensaan? Ehkä olisi järkevämpi hommata se "mopon moottorinen" auto... Sitä tuskin tarvitsisi korjailla ainakaan takuuaikana, ja kulut muutenkin puolittuisivat. Jokaisen oma valinta tietenkin miten rahojaan tai pankin rahoja hassaa.


      • hbrfderg
        näin se vaan on kirjoitti:

        Otan syvästi osaa, jos joudut ajamaan 310 tkm ajetulla autolla. Tulet huomaamaan, että vikoja riittää ja kalliiksi tulee muutenkin. Paljonko maksat vakuutusmaksuja? Entä paljonko sinulla menee kuukaudessa bensaan? Ehkä olisi järkevämpi hommata se "mopon moottorinen" auto... Sitä tuskin tarvitsisi korjailla ainakaan takuuaikana, ja kulut muutenkin puolittuisivat. Jokaisen oma valinta tietenkin miten rahojaan tai pankin rahoja hassaa.

        itseasiassa laskeskelin trafin laskurilla millaisella autolla kannattaa ajaa. vuosittaiset kulut ovat nyt samalla tasolla kuin 26000€ arvoisella uudella 6l/100km kuluttavalla diesel autolla kun otetaan arvonalenema huomioon nykyinen imee keskimäärin 10l/100km Bensaa ja ajamisen ilo on ihan eri planeetalta johonkin mopogolffiin verrattuna. uuden auton huollattaminen siihen päälle niin tämä on halvempaa ja mukavempaa näin. ;)


      • Itse asiaan
        hbrfderg kirjoitti:

        itseasiassa laskeskelin trafin laskurilla millaisella autolla kannattaa ajaa. vuosittaiset kulut ovat nyt samalla tasolla kuin 26000€ arvoisella uudella 6l/100km kuluttavalla diesel autolla kun otetaan arvonalenema huomioon nykyinen imee keskimäärin 10l/100km Bensaa ja ajamisen ilo on ihan eri planeetalta johonkin mopogolffiin verrattuna. uuden auton huollattaminen siihen päälle niin tämä on halvempaa ja mukavempaa näin. ;)

        Uudella 26t€ maksavalla autolla ei ole kannattavaa ajaa myöskään. Sen virheen olen minäkin kerran tehnyt. Sen sijaan kannattavaa on ajaa vähän kuluttavalla pari vuotta vanhalla autolla, jolla on ostohetkellä vain vähän kilometrejä mittarissa.

        Vanhalla lotjalla ajaminen on hermoja raastavaa. Kahden auton verran siitä on kokemusta, ja sen lisäksi, että se on todella kallista, on erittäin paskamaista jäädä tienposkeen. Vanha lotja ei sovi ainakaan kenellekään liikeihmiselle. Lähinnähän niillä amisteinit ajelevatkin.


      • gzfsdg
        Itse asiaan kirjoitti:

        Uudella 26t€ maksavalla autolla ei ole kannattavaa ajaa myöskään. Sen virheen olen minäkin kerran tehnyt. Sen sijaan kannattavaa on ajaa vähän kuluttavalla pari vuotta vanhalla autolla, jolla on ostohetkellä vain vähän kilometrejä mittarissa.

        Vanhalla lotjalla ajaminen on hermoja raastavaa. Kahden auton verran siitä on kokemusta, ja sen lisäksi, että se on todella kallista, on erittäin paskamaista jäädä tienposkeen. Vanha lotja ei sovi ainakaan kenellekään liikeihmiselle. Lähinnähän niillä amisteinit ajelevatkin.

        mitä hermoja raastavaa vanhalla autolla ajamisessa on, varsinkin kun varusteita on enemmän kuin uusissa "tavisautoissa", alustan mukavuus valovuoden edellä uusia tavisautoja jne jne.?

        ainoa auto joka on jättänyt välille oli ensiautoni, vuoden -83 sierra. vuosi oli 98 tai 99 kun ajoin turhan suuren lammikon yli ja virranjakaja kastui. se kuivateltiin ja matka jatkui. vajaa kymmenen 9-15 vuotiasta autoa ollut tuon jälkeen.

        se on kyllä jännä homma mutta enemmän noiden hinausautojen lavoilla näkee aivan uusia autoja kuin 10-15 vuotiaita. toinen yleinen ryhmä on teiden varsille hylätyt täysin loppuunajetut autot. yleisimpänä varmaan opelit, volkkarit toyotat ja nissanit.

        jos et osaa autosta muuta katsoa kuin "ompa kivan värinen" niin ehkä kannattaa valita se uusi, sullehan myydään mitä tahansa pommeja josset yhtään osaa katsoa ;)


      • Sääliä tunteva
        gzfsdg kirjoitti:

        mitä hermoja raastavaa vanhalla autolla ajamisessa on, varsinkin kun varusteita on enemmän kuin uusissa "tavisautoissa", alustan mukavuus valovuoden edellä uusia tavisautoja jne jne.?

        ainoa auto joka on jättänyt välille oli ensiautoni, vuoden -83 sierra. vuosi oli 98 tai 99 kun ajoin turhan suuren lammikon yli ja virranjakaja kastui. se kuivateltiin ja matka jatkui. vajaa kymmenen 9-15 vuotiasta autoa ollut tuon jälkeen.

        se on kyllä jännä homma mutta enemmän noiden hinausautojen lavoilla näkee aivan uusia autoja kuin 10-15 vuotiaita. toinen yleinen ryhmä on teiden varsille hylätyt täysin loppuunajetut autot. yleisimpänä varmaan opelit, volkkarit toyotat ja nissanit.

        jos et osaa autosta muuta katsoa kuin "ompa kivan värinen" niin ehkä kannattaa valita se uusi, sullehan myydään mitä tahansa pommeja josset yhtään osaa katsoa ;)

        Hinausautojen lavalla näkee eritoten noita vanhoja raatoja kuten teinien Saksasta tuomia Bemareita.

        Tuollaisen vekottimen omistaminen kertoo pari asiaa:

        1. Henkilö ei osaa laskea kuluja, ja mitä suurimmalla todennäköisyydellä hoitaa huonosti raha-asiansa.

        2. Henkilöllä on huono itsetunto, koska ei voi ajaa järkevämmällä autolla, vaan yrittää pröystäillä loppuun ajetulla menopelillä, joka on 10 vuotta sitten ollut luksusauto. Tuollainen autovalinta kuitenkin herättää lähinnä sääliä.

        Vanhan 7-sarjalaisen valitsemalla viestitetään erityisesti se, että haluttaisiin ostaa luksusauto, mutta siihen ei vaan kertakaikkiaan ole rahaa. Valinnalla ryssitään samalla oma talous niin, että koskaan oikeaan luksusautoon ei tulekaan olemaan rahaa.


      • gasdf
        Sääliä tunteva kirjoitti:

        Hinausautojen lavalla näkee eritoten noita vanhoja raatoja kuten teinien Saksasta tuomia Bemareita.

        Tuollaisen vekottimen omistaminen kertoo pari asiaa:

        1. Henkilö ei osaa laskea kuluja, ja mitä suurimmalla todennäköisyydellä hoitaa huonosti raha-asiansa.

        2. Henkilöllä on huono itsetunto, koska ei voi ajaa järkevämmällä autolla, vaan yrittää pröystäillä loppuun ajetulla menopelillä, joka on 10 vuotta sitten ollut luksusauto. Tuollainen autovalinta kuitenkin herättää lähinnä sääliä.

        Vanhan 7-sarjalaisen valitsemalla viestitetään erityisesti se, että haluttaisiin ostaa luksusauto, mutta siihen ei vaan kertakaikkiaan ole rahaa. Valinnalla ryssitään samalla oma talous niin, että koskaan oikeaan luksusautoon ei tulekaan olemaan rahaa.

        olet pihalla kuin lumiukko.. turha koittaa pönkittää vaimon valitsemaa ritsaa..

        miten mun talous nyt sitten on ryssitty? ostin halvalla mukavan auton hyvillä varusteilla ja se vieläpä toimii. pihassa on muuten uudempi dieselikin mutten tykkää koko autosta niin se on seissyt viimisen puolivuotta. V8 mukavempi :)


      • Sääliä tunteva
        gasdf kirjoitti:

        olet pihalla kuin lumiukko.. turha koittaa pönkittää vaimon valitsemaa ritsaa..

        miten mun talous nyt sitten on ryssitty? ostin halvalla mukavan auton hyvillä varusteilla ja se vieläpä toimii. pihassa on muuten uudempi dieselikin mutten tykkää koko autosta niin se on seissyt viimisen puolivuotta. V8 mukavempi :)

        Säälin kalliita vakuutusmaksujasi, polttoainekustannuksiasi, ja vanhaaha hajoamispisteessä olevaa lotjaa jolla joudut ajelemaan.

        Paljonko maksoit autostasi? Paljonko on vakuutusmaksusi vuodessa? Entä minkä verran käytät kuukaudessa polttoaineisiin? Laita nyt lukuja pöytään jos olen niin pihalla?

        Tulet vielä kantapään kautta oppimaan tehneesi virheen. Nyt sinun on kuitenkin pakko uskotella itselleen, että ei en ole ollut tyhmä...


      • jhtgb
        Sääliä tunteva kirjoitti:

        Säälin kalliita vakuutusmaksujasi, polttoainekustannuksiasi, ja vanhaaha hajoamispisteessä olevaa lotjaa jolla joudut ajelemaan.

        Paljonko maksoit autostasi? Paljonko on vakuutusmaksusi vuodessa? Entä minkä verran käytät kuukaudessa polttoaineisiin? Laita nyt lukuja pöytään jos olen niin pihalla?

        Tulet vielä kantapään kautta oppimaan tehneesi virheen. Nyt sinun on kuitenkin pakko uskotella itselleen, että ei en ole ollut tyhmä...

        köyhälle ilmeisesti kaikki on kallista. nää bemarit ei hajoa vielä 310tkm lukemissa niinkuin sinun wokkipannu. käyttömaksut on n. 600€ vuosi, vero vakuutus. korjaus ja huoltokustannukset on ollu vuoden aikana n. 200€. bensaa menee ~130-140€/kk. (itäbensa :))

        halvemmallakin pääsisin jos ajaisin tuolla uudemmalla 320d:llä, siinä on kulutus puolet pienempi mutta fiilis puuttuu kokonaan. meteli on hirveä, mihinkään ei kulje, varustelu huonompi, huonompi ajaa (mielipidekysymys, tykkään enemmän mukavuus kuin sport painotteisesta alustasta)

        vuositasolla säästöä syntyisi muutama satanen joka ei kyllä korvaa menetettyä mukavuutta.


      • sääliä tunteva
        jhtgb kirjoitti:

        köyhälle ilmeisesti kaikki on kallista. nää bemarit ei hajoa vielä 310tkm lukemissa niinkuin sinun wokkipannu. käyttömaksut on n. 600€ vuosi, vero vakuutus. korjaus ja huoltokustannukset on ollu vuoden aikana n. 200€. bensaa menee ~130-140€/kk. (itäbensa :))

        halvemmallakin pääsisin jos ajaisin tuolla uudemmalla 320d:llä, siinä on kulutus puolet pienempi mutta fiilis puuttuu kokonaan. meteli on hirveä, mihinkään ei kulje, varustelu huonompi, huonompi ajaa (mielipidekysymys, tykkään enemmän mukavuus kuin sport painotteisesta alustasta)

        vuositasolla säästöä syntyisi muutama satanen joka ei kyllä korvaa menetettyä mukavuutta.

        Jep, olen sen verran köyhä, että joudun vielä käymään töissä. Mielestäni jokainen, joka joutuu käymään töissä on köyhä. Kahden auton politiikalla tulet varmasti olemaan köyhä lopun ikäsi. Korjauskuluista sinun on ihan turha tulla neuvomaan, olen kahta 7 -sarjalaista korjauttanut aivan riittävästi. Tulet vielä itse kantapään kautta asian oppimaan, vaikka et vielä sitä tajuakaan.

        Käyttömaksu 600/ vuosi on kallis. Lisäksi sinulla on arvatenkin vain liikennevakuutus, ei kaskoa.

        Itse tykkään enemmän sport kuin mukavuuspainotteisesta alustasta. Todella hölmöä lisäksi pitää kahta autoa, mikäli niitä ei tarvitse. Se jo kertoo jotain tavastasi hoitaa raha-asioita.

        Olen ajanut tuollaisella 700-sarjalaisella yli 100 tuhatta kilometriä. Enää en kehtaisi ajaa.


      • hfzdb
        sääliä tunteva kirjoitti:

        Jep, olen sen verran köyhä, että joudun vielä käymään töissä. Mielestäni jokainen, joka joutuu käymään töissä on köyhä. Kahden auton politiikalla tulet varmasti olemaan köyhä lopun ikäsi. Korjauskuluista sinun on ihan turha tulla neuvomaan, olen kahta 7 -sarjalaista korjauttanut aivan riittävästi. Tulet vielä itse kantapään kautta asian oppimaan, vaikka et vielä sitä tajuakaan.

        Käyttömaksu 600/ vuosi on kallis. Lisäksi sinulla on arvatenkin vain liikennevakuutus, ei kaskoa.

        Itse tykkään enemmän sport kuin mukavuuspainotteisesta alustasta. Todella hölmöä lisäksi pitää kahta autoa, mikäli niitä ei tarvitse. Se jo kertoo jotain tavastasi hoitaa raha-asioita.

        Olen ajanut tuollaisella 700-sarjalaisella yli 100 tuhatta kilometriä. Enää en kehtaisi ajaa.

        ei mulla mitään kahta autoa ole, neljä niitä on vaimo tarvii auton kun sen työpaikka on ihan eri suunnassa kuin mun, 740iA, 320d ja Charger projekti. tosiaan kun tuon dieselin myyn pois niin ei ole yhtään ylimäärästä autoa

        ei tämä ole ensimmäinen seiska mulla, nykyinen 740iA on kolmas 7-sarjalainen enkä ole vielä keksinyt mikä niissä niin huonoa olisi. tai no ensimmäinen vm. -87 750iA oli suht janoinen tehoihin nähden mutta -92 jälkeiset V8 koneet on menny yllättävän pienellä. olisko jotain 200tkm seiskoilla takana ja kalleimmat remontit on ollu alustan tukivarsiremontti ja jarruremontti edelliseen 735iA:han. Charger on syönyt 5x sen verran mitä näihin seiskoihin on mennyt vaikken ole edes ajanut sillä kuuteen vuoteen, ehkä ensi kesänä :)

        ei näin halvoissa autoissa kannata pitää täyskaskoa, osakasko riittää (hirvi, palo, varkaus ja ilkivalta)

        tiedän kyllä yhden ihmisen joka meni ja osti nettiauton halvimman virontuontiseiskan ja se oli oikeasti pommi, huhupuheitten mukaan tuhansia euroja alle puolessa vuodessa, luultavasti enemmän kuin koko auto maksoi. jos ei osaa yhtään katsoa minkälaista pommia on ostamassa niin ehkäpä sen korjaaminen on sopiva rangaistus.

        kerro toki, mikä oli niin kallista korjattavaa sun seiskassa?


      • Entinen seiskan omis
        hfzdb kirjoitti:

        ei mulla mitään kahta autoa ole, neljä niitä on vaimo tarvii auton kun sen työpaikka on ihan eri suunnassa kuin mun, 740iA, 320d ja Charger projekti. tosiaan kun tuon dieselin myyn pois niin ei ole yhtään ylimäärästä autoa

        ei tämä ole ensimmäinen seiska mulla, nykyinen 740iA on kolmas 7-sarjalainen enkä ole vielä keksinyt mikä niissä niin huonoa olisi. tai no ensimmäinen vm. -87 750iA oli suht janoinen tehoihin nähden mutta -92 jälkeiset V8 koneet on menny yllättävän pienellä. olisko jotain 200tkm seiskoilla takana ja kalleimmat remontit on ollu alustan tukivarsiremontti ja jarruremontti edelliseen 735iA:han. Charger on syönyt 5x sen verran mitä näihin seiskoihin on mennyt vaikken ole edes ajanut sillä kuuteen vuoteen, ehkä ensi kesänä :)

        ei näin halvoissa autoissa kannata pitää täyskaskoa, osakasko riittää (hirvi, palo, varkaus ja ilkivalta)

        tiedän kyllä yhden ihmisen joka meni ja osti nettiauton halvimman virontuontiseiskan ja se oli oikeasti pommi, huhupuheitten mukaan tuhansia euroja alle puolessa vuodessa, luultavasti enemmän kuin koko auto maksoi. jos ei osaa yhtään katsoa minkälaista pommia on ostamassa niin ehkäpä sen korjaaminen on sopiva rangaistus.

        kerro toki, mikä oli niin kallista korjattavaa sun seiskassa?

        Ok,

        Automaattilaatikko hajosi kokonaan, ilmastointi (jota korjattiin monta kertaa), päästöarvot olivat mitä sattuu (ei tullut kuntoon kuin merkkikorjaamolla) laturi piti vaihtaa. Tässä näitä isompia.

        Pientä korjausta oli jatkuvasti.

        Nykyään ajelen käytettynä ostamallani vähän ajetulla Toyota Priuksella. Säästöön jäävät rahat sijoitan osakkeisiin, joita on kertynyt jo aika mukava potti. Tavoitteenani on vielä joku päivä olla rikas, ja se ei onnistuisi, mikäli käytössä olisi paljon kuluttava, paljon korjaustarvetta aiheuttava auto. Nykyisen auton olen ostanut käteisellä. Velkaa en aio koskaan enää ottaa autoon. Priuksessa ei ole ollut pienintäkään vikaa tähän mennessä.


      • Teppo from jakomäki
        Rellu-Reijo kirjoitti:

        Osta Renault Laguna. Laatua halvalla.

        Rellu-Reijo on oikeassa.Miksi laittaa rahansa romuun,vaikka halvemmalla saisi laatu ranskalaisen ja rahaa jäisi enemmän ryyppäämiseen.Renault Laguna on viisaan miehen valinta.


      • köyhälle tiedoksi
        Entinen seiskan omis kirjoitti:

        Ok,

        Automaattilaatikko hajosi kokonaan, ilmastointi (jota korjattiin monta kertaa), päästöarvot olivat mitä sattuu (ei tullut kuntoon kuin merkkikorjaamolla) laturi piti vaihtaa. Tässä näitä isompia.

        Pientä korjausta oli jatkuvasti.

        Nykyään ajelen käytettynä ostamallani vähän ajetulla Toyota Priuksella. Säästöön jäävät rahat sijoitan osakkeisiin, joita on kertynyt jo aika mukava potti. Tavoitteenani on vielä joku päivä olla rikas, ja se ei onnistuisi, mikäli käytössä olisi paljon kuluttava, paljon korjaustarvetta aiheuttava auto. Nykyisen auton olen ostanut käteisellä. Velkaa en aio koskaan enää ottaa autoon. Priuksessa ei ole ollut pienintäkään vikaa tähän mennessä.

        Priuksella ajaa kaikki pummit ja wannabe pörssihait. Olet pelkkä pelle.


    • BMW nyt ja aina

      Mersukaan ei ole täydellinen. Väyrysessä vaihdettu urakalla ja takuuaikana ovia, peränkontin kansia, metalliosia ym. Ruostetta riittää MB.ssä. Ja samoin sähkövikaa riittää. Ennemmin 5-sarjan 7-sarjan BMW kuin tuon ikäinen Mersu. Näin se menee.

    • BMW nyt ja aina

      Anteeksi. Nyt. Jos 7 ja 5 Bemarin pitää itsellä huoltaa sitä myös. Eikä päästä autoa huonolle pidolle. itsellä BMW 540i V8 4.7l hartge. Ajettu nyt 250 000km. Tuohon matkaan on uusittu polttimoita, jarrupaloja, levyjä ym pienempää. Mutta ei muuta. Ilmastointi pelaa, kaikki päästöarvot ok. Aina mennyt katsastuksesta läpi. Autoa täytyy osata myös huoltaa. Tämä nimimerkillä: "entisen seiskan omistaja" ei osannut huoltaa ja ennakoida tulevia vikoja. Huonolla pidolla tuollaisella 7 bemari ollut. Tuollaiselta en ostaisi mitään autoa. Piste.

    • oikea osoite
    • BMW nyt ja aina

      Joku on todella kateellinen BMW.n omistajille. Valitan kohtaloa jos ei ole rahaa käyttää hyvään autoon BMW.hen.

    • 735

      voi jeesus mitä juttuja.

    • sasd

      bmw nyt ja aina.. ei tollasta "hartge" edittionia ole olemassakaan normi 540 on 4,4 koneella..

      Ja täältä paltalla kun ollaan ni 735 kin on varmaan kutos koneella..

      • hzfdg

        -92 asti 6syl -92 -> 96 ei ollut mallistossa lainkaan 96 -> 03 V8 ja tuon jälkeen mallia ei ole tehtykään


      • 735Li
        hzfdg kirjoitti:

        -92 asti 6syl -92 -> 96 ei ollut mallistossa lainkaan 96 -> 03 V8 ja tuon jälkeen mallia ei ole tehtykään

        BMW 735i/Li 3600 cm³ V8 200 kW (272 hv) 2001-2005


    • bmw 7

      nuo riisikuppimiehet voi mun mielestä jättää kommentoimatta bmw:tä koskeviin keskusteluihin kun he oikesti olevat vain kädettömiä ja rahattomia ihmisiä ja tottahan se voi olla että tojotassa vähemmän vikaa kuin bmw:ssä mutta miettikääpä sitä ajotuntumaa ym.mitä noita autoja tullu testailtua niin bmw kuitenkin ylivoimaisesti paras ajamani auto ja omistamani auto. ja jos silloin tällöin jonku puslan vaihtaa niin eise minusta harmi ole. kuitenkin bmw kolaritilanteessa turvallisempi ja helpompi hallita kuin yksikään toyota!

    • Voi itkun vi..u

      Eniten mua alkaa näillä palstoilla naurattaa toi, kun porukka alkaa huutelee asioista, mistä eivät mitään tiedä. Klassiset vakioheitot on just noita, missä kuvitellaan toisen ajavan Corollalla. Miks aina just Toyota tai Corolla? Onhan niitä muitakin merkkejä ja malleja. Ja toinen on, että päätellään toisen olevan työtön juoppo tm. hyvin negatiivista.
      Ymmärrän kyllä, että onhan se hirvee paikka tajuta olevansa väärässä. Sitä kun on koko ikänsä kuvitellut, että: "Vain minä voin olla oikeassa. Maailmassa ei ole muita autoja kuin Bemareita ja isoja, kalliita Bemareita. Kenenkään muun kuin minun mielipiteellä ei ole mitään arvoa." ja sitä rataa.
      Hyvät teille.

      • 3421321

        Tottahan tuokin on.
        Ihmeen paljon kuitenkin aloitaja ja kumppanit on kiinnostuneita juuri teini-iänkynnyksellä olevista autoista.
        Itse kiertäisin kaukaa tuon ikäiset luxus-autot. Niitä on hiton kallis korjata ja niissä on hyvin paljon erikoista elektroniikkaa ja muuta tekniikkaa.
        Mutta jos sen ostaa vähän kuin harrastelaitteeksi niin varmasti mielenkiintoinen peli. Harrastepeliksi miettisin kyllä ennemmin jotain harvinaisempaa autoa mitä ei Suomessa heti tule vastaan. Samanikäiset Lexus ja Jaguar tarjoaisi kaksi erilaista vaihtoehtoa. leka noista luotettavin mutta ei niin huomiotaherättävä ulkoisesti ja Jagge taas ... no se on Jagge. Ei sitä tarvitse selitellä.


    • Kukin tavallaan.

      Ne vanhan saksmannit(kin) ovat harrasteautoja. Järkeväksi käyttöautoksi niissä on ihan liikaa laittamista.
      Mutta, onhan se autojen laittelukin yksi harrastus. Ja harrastukset varallisuuden mukaan.
      Kuka remppaa autoja, kuka matkustelee, kuka purjehtii, kuka lenkkeilee, kuka keräilee jne. Listaa voi kukin jatkaa.
      Autoharrastus vaatii aika paljon: pitää osata itse tehdä, ja mahdollisimman pitkälle. Muuten se touhu ei kannata. Pitää olla kunnolliset työkalut ja tilat, missä sitä hommaa voi tehdä. Ei se oo kaikkien juttu.

    • 750ix

      Heh heh karsee lotja liian pieni vehe 3,5 nen vaatis viislitrasen sisuksiinsa et olis potkuu sais hiinä minesterit kyytiä ei tarvis mennä huoriin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2681
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1258
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1135
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1008
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      959
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      15
      899
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      865
    9. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      855
    10. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      40
      851
    Aihe