Vetokoukun asennus.

kysyn vaan.

Hei. Ostin uuden Mersun C sarjalaisen.
Tilasin Saksasta Thulen kääntyvän vetokoukun ja sähkösarjan ( 7nap).
Onko vaikea asentaa?

36

11366

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mersumies55

      C Mersu on paska auto. Asenna se vetokoukku konepeltiin ni pääset helpommalla!

    • ???

      no olipa taas tyhmää ja tietämätöntä sössöä,silti piti jotain sepustaa.Onkohan teistä edes veronmaksajaa?

    • Mersumies55

      Hetken kuluttua heräät katuojasta ripulit housussa sekä tyhjä tolupurkki povarissa ja laahustat himaan jossa sinua odottaa jo viimeiset 20 vuotta uskollisesti palvellu Opel Ascona. Samalla tajuat C Mesen olleen vain krapulakeijun päähäsi luoma mielikuvitus auto, todellisuudessa sinulla ei ikinä ole varaa ostaa mersua.

      • kysyn vaan.

        Koukku tuli sitten. Se olikin helppo asentaa.
        Sähkösarjan ohje piti lukea tarkasti.
        Johtosarjan asennus onnistui ilman tietokonetta vaikka on Can väylätekniikka.
        Kyllä uudella Mesellä on hienoa ajella. Thulen koukkukin kääntyy piiloon puskurin sisään.
        Kiitos kaikille vastanneille.
        Ps. Halusin asentaa koukun itse koska tykkään tehdä pikku asennuksia.
        Webaston ja Harman Kardonin tilasin kyllä Vehosta.


      • öööö ja äääää
        kysyn vaan. kirjoitti:

        Koukku tuli sitten. Se olikin helppo asentaa.
        Sähkösarjan ohje piti lukea tarkasti.
        Johtosarjan asennus onnistui ilman tietokonetta vaikka on Can väylätekniikka.
        Kyllä uudella Mesellä on hienoa ajella. Thulen koukkukin kääntyy piiloon puskurin sisään.
        Kiitos kaikille vastanneille.
        Ps. Halusin asentaa koukun itse koska tykkään tehdä pikku asennuksia.
        Webaston ja Harman Kardonin tilasin kyllä Vehosta.

        Mistä tilasit koukun ?


      • aloittaja.
        öööö ja äääää kirjoitti:

        Mistä tilasit koukun ?

        http://www3.kfzteile24-shop.de/
        Tuossahan se firma on mistä tilasin. Sori etten vastannut aikaisemmin.
        Olen vaan ajellut niin innokkaasti etten ole kerinnyt tänne palstalle.
        Ps. Nyt asensin itse Webaston kaveriksi Defa 1204 automaattilaturin ja lohkolämmittimen.
        Kääntyvät xenonit on myös mukavat ja automaattinen valonvaihdin toimii hienosti.
        Rahaa on ostaa uusi Mersu Suomesta vaikka joka vuosi, tietona vaan viisastelijoille.
        Hyvää syksyä.


      • Anonyymi
        kysyn vaan. kirjoitti:

        Koukku tuli sitten. Se olikin helppo asentaa.
        Sähkösarjan ohje piti lukea tarkasti.
        Johtosarjan asennus onnistui ilman tietokonetta vaikka on Can väylätekniikka.
        Kyllä uudella Mesellä on hienoa ajella. Thulen koukkukin kääntyy piiloon puskurin sisään.
        Kiitos kaikille vastanneille.
        Ps. Halusin asentaa koukun itse koska tykkään tehdä pikku asennuksia.
        Webaston ja Harman Kardonin tilasin kyllä Vehosta.

        Hienoa


      • Anonyymi
        kysyn vaan. kirjoitti:

        Koukku tuli sitten. Se olikin helppo asentaa.
        Sähkösarjan ohje piti lukea tarkasti.
        Johtosarjan asennus onnistui ilman tietokonetta vaikka on Can väylätekniikka.
        Kyllä uudella Mesellä on hienoa ajella. Thulen koukkukin kääntyy piiloon puskurin sisään.
        Kiitos kaikille vastanneille.
        Ps. Halusin asentaa koukun itse koska tykkään tehdä pikku asennuksia.
        Webaston ja Harman Kardonin tilasin kyllä Vehosta.

        Hieno homma kun ont joitakin jotka viitsivät itse tehdä jotain


    • Eto Koukku

      Ettet vaan ostanut Thulen kattotelinettä?
      Osaathan varmasti riittävästi Saksaa?

      Kieltämättä se vetokoukku on siistihomma, kun se on taitettuna puskurin taakse, mutta mieti sitä kuinka pask..nen se on kun sitä tarvitset ja aiot sen esille ottaa.

    • Mesemies55

      Viina on nähtävästi sulattanut riittävän määrän aivosolujasi, kun edelleen luulet Asconaa Meseksi. Nyt lasken hitaasti kymmeneen jonka jälkeen olet palannut todellisuuteen, eli kurjaan eläämääsi jota varjostavat ruosteisen Asconan lisäksi päiväpäivältä paheneva virtsankarkailu. Nyt valveilla ollessasi ota sieltä liiterin nurkasta se sinoli pullo ja vedä pääsi vaihteksi sekaisin. Tämän tehtyäsi voit levollisin mielin vaipua haavemaailmaasi jossa sinun on hyvä olla.

      • Anonyymi

        Tämä on oiken vastattu persaukisille !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on oiken vastattu persaukisille !

        Ja sinä idiootti kaivat 2011 vuoden juttuja aivopierujesi pohjalsi, voi voi...


    • jepjep2303213021801

      Terve (kysyn vaan) Oli muuten hienoa ajella sun vaimolla tässä toissapäivänä.

    • heheh nyyh

      toisaalta hauskaa revittelyä ja toisaalta älytöntä sontaa

      satiiri on vaikea laji, kandee harjoitella enstex, tai tämä lienee siihen ihan oikea foorumi

      • jukako

        Laitoin kans bosaalin ja helppo homma. Tosiaan sähköissä tarkkana. Ei mitään ohjelmointia ja pelittää. Kyllä on muuten teräviä jätkiä täällä palstoilla. Pitäis olla ajokortti-ikä ehtona. Täällä on noita viisastelijoita joita äiskä ei ole vielä päästänyt ulos.


    • Eki47

      Onko vaikea asentaa Mese A 150 vm 2007:n vetokoukku? Entä säkösarja?

      • vaihdelaatikko

        täällä vastaa vain huumehörhöt pellet kysymyksiin. Liity Mersu-kerhoon ja olet katu-uskottava, saat asiallisia vastauksia ongelmiin


    • audi Q5

      Vielä kun saisivat sen ohjauksen kuntoon ja toinen viiksi siihen ratin oikealle puolelle niin ehkäpä meseä voisi harkita.

      • mikä-oikee-viiksi

        Mikäs viiksi sinne ratin oikealle puolelle muka kuuluu? Oikea käsi on varattu ihan muuhun hommaan joskus jopa vaihteen kääntämiseen D asentoon :DXDXDX


      • E220 CDI
        mikä-oikee-viiksi kirjoitti:

        Mikäs viiksi sinne ratin oikealle puolelle muka kuuluu? Oikea käsi on varattu ihan muuhun hommaan joskus jopa vaihteen kääntämiseen D asentoon :DXDXDX

        Mersun ratin oikealla puolella on ollut jo vuosikausia juuri se viiksi, jolla vaihde asetetaan vaikkapa D-asentoon. Sähköohjatun vaihteiston ohjaus suuren kepin tyveen konsolin keskelle asennetulla katkaisimella on muinaisjäänne.

        Tuontivetokoukkua on turha ällistellä, koska Thulen vetokoukku on omaa sukua Brink. Jos sellaisen Suomessa haluaa asentaa, niin ulkomailtahan se pitää tilata, koska niitä ei valmisteta Suomessa.

        Muita helppoja kysymyksiä asiasta mitään tietämättömiltä?

        Aloittaja hei, muistathan, että merkistä riippumatta CAN-väyläautolla vedetään vain sähkökytkennöiltään ehjiä kärryjä. Valotöpselin oikosulku voi olla vähän palanutta sulaketta arvokkaampi, jos huono tuuri käy.


    • faktaa...

      Mesemiehet on runkkareita ne tarvii oikeaa kättä siihen.

    • mersunainen

      Tervehdys mesemiehet ja naiset,olen itse muuten nainen.
      Minunkin pitäisi laitattaa vetokoukku B-mersuun.Minulla ei ole enään varaa kalliiseen vetokoukkuun,kun on toi mersu.Pitäisköhän vaihtaa autoa, eeeeei sillä kun on niin mukava ajella.
      Kuulutankin tässä nyt halpaa vetokoukkua sekä laittajaa sille,mielummin Pirkanmaalta.
      terveisin nykyinen mersufani

      • Mies, joka haaveilee mb

        Netistä tilaamalla saa edullisesti.
        Muista tilata koukku ja johtosarja.
        Olen sitä mieltä, että jos haluat edullisesti asennuksen laitat itse.
        Olen 40:n mies ja nähnyt monenlaisia ihmisiä, eikä sukupuoli estä tekemästä säästösyistä itse koukun asennusta.
        Mekaaniseen työhön joutuu olemaan muutama työkalu käytössä ja sähköpuolen työt ovat tehtävissä mukana tulevilla ohjeiden mukaisesti.
        Ei tarvitse, kuin työhaluja mersunaiselle.


    • ei maksa vaivaa...

      Unohda tilailut ulkomailta.

      Autoasi:

      Thulen irrotettava koukku 7-napaisin sähkösarjoineen 700 € ja varma asennus 2h 200€ = 900€.

      • ei vastaava....

        Onko allekääntyvä kuten sakemannien alkuperäinen? Eppäilempä kovin.


      • E220_CDI
        ei vastaava.... kirjoitti:

        Onko allekääntyvä kuten sakemannien alkuperäinen? Eppäilempä kovin.

        Epäile pois, mutta Thulen taittuvalle koukulle saa tuolle autolle täyden 1800 kg vetopainon. Ja se on saksalaista alkuperää, koska Thule osti Brinkin tuotannon.

        W204 Ceessä ei alkuperäisyydellä ole muutenkaan niin suurta väliä, kun tehtaan koukkukin on käsikäyttöinen eikä isompien mallien tavoin sähkötoiminen. Thulen vetokuulan tosin joutuu kaivamaan esiin kuraisen takapuskurin alta. Tehtaan alkuperäisen vetokoukun lukitus vapautetaan siistimmin tavaratilasta.


    • Voi teitä miehiä

      Minä olen Mersulla ajava nainen ja hankinnassa olisi syksyllä uusi c- sarjalainen. Mutta ihan uskomatonta kirjoittelua täällä ja todennäköissti kateellisilta miehiltä. Toinen kysyy asiallisesti aloituskeskustelussa ja teiltä tulee tuollaisia vastauksia. Kasvakaa miehiksi!
      Silloin muutama vuosi sitten kun minä sain nykyisen mersuni, niin ainoat kateelliset kommentit tulivat miehiltä. Kukaan naisista ei sanonut ilkeästi mitään, päinvastoin. Jokainen ajelee sellaisella autolla mihin on varaa. Onhan suorastaan hulluutta pieni palkkaisen ostaa autoa mihin ei olis varaa. Kyllä halvemmissa autoissakin on ihan hyviä ja hyvännäköisiä autoja. Voi miehet mitä teillä liikkuu korvien välissä?

      • Voi niitä

        Älä yleistä. Tänne ilkeästi kirjoittavia on korkeintaan muutama sata ja kateellisia kommentteja heittäviä tietysti huomattavasti enemmän. Kun siis puhutaan muillekin kommentteja latelevista. Kunnolliset miehet käyttäytyvät täälläkin siististi ja meitä on kuitenkin selkeä enemmistö.


      • Mersu nainen
        Voi niitä kirjoitti:

        Älä yleistä. Tänne ilkeästi kirjoittavia on korkeintaan muutama sata ja kateellisia kommentteja heittäviä tietysti huomattavasti enemmän. Kun siis puhutaan muillekin kommentteja latelevista. Kunnolliset miehet käyttäytyvät täälläkin siististi ja meitä on kuitenkin selkeä enemmistö.

        Sorry jos yleistin. Näinhän se tietty on, että kunnolliset ja asialliset osaavat vastatakin asiallisesti. Sitä vaan en ymmärrä miksi ne kateelliset käyvät lukemassa/kommentoimassa täällä jos heillä ei ole mersua tai sitten muutakaan kulkupeliä.


    • Maukka Pohjanmaalta

      Voi noita kateellisia runkkareita heitä kyllä riittää vaikka rievut eivät edes tiedä mikä MB on . Nämä kirjoittelijat ovat niitä jotka oli äidin kanssa marja tai sienimetsällä ja äiti kulta ei muistanut nostaa kantojen kohdalla koppaa jossa nämä kakkapyllyt istuivat ,sillä he ovatkin jääneet ikuiseksi kakkapyllyiksi. Tuollaiset pois kaikilta palstoilta . Aku Ankkakin on noille raukoille liikaa rankkaa luettavaa

    • Eepe

      Miksi siinä pitää olla 7 nap pistoke. Miksi ei tätä uutta pistoketta, onko jokin joka ei onnistu vai onko turha

      • 7napainen

        No kun se 7 napainen on yleisin Suomessa. Asuntovaunuissa on 13 napaiset mutta Mersumies asuukin hotellissa.


    • RMB

      kysyn vaan. 27.9.2011 19:42
      Tämä on alkuperäisen kyselijän C-sarjan vetokoukun asennuskysely.

      Minulla nyt samanlainen W204. Ostin siis käytettynä vähäajetun Suomiauton. Miten on auto toiminut ja paljonko mittarissa?
      Minä olen kaiken puolin tyytyväinen mersuuni.
      Kiitos jo etukäteen vastauksestasi.

      Tenuhörhöjen ei tarvitse vastata.

    • ammattimiäs

      Mistäs haen vikaa 2010 e mesestä hitsasin kärrynaisaan tukipalkin ja johdot suli .2 sulaketta meni peräluukun rasiasta. Uudet tilalle sähköt edelleen hukassa rasialta. Olisko menny jotai muuta mitä? Tiedän viisasteliat olis tarvinnu kattoo hitsatessa. Mut oikeet tietäjät kiitos. Autossa valoautomatiikka . T.hitsari

      • Käytännössä

        Paaliin.


    • Rehtorievp

      Mikähän sen tekee, että täällä mellastaa sellainen kusipäiden ja koulukiusaajien joukko
      joilla ei ole muuta sanottavaa kuin aina jotakin vastaan?
      Epäonnistuneita koulukiusaajarääpäleitä jotka eivät ole pystyneet elämässään "vielä" mihinkään, varattomia luusereita, geneettisesti vaurioituneita vai mitä luusereita jotka kateuksissaan osoittavat mielipahaansa kaikille. Odottakaa, kyllä teillekin leipä vielä lohkeaa ja mersukin joillekin jotka sen ansaitsevat, kaikille ei. Elämä on hyvä "paikka" jos sen oikein oivaltaa ja varsinkin kun on kunnollinen ihminen ja ajelee vaikka Mersulla..

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe